شورلت

معرفی شورلت کوروت ZR1 جدید، سوپراسپرت آمریکایی با 1064 اسب بخار قدرت

کوروت ZR1 با پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری توئین توربو، حداکثر سرعتی بیش از ۳۴۵ کیلومتر بر ساعت دارد و ۴۰۰ متر را در کمتر از ۹.۷ ثانیه طی می‌کند.

بی‌مقدمه سراغ اصل مطلب برویم. کوروت ZR1 جدید به پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 میل‌لنگ تخت توئین توربو مجهز شده است که خروجی خیره‌کننده‌ای برابر با ۱۰۶۴ اسب بخار قدرت و ۱۱۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این‌ها اعدادی هستند که معمولاً در هایپرکارها می‌بینیم. این پیشرانه که با نام LT7 شناخته می‌شود و ردلاین ۸ هزار rpm دارد، اشتراکات زیادی با موتور LT6 کوروت Z06 دارد ولی برای مطابقت با دو توربوشارژر و افزایش قدرت، به‌طور گسترده‌ای ارتقاء پیدا کرده است.

ازجملهٔ ویژگی‌های منحصربه‌فرد موتور کوروت ZR1 می‌توان به پیستون‌های فورج‌کاری شدهٔ جدید، نسبت تراکم پایین‌تر ۹.۸ بجای ۱۲.۵ موتور Z06، سرسیلندرهای جدید، میل‌لنگ متفاوت، ورودی هوای جدید و سیستم تزریق سوخت ثانویه اشاره کرد. توربوشارژرهای این موتور هم به وست‌گیت الکترونیکی مجهز هستند که با تنظیم دقیق، باعث کاهش تأخیر توربو می‌شوند. علاوه بر این، گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچهٔ کوروت هم برای مطابقت با این نیروی عظیم، با شافت‌های قوی‌تر و بهبود روان‌کاری، به‌طور کامل بازنگری شده است.

به لطف این ویژگی‌ها، حداکثر سرعت ZR1 به‌راحتی از ۳۴۵ کیلومتر بر ساعت فراتر خواهد رفت و خبری از محدودیت الکترونیکی نخواهد بود. همچنین به گفتهٔ شورلت، این ماشین می‌تواند درگ ۴۰۰ متر را در کمتر از ۹.۷ ثانیه طی کند. ZR1 جدید همچنین برخلاف اکثر سوپراسپرت‌های امروزی، چندان خودروی سنگینی نیست به‌گونه‌ای که در نسخهٔ کوپه ۱۶۶۵ کیلوگرم و در نسخهٔ کانورتیبل ۱۷۰۵ کیلوگرم وزن دارد. برای مهار کردن این هیولا هم ترمزهای کربن سرامیکی با دیسک‌های ۱۵.۷ اینچی در جلو و ۱۵.۴ اینچی در عقب در نظر گرفته شده است.

شورلت برای ظاهر کوروت ZR1 هم ویژگی‌های منحصربه‌فردی را در نظر گرفته است تا همه متوجه شوند این یک استینگری ساده نیست. برجسته‌ترین ویژگی، دریچهٔ هوای روی کاپوت است. هوایی که از طریق ورودی‌های هوای داخل سپر وارد می‌شود، پس از عبور از یک خنک‌کننده، از این دریچه خارج می‌شود تا هم به خنک شدن قطعات کمک کند و هم داون‌فورس جلو را افزایش دهد. سقف فیبر کربنی، رینگ‌های فیبر کربنی یا آلومینیومی ۲۰ و ۲۱ اینچی با لاستیک‌های میشلین پایلوت اسپرت 4S و مجموعه‌ای از قطعات فیبر کربنی دیگر مثل اسپلیتر جلو و ورودی‌های هوای جانبی هم از دیگر ویژگی‌های بیرونی این ماشین هستند.

علاوه بر این، برای ZR1 شیشهٔ عقب دوقسمتی طراحی شده که توسط یک بخش میانی فیبر کربنی از هم جدا شده‌اند. روی این قسمت هم دریچه‌های کاربردی برای بهبود خروج گرما از محفظهٔ موتور تعبیه شده است. در همین حال، برای ZR1 پکیج پرفورمنس ZTK هم قابل سفارش است که با بال بزرگ عقب، باله‌های جلو و تغییراتی در زیر بدنه، این کوروت را به سلاحی مهلک برای پیست تبدیل می‌کند. این پکیج علاوه بر ویژگی‌های آیرودینامیکی، فنرهای سفت‌تر، کمک‌فنرهای اصلاح‌شده و لاستیک‌های میشلین پایلوت اسپرت کاپ 2R را هم به همراه دارد.

کسانی که علاقه‌ای به این تغییرات ندارند و فقط خواهان ویژگی‌های آیرودینامیکی پکیج ZTK هستند، می‌توانند پکیج کربن آیرو را سفارش دهند که در حداکثر سرعت، بیش از ۵۴۵ کیلوگرم داون‌فورس تولید می‌کند. به گفتهٔ شورلت، ZR1 استاندارد به لطف ضریب درگ کمتر، پادشاه حداکثر سرعت خواهد بود درحالی‌که نسخهٔ ZTK پادشاه پیست محسوب می‌شود. این عضو آتشین خانوادهٔ کوروت سال آینده روی خط تولید خواهد رفت و شورلت آن را زودتر معرفی کرده است تا بتواند پروتوتایپ‌ها را بدون استتار آزمایش کند. فعلاً هیچ حرفی در مورد قیمت کوروت ZR1 زده نشده اما با توجه به قیمت ۱۱۴ هزار دلاری Z06، انتظار می‌رود قیمت پایهٔ این مدل در حدود ۱۵۰ هزار دلار باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۲۶ دیدگاه‌ها

  1. nikan

    ۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (160 ديدگاه)

    هیولایی که ازش انتظار ۸۰۰ اسب داشتیم با ۱۰۶۴ اسب بخار اومده رنده کنه
    اینکه این حجم از قدرت تو ی این قیمت و بدون موتور برقی و با قابلیت اطمینان بالا واقعا شاهکاره
    وزنشم تونستن کنترل کنن
    دیگه از زورا باید انتظار ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ اسب بخار رو داشته باشیم

    موافقم 25
    مخالفم 1
    1. Taha Ayoobi

      ۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4375 ديدگاه)

      داشتم فکر میکردم زورا دیگه قراره چی باشه…

      موافقم 21
      مخالفم 1
      1. SMS

        ۶ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (581 ديدگاه)

        اژدها وارد می شود

        موافقم 11
        مخالفم 2
    2. Bmw

      ۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (663 ديدگاه)

      خوشحالم که سود از فروش وانت و کپی ناقص موتور از رده خارج فراری باعث خلق یه همچنین ماشین اسپرتی شد تا بتونه با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت رکورد پیست ماشین های ۵۰۰ تا ۶۰۰ اسبیو بشکنه.

      موافقم 7
      مخالفم 23
      1. Taha Ayoobi

        ۵ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (4375 ديدگاه)

        فعلا بشین کنار و شاهکار و تماشا کن.
        البته اگه تعصب بذاره

        موافقم 20
        مخالفم 7
      2. (Ali(chevynova

        ۵ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (7387 ديدگاه)

        Bmw

        ولی من از تو بیشتر خوشحالم چون با معرفی این ماشین امثال تو که برند مورد علاقشون بی ام و هست و توان ساخت سوپر اسپرت نداره بد فشاری شدن و حرص میخورن
        پس بشین و موفقیتهای ۷۱ سال کوروت رو نظاره کن

        موافقم 24
        مخالفم 8
        1. car lover

          ۵ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1430 ديدگاه)

          داش علی بیمو سوپر اسپرت ساز نیست هدفش این نیست مثل این میمونه بگی چرا رولز رویس هایپر کار نداره یا نمیسازه رقیب کوروت هم بیمو نیست و پورشه هست

          موافقم 16
          مخالفم 3
        2. (Ali(chevynova

          ۵ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (7387 ديدگاه)

          اتفاقا بی ام و سوپر اسپرت دوست داره بسازه ولی توانش رو نداره، گنده تر از بی ام و سوپراسپرت ساختن

          عدم توانایی بی ام و در ساخت سوپراسپرت کاملا نمایانه وگرنه رقیب هموطنش بنز سالهاست سوپراسپرت میسازه

          موافقم 11
          مخالفم 12
        3. حسن

          ۵ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2089 ديدگاه)

          به نظر من نباید با اینا کل کل کرد و جوابشون را داد هدف اینا نابود کردن اصل ماجراست توجه همه را به چرندیات جلب میکنن و اجازه نمیدن به اصل موضوع پرداخته بشه
          مث صفحات معرفی پورشه و لامبو یه نفر بی ربط یه چی میگه کلا بحث عوض میشه اینم کلا برا خراب کردن کامنتا از گفتن هیچ چرندی کوتاهی نمیکنه

          موافقم 7
          مخالفم 11
      3. پویا

        ۵ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (487 ديدگاه)

        وقتی هنوز نه دیپلم گرفتی نه دستت به دستگیره در یه ماشین درست و حسابی خورده چطور روت میشه نظر میدی ؟

        موافقم 12
        مخالفم 4
        1. محمدهادی

          ۷ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2409 ديدگاه)

          BMW توان ساختن سوپر اسپرت نداره؟
          امریکن فن کم تجربه،اینو از من یادگاری داشته باش؛
          برندی که سالهای ساله توانای ساخت خودروهای مسابقه یی رو داره در تمام سطح ها(فرمولا وان،لمانز و تورینگ و جی تی ئی) و همچنین ۴۰ سال پیش ماشینی مثل M1 ساخته،همینطور مکلارن اف وان افسانه یی رو وام دار خودش کرده
          قطعا به لحاظ زیرساختی و فنی قابلیت ستختن ابرخودروی خیابانی هم داره
          اما اینکه چرا دست ازین سیاست احمقانه ش برنمیداره سوال منم هست
          راستی
          چرا حالا گیر دادی به بیمر؟؟
          بنظرم بیشتر الان جا داشت با فراری و ماجراهاش کل کل کنی!…

          موافقم 8
          مخالفم 3
      4. nikan

        ۵ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (160 ديدگاه)

        Bmw
        بیچاره بیمر که وانتی نداره که با سودش و کپی موتور از رده خارج فراری یه همچین سوپر اسپرتی خلق کنه 😂

        موافقم 17
        مخالفم 4
  2. مهدی

    ۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1738 ديدگاه)

    بدون شک که قابلیت اطمینان پایینی داره و مصرف سوخت خیلی بالا. دیگه بدیهیات فیزیک رو که نمیشه زیر سوال برد. فکر میکنم ۱۰۶۰ اسب اگر چه سوپرایز کننده بود اما عملکردش کف آسفالت احتمالا یکم طرفدارهاش رو مایوس کنه (نسبت به قدرتی که داره)

    موافقم 11
    مخالفم 10
    1. NAVID@@98

      ۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (773 ديدگاه)

      نه اتفاقاً بدون شک قابلیت اطمینان بالایی داره و مصرف سوخت عالی چون بدیهیات فیزیک رو‌میشه بهتر کرد !!!!!!!!!!
      چون انرژی از نوعی به نوعی دیگر تبدیل میشود و‌خواهد شد !!!!!!!!!!!
      و عملکردش هم که آسفالت سورپرایز کننده هست😘🙅

      موافقم 15
      مخالفم 4
      1. مهدی

        ۵ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1738 ديدگاه)

        دوست من فکر کنم شما چیزی از کارکرد یه موتور پیستونی نمیدونی. قدرت بیشتر یعنی استهلاک بیشتر یعنی حرارت بالاتر یعنی خرابی بیشتر و عمر پایینتر. شما میتونی با بهینه کردن سیستم روغنکاری و خنک کاری و استفاده از بعضی الیاژها تا یه حدی کنترل کنی ولی اصل داستان رو نمیتونی عوض کنی شما از کلمه تکنولوژی صرفا یه چیز موهومی توی ذهنت پرورش دادی اون هم توی موتور کوروت که که خیلی هم تکنولوژیک نیست. عرض کردم قدرت خروجی سوپرایز کننده هست ولی بنا به سابقه احتمالا پرفورمنس سوپرایز کننده نباشه

        موافقم 10
        مخالفم 15
        1. NAVID@@98

          ۵ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (773 ديدگاه)

          په اتفاقا دوست من فکر کنم شما اتفاقاً با این حرف چیزی از کارکرد یه موتور پیستونی نمیدونی چون اتفاقاً قدرت بیشتر یعنی سازنده برای دوام بالاتر و بیشتر و مقاومت بیشتر در مقابل حرارت بالاتر هم فکر کرده و تمهیدات خوبی اندیشیده یعنی این یعنی جاودانگی و و عمر بالا و همیشگی. شما میتونی با بهینه کردن سیستم روغنکاری و خنک کاری و استفاده از بعضی الیاژهای پیشرفته هر چیزی رو کنترل کنی و اصل داستان رو که همون که بود گفتم سرجاشه شما از کلمات هیتی که دادی صرفا یه چیز موهومی توی ذهنت پرورش دادی اون هم توی موتور کوروت که👑🥇 که خیلی هم پیشرفته و بهترین موتور ۸ سیلندر به همراه اروپایی ها و آمریکایی های جاودانه عزیز خوب دیگه هر چیز اول هست این یعنی این موتور آمریکایی به همراه اروپایی های دیگه جاودانه عزیز خوب که هر چیز هم اول هستند🥇👑 همونطور هم که من گفتم عرض کردم قدرت خروجی سوپرایز کننده هست و بنا به سابقه قطعاً پرفورمنس هم سوپرایز کننده هست این قهرمان مسابقات استقامت جهانی و لمان و… !!!!!!!!!! !!!!!!!!!!

          موافقم 7
          مخالفم 8
        2. مهدی

          ۵ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1738 ديدگاه)

          هیت به شورلت ؟؟ گل پسر همین الان که داریم چت میکنیم موتور ls2 توی ماشین خودم کردم حداقل ده تا موتور ls شورلت باز و بست کردم شما تاحالا موتور باز شده پراید دیدی که حالا با اعتماد حرف از جاودانگی و عمر بالا میزنی تو موتور تویین توربو ۱۱۰۰ اسبی ؟؟ داریم با کیا در مورد ماشین حرف می‌زنیم

          موافقم 15
          مخالفم 2
    2. سوشیانت

      ۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3525 ديدگاه)

      فعلا که الان داریم مایوس شدن هیتر ها رو میبینیم که دنبال ایراد های الکی هستن آخه کسی که میاد ماشین بالای ۱۰۰۰ اسبی میخره دنبال مصرف سوخته؟!

      موافقم 13
      مخالفم 7
    3. R@min

      ۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2057 ديدگاه)

      مصرف سوختش اندازه ۴۸۸ پیستا هست جفشتون تو فشار تا ۲۰ لیتر میرن، قابلیت اطمینان هم که تنفس طبیعیش تو Z06 تا الان ایرادی نداره و با این حجم مناسب و کیفیت ساخت هم بعیده ایرادی داشته باشه و این مسائل تو اروپایی های کم حجم فراوان پیدا میشه مخصوصا فراری ها که طبیعیه حجم کم می کنن وزن پایین بیارن بهاش هم میدن، قرار نیست هم خر داشته باشی هم خرما !

      موافقم 11
      مخالفم 5
    4. حسن

      ۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2089 ديدگاه)

      بزرگوار 6 لیتر حجم داره یعنی شیر بازه کجاش تحت فشاره
      ردلاین ۸ هزار rpm در دسترسه
      وقتی بیشترین قدرت در این دور در دسترسه یعنی همه چی عالیه
      اون در صورتی صادقه که مث ب ام و حجم کم 2 لیتری با ردلاین 9500 قدرت 500 تا بگیری اینجا موتور میترکه
      لطفا به این شاهکار احترام بذارید
      موتور خوب پر قدرت تو این دوره زمونه با ردلاین زیر 9 هزار یا نداریم یا خیلی کمیابه
      برای این قدرت من تضمین میدم تا 30 لیتر مصرف هم اصلا اهمیت نداره ولی بعیده به 30 برسه
      فقط ردلاین را ببین از من بشنو موتور تحت فشار نیست

      موافقم 11
      مخالفم 5
      1. Bmw

        ۵ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (663 ديدگاه)

        حسن کدوم بی ام و ردلاین ۹۵۰۰ داره که ما خبر نداریم ؟
        منظورت از شاهکار ، شاهکار کپی شده از فراریه؟ حتی فرم بدنه این ماشین هم از فراری ۴۵۸ الگو برداری شده بذارشون کنار هم تا متوجه شی پس من ترجیح میدم به فراری احترام بذارم که باعث به وجود اومدن این کوروت شد.

        موافقم 4
        مخالفم 14
        1. حسن

          ۵ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2089 ديدگاه)

          بزرگوار نسبت قدرت به حجم وقتی بالا بره با افزایش بوست توربو ردلاین بالا میره یعنی بیشترین گشتاور در دور بالا در دسترسه ب ام و که دیگه موتورهای تحت فشارش تو دنیا زبانزده عام و خاصه تو دیگه نوبری که قبول نداری
          شما با 458 خوش باش اصلا به هم ربطی ندارن ولی شما قطعا میتونی تشابهات زیاد پیدا کنی چون منظورت نشون دادن تشابه به هر طریقی است
          موتورهای فراری هم اکثرا تحت فشارن 3 لیتر 700 اسب باافزایش بوست توربو که موتور تحت فشاره
          اخه اگه فراری میتونست که خودش میساخت این بحث مضحک برای فرار از تحسین ساخته ی دیگران دیگه نخ نما و مضحک شده
          مساله ی مهم اینه چرا تو انقد تحت فشاری

          موافقم 4
          مخالفم 9
        2. سوشیانت

          ۵ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3525 ديدگاه)

          حسن عزیز من نمیدونم واقعا چرا بعضی ها فکر میکنن این موتور ارتباطی به فراری داره یعنی حتی لینک هم میفرستی باز حرف خودشون رو میزنن! بنظرم بهترین جواب به کاربر Bmw اینه که ما هم بگیم بی ام و از ایران خودرو کپی کرده جواب کامنت بی ربط رو فقط با یه کامنت بی ربط تر میشه داد

          موافقم 3
          مخالفم 14
        3. Bmw

          ۵ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (663 ديدگاه)

          حسن بزرگوار ازت پرسدم کدوم بی ام و ردلاین ۹۵۰۰ داره چرا چیزه دیگه جواب میدی این بوست توربو را هم تو اکثرا کامنتات میگی تازه یادت گرفتی ؟

          اینکه فراریو زیر سوال بردی واقعا خنده داره 😂

          موافقم 10
          مخالفم 3
        4. حسن

          ۶ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2089 ديدگاه)

          عزیزم اصلا 2 لیتری 500 اسبی با رد لاین 9500 نداریم
          چون ب ام و متخصص ساخت موتورهای تحت فشار کم حجم با قدرت بالا در نظر گرفته میشه به عنوان مرجع و مثال عنوان کردم یا یه جور دیگه بگم به عنوان کنایه است
          در مورد بوست بگم برات ببین بزرگوار شما یه موتور تنفس طبیعی داری 200 اسب بعد توربو میزنی برا یک شرکت میشه 300 اسب برا یکی میشه 400 اسب تفاوت در چیه
          نسبت تراکم هوا به حجم سیلندر .هر چقد فشردگی و تراکم هوای وارده به سیلندر بیشتر باشه انفجار بزرگتر است و دور موتور بالاتر است پس قدرت دریافتی یا گشتاور نهایی بیشتر است
          بوست توربو تغییرات تراکم هوای ورودی به سیلندر را نشون میده یکی تراکم نهایی یا بوست توربو را کمتر گرفته 300 اسب بدست میاره یکی تراکم را بیشتر گرفته 400 اسب بدست میاره
          اگه خودرو سازان مورد علاقه ی شما قدرت را با تیکنولوجی جدیدی افزایش میدن بگو بقیه یاد بگیرن مگه بدیهیات را میشه نادیده گرفت شما ساختار موتورهای ب ام و را نمیشناسی بعد متلک هم میزنی سطح اینجا اینجوریه
          به همین سادگی
          چرا باید فراری را زیر سوال ببرم وقتی از 3 لیتر 663 اسب گرفته یعنی من زیر سوال میبرمش من خودم تحسین کننده ی فراری ام اما شما داری ازش مایه میذاری تا کوروت را زیر سوال ببری میگم اگه قدرت زیاد نسبت به حجم بده فراری خودش اینکاره است

      2. رضا

        ۵ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (154 ديدگاه)

        ۸ هزار دور برای یه ماشین تویین توربو یکم زیاده کجاش عالیه؟!و ۹۵۰۰ دور بی ام و هم که موتور تحت فشار زیاد،البته اگر کسی بخواد حداکثر توان رو استفاده کنه
        بعدشم چی باعث شد رد لاین ۹ هزار برای خوب و پرتوان بودن موتور قرار بدی؟!

        موافقم 1
        مخالفم 1
      3. حسن

        ۶ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2089 ديدگاه)

        عزیزم اصلا 2 لیتری 500 اسبی با رد لاین 9500 نداریم
        چون ب ام و متخصص ساخت موتورهای تحت فشار کم جچم با قدرت بالا در نظر گرفته میشه به عنوان مرجع و مثال عنوان کردم یا یه جور دیگه بگم به عنوان کنایه است
        ببین بزرگوار شما یه موتور تنفس طبیعی داری 200 اسب بعد توربو میزنی برا یک شرکت میشه 300 اسب برا یکی میشه 400 اسب تفاوت در چیه
        نسبت تراکم هوا به حجم سیلندر .هر چقد فشردگی و تراکم هوای وارده به سیلندر بیشتر باشه انفجار بزرگتر است و دور موتور بالاتر است پس قدرت دریافتی یا گشتاور نهایی بیشتر است
        بوست توربو تغییرات تراکم هوای ورودی به سیلندر را نشون میده یکی تراکم نهایی یا بوست توربو را کمتر گرفته 300 اسب بدست میاره یکی تراکم را بیشتر گرفته 400 اسب بدست میاره
        به همین سادگی
        چرا باید فراری را زیر سوال ببرم وقتی از 3 لیتر 663 اسب گرفته یعنی من زیر سوال میبرمش من خودم تحسین کننده ی فراری ام اما شما داری ازش مایه میذاری تا کوروت را زیر سوال ببری میگم اگه قدرت زیاد نسبت به حجم بده فراری خودش اینکاره است

      4. حسن

        ۶ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2089 ديدگاه)

        با عرض پوزش زیر 8 هزار
        که میشه یسکو و رگرا و بوگاتی شیرون با قیمت 2 ملیون دلار

      5. حسن

        ۶ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2089 ديدگاه)

        با عرض پوزش اصلاحش میکنم موتور پر قدرت زیر 8 هزار کمیابه
        که میشه یسکو و رگرا و بوگاتی شیرون با قیمت 2 ملیون دلار و بالات ر
        که اگه واقع بین باشیم اصلا وجود نداره چون دست هیچ ادمی بهشون میرسه

        1. حسن

          ۶ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (195 ديدگاه)

          ترکیب توربو یا سوپر شارژ و دور بالا (۷۰۰۰ به بالا) بسیار فشار زیادی روی موتور میاره. خیلی دوست دارم ماشین موفقی باشه. فقط کامنتم برای این هست که از حرفات حس کردم کارکرد توربو و دور موتور رو اشتباه داری میگی. معمولا در موتورهای اسپرت از یکی از این دو‌موضوع (توربو شارژ یا دور بالا) استفاده میشه. مواردی هستن که هر دو خاصیت رو دارن، ولی قیمت های نجومی دارن. مجددا امیدوارم این شاهکار موفق باشه

    5. javad-bmw

      ۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (219 ديدگاه)

      مگه داری در مورد جک S5 صحبت میکنی.
      اونجا حداقل ۱۰ تا نشریه و سازمان مستقل ، ماشین ها رو تست میکنن و با رقم های کارخونه مطابقت میدن ، شورولت هیچ وقت این ریسکو نمیکنه و خودشو زیر سوال نمیبره ؛ لطفا با دانش کافی نظر بدید.

      موافقم 4
      مخالفم 4
    6. A.m.A

      ۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (145 ديدگاه)

      داداش مگه داری درمورد هایلوکس صحبت میکنی
      قرار نیست این ماشین ۴۰۰هزارکیلومتر راه بره که یا هر روز روشن کنی بری نونوایی بیای خونه بعد بعد از ظهر بری باشگاه تعطیلاتم بزنی به دل جاده
      این ماشین برای دور دور أخر هفتست نه روزمره

  3. HR3

    ۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (241 ديدگاه)

    از طراحی این نسل کوروت موتور وسط ابدا خوشم نیومد حضرت عباسی این طراحی های زیر کجا و طراحی این کوروت موتور وسط وانت آریسان طور کجا
    https://www.netcarshow.com/chevrolet/2005-corvette_c6/
    https://www.netcarshow.com/chevrolet/2014-corvette_stingray_convertible_eu-version/

    موافقم 3
    مخالفم 14
    1. Chevo

      ۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (44 ديدگاه)

      فقط میتونم بگم‌ “پشمام”👊🏻👊🏻👊🏻

      موافقم 3
      مخالفم 1
    2. B

      ۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (878 ديدگاه)

      قرار نیست همه طراحی ها به مزاجت خوش بیاد قطعا این طراحی فعلی مدرن تر از قبلیاست و همچنین پیرو ترند های امروز
      این طراحی که شما نمیپسندین امروز خربداران بیشتری رو جذب میکنه تا طراحی نسل هدی پیشین

      موافقم 5
      مخالفم 1
    3. حسین

      ۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (148 ديدگاه)

      حقا قبول دارم طراحی کوروت جدید مثل قبل نیست
      ولی کاش تو zr1 حداقل فرم جلو و عقب ماشینو درست میکرد
      اینجوری مناسب نیست

  4. froG-driVer

    ۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1013 ديدگاه)

    روشنایی شدید و بزرگ در دل تاریکی جاروبرقی‌ها.

    موافقم 13
    مخالفم 1
    1. حسین

      ۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (148 ديدگاه)

      داداش خب اینم دوتا جاروبرقی داره دیگه
      فقط ارمیچر نداره

  5. مجتبی

    ۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ،,🤣🤣🤣🤣🤣واقعا الان اینجا مصرف سوخت مگه مهمه قدرت رو فقط نگاه اصلا میفهمی 360تا یعنی چی احتمالا هنوز تو کف تیوفایو ایران خودرو هستن اینا

    موافقم 11
    مخالفم 3
  6. Spooke

    ۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (48 ديدگاه)

    فقط باید منتظر حضورش در پیست باشیم تا ببینیم چیکار میکنه و در کجای جدول قرار میگیره
    وزن مناسبی داره . رقبایی مثل پورشه و فراری رو دست کم نمیشه گرفت و باید عملکرد نسل جدید اونا رو هم ببینیم

    موافقم 10
  7. Taha Ayoobi

    ۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4375 ديدگاه)

    دیروز یا پریروز بود داشتم فکر میکردم که کی این ZR1 معرفی میشه.

    انتظار 900 اسب داشتم ازش ولی ترکونده 🔥🔥🔥

    موافقم 11
    مخالفم 7
  8. ابوالفضل

    ۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (317 ديدگاه)

    به به
    فعلا با این کولاک کن
    منتظر زورا هستیم 😈

    موافقم 5
    مخالفم 1
  9. car lover

    ۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    جدا از تعصب بیاید از این رقابت لذت ببریم امسال لامبورگینی تمرایو و پورشه و فراری و مکلارن و کوروت قراره رقابت جذابی رو داشته باشن بیاید فقط ازش لذت ببریم بدون دعوا و تعصب مثل بازی فوتبال. یکی مثل من طرفدار کوروته یکی فراری یکی پورشه دم همشون هم گرم. خطاب صحبتم با همه است

    موافقم 11
    1. حسین

      ۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (148 ديدگاه)

      فقط شورلت کوروت بقیه کشک هم نیستن
      چند تا تیکه آهن به اسم مهندسی بیشتر چهار برابر قیمت این ماشین تو پاچه ملت میکنن نصف راحتی و قدرت و جذابیت این ماشین هم نداره فقط وفقط اسم روشونه

      موافقم 3
      مخالفم 7
      1. آلمانی باز

        ۶ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (207 ديدگاه)

        هی من میخوام هیچی نگم به احترام این شاهکاری که شورلت زده…نمی‌زارن که

        موافقم 6
        مخالفم 2
        1. سوشیانت

          ۶ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3525 ديدگاه)

          آلمانی باز بگو تا ببینیم اصن چیزی میتونی بگی راجب این شاهکار؟!

          موافقم 2
          مخالفم 5
        2. آلمانی باز

          ۷ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (207 ديدگاه)

          نه داش من چرا چیزی بگم، قبلا کوروت سابقه سرشاخ شدن با پورش رو داشته… گنده تون کیه؟ زورا؟ گرد لاستیکgt3rs هم نتونست بخوره تو نوربرگرینگ…

          موافقم 1
          مخالفم 1
    2. Taha Ayoobi

      ۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4375 ديدگاه)

      واقعا رقابت خیلی جذابیه

      من که خیلی منتطرشم ببینم چی میشه

      ولی خدایی از فوتبال جذاب تره این رقابتا

      موافقم 2
      مخالفم 2
  10. حسن

    ۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2089 ديدگاه)

    یک شاهکار بی همتا از شورولت
    هیچ وقت مثش نمیاد
    ردلاین 8 هزار یعنی یک موتور بی دردسر
    ردلاین 8 هزار یعنی اول میگه این خودرو امریکائیه

    موافقم 6
    مخالفم 4
  11. حسن

    ۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2089 ديدگاه)

    موتور کوروت V8 هست
    یعنی دو ردیف 4 تایی از سیلند درکنار هم قرار گرفتن
    توئین توربو هم هر توربو برای یک ردیف 4 تایی از سیلندرها در نظر گرفته شده

    موافقم 3
    مخالفم 5
  12. حسن

    ۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2089 ديدگاه)

    توربوشارژرهای این موتور هم به وست‌گیت الکترونیکی مجهز هستند که با تنظیم دقیق، باعث کاهش تأخیر توربو می‌شوند
    این همون تکنولوجیه که بعضیها برا وجودش تو یه خودرو اسمون را پاره کردن تعجبه دو هفته ای رسید امریکا

    موافقم 3
    مخالفم 6
    1. car lover

      ۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1430 ديدگاه)

      کاشکی سوپرشارژ بود

      موافقم 2
      مخالفم 3
      1. Spooke

        ۵ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (48 ديدگاه)

        اتفاقا مهندسای شوی گفتند وقتی میخواستیم اینو بسازیم نیاز به یه پروتایپ با قدرت و گشتاور بالا داشتیم تا ببینیم سیستم تعلیق ، تایرها و … هنگامی که مجهز به همچین قدرتی میشن چگونه عمل میکنن
        در نتیجه رفتیم و موتور LT5 کوروت C7 ZR1 که سوپرشارژ بود اوردیم و قدرتش رو به ۸۵۰ افزایش دادیم در C8 قرار دادیم . البته این همش یه پروتایپ برای تست بوده اما این کارو در مسیر ساخت این ماشین انجام دادند

      2. B

        ۵ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (878 ديدگاه)

        کوروت نیازی به سوپر شارژ نداره اون برای ماسل کارهاست توربو شارژ انتخاب بهتری برای کوروت بود

  13. Mobin

    ۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (25 ديدگاه)

    عالی بیشتر از حد انتظار عالی

    موافقم 5
    مخالفم 1
  14. BMW

    ۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1498 ديدگاه)

    عجب چیزی شده

    موافقم 2
    مخالفم 1
  15. Spooke

    ۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (48 ديدگاه)

    نمیدونم از الان سفارش ثبت میشه یا نه اما مطمئنم در کوتاه ترین زمان sold out میشه و رکورد میزنه . نسخه زورا هم طبق شنیده های غیررسمی حدود ۱۲۵۰ اسب خواهد داشت

  16. مازیار

    ۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    احتمالا این مطلب رکورد کامنت های پدال رو بزنه
    که بیشتر از روی دستپاچگی هست!
    عدد ۱۰۰۰ (دقیقا ۱۰۶۴) بیش از حد هیجان ایجاد کرده
    بهتره صبر کنیم
    هیچ فاکتوری مثل گذشت زمان سامان دهنده نیست
    تب برقی سازی باعث شده درونسوزها همه برگ آخرشون رو رو کنن
    اندکی صبر به علاوه شفاف سازی در عملکرد (نوربرگ رینگ) همه چیز رو روشن خواهد کرد

    “از فاصله دورتری به دور از هیجان نگاه کنیم”

    موافقم 7
    مخالفم 6
    1. حسن

      ۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2089 ديدگاه)

      وجدانا همه ی نکات را بذار کنار
      فک کن یه برند اروپایی اینا زده
      هیچ چرت و پرتی هم بهش اویزون نکرده نه باطری برقی داره نه تو چرخش برق داره نه پکیج 70 اسبی ارمیچری داره
      حالا ببین اینجا چه خبر بود
      میشد شاهکار قرن
      میشد اوور دوز اسب بخار در پیستون
      میشد خدای تیکنولوجی
      تعدا دی غش میکردن تعدادی اورژانسی
      اما الان اول میگن پر استهلاکه بعد کپی شده مورد بعدی مصرفش زیاده بعد کلا هیچی بذار بره تو اسفالت نه بذار بره پیست
      والا اینا نوبرن
      این

      موافقم 5
      مخالفم 4
      1. مازیار

        ۶ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3300 ديدگاه)

        یه برند اروپایی اینا زده؟
        چیا زده؟
        دقیقا از چی رو جای خودتون بند نیستین؟!!
        ۱۹۳ اسب بخار بر هر لیتر؟
        عزیزم این که کهنه شده
        فراری و مک لارن تو مدلهای چند ساله خودشون ازش رد شدن
        ۱۰۰۰ اسب بخار؟
        دست بردار جو ، کم مونده تاکسی ۱۰۰۰ اسبی بریزن تو خیابونا
        خودتونو کنترل کنین یه کم سنگین رنگین بمونین بیاد تو میدون ببینیم چجوریاست
        راجع به Z06 هم همین جریان کمی ضعیفتر برقرار بود
        “تابستون تو نوربرگ رینگ اتفاقات جالبی میوفته”
        یادمون که نرفته

        دو تا عدد و این همه سروصدا؟ اونم تو دنیای امروز؟
        اندکی صبر

        موافقم 9
        مخالفم 8
        1. حسن

          ۶ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2089 ديدگاه)

          اصلا کار ندارم چقد تحت فشار قرار گرفتید که اومدین تمام دنیا و تک خالاش را با کوروت مقایسه میکنید

          امااینا را در نظر نگرفتید که دارید خودروهای 12 سیلند را با 8 مقایسه میکنید
          نکته ی دوم دارید خودروهای ملیون دلاری را با این که نهایتا برفرض محال 400 تا قیمت میخوره و بیس سادش تا 200 تا در دسترسه مقایسه میکنید
          سوم دارید خودروهای تیراژ صدتایی را گنده میکنید مقابل یک خودروی عمومی و تیراژ بالا میذارید
          خوشتون باشه

      2. مازیار

        ۶ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3300 ديدگاه)

        اگه اومد و پورشه فراری مک‌لارن ۱۰۰۰ اسبی رو زد مطمئن باش هر علاقمند غیرمتعصب تشویقش میکنه اما اگه نه طوری باشه که بعدش بتونین کامنت بزارین

        موافقم 11
        مخالفم 4
    2. حسین

      ۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (148 ديدگاه)

      داداش بوگاتی ۲۰ سال پیش با ۱۰۰۰ اسب ۴۰۷ تا رفت
      شتاب موشک رو داشت تا چند سال فقط همه محو بودن
      این با ۱۰۶۰ تا تو سال ۲۰۲۵ تازه میگه شاید ۳۴۵ رو رد کنه
      عجب

      موافقم 4
      مخالفم 1
  17. مهدی

    ۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1738 ديدگاه)

    در مورد مصرف باید بگم چند سال پیش کامارو ss ۲۰۱۳ داشتم. موتور کاماروهای هشت سیلندر اتوماتیک با کد l99 شناخته میشن و سیستم dod و AFM داره . یه سیستمی که با فشار وکیوم و فشار روغن و…کار می‌کنه تو حالتی که تنش از روی موتور برداشته میشه ۴ سیلندر از مدار خارج میشه و بلافاصله با افزایش فشار وارد میشن . بنده با موتور l99 توی جاده رو سرعت ۱۰۰ تا با ۴ تا سیلندر و دور موتور ۱۷۰۰ دور تجربه مصرف زیر ۱۴ لیتر رو نداشتم توی حالت پر فشار که بروووووو بالا ۴۰ و ۵۰ لیتر. همه اینا واسه یه موتور ۴۰۰ اسبی تنفس طبیعی که واسه دویست سال پیش هم نبوده و تا همین دو سال پیش هم تو محصولات جی ام بوده تجربه کارکرد ls2 توی الدزمبیل کلاسیک خودم رو هم دارم میبینم بعد واسه من حرف از مصرف و استهلاک پایین میزنید حقیقتا خنده داره. از چیزی بیخود قدیسه نسازیم . قدرتش بالاست دمشون گرم ولی هر زمان اومد تو جاده کف آسفالت به قول خودتون امثال sf90 و ۲۹۶ رو رنده کرد بعد داستان سرایی کنید چون قدرت اعلامی یه بخش از داستانه! واسه عشق آمریکایی های متعصب فکر کنم هنوز جای دیمون و هلکت و.. درد می‌کنه که پنجاه تا در میون میتونن یه تایم مناسب بزنن

    موافقم 12
    مخالفم 4
    1. مازیار

      ۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3300 ديدگاه)

      آقای مهدی
      با کامنت هات آشنا هستم و همیشه منتظرشون، حتی با وجود اینکه گاهی با علائقم منافات داره!!
      مخاطبت کمتر از پنج درصد مخاطبان هست اما اصلا مهم نیست. ادامه بده

      موافقم 12
      مخالفم 3
    2. ! i M α η δ υ α R

      ۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2348 ديدگاه)

      مهدی عزیز …

      خودت ، هم سطح خودت رو می دونی و هم سطح دیگران رو …

      لطفا برای خرد کردن اعصابت با هر کسی بحث نکن …

      دوست دارم که بهت میگم …

      حیف زمانی که برای تایپ کردن بعضی از کامنت هات ، برای بحث با بعضی ها ، صرف میکنی …

      کسانی که باید بدونن و بفهمن ، از کامنت ها همه چیز رو می فهمن …

      در تکمیل حرفت بگم ، مازراتی MC20 که 3 لیتر حجم داره و 620 اسب توان تولید میکنه ، با این که مازراتی ادعا کرده صدی 13 تا 15.4 می سوزونه ، اما در عمل و کف خیابون ریسی رانندگی کردن و تا صدی 30 سوزونده …

      سوپرکار همینه دیگه …

      مصرف میکنه مثل مرد …

      هندل کردن همین چیزهاست که در نهایت میشه مهندسی و یه برند و پلقی می بره بالاتر و یه برند رو پلقی میاره پایین تر …

      مصرف بیشتر = تانک بزرگتر = وزن بیشتر = هندلینگ ضعیف تر = و …

      موافقم 10
      مخالفم 2
    3. Amir Machine

      ۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1279 ديدگاه)

      موتور TU5 ماشین منم تو شهر تحت فشار صدی 10 میسوزنه، پس پژو 508 PSE که اونم 1.6 لیتریه ولی 360 اسب قدرت داره بالای 20 لیتر میسوزونه
      منطق مقایسه‌ای که میکنی همینقدر درسته

      موافقم 4
      مخالفم 4
    4. سوشیانت

      ۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3525 ديدگاه)

      فعلا که امثال ۲۹۶ و sf90 رو رنده کرده متاسفانه باید بگم که شما با تست و بررسی کامارو نمیتونید قدرت c8 zr1 رو زیر سوال ببرید

      موافقم 2
      مخالفم 11
      1. حمیدرضا

        ۶ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (295 ديدگاه)

        این شاهکارتون نهایتا در سطح ۲۹۶ هست طبق اعداد اعلامی خود جی ام و در سطح رقابت با sf90 نیست. همونطور که zo6 از پس f8 نتونست بر بیاد 🙃😉

        موافقم 3
        مخالفم 1
  18. Mohammad hasan

    ۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (154 ديدگاه)

    بعد از مدت ها که خودرو های برقی ذهنمونو شلوغ کرده بودن بالاخره یه حالی بهمون داده شد
    دم شورلت حقیقتا گرم ، با انتظار قدرت ۸۰۰ اسب بخاری بیش از ۱۰۵۰ تا تحویل داد…

    دقیقا کاری که دیمن ۱۷۰ انجام داد ؛

    به نظرم اگر حجمش به ۶٫۲ لیتر می رسید هم فشار روی موتور کمتر میشد هم گشتاور بیشتری تولید میکرد

    موافقم 4
    مخالفم 3
    1. QQ

      ۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (10 ديدگاه)

      البته این دیمن قرار بود کار اصلی یعنی شتاب ۱.۶۶ رو انجام بده که به جز یه تیکه کاغذ هیچ خبر دیگه ای ازش نیست . چندین و چند خبر و ویدیو هم تو یوتیوب هست که مفصل توضیح میدن این شتاب قابل دستیابی نیست و ظاهرا یه ترفند تبلیغاتی بود . تو پدال هم هست

      جالبه هایپرکار ریمک نورا با داشتن ۱۹۰۰ اسب و ۲۳۰۰ نیوتون‌متر گشتاور و ۴۰۰متر در ۸.۲۵ ثانیه و برخورداری از مزیت گشتاور آنی و بدون نیاز به تعویض دنده ، ظرف ۱.۷۵ تا ۱.۸۵ طبق گفته رسانه ها شتاب میزنه
      اون وقت یه ماشین تولیدی درونسوز با انبوهی پیچیدگی بیشتر ، گیربکس با چند دنده و نداشتن تمام گشتاور از لحظه شروع ، ادعا میکنه شتاب ۱.۶۶ رو میزنه :)
      باورش رو واگذار کنیم به عقل و شعور مخاطبان

      موافقم 12
      مخالفم 5
      1. B

        ۵ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (878 ديدگاه)

        و این رو هم اضافه کن که دیمن دو دف نیست …

        موافقم 2
        مخالفم 1
      2. سوشیانت

        ۵ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3525 ديدگاه)

        دقیقا کدوم خبر که میگی مفصل توضیح میدن؟! آهان فهمیدم همون یوتیوبره که همون شرایطی رو گفت که دوج گفته بود و پدال تیتر زد دوج به این شتاب نمیرسه😂 پس منبعتون همونه
        بله خب شکست دادن یک ابر خودروی برقی به اسم ریماک فقط کار دوج هست🔥

        موافقم 2
        مخالفم 7
      3. Taha Ayoobi

        ۶ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (4375 ديدگاه)

        تا شماها بفهمید دیمن ماسل کاره و ماسل کار چیه ماشینا تمام برقی شدن.

        موافقم 5
        مخالفم 4
  19. R@min

    ۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2057 ديدگاه)

    قیاس یه پوشراد 10 سال پیش که بیسش برای بیشتر از 25 سال قبله و نتیجه گیریش با یه موتور جدید که دریایی از تکنولوژی داره حقیقتا خنده داره منم یه 2002 روندم صدی 15 زد پس همه بیمرهای 50 سال بعدش آشغالن !! نمی دونم چرا این جور مواقع راجب مصرف سوخت SF لامبو و پورشه و…. صحبت نمیشد می پرن میگن لیگ دیگه و کهکشان فراسوی عالمه !! اینا دست و پای الکیه نه حرف فنی.

    فراری زورشو زد از 4 لیتر نزدیک 790 اسب گرفت و لامبو از اون بهتر 900 اسب گرفت و اینم از 1.5 لیتر حجم بیشترش استفاده کرد همین.

    موافقم 6
    مخالفم 9
    1. مهدی

      ۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1738 ديدگاه)

      دوست عزیز اولا که ls که طراحیش واسه ۲۵ سال پیش هست و همون موقع هم تقریبا یه ریدیزاین از موتورهای دهه ۶۰ خود جی ام بوده هنوز تو بیشتر محصولات جی ام دیده میشه بعد هم عرض کردم بیخودی از چیزی قدیسه نساز این موتور جدید کوروت هم که همچین دریایی از تکنولوژی نیست خودش کپی شده موتور فراری هست که همون هم فیدبک بزنی می‌رسی به موتورهای چند دهه قبل شرکت های دیگه . مطلب من روی بازار فروش به واسطه آلایندگی و حق بیمه و عوارض بود نه صرفا خود مصرف سوخت. اولین کامنت من موجود و حاضر هست. در مورد پاراگراف آخر هم موتورهای ساخت فراری تا بوووده همیشه یک پله بالاتر از بقیه رقبا و دو پله بالاتر از جی ام بودن دیگه ناموسا این یکی رو زیر سوال نبر‌. توان مخصوص بالاتر گرفتن از موتور توربو همچین زور زدن نمی‌خواد که فراری نتونه رزومه فراری تو انجین سازی مشخصه

      موافقم 9
      مخالفم 4
      1. R@min

        ۶ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2057 ديدگاه)

        آفرین موتور ۲۵ سال پیش پس حرف خودمو ب خودم میگی !

        کپی که نیست هر وقت فشاری میشین اینو میگین موتور کپی نمی تونه IMSA و WEC ببره و بهترین ریسر جی تی تاریخ فراری و کلی ماشین دیگه رو بزنه ! اینکه بگیم کپیه بیشتر تف سربالاس چون یه کپی ماشینای مورد علاقه یه جماعت تو مسابقه و جاده زد. راجب تکنولوژیش هم بارها صحبت شده به جز سبک سازی برتری فنی وجود نداره بلکه عقب ترم هستن. فراری و هر کس دیگه ای می تونستن هم توربو بزرگتر میذاشتن منتظر تایید کسی نیستن. فقط مسئله توربو بزرگ تر کردن باید بلوک، شاسی، تعلیق و هزاران قطعه دیگه این قدرت تحمل کنه کسی که خودش کلش تو موتوره نباید انقدر ناشیانه حرف بزنه. همیشه یه آیینه بزاریم جلومون اول به خودمون بگیم از هیچ آهن پاره ای قدیسه نسازیم. تو عرصه پرفورمنس هم هیچ وقت در رویه پاشنه نچرخیده. اگرم فید بک بزنیم میرسیم به DFV و که پدر تمام میل لنگ تخت های مسابقه‌ایه و کادیلاک که اختراعش کرد.

        موافقم 5
        مخالفم 4
        1. ! i M α η δ υ α R

          ۶ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2348 ديدگاه)

          {{{ R@min : راجب تکنولوژیش هم بارها صحبت شده به جز سبک سازی برتری فنی وجود نداره بلکه عقب ترم هستن … }}}

          فراری و … عقب ترم هستن ؟

          !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

          موافقم 7
          مخالفم 3
        2. مهدی

          ۶ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1738 ديدگاه)

          یه جور حرف نزنید که بعد اینکه دریای تکنولوژی اومد کف آسفالت و %95 تایم هاش بالای 10.5 ثانیه بود و از پس رقبای ضعیفتری مثل مک‌لارن ۷۵۰ و ۲۹۶ بر نیومد روتون نشه کامنت بزارید. کوروت ماشین کم نظیری هست اما بضاعتش در سطح امثال فراری و پورشه نیست

          موافقم 9
          مخالفم 3
        3. R@min

          ۶ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2057 ديدگاه)

          هیچ کس ادعایی نکرده گفتی مصرف سوختش بالاس فقط مقایسه کردم. اگرم خدایی نکرده یک هزارم درصد مثل Z06 تمام ادعاهاشو ثابت کرد اینجا باشین.

          موافقم 2
          مخالفم 4
        4. ! i M α η δ υ α R

          ۶ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2348 ديدگاه)

          حرف فراری شد ، بد نیست مرور خاطرات کنیم …

          فراری 488 GTB اولین تلاش فراری برای ساخت انجین توربو بعد از F40 بود و بعد از معرفی ، 2 بار برنده جایزه بهترین انجین سال شد …

          انجینی که در سال 2014 ، فراری در توربوهاش از تیتانیوم گرید 5 ( بالاترین گرید مصرفی در صنایع هوافضا ) استفاده کرد …

          تیتانیوم گرید 5 یا Ti6Al4V ، با ترکیب آلیاژی وانادیوم و آلومینیوم ، با داشتن مقاومت مکانیکی بالا و وزن کم ، پرکاربردترین رده آلیاژی تیتانیوم در صنایع هوافضاست …

          این رده از آلیاژها علاوه بر استحکام کششی و چقرمگی بالا (حتی در دماهای زیاد) ، از مقاومت به خوردگی و خزش بی نظیری نیز برخوردارند . اما هزینه بالای تولید و پردازش آن‌ها مانع از اقبال عمومی در تمامی صنایع شده و تنها کاربرد آن‌ها را به صنایع نظامی ، هوافضا ، برخی تجهیزات پزشکی و ایمپلنت‌ها و برخی تجهیزات الکترونیکی محدود ساخته‌است …

          ۴۵۸ ایتالیا از همان آغاز خودروی کم‌نظیری بود و حتی پس از ۵ سال جزو بهترین‌های بازار است ، خودرویی که از بدو تولد صدرنشین گروهی بود که از لامبورگینی تا پورشه را در جمع خود داشت …

          نباید فراموش کرد که موتور ۴۵۸ ایتالیا پرحجم بود و کمی پرمصرف و در هر ۱۰۰ کیلومتر بیش از ۱۰ لیتر بنزین می‌سوزاند …

          فراری ۴۸۸ GTB چگونه موجودی است ؟

          ۴۸۸ GTB ما را به یاد ۴۵۸ می‌اندازد ، با همان استایل و مزه تند و آتشین …

          با این تفاسیر کار ۴۸۸ GTB به نظر دشوار می‌رسد …

          این مدل بجای استفاده از موتور v8 و بزرگی که روی ۴۵۸ سوار بود و تا ۹۰۰۰ دور در دقیقه دوران می‌یافت از موتوری کوچک‌ تر و دو توربو منتهی بازهم به‌صورت v8 بهره می‌گیرد که نشان می‌دهد فراری در دومین تلاش برای استفاده از موتورهای توربو بر کاهش وزن موتور ، کاهش co2 تولیدی ، قدرت و گشتاور بیشتر و مصرف سوخت کمتر تأکید ویژه‌ای دارد …

          ” کارادو لوتی ” مدیر بخش توسعه موتورهای فراری، استانداردهای زیست‌محیطی را یک فرصت می‌داند و می‌گوید فراری از کاربرد تکنولوژی‌های جدید و چالش‌های نو نمی‌ترسد …

          ۴۸۸ GTB به‌طورکلی ۴۳ کیلوگرم سبک شده و به وزن ۱۴۴۵ کیلوگرم رسیده است…

          این شاهکار مهندسی فراری است که با وجود کاهش ۱۰۰۰ دور در دقیقه برای دستیابی به بالاترین قدرت ، موتور ۴۸۸ GTB توان بیشتری نسبت به ۴۵۸ داشته و کل گشتاور را در دنده هفتم و دور اندک ۳۰۰۰ در اختیار راننده قرار می‌دهد …

          اما این اتفاق چگونه افتاده است ؟

          خب مشخص است …

          به مدد طراحی و مهندسی عالی فراری …

          فراری با تغییراتی گسترده از قبیل تعویض پیستون‌ها ، میل‌لنگ و سرسیلندر موتور با نمونه جدید که دیوارهای نازک‌تری دارند ، توانسته در همراهی با کانال‌های خنک‌کننده بزرگ‌تر ، “” بهینگی “” را در معنای دقیق کلمه اجرا کند …

          توربوهای IHI جدیدی که فراری در این مدل به‌کاربرده باعث شده تا سطح عملکرد موتور به‌مراتب بهتر شود …

          این نوآوری در همراهی با کمپرسور خودرو و آلیاژ سبک‌وزن تیتانیوم و آلومینیوم به‌کاررفته در موتور باعث شده تا ۵۰% نسبت به گذشته اینرسی توربین‌ها کاهش یابد و این یعنی عملکرد بهتر و قدرت بیشتر …

          آزمایش رانندگی :

          صدای موتور عالی است و با سرعت شگفت‌آوری می‌توان دنده‌ها را یکی پس از دیگری تعویض کرد …

          با راندن ۴۸۸ GTB درمی‌یابید که موتور توربو فقط زور زدن و فریاد توخالی نیست …

          ۴۸۸ GTB واقعاً یک شاهکار تمام‌عیار است …

          درون پیست حتی باوجود مسیر ناهمواری که در برخی قسمت‌ها وجود داشت عملکرد شاسی کم‌نظیر است و اگر پشت فرمان آن قرار گیرید به شما اطمینان کاملی از تحت کنترل بودن شرایط می‌دهد …

          “”” این احساسی است که تنها در معبد پادشاهان و در میان خدایان این عرصه وجود دارد . احساسی که مملو است از غرور ، هیجان و لذت . احساسی که شما را از پرداخت ۲۵۰ هزار دلار پشیمان نمی‌کند … “””

          موافقم 5
          مخالفم 3
  20. همایون

    ۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (784 ديدگاه)

    ماشین به این خوبی و جذابی رونمایی شده بعد کامنتها و کل کل ها حال آدم بد میکنه انگار بچه های پنج ساله به جون هم افتادن.همون آمریکایی بازها که با معرفی یه خودرو اروپایی کامنتهای بی ربط و توهین پایینش گذاشتن اینجا هرکی اومده کامنت گذاشته پایینش ششصدتا ریپلای کردن و فحش دادن.البته خیلی هارو میبینم با اینکه دانشش روهم دارن ولی مودبانه و بدون جوزدگی همیشه برخورد میکنن ولی یه شش هفت نفری هستن که همه هم میشناسن اینا کارشون همینه وقتی ماشین آمریکایی باشه پایینش کسی حق نداره از گل نازکتر بهش بگه وگرنه صدتا ریپلای در انتظارشه ولی پایین پست بوگاتی میان کامنت میزارن:( که سه میلیون دلار قیمت داره ولی تو درگ دوج دیمن لولش میکن این اروپایی ها همه گرون فروشن..ماشین فقط اَمریکن کارز)خب لامصب اگه اونجوری بود که تو آمریکا هیچکس نباید پورشه و لامبو و فراری میخرید تو اروپا هم جای اینا فورد شلبی و دوج دیمن میخریدن.هیچکس نمیتونه نظر قطعی بده و بگه حرف من درسته حتی کسی که همه این ماشینهارو رونده باشه بازم حتما سلیقه شخصی و تعصب نمیزاره عادلانه قضاوت کنه

    موافقم 4
    مخالفم 4
  21. MOHAMMAD.DEMON

    ۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1443 ديدگاه)

    این همه ادم دارن بحث میکنن یکی نیست در مورد توربو های بزرگ 76 میلی متری این ماشین حرف بزنه
    انتخاب اندازه درست توربو برای یک موتور کار ساده و بی اهمیتی نیست
    توربوی کوچیک میتونه تاخیر رو به کمترین میزان برسونه ولی قدرت کمتری هم داره از طرفی اگه برای یک سوپر اسپورت قرار انتخاب بشه
    به دلیل اینکه قرار توی دور بالا بیشتر کار بکنه فشار زیادی بهش میاد و کاملا برای موتور مضر هست
    از طرفی توربوی بزرگ تاخیر زیادی داره ولی حجم زیادی از هوا برای موتور فراهم میکنه
    همین توربو های بزرگ که تونستن تاخیرش کنترل کنند باعث شده گشتاور و قدرت بیشتری در دور پایین در دسترس باشه
    ولی خب روی عمر موتور اینکار ب شدت تاثیر میگذاره قبلا bmw این اندازه توربو استفاده میکرد و از عمر موتور هاش خبر داریم که خدای ایراد بودن
    اگه شورلت تونسته توی بحث دوام به جایی برسه که از چنین توربو هایی استفاده بکنه و چنین قدرتی تولید بکنه باید بگم شگفی این موتور همین جا رقم زده ( در بحث دوام و اطمینان )
    هرچقدر موتور تنفس طبیعی z06 به خاطر دور بالاش دوست نداشتم اینجا برعکس ما با یه موتور با ژنتیک موتور های بلوک کوچیک جنرال موتورز طرف هستیم و این منو خوشحال میکنه
    چون علاقه ای به داون فورس بیشتر در مقابل تاپ اسپید ندارم باید بگم از نظر ایرودینامیکی همون چیزی که کوروت های قبلی بودن
    یعنی سیاست شتاب زیاد توی قسمت های صاف پیست برعکس پورشه که سریع تر پیچیدن به شتاب و سرعت بیشتر در قسمت های صاف ترجیح میده
    این یه کوروت واقعی با یه موتور شگفت انگیزه

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. Ferrari

      ۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1956 ديدگاه)

      دم شما گرم. کامنت شما جزو معدود کامنت های بدردبخور این پست بود.

  22. علی اکبر

    ۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خدایا ببین مردم و جوونا بجای حرفهای مفید دارن سر یه عکس یا نوشته با هم کل کل میکنن.ذهن مردم درگیر چی شده

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. حسین

      ۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (148 ديدگاه)

      شما هم همشو خوندی 😂

  23. Scuderia Ferrari

    ۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4061 ديدگاه)

    اعداد و ارقام اعلامی هیجان انگیزی داره و باید منتظر تست در شرایط واقعی باشیم
    مبارک طرفداران آمریکایی باشه ولی چرا هیجان زده و دستپاچه فراری رو تخریب می کنید ؟؟
    فراری داره کار خودشو میکنه و یک سنگ محک برای همه اسپرت سازهاست و اتفاقاً همین کوروت ZR1 هم با دوتا SF90 استراداله تست میشد
    در نظر داشته باشیم که این ماشین سال آینده تولید میشه و جانشین SF90 استراداله هم سال آینده رونمایی میشه ، پس باید با اون رقابت کنه نه SF90 استراداله مدل ۲۰۱۹
    بله اینجا داستان جالب و رقابت برای کوروت سخت تر میشه برای همینه که میگیم فراری همیشه یک گام از رقبا جلوتره

    موافقم 8
    مخالفم 1
    1. حسن

      ۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2089 ديدگاه)

      متاسفانه دوستان چون هیچ گزینه ای برای مقایسه ندارن و میخوان نقش تخریب چی محترم را بازی کنن برا کوبیدن کوروت از فراری مایه میذارن اسم فراری اومده وسط

      موافقم 5
      مخالفم 2
      1. حمیدرضا

        ۶ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (295 ديدگاه)

        برای کوبیدن کوروت از فراری مایه میزارن؟؟ کامنت اول پست رو همه دیدیم که برای بالا بردن این ماشین اومد فراری رو کوبید

        موافقم 4
        مخالفم 4
        1. Taha Ayoobi

          ۸ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (4375 ديدگاه)

          وقتی 3 سال منتظر این ماشین بوده بعد از اومدنش خوشحال نشه؟
          در ضمن اون همه سوپر اسپرت هارو گفت، فقط فراری رو نگفت.

        2. حمیدرضا

          ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (295 ديدگاه)

          خوشحال شدن با تخریب کردن خیلی فرق داره.

  24. Ali-SV

    ۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (23 ديدگاه)

    با این حجم قدرت بعد تاپ اسپید ۳۴۵ کیلومتر؟ 😂

    موافقم 3
    مخالفم 7
    1. حسین

      ۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (148 ديدگاه)

      یادواری کنم بوگاتی هرچند پیست محور نبود
      ۲۰ سال پیش ۴۰۷ تا رفت با همین قدرت

      موافقم 3
      مخالفم 1
    2. سوشیانت

      ۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3525 ديدگاه)

      فراری sf90 با ۱۰۰۰ اسب قدرت پنج تا سرعتش از این کمتره
      در جواب به حسن هم بوگاتی ماشینی ساخته بود که برای شکستن رکورد سرعت ساخته شده بود و البته با کمک فولکس واگن!

      موافقم 1
      مخالفم 4
      1. حمیدرضا

        ۶ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (295 ديدگاه)

        اره ۲۹۶ هم با ۸۳۰ اسب ۷ تا بیشتر از این میره

        موافقم 3
        مخالفم 3
      2. حسین

        ۶ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (148 ديدگاه)

        اولا بوگاتی هدفش بهترین خودرو بوده،
        فاکتور لوکس بودنش به پیست محور بودنش چربیده
        که خب بنظرم سگمنت خاص خودشه
        با اون وزن و قدرت برابر قول میدم همین الان
        ویرون رو کنار خیلیا بزاری بازم حریف نداره
        پورشه ۹۱۸ که خدای شتاب بود سپر به سپر بودند!!
        شیرون هم که اصلا به کسی مهلت نمیده 😂
        ولی خب برقیا اذیتش کردن

  25. Amir

    ۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خوشکل تر شده قوی تر شده …
    چلی اعداد ارقام امریکایی همیشه مقابل المانیا پرته… وقتشه ۹۱۱gt2 جدید معرفی بشه …
    و پورشه بعد ۷ سال رکورد دوباره نوربینگشو باش بزنه
    چیزی که هیچ امریکایی نمیتونه نزدیکشو بزنه حتی بعد ۷ سال …

    موافقم 4
    مخالفم 8
    1. سوشیانت

      ۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3525 ديدگاه)

      پورشه و آلمانی ها هم هیچوقت نمیتونن به تاپ اسپید این شورولت کوروت zr1 یا شتاب دوج برسن

      موافقم 3
      مخالفم 3
    2. Taha Ayoobi

      ۸ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4375 ديدگاه)

      ببینیم و تعریف کنیم.

  26. شلبی

    ۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (705 ديدگاه)

    با توجه به کامنتا مشکل دوستان در پدال نداشتن مطالعه در زمینه اقتصاد و مدیریت و بازاریابیه تا متوجه بشن فضای واقعیه کسب و کار و استراتژیه کمپانی ها چقدر با این کل کل های بچه گانه دوستان فاصله داره در صورت تمایل میتونم منابع خوبی معرفی کنم

  27. Monster 765lt

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1152 ديدگاه)

    اون رنگ آبیش عجب چیزیه خیره کننده چقدر این رنگ خوشگله و سنگین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا