این پیکاپ در اصل نسخهٔ بروز شدهٔ نسل قبلی شورلت کلرادو است که با تغییرات گستردهای در برزیل تولید و در آمریکای جنوبی عرضه میشود.
هرچند نسل جدید شورلت کلرادو برای بازار آمریکای شمالی در سال ۲۰۲۲ معرفی شد اما نسل قبلی آن هنوز برای بازارهایی مثل آمریکای جنوبی تولید میشود. این نسل اولین بار در سال ۲۰۱۱ رونمایی شد اما تاکنون چندین بار مورد بهروزرسانی قرار گرفته و حالا شورلت یک بار دیگر آن را بروز کرده است. این پیکاپ که با نام S10 در آمریکای جنوبی عرضه میشود، با مدل ۲۰۲۵ در برزیل رونمایی شده است.
هرچند پیشینهٔ این پیکاپ به ۱۳ سال پیش بازمیگردد اما جدیدترین بهروزرسانی S10 نشاندهندهٔ تحولی عمیق و یکی از بزرگترین تغییرات در طول عمر نسل دوم کلرادو است. درواقع، S10 مدل ۲۰۲۵ شامل نوآوریهای مهم طراحی، تکنولوژیهای پیشرفته و پکیج فنی جدید میشود تا جایی که جنرال موتورز آمریکای جنوبی این پیکاپ را نوآورانهترین مدل در کلاس خود میداند. به همین دلیل، S10 مدل ۲۰۲۵ هرچند یک بهروزرسانی کلی محسوب میشود نه نسل جدید، اما تغییراتی اساسی را تجربه خواهد کرد که آن را به یکی از پیشرفتهترین پیکاپهای بازار برزیل تبدیل میکند.
یکی از تغییرات برجستهٔ این پیکاپ، طراحی جدید جلو با الهام از کلرادوی آمریکای شمالی اما با عناصر منحصربهفرد مثل جلوپنجرهٔ ذوزنقهای است درحالیکه در عقب هم طراحان درِ پشتی جدیدی با نوشتهٔ CHEVROLET بجای لوگوی شورلت و گرافیک جدیدی برای چراغها طراحی کردهاند. در داخل S10 نیز شاهد داشبورد کاملاً جدیدی هستیم که با صفحه آمپر دیجیتالی ۱۱ اینچی متصل به نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی، نمای بسیار مدرنتری نسبت به قبل پیدا کرده است.
یکی دیگر از تغییرات مهم S10 مدل ۲۰۲۵ زیر کاپوت رخ داده زیرا جنرال موتورز نسل جدید پیشرانهٔ دیزلی دورامکس خود را برای اولین بار در این پیکاپ معرفی کرده است. نسل جدید موتور ۲.۸ لیتری چهار سیلندر توربودیزل جنرال موتورز نهتنها برای اولین بار در برزیل تولید خواهد شد بلکه حالا توسط هوش مصنوعی مدیریت میشود که با فراهم کردن کالیبراسیون ایدهآل، ترکیبی بیسابقه از پرفورمنس، مصرف سوخت و آلایندگی را ارائه خواهد کرد. همچنین به گفتهٔ جنرال موتورز برزیل، این پیشرانه پیشرفتهایی را هم در سختافزار و نرمافزار تجربه کرده است.
به لطف این تغییرات، خروجی این موتور ۲.۸ لیتری حالا به ۲۰۷ اسب بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتن متر گشتاور رسیده که نسبت به ۲۰۰ اسب بخار و ۵۰۰ نیوتن متر قبل افزایش یافته است. انتقال نیروی این موتور صرفاً توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد که اولین بار در نسل سوم شورلت کلرادو معرفی شد اما به گفتهٔ جنرال موتورز، این گیربکس برای مطابقت با نیازهای خریداران برزیلی، از نو کالیبره شده است. با این ترکیب، S10 مدل ۲۰۲۵ ظرف ۹.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و در هر صد کیلومتر ۹.۵ لیتر گازوئیل مصرف میکند.
شورلت S10 مدل ۲۰۲۵ هماکنون برای فروش در برزیل عرضه شده است. این کشور تنها مرکز تولید این پیکاپ در کل جهان محسوب میشود. طی ماه جاری، شورلت نسخهٔ بروز شدهٔ پیکاپ میان سایز خود را در نمایشگاههای کشاورزی برزیل به نمایش درخواهد آورد.
net
۲۳ فروردین ۱۴۰۳طراحی داخلی یکپارچه مشکی لوکس و خوبه شبیه طراحی داخلی لوکس و یکپارچه مشکی وانت gmc شده . زیر نوک چراغ جلو فرورفتگی داره و خطوط بیرون زده استیل زیر چراغ جلو و جلوپنجره بد هست . رینگ بد هست. برای وانت میان سایز باربند روی سقف خوبه ولی باربند روی اتاق خیلی بد هست و چهره وانت میان سایز رو بد میکنه
زیزیگولو
۲۳ فروردین ۱۴۰۳هنر پیکاپ سازی نزد آمریکاییان است و بس👌👌👌
KAIZEN
۲۳ فروردین ۱۴۰۳استفاده از هوش مصنوعی در کالیبراسیون انجین واقعا ایده عالیه
ولی مصرفش با توجه به دیزل بودنش معمولیه
آرش آمریکایی
۲۳ فروردین ۱۴۰۳ماشین زیباییه
پیکاپ خوبیه اما تاکومای جدید داره اصلا توی یه لول دیگه پیش میره
بنظرم طراحیش بهتر بود که یکم خشن تر میبود
بنظرم تنها پیکاپ میان ساز آمریکایی که میتونه از نظر ظاهر با تاکومای رقابت کنه جیپ گلادیاتور هست بخاطر ظاهر آیکانیکش
net
۲۳ فروردین ۱۴۰۳تاکوما در دسته وانت (فول سایز) هست و این وانت شورلت و فورد رنجر و بنز x و تویوتا هایلوکس در دسته وانت (میان سایز) هست و این دو دسته با هم فرق دارد
آرش آمریکایی
۲۳ فروردین ۱۴۰۳جیگرت برم تاکوما میان سایز هست
اون تویوتا تاندرا هست که غول سایزه
ها بله
net
۲۳ فروردین ۱۴۰۳ابعاد تاکوما و توندرا هر دو بزرگه و هر دو وانت میان سایز نیست و فول سایزه
net
۲۳ فروردین ۱۴۰۳تاکوما ۲۰۲۴ ابعادش از رنجر هایلوکس بنز x و این وانت شورلت کمی بزرگتر هست و از وانت فول سایز کمی کوچکتر هست و نمیشه بگی وانت میان سایز هست مخصوصا اتاق بارش که شبیه وانت فول سایز هست . توندرا هم وانت فول سایز هست
آرش آمریکایی
۲۳ فروردین ۱۴۰۳در ضمن هایلوکس تو آمریکا عرضه نمیشه بجاش تاکوما عرضه میشه که در واقع پلتفرمش همون هایلوکسه ولی بدنه و چهره و اتاق فرق داره و خشن تره
datsun
۲۳ فروردین ۱۴۰۳داری اشتباه میزنی
آرش آمریکایی
۲۴ فروردین ۱۴۰۳نگا من. تاکوما از نزدیک ندیدم
ولی جیپ گلادیاتور و شوی کلرادو نسل قبلش و رو دیدم
البته وانت های فولسایز رو هم دیدم
شوی کلرادو و جیپ گلادیاتور ر از نظر ابعاد یکمی بزرگ تر از هایلوکس هستن اما در حد رم و شوی سیلورادو و فورد سری F نیستن
تاکوما هم باید همین انقدر باشه
ولی تو دسته بندی جزو وانتهای میان سایز قرار میگیره
تو همین سایت پدال نگاه کن زده رفروش ترین وانت میان سایز آمریکا نه فول سایز
LAND CRUISER 70
۲۳ فروردین ۱۴۰۳احتمالا مدل جدید تریلبلیزر آمریکای لاتین
هم با این چهره عرضه خواهد شد و احتمالا تحت
نام جدیدی برای خاورمیانه و شرق آسیا عرضه خواهد شد در کنار مدل جهانی تر و کوچک تر تریلبلیزر و مدل های تراکس و ترکر و کلورادو اصلی در خاورمیانه عرضه خواهند شد
نیما
۳۱ فروردین ۱۴۰۳صنعت خودروسازی امریکا معرکه هست به نظرم انگلستان و آلمان در رده های بعدی اند … شورلت نشون داده این سالها داره بی سر و صدا کارشو میکنه و یکی از بهترین برندهاش کروته