نسل جدید شورلت ترکس با قیمت پایهٔ ۲۱ هزار دلار، کراساووری جادار، زیبا و مجهز است که با قیمت بسیار مناسبی ارائه میشود.
نسل جدید شورلت ترکس یکی از معدود خودروهای سالهای اخیر است که به میزان قابلتوجهی ارزانتر از نسل قبلی شده است. قیمت پایهٔ ۲۱,۴۹۵ دلاری این خودرو، ۱,۴۰۰ دلار ارزانتر از قبل است و حالا محصول پایهٔ شورلت محسوب میشود. درواقع، این ارزانترین محصول جنرال موتورز در ایالاتمتحده بهحساب میآید. حتی نسخهٔ فول آپشن ترکس هم زیر ۲۷ دلار قیمت خواهد داشت که با توجه به استانداردهای خودروهای جدید باید آن را ارزان دانست.
تبدیل ترکس از یک کراساوور سابکامپکت سطح بالا به مدلی ارزانقیمت و اقتصادی مشابه کاری است که نیسان چند سال پیش از طریق جایگزینی جوک با کیکس انجام داد. این دسته از کراساوورهای ارزانقیمت که شامل کیا سول و هیوندای ونی هم میشود، جاداری داخلی و آپشنها را نسبت به ویژگیهای معمول کراساوورها مثل سامانهٔ چهارچرخ محرک و ظاهر آفرودی در اولویت قرار میدهند. قیمت همهٔ این خودروها از کمی بیش از ۲۰ هزار دلار آغاز میشود و بهصورت استاندارد محرک جلو هستند. این چهرهٔ جدید حملونقل پایهای در بازارهای جهانی محسوب میشود.
نسل جدید ترکس با طول و عرض بیشتر و ارتفاع کمتر، تناسبات بسیار زیباتری نسبت به نسل قبلی دارد. تیپ پایهٔ LS با قالپاق و فقدان تریمهای تزئینی، خیلی ارزان به نظر میرسد اما تیپهای LT، RS و اکتیو به لطف رینگهای زیبا و جلوپنجرهٔ متمایز، نسبتاً شیک هستند. فرم کشیدهٔ ترکس به فضای داخل خودرو هم کمک کرده است زیرا حالا فضای پای عقب و فضای صندوق بار به لطف فاصلهٔ محوری بسیار کشیدهتر و فاصلهٔ عرضی بیشتر چرخها، افزایش قابلتوجهی داشته است. ترکس بهصورت استاندارد با صفحه آمپر آنالوگ و نمایشگر ۸ اینچی ارائه میشود اما صفحه آمپر دیجیتالی و نمایشگر ۱۱ اینچی هم برای آن قابل سفارش هستند.
با توجه به قیمت پایین، از دیدن متریال ارزانقیمت در کابین ترکس چندان ناامید نمیشویم. در اینجا پلاستیکها خشک هستند اما قسمتهای مهم مثل بالای داشبورد و رو دریها حداقل بافت جالبی دارند تا از القای حس بسیار اقتصادی جلوگیری کنند. موقعیت رانندگی هم پایین و مثل خودروهای سواری است که تغییر خوشایندی نسبت به صندلیهای بلند بسیاری از رقبای ترکس مثل تریلبلیزر از خود شورلت محسوب میشود.
رانندگی ترکس مدل ۲۰۲۴ هم مثل یک خودروی اقتصادی است که البته چیز بدی نخواهد بود. تعادل سواری و هندلینگ خودرو تنظیم مناسبی دارد و تعلیق هم بهاندازهٔ کافی نرم است که در جادههای ناهموار راحت باشد و هم درعینحال توانایی کافی برای کنترل بادیرول در هنگام فشار را دارد. بااینحال، فقدان احساس فرمان یکی از نقاط ضعف خودرو است و تیپ RS نیز هیچگونه ارتقائی در دینامیک خودرو به همراه ندارد زیرا از لحاظ فنی با دیگر تیپها یکسان است و فقط از رینگهای ۱۸ و ۱۹ اینچی بهره میبرد.
ترکس جدید فقط با یک پیشرانه ۱.۲ لیتری سه سیلندر توربو و گیربکس شش سرعته اتوماتیک ارائه میشود. ۱۳۷ اسب بخار قدرت این موتور ناچیز است اما ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور آن که در دور پایین ارائه میشود کشش کافی را فراهم میکند. تأخیر توربو در این موتور سه سیلندر هم اندک است. تنها مشکل واقعی، گیربکس کند است که در معکوس دادنها آنطور که میخواهیم سریع عمل نمیکند. البته حتی با این مشکل هم همچنان این شش سرعته را به CVT کسلکننده ترجیح میدهیم. مصرف سوخت ترکیبی ترکس نیز ۷.۸ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده که هرچند بهخوبی سدانهای کامپکتی مثل هوندا سیویک نیست ولی برای کراساووری با این اندازه مناسب به نظر میرسد.
شرایط تورمی این روزها و افزایش قیمت خودروها باعث شده عرضهٔ یک خودروی جدید ارزانقیمت اتفاق بسیار جذابی باشد. البته ترکس بهخودیخود خودروی خیلی جذاب و چشمگیری نیست اما قیمت پایین آن انتظارات را تا حدی کاهش میدهد که از آنچه ارائه میکند یعنی کابین بسیار جادار، تجهیزات مناسب و ظاهر زیبا قدردانی کنیم. شورلت انتظار دارد ترکس به سومین محصول پرفروش آن پس از سیلورادو و اکوئناکس تبدیل شود و دلیلی برای تردید در این پیشبینی نمیبینیم زیرا با قیمت زیر ۲۵ هزار دلار حتی در تیپهای مجهزتر، اصلیترین نقطهٔ قوت این کراساوور در بازار، قیمت مناسب خواهد بود.
مشخصات فنی
Chevrolet Trax 2024 | |
پیشرانه | ۱.۲ لیتری I3 توربو |
قدرت | ۱۳۷ اسب بخار |
گشتاور | ۲۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | جلو |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۸.۸ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۶.۵ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت |
مصرف سوخت | ۷.۸ لیتر ترکیبی |
طول | ۴,۵۳۶ میلیمتر |
عرض | ۱,۸۲۱ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۵۵۹ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۷۰۰ میلیمتر |
وزن | ۱۳۸۰ کیلوگرم |
حجم صندوق بار | ۷۳۵ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر |
قیمت پایه | ۲۱,۴۹۵ دلار |
سالار فصل
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲اینروزها شوی ایز آن فایر
R@min
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲کلا از دوران ریاست ترامپ صنعت خودرو آمریکا خون تازه ای به رگش تزریق شد و کیفیت و پرفورمنس محصولاتشون به طرز چشمگیری پیشرفت کرد.
Nismo
۵ آبان ۱۴۰۳1 لیتر موتور و 3 سیلندر چه پیشرفتی داره؟
درود
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲پراید اونا
البته الان پراید خودروی دور از دسترسی برا اکثر مردمه ولی در هر حال خوش ب حال آمریکایی ها
Tesla
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲۱ میلیارد و ۷۰ میلیون تومان !!! یعنی از ام وی ام x22 ارزونتر 🤦♂️🤦♂️😒😒
دیمن
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲شتاب در حد ماکسیما قیمت در حد تارا😂😂، خیلی ارزندس این ماشین چون شورولته،
Hadi
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲خیلی عالیه و برای خانواده ۵ نفره مناسبه 👌🏼
ولی با قیمت بیشتر تو کراس اوور ساب کامپکت مزدا CX30 چهارچرخ محرک انتخابمه…
Genius
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲تیگو ۵ و ۷ بازار ما باید این میبود اگه اون طرف معروف بیخود خودروی امریکایی رو منع نمیکرد!
ولی خودمونیم من فلسفه کراس اوور رو خیلی درک نمیکنم سواری خشک تر و نچسب تر نسبت به سدان اما بدون قابلیت آفرودی suv ها!کلا یه نمه عجیبه واسم
سعید
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲طراحی داخلیش چقد ساده و قشنگه
حسین کاظمی
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲جلوش خوبه ولی عقبش زیاد قشنگ نیس
وحید
۱۳ مرداد ۱۴۰۳من در کانادا هستم و از فوریه ۲۰۲۴ این ماشین رو دارم.
اول اینکه قیمت پایه ای اینجا اعلام پیشه شما بابت مالیات و هزینه های دیگر و فریت و گمرک حدود شش تا هفت هزار تا بهش اضافه کن.
دو اینکه شما حداقل دو سه آپشن برمیداری که ماشین حتی در تریم پایه هم آپشنهای واجب رو داشته باشه و باز دو سه هزار دلار حداقل بالاتر خواهد بود.
تریم های بالا مثل دو آر اس که قیمت پایش ۳۳ هزار تاس و با هزینه های جانبی بالای ۴۰ هزار تا میشه.
من تریم ال اس برداشتم و برام با هزینه های جانبی ۳۳۷۰۰ تا دراومد.
پایه ای ترین حالت بدون هیچ چی تو کانادا حداقل سی هزار تا میشه.
اما ماشین کلا خوب و روون هست و تقریبا تمام آپشنهای ایمنی یک خودروی ۲۰۲۴ رو کامل داره.
مصرف سوخت در بزرگراه واقعا خوب و در حد ۱دی پنج و نیم و در شهر صدی هشت و نیم هست.
آن استار و اینترنتش رو راستش استفاده زیاد نمیکنم و از این ماه دیگه گفتم قطع بشه. چون ماهی ۴۵ تا دارم میدم.
بیمه ماشین ماهی ۴۲۰ تا میدم که واقعا زیاد و رو اعصابه.
هر ۴۵ لیتری که میزنم هم ۷۰ تا ۸۰ دلار ماهانه میدم.
اینجا هم بخری دیگه بخوای بفروشی خیلی ازش کسر میشه.
کلا ی ال نود مدل ۸۷ تو ایران دارم که تو پارکینگ هست و هر وقت سری به ایران میزنیم کلی باهاش حال میکنیم. مثل ی عضو خونواده س.
ماشین من سه سال گارانتی کامل بامپر تو بامپر و پنج سال گارانتی گیربکس و موتر داره و سه سال تعویض رایگان روغن
اینجا اولش پول کمتر میدی ولی بعدش سر بیمه و جای پارک و … جبران میشه
احمد
۲۵ مرداد ۱۴۰۳آقا ببخشید باک ماشین هم قفلمیشه؟ چون ماشینو قفل میکنم هنوز باک بازه و قفل نیست