شورولت کوروت E-Ray جدید با قدرت ۶۵۵ اسب بخار خود گزینه جذابی برای حضور در پیست به نظر میرسد اما این هیجان برای مالکان خودروی موردبحث فورا فروکش خواهد کرد!
کلوپهای ملی کوروت NCCC با بهروزرسانی قوانین مسابقه ۲۰۲۲-۲۰۲۳ خود اعلام کرده است حضور تمامی خودروهای برقی و هیبریدی در مسابقات ممنوع خواهد بود. ابتدا فروم اصلی کوروت بود که چنین خبری را به نقل از کتابچه قوانین یاد شده منتشر کرد. در این بخش از کتاب آمده است:
خودروهای هیبریدی و برقی دارای باتریهای لیتیوم نمیتوانند در مسابقات موتور اسپرت شرکت کنند. اگر این خودروها در رویدادهای کلوپهای ملی کوروت حضور یابند میبایست حداقل ۹ متر فاصله با ساختمانها یا دیگر خودروها داشته باشند
به این ترتیب شورولت کوروت E-Ray جدید نه تنها نمیتواند در پیست مسابقه حضور یابد بلکه امکان پارک کردن آن در نزدیکی پیست یا حتی ساختمانها و دیگر خودروها نیز وجود نخواهد داشت. دلیل ممنوعیت حضور این خودروها در پیست به نگرانیهای ایمنی ناشی از وجود باتریهای لیتیوم یون در خودروهای برقی و هیبریدی مربوط میشود. در صورتی که هنگام مسابقه آسیبی به باتریها وارد شود آتشسوزی رخ داده قطعاً ریسکهای بیشتری نسبت به آتشسوزی خودروهای سنتی خواهد داشت.
دفتر ملی ایمنی حملونقل آمریکا قبلاً به این ریسکها اشاره کرده و گفته که افزایش محبوبیت خودروهای برقی و هیبریدی میتواند حوادث خطرناکتری را در پی داشته باشد. همچنین انتظار میرود ممنوعیت حضور خودروهای یاد شده در پیستها حداقل در کوتاهمدت به سایر بخشها نیز گسترش یابد. اگرچه بهبودهای ایمنی رخ داده در خودروهای مجهز به این نوع باتریها میتواند در آینده سبب تغییر قوانین حضور در مسابقات شود اما شاید طرفداران موتور اسپرت ترجیح دهند همچنان از خودروهای درونسوز همچون کوروت Z06 برای مسابقات آتی استفاده نمایند.
فروم کوروت همچنین خاطرنشان میسازد پارک موتور اسپرت ویرجینیا غربی ممنوعیت حضور خودروهای برقی و هیبریدی در تمامی مسابقات موتور اسپرت را تصویب کرده است. این ممنوعیت تا زمان ارائه خط مشی و رویه واحد بر اساس دانش فنی ارائه شده در خودروهای برقی و هیبریدی پابرجا خواهد بود. هنوز مشخص نیست که ممنوعیت یاد شده تا چه زمانی ادامه خواهد یافت اما احتمال دارد مدیران موتور اسپرت بیشتری به منظور اطمینان از ایمنی بالای شرکتکنندگان و طرفداران چنین محدودیتهایی را اعمال کنند.
علی جردن
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲از الان فن شیش سیلندر موتور اسپورت شدم راست می گه جمع کنین این ماشین شارژی هاتونو اینا آتش زا هستن باطری هم نیاز نیست من بگم همه می دونیم خیلی سمی و شیمیایی هستن مواد تشکیل دهنده باطری ها
Tesla
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲نه موتور های آشغال درونسوز خوبن که سیاره رو به این روز انداختن ؟!! شما فسیل فن ها هی خودتون رو فشاری کنین ، مهم اینه در نهایت آینده برای الکتریکی ها ست ⚡️⚡️⚡️💪💪💪
کافر مقدس
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ماشین های اولیه در تاریخ هیدروژنی و برقی بودن .ولی ارباب آمریکا و مافیا سوخت نخواستن که هیدروژنی تولید بشه و رفتن سمت بنزین و 120سال ریه هامون گل و بلبلی شد. از 35 نوع گاز و مواد مخرب افکار عمومی فقط سرب و امثال اعهم رو میشناسه!
Amin
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲والا ما که مشکلی با هوا نداریم ، شهر ات رو عوض کن رفیق
ماشین های الان خیلی نسبت به سال های گذشته آلودگی کمتری تولید میکنن ، اصلا مقایسه پزیر نیست ، اوکسید های نیتروژن قطعا مضر ترین آلودگی این سوخت ها هستن که با استانداردهای جدید به حداقل رسیده …
استاندارد های بنزین هم فرق کرده …
البته منظورم ایران نیست ، چون هنوز بنز ۱۹۲۴ و بنزین سربی داریم …!
طبیعت میتونه کربن دی اکسید رو در تعادل نگه داره …..
شما یه نگاه به آلودگی های صنعتی ، و به خصوص حوزه ی باتری بنداز و مقایسه کن
البته توی مقایسه ها ، ماشین های ۱۰۰ سال پیش رو معیار نگیر
heshmat021
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲همه از کجا میدونیم…، دانش آکادمیک داریم یا بهمون وحی شده؟
علی جردن
۵ اردیبهشت ۱۴۰۲مافیای سوخت و برق بفکر ریه های مردم هستن اولا باید هرچی مینی بوس و کامیون و تریلر توی خاورمیانه و مخصوصا توی ایران هست طرح جمع آوری بزنن و جایگزین برقی بدن. دودی که اگزوز اتوبوس می ده بیرون اندازه یک میلیون عدد ماشین سواری هوا رو آلوده می کنه فرق نداره اتوبوس های ایران لایه ازون رو پاره کنن یا کشور دیگه ههمون توی یک سیاره زندگی می کنیم باید کل امت های دنیا یک دل باشن تا محیط دنیا رو برای ههمون سالم کنیم
Camaro ZL1 427
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲اگه اینطور باشه
یعنی کوروت زورا و ۹۱۱ جی تی ۲ آر اس هم نمیتونن وارد موتور اسپرت بشن؟
Tesla
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲قوانین مزخرف 😒😒 ، یادمه اون اوایل که تسلا پلد اومده بود : به خاطر اینکه پرفورمنس فوق العاده ای در خط مستقیم داشت و همه ی خودرو ها رو یکی پس از دیگری تحقیر میکرد ، nhra حضورش رو در مسابقات درگ ممنوع کرد چون در قوانینش اومده بود : خودرویی که ۴۰۰ متر و تو کمتر از ۹/۵ ثانیه طی کنه ، باید به چتر درگ مجهز بشه هر چند پس از برسی های فراوان حضور پلد رو قانونی اعلام کرد و قانون رو از کمتر از ۹/۵ آوردن روی ۸/۵ ( هر چند سال دیگه وقتی رودستر بیاد احتمالا باید ۸/۵ هم کمتر کنن )
net
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲چراغ عقب خطوط سفید و مشکی داخلش نبود و یکپارچه قرمز زرشکی بود قشنگتر میشد. چهار اگزوز به جای مربعی شکل دایره ای داشت قشنگتر میشد.رینگ ۵ پره که مثل رینگ ۵ پره فراری هست بد شده.چراغ جلو این کوروت قدیمی و بد هست.کنسول دنده که مثل دیوار بلند هست خیلیییی بد شده
reza342
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲کوروت جدید کلا زشته و هیچجوره قشنگ نمیشه.
علی
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲چرا کوروت ؟
خب به شورلت میگفتن موتورشو اصلاح کنه
....
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲سلام لطفا یک مطلب درباره انواع جلوبندی خودرو بگذارید
AAA
۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ماشیننای برقی آره به درد نمیخوره ولی ماشینهایی که موتور بنزینی و هیبریدی در کنارهم هستن خیلی خفنن قدرتشون دوبرابر میشه
arsalan-car
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ماشین های برقی هم صدا شون کمتره هم سالم ترن اما توی پیست باید پاتو بذاری روی پدال گاز و فقط از صدای ماشین و قدرتش لذت ببری