شورلت

معرفی شورلت کوروت ZR1 جدید، سوپراسپرت آمریکایی با 1064 اسب بخار قدرت

کوروت ZR1 با پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری توئین توربو، حداکثر سرعتی بیش از ۳۴۵ کیلومتر بر ساعت دارد و ۴۰۰ متر را در کمتر از ۹.۷ ثانیه طی می‌کند.

بی‌مقدمه سراغ اصل مطلب برویم. کوروت ZR1 جدید به پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 میل‌لنگ تخت توئین توربو مجهز شده است که خروجی خیره‌کننده‌ای برابر با ۱۰۶۴ اسب بخار قدرت و ۱۱۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این‌ها اعدادی هستند که معمولاً در هایپرکارها می‌بینیم. این پیشرانه که با نام LT7 شناخته می‌شود و ردلاین ۸ هزار rpm دارد، اشتراکات زیادی با موتور LT6 کوروت Z06 دارد ولی برای مطابقت با دو توربوشارژر و افزایش قدرت، به‌طور گسترده‌ای ارتقاء پیدا کرده است.

ازجملهٔ ویژگی‌های منحصربه‌فرد موتور کوروت ZR1 می‌توان به پیستون‌های فورج‌کاری شدهٔ جدید، نسبت تراکم پایین‌تر ۹.۸ بجای ۱۲.۵ موتور Z06، سرسیلندرهای جدید، میل‌لنگ متفاوت، ورودی هوای جدید و سیستم تزریق سوخت ثانویه اشاره کرد. توربوشارژرهای این موتور هم به وست‌گیت الکترونیکی مجهز هستند که با تنظیم دقیق، باعث کاهش تأخیر توربو می‌شوند. علاوه بر این، گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچهٔ کوروت هم برای مطابقت با این نیروی عظیم، با شافت‌های قوی‌تر و بهبود روان‌کاری، به‌طور کامل بازنگری شده است.

به لطف این ویژگی‌ها، حداکثر سرعت ZR1 به‌راحتی از ۳۴۵ کیلومتر بر ساعت فراتر خواهد رفت و خبری از محدودیت الکترونیکی نخواهد بود. همچنین به گفتهٔ شورلت، این ماشین می‌تواند درگ ۴۰۰ متر را در کمتر از ۹.۷ ثانیه طی کند. ZR1 جدید همچنین برخلاف اکثر سوپراسپرت‌های امروزی، چندان خودروی سنگینی نیست به‌گونه‌ای که در نسخهٔ کوپه ۱۶۶۵ کیلوگرم و در نسخهٔ کانورتیبل ۱۷۰۵ کیلوگرم وزن دارد. برای مهار کردن این هیولا هم ترمزهای کربن سرامیکی با دیسک‌های ۱۵.۷ اینچی در جلو و ۱۵.۴ اینچی در عقب در نظر گرفته شده است.

شورلت برای ظاهر کوروت ZR1 هم ویژگی‌های منحصربه‌فردی را در نظر گرفته است تا همه متوجه شوند این یک استینگری ساده نیست. برجسته‌ترین ویژگی، دریچهٔ هوای روی کاپوت است. هوایی که از طریق ورودی‌های هوای داخل سپر وارد می‌شود، پس از عبور از یک خنک‌کننده، از این دریچه خارج می‌شود تا هم به خنک شدن قطعات کمک کند و هم داون‌فورس جلو را افزایش دهد. سقف فیبر کربنی، رینگ‌های فیبر کربنی یا آلومینیومی ۲۰ و ۲۱ اینچی با لاستیک‌های میشلین پایلوت اسپرت 4S و مجموعه‌ای از قطعات فیبر کربنی دیگر مثل اسپلیتر جلو و ورودی‌های هوای جانبی هم از دیگر ویژگی‌های بیرونی این ماشین هستند.

علاوه بر این، برای ZR1 شیشهٔ عقب دوقسمتی طراحی شده که توسط یک بخش میانی فیبر کربنی از هم جدا شده‌اند. روی این قسمت هم دریچه‌های کاربردی برای بهبود خروج گرما از محفظهٔ موتور تعبیه شده است. در همین حال، برای ZR1 پکیج پرفورمنس ZTK هم قابل سفارش است که با بال بزرگ عقب، باله‌های جلو و تغییراتی در زیر بدنه، این کوروت را به سلاحی مهلک برای پیست تبدیل می‌کند. این پکیج علاوه بر ویژگی‌های آیرودینامیکی، فنرهای سفت‌تر، کمک‌فنرهای اصلاح‌شده و لاستیک‌های میشلین پایلوت اسپرت کاپ 2R را هم به همراه دارد.

کسانی که علاقه‌ای به این تغییرات ندارند و فقط خواهان ویژگی‌های آیرودینامیکی پکیج ZTK هستند، می‌توانند پکیج کربن آیرو را سفارش دهند که در حداکثر سرعت، بیش از ۵۴۵ کیلوگرم داون‌فورس تولید می‌کند. به گفتهٔ شورلت، ZR1 استاندارد به لطف ضریب درگ کمتر، پادشاه حداکثر سرعت خواهد بود درحالی‌که نسخهٔ ZTK پادشاه پیست محسوب می‌شود. این عضو آتشین خانوادهٔ کوروت سال آینده روی خط تولید خواهد رفت و شورلت آن را زودتر معرفی کرده است تا بتواند پروتوتایپ‌ها را بدون استتار آزمایش کند. فعلاً هیچ حرفی در مورد قیمت کوروت ZR1 زده نشده اما با توجه به قیمت ۱۱۴ هزار دلاری Z06، انتظار می‌رود قیمت پایهٔ این مدل در حدود ۱۵۰ هزار دلار باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۲۶ دیدگاه‌ها

  1. BlackWing

    ۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1303 ديدگاه)

    انتظار ۳ ساله به پایان رسید و بلاخره ماشینی که همه ما فکر میکردیم قراره ۸۰۰ اسب داشته باشه با موتور ۱۰۶۴ اسبی وارد بازی شد!!

    رسماً جنگ علیه SF90 ، روئلتو ، ۷۵۰S و GT2RS جدید شروع شده. و میدونم شورولت لهشون میکنه تو خیلی از بخش‌ها

    دیروز جنرال موتورز و تیم کوروت ترکوند ، با ۱۵۰ هزار دلار ( اصلاً میگیم ۲۵۰ هزار دلار فول پکیج ZTK ) همچین پرفورمنسی رو مثل کیک میزنه تو صورت اونایی تو اروپا که دارن ماشین ۸۰۰ اسبی ۶ سیلندر رو ۵۰۰ هزار دلار میفروشن

    موافقم 7
    مخالفم 13
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (10478 ديدگاه)

      داداش من ، به نظر میاد عشق خودرو باشی ، عشق خودرو هم اگر باشی باید بدونی همه چیز اسب‌بخار نیست که قرار باشه ۱۰۰۰ hp آمریکایی ، اروپایی‌ها را hp مشابه بزنه!!!

      هیچوقت یه فراری لامبورگینی پورشه مک‌لارن را بر اساس اسب‌بخارشون مورد قضاوت و رقابت قرار نده!!!

      منم به سبب این قیمت ، تمجید میکنم بخصوص اصالت کروت را ولی هیچوقت نه با ایتالیایی مقایسش میکنم نه با آلمانی!!!

      چه بسا بارها دیدیم چلنجر هلکت با اون همه قدرت از آلمانی‌های سطح پائین‌تر از خودش هم خورده و درگ‌ها را باخته!!!

      آلمانی‌ها با میلیمتر خودرو میسازند
      ایتالیایی‌ها با دل و هنر
      آمریکایی با حال و خوشی

      موافقم 14
      مخالفم 14
      1. زیزیگولو

        ۵ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (6038 ديدگاه)

        شورلت کوروت یکی از قدیمی‌ ترین ماشینای اسپرت هستش که کماکان تونسته جایگاه بالای خودشو تو صنعت خودرو حفظ کنه …… کوروت تونسته از جهات مختلف از طراحیو عملکرد بگیر تا عملکرد تو مسابقات اسم خودشو تو ذهنها ثبت کنه

        موافقم 13
        مخالفم 4
      2. NAVID@@98

        ۵ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (773 ديدگاه)

        اتفاقاً !!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
        👑🥇آمریکایی هم دقیقاً مثل اروپایی ها بهترین سوپر کار ها و هایپر کار ها و آفرودر ها و…رو ساختن و کلا بهترین هر چیز رکورد دار بهترین و اول اروپایی ها و آمریکایی ها بهترین سوپرکار ها و هایپرکارها و آفرودر ها و… رو ساختن دقیقا کلا بهترین هرچیز رکورد دار بهترین و اول👑🥇شاه وَ پادشاهَ ن این جاودانه های خوب همیشه عزیز این شرکتها و هر چیز اول اروپایی و آمریکایی هر چیز اول هستند چون واقعا برتری و اولی خودشان را در هر چیز اول اثبات کرده اند اروپای و آمریکا ییها و میکنند و هرچیز اول هستند و خدایی جاودانه های خوب هَمیشه عَزیز👑🥇 !!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!

        برای همین اگه کسی ندونه خب شاید بگن اسب بخار اینجایی و اونجایی و از این خرفا درصورتی که اگه کسی سواد داشته باسه و حرفای پامنقلی و دریوری نگه میدونه که بهترین سوپرکار ها و هایپرکارها رو هم آمریکایی ها ساختن با بهترین و پربازده ترین اسب بخار ها و مهندسی و هنر دقیق به بالا
        از رکورد دار های پیست ها بگیرید تا حد اکثر سرعت و رکورد های شتاب تیونینگ و دوام و پرفورمنس و تکنولوژی بالا و…. !!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!

        موافقم 3
        مخالفم 11
      3. سوشیانت

        ۵ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3525 ديدگاه)

        این دیگه چه کامنت سمی بود اسب بخار اروپایی ها با آمریکایی ها فرق داره😐😂
        در ضمن نوید چلنجر همیشه قوی ترین آلمانی ها رو شکست داده در درگ

        موافقم 7
        مخالفم 11
        1. JaMsHiD_R1988

          ۵ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2796 ديدگاه)
        2. سوشیانت

          ۵ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3525 ديدگاه)

          پیست درگ جمشید اونجا خیلی چیزا فرق میکنه و فراری رو خواهیم دید که حتی زیر ۱۰ نمیتونه بزنه در حالی که دوج زیر ۹ میزنه😂

          موافقم 3
          مخالفم 9
        3. JaMsHiD_R1988

          ۶ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2796 ديدگاه)

          سوشیانت خیلیا برا ثابت کردن ماشین خودشون تو جاده عادی درگ میندازن نه پیست
          فعلا دیدی تو جاده چه گندی زده

          تو پیست هم فکر نکن زرنگی ، تو پیست کل معادلات فرق می‌کنه
          ماشینی که برای همه جا ساخته شده ، قطعا وقت بیشتری براش صرف شده تا ماشینی که تنها کاری که بلده این باشه که فقط توی پیست درگ یه تایم خوب بزنه

          موافقم 3
          مخالفم 1
        4. سوشیانت

          ۶ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3525 ديدگاه)

          این همه ماشین وجود داره که میخوان رکورد شتاب رو بزنن اگر واقعا ساخت همچین ماشینی راحت بود الان حداقل باید یک شرکت پیدا میشد که رکورد دوج رو بزنه در ضمن اون خیلی ها همونایی هستن که دنبال ویو گرفتن هستن مثل مت واتسون وگرنه پیست درگ حتی از اسمش مشخصه که برای درگ ساخته شده!!!

      4. NAVID@@98

        ۵ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (773 ديدگاه)

        خود همین موتور ۸ سیلندر آمریکایی هم به همراه چند موتور هرچیز اول اروپایی و آمریکایی دیگه بعنوان مقال اول بهترین موتور های ۸ سیلندر جهان شناخته شدن و در مسابقات لمان استقامت جهانی هم قهرمان شده شدن یعنی بهترین دقیق ترین و پربازده ترین اسب بخار ها و پرفورمنس ها و هر چیز اول

        موافقم 5
        مخالفم 7
      5. ali_x76

        ۵ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (393 ديدگاه)

        والا کوروت با انجین ۵۰۰ اسبیش خیلیا رو زده.
        دیمن و هلکت که میگی ماسل کارن نه سوپر اسپرت و حداقل ۳۰۰ کیلو سنگین ترن و موتورشون هم جلوئه.
        کوروت Z06 توی تست‌های شتاب که GT3RS رو میزنه، توی پیست و لپ تایم هم بین GT3 و GT3RS قرار میگیره.
        این ZR1 با ۱۰۶۰ اسب قدرت و پکیج ایرودینامیکی و زیربندی پیست محور و … رقیب GT2RS پورشه میشه که اونم به زودی معرفی میشه.

        موافقم 12
        مخالفم 6
        1. JaMsHiD_R1988

          ۵ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2796 ديدگاه)

          اینشکلی که میگید ، مثل اینکه قراره دومین ماشین سریع پیست نوربرگ رینگ باشه
          که بعید می‌دونم
          اسب بخار از یه جایی به بعد غیر قابل کنترل میشه
          اینم شاید از این جور موارد باشه
          مگر اینکه فکر همه جارو کرده باشند

          موافقم 5
          مخالفم 5
        2. سوشیانت

          ۵ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3525 ديدگاه)

          جمشید یه جوری با اعتماد به نفس حرف میزنه انگار تو نسل قبلی zr1 و gt2rs پورشه قوی تر بوده😂 فعلا که چیزی مشخص نیست باید ببینیم پورشه مثل قبل از شورولت شکست میخوره یا نه

          موافقم 1
          مخالفم 5
        3. الف.ی

          ۵ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1765 ديدگاه)

          جمشید شک نکن فکر همه جا رو کردن

        4. JaMsHiD_R1988

          ۶ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2796 ديدگاه)

          سوشیانت فعلا که ده تا ماشین اول سریع نوربرگ رینگ هیچ خبری از آمریکن کارز نیست
          همش پورشه و مرسدسه
          تو پیست برنده مشخصه : پورشه و مرسدس

          موافقم 2
          مخالفم 2
        5. سوشیانت

          ۶ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3525 ديدگاه)

          از لحاظ قدرت و سرعت هم شورولت بنز و پورشه رو رنده میکنه

    2. corvette

      ۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (370 ديدگاه)

      بلک وینگ جان
      هنوز برای این حرفا زوده
      باید کامل تست بشه بررسی بشه بعد

      موافقم 18
      مخالفم 3
      1. BlackWing

        ۵ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1303 ديدگاه)

        شورولت کوروت C8 Z06 تایم غیر رسمیش تو نوربرگ رینگ ۶:۵۶ دقیقه بود که شورولت هیچوت منتشر نکرد.

        این ZR1 معادلات رو تغییر میده ، منتظر جایزه ماشین پرفورمنس سال ۲۰۲۵ از طرف موتور ترند باشید

        موافقم 10
        مخالفم 13
        1. حسین

          ۶ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (150 ديدگاه)

          فقط gt2 rs جدید
          شاه شاهان

        2. سوشیانت

          ۶ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3525 ديدگاه)

          حسین ماشینی که هنوز نیومده چجوری میشه شاهکار باشه😂

        3. حمیدرضا

          ۶ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (295 ديدگاه)

          سوشی جون مثل ماشینی که هنوز بیرون نیومده و تست نشده ولی طبق حرف تو از همه ماشینا سریعتره😂🤪

          موافقم 2
          مخالفم 1
    3. HELLO.BROTHERS

      ۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (104 ديدگاه)

      همون ماشین هایی که گفتی یکیشون پورشه Gt3 rs هستش که توی پیست نوربرگ رینگ میتونه تایم 6:44 رو بزنه،البته این پورشه فکر کنم از ۳۰۰هزاردلار شروع میشه با آپشن ها تقریبن میره تا ۵۰۰هزارتا،حالا اگه این ماشین هم بخواد چنین کاری کنه بی شک قیمتش همین دور ور میرسه،باید ببینیم توی نوربرگ رینگ چه کار میکنه این مهم عزیز،خیلی از ماشین ها ۱۰۰۰ اسب هستن ولی توی نوربرگ رینگ هیچی نبودن،مثل ریماک نورا.

      موافقم 12
      مخالفم 2
      1. B

        ۵ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (878 ديدگاه)

        مشکل نورا وزنش بود که البته سریعترین خودرو برقی پیستم هست گرچه با کانسپت کلی حرفت کاملا موافقم

        موافقم 9
        مخالفم 2
    4. ! i M α η δ υ α R

      ۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2348 ديدگاه)

      {{{ همچین پرفورمنسی رو مثل کیک میزنه تو صورت اونایی تو اروپا که دارن ماشین ۸۰۰ اسبی ۶ سیلندر رو ۵۰۰ هزار دلار میفروشن }}}

      کانال ” تاپ ان ال ” یه ویدیو از 296 gtb حدودا کمتر از 2 ماه پیش گذاشت ، اگه ندیدی حتما ببین …

      همه چیز ، اسب بخار نیست …

      سر صبحی اول دست و صورتتو بشور خوابت بپره ، بعد کامنت بگذار …

      موافقم 13
      مخالفم 12
      1. BlackWing

        ۵ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1303 ديدگاه)

        صورتمو بشورم ؟؟ 😂 من از ۲.۳۰ صبح بیدار بودم که رونماییش رو ساعت ۳.۱۵ لایو ببینم

        با ۴ نفر که کوروت دارن تو امریکا از ۲ روز قبلش داشتم صحبت میکردم ازشون دیتا میگرفتم ، تمام اخبارش رو تو پیج ماشینیم پوشش دادم ، اخباری که من از ۳ سال پیش داشتم از ZR1 تو پیج خودم میزاشتم رو هیچ پیجی حتی خود پدال هم پوشش نداده بود

        شما حالت خوش باشه که مازراتی هنوز داره از دسته راهنمای کرایسلر به صورت مشترک استفاده میکنه 🫱🏼‍🫲🏽

        موافقم 9
        مخالفم 9
        1. JDM سابق

          ۵ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (726 ديدگاه)

          درود داداش
          پیجت رو به ما هم بگو شاید آشنا در اومدیم 😁

          موافقم 4
          مخالفم 2
        2. ! i M α η δ υ α R

          ۵ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2348 ديدگاه)

          خب حالا که میگی بیدار بودی ، باید بریم لول بعدی …

          باید سریع یه تست ” نیستگمس ” بدی …

          خوشحال ، تویی برادر …

          جنرال موتورز خودش خوابه ، تو دیشب بیداری موندی چه کار کنی …

          🤣🤣🤣🤣

          این که مازراتی برای صرفه جویی در هزینه ها ، از دسته راهنمای کرایسلر استفاده می کرد ، بهتر از اینه که شورولت از انجین 458 ، برای یاد گرفتن ، استفاده کنه …

          آبروریزیش کمتره …

          موافقم 15
          مخالفم 7
        3. سوشیانت

          ۵ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3525 ديدگاه)

          بررسی رقبا یه چیز کاملا طبیعیه بر خلاف اینکه الان شما ها میگین بررسی کردن موتور رقبا اشکال داره خود فراری هم تسلا رو بررسی میکنه پس یعنی آبروی فراری رفته با این حساب؟!

          موافقم 2
          مخالفم 9
        4. ! i M α η δ υ α R

          ۵ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2348 ديدگاه)

          سوشیانت کوروت ریسینگ بعد از یه عمر ماشین ساختن و مسابقه دادن از روی دست فراری تقلب کرد چون دید هیچ جوره به این کانفیگوریشن و این پرفورمنس ، نمی رسه …

          اما فراری بدون سابقه ساختن انجین برقی ، تسلا رو بررسی کرد …

          این که اول راه باشی و بی تجربه و بررسی کنی ، کسی ایرادی بهت نمیگیره اما اگه بعد از یه عمر گدایی کردن ، شب جمعه ات رو فراموش کنی خیلی ضایع هست …

          موافقم 8
          مخالفم 5
        5. سوشیانت

          ۵ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3525 ديدگاه)

          مازراتی لطفا برو یکم تحقیق و فرق بنچمارک و بررسی کردن رو با کپی و تقلب یاد بگیر بنچمارک یک روش کاملا عادی در بین خودروساز هاست فراری حتی لامبورگینی که رقیبش هست رو هم بررسی کرده! آیا این ضعف فراری رو نشون میده؟ نه در ضمن شورولت علاوه بر موتور فراری موتور پورشه و مکلارن رو هم بررسی کرده و این ربطی به تقلید نداره

          موافقم 2
          مخالفم 9
        6. JaMsHiD_R1988

          ۶ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2796 ديدگاه)

          سوشیانت
          همین بنچمارکی که میگی رو اگه یه اروپایی از روی آمریکایی مثل پژو برای ساخت ماشین اقتصادی انجام داده بود
          تا دو ماه ولمون نمی‌کردی و میگفتی ضعف اروپا ضعف اروپا

          موافقم 4
          مخالفم 2
        7. سوشیانت

          ۶ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3525 ديدگاه)

          جمشید اتفاقا اروپایی ها نمیان بررسی کنن بلکه کپی میکنن نمونش بنز w166 که بر اساس پلتفرم wk2 کرایسلر ساخته شده

      2. BlackWing

        ۵ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1303 ديدگاه)

        وقتی موتور فراری رو باز میکنه و قدرت ۶۷۰ اسبی خالص میکشه بیرون و همون فراری رو با چندین ثانیه اختلاف نابود میکنه بهتر از اینه که مازراتی کلاً ۵۰۰ تا ماشین تو ۶ ماه بفروشه 😚

        با من راجع به این چیزا حرف نزن ۴۰ سالته مشتی

        چشم دیدن نداری کامنت نزار چرا خودتو اذیت میکنی ، جایی که مربوط به ایتالیایی هست نظر بده

        موافقم 6
        مخالفم 9
        1. Amir Machine

          ۵ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1279 ديدگاه)

          مشکل اینجاس که مازراتی با صرفه جویی در هزینه‌ها هم هیچ پُخی نشد و هنوز داره برای بقا دست و پا میزنه ولی کوروت Z06 کلی جایزه و افتخار کسب کرد و تو فروش هم رکورد زد

          موافقم 3
          مخالفم 11
        2. ! i M α η δ υ α R

          ۵ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2348 ديدگاه)

          مازراتی پخی شد ، تو ندیدی پسر خوب …

          انجین نتونو رو ، آلفا گذاشت روی 33 استراداله و هر کدوم رو به قیمت 2 میلیون پوند فروختن به خلق الله …

          اگه سوپراسپرت 114 هزار دلاری ساختن ، پخی شدن باشه ، همون بهتر که همه پخ ها ، شما باشین …

          موافقم 9
          مخالفم 9
        3. Amir Machine

          ۵ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1279 ديدگاه)

          وقتی برند مورد علاقت هیچ پُخی نشده و مجبوری از آلفا مایه بذاری!!!
          همه عالم و آدم دارن میگن موتور 33 استراداله همون موتور 690T خود آلفاس ولی تو بگو موتور نتونوئه تا خودتو آروم کنی و تو برهوت دستاوردهای سال‌های اخیر مازراتی لااقل یه دستاویز داشته باشی!!

          In 2023 Alfa Romeo presented the 33 Stradale model that featured a bigger displacement 690T engine.

          حالا اصلاً گیریم این همون موتور نتونو باشه، همین موتور هم با قطعات قرضی موتور 690T آلفا و F154 فراری ساخته شده

          فروش همون سوپراسپرت 114 هزار دلاری هم از کل فروش یه سال مازراتی تو کل دنیا بیشتره

          موافقم 7
          مخالفم 7
        4. ! i M α η δ υ α R

          ۵ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2348 ديدگاه)

          پسر خوب من چشم دیدن ندارم ؟؟؟

          تو کله صبح ، اول بسم الله ، اوردوز کردی ، شروع کردی به توهین به فراری …

          حالا تو چشم دیدن نداری یا من ؟؟؟

          این کامنت من در پست درگ رفت و برگشتی جذاب بین شورلت کوروت E-Ray و بی ام و M8 …

          [[[ شوی کوروت عجب صدای داون شیفت نازی داره لامصب …

          صدای گیتار الکتریک میده … ]]]

          ما با کسی مشکلی نداریم …

          ماشین رو اروپایی ها اختراع کردند …

          چشم ما از نبوغ مهندسی آلمانی و هنر طراحی ایتالیایی و اصالت اشرافی گری انگلیسی و ظرافت فرانسوی پره …

          کسی چشم دیدن نداره که نه چیزی داشته و نه چیزی دیده …

          به خاطر کشور ، عاشق ماشین نشو …

          شما جماعت کلا دارین اشتباه می زنین …

          هر وقت یاد گرفتین از ماشین به کشور برسین ، بیاین اینجا بحث کنیم …

          اینم بگم همون کشوری که می پرستین ( کل هم اجمعین همتون ، از کوچیک تا بزرگ آمریکایی فن جماعت ) رو

          ” اروپاییها ” بنا کردند …

          اون زمانی که منشور مگناکارتا داشت نوشته میشد ، آمریکایی فن بودن ، با نیزه دور آتیش جیغ کشیدن بود …

          موافقم 9
          مخالفم 7
        5. ! i M α η δ υ α R

          ۵ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2348 ديدگاه)

          آها …

          بعد چه جوریه که قوای محرکه برقی آلفا 33 دقیقا برابر با مازراتی فولگوره است ؟

          {{{ آلفارومئو نسخهٔ تمام الکتریکی ۳۳ استراداله را هم با بیش از ۷۵۰ اسب بخار قدرت ارائه می‌کند. این عدد نیز دقیقاً با خروجی سه موتور الکتریکی مازراتی گرن‌توریسمو فولگوره برابر است و مثل مازراتی ، برد سوپراسپرت آلفارومئو هم ۴۵۰ کیلومتر اعلام شده است … }}}

          حتما اون رو هم مازراتی از آلفا گرفته !!!!

          فقط نمی دونم چرا فولگوره زودتر معرفی شد و توی معرفی اش گفتند اولین سوپرکار تمام برقی ایتالیایی …

          حاجی وقتی بازار و فروش و برندینگ و مازراتی و استلانتیس و ایتالیایی ها رو نمیشناسی مجبور نیستی ریپلای بزنی …

          اگه آلفا بیاد بگه جماعت میخوام بهتون ، آلفا 33 استراداله رو با انجین مازراتی 215 هزار دلاری ، بفروشم 2 میلیون پوند ، به نظرت برای وجه و موفقیت برندش کار عاقلانه ای کرده ؟

          به خدا اگه بشینی تمام روز شبکه افق نگاه کنی ، صد شرف داره که با آمریکایی فن جماعت ( غیر از یکی دو نفر ) ، اینجا بحث کنی …

          تار و پود اندیشه شما ” تعصب ” و ” توهمه ” …

          موافقم 8
          مخالفم 5
        6. Amir Machine

          ۵ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1279 ديدگاه)

          کلا تو در و دیواری عزیز، هرچی میگی خودزنی میکنی
          الان مثلاً موتور 690T که گفتن رو استراداله گذاشتیم چه وجهه برندینگی داره؟ این موتور که رو سدان 80 هزار دلاری آلفا جولیا عرضه میشه خیلی اعتبار بالاتری نسبت به موتور سوپرکار مازراتی داره؟
          اگه اینطوره که پس خاک تو سر مازراتی که موتورش اندازه موتور یه سدان 80 هزار دلاری اعتبار نداره و برای اینکه بتونن با قیمت بالا بفروشن مجبورن دروغ بگن و اسم 690T آلفا رو بذارن روش!!!
          بیشتر از این هم نزن، بدتر میشه

          موافقم 6
          مخالفم 5
        7. ! i M α η δ υ α R

          ۵ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2348 ديدگاه)

          امیر جان …

          مازراتی می خواست MC20 رو هشت موتور وسط بسازه …

          چون استلانتیس ( ح .. م زاده و اوم جان الکان ح .. م زاده تر ) برای مازراتی خرج نمی کنه پروژه طراحی و ساخت و توسعه یه انجین اختصاصی هشت سیلندر برای مازراتی منتفی شد …

          هم نمی خواستن و هم نمی تونستن از فراری انجین بگیرند …

          قرارداد تامین انجین از فراری هم به اتمام رسیده بود و فراری انجین نمی داد …

          اومدن و از داخل مجموعه مادر ، انجین 6 سیلندر آلفا رو برای پروژه سوپرکار مازراتی انتخاب کردند و بیس انجین نتونو همین انجین 6 سیلندر آلفا هست که مزراتی برای خودش از نو طراحی اش کرد و توسعه داد …

          این که میگی چه وجهه برندینگی برای الفا داره ؟

          وجهش اینه که آلفا میگه انجین خودمو استفاده کردم …

          اصالت و توان و تکنولوژی دارم و از کسی قرض نگرفتم …

          اما دیگه نمیاد بگه که همه چیز این موتور رو مازراتی برای خودش توسعه داده …

          من کاری ندارم که خاک بر سر کی باید باشه یا نه …

          با توجه به بودجه ای که قطره چکونی از دست اون جان الکان فرانسوی ح .. زاده یهودی به مازراتی می رسه ، همین که مازراتی داره نفس میکشه برای ما جای شکرش باقیه …

          موافقم 5
          مخالفم 4
        8. Amir Machine

          ۵ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1279 ديدگاه)

          والا من شخصاً با هیچ برندی مشکلی ندارم و حتی با تعصباتی که بعضی از این دوستان به اصلاح آمریکایی فن به خرج میدن بشدت مخالفم
          ولی خب گاهی تو بحث‌ها حرفایی میزنم که خودم هم موافقش نیستم اما اینا فقط در جواب کامنت‌های دیگرانه
          وگرنه من از نابودی هر برند خودروسازی ناراحت میشم، چه مازراتی باشه، شورلت

          همین الان برو صفحه دوم کامنت‌ها، کامنت سوم رو بخون ببین چی نوشته، البته قطعاً متعصب‌های بی‌منطق آمریکایی فن هم تو این ماجرا مقصرن و برای همینه که خیلی کم کامنتا میذارم و سعی میکنم وارد این بحثا نشم

          موافقم 4
          مخالفم 2
        9. ! i M α η δ υ α R

          ۵ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2348 ديدگاه)

          {{{ Amir Machine … والا من شخصاً با هیچ برندی مشکلی ندارم و حتی با تعصباتی که بعضی از این دوستان به اصلاح آمریکایی فن به خرج میدن بشدت مخالفم }}}

          امیر جان از کسی که می دونه و دیده و می شناسه ، کمتر از اینم انتظار نمی ره …

          ما هم از کنارگذاشته شدن وایپر و تعطیلی پونتیاک و به حاشیه رفتن کرایسلر ، بسیار ناراحت شدیم …

          من هم عاشق سالین S7 بودم و هستم …

          مگه میشه عاشق باشی و بین عشقت مرز بندی کنی !!!

          اون کامنت رو هم متاسفانه الان خوندم …

          قطعا نباید این جوری میگفت ، اما میگن از قدیم که کلوخ انداز را پاداش ، سنگ است …

          منتها بعضی وقت ها …

          ولش کن …

          بگذریم …

          تبریک به همه دوستان آمریکایی فن عزیزم …

          با این غول بی شاخ و دمی که ساختین …

          امیدوارم توی پیست هم همه رو رنده کنه تا سطح رقابت ( هر چند که دیگه احتمالا آخراشه ) اما بازم بالاتر بیاد …

          تحرک خوبه …

          باعث پویایی میشه …

          بین این همه جارو شارژی که هر روز داره پس انداخته میشه ، چشم ما روشن به پسر کاکل زری شورولت …

          چون که دوران رکود و یأس و تاریکی رسید …

          چشم ما روشن تر از هر روز ، به نور امید …

      3. BlackWing

        ۵ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1303 ديدگاه)

        چه فشاری میخوری ، نکن سنت رفته بالا برا سلامتیت خوب نیس

        مازراتی حرفی برای گفتن نداره کارش تمومه ، با ۳۳ تا دونه استراداله به جایی نمیرسه ، با غولی مثل شورولت مقایسه نکن

        موافقم 4
        مخالفم 8
        1. ! i M α η δ υ α R

          ۵ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2348 ديدگاه)

          فشار نمی خورم …

          سنم هم نرفته بالا …

          هجده روز دیگه تازه میشم 40 ساله …

          تازه اول چلچلیمه :))

          فعلا که مازراتی زنده است و داره نفس میکشه …

          من مازراتی رو با شورولت مقایسه نکردم و نمی کنم …

          هر گلی یه بویی داره …

          موافقم 5
          مخالفم 3
        2. BlackWing

          ۵ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1303 ديدگاه)

          سلامت و تن درست باشی

          موافقم 2
          مخالفم 5
        3. ! i M α η δ υ α R

          ۵ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2348 ديدگاه)

          مرسی عزیزم …

          همچنین شما و دیگر دوستان …

          موافقم 3
          مخالفم 1
    5. مازیار

      ۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3300 ديدگاه)

      حالا گذشته از نکاتی که دوستان گفتن

      رسیدن به جایی که ماشین ۸۰۰ اسبی شش سیلندر رو ۵۰۰ هزار دلار بفروشی اصلا آسون نبوده ها

      موافقم 13
      مخالفم 3
      1. HELLO.BROTHERS

        ۵ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (104 ديدگاه)

        شش سیلندر برای پایین اومدن وزن، که بشه باهاش در پیست های معتبر از جمله مهم ترین یعنی نوربرگ رینگ تایم لپ های عالی زد مثل پورشه Gt3 rx،که تایمش 6:44.

        موافقم 8
        مخالفم 6
      2. سوشیانت

        ۵ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3525 ديدگاه)

        اوه اوه عجب سختی داره یه ماشین گرون رو بفروشی😂 بالاخره چند تا پولدار که نمیدونن پولشون رو کجا خرج کنن پیداشون میشه

        موافقم 5
        مخالفم 13
        1. مازیار

          ۵ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3300 ديدگاه)

          آره … ماشین گرون فروختن راحت تره
          تو که کلا نقیضی از درک مطالب گرفته تا دیدن مشخصات و تشخیص برنده و بازنده و غیره
          اینم روش

          موافقم 11
          مخالفم 4
        2. سوشیانت

          ۵ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3525 ديدگاه)

          آره تشخیص شما رو دیدیم مازیار که میگفتی سرعت c8 z06 ۳۰۵ تاست تشخیص اعداد و ارقامتون هم که عالیه کلا اعداد رو از خودتون میگید😂

          موافقم 2
          مخالفم 9
    6. B

      ۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (878 ديدگاه)

      بعیده در حد اونا باشه چون وقتی قیمتش نصف تا یک هشتمه قطعا مجبورن از چیز هایی کم کنن حالا گیربکس ضعیف تر شاسی ضعیفتر یا هر چی شاید ملقمه ای از همه اینها

      موافقم 6
      مخالفم 6
    7. DonJavad

      ۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (20 ديدگاه)

      بلک وینگ زیاد ذوق زده نشو تا تایمش بیاد…….
      من بعید میدونم به اروپایی ها حتی نزدیک بشه.

      موافقم 9
      مخالفم 12
      1. BlackWing

        ۵ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1303 ديدگاه)

        همین ماشین رو اگر اروپاییا میساختن الان شماها بال در میاوردین ، شورولت میخ آخر رو بدون استفاده از موتور برقی کوبید.

        اگر شماها از دیدن همچین هیولایی ذوق زده نشدین قطعاً باید به تراپیست مراجعه کنید

        موافقم 6
        مخالفم 10
      2. (Ali(chevynova

        ۵ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (7387 ديدگاه)

        اکانت فیکی ها باز اومدن

        واقعا حق میدم به اروپایی فن ها که از معرفی این شاهکار اینقدر حرص بخورن

        تحمل قبول این موضوع برای اروپایی فنا سخته که شورولت با نصف قیمت یه الکی گرون اروپایی ماشینی معرفی کرده که همه تولید محدودهای پیست محور ساخت اروپا رو میکنه تو قوطی

        موافقم 7
        مخالفم 8
        1. JaMsHiD_R1988

          ۵ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2796 ديدگاه)

          من که خدایی حال کردم علی شوی
          ولی باید با متعصبا جوری دیگه از این ماشین حرف زد

          موافقم 3
          مخالفم 4
      3. Cert

        ۵ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (173 ديدگاه)

        الان بنز AMG GT63 pro را تولید کرده است که در این دنیا یک فیل تنبل است
        و پرفورمنس لازم را هم ندارد. با اینکه ۷۰۰ ۸۰۰ اسب بخار دارد
        شرایط یکسان است و برتری نیست

        موافقم 3
        مخالفم 7
    8. مهرداد

      ۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (101 ديدگاه)

      قدرت از سر و روش میباره💪

      موافقم 4
      مخالفم 2
    9. Mohammad

      ۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (334 ديدگاه)

      نسبت به رقبای هم تراز خودش ، قیمتش خیلی خوبه

      موافقم 5
      مخالفم 1
    10. امید

      ۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (19 ديدگاه)

      به شدت موافقم

  2. NAVID۰۰۹۸

    ۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (10478 ديدگاه)

    عجب هیولای جذابی!!!
    قدرتش که دیگه رفته تو مایه‌ها هایپرکارها ، از طرفی قیمتش هر زیپی رو شُل میکنه لاکردار!!!

    البته زیپِ اونا ، نه زیپِ ما!!!
    زیپ ما ایرانی تنها برای جنسیس۲۰۱۱ شش‌بار یاتاقان زده شونصدبار اوورهال شده داداش به جونِ خودم خونگی بوده شُل میشه و بس!!!!!!!!! بله ، اینجا آخرِ دنیاست برای ماشین بازی هوا و حوس!!!

    موافقم 11
    مخالفم 2
  3. Mostafa

    ۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (49 ديدگاه)

    شاهکار !

    موافقم 11
    مخالفم 2
  4. NAVID۰۰۹۸

    ۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (10478 ديدگاه)

    واقعاً هرچقدر فکر میکنم ، ۱۵۰ هزار دلار برای این اصیل آمریکایی هیچِ هییییییچ!!!

    شانس آوردن کروت رو من نساختم و اگر نه زیر ۳۵۰ هزار دلار نمیفروختمش هر کسی هم نق میزد….آره…..!!!

    موافقم 12
    مخالفم 0
  5. (Ali(chevynova

    ۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (7387 ديدگاه)

    چه کرده اصالت
    چه کرده پرفورمنس
    چه کرده پشتوانه
    اینها همش بخاطر اون گذشته پرافتخاره

    وقتی که ۱۹۶۹ با موتور ۴۲۷ دست ساز معرفی شد که ۵۸۰ اسب قدرت داشت ، معلومه الان با این قدرت قرار بیاد و قاتل الکی گرونهای تولید محدود باشه

    ماشالاه ۱۹۵۳
    ماشالاه فایبرگلاس
    ماشالاه جی ام

    موافقم 13
    مخالفم 9
    1. (Ali(chevynova

      ۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (7387 ديدگاه)

      In 1969, GM enlarged their small-block again to 350 in³ (5.7 L), and in 1970 the 427 big-block was enlarged to 454 in³ (7.4 L). Power peaked in the 1970 and 1971 models, with the 1970 LT-1 small-block putting out 370 hp (276 kW) and the 1971 454 big-block having its last year of big power with 425 hp (317 kW).

      طبق این متن سال ۱۹۷۱ کوروت با موتور ۴۵۴ قدرتش ۴۲۵ اسب بود
      سال ۱۹۷۰ هم موتور ۳۵۰ قدرت ۳۷۰ اسبی برای کوروت داشته

      ماشالاه کاربرات
      ماشالاه دلکو

      موافقم 6
      مخالفم 7
      1. Taha Ayoobi

        ۵ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (4379 ديدگاه)

        ماشالا کوروت C2 با موتور L88 و سه تا کاربراتور 2 دهنه با 560 اسب بخار

        موافقم 2
        مخالفم 5
      2. Cert

        ۵ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (173 ديدگاه)

        به نظرم سوپرشارژر می گذاشت بهتر بود

        موافقم 1
        مخالفم 3
  6. Kamran

    ۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    غول کش اومده رنده کنه

    موافقم 12
    مخالفم 7
  7. ARMAN سابق

    ۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (491 ديدگاه)

    عجب قدرت معرکه ای
    شما فرض کنین ماشین اروپایی با این قدرت بخواین بخرین حداقل ۵۰۰ تا اگه اشتباه نکنم برا sf90 باید بدین.
    کلا خاصیت ماشین آمریکایی که دیگه خیلی مشهوده ارائه قدرت زیاد با قیمت کم تو تمام بازه های قیمتی هستش. ماشین رو هم برای نهایت پرفورمنس بهینه نمی کنن که هزینه هاش برای کارخونه زیاد نشه و بتونن با قیمت مناسب عرضه کنن.
    شما میری چلنجر هلکت با قیمت مثلا ۸۰ تا و بیشتر از ۷۰۰ اسب قدرت بخری.
    درسته پلتفرم قدیمیه
    گیربکس قدیمیه
    هندلینگ خوبی هم نداره
    و به این دلایل شتاب از حالت سکونش ضعیفه
    ولی همیشه ۷۰۰ اسب زیر پاته و تو رولینگ خودشو نشون میده.
    در حالی که ماشین ۷۰۰ اسبی اروپایی بخوای بخری باید بری سراغ مثلا مک‌لارن ۷۵۰ اس که فک کنم بیشتر از ۳۰۰ تا در بیاد البته خب وقتی این پول رو داری میدی قطعا ویژگی های بیشتری هم دریافت می کنی. ولی ۷۰۰ اسب ۷۰۰ اسبه

    موافقم 6
    مخالفم 8
    1. سوشیانت

      ۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3525 ديدگاه)

      داداش چلنجر شتابش ضعیفه؟! حتی اگه دیمون ۱۷۰ رو هم حساب نکنیم که پر شتاب ترین ماشین جهانه چلنجر سوپر استوک صفرتاصد ۳.۲۵ میزنه

      موافقم 5
      مخالفم 10
  8. R@min

    ۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2058 ديدگاه)

    قدرت عجیب و غریبی که گرفتن تمام دنیا رو تو شوک برد واقعا خارق‌العاده شده و تازه می فهمیم چرا با SF تست می شد !! بدون باتری اضافه از موتور میل لنگ تخت این قدرت بگیری گارانتی هم بندازی پشتش خیلی حرفه. این حجم گشتاور که به طرز ترسناکی زیر شش هزار دور در دسترسه و اکثرش هم از سه هزار دور بدست میاد عملا شبیه یه پیکاپ دیزلی سوپردیوتی شده و اینکه چطور این حجم کنترل کردن خودش چالش بزرگی بوده.

    وزن هنوز مشخص نیست خیلی خیلی بعیده زیر ۱.۷ تن باشه و احتمالا ۱.۷۵ تن درست تره البته اگر سبک تر باشه که عالیه. موتور هم hot v نشد که قابل انتظار بود دنبال خرج اضافی نرفتن.

    موافقم 13
    مخالفم 3
    1. corvette

      ۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (370 ديدگاه)

      آقا رامین پکیج کل این ماشین به کنار
      به نظرم موتورش به کنار
      خود صرفا انجینش رفت تو موزه افتخارات صنعت خودرو

      موافقم 12
      1. R@min

        ۵ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2058 ديدگاه)

        از حجم موتور بهترین استفاده کردن و بنظرم اگر رو ۹۰۰ اسب می بستن یه جورایی تو چالش مهندسی با اروپایی ها ضعیف ظاهر می شد مخصوصا فراری و لامبو جدید که با ۴ لیتر ۹۰۰ اسب گرفته بودن.

        موافقم 5
        مخالفم 3
    2. امیر دهقان

      ۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (745 ديدگاه)

      وزنش اعلام شده و تو متن ذکر کردیم

      1. R@min

        ۵ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2058 ديدگاه)

        امیر جان موتورترند وزن بالاتر زده حالا نمی دونم شاید اون با مایعات حساب کرده و موتور وان وزن خشک زده اما رسمی بودنشو از جی ام ندیدم.

        موافقم 2
        مخالفم 1
    3. JDM سابق

      ۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (726 ديدگاه)

      دیشب منتظر بودم شورولت لایو بره تا رونماییش کنه اما در کمال تعجب فقط به اشتراع گذاشتن ویدیو و عکس در شبکه های اجتماعی اکتفا کردن یه چند ساعت قبل از رونمایی مشخصاتش لو رفت فکر کردم دروغه بعد فهمیدم واقعا این همه قدرت درکاره!!!
      وزنش زیره ۱۷۰۰ هست، تا حدودی دلیل این افزایش قدرت همین وزن هست، تو تست ها عین آب خوردن ۲۰۵ مایل رو زد که کاملاً طبیعیه برای یه همچین هیولایی، شورلت گفته چهارصد متر زیره ۱۰ ثانیه میزنه
      فکر هم نکنم بتونن Hot V بزنن چون هر کدوم از توربو هاش ۷۶ میلی متری هستن و حتی امکان داره انجین به شیشه عقب گیر کنه که بازم به دردسرش نمی ارزه

      1. R@min

        ۵ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2058 ديدگاه)

        برای hot v باید موتور پایین تر میاوردن که قابل انجامه ولی باید کل محفظه عقب از اول طراحی میشد که از مصاحبه تیم مهندسی هم معلوم شد دنبال دردسر و اضافه کاری نیستن و هدفشون هم این نبودن و گفتن hot v به کار ما نمیاد و از پهنای بدنه برای جا کردن توربوها تو کناره ها استفاده کردن. اون دو تا ورودی جدید هم که برای ترمز نیست بنظرم مستقیم میخوره به توربوها.

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. JDM سابق

          ۵ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (726 ديدگاه)

          مکافات میشه
          موتور و بخوان پایین تر بیارن امکان داره دست به پلتفرم هم بزنن درثانی این هم میلنگ تخت این دفعه باید علاوه بر بازطراحی یه فکری به حال لرزشش هم میکردن، بنظرم کاره درستو انجام دادن

          اون دوتا ورودی پایین سمت درب ها واسه خنک کنندگی دیسک ترمزه.

          ورودی های روی گلگیر واسه توربو هاست،

          اون ونت روی کاپوت هم یه انترکولر زیرش گذاشتن که خنک کاری کنه

        2. R@min

          ۵ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2058 ديدگاه)

          آره دیگه دنبال دردسر نبودن.

          اصولا دو تا ورودی برای ترمز نمیزارن وقتی اون ورودی اصلی هست شایدم باشه ولی بنظرم چهارتا ورودی جدید برای خنک کردن موتوره. کاپوتم حذف کردن s duct گذاشتن که قابل پیش‌بینی بود.

      2. BlackWing

        ۵ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1303 ديدگاه)

        JDM
        شورولت گفته اصلی ترین دلیل اینکه الان رونمایی کردن برای این بوده که بتونن پوشش استتاری رو از روی ماشین بردارن و راحت تر توی نوربرگ رینگ تستش کنن

        راستش داداش پیجم
        United_horsepowers هستش ، دایرکت بده آشنا شیم ، در خدمتم 🙏🏼

        موافقم 6
        مخالفم 3
        1. JDM سابق

          ۵ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (726 ديدگاه)

          فالو دارمت داداش
          الان دستم بنده آزاد که شدم حتماً برات کامنت میذارم

    4. Mohammad

      ۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (334 ديدگاه)

      یه سوال برام پیش اومد
      چرا وقتی تو کوروت پیستون هارو فورج کاری کردن ،و سیستم توربو بهش اضافه شده ، ضریب تراکم رو آوردن پایین ؟
      و کلا چرا موتور های تنفس طبیعی ضریب تراکم های به نسبت بالایی دارن؟ مثلا f140 تنفس طبیعی فراری ۱۳ به یکه ولی نسخه های موتوری دیگه که تویین توربو هستن ضریب تراکم کمتر دارن

      1. AMIN (M.A.S)

        ۵ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (849 ديدگاه)

        خب موتور توربو با حجم مشابه بوست هوای بیشتر و به طبع بنزین بیشتریم داره یعنی مخلوط سوخت و هوا حجمش بیشتره اینم درنظر بگیر هوا قبل از ورود به سیلندر فشرده شده با توربو
        وقتی حجم مخلوط بیشتره تو حالت حداکثر تراکم اتاقک احتراق بزرگتر میشه و ضریب تراکمم کم میشه باهاش
        اگه ضریب تراکم بالا بره موتور ناک میزنه

      2. JDM سابق

        ۵ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (726 ديدگاه)

        بخاطر اینکه توربو هوا رو متراکم و فشرده میکنه این فشرده سازی باعث افزایش حرارت میشه
        ولی نسبت تراکم زیاد باشه حرارت هوای فشرده هم زیاد میشه این هوای فشرده باعث ایجاد خودسوزی میشه وقتی خودسوزی رخ میده فاتحه موتور خونده است بخاطر همین محفظه احتراق و بزرگتر میکنن یا پیستون هارو به صورت dome می‌سازن پیستون های دوم روی تاج خودشون فرو رفتگی دارن تا بدون دست زدن به سرسیلندر نسبت تراکم و کاهش بدن، موتورهای دیزل بیشترین استفاده از پیستون دوم رو دارن

        موافقم 3
        مخالفم 1
      3. BlackWing

        ۵ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1303 ديدگاه)

        با اینکار میتونن خروجی موتور رو تو دورهای پایین تر در دسترس راننده بزارن

        موافقم 3
        مخالفم 1
  9. corvette

    ۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (370 ديدگاه)

    همه چیز به کنار
    فقط انجین رو میشه ستایش کرد

    1. johnmarston

      ۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (151 ديدگاه)

      این انجین بی نظیره
      خوراک موتوراسپرت

  10. BMZ

    ۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (155 ديدگاه)

    به به ، چی کار کرده شورلت

    از لحاظ قدرتی پورشه کنار زد و رسید به لامبورگینی و فراری
    ضریب اطمینانش هم از تمام رقباش بیشتره
    از لحاظ قیمتی هم که دیگه واقعا هیچ رقیبی نداره

    موافقم 11
    مخالفم 3
  11. sinasvj

    ۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (428 ديدگاه)

    واقعا ماشالله به کوروت ماشالله به شورلت😂 ولی واقعا عجب هیولاییه این دیگه بنظرم هایپر اسپورته تا سوپر اسپورت عاشق همین دیوانگی شورلت توی هر نسل کوروت برای z06 و zr1 فراتر از انتظار طرفدارا بوده دمش گرم

    موافقم 10
    مخالفم 1
    1. (Ali(chevynova

      ۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (7387 ديدگاه)

      میبینم که به حرفهام رسیدی و ماشالاه ماشالاه سر میدی

      موافقم 4
      مخالفم 8
      1. sinasvj

        ۵ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (428 ديدگاه)

        داش ماشین با ماشین فرق داره یچیزی مثل کوروت و وایپر و فورد جی تی که از تکنولوژی و مهندسی چیزی کم ندارن هزاران بار ماشالله سر میدم اینا شایستن که ماشالله سر میدم قربون

        موافقم 7
        مخالفم 1
  12. Hami

    ۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (36 ديدگاه)

    امریکایی باز هم نباشی بازم عاشق کوروت میشی

    موافقم 10
    1. حمیدرضا

      ۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (295 ديدگاه)

      البته اگه یکسری از امریکایی بازا بزارن

      موافقم 2
      مخالفم 1
  13. AMANTE

    ۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1913 ديدگاه)

    همه مشخصات لازم برای شکستن رکورد های زمانی بقیه سوپرکار و حتی هایپرکار ها در پیست های مختلف رو داره.
    باید صبر کرد تا ببینم شورلت کی کوروت ZR1 رو به پیست ها میبره.

    موافقم 8
    مخالفم 3
  14. Puya

    ۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    حقیقتا هرکس اگه بخواد از این ماشین انتقاد کنه باید بره پیش روان‌کاو

    موافقم 10
    مخالفم 2
  15. مازیار

    ۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    و همچنان C8 داره خوب پیش میره
    با حریفانی مثل والهالا و SF90 رقابت جانانه ای در راهه
    و البته GT2RS که اختلاف قدرت زیادی داره اما …
    نوربرگ رینگ منتظر ماست بیا تا برویم

    موافقم 8
    مخالفم 4
  16. Dark Knight

    ۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (580 ديدگاه)

    بالاخره یه آمریکایی واقعی 👏👏 قدرت و پرفورمنس هایپرکار با قیمت سوپرکار و مهم تر از همه این تازه نسخه zr1 هست و هنوز غول مرحله‌ آخر یعنی zora رونمایی نشده ! اگه این ۱۰۶۴ اسب باشه مدل zora راحت بالا ۱۳۰۰ یا ۱۴۰۰ هست که اگه GM بتونه zora هم با قیمت زیر ۲۰۰ هزار دلار عرضه کنه ، نسل c8 یه موفقیت تاریخی عجیب برای گروه corrvet میشه

    موافقم 7
    مخالفم 3
    1. سوشیانت

      ۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3525 ديدگاه)

      بقیه فیک بودن ما نمیدونستیم؟!

      موافقم 1
      مخالفم 1
  17. Alireza

    ۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (639 ديدگاه)

    ۱۰۶۴ اسب بخار، برگ هایم😵‍💫

  18. زیزیگولو

    ۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (6038 ديدگاه)

    به پادشاه کوروت ها سلام کنین 👍

  19. ! i M α η δ υ α R

    ۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2348 ديدگاه)

    کباب کوبیده ، همیشه کوبیده بوده و هست …

    یه خورده بیاد بالا ، تازه میشه لقمه …

    فقط اونایی که با لقمه ، فاز شیشلیک میگیرن مواظب باشن ، ترش نکنن …

    # شیشلیک الکی گرون !!!

    موافقم 4
    مخالفم 12
    1. corvette

      ۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (370 ديدگاه)

      این در ذهن شماس
      وگرنه همه جای دنیا اولین موضوع احترام به رقابته
      صرفا با برند . ارزش ماشین مشخص نمیشه

      همین کباب کوبیده در ۲۰ سال اخیر . پر افتخار ترین ماشین کلاس GT در ۲۴ ساعته لمانز بوده. و ۹ بار فاتح شده

      و اینکه کباب کوبیده . زمانی متولد شد که خیلی از شیشلیک ها نبودن . و
      کباب کوبیده از همون اولم یک خودروی پیشگام در موتوراسپرت و جاده بود
      و همیشه در هر نسل خوش درخشید

      من که کباب کوبیده دوست دارم
      شمارو نمیدانم

      موافقم 8
      مخالفم 1
      1. ! i M α η δ υ α R

        ۵ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2348 ديدگاه)

        کوروت عزیزم …

        کوروت 114 هزار دلاری بیشتر شبیه ” کوبیده ” است یا فراری 400 هزار دلاری ؟

        کوروت 150 هزار دلاری بیشتر شبیه ” لقمه ” است یا فراری 500 هزار دلاری ؟

        به نظر من که فراری 500 هزار دلاری بیشتر شبیه شیشلیکه …

        این از این …

        کاش میگفتی همه جای دنیا به جز سایت پدال = کامنتهای آمریکایی فن جماعت = بجز یکی دو نفر ) …

        نمونه کار آمریکایی فن جماعت :

        می خوای یه روز تعطیل و خوب رو شروع کنی …

        پست رو می خونی و می خوای بیای خوشحال از کوروت تعریف کنی و به دوستات تبریک بگی …

        اولین کامنت …

        هنوز هیچ کس هیچی نگفته …

        می بینی استاد تراوش کرده : همچین پرفورمنسی رو مثل کیک میزنه تو صورت اونایی تو اروپا که دارن ماشین ۸۰۰ اسبی ۶ سیلندر رو ۵۰۰ هزار دلار میفروشن …

        دومی بحث رو شخصی میکنه و برند مورد علاقه تو رو می کوبونه و میگه هیچ پخی نشده …

        سومین معلوم الحال از چرم گاوی و دامنه آلپ صحبت میکنه و از الکی گرون بودن تکنولوژی دست نیافتنی فراری …

        دنیای عجیبی شده …

        هر چه پرو تر ، مظلوم نما تر …

        موافقم 5
        مخالفم 3
    2. (Ali(chevynova

      ۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (7387 ديدگاه)

      مازراتی

      برای یه شیشلیک الکی گرون زشته یه کباب کوبیده بیاد بترکونش و بره

      اروپاییهای الکی گرون و تولید محدود که همیشه پشت قیمتهای بالا و چرم صندلیهاشون که برای گاوهای کوهای الپ و هلنده قایم شدن واقعا سنگینه که کوروت قیمت مناسبش بیاد و نفسشون رو بگیره و ثابت کنه هر گرونی خوب نیست.

      جالبه مازراتی ، الفا و لانچیا که طرفدارهاشون میگن تاریخچه پرافتخاری دارن((که ندارن)) شاهد قدرت نمایی کوروت در ۷ دهه ی اخیر و به ویژه این نمونه جدید هستن و کاری نمیتونن بکن
      چرا؟؟؟ علتش رو میگم چون تبل توخالی بودن و هستن

      موافقم 7
      مخالفم 7
      1. BlackWing

        ۵ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1303 ديدگاه)

        این داداشمون مازراتی یه جور حرص میخوره و بدش میاد از ماشین سازی امریکا که انگار چندتا کوروت و وایپر جمع شدن مالشو خوردن

        موافقم 8
        مخالفم 5
        1. AMIR GERMAN

          ۵ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (46 ديدگاه)

          دقیقا

          موافقم 7
          مخالفم 2
        2. حمیدرضا

          ۵ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (295 ديدگاه)

          وقتی به ماشینای مورد علاقت توهین بشه نتیجه همین میشه

          موافقم 7
          مخالفم 3
    3. Dark Knight

      ۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (580 ديدگاه)

      آمریکایی فن نیستم ولی همین zr1 از فراری sf90 با این همه ادعا ، قویتر هست و این قدرت بیشتر بدون کمک موتور های برقی بدست اومده که نشون میده حداقل تو این سگمنت ( سوپرکار های زیر ۳۰۰ هزار دلار ) فعلا هیچ اروپایی حتی به zr1 نزدیک بشه چه برسه بخواد رقابت کنه و از همه مهم تر وقتی zora با ۱۳۰۰ اسب رونمایی بشه اون موقع دوست دارم ببینم کدوم فراری جرات میکنه جلوش نق بزنه ، حالا بیا بحث شیشلیک و کوبیده بکن 😂😂

      موافقم 9
      مخالفم 4
      1. حمیدرضا

        ۵ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (295 ديدگاه)

        فعلا این تازه وارد بره با ماشین پنج سال پیش فراری ببینم چیکار میتونه بکنه 😂😂

        موافقم 5
        مخالفم 1
  20. مهدی

    ۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1738 ديدگاه)

    راستش من به این فکر میکنم که اصلا هدف از ترکیب موتور برقی و احتراق داخلی چی بود ؟ رسیدن به قدرت بالا با آلایندگی کمتر به خاطر قوانین . خب الان دوتا توربو بفرستی تو به موتور ۵.۵ لیتری با ۱۱۰۰ اسب قدرت قائدتا الایندگیش از حد نرمال بالاتر هست داستان عوارض و حق بیمه چی میشه ؟ یه وقتی مالک میاد جای قدرت موتور پیستونی فراری یک و نیم میلیون دلاریش n مقدار حق بیمه میده ولی آیا میاد واسه یه ماشین ۱۵۰ هزار دلاری دو برابر اون مقدار عوارض و بیمه بده ؟ چجوریاست من که به قوانین اروپا و آمریکا وارد نیستم

    موافقم 5
    مخالفم 6
  21. B

    ۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (878 ديدگاه)

    راستی یه سوال ماشین دو دفه یا تک دف؟

    موافقم 1
    مخالفم 1
  22. GMA

    ۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (849 ديدگاه)

    مشخصات هیولایی داره
    جذاب ترین سوپرکار آمریکاست حقیقتا
    با این مشخصات راحت خودروهای دو برابر قیمت خودش رو هم شرمنده می‌کنه قطعاً حتی اگه از ۲۰۰k شروع بشه
    کار رو برای GT2 RS سخت کرد اصلا انتظارش رو نداشتم

  23. Gdm

    ۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (113 ديدگاه)

    خوشمان آمد،خوب چیزیه
    رقابت جذابی با GT2RS خواهد داشت گویا…

    موافقم 4
    مخالفم 1
  24. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (331 ديدگاه)

    اینا که فقط دنبال کوبیدن آمریکایی هستند قشنگ مثل جیره خورها میمونن در هر صورت برنده هستن بزنن بخورند.مشتی این کوروت عملا رقیب نداره برای رقابت باید هایپر کار اروپایی بیارن

    موافقم 8
    مخالفم 4
  25. سوشیانت

    ۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3525 ديدگاه)

    واقعا انتظار همچین قدرتی رو بدون سیستم هیبرید نداشتم😳 sf90 و روئلتو با موتور های برقی قدرتشون از این کمتره!!!🇺🇲🔥

    موافقم 6
    مخالفم 3
    1. Sobhan

      ۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (422 ديدگاه)

      باز به sf90 یه چیزی می‌شه گفت ولی روئلتو تنفس طبیعه 🙌 وگرنه رو هوراکان هم دوتا توربو بندازی 1200 اسب میده

      موافقم 6
      مخالفم 4
      1. سوشیانت

        ۵ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3525 ديدگاه)

        تنفس طبیعی هست ولی سه تا موتور برقی داره این در حالی که کوروت بدون هیچ موتور برقی قدرت بیشتری از روئلتو داره

        موافقم 2
        مخالفم 5
  26. car lover

    ۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    هیولا بازگشت

  27. car lover

    ۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    دوستان همتون بیان یه حدس های خودتون رو راجب شتاب صفرتاصد این ماشین بگین ببینیم کی میتونه درست حدس بزنه
    کوروت قبلی 2.6 بود این بنظر 2.5 یا حتی 2.4 رو هم میتونه بزنه

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. nikan

      ۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (160 ديدگاه)

      من میگم ۲.۲ هم میزنه با توجه به اینکه ۴۰۰ مترو توی ۹.۷ ثانیه میزنه البته بدون پکیج آیرودینامیکی

      موافقم 4
      مخالفم 1
  28. AMIR GERMAN

    ۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (46 ديدگاه)

    این حجم از قدرت کشیدن از یه موتور V8 رو فقط آمریکن کارز بلده🇺🇸🇺🇲💪🏻💪🏻

    موافقم 6
    مخالفم 3
  29. car lover

    ۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    راستی دوستان کسی از کوروت zora چیزی میدونه؟ میتونه اطلاعات بده

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. Taha Ayoobi

      ۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4379 ديدگاه)

      تا جاییکه من میدونم قراره موتور و سیستم ZR1 باشه به علاوه سیستم هیبریدی ای ری.

  30. محمد

    ۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    بلاخره تیم کوروت برگ برنده رو کرد. پرچم امریکایی ها رو این باید دست بگیره نه دیمن و …….
    از همه مهمتر وزن و داون فورس فوق العاده ای هست که هماهنگی خوبی با قدرت موتور داره

    موافقم 7
    مخالفم 3
    1. سوشیانت

      ۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3525 ديدگاه)

      میشه الان ربط چلنجر به کوروت رو برام توضیح بدی؟!
      دیمن یه ماسل کار که بسته به انتخاب مشتری 2+2 هم میتونه باشه و هدفش فقط خط مستقیم و شکستن رکورد شتاب بود و خیلی موفق عمل کرد ولی شورولت ماشینی ساخته که هم در پیست بتونه عملکرد خیلی خوبی داشته باشه هم در خط مستقیم و هدفش مثل دوج شکستن رکورد شتاب نبود

      موافقم 1
      مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا