شورلت

پیشرانه کوروت ZR1 چگونه بیش از 1000 اسب بخار قدرت تولید می‌کند؟

در این مطلب خواهیم فهمید مهندسان جنرال موتورز چگونه از پیشرانه‌ای که قرار بود ۸۵۰ اسب بخار قدرت داشته باشد به قدرتی چهاررقمی رسیدند.

برای تولید قدرت بالا توسط یک پیشرانهٔ درون‌سوز، سه ابزار وجود دارد. حجم موتور بالا، القای اجباری و دور موتور بالا. در نسل جدید کوروت ZR1، جنرال موتورز به‌منظور بیرون کشیدن قدرتی ماورایی از پیشرانهٔ V8 خود، از هر سهٔ این ابزارها استفاده کرده است. نتیجه، خلق یک موتور ۵.۵ لیتری V8 بنام LT7 با دو توربوشارژ است که تا ۲۴ psi بوست را به سیلندرها تزریق می‌کند و میل‌لنگ تختی است که تا ۸ هزار rpm می‌چرخد تا ۱۰۶۴ اسب بخار قدرت تولید شود. در ادامه چگونگی ساخت قوی‌ترین موتور V8 تولید انبوه آمریکایی را مرور خواهیم کرد.

کوهی از قدرت و گشتاور

این نیروگاه، ۱۱۲۰ نیوتن متر گشتاور در ۶ هزار rpm و ۱۰۶۴ اسب بخار قدرت در ۷ هزار rpm تولید می‌کند. این اعداد ممکن است باعث شود فکر کنید LT7 یک موتور دور بالا است ولی این پیشرانه بیش از ۱۰۸۰ نیوتن متر از گشتاور خود را از دور ۳۰۰۰ تا ۶,۵۰۰ rpm ارائه می‌کند. زمانی که توسعهٔ موتور LT7 در سال ۲۰۱۴ آغاز شد، مهندسان جنرال موتورز نمی‌دانستند که خواهند توانست به چنین خروجی باورنکردنی دست پیدا کنند. به گفتهٔ مهندس ارشد موتورهای بلوک کوچک جنرال موتورز «جردن لی»، تیم توسعه در ابتدا افزایش قدرت معقولی را نسبت به کوروت C7 ZR1 برنامه‌ریزی کرده بود. ازآنجایی‌که ZR1 قبلی ۷۵۵ اسب بخار قدرت داشت، تیم به این نتیجه رسید که ۸۵۰ اسب بخار هدف بسیار خوبی خواهد بود.

بااین‌حال، وقتی اولین پیشرانه ساخته و روی داینو قرار داده شد، موتور با وست‌گیت‌های کاملاً باز یعنی با بوست توربوی بسیار پایین، حدود ۸۳۰ اسب بخار قدرت تولید کرد. اینجا بود که تیم متوجه شد موتور LT7 می‌تواند قدرتی بسیار بیشتر تولید کند. بااین‌حال، مردان شورلت باید همهٔ جوانب را در نظر می‌گرفتند. آن‌ها باید مطمئن می‌شدند که گیربکس یا نیم شافت‌های انتقال نیرو خرد نمی‌شود و سیستم خنک‌کننده می‌تواند چنین قدرتی را مدیریت کند؛ بنابراین، آنالیزهای بیشتری انجام شد و هدف به ۹۵۰ اسب بخار افزایش پیدا کرد. لی در این رابطه می‌گوید:

وقتی روی هدف ۹۵۰ اسب بخار بودیم، همهٔ ما به این نتیجه رسیدیم که باید به قدرت چهاررقمی برسیم. می‌دانستیم که دوج دیمن ۱۷۰ با سوخت E85 قدرت ۱۰۲۵ اسب بخاری تولید می‌کند و ما ۱۰۲۶ اسب بخار با بنزین معمولی می‌خواستیم. این موتور اما آن‌قدر قدرتمند بود که ابتدا هیچ داینویی نداشتیم که بتواند چنین قدرتی را کنترل کند. ما مجبور شدیم دو داینوی جدید بخریم که توان آزمایش بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت را داشتند.

چرا بجای سوپرشارژر از توربوشارژر استفاده شد؟

کوروت‌های ZR1 نسل C6 و C7 با پیشرانه‌های ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ به ترتیب ۶۳۸ و ۷۵۵ اسب بخار قدرت داشتند و بنابراین منطقی بود که در C8 هم از سوپرشارژر استفاده شود اما اگر یک سوپرشارژر به میل‌لنگ سبک‌وزن یک موتور میل‌لنگ تخت متصل شود، سرعت بالای دور گیری موتور کاهش پیدا می‌کند. همچنین توربوشارژر از لحاظ مصرف سوخت و تولید قدرت کارآمدتر از سوپرشارژر است زیرا سوپرشارژر برای چرخش کمپرسور از نیروی موتور استفاده می‌کند و این یکی از دلایلی است که موتور LT7 کوروت با حجم کمتر، قدرت بیشتری نسبت به موتور دوج دیمن ۱۷۰ تولید می‌کند.

تیم کوروت اگر می‌توانست زودتر سراغ توربوشارژر می‌رفت اما مشکل بزرگ این بود که ترکیب موتور جلو در نسل‌های قبلی فضای کافی را فراهم نمی‌کرد. انتقال موتور به وسط اما این محدودیت را از بین برد و حالا در C8 عرض زیادی برای نصب توربوشارژرها روی منیفولد اگزوز وجود داشت. در این ترکیب اما کاهش ارتفاع موتور بسیار اهمیت پیدا کرد و استفاده از سوپرشارژر در کوروت موتور وسط فضایی را اشغال می‌کرد که برای جمع شدن سقف در نسخهٔ کانورتیبل در نظر گرفته شده بود.

این صرفاً یک LT6 با القای اجباری نیست

توسعه موتور LT7 و LT6 تنفس طبیعی Z06 به‌صورت پشت سرهم آغاز شد اما این پیشرانه‌ها صرفاً هم‌خانواده هستند نه اینکه یکسان باشند. البته دو موتور از بلوک یکسان با همان قطر سیلندر ۱۰۴.۲۵ میلی‌متری و کورس پیستون ۸۰ میلی‌متری، دو میل بادامک روی سرسیلندر و سیستم روغن‌کاری کارتل خشک استفاده می‌کنند اما شباهت‌ها در همین‌جا به پایان می‌رسد. در LT7 با استفاده از پیستون‌های تورفته بجای نمونه‌های گنبدی شکل LT6 و شاتون‌های کوتاه‌تر، نسبت تراکم از ۱۲.۵ به ۹.۸ کاهش پیدا کرده است. همچنین در LT7 از میل بادامک‌ها و سرسیلندرهای ریخته‌گری شدهٔ منحصربه‌فرد و محفظه احتراق بزرگ‌تری استفاده شده است.

ازآنجایی‌که موتور LT7 از توربوشارژر استفاده می‌کند، تمرکز روی کوتاه کردن مسیر ورود هوا برای دستیابی به سریع‌ترین واکنش توربو بوده است. ازاین‌رو، منیفولدهای اگزوز در توربوها ادغام شده و اینترکولرها در بالای موتور نصب شده‌اند. منیفولدهای هوای ZR1 نیز حجم بسیار کمتری نسبت به Z06 دارد. تولید چنین قدرت عظیمی به سوخت‌رسانی فوق‌العاده‌ای هم نیاز دارد و به همین دلیل، سیستم تزریق مستقیم سوخت (GDI) موتور LT6 در LT7 با یک سری انژکتور اضافی در پشت سوپاپ‌های هوا (MPI) همراه شده است. محدودهٔ عملیاتی هرکدام از این دو نوع سیستم سوخت‌رسانی باهم ترکیب شده و در هنگام تخته‌گاز، تمام ۱۶ انژکتور در هر دقیقه ۷.۵ لیتر بنزین را به سیلندرها تزریق می‌کنند.

در مورد توربوشارژرها

مقداری هوایی که توربوشارژرهای موتور LT7 در هنگام حداکثر بوست پمپاژ می‌کنند، استخر المپیک را در چهار دقیقه پر خواهد کرد! این توربوها، کمپرسورهای ۷۶ میلی‌متری را به چرخش درمی‌آورند که در حالت عادی ۲۰ psi و حداکثر ۲۴ psi بوست تولید می‌کنند. توربین‌های ۶۷ میلی‌متری این توربوها هم از آلیاژی بر پایهٔ نیکل بنام MAR ساخته شده‌اند که در برابر حرارت شدید ۱۰۰۰ درجه‌ای گازهای اگزوز مقاوم خواهد بود. وست‌گیت‌ها نیز به‌صورت الکترونیکی فعال می‌شوند که امکان کنترل دقیق‌تری بر فشار بوست و همین‌طور فعال‌سازی حالت ضد تأخیر هنگام نزدیک شدن به منطقهٔ ترمز گیری را فراهم می‌کند. با برداشتن پا از روی پدال گاز، وست‌گیت‌ها هم بسته می‌شوند تا فشار بوست همچنان حفظ شود. بدین ترتیب، وقتی خودرو از ترمز گیری خارج شده و راننده دوباره گاز می‌دهد، توربوها با سرعت بالایی در حال چرخش خواهند بود و عملاً هیچ تأخیر توربویی وجود نخواهد داشت.

به‌طورکلی، به نظر می‌رسد در کوروت ZR1 جدید با خودرویی افسانه‌ای طرف باشیم و به‌احتمال‌زیاد، نام موتور LT7 در تاریخ پیشرانه‌های درون‌سوز جاودانه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۵ رای

منبع
MotorTrend

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰۸ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3972 ديدگاه)

    هر وقت با این ماشین تونستیم ۲۴ ساعت ممتد و بدون ریکاوری دور پیست بچرخیم و موتورش آخ نگه و نیم سوز نشه تازه میشه گفت ایول داره .نه اینکه برای ی صفر تا صد زدن باشه یا ی مشت عدد و ارقام روی کاغذ

    موافقم 8
    مخالفم 18
    1. Taha Ayoobi

      ۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3481 ديدگاه)

      😐

      موافقم 17
      مخالفم 4
      1. SMS

        ۸ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (402 ديدگاه)

        خودشون پشماشون ریخته که این موتور همچین ظرفیتی داره
        مطمئنا هم بیاد تیونر ها می کننش بالای ۱۵۰۰ تا حداقل

    2. حسن

      ۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1900 ديدگاه)

      شما جنس خوب بگیر بیدار بمون سرگیجه هم نگیر بهش میگیم ناراحتت نکنه 24 ساعت بچرخه

      موافقم 20
      مخالفم 2
      1. ممد ژانگولر

        ۶ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3972 ديدگاه)

        ماشالله مش حسین تو بی اعصابی و حاضر جوابی کم نداریما .
        اصن کوروت مال شما پولش مال من

        موافقم 6
        مخالفم 12
        1. حسن

          ۶ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1900 ديدگاه)

          ممد ژانگولر حق با شماست ببخشید

          موافقم 6
          مخالفم 4
      2. FireBird

        ۸ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (21 ديدگاه)

        عالی بود

        موافقم 1
        مخالفم 1
    3. JaMsHiD_R1988

      ۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2288 ديدگاه)

      خود تویوتا و بی ام و و فراری که مدعیان مسابقات استقامتی هستن جرعت ندارن بگن ماشینای شهریمون میتونن ۲۴ ساعت پشت سر هم کار کنن

      موافقم 9
      مخالفم 4
    4. NAVID@@98

      ۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (702 ديدگاه)

      خب همین کارم کرده و ۲۴ ساعت روشن در مسابقات استقامت جهانی کار کرده و قهرمان ۲۴ ساعته لمان و …. شده
      این موتورش که از اونم بهتره….
      اینا سنده ها…. آخ هم نگفته بدون ریکاوری مثل ساعت هم کار کرده عین کامیون
      بگی رفتن به کره ماه هم میکنه
      اینا سنده ها…

      موافقم 11
      مخالفم 4
      1. Dun Dun

        ۸ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (152 ديدگاه)

        مغز منفجر کن اومد

    5. heshmat021

      ۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (368 ديدگاه)

      کدوم خودروی تولید انبوه این کارو میکنه که این بکنه؟

  2. (Ali(chevynova

    ۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (7242 ديدگاه)

    برا جنرال موتورزی که موتور ۴۲۱ سوپر دیوتی رو با ۴۱۰ اسب میساخت اونم سال ۱۹۶۲ کاری نداره

    موتور ۴۵۴ شوی سال ۱۹۷۰ قدرتش ۴۵۰ اسب بود

    موتور ۴۰۹ سال ۱۹۶۱ با قدرت ۴۲۰ اسب تولید شد

    موتور ۴۲۷ ساخت جی ام سال ۱۹۶۹ با ۵۸۰ اسب وارد بازار شد

    ماشالاه کاربراتور
    ماشالاه دلکو
    ماشالاه بلوک موتور چدنی

    موافقم 19
    مخالفم 8
  3. (Ali(chevynova

    ۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (7242 ديدگاه)

    ((وقتی روی هدف ۹۵۰ اسب بخار بودیم، همهٔ ما به این نتیجه رسیدیم که باید به قدرت چهاررقمی برسیم. می‌دانستیم که دوج دیمن ۱۷۰ با سوخت E85 قدرت ۱۰۲۵ اسب بخاری تولید می‌کند و ما ۱۰۲۶ اسب بخار با بنزین معمولی می‌خواستیم))

    هدف جی ام رقابت با اسطوره درگ چلنجر ۱۷۰ بوده، ماشینی که مورد تاییدnhra هست و یه پوشراد هیولاست که بخاطر شتاب خوبش و قدرت بالاش همه ی نمونه های تولیدیش فروخته شد و ثابت کرد قدرتمند بود و شتاب پایین رو لازم نیست با قیمت بالا و تولید محدود بودن و چرم صندلی دخیل دونست

    سازمان nhra هم با تایید چلنجر ۱۷۰ نشون داد که واقعیت برای خیلیها چقدر دردناکه
    ماشالاه دوج
    ماشالاه پوشراد
    ماشالاه تاییده nhra

    موافقم 13
    مخالفم 10
    1. corvette

      ۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (362 ديدگاه)

      هدف جی ام با کوروت
      هیچ وقت رقابت با محصول ماقبل تاریخی مثل دیمن نبوده و نخواهد بود
      جی ام سنگ محکش واسه کوروت مشخصه

      موافقم 16
      مخالفم 4
    2. حسن

      ۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1900 ديدگاه)

      4 تا هزار اسبی ملیون دلاری و دو ملیون و 4 ملیون دلاری 8 و 6 لیتری و 12 و 16 سیلند تو دنیا هست از دیروز تا حالا اوردن تو میدون تا کوروت را بزنن هیچی گیرشون نیومد رسیدن به پیست و اسفالت
      الان که دور موتور هم اومد شد 7000 کلا هیچی وجود نداره که باهاش مقایسه بشه

      سلطان خودرو سازی دنیا جییییی ام

      موافقم 8
      مخالفم 9
      1. corvette

        ۶ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (362 ديدگاه)

        این طور حرفا و کامنت های درست نیست
        آقای حسن

        موافقم 11
        مخالفم 2
        1. مازیار

          ۶ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3157 ديدگاه)

          از دو لیتری تا هشت لیتری

          موافقم 4
          مخالفم 2
        2. حسن

          ۶ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1900 ديدگاه)

          ریپلای به کامنت علی زدم و مخاطب علی بود و گفتمان دوستانه بود ولی اومد زیر کامنت شما .شما به بزرگواری خودتون ببخشید

          موافقم 2
          مخالفم 4
      2. مازیار

        ۶ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3157 ديدگاه)

        https://www.pedal.ir/vision/hp-litre-worlds-most-powerful-car-engines/

        ۱۵ تا خودرو توی این لیست هست. از ۱۰ سال قبل تا سال قبل. از زیر 100K تا میلیون دلاری. ZR1 هنوز عرضه نشده تو رده ۱۴ قرار میگیره.
        زیاد شلوغ نشه بهتره ها از ما گفتن

        موافقم 11
        مخالفم 6
        1. حسن

          ۶ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1900 ديدگاه)

          مازیار بزرگوار نسبت قدرت به حجم منظور من نیست منظور پر قدرت ترین موتورهای حاضر در دنیای خودرو است شما مبحثت فرق داره
          8 سیلندر 5.5 لیتری بالای هزار اسب که کمه و کلا خودروی تک سوز بنزینی بالای هزار انگشت شماره
          کونیک زگ یسکو هست که با سوخت عادی 1100 تا میده
          کونیگزگ CC850
          SSC تواتارا
          هنسی ونوم F5
          بوگاتی شیرون
          کونیگزگ یسکو و بوگاتی شیرون وکونیگزگ CC850 و SSC تواتارا و هنسی ونوم F5

          موافقم 6
          مخالفم 5
        2. سوشیانت

          ۶ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3190 ديدگاه)

          چه جالب بعضی ها بودن میگفتن که شورولت در حد فراری نیست و حالا که دیدن از فراری هم عبور کرده دارن با ابر خودرو ها مقایسه ش میکنن و میگن زیاد بزرگش نکنید😂

          موافقم 10
          مخالفم 11
        3. مازیار

          ۶ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3157 ديدگاه)

          حسن جون سهم من و شما تو این خراب شده بیشتر از یه هیجان نشات گرفته از عکس و نوشته نیست. یه هیجان تهی. که اونم هرچی رقابت نزدیکتر باشه بهتره. امیدوارم دستکم از این لحاظ بد نیاریم!!

          موافقم 12
          مخالفم 1
        4. مازیار

          ۶ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3157 ديدگاه)

          سوشی هم که مطابق انتظار
          با اینکه ذکر کردم همه جوره توش هست از زیر 100K تا هایپرکار؛ میگه داری با هایپرکار مقایسه میکنی
          خوشم میاد هیچوقت کسی رو ناامید نمی‌کنه

          موافقم 11
          مخالفم 3
        5. سوشیانت

          ۶ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3190 ديدگاه)

          مازی میخوام بدونم اگر بر اساس قدرت بخوایم در نظر بگیریم چجوری میشه رتبه ۱۴؟! تازه اگر خودرو هایی که از موتور های هیبرید استفاده میکنن یا موتورشون رو خودشون طراحی نکردن رو حساب نکنیم رتبه کوروت زیر ۵ میشه

          موافقم 2
          مخالفم 10
        6. مازیار

          ۶ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3157 ديدگاه)

          اون لیست که فرستادم و گفتم رتبه ۱۴ بر اساس قدرت هست؟!!
          ببین بیا یه کاری کنیم
          همه چیز در موردت رو به مسئله بینایی وصل کنیم اینطوری حداقل یک جواب برای تمام سوالات هست اما در غیر اینصورت پرونده ات خیلی سنگین میشه

          موافقم 7
          مخالفم 4
        7. سوشیانت

          ۷ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3190 ديدگاه)

          من تنها چیزی که در جواب کامنت هام دیدم این بود:تمام😂 تا به الان کسی رو ندیده بودم جواب هر چیزی رو با تمام بده من اصن صحبتم راجب به قدرت نسبت به حجم نبود چون چیزی که مهم تره اسب بخاره کسی نمیاد الان مثلا کوروت ۱۰۶۴ اسبی رو با لنسر ۴۴۰ اسبی مقایسه کنه!

          موافقم 2
          مخالفم 2
      3. Alan.r

        ۶ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1128 ديدگاه)

        این بیاد رکورد GT2 نسل قبل هفتصد اسبی رو بشکنه ، هزار اسبی پیشکش

        موافقم 10
        مخالفم 7
        1. حسن

          ۶ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1900 ديدگاه)

          فعلا وقت لذت بردن از موتوره
          جی ام یک شاهکار ساخته داریم ازش لذت میبریم
          اعداد و ارقام گویاست نمیدونم چرا سعی در منحرف کردن اصل مطلب دارید
          من کلا نوربر رینگ را قبول ندارم پیست تخصصی فولکسه و تایمهای خودش را هر جور باشه میزنه اون جوری که دلش بخواد برا همین پیست خاکی انگولا را به این پیست مافیایی ترجیح میدم

          موافقم 8
          مخالفم 7
        2. BlackWing

          ۶ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1255 ديدگاه)

          میزنه داداش یکم صبر کن دیگه 😂

          موافقم 4
          مخالفم 9
        3. مازیار

          ۶ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3157 ديدگاه)

          اما کوروت نوربرگ رینگ رو قبول داره و تمام تمرکزش همونجاست

          موافقم 11
          مخالفم 5
        4. سوشیانت

          ۶ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3190 ديدگاه)

          c7 zr1 که پنج سال پیش gt2rs رو تو قدرت و سرعت شکست داد😂

          موافقم 4
          مخالفم 10
      4. ! i M α η δ υ α R

        ۶ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2277 ديدگاه)

        حسن جان …

        شما عزیزان از دیروز شاد هستید و این شادی و موفقیت برازنده شماست …

        امیدوارم با عملکردی کم نظیر ، موفقیت هاش رو هم بیش از پیش تکرار کنه …

        الهی قربون اون ذوق کردنت …

        ” سلطان خودرو سازی دنیا جییییی ام ” …

        موافقم 9
        مخالفم 2
        1. حسن

          ۶ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1900 ديدگاه)

          وجدانا غافلگیر کننده بود من در اوج و ته تهش انتظار 900 تا را داشتم اصلا عجیب از کار دراومد از کامنتهام هم معلومه
          افتضاح بود جدای از زیاد کامنت گذاشتن اصلا ندیدم برا کی ریپلای زدم هر کامنت برا دو سه نفر رفته ولی خدایی لذت بخش بود امیدوارم همه همیشه شاد و خوشحال باشن
          تمام اینا برا پر کردن وقته نه جایی میشه رفت نه کاری میشه کرد اینجا با شما دوستان سرگرمیم
          امیدورم کسی رنجیده خاطر نشه من همه را دوس دارم
          برخی مواقع هم اشتباه پیش میاد ولی قطعا عمدی نیست عاشقتونم پاینده و پیروز باشید

          موافقم 6
          مخالفم 1
        2. ! i M α η δ υ α R

          ۷ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2277 ديدگاه)

          می دونم عزیزم …

          انشاءالله مبارکتون باشه …

          انشاءالله عملکردش هم فراتر از حد انتظار باشه تا باعث بشه بقیه هم یه تکونی به خودشون بدند …

          به عنوان یه مهندس ، وقتی می بینی نتیجه کارت از نهایت حد تصور خودت هم
          بهتر شده ، دیگه از خوشحالی روی پات بند نمی شی …

          این جور مواقع پنهان کردن احساسات ، کار درستی نیست …

          این شادی ها درسته و کاملا حق شما و همه دوستانه …

          این شادی ها به عمر آدم اضافه میکنه …

          بعد از این شادی ها ، آدم ریفرش میشه …

          بازم تبریک …

          انشاءالله در کنار همه دوستان ، همیشه شاد و موفق و خرم باشی …

  4. eternal

    ۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (54 ديدگاه)

    شاهکاره خیلی مشتاقم عملکردش رو روی جاده ببینم کاش دوج هم روی چلنجر بیشتر کار می کرد همی ظرفیت بالایی داشت اما به دلیل پلتفرم قدیمی بیشتر قدرتش رو از دست می داد

    موافقم 8
    مخالفم 4
    1. JaMsHiD_R1988

      ۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2288 ديدگاه)

      همی موتوراش خوب بود
      ولی بخاطر پلتفرم فوق مزخرف توی جایی جز پیست درگ هیچ حرفی برا گفتن نداشت

      موافقم 4
      مخالفم 2
  5. corvette

    ۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (362 ديدگاه)

    کل zr1 یه بحثه
    خود این انجین یه بحثه

    به شدت شاهکاره و دریایی از تکنولوژیه

    موافقم 9
    مخالفم 3
    1. Taha Ayoobi

      ۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3481 ديدگاه)

      من نمیدونم چجوری بعضی ها میگن تکنولوژی نداره

      موافقم 7
      مخالفم 5
      1. BlackWing

        ۶ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1255 ديدگاه)

        بعد فکر کن اواخر ۲۰۲۵ یا اوایل ۲۰۲۶ زورا رونمایی میشه با یه موتور الکتریکی ۱.۹ کیلوواتی جلو و جفت دیفرانسیل !

        سنگ تموم شورولت قبل از تبدیل شدن کوروت به یه سوپرکار الکتریکی ، پرچمدار نهایی نسل هشت میشه یه ماشین ۱۲۲۴ اسب بخاری با شتاب ۱.۹ ثانیه و تاپ اسپید ۳۷۰ کیلومتر

        موافقم 4
        مخالفم 5
      2. سوشیانت

        ۶ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3190 ديدگاه)

        طاهای عزیز اینایی که میگن تکنولوژی نداره همونایی هستن که بعد منتشر شدن عکس برگه تایم درگ و مشخص شدن راننده دیمون ۱۷۰ باز میگن شتاب ۱.۶۶ و تایم ۸.۹۱ دروغه!

        موافقم 6
        مخالفم 9
        1. Taha Ayoobi

          ۶ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3481 ديدگاه)

          دقیقا 👌

          موافقم 5
          مخالفم 6
  6. شلبی

    ۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (700 ديدگاه)

    از نظر برخی اساتید تو پدال که اتفاقا تو جمع کردن ماشین دستی هم دارن و ادعای بالایی هم دارن شورلت کار خیلی خاصی انجام نداده و طرفداراش رو نا امید خواهد کرد

    موافقم 13
    مخالفم 2
  7. Taha Ayoobi

    ۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3481 ديدگاه)

    لذت بردم از خوندن توضیحات واقعا.
    خیلی عالی بود ممنون از آقای دهقان.

    همونطور که گفته شد واقعا با یه خودروی افسانه ای طرف هستیم.

    ایول

    موافقم 10
    مخالفم 3
  8. MOHAMMAD.DEMON

    ۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1443 ديدگاه)

    چند نکته دیگه اضافه کنم
    ظاهرا روی دنده دو به صورت الکترونیکی محدود کننده گذاشتن تا کشش خودرو حفظ بشه
    این ماشین میتونه توی دنده چهار اسپین چرخ داشته باشه
    توی دنده یک تفاوت گشتاوری که موتور تولید میکنه با نسخه z06 تقریبا ٣ برابر هست
    این موتور از نظر رفتاری هیچ شباهتی به موتور zo6 نداره و میتونم بگم هیچ موتوری مشابهی از نظر تحویل قدرت و گشتاور نداره

    موافقم 10
    مخالفم 4
    1. Taha Ayoobi

      ۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3481 ديدگاه)

      👏👏👏

      موافقم 4
      مخالفم 4
  9. حسن

    ۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1900 ديدگاه)

    وجدانا اصلاعات غلط باعث سوء تفاهم شد
    من تا مطلب قبلی گفتم در بحت رد لاین و دور موتور ضعیفتر از یسکو و بوگاتی عمل کرده اما الان میگم رو دست نداره
    بزرگواران معرفی میکنم شاهکار شورولت
    شورولت کوروت C8 ZR1

    موافقم 11
    مخالفم 5
    1. حسن

      ۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1900 ديدگاه)

      حال و احوالمون خیلی خوب شد من حتی با رد لاین 8000 هم به خاطر قیمت و در دسترس همه بودن میگفتم عالیه و شاهکاره حالا که شد 7000 دیگه یعنی ترکونده
      نداریم عزیزان نداریم بزرگواران خودروی بالای هزار که هم تیراژ بالا باشه هم قیمتش مث ماست باشه اصلا نیاز به چاقو نداشته باشه که قیمتش را ببری هم در دسترس عموم باشه
      بنازم جی ام را که نمیتونه سورپرایز نکنه

      موافقم 3
      مخالفم 3
  10. JDM سابق

    ۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (522 ديدگاه)

    شورلت خیلی… داره ۱۰۰۰ اسب داره تحویل ملت میده
    گارانتیش هم کرده البته ازین هم غافل نشیم آمریکا بهترین آلیاژ و داره خیلی‌ از کمپانی‌های تولید کننده پیستون آلیاژ و از alcoa پیتسبورگ میخرن،

    درباره سوپرشارژر هم باید بگم اگر می‌خواستن سوپرشارژری بندازن که ۲۴ PSI بشون بده باید یه سوپرشارژر بزرگ و سنگین مینداختن که رو وزن خودرو تأثیر هم میذاشت
    توربو لگ کم و حجم موتور نسبتاً بالا باعث شده گشتاور تو دور پایین به صورت فوق‌العاده ای در دسترس باشه امیدوارم مشکل ترکشن ایجاد نشه دف و گیربکس و… هم بماند واقعاً سخته همچین قدرتی رو انقدر مستحکم بسازی که وا نره علی الخصوص همش هم درون سوز باشه و موتور الکتریکی واسه اکسل جلو نذاری

    موافقم 10
    مخالفم 5
  11. datsun

    ۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3815 ديدگاه)

    انصافا دیگه برا کمپانی بزرگی مثه جی ام هزار اسب از یه موتور v8 ۵.۵ لیتری کار سختی نیست

    موافقم 10
    مخالفم 4
  12. OM.01

    ۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (511 ديدگاه)

    کوروت C8 ZR1 رونمایی شد و 200 کامنت گذاشته شد اما…
    اما یا ماشالله بود یا هیت یود یا اصالت یا مصرف سوخت!! اونجا کامنت های با موضوع کباب و شیشلیک هم داشتیم!!
    زیر اون همه کامنت عجیب غریب اگه کامنت میزاشتم وقت تلف کردن بود و دنبال یه فرصت بودم تخصصی به این موتور بپردازم که پدال کامل کرد مبحث موتوری این ماشین رو 👍

    اما خب باز هم نکته هست :)
    1=شورلت میگه در 24.5 ثانیه از 80 مایل به 200 مایل میرسه و دوباره به 80 مایل برمیگرده که 22 درصد از C7 ZR1 و 53 درصد سریعتر از C6 ZR1 هست
    2=گیربکس هم در Z06 و ZR1 هردو 8 سرعته هست که توسط ترمک توسعه پیدا کرده اما تو ZR1 یه کم ارتقا داشته مثل دنده‌های عریض‌تر، شفت‌های ورودی و خروجی قوی‌تر، سیستم روغن‌کاری بازطراحی شده برای جلوگیری از گرمای بیش از حد و دنده‌های دیفرانسیل با شات استفاده شده
    3=مهندسان شورلت یه محدود کننده گشتاور برای گیربکس گذاشتن و هنگام کار در دنده اول و دوم گیربکس، گشتاور موتور را محدود میشه. این هم به عنوان یک اقدام حفاظتی و هم به عنوان یک ضرورت عمل می کند. در غیر این صورت، تقریبا غیرممکن است که نیروی LT7 را مهار کرد و خودرو رو به حرکت درآورد

    پدال تقریبا 95 درصد مطلب رو گفت این 3تا نکته هم من اضافه کردم دونستنش خالی از لطف نبود

    به عنوان یه ماشین باز از این ماشین لذت میبرم،منتظر GT2RS هستم…رقابت جذاب✌️

    اخ آخ…نسل بعدیGT500 و GTDرو یادم نبود… فورد داره قهوه میخوره🙄

    موافقم 13
    مخالفم 2
    1. BlackWing

      ۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1255 ديدگاه)

      اون کباب شیشلیک در جواب کامنت من اومد ، خیلی خنده دار بود 😄

      رقبای مستقیم این ماشین فراری ۲۹۶ ، لامبورگینی تمراریو و پورشه GT2RS جدید هستن البته دیگه مثل نسل‌های قبل نیست که ۷۵۵ اسب داشته باشه اما از ۶۵۰ اسب اروپایی کندتر باشه.

      این نسل هشت خیلی پویاتر شده ، رقابت ترسناک و جذابی میشه

      موافقم 9
      مخالفم 4
      1. سوشیانت

        ۶ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3190 ديدگاه)

        کی گفته نسل قبلی از اروپایی ها کند تر بود؟!

        موافقم 2
        مخالفم 8
      2. Chevo

        ۶ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (33 ديدگاه)

        افرین به این توضبح دقیق

    2. ! i M α η δ υ α R

      ۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2277 ديدگاه)

      OM.01 …

      کباب و شیشلیک موضوع نبود استاد ، استعاره بود …

      اون عزیزانی که باید ، منظور را گرفتند …

      از دیرباز ، ادبا و اندیشمندان در بین عوام الناس ، برای رساندن منظور ، آن هم نه به زور ، از استعاره و کنایه و ایهام و ابهام و قیاس و جناس و دیگر آرایه های ادبی استفاده می کردند …

      ما هم به رسم ادب از استعاره استفاده کردیم ، اما …

      بگذریم …

      موافقم 11
      مخالفم 6
    3. JaMsHiD_R1988

      ۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2288 ديدگاه)

      رقابت دو ابر قدرت
      دو پیشتاز تکنولوژی
      دو تا از قدرتمند ترین شرکت ها در تولید خودروی پرفورمنس
      اصلا موقعی دارم این متنو میخونم و اسم رقابت با GT2 RS میاد خونِ تو رگام به جوش میاد لامصب

      موافقم 7
      مخالفم 3
  13. BlackWing

    ۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1255 ديدگاه)

    دیمن و محصولات موپار هیچ تکنولوژی در برابر Z06 و ZR1 ندارن و کاملاً مبتدی محسوب میشن و نمیتونن نصف قدرت رو به چرخ ها منتقل کنن.

    کوروت نسل هشت یکی از بهترین ‌ها در زمینه اتتقال نیرو و کنترل گشتاور و کنترل نیروی خروجی موتور تو دنیا به حساب میاد ، همون طور که Z06 خیلی از منتقدین و راننده‌های حرفه‌ای رو انگشت به دهن گذاشت ، ZR1 هم همینکار رو میکنه.

    به احتمال خیلی زیاد هم این پیشرانه جایزه بهترین هشت سیلندر سال رو میگیره هم خوده ZR1 جایزه بهترین سوپرکار پرفورمنس سال رو میگیره

    موافقم 12
    مخالفم 3
    1. حسن

      ۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1900 ديدگاه)

      ولی این پیشرانه بیش از ۱۰۸۰ نیوتن متر از گشتاور خود را از دور ۳۰۰۰ تا ۶,۵۰۰ rpm ارائه می‌کند.
      این اگه تو مطلب معرفی نوشته شده بود نصف کامنتها حذف میشد

      الان ببینیم چندتا خودرو تو این محدوده و بالاتر داریم بقیه یا برقی ان یا هیبریدی ان و موتور برقی دارن اگه دوستان مورد دیگه ای دارن اضافه کنن
      کونیگزگ یسکو و بوگاتی شیرون 16 سیلندر 8لیتر و کونیگزگ CC850 و SSC تواتارا و هنسی ونوم F5

      موافقم 3
      مخالفم 3
    2. سوشیانت

      ۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3190 ديدگاه)

      با اینکه هم شورولت رو دوست دارم هم دوج رو ولی باید بگم نه شورولت از لحاظ شتاب درحد دوجه نه دوج از لحاظ عملکرد تو پیست و هندلینگ در حد شورولته

      موافقم 4
      مخالفم 9
      1. car lover

        ۶ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (927 ديدگاه)

        واقعا انتخاب بین عقل و قلبه البته بنظرم وایپر افسانه ای بیشتر رقیب کوروت به حساب میاد تا دیمون
        کوروت فورد GT و وایپر سه هموطن رقیب ولی انتخاب خودم بین همشون کوروته

    3. JaMsHiD_R1988

      ۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2288 ديدگاه)

      جالبه که بعضیا دیمن که در برابر این ماشین یه اسباب بازی پلاستیکی محسوب میشه رو با این ماشین مقایسه میکنن و میگن چون قدرتاشون نزدیک به همه شاید تایمشون توی پیست نزدیک به هم باشه
      ولی من امیدوارم که بتونه رکورد عالی رو تو پیست بزنه

      موافقم 7
      مخالفم 1
      1. سوشیانت

        ۶ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3190 ديدگاه)

        جمشید استاد مقایسه دو خودروی بی ربط

        موافقم 1
        مخالفم 6
        1. Taha Ayoobi

          ۶ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3481 ديدگاه)

          من نمیفهمم کی میخواید بفهمید ماسل کار مسیرش از بقیه ماشینا جداس

          موافقم 3
          مخالفم 6
  14. Elmiraj

    ۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3178 ديدگاه)

    ((این پیشرانه بیش از ۱۰۸۰ نیوتن متر از گشتاور خود را از دور ۳۰۰۰ تا ۶,۵۰۰ rpm ارائه می‌کند))

    فک نکنم همانندش وجود داشته باشه…

    ولی کاش GM برای AWD کردنش بجای سیستم هیبرید ، یک سامانه چهار چرخ محرک پیشرفته توسعه میداد .

    موافقم 5
    مخالفم 10
    1. حسن

      ۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1900 ديدگاه)

      منم خیلی دوس دارم عملکرد کوروت تک بنزینی چهار چرخ را ببینم
      اماهر دو تا را هم بزنه خوب میشه هم چهار چرخ محرک اینا بزنه و هم هیبرید

      موافقم 2
      مخالفم 5
      1. BlackWing

        ۶ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1255 ديدگاه)

        کوروت هایبرید برای اینه که کوروت سوارا طرافداراش به کوروت C9 که قراره کاملاً الکتریکی باشه عادت کنن ، وگرنه دست تیم کوروت برای ساختن هر نوع محصولی کاملاً بازه

        شورولت مدل Grand Sport رو کنار گذاشت چون باید بدنه Z06 رو با موتور LT2 مدل پایه ادقام میکرد و منطقی نبود ، بجاش اومد سیستم الکتریکی خودش رو تست کرد و کوروت رو جفت دیفرانسیل ساخت تا هم نتیجه عملکردی خودشو به صورت موازی با Z06 ارتقا بده و هم عکس العمل بازار رو بسنجه

        موافقم 4
        مخالفم 2
  15. حسن

    ۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1900 ديدگاه)

    به نظرم جردن لی کامنتها پدال را خونده تو معرفی کوروت را خونده گفته
    بذار دونه دونه مطالب را توضیح بدم براشون از نگرانی در بیان
    بزرگواران مطالب براتون جا افتاد یا توضیح بیشتر میخواد

    بازم گفت وست گیت الکترونیکی داره یعنی اختراع المانیا نیست من انقد ازش تعریف کردید تو مطالب قبلی فک کردم همین دو سه روز پیش تو المان کشف شده

    موافقم 4
    مخالفم 3
  16. AMIN (M.A.S)

    ۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (847 ديدگاه)

    مقایسه این موتور با موتور C170 دوج دیمن خیلی مقایسه درستی نیست
    چون موتور دیمن ماهیت متفاوتی نسبت به این داره
    اول اینکه بوست سوپرشارژر ۳ هزار سی سی دیمن حدود 21.3 پوند بر اینچ مربع هست و اینجا این توربو ها بالای ۲۴ پوند بر اینچ مربع بوست تولید میکنن تا ۱۰۴۶ اسب بخار آزاد شه تو دور ۷۰۰۰
    در حالی که عدد ۱۰۲۵ اسب دیمن تو دور پایین تری بدست میاد تقریبا نزدیک دوری که حداکثر گشتاور کوروت آزاد میشه
    بخشیش برمیگرده به میل لنگ تخت موتور کوروت بخش دیگریش برمیگرده به ساختار پوشراد موتور دیمن
    پس میشه فهمید موتور کوروت واسه کار کوروت مناسبه چون قدرت زیاد تو دور بالاتر میده (البته نمیدونم چرا تو ۷۰۰۰ آخه)
    و البته درسته که دیمن قدرت کمتری میده اما همین پوشراد میل لنگ صلیبی با حداکثر گشتاور ۱۲۷۵ نیوتون متریش تقریبا موتور LT7 رو ساکت میکنه و این گشتاور تو دور کمتریم آزاد میشه واسه درگ مناسب تره 😂
    بله درسته دیمن برای ارائه ۱۰۲۵ اسب و ۱۲۷۵ نیوتون متر به E85 نیاز داره و با سوخت معمولی عدداش به 898 اسب و ۱۰۹۸ نیوتون متر کاهش پیدا میکنه اما خب باید بگم این انجین یه نسخه بلوک الومینیمی داره با قدرت بالای ۱۱۰۰ اسب بخار به کد A170 و البته اصلا نسخه های 426 رو هم نمیاریم تو بحث 😎
    واسه این میگیم حیف شد نسل بعدی نداشتن عضلانیای دوج

    نکته دیگه ای که این موتور جلو دیمن داره همین سیستم تزریق سوخت خیلی جالبش است که تو
    دیمن از سیستم MPI استفاده میکنه در حالی که طبق متن تو کوروت سیستم GDI داریم با سیستم MPI !!!
    یکی از خوبیای این موتور همین تزریق سوختشه که از وقتی خوندم ازش خوشم اومده واقعا ایده جالبیه هرچند هماهنگ کردن دو سیستم انژکتور هم خودش خیلی جالبه

    موافقم 4
    مخالفم 2
    1. یانکی من هم فرزند کسی هستم

      ۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (256 ديدگاه)

      اینکه جی ام سطح بالاتری از داج داره واقعیت محضن اصلا جی ام تو دنیا هم رقیب ندارن اگر بخواهیم انجینهای عملکرد بالاش رو بشمریم برای رقابت کل برندهای یه کشور معروف در خودرو سازی جمع بشن.از کوروت شروع کنیم ۳ مدل مختلف وی۸ داره.و چندین وی۸ پوشراد دیگه با سوپر شارژ و تنفس طبیعی حتی انجین بلک وینگ که کنار گذاشته شده حتی وی۶ عملکرد بالا.ولی اگر داج سرمایه لازم رو بدن بهش بدون شک تو سبک خودش بالا رده ترین وی۸ آمربکایی رو میسازه اگر بهش سرمایه بدن بدون شک نسل جدیدی از همی رو بده بیرون که همون طوفانی رو به پا کنه که موقع معرفی هلکت بپا کرد.در ضمن همین الان انجین ۶ خطی هوریکین رو عرضه کردن که همراه ۶ خطی بیمر سطح بالاترین ۶ سیلندر خطی دنیاست اول کار ۵۴۰ اسب و نزدیک ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور عرضه کرده که بیمر فقط تو نسخه سفارشی تونسته به این اسب بخار برسه و تو گشتاور بازی رو واگذار کرد به داج.به هر حال من شخصا عاشق .ی۸ پوشراد هستم چه طبیعی چه سوپر چون صداش برام خیلی با ارزشه و گشتاور بی انتهاست.یادمون نره قویترین انجینهای بنزینی متعارف که سریعترین سازه دست بشر رو به حرکت در میارن وی۸ پوشراد آمریکایی و در صدر همی داج هست با بیش از ۱۲ هزار اسب

      موافقم 5
      مخالفم 5
    2. R@min

      ۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1968 ديدگاه)

      سیستم دو پورت قبلا تویوتا ابداع کرد و فورد هم در اکوبوست و کایوت استفاده کرد و جی ام برای کم کردن فشار رو موتور این سیستم استفاده کرد.

      موافقم 5
      مخالفم 3
  17. حسن

    ۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1900 ديدگاه)

    حال و احوالمون خیلی خوب شد من حتی با رد لاین 8000 هم به خاطر قیمت و در دسترس همه بودن میگفتم عالیه و شاهکاره حالا که شد 7000 دیگه یعنی ترکونده
    نداریم عزیزان نداریم بزرگواران خودروی بالای هزار که هم تیراژ بالا باشه هم قیمتش مث ماست باشه اصلا نیاز به چاقو نداشته باشه که قیمتش را ببری هم در دسترس عموم باشه
    بنازم جی ام را که نمیتونه سورپرایز نکنه

    موافقم 6
    مخالفم 9
  18. حسن

    ۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1900 ديدگاه)

    ولی این پیشرانه بیش از ۱۰۸۰ نیوتن متر از گشتاور خود را از دور ۳۰۰۰ تا ۶,۵۰۰ rpm ارائه می‌کند.
    این اگه تو مطلب معرفی نوشته شده بود نصف کامنتها حذف میشد

    الان ببینیم چندتا خودرو تو این محدوده و بالاتر داریم بقیه یا برقی ان یا هیبریدی ان و موتور برقی دارن اگه دوستان مورد دیگه ای دارن اضافه کنن
    کونیگزگ یسکو و بوگاتی شیرون 16 سیلندر 8لیتر و کونیگزگ CC850 و SSC تواتارا و هنسی ونوم F5

    موافقم 4
    مخالفم 7
  19. car lover

    ۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (927 ديدگاه)

    حاضرم بودم قدرتش کمتر بود ولی سوپرشارژ میبود، توربوشارژ زیاد جالب نیست

    موافقم 2
    مخالفم 4
    1. Taha Ayoobi

      ۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3481 ديدگاه)

      اینم حرفیه

  20. Cert

    ۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (136 ديدگاه)

    فقط تنها چیزی که است تقسیم وزن است. آیا توانسته اند که آن را انجام دهند؟

    موافقم 1
    مخالفم 1
  21. Chevo

    ۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (33 ديدگاه)

    زمانی که مدیر ارشد “کونیگزگ” کوروت z06 رو تحسین کرد ، تشخیص داده بود که جنرال موتورز دست به چه شاهکاری زده

    موافقم 2
    مخالفم 6
  22. همایون

    ۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (688 ديدگاه)

    عالیه واقعا همه چیش عالیه حیف که ما فقط عکساشو میبینیم

    موافقم 4
    مخالفم 1
  23. mehran911

    ۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2085 ديدگاه)

    چهار روز رفتم مسافرت چه خبرایی بوده دنیای خودرو
    .
    جملات زیر دارن فریاد می‌زنن چه خبره:
    (((نسبت تراکم از ۱۲.۵ به ۹.۸ کاهش پیدا کرده است)))
    ((( توربوها حالت عادی ۲۰ psi و حداکثر ۲۴ psi بوست تولید می‌کنند.)))
    .
    ((( می‌دانستیم که دوج دیمن ۱۷۰ با سوخت E85 قدرت ۱۰۲۵ اسب بخاری تولید می‌کند))) …
    .
    با همین جملات نه بیشتر کامل مشخصه شاهکار کردن!!!

    موافقم 8
    مخالفم 11
    1. Taha Ayoobi

      ۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3481 ديدگاه)

      مهران منتظرت بودم.

      دیر اومدی ولی دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدنه.

      خیلی برام عجیب گفتم مگه میشه مهران نیاد اینجا؟

      موافقم 3
      مخالفم 6
      1. mehran911

        ۶ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2085 ديدگاه)

        مرسی
        اتفاقا چند سالی میشه تو ۹۰ درصد اوقات پست‌های آمریکایی نظر نمیدم…
        بعد از ظهر تیتر معرفی رو تو موتور وان دیدم اومدم سایت ببینم چه خبره…

        موافقم 7
        مخالفم 3
    2. Amir Machine

      ۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1258 ديدگاه)

      میدونستی اگه گاهی به دستاوردهای باقی خودروسازها غیر از پورشه هم نگاهی داشته باشی از جهان ماشین میتونی خیلی بیشتر لذت ببری؟
      کل دنیا از کارشناس‌های معتبرترین نشریات ماشینی جهان دارن ZR1 رو تحسین میکنن، بعد استاد همه چیز دان پدال خوشمزگی میکنه!!
      نکنه انتظار داری نسبت تراکم موتور توربو با تنفس طبیعی یکسان باشه اسسستتتاد؟!!

      موافقم 7
      مخالفم 5
      1. mehran911

        ۶ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2085 ديدگاه)

        عجیبه، دو جمله از خود متن کپی پیست کردم!!!
        البته اینکه خوشمزه بوده هم جای شکر داره به هر حال…
        برای اینکه خوشمزه تر هم بشه دور موتور ۸۰۰۰ رو هم بهش اضافه کنید
        الان رفتم پست معرفی رو دیدم تو کامنت‌ها اعداد عجیب غریب برای شتاب گزارش کردن… اینا هم بعدا خوشمزه ترش میکنه…

        موافقم 9
        مخالفم 5
        1. Amir Machine

          ۶ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1258 ديدگاه)

          از اول درست کامنت بذار تا بشه بحث منطقی کرد
          کامنت‌های یه مشت متعصب بچه سال رو ملاک میگیری؟!
          کلاً کوروت هیچ وقت قرار نبوده چیز جدید یا عجیبی ارائه کنه، شاهکار کوروت همیشه ارائه پرفورمنس سوپرکارهای اروپایی با نصف قیمت بوده، این ZR1 هم از همین جهت قابل تحسینه
          کلاً فرایند توسعه C8 خیلی اصولی‌تر از C7 انجام شده، تو C7 Z06 مشکل داغ کردن موتور بود که تو C7 ZR1 برطرف کردن و بنابراین قطعاً تو این ZR1 جدید فکر همه چیو کردن، GM سال‌هاس داره روی این موتور کار میکنه
          موضوع دیمن هم اصلاً از اول بنچمارکشون نبوده، همونطور که خودشون گفتن، ابتدا قدرت 850 اسب و بعداً 950 اسب رو در نظر داشتن اما وقتی دیدن پتانسیل این موتور خیلی بیشتره، تصمیم گرفتن قدرت بیشتری از دیمن بیرون بکشن تا با عنوان قوی‌ترین موتور V8 تولید انبوه آمریکایی یه جورایی ابزاری برای تبلیغ بیشتر داشته باشن

          موافقم 2
          مخالفم 6
        2. mehran911

          ۶ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2085 ديدگاه)

          جناب من برای اونایی که نمی‌شناسم یا تازه وارد هستن “سعی می‌کنم” منطقی نظر بدم
          (((کامنت‌های یه مشت متعصب بچه سال رو ملاک میگیری؟!)))
          بخدا اگه بهتر از اونا باشی…
          همین چند هفته پیش شاهد چرت و پرت ی عده متصب بودیم…
          ده سال بیشتر اینجام خیلی وقته اینا واسم واضحه
          .
          بگذریم…
          غیر مشکل علمی ریپلای نزن

          موافقم 7
          مخالفم 3
    3. corvette

      ۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (362 ديدگاه)

      آقا مهران سلام
      من تعجب کردم از نظر شما
      شما از قدیمی های سایت و از افراد با دانش این سایت هستید
      ولی در اینجا . نظری دادید که عجیبه واسم
      هنوز لاستیک های ZR1 به آسفالت نخورده
      شما حکم دادی
      اینکه مهندس کوروت بحث دیمن رو وسط کشیده
      صرفا خواسته کل کل کنه با داج
      این کل کل ها همیشه بین شورولت فورد داج بوده

      وگرنه خودشونم میدونن ارتباطی ندارن باهم

      بعدم برای موتور توربو مشخصه نسبت تراکمش به موتور اتمسفر کاهش پیدا میکنه
      این موتورم ۱۹۷ اسب بر هر لیتر تولید میکنه
      که دقیقا اکثر موتور های توربو سوپر اسپرتا تو همین محدوده هستن

      این کامنت شما یکم قضاوت زودهنگام بود

      موافقم 4
      مخالفم 6
      1. mehran911

        ۶ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2085 ديدگاه)

        درود
        احتمالا پنج یا شش سال پیش بود تو پست کوئنیگ‌زگ تقریبا همین داستان پیش اومد ی عده اومدن ازش به عنوان انقلاب توسعه پیشرانه یاد کردن… همونجا گفتم این فرمول افزایش حجم محفظه احتراق و کاهش ضریب کمپرس برای کاهش استهلاک و آسیب و… و متعاقبا افزایش بوست توربو برای افزایش قدرت مدتهاست انجام میشه… اینجا هم داستان خیلی تفاوت نکرده
        در کل هیچ چیز عجیبی که جدید باشه پیدا نمی‌کنم…
        از همون تصویر بالای پست کاملا مشخصه توربو رو در نزدیکترین حالت به پیشرانه قرار دادن احتمالا برای کاهش لگ،‌ منیفولدها هم جدا شدن…
        بله این پیشرانه با این intake اگه بیش از ۹۰۰۰ تا دور می‌خورد و… بسیار قابل احترام تر بود…
        بی تعصب با این چیزی که میبینم امیدوارم برای افزایش استهلاک و مدریت گرمای پیشرانه فکر اساسی کرده باشه تا مثل قبل داستان نشه…
        .
        (((( هنوز لاستیک های ZR1 به آسفالت نخورده )))
        میدونی همین یکی دو ساعت پیش رفتم پست معرفی کوروت تو پدال رو دیدم نکته جالب اینجاست “””هنوز لاستیک به اسفالت نخورده””” مردم در مورد شتاب اونم عددهایی که فیزیک رو زیر سوال می‌بره حکم می‌کنن!!!!
        .
        اینکه این به دیمن ارتباطی نداره طبیعیه اما اینکه حداکثر قدرت اون رو کردن بنچمارک و اینکه در موردش حرف زدن عجیبه

        موافقم 9
        مخالفم 4
        1. حسن

          ۶ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1900 ديدگاه)

          حالا شما خودت را نگران نکن مال بد بیخ ریش صاحبشه
          اما اون خودروهایی که بالا هزار تا قدرت دارن و کسی اصلا ازشون حرف نزده و طرفداراش یه کامنت هم براشون نذاشتن بگو تا ما هم بشناسیم
          شما برا یه ارمیچر برقی 70 اسبی رو پورشه 6 تا لیگ تاسیس کردی دو تا کهکشان ساختی الان این موجب خندت شده واقعا از عجایبه

          موافقم 7
          مخالفم 5
        2. mehran911

          ۶ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2085 ديدگاه)

          همون آرمیچر و آتا آشغال‌هایی که ازش سر در نمیارید از فرمول برای اولین بار وارد خودروهای شهری شد…
          .
          عمو حسن راستی قرار بود آدرس مغازه سر کوچتون که توربو الکتریکی می‌فروخت رو بدی چی شد پس؟!!!

          موافقم 7
          مخالفم 2
        3. حسن

          ۶ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1900 ديدگاه)

          میخوام باطنی که پشت این ظاهر زیبا پنهان کردی پیدا بشه پس وقتی پای برند مورد علاقت میاد وسط اینجوری جواب میدی اون کسایی هم که کامنت برا کوروت گذاشتن برند مورد علاقشونه دلشون میخواد و ازادن هر چی دوس دارن بنویسن شما هم فاز روشنفکری نگیر
          برا اون توربو الکترونیکی که به نظرت تازه تو المان اختراع شده بود بالا صدتا کامنت گذاشتی اما اینجا دیگران را برا کامنتاشون شماتت میکنی شما شناخته شده ای بزرگوار لطفا درس اخلاق نده تخریبت را بکن برو

          موافقم 3
          مخالفم 6
        4. mehran911

          ۷ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2085 ديدگاه)

          باریکلا همین خوبه…
          تو این همه مدت که تو پست‌های آمریکایی نظر نمی‌دادم دو تا خط از متن کپی پیست کردم انقدر دردتون گرفت؟!!!
          شما تو هر پست مرتبط و غیر مرتبطی … نمیگید؟!!! هر چند مدتهاست برای من خیلی تفاوتی نمیکنه کلا چی میگید
          .
          وقتی طرف با اون همه ادعا میگه PDK رو بوش برای پورشه تولید کرده!!!!( اونم کی بوش!!!) دیگه چه انتظاری از بقیه میشه داشت؟؟؟بخدا جوابشو ندادم فقط طبق معمول خندیدم رد شدم

          موافقم 5
          مخالفم 1
        5. سوشیانت

          ۷ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3190 ديدگاه)

          چیز عجیبی ندیدی پس اینکه بدون سیستم هیبریدی قدرت بیشتری از سوپر اسپرت های ایتالیایی گرفته عجیب نیست؟!؟! امان از تعصب!

          موافقم 1
          مخالفم 1
    4. حسن

      ۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1900 ديدگاه)

      میخوای در موردش صحبت کنیم یکی یکی جلو میریم تا به نتیجه برسیم
      اصلا چرا نسبت تراکم از 12.5 شده 9.8 میشه توضیح بدی .
      یه توضیح هم بده چرا به نظرت خوب نیست و مسخره است تا ما هم باهات بخندیم

      موافقم 3
      مخالفم 5
      1. Amir Machine

        ۶ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1258 ديدگاه)

        ادعا میکنی 10 ساله ایتجایی و همه رو خوب میشناسی اما هنوز یکی مثل منو نشناختی
        دفعه قبلی هم که در مورد 911 هیبریدی بحث کردیم بهت گفتم
        گفتم برو کل این سایتو بگرد اگه کامنتی تعصب آمیز از من دیدی که در جواب تعصب کس دیگه‌ای نبوده و همینطور بی‌دلیل نوشتم، دیگه تو این سایت کامنت نمیذارم
        اینم گفتم که قبل از این بحثا کاملاً تصور دیگه‌ای ازت داشتم
        برو کامنت من زیر این مطلب رو بخون ببین چی در موردت نوشتم، مطلب مال مهر 1401 هست، تاریخ کامنت منم مشخصه
        https://www.pedal.ir/chevrolet/chevrolet-corvette-z06-vs-competitors/comment-page-1/#comments

        اول طرفت رو درست بشناس بعد حکم صادر کن

        موافقم 4
        مخالفم 3
        1. حسن

          ۷ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1900 ديدگاه)

          امیر جان شما دچار سوئ تفاهم شدی من اصلا شما را ریپلای نکردم
          اگه با کامنت بری بالا میبینی ریپلای به کامنت مهران هست
          که این کامنت رفت برا تایید دور سین شد یکی دیگه نوشتم جوابش را داد بحث بسته شد من هرگز هیچ فکر منفی یا قضاوتی در مورد شما نداشتم
          من امروز فقط معذرت خواهی کردم چون کامنتها زیادن و ریپلایها پشت سر همن مخاطب معلوم نیست و دوستان دچار سوئ تفاهم شدن اگه موجب ناراحتی شما شدم بزرگوار ببخشید
          من دوست دارم
          پاینده و پیروز باشی

          موافقم 2
          مخالفم 2
        2. Amir Machine

          ۷ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1258 ديدگاه)

          نه دوست عزیز شما اشتباه برداشت کردی
          اون کامنت رو من برای مهران نوشتم نه شما
          ارادتمندم

          موافقم 2
          مخالفم 1
  24. amirboss

    ۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (532 ديدگاه)

    من خودم طرفدار خودرو های آمریکایی هستم اما بدون تعصب.
    اتفاقا خیلی جاها آمریکایی هارو کوبیدم.
    وقتی که همه چیز مشخصه و خودرو و تکنولوژی مورد استفاده آنالیز میشه و عملکرد خودرو مشخصه نیازی به تعصب های کورکورانه نیست. این تکنولوژیه که برنده هست.
    کوروت از زمان معرفی نسل جدیدش یه شوک بزرگ به دنیای خودرو وارد کرد که حقیقت خودم خیلی خوشحال نشدم اما پس از عملکرد عالی که از خودش نشون داد نظرم به کل برگشت. حالا هم که این نسخه سروصدای زیادی راه انداخته و روی کاغذ می‌تونه خیلی هارو قلع و قمع کنه.
    امیدوارم روی آسفالت هم بتونه واقعا عملکرد خودش رو نشون بده.

    موافقم 2
    مخالفم 3
  25. MOHAMMAD.DEMON

    ۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1443 ديدگاه)

    زیاد دوست ندارم الان مقایسه ای بین ZR1 با این موتور و خودرو های مشابه انجام بدم ولی الان بدم نمیاد یک مقایسه کوچیک انجام بدم البته نه با دیمن ( چون دیمن به عنوان قوی ترین 8 سیلندر امریکایی تولید شده فقط در مقام یک جایگاه برای نشون دادن توانایی انتخاب کردن نه در مقام مقایسه )
    مقایسه باید نزدیک تر باشه مثلا 918 اسپایدر البته که 918 هایپرکار قدیمی هست ولی میخوام جایگاه تلاشی که تیم کوروت انجام داده رو نشون بدم ZR1 نسل هشت الان قوی تر و سریع تر از 918 هستش
    این در نظر بگیرید 918 هنوز پرچمدار پرفورمنس پورشه حساب میشه و هیچ خودرویی بالاتر ازش در این 10 سال معرفی نکرده
    نهایت سرعت ZR1 الان بیشتر از 250 مایل هست بیشتر از محصولی که پورشه در این 10 سال ساخته
    باز هم میگم هرف مقایسه دو خودرو با اختلاف 10 سال سن نیست
    بلکه مشخص کردن جایگاه تلاش تیم کوروت برای توسعه یک خودرو هست ( بیشتر از هر تیمی در مسابقات شرکت کردن ، بیشتر از همه تلاش کردن ) و مصمم به ساخت چنین خودرویی بودن
    مسیر تلاش C8 از 10 سال پیش شروع شده و به اینجا ختم شده در حالی که بقیه سرگردان در انتخاب مسیر توسعه بودن بهترین انجینی که میشد ساخت رو توسعه دادن این موتور با این ابعاد جمع و جور و این دوام و این حجم قدرت و توانایی امید جدیدی برای من علاقه مند به خودرو ایجاد کرد
    قطعا به عنوان اخرین V8 های صنعت خودرو یکی از بهترین موتور هایی هست که اسمش مثل LS7 از جنرال موتورز در تاریخ این صنعت ماندگار میشه

    موافقم 5
    مخالفم 4
  26. Scuderia Ferrari

    ۷ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4000 ديدگاه)

    امروز “مت واتسون” تو درگ جدیدش با فراری 296GTB زد لامبورگینی روئلتو رو نابود کرد
    ۸۳۰HP در برابر ۱۰۱۵HP
    RWD در برابر AWD
    هیچ بعید نیست در آینده همین بلا سر کوروت بیاد اگه اعداد اعلامی به واقعیت تبدیل نشن و بیشتر جنبه تبلیغات و جذب مشتری داشته باشن
    اصل حرفم اینه که درسته میخواد با SF90 استراداله رقابت کنه ولی اول باید از خان اول بگذره تا برسه به غول مرحله آخر
    امیدوارم مهندسین GM به خوبی هرچه تمام تر این ۱۰۶۴ اسب بخارو مدیریت کرده باشن و به چرخ ها انتقال بدن
    تکنولوژی پرچمدار GM سال آینده نمایان میشه و ما هم منتظر اون لحظه هستیم ….

    موافقم 6
    مخالفم 2
    1. R@min

      ۷ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1968 ديدگاه)

      روئلتو چوب وزنشو خورد و بارها گفتیم در دایره رقابت حرفی نداره و وظیفه ای مثل 812 داره، این تمراریو هست که محصول رقابتی لامبو به حساب میاد البته باید دید رو وزنش چه کردن و به طور قطع باید زیر ۱.۷ تن باشه، بحث موتوری به کنار.

      چند ماه بعد رقابت این سه تا رو می بینیم البته پورشه هم هست ولی اگر با کیت آیرو RS بیاد تو درگ حرفی نداره هر چند مدلای GT پورشه هیچ وقت روی درگ تمرکز نداشتن و طبیعیه و این وظیفه توربو بود.

      این وسط هم بزرگ ترین ضربه به هایپ ماستنگ GTD زده شد و فورد مشت بدی خورد.

    2. R

      ۷ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1105 ديدگاه)

      فکر کنم توهم زدی چه تو درگ چه تو شتاب ۲۹۶ رو لوله کرد ولی اس اف ۹۰ رو نتونست ببره

      1. Scuderia Ferrari

        ۷ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (4000 ديدگاه)

        اون ماشینی که مثل میگ میگ از “روئلتو” رد میشد به جان خودم پراید بابام نبود 😂😂
        میدونم باخت سنگینی بود ولی هیچی از ارزش های لامبورگینی کم نمیشه

        1. R

          ۷ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1105 ديدگاه)

          نه پس فکر کردی کم میشه؟ تنفس طبیعی ۲۰۰ کیلو وزن بیشتر اختلاف نیم ثانیه
          فراری همیشه تو پرفورمنس از لامبورگینی عقب بوده

          موافقم 4
          مخالفم 3
        2. حمیدرضا

          ۷ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (249 ديدگاه)

          ۲۰۰ کیلو وزن بیشتر، دوبرابر سیلندر بیشتر، بیش از دوبرابر حجم موتور بیشتر، ۲۰۰ اسب قدرت بیشتر🤪🤪🤪🤪

        3. حمیدرضا

          ۷ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (249 ديدگاه)

          فراری همیشه تو پرفورمنس از لامبورگینی عقب بوده؟؟؟😂😂😂 پرچمدار امسالتون نتونست میان رده دوسال پیش فراری رو بزنه هاااا 😂😂 از پس پرچمدار ۵ سال پیش فراری هم که عمرا برنیومد😂 لافراری پیر و سالخورده عهد بوق هنوز از پرچمدار فعلیتون سریعتره😂😂

          موافقم 1
          مخالفم 1
    3. سوشیانت

      ۷ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3190 ديدگاه)

      شورولت همینکه تونسته بدون موتور برقی ماشینی قوی تر از sf90 تولید کنه خودش نشون میده که یه لول از فراری بالاتره

      موافقم 1
      مخالفم 1
  27. R

    ۷ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1105 ديدگاه)

    انقدر شاهکار شاهکار نکنید کارشون عالی بوده ولی نه اینکه بیایم بگیم شاهکار کرده
    کونیگزگ با حجم کمتر قدرت بیشتری داره

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. سوشیانت

      ۷ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3190 ديدگاه)

      من الان یه سوال دارم وقتی بدون موتور برقی قدرتش از تمامی ماشین های فراری و لامبورگینی بیشتره دقیقا چی باید جز شاهکار بهش گفت؟!

      موافقم 2
      مخالفم 2
      1. حمیدرضا

        ۷ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (249 ديدگاه)

        شاهکار اونه که بعد از ۵ سال هنوز کسی نتونسته شکستش بده😉

        موافقم 2
        مخالفم 4
        1. سوشیانت

          ۷ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3190 ديدگاه)

          این ۵ سال موقعی اهمیت داره که رقیبت هم از سیستم هیبرید استفاده کرده باشه😁

          موافقم 1
          مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
فهرست