شورلت

کوروت ZR1 رکورد پنج پیست مختلف را شکست، سریع‌تر از پورشه GT2 RS و مک‌لارن سنا

شورلت کوروت ZR1 موفق شده رکورد پنج پیست‌ برتر آمریکا مثل پیست بین‌المللی ویرجینیا را با اختلاف زیادی بشکند.

هرچند کوروت ZR1 جدید هنوز به بازار عرضه نشده ولی ثابت کرده که یکی از سریع‌ترین سوپراسپرت‌های حال حاضر جهان است. این خودرو که چندی پیش در پیست پاپنبورگ آلمان به رکورد حداکثر سرعت ۳۷۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرد، حالا رکورد پنج تا از بهترین پیست‌های آمریکا را شکسته است. ZR1 با رانندگان و مهندسان جنرال موتورز در پشت فرمان، موفق شده رکورد سریع‌ترین خودروی تولیدی را در پیست‌های رود آمریکا (Road America)، رود آتلانتا (Road Atlanta)، واتکینز گلن (Watkins Glen) و ویرجینیا اینترنشنال (VIR) در دو مسیر فول کورس و گرند کورس را بشکند.

ZR1 با رانندگی «برایان والاس» مهندس دینامیک کوروت، با ثبت زمان ۲ دقیقه و ۸.۶ ثانیه، رکورد پیست رود آمریکا را با اختلاف ۵ ثانیه نسبت به پورشه ۹۱۱ GT3 RS شکسته است. «کریس باربر» مهندس ارشد توسعهٔ کوروت نیز با تایم ۲ دقیقه و ۲۲.۸ ثانیه، با اختلاف ۲ ثانیه نسبت به پورشه ۹۱۱ GT2 RS موفق به شکستن رکورد سریع‌ترین خودروی جاده‌ای پیست رود آتلانتا شده است. در همین حال، ZR1 در مسیر گرند کورس پیست ویرجینیا با رانندگی مدیر پرفورمنس جهانی جنرال موتورز «آرون لینک»، مک‌لارن سنای یک میلیون دلاری را با اختلاف دو ثانیه مغلوب کرده است.

خودرویی که در این پیست‌ها رکوردشکنی کرده، به پکیج سفارشی ZTK مجهز بوده که ۱,۵۰۰ دلار قیمت دارد و بال عقب داون‌فورس بالا، باله‌های طرفین سپر جلو، فنرهای سفت‌تر و لاستیک‌های میشلین پایلوت اسپرت کاپ 2R ZP را به همراه دارد. البته برای سفارش این پکیج، باید الزاماً پکیج فیبر کربنی هم سفارش داده شود که ۸,۴۹۵ دلار قیمت دارد. سفارش این پکیج‌ها، قیمت ZR1 را به ۱۸۵ هزار دلار می‌رساند و آن را به گران‌ترین کوروت تاریخ تبدیل می‌کند ولی بازهم با توجه به چنین پرفورمنسی، رقم پایینی محسوب می‌شود.

پرچم‌دار خانوادهٔ کوروت تمام این رکوردها را به لطف نیروگاه ۵.۵ لیتری V8 توئین توربوی میل‌لنگ تخت خود شکسته که ۱۰۶۴ اسب بخار قدرت و ۱۱۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. هرچند تمام این نیرو فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود ولی ZR1 هنوز هم می‌تواند ظرف تنها ۲.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد.

پیست رکورد کوروت ZR1 رکورددار قبلی تایم رکورددار قبلی
رود آمریکا ۲:۰۸.۶ پورشه ۹۱۱ GT3 RS ۲:۱۳.۸
رود آتلانتا ۱:۲۲.۸ پورشه ۹۱۱ GT2 RS ۱:۲۴.۸
VIR فول کورس ۱:۴۷.۷ موستانگ شلبی GT500 ۱:۵۶.۳
VIR گرند کورس ۲:۳۲.۳ مک‌لارن سنا ۲:۳۴.۹
واتکینز گلن ۱:۵۲.۷

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳۳ دیدگاه‌ها

  1. SLS

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (511 ديدگاه)

    این نسخه از کوروت از یه چیز دیگه‌س
    در یک کلام محشره….

    موافقم 90
    مخالفم 9
    1. (Ali(chevynova

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (7565 ديدگاه)

      قیمت مناسب و تولید انبوه در کنار ۷۲ سال پشتوانه

      اینها همگی نشون از اون داره که فقط خودروسازی امریکا توان همچین شاهکاری رو داره که بسازه

      الکی نیست که باید گفت ماشالاه کاربرات ۴ دهنه
      ماشالاه گیربکس ۲ دنده پاورگلاید
      ماشالاه فنر شمش جلو و عقب
      و ماشالاه دلکو پلاتینی

      موافقم 59
      مخالفم 49
      1. Arash2009

        ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (66 ديدگاه)

        داش علی الان ۲۰۲۵ هستیم دوران کاربرات ۴ دهنه تموم شده

        موافقم 47
        مخالفم 12
        1. حسن

          ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (2272 ديدگاه)

          جملات نمادین را نمیشه قضاوت کرد
          دوران ارنولد هم گذشته اما هنوز نماد بدنسازیه
          من تو باشگاه به همه میگفتم ماشالله ارنولد انقد ذوق میکردن

          موافقم 22
          مخالفم 10
        2. (Ali(chevynova

          ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (7565 ديدگاه)

          حسن
          آفرین
          خوشم اومد متوجه شدی چی میگم

          موافقم 19
          مخالفم 9
        3. SMS

          ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (709 ديدگاه)

          دوستان دیگه از خود ماشین تعریف خواهند کرد
          عجب کارکنانی داره که عین رانندن و راحت رکورد میزنن
          الان حتی اگه به یکی از مدیرای مثلا ایران‌خودرو بگی که با قدرتمند ترین ماشینش مثلا دنا جوانان ۰ تا ۱۰۰ تا ۰ رو تو ۲۰ یا حتی ۳۰ ثانیه بزن اونم اتومات بازم نمی تونه

          موافقم 11
          مخالفم 2
        4. Taha Ayoobi

          ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (5721 ديدگاه)

          مثال بی نقصی بود👌

          موافقم 7
          مخالفم 5
      2. Jamshid

        ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (3149 ديدگاه)

        برا ماشینی که سیستم دو پورت داره و تویین توربو هست و گیربکس اتوماتیک داره و همه چیزش الکترونیکی هست زیاد اغراق کردی
        دو سرعته؟😂😂😂
        فنر شمش؟😂

        موافقم 21
        مخالفم 13
      3. حسن

        ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (2272 ديدگاه)

        غوغا کرده
        اما مهمترین مساله که واقعا باید بزرگنمایی بشه و بهش توجه کرد اینه که جی ام با تغییر راننده ها داره شعار اصلیه خودش را به طور عملیاتی مطرح میکنه و در عمل نشون میده یعنی
        یک خودرو برای همه
        اینجوری به همه نشون داد که رانندگی با یک کوروت چقد راحته و برای همه امکان پذیره حتی در پیست و هر خواننده ای احساس میکنه خودش پشت فرمون بوده
        حالا مقایسه کنید که بعضی شرکتها راننده هاشون بیشتر از خونشون تو پیستن برا زدن یک رکورد بعد صاحبش سوارش میشه اصلا باهاش بره تو پیست چون راننده حرفه ای میخواد
        تفاوت تبلیغات با خودروهای شهریه واقعی اینجا معلوم میشه

        موافقم 8
        مخالفم 6
        1. 718

          ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (69 ديدگاه)

          آخر کامنتت همش تصویر دیمن ۱۷۰ میومد جلو چشمم که یه لانچ تمیز نمیشد باهاش زد و بعضیا میگفتن این نقطه قوت دوجه که یچیزی زده فقط حرفه ای ها بتونن از تمام پتانسیل استفاده کنن. چه زود بعضی جملات عوض میشه.اینجا رانندگی راحت میشه نقطه قوت اونجا هم لانچ سخت و تایم خوب میشه هنر راننده. همش بازی با کلمات…

          موافقم 9
          مخالفم 13
        2. حسن

          ۲۵ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (2272 ديدگاه)

          حالا شما یه مقایسه بذار بین دوج کبیر با زیر مجموعه های رکورد دار پیست و شتاب فولکس
          بازم دوج مرده که خودروش را همه میتونن ببرن تو پیست حالا عدش را یا میتونن یا نمیتونن
          حالا پورشه و لامبو شرکت تو نوربر عدد میده یکی میخواد بره تو نوربر یا وقت نیست یا خودرو نیست یا اگه هر دو تا هستن یارو باا پورشه ی رکورد دار شرکت هم بره تو پیست نهایت تایم دو ساعت و نیم گردش تو نوربر را میده
          اصلا پیست را بگذر نه اینکه هر روز صاحبا و راننده های عادی از توربو اس و شتاب 2.2 ادعایی شما فیلم میذارن رانندگی باهاشون راحته
          شمایی که بوگاتی تون برا رکورد یکطرفه ی بی ارزش صندلی باز میکنه کامپیوتر عوض میکنه وزن کم میکنه دو سال را صرف تولید لاستیک میکنه اخرشم اصلا هیچ مدلی مثش تو بازار دست مشتری نیست که بره امتحان کنه ببینه اصلا 400 تا میره حالا بقیش پیشکش که نباید از این حرفا بزنه

          موافقم 8
          مخالفم 5
        3. Nismo

          ۲۵ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (1714 ديدگاه)

          حسنی: باز دمش گرم بوگاتی حداقل همین رکورد بی ارزش رو داره
          هنسی و تواتارا شما چی؟

          موافقم 3
          مخالفم 5
    2. ممد ژانگولر

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (4413 ديدگاه)

      به نظرم کوروت بلاخره تسلیم شد نه برنده . ماشینی که سالها لج بازی کرد موتور جلو طراحی کرد و همش اروپاییهارو مسخره میکرد و فرت و فرت ازشون میباخت با یک حرکت رو به عقب و کپی برداری از فراریهای چند سال پیش تونست رکورد بزنه . در صورتی که خود من به شخصه عاشق اون مدل C7 موتور جلوش بودم . آمریکایی اصیل یعنی موتور جلو نه اینکه کپی فراری بزنی بیایی پورشه رکورد بزنی خداییش زشته به مولا

      موافقم 23
      مخالفم 61
      1. دکتر استاپ

        ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (70 ديدگاه)

        فشار نخور بلاخره فراری هم تسلا خریده
        «به نظرم کوروت بلاخره تسلیم شد نه برنده»یعنی از نظر تو بردن یک ملیون دلار با ۱۸۵ هزار دلار شکسته؟
        «ماشینی که سالها لج بازی کرد موتور جلو طراحی کرد و همش اروپاییهارو مسخره میکرد و فرت و فرت ازشون میباخت با یک حرکت رو به عقب و کپی برداری از فراری های چند سال پیش تونست رکورد بزنه» مثل فراری که طراحی موتور وسط رو از روی میورا کپی کرد و به عقب حرکت کرد

        موافقم 37
        مخالفم 13
      2. سوشیانت

        ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (3892 ديدگاه)

        جوک سال🤣 اتفاقا کوروت معروفه به قاتل اروپایی ها اون موقع که ماشین میزد بالای ۴۰۰ اسب و شتاب زیر ۵ اروپایی ها چیکار میکردن؟

        موافقم 40
        مخالفم 11
        1. ممد ژانگولر

          ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (4413 ديدگاه)

          خودتم میدونی اروپاییها سلطان هندلینگ و رکورد دار پیچهای پیست و زیبایی و شتاب و سرعت بودند و هستن و خواهند بود . من به هر برندی که تو سبک خو ش همیشه احترام میذارم مثلا تسلا به عنوان بنیانگذار خودروهای برقی و خودران کامل ،مرسدس پدر خودروسازی ، فولکس و تویوتا و هیوندا و کیا خودروهای مردمی و پر فروش و…
          مدل جدید کوروت هم به عنوان بچه پوروی کپی کار که اسکی رفته از فراری و به روی خودش نمیاره وسلام .واقعیتو میگم به ‌کسی بر نخوره و بگید چشم و بپذیرید🤠

          موافقم 10
          مخالفم 43
        2. سوشیانت

          ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (3892 ديدگاه)

          پس فراری هم به عنوان یه کپی کار که اومده تسلا رو خریده قبول کن😉

          موافقم 13
          مخالفم 10
      3. حسن

        ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (2272 ديدگاه)

        شما سنت قد نمیده همون کوروت موتور جلو رکوردار بود و تایمهای بسیار عالی داشت با شتابهای عالی در نسلهای مختلف
        افعیه بزرگ دوچ وایپر کبیر با موتور جلو رکورددار 13 تا پیست دنیا بود هر پیستی میرفت نشون میداد اروپایی موتور جلو یا عقب پشمک هم به حساب نمیاد

        موافقم 15
        مخالفم 7
    3. (Ali(chevynova

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (7565 ديدگاه)

      کاشکی در کنار این هیولای جدید ،یدونه کوروت ۱۹۶۵ با موتور ۴۳۰ اسبی میاوردن و در کنارش یه رکورد میزدن
      کوروت از اواسط دهه ۶۰ مدلهای ۴۰۰ اسب به بالا هم داشت و ثابت کرد لازم نیست داشبورد چرمی و صندلی چرمی از اصول یه ماشین پرفورمنس باشه
      اصالت طراحی و مهندسی فنی در کوروت غوغا میکنه و اثبات میکنه که کوروت فقط ۲ رقیب داره و اونم GT40 و وایپره

      موافقم 34
      مخالفم 30
    4. Ahmad

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (222 ديدگاه)

      کلا این پیست ها تو آمریکا زیاد اعتباری ندارن اصلا پر پیچ و خم خاصی ندارن بیشترش جاده صافه خوب هزار اسب بخار قدرت اونم با تیون هزار اسب کشیدن بیرون فکر کردن خیلی شاخن بعد میگن رکورد زدیم عیار ماشینا تو پیست نوربرینگ مشخص میشه نه هر پیستی بعد راجع ظاهر ماشین حس میکنی انگار اون اصالت طراحی آمریکایی رو نداره یه جورایی حس میکنی اروپایی طور شده و راجع ماشین های موتور وسط باید بگم بدترین رانندگی داخل شهر داره شما حتی سنگ ریزه ها هم حس میکنی این مخصوص همه ماشینای موتور وسط هست کلا ماشینای موتور وسط اون حس کارکتر هیولایی عضلانی رو بهت نمیده

      موافقم 18
      مخالفم 36
      1. Alireza

        ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (644 ديدگاه)

        باشه تو راست میگی🤣

        موافقم 20
        مخالفم 12
      2. Taha Ayoobi

        ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (5721 ديدگاه)

        احمد خدا روزیتو جای دیگه بده

        موافقم 23
        مخالفم 9
    5. Bmw

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (691 ديدگاه)

      بَه بَه فراری چه کرده از اونجا که فراری خودش هیچ موقه ماشیناشو به پیست نمی بره و نمی دونیم عملکردشون چطوریه الان فهمیدیم که کارش خیلی درسته 👏👏👏

      موافقم 8
      مخالفم 30
      1. دکتر استاپ

        ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (70 ديدگاه)

        از بی ام و چه خبر کی می‌خواد سوپر کار بسازه آهان راستی یادم نبود که بی ام و اصلا توان ساخت سوپر کار نداره

        موافقم 18
        مخالفم 13
        1. (Ali(chevynova

          ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (7565 ديدگاه)

          بی ام و سالهاست آرزوی ساخت یه سوپر اسپرت در حد کوروت هست ولی توانایی ساختش رو نداره
          فراری و لامبورگینیش که سوپر اسپرت سازن نمیتونن با کوروت رقابت کنن چه برسه بی ام و که نهایت تواناییش ساخت ۲۰۰۲ و ۵۱۸ بوده

          موافقم 10
          مخالفم 10
      2. Saman

        ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (194 ديدگاه)

        واسه سما مسکن ژولوفون و پماد تجویز شد 🤪

        موافقم 6
        مخالفم 7
      3. Taha Ayoobi

        ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (5721 ديدگاه)

        Bmw، چند پاسکال؟

        موافقم 7
        مخالفم 7
        1. Bmw

          ۲۵ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (691 ديدگاه)

          طاها من که فشاری نشدم gt2 rs نسل جدید معرفی شه کوروت به حاشیه میره شما نیتروفروزان بزن کیف کن 😁

          موافقم 8
          مخالفم 8
        2. سوشیانت

          ۲۵ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (3892 ديدگاه)

          نسل قبلی کوروت که تونست gt2rs رو شکست بده باید منتظر موند دید نسل جدید چیکار میکنه البته شما جوری مطمئن حرف‌میزنی که انگار ماشین زمان داری!!!

          موافقم 5
          مخالفم 5
    6. محمد

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (7 ديدگاه)

      کوروت بنا به گفته بزرگان ماشین بازی دنیا و متخصصان بهترین خودرو اسپرت دنیاست که نصبت به قیمتش با ارزشترین خودرو حال حاظر دنیاست

      موافقم 14
      مخالفم 4
    7. آرش

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (103 ديدگاه)

      قبلا هم کوروت رکوردهای زیادی داشت فقط نسل قبلی زیاد موفق نبود

      موافقم 11
      مخالفم 2
      1. سوشیانت

        ۲۵ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (3892 ديدگاه)

        نسل قبلی زیاد موفق نبود؟! شتاب ۲.۸۵ ۷۵۵ اسب قدرت سرعت ۳۴۵ شاهکار بوده

        موافقم 2
        مخالفم 2
  2. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1705 ديدگاه)

    ایول داره!

    موافقم 23
    مخالفم 9
  3. دکتر استاپ

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (70 ديدگاه)

    کابوس ۷۰ ساله‌ی آمریکایی برای اروپایی‌ها

    موافقم 38
    مخالفم 35
  4. مازیار

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1332 ديدگاه)

    نتایج خیلی خوبی هست
    همه چیز داره طبق پیش‌بینی جلو میره
    امیدوارم با رقبای هزار اسبی تو پیست مشترک تایم بزنن و البته GT2RS بعدی به عنوان استثناء

    موافقم 37
    مخالفم 4
  5. سیروس

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (109 ديدگاه)

    خیلی خوشگله و خیلی جذاب و خیلی کارا، ولی خیلی امریکایی نیست، بیشتر شبیه ماشینای اروپایی شده.

    موافقم 23
    مخالفم 15
  6. BMW is GOD

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (327 ديدگاه)

    کوروت واقعا عالیه یعنی خودرویی هست با قیمتی فوق العاده پایین به عنوان یه سوپر اسپرت با کیفیت و پرفورمنس فوق العاده بالا که حتی می‌تونه با فراری و پاگانی و مک لارن و لامبورگینی و خیلی دیگه رقابت کنه تازه زورو هنوز نیومده این تازه زد آر وان هستش اگه زورو بیاد که دیگه واقعاً آشوب به پا می‌کنه

    موافقم 28
    مخالفم 6
  7. 🏆Lamborghini🏆

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (201 ديدگاه)

    عالی این ماشین ولی باید ببینیم در نوبرینگ چه میکنه و اینکه نسل جدید پورشه 911 gt2 هنوز نیومده باید ببینیم چه میشه

    موافقم 20
    مخالفم 3
  8. الان فقط ارشیام

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سنا🤐

    موافقم 6
    مخالفم 10
  9. NIKAN-JAAAAAAAAAAG

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (33 ديدگاه)

    این اروپایی فن ها فقط میتونن دیس لایک بدن.
    همین چیز هایی که الان همشون دارن ازش استفاده میکنن رو اولین بار آمریکایی ها ساختن.ایربگ،توربو شارژ،ماشین های برقی و…

    موافقم 28
    مخالفم 24
    1. amirmohammadja79

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (174 ديدگاه)

      عزیزم درهای گالوینگ ،سوپر شارژر ،استارت و ورود خروج بدون کلید ،رادار حرکت بین خطوط ،سیستم تعلیق مولتی لینک ،ماساژور صندلی ،ترمز ضد قفل یا ABS ،کروز کنترل تطبیقی و کنترل پایداری
      همه اینها رو فقط یک شرکت اونم مرسدس بنز اختراع و ابداع کرده باقی شرکت های اروپایی که بماند ؛)
      ماشین امریکایی هیچوقت نمیتونه قدرت و سرعت بوگاتی و کوئنیگزگ لذت رانندگی و جذابیت فراری و لامبورگینی و دقت و راحتی استفاده روزمره پورشه و یا لوکس بودن رولزرویس و بنتلی و مرسدس و بی ام و رو داشته باشه

      موافقم 23
      مخالفم 28
      1. Taha Ayoobi

        ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (5721 ديدگاه)

        امیرمحمد جان تقدیم شما،

        شیشه جلو مقاوم در برابر خورد شدن، استارت برقی، گرمکن صندلی، سیستم تعلیق بادی، رادیو، کامپیوتر سفری، سیستم سیم کشی مولتی پلکس، رادیو ماهواره‌ای، ماساژور صندلی(بنز و کادیلاک تو یه سال باهم عرضه کردن)، قابلیت تنظیم فرمان، سیستم غیر فعال ساری سیلندر

        اینا فقط برای کادیلاک بود، شما کل اروپا رو هم جمع کنی، بازم فورد و الدزمبیل و بیوک و دوزنبرگ و جنرال موتورز و کرایسلر و… هستن

        هیچ شرکتی اسم و تاریخچه اش اندازه کادیلاک با شکوه نیست. تاکید می‌کنم، هیچچ برندی.

        موافقم 26
        مخالفم 14
        1. amirmohammadja79

          ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (174 ديدگاه)

          طاهای عزیز

          ۱. موتورهای کارآمد و پیشرفته:
          موتور دیزل برای خودروهای سواری: اولین بار مرسدس‌بنز در دهه ۱۹۳۰ موتور دیزل را در خودروهای سواری معرفی کرد.

          توربوشارژر در خودروهای سواری: توسط برندهای سوئدی (ساب) و آلمانی (پورشه) توسعه داده شد.

          سیستم تزریق مستقیم بنزین: مرسدس‌بنز و فولکس‌واگن از پیشگامان این فناوری بودند.

          ۲. نوآوری در ایمنی خودرو:
          کمربند ایمنی سه‌نقطه‌ای: ولوو در سال ۱۹۵۹ این سیستم را اختراع کرد و برای همه خودروسازان رایگان کرد.

          کیسه هوا برای سرنشینان عقب: توسط مرسدس‌بنز معرفی شد.

          ESP (سیستم کنترل پایداری الکترونیکی): اولین بار مرسدس‌بنز و بوش آن را توسعه دادند.

          ABS (سیستم ترمز ضد قفل): بوش و مرسدس‌بنز پیشگام این فناوری بودند که بعدها به یک استاندارد جهانی تبدیل شد.

          ۳. نوآوری در طراحی و دینامیک خودرو:

          اولین خودروی موتور وسط-عقب: پورشه ۳۵۶ و بعدها مدل‌هایی مانند لامبورگینی میورا، که مفهوم سوپراسپرت‌ها را تغییر داد.

          اولین خودروهای چهارچرخ محرک اسپرت: آئودی Quattro یکی از مهم‌ترین نوآوری‌های صنعت خودروسازی بود که باعث تحول در مسابقات رالی و خودروهای جاده‌ای شد.

          ۴. توسعه خودروهای هیبریدی:
          اولین خودروی هیبریدی مدرن: تویوتا پریوس اولین مدل تولید انبوه بود، اما پیش از آن پورشه در اوایل قرن ۲۰ یک نمونه هیبریدی را طراحی کرده بود.

          ۵. مسابقات و تکنولوژی موتوراسپرت:
          فرمول ۱ و فناوری‌های مربوط به آن: تیم‌های اروپایی (فراری، مرسدس، ردبول، مک‌لارن) همواره برترین‌های این رقابت‌ها بوده‌اند و بسیاری از فناوری‌های موتوراسپرت مانند سیستم KERS، توربوشارژهای مدرن، و تکنولوژی‌های آیرودینامیکی از اروپا آمده‌اند.

          چجوری قبول نمیکنید از لحاظ تکنولوژی و مهندسی همیشه اروپا برتر بوده
          همین کوروت که انقدر بهش افتخار میکنید موتور میل لنگ تخت داره که اولین بار فراری از همچین میل لنگی استفاده کرد
          ظمن اینکه همونطور که بالا اشاره کردم اولین خودرو های موتور وسط پورشه ۳۵۶ و میورا بودن

          خودشون اعتراف کردن برای کوروت فراری ۴۵۸ رو الگو قرار دادن بعد از طرفی میگن خودروسازی آمریکا برتر از اروپا بوده

          خنده داره

          در رابطه با اسم و تاریخچه و شکوه اینم بگم که کارول بنز اولین خودرو رو اختراع کرد
          و هیچ برندی مثل فراری سابقه موتور اسپرت نداره
          و هیچ برندی مثل رولزرویس بنتلی خودروی لوکس تولید نمیکنن

          برو انقدر با تعصب نباش راجب امریکا

          موافقم 12
          مخالفم 17
        2. Taha Ayoobi

          ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (5721 ديدگاه)

          تلاش قابل توجه و احترامی بود👌

          سیستم کنترل کشش:
          توسط بیوک اختراع و با نام Max trac در سدان ریویرا سال 1971 عرضه شد(کنترل کشش بخشی از کنترل پایداریه)

          نمایشگر لمسی:
          توسط بیوک در ریگال 1986 استفاده شد.

          پیشرانه 16 سیلندر V شکل:
          توسط کادیلاک در مدل V-16

          سیستم دید در شب:
          کادیلاک، دویل 2000(اون موقع که بنز ماساژور گذاشت، کادیلاک علاوه بر اون دید در شب هم داشت)

          استفاده از ترمز های دیسکی:
          کرایسلر، در سدان کراون ایمپریال 1948(هم محور جلو هم عقب)

          شیشه بالابر تمام برقی:
          کرایسلر، 1951

          سال ۱۹۳۴، کرایسلر ایر فِلو با اولین سیستم کاهش مصرف سوخت مبنتی بر کاهش دورموتور (Overdrive) و شیشه‌ی جلو یک‌تکه‌ی منحنی عرضه شد.

          کرایسلر 300D محصول سال ۱۹۵۸ اولین خودرو با سیستم تزریق سوخت انژکتور الکترونیکی بود.

          سال 1959 کرایسلر 300E عرضه شد که از اولین آینه‌عقب با قابلیت تیره‌کردن نور (Mirror-Matic) استفاده می‌کرد.

          در سال ۱۹۲۱، دوزنبرگ اولین ترمز هیدرولیکی در تمام ۴ چرخ را با سدان Model A رونمایی کرد. این فناوری اساس بسیاری از ترمزهای مدرن را تشکیل می‌دهد.

          گرمکن شیشه جلو:
          اولین نمونه از فناوری کاربردی فورد در مدل‌های ۱۹۷۴ تا ۱۹۷۶ کوپه‌ی تاندربرد (Thunderbird) و لینکلن کنتیننتال ارائه شد. گرم‌کن شیشه‌‌ی فورد از دینام مستقل ۱۱۰ ولتی استفاده می‌کرد؛ اما اولین نمونه‌هایش چندان مطمئن نبودند؛ بنابراین، استفاده از آن‌ها کنار گذاشته شد. سال ۱۹۸۵، نمونه‌ی اصلاح‌شده‌ی گرم‌کن شیشه‌ی فورد در مدل‌های اسکورپیو و تائوروس و مرکوری Sable نصب شد که در کمتر از یک دقیقه، یخ و برف روی شیشه را پاک می‌کرد.

          ۶ سال پس از رونمایی تویوتا از خودروِ هیبرید، فورد اولین شاسی‌بلند دودیفرانسیل هیبرید را معرفی کرد. فورد اسکیپ (Escape) مدل ۲۰۰۳ اولین شاسی‌بلند هیبرید جهان بود.

          سیستم تعلیق مک فرسون:
          فورد، سال 1950
          فورد کنسول (Consul) این نوع سیستم تعلیق را به خودروسازی وارد کرد تا به‌لطف هزینه‌ی ارزان‌تر تولید و ایمنی بیشتر در تصادف، امروز بیشتر محصولات برندهای مختلف از آن بهره ببرند.

          یکی از فناوری مهم فورد در خودروسازی، اولین جعبه‌دنده‌ی ۱۰ سرعته اتوماتیک است. این جعبه‌دنده که با همکاری مستقیم جنرال موتورز توسعه داده شد، اولین‌بار روی وانت پرفروش F-150 و سپس، شورولت کامارو ZL-1 نصب شد.

          کیسه هوا:
          کیسه‌‌هوا اولین‌بار در مدل‌های مختلف بیوک و کادیلاک و الدزموبیل سال ۱۹۷۴ ارائه شد. کیسه‌های هواِ جنرال موتورز با نام سیستم Air Cusion Restraint عرضه شدند.

          اولین صندلی با تنظیم غیردستی هم در خودروهای جنرال موتورز استفاده شد. مدل‌های مختلف کادیلاک و بیوک الدزموبیل در سال ۱۹۴۸ به صندلی‌های راحت با تنظیم هیدرولیک مجهز بودند

          فناوری مهم دیگر جنرال موتورز، سیستم افزایش شعاع حرکتی خودروهای برقی بود. این فناوری اولین‌بار در شورولت ولت و اوپل امپرا (Ampera) در سال ۲۰۱۰ معرفی شد. جالب است جنرال موتورز امروزه این سیستم را کنار گذاشته است؛ اما بی‌ام‌و در مدل‌های i3 و i8 و تاکسی برقی جدید لندن از فناوری آمریکایی‌ها استفاده می‌کنند.

          کروز کنترل:
          ایمپریال، 1950

          فرمان هیدرولیکی:
          ایمپریال، 1951

          2 تا ایراد هم داشتید جسارتا،
          اول اینکه میل لنگ تخت رو اولین بار کادیلاک استفاده کرد،
          دوم اینکه توربو شارژ اولین بار تو الدزمبیل جت فایر، بعد توی شورلت کورویر مونزا، و سوم توی اینترنشنال اسکات که بازم آمریکایی بود استفاده شد و بعد از اون بی ام و و پورشه بودن.

          در مورد کرایسلر ایرفلو نمیخوام توضیح بدم چون به جاهای باریکی کشیده میشه.

          اون زمان که اروپا تو قدرت های پایین و شتاب های کم مونده بود کوروت مرز هارو جا به جا میکرد.

          در مورد کادیلاک یه پاراگراف بگم و تمام،
          (((دویل، سویل و الدورادو همگی از زیباترین و لوکس‌ترین محصولات تولیدی تاریخ کادیلاک به شمار می‌آیند، که با ارائه عملکرد فنی خیره‌کننده و سطح رفاهی و لوکس‌گرایی در بازه قیمت نصف رقبای اروپایی، استاندارد لوکس‌گرایی را در جهان خودرو رقم زده و نام برند کادیلاک را به عنوان یک صفت برتر و تعریف‌کننده حجم و میزان لوگس‌گرایی وارد فرهنگ واژگان انگلیسی کردند. عنوانی که نصیب هیچ یک از لوکس‌سازان مشهور دنیا از جمله رولزرویس، بنتلی یا حتی بوگاتی نشد)))
          این جمله با طلا باید نوشته بشه.

          نوبت شماست.

          موافقم 18
          مخالفم 8
        3. amirmohammadja79

          ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (174 ديدگاه)

          روی پیام آخرت نمیتونستم ریپ بزنم برای همین روی این ریپ زدم

          در مورد کروز کنترل و فرمان هیدرولیک، حرفت درسته، ایمپریال این فناوری‌ها رو معرفی کرد، اما جالب اینجاست که سال‌ها طول کشید تا این آپشن‌ها به‌صورت گسترده پذیرفته بشن و استاندارد شن.

          اما در مورد ایرادات:

          1. میل‌لنگ تخت حرفت درباره کادیلاک درسته، اما میل‌لنگ تخت به‌معنای واقعی، توی موتورهای مسابقه‌ای و فرمول 1 قبل از اون هم بوده

          2. توربوشارژر: قبول دارم که اولین استفاده در خودروهای تولیدی مربوط به الدزمبیل جت فایر بود. شورلت کورویر مونزا و اینترنشنال اسکات هم نقش داشتن، اما داستان توربوشارژر برمی‌گرده به جنگ جهانی و موتورهای هواپیماهای آلمانی و آمریکایی. بعد از اون هم ساب، بی‌ام‌و و پورشه بودن که توربوشارژ رو توی اروپا جا انداختن و به سطحی رسوندن که بعداً استاندارد شد.

          در مورد کرایسلر ایرفلو هم باشه، نمی‌ریم سمتش، چون بحث سنگین می‌شه!

          اما یه نکته جذاب؛ اون موقع که کوروت داشت مرزها رو جا‌به‌جا می‌کرد، فراری و جگوار هم بیکار نبودن! کوروت، شاهکار آمریکایی بود، ولی اروپایی‌ها هم معجزه‌های خودشونو داشتن.

          ۱. مرسدس بنز ۳۰۰SL گالوینگ (1954) – اولین خودروی تولیدی با سیستم تزریق سوخت

          مرسدس ۳۰۰SL اولین خودروی جاده‌ای دنیا بود که از سیستم تزریق مستقیم سوخت استفاده کرد. این فناوری قدرت موتور ۳ لیتری شش سیلندرش رو تا ۲۱۵ اسب بخار رسوند، چیزی که اون زمان تو خودروهای جاده‌ای نادر بود. طراحی درهای “گالوینگ” هم یه شاهکار مهندسی بود، چون شاسی لوله‌ای ماشین اجازه درهای معمولی رو نمی‌داد!

          ۲. لامبورگینی میورا (1966) – اولین سوپراسپرت موتور وسط دنیا

          تا قبل از میورا، ماشین‌های اسپرت معمولاً موتور جلو داشتن، اما تیم مهندسی لامبورگینی تصمیم گرفت موتور رو وسط قرار بده، دقیقاً مثل ماشین‌های فرمول ۱. این حرکت باعث شد میورا به یه شاهکار دینامیکی تبدیل بشه و مفهوم مدرن “سوپراسپرت” رو خلق کنه.

          ۳. پورشه ۹۵۹ (1986) – پیشرفته‌ترین خودروی دهه ۸۰

          این ماشین انقدر از زمان خودش جلوتر بود که تقریباً یه دهه از رقبا فاصله داشت. سیستم چهارچرخ متغیر هوشمند (AWD)، آیرودینامیک فعال، توربوشارژرهای دو مرحله‌ای و بدنه از فیبر کربن و کولار از ویژگی‌های این شاهکار بودن. پورشه ۹۵۹ تونست به سرعت ۳۱۷ کیلومتر بر ساعت برسه، یعنی سریع‌ترین خودروی زمان خودش!

          ۴. مک‌لارن F1 یه شاهکار ناب مهندسی بود که همه چیز رو از صفر طراحی کرد. استفاده از فیبر کربن در شاسی (اولین بار تو خودروهای جاده‌ای)، موتور V12 بی‌نظیر بی‌ام‌و با روکش طلا برای دفع حرارت، و چیدمان سه نفره با راننده در وسط چیزایی بودن که این ماشین رو خاص می‌کردن. نتیجه؟ سرعت نهایی ۳۸۶.۴ کیلومتر بر ساعت بدون هیچ توربوشارژری!

          ۵. بوگاتی ویرون (2005) – اولین خودروی جاده‌ای با بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار

          بوگاتی ویرون اولین ماشین تولیدی بود که تونست به قدرت ۱۰۰۱ اسب بخار برسه. برای خنک کردن موتور ۱۶ سیلندر و چهار توربوشارژرش، ۱۰ تا رادیاتور داشت! رسیدن به سرعت ۴۰۸ کیلومتر بر ساعت با یه ماشین جاده‌ای غیرممکن به نظر می‌رسید، ولی مهندسان فولکس‌واگن این غیرممکن رو ممکن کردن.

          ۶. فراری F50 (1995) – ماشین فرمول ۱ برای جاده

          مهندسان فراری یه موتور V12 برگرفته از فرمول ۱ رو بدون هیچ تغییر بزرگی مستقیماً تو F50 گذاشتن. نتیجه؟ یه خودروی خیابانی که از نظر حسی و مهندسی، بیشترین شباهت ممکن رو به یه ماشین مسابقه‌ای داشت. این یه معجزه مهندسی بود، چون معمولاً موتورهای فرمول ۱ برای استفاده در جاده‌ها مناسب نیستن.

          ۷. جگوار XJ220 (1992) – سریع‌ترین خودروی دهه ۹۰ با موتور V6!

          جگوار قصد داشت از یه موتور V12 برای این ماشین استفاده کنه، اما در نهایت مجبور شد یه V6 توئین‌توربو جایگزین کنه. خیلیا فکر می‌کردن این باعث افت عملکرد می‌شه، ولی مهندسان جگوار با طراحی آیرودینامیکی بی‌نظیر، تونستن سرعت این ماشین رو به ۳۴۱ کیلومتر بر ساعت برسونن، و اون زمان سریع‌ترین خودروی جاده‌ای دنیا شد.

          ۸. آئودی کواترو (1980) – انقلابی در سیستم چهارچرخ محرک

          قبل از آئودی کواترو، کسی فکر نمی‌کرد سیستم چهارچرخ محرک (AWD) برای ماشین‌های اسپرت و مسابقه‌ای مناسب باشه. اما آئودی نشون داد که با یه طراحی مهندسی عالی، AWD می‌تونه به عملکرد بهتر، مخصوصاً تو شرایط سخت مثل برف و بارون کمک کنه. نتیجه؟ سلطه آئودی بر مسابقات رالی و تغییر کامل صنعت خودروسازی.

          ۹. لامبورگینی کانتاش (1974) – آینده‌نگرانه‌ترین طراحی مهندسی زمان خودش

          کانتاش یکی از اولین خودروهایی بود که از طراحی کابین جلو و بدنه کاملاً زاویه‌دار استفاده کرد. درهای قیچی‌شکل اون (که امضای لامبورگینی شد) فقط برای زیبایی نبود، بلکه مهندسان این طراحی رو انتخاب کردن چون فضای جانبی ماشین کم بود و درهای معمولی باز نمی‌شدن!

          ۱۰. بوگاتی EB110 (1991) – اولین خودروی سوپراسپرت چهارچرخ متحرک (AWD) با چهار توربو

          بوگاتی EB110 یه شاهکار مهندسی بود که برای اولین بار از یه موتور V12 با چهار توربوشارژر و سیستم چهارچرخ متحرک استفاده کرد. نتیجه؟ قدرت ۵۵۰ اسب بخار و سرعت ۳۴۲ کیلومتر بر ساعت، که اون زمان عددی خارق‌العاده بود.

          و در نهایت کادیلاک: پاراگرافی که نوشتی، از نظر ادبیات تبلیغاتی، واقعاً درجه‌یکه! هیچ شکی توی عظمت کادیلاک نیست، اما اینم فراموش نکن که رولزرویس، بنتلی، بوگاتی و مرسدس، لوکس رو یه جور دیگه تعریف کردن؛ با فلسفه‌ای متفاوت. آمریکایی‌ها لوکس رو با قدرت و امکانات دیدن، اروپایی‌ها با اصالت و جزئیات. هر دو مسیر محترمه، ولی این که بگیم هیچ برند دیگه‌ای توی فرهنگ لغت نمونده، شاید یه‌کم اغراق باشه.

          منتظرم ببینم این بار چی برام داری.

          موافقم 9
          مخالفم 12
        4. Taha Ayoobi

          ۲۵ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (5721 ديدگاه)

          ولی بالاخره پذیرفته شدن و اختراعات مهمی هم بودن.

          ما داریم در مرود جاده ای حرف می زنیم، اگر اینطوری باشه ABS هم برمیگرده به آمریکا.

          توربو هم یه شروع کننده باید داشته باشه بالاخره که جنرال موتورز بوده، هیچ فناوری اولش بی نقص نبوده.

          بله خب صد درصد فراری و جگوار ماشینای خوبی میساختن.

          اکثر مدل هایی که گفتی برای دهه 80 و 90 هست که خودت وضع آمریکایی هارو تو اون زمان بهتر از من میدونی.
          توی همون سال های سیاه هم چیزایی بود که بقیه رو شرمنده می‌کرد،
          یکی از معروف هاش همون بیوک GNX و مشتقاتش مثل جی ام سی سایکلون(که در واقع یه نسخه پرفورمنس از جی ام سی سونوما یا S15 بود که خود سونوما مدل جی ام سی شده شورلت S10 بود که تو ایرانم داریمش!) و پونتیاک ترنس ام نسخه 20 سالگی.
          ترنس ام توی اون سال ها با حداقل سیستم های الکترونیکی اعدادی ثبت می‌کرد که خیلی از امروزی ها تازه بهش رسیدن.
          سایکلون که معروفه سوپر اسپرت های اروپایی رو جا میذاشت.

          تزریق مستقیم واقعا چیز خفنیه خودم خیلی حال میکنم باهاش.
          مرسدس با اون سیستم توی اون سال باز هم قدرت کمتری از کوروت داشت.

          وودیل موتور با مدل وایلدفایر تو سال 1952 اولین بدنه خودرو با فایبرگلاس رو ساخت.

          کادیلاک با مدل STS سیستم تعلیق مغناطیسی رو وارد خودرو سازی کرد که پیشرفت بزرگی حساب میشه.

          پیشنهاد میکنم سیستم سیم کشی مالتی پلکس رو بیشتر برسسی کنی چون پیشرفت تاریخی توی خودرو سازی حساب میشه که کادیلاک در مدل آلانته ارائه اش کرد که عضوی جدایی ناپذیر از خورد شده.

          هدآپ دیسپلی توسط الدزمبیل در سال 1988 در مدل کاتلاس سوپریم.

          بوگاتی EB110 تو اون سال 550 تا قدرت داشته، کوروت C2 با موتور L88 و کاربراتور های تری پاور 560 اسب قدرت داشته با شتاب زیر 5 ثانیه که مرسدس SL تا 2010 بهش نرسید.

          اولین دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی توسط استودبیکر سال 1955

          دوج رم SRT10 که یه ماشین سرکش و دیوانه وار به حساب میاد همچینن صاحاب موتورش یعنی وایپر که ارادت دارید خدمتش.

          بیوک ریورا 1971، کادیلاک دویل 1971، چارجر 1969 و… طراحی هایی که امکان قدیمی شدن ندارن.

          من در مورد موتور اسپرت خیلی اطلاعت زیادی ندارم ولی یکی از معروف تریناشون موتور همی 426 افسانه ای که توی اون سال ها طبق اعلام 425 و طبق برسی ها 500 اسب بخار قدرت داشته و از دل مسابقات به جاده ها اومده.

          سیستم غیر فعال ساری سیلندر ها که گفتم بودم ولی دقیق تر، میتونه بین 20 تا 35 درصد کاهش آلایندگی داشته باشه و در پی اون جنرال موتورز و ایتون برای این تکنولوژی سیستم سوخت رسانی جدیدی رو معرفی کردن.

          دوزنبرگ تو دهه 30 به قدرت 400 اسب بخار و سرعت 225 کیلومتر در ساعت رسیده بود که برای اون سالا بی نظیر بوده.

          موافقم 7
          مخالفم 4
        5. دکتر استاپ

          ۲۵ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (70 ديدگاه)

          یادی کنیم از فراری های که با گیربکس اتوماتیک جنرال‌موتورز ساخته می‌شدن

          یادی کنیم از ۵۹۹ که ترمزهای کربن سرامیکی آپشن بود براش و توی C6 ZR1 بصورت فابریک

          یادی کنیم از اولین خط تولید دنیا

          یادی کنیم از اولین موتور انژکتوری

          موافقم 9
          مخالفم 4
        6. Taha Ayoobi

          ۲۵ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (5721 ديدگاه)

          همچینن یادی کنیم از یکی از با دوام ترین و میشه گفت با دوام ترین موتور جهات یعنی GM350 که رکورد 2 ساعت کار کردن در حالت تخته گاز و بدون یک قطره آب و روغن رو داره.

          موافقم 5
          مخالفم 2
        7. amirmohammadja79

          ۲۵ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (174 ديدگاه)

          ۱. اختراع با برتری یکی نیست!

          اینکه یه فناوری رو یه شرکت آمریکایی برای اولین بار معرفی کرده، به این معنی نیست که آمریکایی‌ها توش بهترین هستن. توربوشارژر؟ آره، شاید جنرال موتورز اول ازش استفاده کرده باشه، ولی کی بهش تسلط پیدا کرد و بردش جلو؟
          اروپایی‌ها!
          فراری، پورشه، بی‌ام‌و و حتی رنو توی فرمول ۱، توربو رو به سطحی رسوندن که امروز می‌شناسیم.

          همین مثال برای بقیه فناوری‌هایی که گفتی هم صدق می‌کنه. ABS؟ بله، اولش یه شرکت آمریکایی تستش کرد، ولی کی اونو به یه سیستم کامل و ایمن تبدیل کرد؟ مرسدس‌بنز!
          دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی؟ آمریکایی‌ها ایده‌اش رو داشتن، ولی پورشه و لامبورگینی با سیستم‌های مدرن‌تر، اون رو به یه شاهکار تبدیل کردن.

          ۲. قدرت موتور بالا = برتری نیست

          کوروت C2 تو دهه ۶۰، ۵۶۰ اسب داشت؟ خب که چی؟ قدرت بالا بدون کنترل خوب یعنی یه ماشین وحشی که فقط توی مسیر مستقیم کارایی داره! واسه همینه که پورشه 911، بی‌ام‌و M5 یا فراری F40 با قدرت کمتر، عملکرد بهتری از بیشتر ماسل‌کارها داشتن.

          SRT10 رو مثال زدی، بله ماشین‌ پرقدرت و جذابی هست، ولی هندلینگش رو مقایسه کن با یه پورشه 911 توربو S یا یه مک‌لارن 750s!

          ۳. مسابقات و عملکرد در پیست کجا هستن؟

          اگه ماشین‌های آمریکایی اینقدر خوبن، پس چرا مسابقات برتر جهانی دست اروپایی‌هاست؟
          فرمول ۱، لمانز، رالی جهانی (WRC)، مسابقات جی‌تی؟ همه جا اروپایی‌ها غالبن! کدوم ماشین آمریکایی توی دهه‌های اخیر تونسته مثل فراری، مرسدس، پورشه، آئودی و حتی بنتلی توی این مسابقات بدرخشه؟

          حتی توی مسابقات ایندی‌کار که یه رقابت آمریکاییه، موتورهای هوندا و مرسدس از موتورهای آمریکایی برترن😄

          ۴. طراحی و ماندگاری خودرو

          چند تا مدل قدیمی آمریکایی رو مثال زدی که طراحی‌شون هنوز قدیمی نشده. قبول، اما ماشین‌هایی مثل چارجر ۶۹ یا کادیلاک دویل ۷۱ بیشتر به‌خاطر نوستالژی و طراحی کلاسیکشون محبوبن، نه به خاطر برتری فنی.

          در مقابل، فِراری تستاروسا، پورشه ۹۱۱ کلاسیک، جگوار E-Type و بی‌ام‌و E30 هنوزم جزو زیباترین طراحی‌های تاریخ حساب میشن!

          ۵. نوآوری در خودروهای امروزی

          کی امروزه خودروهای الکتریکی و هایبریدی رو بهتر از همه تولید می‌کنه؟ تسلا؟ شاید، ولی تسلا تنها نقطه قوت آمریکاست. در مقابل، اروپا برندهایی مثل پورشه تایکان، بی‌ام‌و iX، مرسدس EQS و حتی رنو و پژو توی سگمنت‌های اقتصادی داره.

          کدوم ماشین‌ها بهترین کیفیت داخلی و متریال رو دارن؟ قطعاً اروپایی‌ها! داخل یه بی‌ام‌و سری ۷ رو با یه کادیلاک مقایسه کن، کیفیت متریال آمریکایی در برابرش شوخیه!

          در کل قدرت موتور بدون هندلینگ و کنترل، فایده‌ای نداره.

          اختراع یه تکنولوژی مهمه، ولی بهبود و توسعه اون مهم‌تره که این کار رو اروپایی‌ها بهتر انجام دادن.

          مسابقات جهانی و بهترین سوپراسپرت‌ها دست اروپایی‌هاست.

          کیفیت، مهندسی، مصرف سوخت و طراحی اروپایی‌ها همچنان یه سر و گردن بالاتره.

          پس هر چقدر هم که آمریکا ماشینای قوی و جذابی داشته باشه، هنوزم در سطح کلی، خودروسازی اروپا یه سطح بالاتر از آمریکاست!

          موافقم 4
          مخالفم 6
        8. Taha Ayoobi

          ۲۵ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (5721 ديدگاه)

          1.اینجوری بخوای بگی، ساخت اولین خودرو توسط بنز هم راحت زیر سوال میره.
          بنز اولین خودرو رو ساخت، ولی یه موتور ضعیف و کم قدرت و ساختار سه چرخ داشت، بعد از اون بقیه شرکت هایی که توسعه اش دادن کار بزرگتری انجام دادن و بنز کار خاصی نکرده.
          وقتی کسی چیزی رو اختراع میکنه، یعنی یه چیز جدید رو به دنیا نشون داده که قبل از اون کسی به فکرش نرسیده بوده، و بعد از اینکه اون چیز معرفی میشه، بقیه جهان روی اون کار میکنن، پس تا وقتی اون معرفی نشده بود، بقیه جهان چیزی برای توسعه نداشتن و اون شخص با اختراعش اونو آورده.
          پس سوپرشارژ هم همینه، بنز آوردش، آمریکایی ها بیشترین استفاده رو داشتن و به جلو بردنش.
          دیفرانسیل لغزش محدود نبود کی میخواست توسعه اش بده؟ هیچکی، ولی بعد از اختراع شدن بقیه روش کار کردن.

          2. اینجا به دوراهی ماسل کار و بقیه ماشینا می‌رسیم که دو دنیای متفاوت هستن.

          ماسل کار ها ماشینای سنگین، پرقدرت، بزرگ و مخصوص دود کردن لاستیک و دریفت کشیدن هستن و اغلب آمریکایی ها هم همینن.
          از اونور اروپایی ها ماشینای کوچیک، کم قدرت تر به علت موتور های کوچیک تر، ابعاد کوچیکتر و برای مسیر های پر پیچ و خم هستن.
          علت اینکه اونا عملکرد بهتری دارن اینه که وزن کمی دارن و ابعاد کوچیکی دارن که اینها باعث میشه کنترل راحت تری داشته باشن.
          البته که قدرت های کمتر و موتور های کوچیک ترشدن هم تأثیر گذاره، کنترل ماشین با قدرت کمتر بسیار راحت تر از ماشین با قدرت های بالا هست.

          3.همونطور که گفتم، خیلی از موتور اسپرت نمیدونم، ولی چطور مسابقات نسکار رو نمیگی که سنگین ترین مسابقه دنیاس و 1 اروپایی اونجا نیست؟

          4. منظور من طراحی شون بود، ولی درباره فنی شون میدونی که میگی برتری نداشتن؟

          911 که میدونی طراحیش از کجا نشأت میگیره؟

          الدزمبیل تورنادو 1966، پونتیاک فایربرد 1967، لینکلن کانتیننتال 1975، کادیلاک سری 62.
          مدل هایی که فکر نکنم مثلشون باشه.

          5. تسلا و لوسید سریع ترین برقی هارو تولید میکنن.
          تسلا از اقتصادی تا پرفورمنس مدل داره.
          ای‌کیو‌اس که همه میدونن یه شکست بود برای مرسدس، طراحی ضعیف، اعداد ارقام ضعیف و کیفیت پایین.

          کیفیت داخل کابین رو قبول دارم، آمریکایی ها اغلب پایین تر از اروپایی ها هستن(که دارن درست میشن) و با قیمت کمتر شون توجیه میشه.

          اگر از قدرت موتور بدون هندلینگ منظورت ماسل کاره که به نظرم در مورد ماسل کار بیشتر تحقیق کن، چون ماسل کار یه تعریفی داره.
          اروپایی ها از قدیم سوپر اسپرت ساز بودن و باید هم بهترین هارو داشته باشن، چون اگه همون بخشی که از قدیم توش بودن خوب نباشن دیگه نمیشه.

          (اختراع یه تکنولوژی مهمه، ولی بهبود و توسعه اون مهم‌تره که این کار رو اروپایی‌ها بهتر انجام دادن.

          کیفیت، مهندسی، مصرف سوخت و طراحی اروپایی‌ها همچنان یه سر و گردن بالاتره.

          پس هر چقدر هم که آمریکا ماشینای قوی و جذابی داشته باشه، هنوزم در سطح کلی، خودروسازی اروپا یه سطح بالاتر از آمریکاست! )

          نظر شما کاملا محترمه.

          موافقم 3
          مخالفم 1
        9. AD

          ۲۵ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (262 ديدگاه)

          فورد یکی از سازنده های برتر wrc بوده با 4قهرمانی بالاتر از آئودی اپل فیات اروپایی قرار میگیره
          کنار فولکس با 4قهرمانی هستش
          راجب ایندی کار شوی با 10قهرمانی سازنده های انجین پرافتخار ترین سازنده این سریه بالاتر از هوندا با 6قهرمانی قرار میگیره
          و همینطور راجب GT لمان هم بگم کوروت با 9برد لمانز وایپر 2برد ، فورد 1 برد پرچمدار لمانز بودن GT شهری امریکاییا پرچمدار ماشینای شهری مسابقات 24ساعته هستن
          2028 کادیلاک با انجین خودش وارد اف یک میشه

          موافقم 6
          مخالفم 1
        10. Taha Ayoobi

          ۲۵ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (5721 ديدگاه)

          اینم از موتور اسپرت
          ممنون از شما

          موافقم 3
          مخالفم 1
      2. سوشیانت

        ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (3892 ديدگاه)

        کی گفته ماساژور رو بنز اختراع کرد؟! ماساژور اختراع کادیلاک بود تو سال ۱۹۵۷ و اتفاقا لوکس ترین ماشین زمان خودش بود الان هم سلستیک راحت از لحاظ تکنولوژی اروپایی ها رو کنار میزنه دید در شب تعلیق بادی کمک فنر مغناطیسی گرمکن صندلی تهویه اتومات نجات خودرو ها از هندل اولین ماشینی که پدال داشت و کنترلش شبیه ماشین های امروزی بود و… این ها هم فقط اختراعات کادیلاکه کوروت هم که از اول به قاتل اروپایی ها معروف بود هنسی هم که با قوی ترین خودروی درون سوز جهان نشون داد که چه حرف هایی برای گفتن داره

        موافقم 19
        مخالفم 9
        1. Taha Ayoobi

          ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (5721 ديدگاه)

          هنسی قدرتی که از انجین درونسوز داره، بالاتر از بوگاتی با موتور برقیه

          موافقم 20
          مخالفم 5
        2. amirmohammadja79

          ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (174 ديدگاه)

          دوست عزیز سرچ کنید اولین بار مرسدس از سیستم ماساژور صندلی استفاده کرده

          هنسی ک فعلا فقط حرف زده و هیچ رکوردی نزده
          هروقت جرأت کرد با بوگاتی کوئنیگزگ و پاگانی فراری و… رقابت کنه بیا راجبش صحبت کن

          موافقم 8
          مخالفم 16
        3. AD

          ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (262 ديدگاه)

          اولین باری ک توربو شارژ روی ماشین استفاده شد شوورلت کورویر بود
          سیستمESP اولین بار تویوتا استفاده کرد
          میلنگ فلت پلین اولین بار کادیلاک استفاد کرد
          توسعه موتور های برقی در حال حاظر تسلا لوسید ریویان جی ام حرف بیشتری برای گفتن دارن آمار فروش خودش گویاس

          موافقم 14
          مخالفم 5
        4. Taha Ayoobi

          ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (5721 ديدگاه)

          اول جت فایر بود بعد کورویر

          موافقم 10
          مخالفم 2
        5. AD

          ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (262 ديدگاه)

          فرقی نمیکنه کورویر یا جت فایر
          کنتور ک نمیندازه همونطور ک گفتن فلت پلین شوی از فراری کپی کرده
          تویوتا هم ESP اولین بار استفاده کرده

          موافقم 7
          مخالفم 1
        6. سوشیانت

          ۲۵ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (3892 ديدگاه)

          شما اسم مدل بنزی رو بگو که قبل الدورادو بروگهام ماساژور داشت در ضمن بر اساس کدوم مدرک میگی هنسی دروغ گفته؟

          موافقم 5
          مخالفم 1
        7. Amir Machine

          ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (1327 ديدگاه)

          مرسدس؟ ایندی کار؟
          چی میگی؟!
          اطلاعات مخالفان کوروت رو ببین!!
          سال‌ها است که تامین‌کننده اصلی موتورهای ایندی کار هوندا و شورلت هستن و موتورهای شورلت بیشترین قهرمانی ایندی کار را کسب کردن
          تنها مرتبه‌ای که موتور مرسدس تو ایندی کار دیده شد فصل 1996 بود!!

          اختراع با برتری یکی نیست!

          اینکه یه فناوری رو یه شرکت آلمانی برای اولین بار معرفی کرده، به این معنی نیست که آلمانی‌ها توش بهترین هستن. اولین خودرو؟ آره، شاید بنز اول اختراعش کرده باشه ولی کی تولید انبوهش کرد و در اختیار همه مردم قرار داد؟ فورد آمریکا!!

        8. Taha Ayoobi

          ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (5721 ديدگاه)

          من چون در مورد مسابقات چیزی بلند نیستیم نمیتونستم ایرادی بگیرم،
          دستت دردنکنه👌
          منم همینو میگم.

  10. Siyavash

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1048 ديدگاه)

    خدایش حال کردم دمت گرم هر چه زودتر باید بره نوربرگرینگ ببینم اونجا چیکار میکنه اونجا اعیار واقعی ماشین مشخص میشه ….تا همین جا هم واقعا عالی عمل کرده با این قیمت کمش..

    موافقم 18
    مخالفم 4
  11. پیام

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (2262 ديدگاه)

    کوروت گفته حرف اضافه نباشه ها

    موافقم 19
    مخالفم 11
  12. R@min

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (2175 ديدگاه)

    پرونده ZR1 هم بسته شد قابل انتظار هم بود.

    بدون راننده تست با یه مشت پیرمرد !! نکته منفی کمبود دانفورس و وزن بالا هست تو پیچ ها مشهوده خیلی سرعت کم می کردن البته راننده حرفه‌ای هم نبودن.

    نکته جالب ثبت شتاب جانبی ۳جی و رد کردن یا نزدیک شدن به ۳۰۰ کیلومتر تو تمام این پیست ها بود.

    این پلتفرم خیلی جا داره و جی ام خیلی محتاط و کم دردسر ماشین ستاپ کرده.

    موافقم 17
    مخالفم 11
    1. Taha Ayoobi

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (5721 ديدگاه)

      چرا انقدر سریع بستی پرونده رو بذار یکم حال کنیم 😂

      موافقم 21
      مخالفم 5
      1. ارمین مکانیک

        ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (9 ديدگاه)

        بابا خوشم اومد حلالیت باشه👌👌

        موافقم 4
        مخالفم 3
    2. OM.01

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (630 ديدگاه)

      یه بدنه تمام فیبرکربنی نیاز داره برای کاهش وزن 100کیلوگرمی و دانفورس دوربر 750کیلوگرم…

      شاسیش اگه فیبرکربن بود خیلی خوب میشد😄
      هم این کوروت C8 ZR1 و هم موستانگ GTD

      موافقم 13
      مخالفم 3
      1. R@min

        ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (2175 ديدگاه)

        شاسی فیبر کربن نیازی نیست برای این سطح ! اتاق خالی کنن بدنه و اتصالات و قطعات رو سبک کنن ۲۰۰ کیلویی کم می کنه هزینه عجیب و غریبی هم نداره.

        موافقم 13
        مخالفم 5
        1. BlackWing

          ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (1430 ديدگاه)

          آپدیت این شاسی و موتورها رو تو نسل بعدی کوروت C9 باید ببینیم

          موافقم 11
          مخالفم 3
        2. OM.01

          ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (630 ديدگاه)

          اصرار عجیبی بر ترجمه مقالات hot rod / street rod برای سایت پدال داشتم. بنظر جای خالیش به شدت توی مدیای فارسی حس میشد…اما کامنت هارو میخونم میبینم دوستان نه تنها لیاقتش رو ندارن بلکه جنبه و بار علمیش هم ندارن!
          فقط کامنتا! ماشالله ماشالله! فلان بهمان الکی گران! حالا خوبه طرف نمیدونه طراح کوروت C8 کی هست!
          الان به دوستانی که فوق تعصبی هستن بگیم بیا فرق سیستم تعلیق Inboard shocks و سیستم تعلیق open Wheels شرکت HEIDTS رو برامون یه توضیح بده مزایا معایب هر کدوم رو بگو طرف دورخودش 2دور ملق میزنه میگه کاربرات 4 دهنه😆
          https://www.heidts.com/heidts/kitimages/OPENFRONT.jpg
          همون بهتر که واقعا پدال سمت همچنین مطالبی نمیره!
          نصف کامنت هارو میخونم ناامید میشم! هرچند حضور این افراد در نوع خودش جالبه نشون میده سطح عادی شهر چیزی قطعا نمیدونن و بخش اعظمی از افراد به قول ماشین باز فقط اسم حفظن

          در خصوص شاسی فیبرکربنی باید بگم پرفورمنس این ماشین به قیمتش نمیاد… حالا خوب بد کاری ندارم جای خالی شاسی کربنی حس میشه. البته دوستمون درست گفت نسل بعدی هست. ولی من میگم کار امروز رو نباید به فردا موکول کرد ایده های دیوانه وار اگر شدنی هست باید اجرایی کرد. البته به نحوه درست.
          هرچند سیاست های هر برند متفاوته

          موافقم 6
          مخالفم 6
        3. OM.01

          ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (630 ديدگاه)

          (خودش جالبه نشون میده سطح عادی شهر چیزی قطعا نمیدونن)

          اون بالا منظورم مردم عادی شهر بود

          یه نکته دیگه اینکه پورشه 911 GT3 RS سال 2019 نسل قبلی تایم 2:41.6 در VIR زد در صورتی که نسل جدید تایم 2:37.2 زد. کوروت C7 ZR1 تایم 2:39.5 زد و کوروت C8 ZR1 تایم 2:32.3 ثبت کرده
          نسل جدید 911 GT2 RS تایم قطعا سریعتری از نسل قبلی که 2:37.8 زدش ثبت میکنه. احتمالا زیر 2:34 ونزدیک C8 ZR1 یا حتی سریعتر بزنه. مک‌لارن 720s و 765LT کندتر هستن از ZR1 و 750S تایم بزنه بین شون خواهند بود. میمونه فراری که بعید میدونم car and driver بخواد تو lightning laps امثال بیاره باید زودتر می آورد. کلا 4 تا فراری تو VIR تایم دارن که به ترتیب برای 9 و 13 و 11 و 18سال پیش هستن 🤣
          اما تایمی سریعتر از مک‌لارن سنا که کوروت ثبت کرد سوالی تو ذهنم ایجاد کرد آیا اصلا بدرد استفاده روزانه حتی هفتگی میخوره!؟ چون مک‌لارن سنا تقریبا پیست محور هست و استفاده از اون تو شهر عذاب اوره. درسته که قانونی هست اما خب…

          موافقم 3
          مخالفم 4
        4. R@min

          ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (2175 ديدگاه)

          در خصوص شاسی کربنی بحث انقدر سطحی نیست که یه لاین فکتوری اراده کنه فردا پلتفرم عوض کنه باید از اول طراحی کنن، تعیین بودجه و به کل ماشین ریست بشه، موضوع دیگه هزینه ساخت شاسی کربنی برای یه محصولی که سالی ۴۰ هزارتا میفروشه با قیمت به نسبت پایین منطقی نیست از طرفی بحث استحکامات و استانداردهای ایمنی وسطه که کارو سخت می کنه.

        5. R@min

          ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (2175 ديدگاه)

          در مورد تایم هم کوروت یه لول بالاتر و بقولی نسل جدید سوپراسپرت ها هست در همه ابعاد بخوام تو قطعات ریز شم خیلی خیلی طولانی میشه. این ماشین بدون تعلیق مسابقه ای، بدون آیرودینامیک فعال و بدون راننده حرفه ای تایم بهتری از سنا زده، راننده سنا kc colwell راننده تست کارانددرایو که به نسبت سطح بالاتره و رانندگی با یه ماشین رادیکال مثل سنا کار هر کسی نیست، حالا چرا اینکارو کرد جی ام ؟؟ میخواست بگه این ماشین برای هر کسی قابل کنترله و کسی نگران کنترل این حجم قدرت نباشه.

          وجود تعلیق مگنه راید و صندلی های راحت تر نسبت به صندلی های نازک کربنی تجربه ای خیلی راحت تری ارائه میده چیزی که در Z06 دیدیم.

          مسیر کوروت محصولی چند وجهیه به خاطر ساختارش مثل امثال ماستنگ و ۹۱۱ نیاز به جدا کردن تریم ها نداره سیاستی مشابه فراری دارن ، هر چند خودم دوست داشتم یه تریم هاردکورتر داشته باشه.

          موافقم 3
          مخالفم 1
    3. JDM سابق

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (900 ديدگاه)

      این نگرشی که خوده تج جاکتر از کوروت داره
      خودش میگه ماشینی همه کاره مورد استفاده ساده همگان اما جوری باشه که مهارت نسبی راننده هم به چالش بکشه نه اینکه ماشین همه کار رو خودش انجام بده
      بخوان به صورت رادیکال پیست محورش کنن تک بعدی میشه
      البته کمبود داون فورس رو کاملاً قبول دارم

      موافقم 10
      مخالفم 2
      1. R@min

        ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (2175 ديدگاه)

        درسته شعار کوروت از اول همین بوده و موفق هم بوده ولی با حضور کادیلاک تو سطح اول جای یه سوپراسپرت خالیه همه چی هست فقط یه پنل با زبان طراحی کادیلاک میخواد.

        موافقم 4
        مخالفم 5
  13. BlackWing

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    آفرین
    مطمئنم توی نوربرگ رینگ هم رکورد یکی سری از ماشین های تولید انبوه رو میزنه

    وقتی توی VIR ویرجینیا با اختلاف ۲ ثانیه زد ، توی نوربرگ رینگ چون پیست طولانی تره و حتی مسیر صاف برای حداکثر سرعت هم داره ، این اختلاف بیشتر هم میشه !

    موافقم 20
    مخالفم 8
  14. Taha Ayoobi

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (5721 ديدگاه)

    به پادشاه سلام کنید

    موافقم 18
    مخالفم 17
  15. Taha Ayoobi

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (5721 ديدگاه)

    چه رنگ خوشگلی هم داره

    موافقم 15
    مخالفم 13
  16. Titanium

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (288 ديدگاه)

    چطوری با همچین قیمتی اینکارو میکنهههههه

    موافقم 18
    مخالفم 5
    1. OM.01

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (630 ديدگاه)

      (چطوری با همچین قیمتی اینکارو میکنهههههه)

      جواب سوال شما در 2 رشته مهندسی صنایع و مدیریت صنعتی هست. گرایش OR(تحقیق در عملیات)

      ولی از آمار ارقام معادلات ماتریس ها نخوام استفاده کنم خیلی خلاصه باید بگم که ابتدا خود ‌‌جنرال موتورز خودش گفت ما رو فروش استینگری 20 هزار دلار ضرر میدیدم هرچند به مرور این ضرر رو درست کردن. درواقع سود اصلی شرکت GM همون شورلت تاهو کادیلاک اسکالید جی ام سی یوکان شوی سیلورادو و… هست
      کوروت براش سود دهی آنچنانی نداره و فقط حکم تبلیغات رو داره هرچند نباید تاثیر تولید انبوه نسبت به کاهش قیمت رو در نظر گرفت ولی با این حال 6.8 میلیارد دلار هزینه توسعه این خودرو بوده

      موافقم 16
      مخالفم 4
  17. Ali

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (45 ديدگاه)

    این ماشین فوق العاده است

    موافقم 13
    مخالفم 4
  18. OM.01

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (630 ديدگاه)

    گوردون موری T50
    ردبول RB17
    مک‌لارن W1
    مثل اینکه با این تایم و پرفورمنسی که نشون داد باید کوروتZR1 C8 هم باید به لیست شاهکارهای 2020_2030 خودم اضافه کنم…

    البته 6.8میلیارد دلار هزینه توسعه C8 شده در طول سال ها و خب طبیعی هست!

    ولی من در رنج دویست هزار دلاری فورد GT40 SUPERFORMANCE ترجیح میدم یا شلبی دیتونا superformance داشته باشم، فرقی هم نداره اون طرف چی باشه من اون 2تا رو دوست دارم :)
    اتفاقا یه مقایسه هست مالک Z06 میره فورد GT40 SUPERFORMANCE میرونه و برعکس و نظرهاشونو میگن در نوع خودش جالبه
    https://www.youtube.com/watch?v=0OmFVaSBPz8

    موافقم 5
    مخالفم 5
  19. Iman 007

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (103 ديدگاه)

    بی نظیره

    موافقم 10
    مخالفم 5
  20. سهیل گل آزاد

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (140 ديدگاه)

    حرفی واسه گفتن باقی نمیگذاره بدجوری تبدیل به کابوس رقباش شده خیلی عالی داره برنامه هاش رو پیاده سازی میکنه با قیمت خیلی کمتر از رقبا داره پا به پای اونا میجنگه و حتی تو بعضی مواقع قادر به شکستشونم هست

    موافقم 10
    مخالفم 5
  21. amirboss

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (955 ديدگاه)

    من آدم معتقدی نیستم اما سنت به سنت پولی که جنرال موتور درقبال فروش کوروت با این همه قابلیت از خریدارها دریافت میکنه از شیر مادر حلال تره.

    موافقم 23
    مخالفم 5
  22. JDM سابق

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (900 ديدگاه)

    به به خیلی هم عالی
    اول که خبرو خوندم زیاد تعجب نکردم گفتم مورد انتظاره بعد دیدم به جای راننده ریسینگ توسط چندتا مهندس رکورد زده شده حقیقتا تعجب کردم چطور توسط چند تا مهندس کهن سال رو سینه پیست مثل ضربه سره زیدان خراب شد

    موافقم 14
    مخالفم 1
  23. SRT

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (639 ديدگاه)

    کوروت یه هیولاست جدییی
    خیلی خفنه

    موافقم 14
    مخالفم 5
  24. صامورایی

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    نبرد واقعی فقط در نوربرگه

    موافقم 17
    مخالفم 6
  25. MP

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (66 ديدگاه)

    حالا که فردا جای دیگه تست داد و عملکردش دور از انتظار بود دوستان آمریکا نشین شاکی میشن که بعضیا نمیخوان ما رکورد بزنیم و میندازن گردن این و اون!

    موافقم 8
    مخالفم 8
    1. سوشیانت

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (3892 ديدگاه)

      اصلا اهمیتی نداره وقتی خود شرکت تست کرده اون تست ها دیگه مهم نیستن

      موافقم 9
      مخالفم 5
    2. دانیال_Surrey،England

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (2890 ديدگاه)

      از الان دارم کامنت های یانکی و…رو وقتی ماشینو ببرن تو چندتا پیست اروپایی و به صورت مستقل تایم بزنن،تو ذهنم مرور میکنم.

      موافقم 8
      مخالفم 9
      1. Vette

        ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (540 ديدگاه)

        مگه همه ماشینا رو مستقل تایم میزنن؟؟؟
        که اینو مستقل تایم بزنن؟؟؟؟
        چرا حرفی برای گفتن ندارید . الکی میبافید
        خود پیست ویرجینیا هم به اندازه کافی تاکتیکی هست

        موافقم 13
        مخالفم 5
        1. دانیال_Surrey،England

          ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (2890 ديدگاه)

          همه خودروسازا رو نمیدونم،ولی برای مک لارن اطلاع دارم به جز یک یا دو مجله اکثرا به صورت مستقل زده میشه.
          مستقل که میگم منظورم بدون حضور تکنسین ها تو پیسته.
          وگرنه به این شکل کوروت که مک لارن تا جایی که حضور ذهن دارم فقط یک بار تایم زده اونم زمان پی1 بوده و فقط گفتن زیر 7 دقیقه بوده و مسیر گوودوود.
          برای فراری هم تقریبا مشابه مک لارنه.

          موافقم 8
          مخالفم 6
      2. Amir Machine

        ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (1327 ديدگاه)

        تایم مستقل اگه درست زده بشه و حب و بغضی توش نباشه کسی چیزی نمیگه
        ولی نه مثل کریستین گبهارت با Z06 تو نوربرگ رینگ که همه رو دنده مرده میرفت و پیچ‌ها رو در بازترین حالت ممکن میزد!!

        موافقم 10
        مخالفم 4
        1. دانیال_Surrey،England

          ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (2890 ديدگاه)

          این که تایم مستقل درست زده میشه یا نه تعریف متفاوتی داره.
          یه موقع هایی هست مثلا رود اند ترک مک لارن 750s رو میبره رو لاستیک غیر پیست محور بازم میاد بالای 2 ثانیه از روولتو سریع تر تایم میزنه این نشون میده مجله تمام سعیشو کرده که یه برندی رو زمین بزنه اما ماشین اجازه نداده!!
          یا همین z06 رو همین مجله میبره یه پیست جداگانه ی دیگه تایم میزنه که نشه درست مقایسه کرد تایمشو با رقبا.
          یا مثلا همین جناب گبهارت با sf90x تایمی رو میزنه که حدود 3 ثانیه کندتر از سناعه.
          تایم مستقل هم یه سری مزایا داره هم معایب.
          اگر zr1 همینی که دوستان میگن باشه و به قول خودشون با چندتا پیرمرد اضافه وزن دار همچین تایم هایی زدن،پس امثال گبهارت هم میتونن رکورد سنا رو باهاش بزنن و اینم میشه جز همون مزایاش که بالا گفتم.

          موافقم 6
          مخالفم 7
      3. Taha Ayoobi

        ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (5721 ديدگاه)

        دانیال اگه حرف درست حسابی داری بگو، وقتی چیزی برای گفتن نداری مجبوری؟

        موافقم 8
        مخالفم 8
        1. Taha Ayoobi

          ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (5721 ديدگاه)

          اسم رو اشتباه نوشتم، منظورم MP بود اشتباه نوشتم دانیال، شرمنده.

          موافقم 5
          مخالفم 4
  26. Amir

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (123 ديدگاه)

    هرچی رکوردای بیشتری میاد بیرون بیشتر به شاهکار پورشه پی میبرم فک کن تو سال ۲۰۲۵ بیای رکورد خودرویی رو بزنی که ۲۰۱۷ ساخته شده اونم با هزار اسب و تنها دو ثانیه اختلاف:)

    موافقم 11
    مخالفم 15
    1. amirboss

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (955 ديدگاه)

      داداش راننده ای که پورش رو به اون رکورد رسوند اگه پشت کوروت بشینه ده ثانیه اختلاف بجا میزاره.

      موافقم 13
      مخالفم 3
      1. Engineer

        ۲۵ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (85 ديدگاه)

        داداش راننده ای هم که پشت کوروت بوده قطعاً یه راننده ماهر و با تجربه بوده چون قراره یه تایم مهم رو ثبت کنه یعنی توی اون کشور یه راننده درست حسابی نبوده!

        موافقم 0
        مخالفم 1
    2. سوشیانت

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (3892 ديدگاه)

      این رو هم حساب کن که پورشه توانایی ساخت یه ماشین ۱۰۰۰ اسبی بدون سیستم هیبرید رو نداره😁

      موافقم 12
      مخالفم 5
      1. 718

        ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (69 ديدگاه)

        پورشه نماد بهینگی و راندمانه. خودشو درگیر بازی اعداد به این صورت نمیکنه. یه ماشین ۵۰۰ – ۶۰۰ اسبی میزنه و با همون کاریو میکنه که رقبا مجبور بشن پا رو اصالتشون بذارن و از موتورجلو بشن موتوروسط تازه بعدشم هزاراسب قدرت بگیرن تا به پای پرفورمنسش برسن.

        موافقم 10
        مخالفم 12
        1. Taha Ayoobi

          ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (5721 ديدگاه)

          718، داستان موتور وسط رو من و حسن کامل برات گفتیم، اینکه خودت میخوای نفهمی بحثش جداس.
          تعصبم حدی داره به خدا.
          موفق باشی

          موافقم 8
          مخالفم 4
        2. 718

          ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (69 ديدگاه)

          همون که میگفتی یه بنده خدا بوده به اسم زورا به عشقش بعد ۲۰ سال ! کوروت موتوروسط شد اونو میگی ؟
          آره دستت درد نکنه هنوزم یادش میفتم میخندم حسابی. بعد اسم خودتو و دوستتو اوردی که به تعصب معروفین به من میگی تعصب حدی داره ؟ 😂

          موافقم 5
          مخالفم 8
        3. Taha Ayoobi

          ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (5721 ديدگاه)

          باشه همون که تو میگی

          موافقم 6
          مخالفم 3
        4. amirboss

          ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (955 ديدگاه)

          به هیچ عنوان حرفت رو قبول ندارم.انگار یه بچه ده دوازده ساله داره کامنت می‌زاره.
          همه میان نوربرینگ ثبت رکورد عددی کنن نمیان قر بدن داداش.
          پاگذاشتن رو اصالت برای پیشرفت چیز بدیه؟
          حیف حوصله جرو بحث با یه مشت بچه خوشگل رو ندارم وگرنه یکی یکی اسم شرکت های اروپایی رو که برای راندمان بهتر و دورزدن قوانین شخمی اروپا پاگذاشتن رو اصالتشون رو جلوچشمات قطار میکردم.

          موافقم 9
          مخالفم 3
        5. سوشیانت

          ۲۵ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (3892 ديدگاه)

          محض اطلاع کوروت قبل موتور وسط شدن هم تونسته بود gt2 rs رو شکست بده

          موافقم 2
          مخالفم 3
      2. Amir

        ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (123 ديدگاه)

        داداش کاری که کوروت انجام داده فرقی با کاری که اکثر تیونر های سراسر دنیا انجام میدن نداره گرفتن قدرت+۱۰۰۰ اسب،اما چیزی که تفاوت موتور اسپرت رو با تیون کردن ماشین آشکار میکنه کاریه که امثال پورشه و فراری و از این قبیل شرک ها انجام میدن،آمریکایی ها هنوز راه زیادی برای رسیدن به اروپایی ها از نظر تایم زنی و رکورد زنی دارن،اما جدای از این ها کوروت جدید شروع خوبی برای رقابته

        موافقم 6
        مخالفم 7
        1. Taha Ayoobi

          ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (5721 ديدگاه)

          بدون راننده حرفه ای زده ترکونده چی داری میگی

          موافقم 4
          مخالفم 7
  27. یوسفی

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (76 ديدگاه)

    این کوروت چقدر کامنت داره
    معلومه یه کارایی کرده که بعضی‌ها غمگین شدند
    ❤️💓❤️ شورولت

    موافقم 11
    مخالفم 3
    1. Taha Ayoobi

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (5721 ديدگاه)

      غمگین نشدن، تا فیها خالدون سوختن🔥

      موافقم 6
      مخالفم 4
    2. ارمین مکانیک

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (9 ديدگاه)

      آره خدایی گل گفتی

      موافقم 6
      مخالفم 2
    3. حسن

      ۲۵ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (2272 ديدگاه)

      انقد خوبه که مجبورن از همه ی استدلالهای غیر منطقی استفاده کنن تا بگن خوب نیست به تمام خودروهای تولیدیه تاریخ خودرو متوسل میشن از بهترینهای پیست تا بهترینهای شتاب تا بگن نه کمبود داره برا همین مجبورن کامنتهای متعدد با نکات مختلف و گاهی شامل چرت و پرت بذارن تا نظراتشون علمی متخصصانه خودرو شناسانه و دور از شماتت به نظر برسه اما از همون اولش معلومه یه اروپایی فن تیکنولوجیکیه

      موافقم 5
      مخالفم 2
  28. سهیل

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (41 ديدگاه)

    آمریکایی خوبه ولی سطان فقط ژاپنه 🎌🏁

    موافقم 4
    مخالفم 9
    1. ارمین مکانیک

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (9 ديدگاه)

      هرکسی یه سلیقه ای داره ولی اون سلطان خودته جمع نبند😂

      موافقم 5
      مخالفم 2
    2. MITSUBISHI(JDM)

      ۲۵ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (1456 ديدگاه)

      ژاپن الان فقط جوکه اصلا تو بازی آمریکایی‌ و اروپایی‌ها نیست حداقل تو این زمینه

      موافقم 3
      مخالفم 2
      1. Nismo

        ۲۵ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (1714 ديدگاه)

        متاسفانه ژاپن خودش رو دست کم گرفته و خودش رو محدود کرده به ساخت ماشین های اکونومی و معمولی
        وگرنه هیچی از خودروسازی آمریکا کم نداره بلکه بالاتر هم هست

        موافقم 2
        مخالفم 6
        1. Galant.VR4(JDM)

          ۲۵ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (1456 ديدگاه)

          منم نظرم همینه

  29. حسن

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (2272 ديدگاه)

    من میگم شاهکار دههی سوم قرنه جدیده چرا
    اصلا نمیشه یه خودرو ساخت که در تمام موارد عالی باشه
    چرا چون جمع تواناییها غیر ممکنه
    بخوای شتاب محض بگیری باید نرمی را فدا کنی تا تکان یا بالا و پایین شدن جلو و عقب خودرو حین تعویض دنده تقریبا صفر بشه تا شتاب به حداکثر توان خودرو برسه مث اسکلت اهنیهایی که همه میدونن تیر اهن زدن شتاب بگیرن
    بخوای بری برا سرعت بالا باید دانفورس را کم کنی که فشار هوا از بالا بر اتاق مانع بالا رفتن سرعت بعد از رسیدن سرعت به 330 تا نشه یعنی رسیدن سرعت به بالای 330 یا 340 با دانفورس زیاد بسیار بسیار سخته
    بخوای بری تو پیست دانفورس را باید ببری بالا که تو پیچ با توجه به سرعت بالای این خودروها نری اونور پیچ که حداکثر سرعت فدا میشه
    این جمیع خوبیهاست شتاب عالی هندلینگ محشر حداکثر سرعت 375 بالاتر جا داره با راننده عادی رفته تو پیست رکورد همه پر ادعاها را زده بدون حادثه
    لذت ببرید از شاهکار امریکایی

    موافقم 9
    مخالفم 4
    1. Taha Ayoobi

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (5721 ديدگاه)

      حسن منتظرت بودم بیای،
      راستی یه چیزی دیده بودم، گفتم یادآوری کنم

      (اگه اینا برچسب قیمت زیر 200 تا بزنن باید رئیس جی ام را وارونه به درخت اقاقیا تو ماسایی مارا اویزون کنن تا هم خار ها و هم زرافه ها ترتیبش رابدن
      واقعا قیمت گذاری جی ام افتضاحه)

      فک کنم وقتشه آویزونش کنیم😂

      موافقم 5
      مخالفم 3
      1. حسن

        ۲۵ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (2272 ديدگاه)

        درود
        قیمت اعلامی خیلی کم بود برا همین اینا نوشتم
        قیمت کم و خودرو برای همه را میشه تو استینگری و ای ری عملی کنه ولی وقتی اعداد انقد شاخص و بالا هستن دیگه برای همه معنی نداره باید خودرو را با حاشیه سود مناسب بفروشه

        موافقم 7
        مخالفم 2
        1. Taha Ayoobi

          ۲۵ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (5721 ديدگاه)

          👍👍👍

          موافقم 1
          مخالفم 2
  30. مازیار

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1332 ديدگاه)

    مقاله تایم زنی کوروت
    البته اروپایی نیست که فقط تیترسازی باشه
    دکتر میگه هاهاها بی‌ام‌و سوپراسپرت نداره!!
    یکی دیگه بوگاتی رو زیر چرخ کادیلاک له میکنه
    بچه هم میگه پورشه بلد نیست هزار اسبی بسازه!!
    طوری جلو برید که جا برای یه دنده عقب باشه
    ۲ ثانیه با GT2RS هشت سال قبل حاشیه امنیت خیلی مطمئنی نیست
    بازی هنوز شروع نشده

    موافقم 12
    مخالفم 9
    1. حسن

      ۲۵ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (2272 ديدگاه)

      مشکل شما اروپایی فنها اینه خودروهای تولیدیه شرکتهایی هم که طرفدارشونید نمیشناسید
      خودروهای پورشه تخصصی و مختص یک کارن توربو اس برا شتاب جی تی ها برا پیست
      مساله اینه یک خودروی ترکیبی را نباید با یک خودروی مخصوص پیست مقایسه کرد اما بازم مشکلی نیست
      اینجا سرعت نهایی 50 تا از همه پورشه ها و حتی از بیشتر ابر خودروهای شرکتهای بزرگ بیشتره
      شتاب با توربو اس قابل رقابته که یک خودروی یک منظوره و فقط برای شتاب تولید شده
      تو پیست از بهترین خودروهای مخصوص پیست بهتر عمل کرده بازم شماها شعار میدین و کری میخونید
      هیچ خودرویی فعلا نداریم که بشه باهاش مقایسه کرد تنها اس اف نود فراریه که برق داره تو نهایت سرعت اونم 40 تا کمتره پیستم که نمیره

      موافقم 6
      مخالفم 8
      1. مازیار

        ۲۵ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (1332 ديدگاه)

        مشکل شما امریکایی فن‌ها هم اینه که اغلب متوجه منظور طرف نمی‌شید و در مواردی توضیح مجدد هم بی‌فایدست. زیاد پیش اومده که میگم
        حرف من چیز دیگه‌ای بود. بزاریم تا به وقتش

        موافقم 8
        مخالفم 5
        1. سوشیانت

          ۲۵ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (3892 ديدگاه)

          هیچکس به غیر از خودت متوجه حرف هات نمیشه مازیار جان در ضمن این رو هم بگو که نسل قبلی تونسته بود از لحاظ قدرت و سرعت gt2rs رو شکست بده پس مقایسه این خودرو ۱۰۰۰ اسبی با gt2rs خنده داره

          موافقم 2
          مخالفم 7
    2. سوشیانت

      ۲۵ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (3892 ديدگاه)

      کودک قورباغه فن هم به دوج میگه آجر پاره

      موافقم 5
      مخالفم 6
      1. مازیار

        ۲۵ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (1332 ديدگاه)

        خیلی تلاش می‌کنی سوشی
        اونقدر که گاهی دلم می‌سوزه جدی میگم
        اما متاسفانه بی‌فایدست
        نمی‌تونی تغییرش بدی
        ضمنا لقب فن ۱۵ ساله پاره آجر رو هم من بهت ندادم
        رفیق امریکایی فنت داد

        موافقم 6
        مخالفم 3
        1. سوشیانت

          ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (3892 ديدگاه)

          آهان اون اروپایی فن رو میگی که با اسم آمریکایی فن میاد تو سایت ما هم به شما و دوستانت لقب کودکان قورباغه فن رو دادیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا