شورلت

افشای ویژگی‌های ظاهری، طراحی و رنگ‌های کوروت E-Ray هیبریدی

انتشار ناخواستهٔ پیکربندی آنلاین کوروت E-Ray هیبریدی در وب‌سایت شورلت ویژگی‌های مختلف آن را افشا کرده است.

خودروسازان از اینکه تصاویر و اطلاعات محصولاتشان پیش از معرفی رسمی افشا شود متنفر هستند اما این اتفاق به خاطر تقصیر خود شورلت برای کوروت E-Ray هیبریدی رخ داده است زیرا به‌صورت ناخواسته و سهوی، پیکربندی آنلاین این خودرو که ظاهر کامل، رنگ‌های بدنه و طرح رینگ‌های مختلف آن را نشان می‌دهد روی وب‌سایت شورلت قرار گرفته است. البته این شرکت به‌سرعت پیکربندی E-Ray را از سایت خود حذف کرد اما پیش از آن، بسیاری از طرفداران اسکرین‌شات‌های زیادی از این صفحه گرفتند.

با توجه به این تصاویر، کوروت E-Ray بدنهٔ عریض‌تری دارد و زیر چراغ‌های عقب آن خروجی‌های هوایی مشابه Z06 به چشم می‌خورد اما سر اگزوزهای مثل استینگری به‌صورت دوتایی در طرفین دیفیوزر قرار دارند. طراحی سپر جلو نیز بیشتر به Z06 شباهت دارد تا استینگری اما هم خروجی‌های هوای مذکور عقب و هم ورودی‌های هوای سپر جلو برخلاف Z06 بیشتر همرنگ بدنه هستند. در این خودرو اما پورت شارژ دیده نمی‌شود که این یعنی ممکن است E-Ray یک خودروی هیبریدی معمولی باشد نه پلاگین‌هیبریدی. با توجه به اینکه سوپرکارهای هیبریدی جدید مثل مک‌لارن آرتورا و فراری ۲۹۶ از نوع پلاگین هستند، این تصمیم شورلت کمی عجیب به نظر می‌رسد.

متن کوچکی که در برخی اسکرین‌شات‌ها دیده می‌شود نشان می‌دهد که E-Ray در تابستان ۲۰۲۳ با مدل ۲۰۲۴ برای فروش به بازار عرضه خواهد شد. این یعنی شورلت احتمالاً کوروت هیبریدی را اوایل سال آینده رونمایی خواهد کرد. E-Ray نه‌تنها اولین کوروت هیبریدی بلکه اولین کوروت چهارچرخ محرک هم محسوب می‌شود. انتظار می‌رود این نسخه از همان پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 استینگری با ۴۹۰ اسب بخار قدرت استفاده کند اما یک موتور الکتریکی در جلو می‌تواند مجموع خروجی را به حدود ۶۰۰ اسب بخار برساند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۲۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    رفته رفته داره پخته و خوشگلتر میشه

    موافقم 63
    مخالفم 7
    1. مازیار

      ۲۰ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (3300 ديدگاه)

      درسته
      از Z06 بهتر شده
      و خوب طبیعیه وقتی تو یه مسیر کاملا جدید قرار میگیری قدم به قدم کامل تر میشی

      موافقم 44
      مخالفم 1
  2. AMANTE

    ۲۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1914 ديدگاه)

    شورلت شمشیر رو از رو بسته و مستقیم داره با اروپایی ها میجنگه و این جنگ همچنان هم ادامه داره، دمش گرم.

    موافقم 53
    مخالفم 3
  3. جناب ایکس

    ۲۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1467 ديدگاه)

    چرا بعضی شرکت هیبرید ها رو زشت میکنن مث هیوندای تویوتا ، اینم کوروت
    با معرفی ۹۱۸ یه جورایی مردم فهمیدن هیبرید نباید لزوما زشت باشه😂

    موافقم 11
    مخالفم 23
    1. Reza Waffen SS

      ۲۱ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      خوب هیوندای و تویوتا خودروی اقتصادی میزنن ولی کوروت و پورش برعکس، هزینه هایی که برای طراحی سوپراسپرت ها میزارن اگه واسه خودروهای اقتصادی گزاشته شه اصلا نمیصرفه واسه کمپانی

  4. ممد ژانگولر

    ۲۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (4149 ديدگاه)

    من از وقتی که کوروت تو این مدلش از لامبورگینی کپی زد و اون موتور ناز زیر کاپوت جلوشو برد گذاشت عقب دیگه با کوروت حال نکردم
    دیگه اون اصالت قبلو نداره

    موافقم 17
    مخالفم 32
    1. MILADZM

      ۲۰ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (345 ديدگاه)

      کپی از لامبورگینی ؟
      اون زمان که کوروت داشت تولید میشد اون لامبورگینی تازه میخواست دست از تراکتور ساختن برداره
      اصالت ۷۰ ساله کوروت و افتخارات موتوراسپورتش هیکل هر چی لامبورگینیه میشوره میبره
      بعد داش ممد کی از کی کپی کرد ؟

      موافقم 27
      مخالفم 40
      1. MILADZM

        ۲۰ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (345 ديدگاه)

        در مورد کوروت موتوروسط هم جنرال موتورز کانسپت های موتور وسط از کوروت رو در دهه های ۸۰ و ۹۰ میلادی نمایش داده بود
        ولی به خاطر یه تعداد مسائل هرگز به تولید انبوه نرسیدن
        کوروت c8 در واقع نقطه کمال ایده پردازی های ۳۰ سال جنرال موتورز بود .

        موافقم 11
        مخالفم 18
      2. MILADZM

        ۲۰ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (345 ديدگاه)

        The idea of a mid-engined Corvette is not new. In fact, it was 60 years ago this year when the first functioning prototype based on that very idea was put together. Known as 1959 CERV I (Chevrolet Engineering Research Vehicle), this open-wheel single-seater rocket was the brainchild of Zora Arkus-Duntov, a Belgian engineer of Russian descent who joined Chevrolet in 1953, just after the birth of the first Corvette.
        .
        .
        .
        ایده کوروت موتور وسط درست بعد از چندین سال از تولد کوروت اتفاق افتاد .
        اون موقع یه مهندس به اسم دانتوف تو جنرال کار میکرد که خودش هم یه راننده حرفه ای مسابقات بود و فکر میکرد اگه کوروت بصورت مید انجین ساخته بشه خیلی رفتار جاده ای منطقی تر از خودش بروز میده و به خاطر همین موضوع برای اولین بار در سال ۱۹۵۹ ایده کوروت موتور وسط رو ارائه کرد . از اون موقع کلی کانسپت و پروتوتایپ اولیه از کوروت مید انجین ساخته شد ولی هیچ کدوم به تولید نهایی نرسیدن تا اینکه کوروت سی ۸ این کار ناتمام رو تکمیل کرد .

        موافقم 12
        مخالفم 13
        1. d1123

          ۲۱ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (100 ديدگاه)

          از ایده تا واقعیت 70 سال طول کشیده و هنوزم بهش میگن American Ferrari …

          موافقم 8
          مخالفم 1
      3. ممد ژانگولر

        ۲۰ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (4149 ديدگاه)

        داداش میلاد من هنوزم میگم کپی زده و اصالتشو برده زیر سوال
        در اینکه کوروت همیشه دوست داشتنی بوده شکی نیست الخصوص قدیمیاش و تو جدیداش C7 فوق العاده بود
        ولی نظر شخصیمه داداش اصلا با این جدیده حال نمیکنم به همون دلایلی که گفتم

        موافقم 16
        مخالفم 11
      4. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

        ۲۰ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (526 ديدگاه)

        لامبو اسمش به اندازه ای ارزش داره که خودرو هاش با فراری رقابت داشت نه کمپانی مثل شولت

        موافقم 13
        مخالفم 17
    2. سوشیانت

      ۲۰ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (3513 ديدگاه)

      انجین کوروت با لامبورگینی یکی نیست

      موافقم 4
      مخالفم 7
  5. ali(chevynova)

    ۲۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (7385 ديدگاه)

    ماشالاه کوروت
    ۷۰ساله داره غوغا میکنه

    موافقم 30
    مخالفم 16
  6. TESLA

    ۲۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    با اینکه طراحیش به نسبت گذشته خیلی تغییر کرده ولی هنوز میشه اون اصالت ۷۰ ساله رو حس کرد و چه حس لذت بخشی 🤩🇺🇸🇺🇸💪💪

    موافقم 14
    مخالفم 3
  7. TESLA

    ۲۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    Wow , حالا فکرشو کنید کوروت zora که بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت داره قرار چه هیولایی باشه 😱😍🇺🇸🇺🇸💪💪

    موافقم 14
    مخالفم 3
  8. A.A.S

    ۲۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (144 ديدگاه)

    خیلی خوشم اومد
    طراحیش خیلی بهتر شده

    موافقم 3
    مخالفم 1
  9. علی جردن

    ۲۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    کوروت رو هم برق⚡️گرفت
    این دنیا واقعا مسخره شده

  10. blackwing

    ۲۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1303 ديدگاه)

    نسل هشتم کوروت شامل این مدل‌ها میشه :
    -StingRay که مدل پایه هست
    .
    -Z06 که برای پیست با موتور تنفس طبیعی طراحی شده ( در طول تاریخ بجز در نسل هفتم کوروت ، همه مدل‌های Z06 تنفس طبیعی بودن )
    .
    -E-Ray که جایگزین مدل Grand Sport شده و میبینید که هایبریده
    .
    -ZR1 که همیشه تو تاریخ لقب قوی ترین ، گرون ترین و سریع ترین مدل کوروت رو داشته اما تو این نسل با موتور تویین توربو و قدرت حدودی ۸۵۰ اسب بخار جایگاه دوم رو داره !!!!!
    .
    -Zora که قوی ترین و سریع ترین کوروت تاریخ هست و با قدرت حدودی ۱۰۰۰ اسب بخار وارد میدون میشه و شایعاتی هست که این ماشین جفت دفرانسیل ، هایبرید و تویین توربو هست که شتابش زیر ۲ ثانیه هست و قیمت پایه حدودی ۲۰۰ هزار دلاری داره و تاپ ترین مدل کوروته

    موافقم 4
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا