انقلاب الکتریکی جنرال موتورز در حال سرعت گرفتن است زیرا این شرکت پیشنمایشی از شورلت بلیزر برقی را پیش از معرفی کامل و رسمی آن در ۱۸ جولای (۲۷ تیر) ارائه کرده است. این خودرو که فعلاً در نسخهٔ پرفورمنس SS معرفی شده است، هیچ شباهتی به بلیزر بنزینی ندارد. قسمت جلویی این کراساوور الکتریکی با لوگوی چراغدار شورلت و ورودیهای هوای مشکیرنگ تزئینی در پایین، کاملاً اسپرت به نظر میرسد.
در پروفیل جانبی خودرو هم بدنهای سیال با روکشهای مشکی براق دیده میشود. ویژگی قابلتوجه در اینجا درگاه شارژ است که به شکل جالبی روی گلگیر جلو تعبیه شده است. از دیگر ویژگیهای ظاهری قابلتوجه بلیزر الکتریکی هم میتوان به شیب زیاد شیشهٔ جلو که به سقفی با شیب ملایم متصل شده است، رکابهای آئرودینامیک، رینگهای آلیاژی دورنگ و خط کمر سیال که فولکسواگن ID.4 را به یاد میآورد اشاره کرد.
شورلت هنوز هیچ تصویری از داخل یا عقب بلیزر جدید منتشر نکرده است اما تصاویر جاسوسی قبلی شیشهٔ عقب کوتاه و چراغهای باریکی را نشان دادهاند. در داخل خودرو هم میتوانیم انتظار کابینی پیشرفته با صفحه آمپر دیجیتالی و نمایشگر بزرگ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی را داشته باشیم. به گفتهٔ شورلت، این کراساوور الکتریکی بهطور کامل از ابتدا توسعه پیدا کرده است و ترکیبی پیشرو از ظاهر جذاب، پرفورمنس و تکنولوژی را ارائه خواهد کرد. این خودرو روی پلتفرم اولتیوم جنرال موتورز ساخته شده و احتمالاً اشتراکاتی با کادیلاک لیریک خواهد داشت.
هرچند هنوز هیچ مشخصاتی از بلیزر الکتریکی منتشر نشده است اما اگر لیریک را ملاک قرار دهیم، میتوانیم انتظار ارائهٔ یک موتور الکتریکی با ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۴۴۰ نیوتن متر گشتاور را داشته باشیم که در عقب نصب میشود و انرژی خود را از باطریهای ۱۰۰ کیلووات ساعتی میگیرد. این باطریها در کراساوور الکتریکی کادیلاک با هر بار شارژ کامل بردی ۵۰۰ کیلومتری را فراهم میکنند. همچنین سال آینده هم نسخهٔ چهارچرخ محرک لیریک با قوای محرکهٔ دو موتوره به بازار خواهد آمد که حدود ۵۰۰ اسب بخار قدرت دارد. فعلاً از قیمت بلیزر الکتریکی خبر نداریم اما این خودرو قرار است در بهار سال ۲۰۲۳ راهی بازار شود.
meysam
۲۴ خرداد ۱۴۰۱ظاهرا ماشین بسیار خوبیه
ولی لول نام بلیزر رو نباید اینطوری میاوردن پایین
دکتر استاپ
۲۴ خرداد ۱۴۰۱شیری که دندون هاشو کشیدن
یالشو چیدن
ولی هنوز به اسم شیر روشه
Pooriya.bmw.germany
۲۵ خرداد ۱۴۰۱یه زمانی سیستم سوخت رسان ماشین ها مکانیکی بود(کاربرات) تبدیل شد به برقی(انژکتور)
سیستم فرمان مکانیکی بود(هیدرولیک) تبدیل شد به فرمان برقی
شیشهها دستی بود شد برقی
صندلیها دستی بود شد برقی
توربوها شدن برقی
واترپمپ ها شدن برقی
ترمز دستی ها شدن برقی
فقط یه موتور ماشین بود که اونم شد برقی
😂
امیر
۲۵ خرداد ۱۴۰۱با سلام
دوستان اگر منظور از جایگاه نام بلیز مربوط به تولید خودرو با موتور احتراقی و ابعاد عظیم بدنه است باید بگویم تا 20 سال آینده شاید دیگر مفهومی به نام خودروی با موتور احتراقی باقی نماند جز تعدادی تولید کننده در کشورهایی نظیر ایران که فاقد تکنولوژی تولید خودروهای برقی هستند لذا بنده نمی گویم آینده از آن برقی هاست اما قطعا هر روز توجه و تمایل مردم به سمت خودروی غیر احتراقی بیشتر و بیشتر می شود بنابراین چرا شورولت نباید یکی از نام های محبوبش را وارد دنیای آینده الکتریکی کند در ضمن طراحی خورو در نهایت زیبایی انجام شده لذا بیان جملات کلیشه ای با مضمون اینکه ابهت را از بلیزر گرفته اند و یا اینکه خودروهای برقی به درد نخور هستند بی فایده است.
meysam
۲۴ خرداد ۱۴۰۱شنیدن نام بلیزر ابهت خاصی رو در ذهن من تداعی میکنه
این اصلا درخور اون نام نیست
GMA
۲۴ خرداد ۱۴۰۱این اصلا بلیزر نیست.
ماشین دوست
۲۴ خرداد ۱۴۰۱من فیدیلیتی و دیگنیتی رو به این ترجیح میدم
شما چطور؟
GMA
۲۴ خرداد ۱۴۰۱😐
Clean energy (سلام فرمانده)
۲۴ خرداد ۱۴۰۱خدا شفات بده
viper2
۲۴ خرداد ۱۴۰۱بسیار عالی . تشقویشون کنید👏👏👏
Black Ferrari
۲۴ خرداد ۱۴۰۱حیف اسم بلیزر...
JDM lover
۲۴ خرداد ۱۴۰۱جناب شورولت، ایا نام بلیزر برای تو یک لطیفه است؟
واقعا خجالت نمیکشی بلیزر با اون ابهت رو تبدیل کنی به یه کراس اوور برقی!!!!!
viper2
۲۴ خرداد ۱۴۰۱بلیزر!
iman
۲۴ خرداد ۱۴۰۱به نظر من بعضی ماشین ها مثل بلیز بهتره با همون سابقه و خاطره تو تاریخ بمونن تا اینکه بیان یه ماشین جدید بسازن به اسم بلیز تریل بلیزر و بلیزر برقی . یعنی فکر میکنن چون اسمش بزارن بلیزر مردم به یاد بلیزر میخرن .
Alireza
۲۴ خرداد ۱۴۰۱استایل عضلانی خوبی داره اما ارتفاعش کمه مخصوصا که اسم بلیزر روشه
زیزیگولو
۲۴ خرداد ۱۴۰۱اون شورلت بلیزرهایی که بین سالای ۱۹۶۹ تا ۱۹۹۴ تو آمریکا تولید میشدن کجا و این بلیزر برقی بی اصالت کجا!!!! به قول معروف این کجا و اون کجا
پدرام
۲۵ خرداد ۱۴۰۱هر چی تو احیای نام کامارو موفق بودند تو احیای نام بلیزر نه ماشین فول سایز شده کراس اور شهری!
فکر کنم چند سال دیگه یه ماشین هاچبک کوچولو رد بشه بگن این نسل جدید کامارو هست!
شهاب
۲۵ خرداد ۱۴۰۱من که نفهمیدم چی گفتی ! خود هم یک بار بخون ببین چقدر نامفهوم هست
TML BN
۲۵ خرداد ۱۴۰۱مگه تویوتا داخل سوپرا موفق بود؟؟یا مثلا مگه آئودی نسل جدید R8 رو ساخت نه و…
برند ها به راحتی اسطوره های ما رو نابود میکنن بعدشم میگن آره فروش ندلشت و کلا خدافظ
قاطر فروش
۲۵ خرداد ۱۴۰۱چرا شبیه بلیزر های 30 سال پیش نیست واقعا ابهتش از بین رفته ایح ایح
متاسفانه ویران خودرو و سایپا ذهن ما رو جوری پرورش دادن که هر نواوری میبینیم گریپاژ میکنیم دنیا کجا میره و ما کجا میریم
mm-yarlou
۲۵ خرداد ۱۴۰۱بلیزر الان باید با برانکو و رانگلر رقابت میکرد و زمین های آفرودی رو شخم میزدن ولی ببین به چه روزی افتاده هرچند جنرال موتورز برندی مثل کادیلاک رو احیا کرده ولی با ازبین بردن اسم های بزرگی از شورلت مثل بلیزر و در آینده نزدیک کامارو داره سطح این برند رو پایین میاره هر چند با کوروت c8 کمی شاید بتونه جبران کنه این نقص رو