انتشار ناخواستهٔ پیکربندی آنلاین کوروت E-Ray هیبریدی در وبسایت شورلت ویژگیهای مختلف آن را افشا کرده است.
خودروسازان از اینکه تصاویر و اطلاعات محصولاتشان پیش از معرفی رسمی افشا شود متنفر هستند اما این اتفاق به خاطر تقصیر خود شورلت برای کوروت E-Ray هیبریدی رخ داده است زیرا بهصورت ناخواسته و سهوی، پیکربندی آنلاین این خودرو که ظاهر کامل، رنگهای بدنه و طرح رینگهای مختلف آن را نشان میدهد روی وبسایت شورلت قرار گرفته است. البته این شرکت بهسرعت پیکربندی E-Ray را از سایت خود حذف کرد اما پیش از آن، بسیاری از طرفداران اسکرینشاتهای زیادی از این صفحه گرفتند.
با توجه به این تصاویر، کوروت E-Ray بدنهٔ عریضتری دارد و زیر چراغهای عقب آن خروجیهای هوایی مشابه Z06 به چشم میخورد اما سر اگزوزهای مثل استینگری بهصورت دوتایی در طرفین دیفیوزر قرار دارند. طراحی سپر جلو نیز بیشتر به Z06 شباهت دارد تا استینگری اما هم خروجیهای هوای مذکور عقب و هم ورودیهای هوای سپر جلو برخلاف Z06 بیشتر همرنگ بدنه هستند. در این خودرو اما پورت شارژ دیده نمیشود که این یعنی ممکن است E-Ray یک خودروی هیبریدی معمولی باشد نه پلاگینهیبریدی. با توجه به اینکه سوپرکارهای هیبریدی جدید مثل مکلارن آرتورا و فراری ۲۹۶ از نوع پلاگین هستند، این تصمیم شورلت کمی عجیب به نظر میرسد.
متن کوچکی که در برخی اسکرینشاتها دیده میشود نشان میدهد که E-Ray در تابستان ۲۰۲۳ با مدل ۲۰۲۴ برای فروش به بازار عرضه خواهد شد. این یعنی شورلت احتمالاً کوروت هیبریدی را اوایل سال آینده رونمایی خواهد کرد. E-Ray نهتنها اولین کوروت هیبریدی بلکه اولین کوروت چهارچرخ محرک هم محسوب میشود. انتظار میرود این نسخه از همان پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 استینگری با ۴۹۰ اسب بخار قدرت استفاده کند اما یک موتور الکتریکی در جلو میتواند مجموع خروجی را به حدود ۶۰۰ اسب بخار برساند.
Reza Waffen SS
۲۰ آذر ۱۴۰۱رفته رفته داره پخته و خوشگلتر میشه
مازیار
۲۰ آذر ۱۴۰۱درسته
از Z06 بهتر شده
و خوب طبیعیه وقتی تو یه مسیر کاملا جدید قرار میگیری قدم به قدم کامل تر میشی
AMANTE
۲۰ آذر ۱۴۰۱شورلت شمشیر رو از رو بسته و مستقیم داره با اروپایی ها میجنگه و این جنگ همچنان هم ادامه داره، دمش گرم.
جناب ایکس
۲۰ آذر ۱۴۰۱چرا بعضی شرکت هیبرید ها رو زشت میکنن مث هیوندای تویوتا ، اینم کوروت
با معرفی ۹۱۸ یه جورایی مردم فهمیدن هیبرید نباید لزوما زشت باشه😂
Reza Waffen SS
۲۱ آذر ۱۴۰۱خوب هیوندای و تویوتا خودروی اقتصادی میزنن ولی کوروت و پورش برعکس، هزینه هایی که برای طراحی سوپراسپرت ها میزارن اگه واسه خودروهای اقتصادی گزاشته شه اصلا نمیصرفه واسه کمپانی
ممد ژانگولر
۲۰ آذر ۱۴۰۱من از وقتی که کوروت تو این مدلش از لامبورگینی کپی زد و اون موتور ناز زیر کاپوت جلوشو برد گذاشت عقب دیگه با کوروت حال نکردم
دیگه اون اصالت قبلو نداره
MILADZM
۲۰ آذر ۱۴۰۱کپی از لامبورگینی ؟
اون زمان که کوروت داشت تولید میشد اون لامبورگینی تازه میخواست دست از تراکتور ساختن برداره
اصالت ۷۰ ساله کوروت و افتخارات موتوراسپورتش هیکل هر چی لامبورگینیه میشوره میبره
بعد داش ممد کی از کی کپی کرد ؟
MILADZM
۲۰ آذر ۱۴۰۱در مورد کوروت موتوروسط هم جنرال موتورز کانسپت های موتور وسط از کوروت رو در دهه های ۸۰ و ۹۰ میلادی نمایش داده بود
ولی به خاطر یه تعداد مسائل هرگز به تولید انبوه نرسیدن
کوروت c8 در واقع نقطه کمال ایده پردازی های ۳۰ سال جنرال موتورز بود .
MILADZM
۲۰ آذر ۱۴۰۱The idea of a mid-engined Corvette is not new. In fact, it was 60 years ago this year when the first functioning prototype based on that very idea was put together. Known as 1959 CERV I (Chevrolet Engineering Research Vehicle), this open-wheel single-seater rocket was the brainchild of Zora Arkus-Duntov, a Belgian engineer of Russian descent who joined Chevrolet in 1953, just after the birth of the first Corvette.
.
.
.
ایده کوروت موتور وسط درست بعد از چندین سال از تولد کوروت اتفاق افتاد .
اون موقع یه مهندس به اسم دانتوف تو جنرال کار میکرد که خودش هم یه راننده حرفه ای مسابقات بود و فکر میکرد اگه کوروت بصورت مید انجین ساخته بشه خیلی رفتار جاده ای منطقی تر از خودش بروز میده و به خاطر همین موضوع برای اولین بار در سال ۱۹۵۹ ایده کوروت موتور وسط رو ارائه کرد . از اون موقع کلی کانسپت و پروتوتایپ اولیه از کوروت مید انجین ساخته شد ولی هیچ کدوم به تولید نهایی نرسیدن تا اینکه کوروت سی ۸ این کار ناتمام رو تکمیل کرد .
d1123
۲۱ آذر ۱۴۰۱از ایده تا واقعیت 70 سال طول کشیده و هنوزم بهش میگن American Ferrari …
ممد ژانگولر
۲۰ آذر ۱۴۰۱داداش میلاد من هنوزم میگم کپی زده و اصالتشو برده زیر سوال
در اینکه کوروت همیشه دوست داشتنی بوده شکی نیست الخصوص قدیمیاش و تو جدیداش C7 فوق العاده بود
ولی نظر شخصیمه داداش اصلا با این جدیده حال نمیکنم به همون دلایلی که گفتم
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۲۰ آذر ۱۴۰۱لامبو اسمش به اندازه ای ارزش داره که خودرو هاش با فراری رقابت داشت نه کمپانی مثل شولت
سوشیانت
۲۰ آذر ۱۴۰۱انجین کوروت با لامبورگینی یکی نیست
ali(chevynova)
۲۰ آذر ۱۴۰۱ماشالاه کوروت
۷۰ساله داره غوغا میکنه
TESLA
۲۰ آذر ۱۴۰۱با اینکه طراحیش به نسبت گذشته خیلی تغییر کرده ولی هنوز میشه اون اصالت ۷۰ ساله رو حس کرد و چه حس لذت بخشی 🤩🇺🇸🇺🇸💪💪
TESLA
۲۰ آذر ۱۴۰۱Wow , حالا فکرشو کنید کوروت zora که بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت داره قرار چه هیولایی باشه 😱😍🇺🇸🇺🇸💪💪
A.A.S
۲۰ آذر ۱۴۰۱خیلی خوشم اومد
طراحیش خیلی بهتر شده
علی جردن
۲۰ آذر ۱۴۰۱کوروت رو هم برق⚡️گرفت
این دنیا واقعا مسخره شده
blackwing
۲۰ آذر ۱۴۰۱نسل هشتم کوروت شامل این مدلها میشه :
-StingRay که مدل پایه هست
.
-Z06 که برای پیست با موتور تنفس طبیعی طراحی شده ( در طول تاریخ بجز در نسل هفتم کوروت ، همه مدلهای Z06 تنفس طبیعی بودن )
.
-E-Ray که جایگزین مدل Grand Sport شده و میبینید که هایبریده
.
-ZR1 که همیشه تو تاریخ لقب قوی ترین ، گرون ترین و سریع ترین مدل کوروت رو داشته اما تو این نسل با موتور تویین توربو و قدرت حدودی ۸۵۰ اسب بخار جایگاه دوم رو داره !!!!!
.
-Zora که قوی ترین و سریع ترین کوروت تاریخ هست و با قدرت حدودی ۱۰۰۰ اسب بخار وارد میدون میشه و شایعاتی هست که این ماشین جفت دفرانسیل ، هایبرید و تویین توربو هست که شتابش زیر ۲ ثانیه هست و قیمت پایه حدودی ۲۰۰ هزار دلاری داره و تاپ ترین مدل کوروته