کوروت ZR1 جدید با پکیج ZTK بهطور رسمی موفق به ثبت شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر ۲.۳ ثانیه و درگ ۴۰۰ متر ۹.۶ ثانیه شده است.
اخبار و جنجالهای کوروت ZR1 تمامی ندارد. پسازاینکه چندی پیش پرچمدار خانوادهٔ C8 در پیست آزمایشی پاپنبورگ آلمان توانست به حداکثر سرعت ۳۷۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند، حالا اعداد چشمگیر دیگری را به ثبت رسانده است. ZR1 بهطور رسمی توانسته ظرف تنها ۲.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد و مسافت ۴۰۰ متر درگ را در ۹.۶ ثانیه طی کند. این اعداد با پکیج پرفورمنس ZTK حاصل شده درحالیکه ZR1 بدون این پکیج کمی کندتر خواهد بود بهگونهای که ظرف ۲.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و برای پیمودن ۴۰۰ متر به ۹.۷ ثانیه زمان نیاز خواهد داشت.
به گفتهٔ شورلت، تمام این آزمایشها با بنزین معمولی اکتان ۹۳ و روی آسفالت معمولی انجام شده است. مقایسه با رقبا، عملکرد فوقالعادهٔ کوروت را برجستهتر میکند. برای مقایسه، لامبورگینی روئلتو با قوای محرکهٔ هیبریدی و چهارچرخ محرک، ظرف ۲.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد. در ۴۰۰ متر نیز عملکرد ZR1 تقریباً همسطح روئلتو و فراری ۲۹۶ GTB است ولی رکورد سریعترین خودروی بنزینی در درگ همچنان در اختیار دوج چلنجر دیمن ۱۷۰ با تایم ۸.۹ ثانیه است. البته این تایم فقط در شرایط خاص روی آسفالت مخصوص درگ و سوخت E85 به دست آمده درحالیکه کوروت در شرایط معمولی چنین تایمهایی را ثبت کرده است.
یکی از مهندسان شورلت در این رابطه میگوید:
کوروت ZR1 جدید بازهم از انتظارات ما فراتر رفت. ZR1 با رکورد حداکثر سرعت ۳۷۵ کیلومتر بر ساعت که بین تمام خودروهای زیر یک میلیون دلار بیرقیب است، مأموریت خود را برای ارائهٔ قدرت بیامان به خریداران انجام خواهد داد
این پرفورمنس فوقالعاده به لطف یک پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 توئین توربو حاصل میشود که ۱۰۶۴ اسب بخار قدرت و ۱۱۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. چیزی که در مورد کوروت ZR1 هنوز نمیدانیم قیمت است که امیدواریم بهاندازهٔ عملکردش خیرهکننده نباشد!
Siyavash
۳۰ آذر ۱۴۰۳تبریک به کوروت بابت این تایم عالی که زده ..داره به جایگاه واقعی خودش میرسه..خودم بیشتر به فراری و مکلارن و پورشه علاقه دارم ولی این کوروت واقعا خیلی خوب داره کار میکنه ..💯
Nismo
۳۰ آذر ۱۴۰۳میتونم بگم کار تمام فراری ها و پورشه ها و لامبوها تمومه
با دف عقب و بدون سیستم هیبرید همچین تایمی ثبت کنی یعنی شاهکار کردی
یه تایم توی نوربرگ بزنه دیگه جای برای حرف نمیمونه
میشه گفت که عملکرد با این قیمت واقعا بقیه الکی گرون حساب میشن
تازه هنوز zora مونده
محمد
۳۰ آذر ۱۴۰۳بنزین اکتان ۹۳ واسه اونا معمولیه؟ما کجاییم؟
SMS
۱ دی ۱۴۰۳آمریکا سوپر اسپرت نمیسازه نمیسازه نمیسازه ولی وقتی میسازه….
میشه فورد جی تی و کروت zl1
SMS
۱ دی ۱۴۰۳کروت با اون قیمتش و بالاتر از حد انتظار بودنش پادشاهی می کنه
کسرا
۳۰ آذر ۱۴۰۳چلنجر یاد بگیره
آسفالت معمولی
بنزین اکتان ۹۳
Taha Ayoobi
۳۰ آذر ۱۴۰۳تکنولوژی های کوروت صد برابر چلنجره، چلنجر قدرت و گشتاور رو بدون محدودیت تحویل میده سر چرخ، بنابراین تایم زدن باهاش اصلا آسون نیست و آسفالت درگ میخواد.
اگه برا کوروت هم محدود کننده گشتاور نمیذاشتن اصلا راه نمیرفت
اگه اینجوریه کونیگزگ هم یاد بگیره با بنزین معمولی قدرت هاشو اعلام کنه
BMZ
۳۰ آذر ۱۴۰۳بشنو و باور مکن
حتما اینم مثل رکورد موستانگ توی نوبورگرینگه؟ یا شتاب 100-0 دوج؟
دیگه دستتون واسه همه رو شده ، فردا ویدئوهای اینم درمیاد که از یک BMW M5cs میخوره
مهراد
۳۰ آذر ۱۴۰۳از کمپرس یخ و خمیر دندون استفاده کن ، پماد آلفا هم خوبه
پرچم میذاری فکر میکنی ما کور و کریم
سوشیانت
۳۰ آذر ۱۴۰۳آره فقط تو توهمات یک متعصب ام فایو سی اس دوج و شورولت رو میزنه
Eldorado1974
۱ دی ۱۴۰۳هی روزگار….
لطفا بجای این تعصبات مضحک یک کمی چشمامون رو بیشتر باز کنیم.
من هم متعصبم ولی سعی میکنم واقعیت رو بیشتر ببینم
سوشیانت
۱ دی ۱۴۰۳واقعا کاش باز کنیم
Vette
۳۰ آذر ۱۴۰۳والا کوروت C8 به تمامی وعده هاش عمل کرده
چه در جاده چه در مسابقات
دیمن
۳۰ آذر ۱۴۰۳زیاد به این چرندیات دل خوش نکن، کوروت وموستانگ واقعیتهایی هستند که بی ادعا حرفای زیادی برای گفتن دارند وخواهند داشت
Taha Ayoobi
۳۰ آذر ۱۴۰۳BMZ دیگه دیره برا این حرفا
پیشنهاد من به سوخته ها همیشه اینه که نیتروفورازون استفاده کن.
آرش
۳۰ آذر ۱۴۰۳کوروت در سال ۲۰۰۵ با مدل zr1 توسط متخصصان آلمانی با موتور ۶۵۰ اسبی رکورد سرعت ۳۳۸ کیلومتر رو ثبت کرد همون زمانا سالین s7 توئین توربو هم به رکورد ۳۹۹ کیلومتر رسید کلا آمریکایی ها خیلی راحت به سرعت های بالا میرسن چند تا رکورد جالب دیگه هم ثبت شده البته غیر رسمی فراری انزو fxx 392 کیلومتر مزراتی mc 12 کورسا ۳۷۵ لافراری ۳۹۲ کیلومتر ….
Cehx
۳۰ آذر ۱۴۰۳خداوکیلی نگین شتاب دیمن 170 1.66 هست حداقل یخورده مروت بخرج بدین شتابی که با بنزین میزنه رو بگین اخه این 2.3 ثانیه میزنه چجوری اون 1.66 میزنه از نظر من دیمن 170 هم تایم رسمیش باید با بنزین باشه نه با سوخت E85
Taha Ayoobi
۳۰ آذر ۱۴۰۳چه ربطی داره،
بنزین E85 که تقلب نیست،
هرکی بخواد میتونه موتور ماشینو سازگار کنه.
مثال بارزش هم کونیگزگ
Cehx
۳۰ آذر ۱۴۰۳عامه مردم بنزین عادی میریزن تو ماشینشون همچنین فکر نمی کنم تنظیم کردن موتور برای سوخت E85 کار سختی باشه و کونیگزگ هم اینکار رو انجام میده تا اعداد و ارقامش رو کاغذ بره بالاتر کلا کار جالبی نیست مشکل ولی طبق همین گفته ی شما شتاب دیمن 170 از این بهتره و این غیر ممکنه شتاب دیمن 170 در شرایط عادی بالای 2.5 هست
Taha Ayoobi
۱ دی ۱۴۰۳آخه E85 بنزین نایابی نیست که مثلا 3 ماه تو صف باشی براش،
وقتی میری پمپ بنزین، به جای نازل عادی اون یکی رو برمیداری.
اگه کسی هم ندونه که میتونه E85 بزنه، روی باک و اینا نوشته.
تنظیم موتور برای E85 فقط کامپیوتری و تغییر ضریب ها نیست،
چون مقدار اتانول به عنوان یک سوخت زیستی و دارای اکسیژن توی بنزین زیاده و مجاری انتقال سوخت باید دربرابر خوردگی و اکسایش مقاوم باشن و کار از پیش انجام شده ای هست.
اینو من صددرصد قبول دارم که دیمن 170 بدون آسفالت درگ اصلا اون اعداد نیست چون خود دوج گفته،
اینم به خاطر همونه که انقدر گشتاور زیاده که کنترلش کار وحشتناکیه برای تایم زدن،
تازه لاستیک درگ هم باید باشه.
ولی به هر حال پیست درگ یه مکان استاندارد برای تایم گیریه و نمیشه بگیم هرکی تو آسفالت معمولی نتونه قبول نیست.
Mr. gt c
۳۰ آذر ۱۴۰۳تیر خلاصی به برقی و هایبریدی های ادا اصولی، خیلی حرفه با دف عقب این شتاب ها!
فک کن اینو هایبرید کنن چهار چرخ متحرک دوتا الکترو موتور برای چرخ های جلو و یکی بین گیربکس و برای چرخ های عقب، عجب موجود ترسناکی میشه
خیلی حال کردم با این ماشین خلاصه، به دور از حاشیه زد ترکوند همرو، ی تایم گیری نوربرینگ مونده که مطمئنا اونم سربلند بیرون میاد ازش
Nismo
۳۰ آذر ۱۴۰۳فکر کردن چیه! اینایی که گفتی توی zora عملی میشه
5.5 لیتری 8 سیلندر توئین توربو+ موتور الکتریکی+ چهارچرخ محرک+ دوکلاچه + 1200 اسب قدرت
فکر کنم سریعترین سوپر اسپرت تاریخ بشه
فراری کارش تمومه
مازیار
۳۰ آذر ۱۴۰۳اگه این عملکرد براحتی و توسط اغلب افراد قابل دستیابی باشه _ که به نظرم همینطور هست _ واقعا قابل تمجیده و انتظار برای پیست رو داغتر میکنه
Taha Ayoobi
۳۰ آذر ۱۴۰۳یادته گفتم Wait
مازیار
۳۰ آذر ۱۴۰۳خوشبختانه موارد هیجانانگیز برای انتظار کم نیست
Taha Ayoobi
۳۰ آذر ۱۴۰۳بازم Wait
خاص
۳۰ آذر ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/aston-martin/2025-aston-martin-valhalla-debut-details/
amirboss
۳۰ آذر ۱۴۰۳کوروت داره به جایگاهی که لیاقت داره برمیگرده.
این عملکرد واقعا جای تحسین داره.
کمتر خودرو سازی رو میشناسم که نسل بعدی محصولاتش این همه موفقیت و تغییر مثبت داشته باشه.
البته امیدوارم منتقدین اگه میخان نظر بدن از راه علمی و منطقی باشه و الکی فسفر نسوزونن.
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۳۰ آذر ۱۴۰۳یه جور میگی جایگاهی که لیاقت داره که انگار تو افت بوده.کوروت از اولین نسلش که خیلی از برندها اسپرت ساز مثل لامبورگینی پورشه نبودن تو راس بوده.الان هم که وارد موتور وسط شده و انجینهایی توسعه داده که بقیه جراتش رو ندارن.الان فراری هم جرات توسعه وی۸ تنفس طبیعی ندارن.خوشحالم تایم دیمون رو نزد دیمون مثل وایپر باید تایمش تو تاریخ بمونه.
Taha Ayoobi
۳۰ آذر ۱۴۰۳خیلی جالبه کوروت ماشینی بود که تو دوران افول هم بالاترین تو آمریکا بود و عملکرد عالی ای داشت.
دیمن تایمش تاریخیه، بنزینی بالاتر از برقی
amirboss
۳۰ آذر ۱۴۰۳داداش کوروت تو کمترین دورانی جایگاهی که الآن بدست آورده رو داشته.
نسل های قبلی بیشتر تو خاک آمریکا شاخ بودن و توان مقابله با بزرگان جهان رو نداشتن.
کوروت الآن تو دورانیه که در شتاب اولیه و ثانویه جلوی گنده های جهان قد علم کرده و خیلی ها رو به چالش کشیده.
تو آمریکا کمتر خودرویی پرفورمنس کوروت رو در مقیاس تولید ارائه میده
Taha Ayoobi
۳۰ آذر ۱۴۰۳کوروت های قبلی فرمول ساختشون آمریکایی بود، یعنی چیزی متفاوت از بقیه دنیا.
چیزی رو بهت میداد که تو ماشینای دیگه نبود.
ولی C8 همونطور که 718 پایینتر به نقل از مدیر جیام، روی دیگه ای از سوپراسپرت آمریکایی رو نشون میده و صددرصد به خاطر موتور وسط شدنشه.
amirboss
۳۰ آذر ۱۴۰۳صد درصد بخاطر موتور وسط بودنشه؟؟؟
به چه دلیلی این حرف رو میزنی؟
موتور خودرو که دروسط کابین قرار گرفته تو هندلینگ و تقسیم وزن و مرکز ثقل و یه سری پارامتر های فنی دیگه تاثیر گذار هست اما صددرصد نیست برادر.
این موتور با این قدرت چه در جلو ی خودرو یا در عقب خودرو قرار میگرفت تفاوت اندکی در عملکرد نهایی خودرو شاهد بودیم.
درضمن اگه کوروت سنت شکنی نمیکرد هیچ وقت به این موفقیت نمیرسید
Taha Ayoobi
۱ دی ۱۴۰۳فک کنم سوء تفاهم شد،
من منظورم این بود که یکی از عواملی که توی این تغییر نقش داشته صددرصد موتور وسط شدنه،
شاید شما فکر کردی میگم فقط به خاطر موتور وسط شدنه.
amirboss
۱ دی ۱۴۰۳احتمالا!
حمیدرضا
۱ دی ۱۴۰۳فراری جراتشو داره قوانین الایندگی اروپا اجازشو نمیده.
R@min
۳۰ آذر ۱۴۰۳اگر یه تریم سبک وزن هم که بین ۱.۴ تا ۱.۵ تن باشه، بسازن اعداد باز هم چشمگیر تر میشه و عملکرد ماورای تصور. می تونن یه بج کادیلاک بچسبونن با قیمت بالاتر هم بدن و وزن هم پایین بیارن این پلتفرم و ساختار خیلی بیشتر از این ها جا داره جی ام حتی نزدیک ظرفیت کاملش هم نشده
اینکه بدون محور اضافه این تایم هارو ثبت کردن فوق العادس هر چند بنظرم نیاز به راننده با تجربه داره، باید توسط مجلات و مالکین چه تایمی می زنه.
Nismo
۳۰ آذر ۱۴۰۳اقا رامین یه چیز جالب اینکه خیلی ماشین های دیگه منظور هایپرکارهای میلیون دلاری با شرایط برابر و حتی بهتر به همچین تایمی نرسیدن و این چطور ممکنه بنظر شما؟
مثلا هنسی ونوم با 1800 اسب و وزن 1400 کیلو شتابش 2.5 ثانیه
ssc تواتارا با قدرت 1700 و وزن 1300 شتابش 2.4
کونیگزگ یسکو با 1600 اسب و وزن 1400 و گیربکس مولتی کلاچ 2.5
کوروت zr1 با 1000 اسب و وزن 1600 کیلو و دوکلاچه شتاب صفرتاصد 2.3
همه این خودروهایی هم که گفتم تک محور بودن
بنظر شما این اختلافات علتش چیه؟ آیا واقعا پای مهندسی برتر در میان است؟ یا چیز دیگه ای؟
دوست دارم پاسخ شما رو بدونم
علیرضا
۳۰ آذر ۱۴۰۳مسئله گیربکس هست دوست عزیز
چند مورد بالا که گفتین همه برای ثبت رکورد سرعت جدید اسب بخار بالا دارن اما کروت خودشو روی ۳۷۵ محدود کرده
اگر این خودرو هم میخاست رکورد سرعت بالای ۴۷۰ بزنه شتابش مطمعنا از این خودرو ها کمتر میشد چه بسا به رکورد سرعت بالا هم نمیرسید
چون برای رکورد سرعت ۴۵۰ کیلومتر برساعت بالای ۱۵۰۰ اشب قدرت نیازه اونم از نوع موتور پرخوران (توربو یا سوپرشارژ)
JDM سابق
۳۰ آذر ۱۴۰۳این تریم و حتماً باید برای زورا اعمال کنن
GM واسه تولید زورا کارش سختره
باید وزنو کم کنن ساختار ماشین باید مونوکوک کربن بشه و این خیلی روی هزینه تاثیر گذاره
یا برگردن به اون روش سنتی شون و اسب بخار و ببرن بالا یا برای خنتی کردن سیستم هیبریدی خرج کنن
Taha Ayoobi
۳۰ آذر ۱۴۰۳جی ام اگه قیمتو ببره بالا برا تک تک دلار ها رو ماشین هزینه کرده،
خیلی دوست دارم یکی به جی ام به قیمت بردن بالا گناه نیست وقتی عملکردش از میلیون دلاری بهتر باشه.
R@min
۳۰ آذر ۱۴۰۳برای کاهش وزن نیازی به شاسی کربنی نیست پلتفرم آلومینیومی کوروت بی نقصه. همین کانفیگ راحت ۱۵۰ کیلو جای چربی سوزی داره طوریکه زورا هم می تونن دور ۱.۶ تا ۱.۷ تن جمع کنن.
JDM سابق
۳۰ آذر ۱۴۰۳با این رویکرد GM که دوست داره سرنشین حداکثر امکانات رفاهی در اختیارش باشه نیاز به شاسی کربنی پیدا میکنه همه رقبا کربن باز شدن و بودن فراری، مک لارن، حتی لامبورگینی، این سیستم هایبرید نیازمند همچین شاسی ای هست
میتونن یکار دیگه هم کنن
یه موتور Radial برقی بذارن بین موتور گیربکس و حداکثر توان و از موتور بنزینی بگیرن با این وجود هم افزایش وزن و شاهد تک بودن خواهیم بود ولی با شرایط بهتر
R@min
۳۰ آذر ۱۴۰۳شاسی کربنی که هیچ وقت توسعه نمیدن برای ماشینی که حاشیه سود پایینی داره این هزینه معقول نیست حتی فراری هم شاسی کربنی فقط برای F80 گذاشت. توی زورا هم خبری از موتورهای مورد استفاده تو فراری و لامبو نیست همون سیستم ساده e-ray هست که یه گریپ خوب برای چرخ جلو بگیره و برای این موتور قوی که گشتاور تو دور پایین میده نیازی به اضافه کردن موتور الکتریکی تو گیربکس هم نیست، وزن ۱.۸ تنی معقوله براش.
Scuderia Ferrari
۳۰ آذر ۱۴۰۳در حد و اندازه های 296GTB ….
گفتم رقابت با SF90 استراداله سخته ، حتی روئلتو هم نتونست سرشاخ بشه
Nismo
۳۰ آذر ۱۴۰۳zora پودرش میکنه صبر کن
همینجوریش کوروت توی تاپ اسپید نسبت بهش برتری داره
یه شتاب صفرتاصد میمونه که اونم لازمش یه چهارچرخ محرکه که زورا داره
نوبت به زورا که برسه فراری الکی گرون تو گرد و خاکش محو میشه
حمیدرضا
۳ دی ۱۴۰۳زحمت میکشه با کلی قدرت بیشتر میخواد ماشین ۶ سال پیش رو شکست بده
سوشیانت
۳ دی ۱۴۰۳اون ماشین ۶ سال پیش بجای اینکه با کوروت رقابت کنه تصمیم گرفت وارد کلاس هیبرید بشه
حمیدرضا
۶ دی ۱۴۰۳اگه همون هیبرید نبود c8zr1 رو با چی مقایسه میکردن و توسعه میدادنش؟ اون موقع فراری مدل f8 رو داشت که هیبرید هم نبود ایا کوروت تونست کاری بکنه در مقابلش؟
OM.01
۳۰ آذر ۱۴۰۳(گفتم رقابت با SF90 استراداله سخته ، حتی روئلتو هم نتونست سرشاخ بشه)
فراری SF90 و مکلارن 765LT به ترتیب سال 2019 و 2020 رونمایی شدن و فاصله سوپر اسپرت و هایپرکار هارو نزدیک کردن و کلی رکورد زدن و رفتن به دنبال کار زندگیشون…
هنوز که هنوز رقیب آنچنانی ندارن که حریفشون باشه. داریم وارد 2025 میشیم و حدودا 5سالی هست که از حضور اون سلاطین میگذره دیگه شکست دادن اونا خیلی دست آورد خاصی به چشم نمیاد…
حمیدرضا
۳ دی ۱۴۰۳👌👌👌
AD
۳۰ آذر ۱۴۰۳اس اف نود سبکتر و 4 چرخ درایو هس
2برابر زد ار وان قیمت داره زمان 400مترشون یکیه تو پیست هم با پکیجzr1 سریعتر از اس اف90 خواهد بود
دلیل غیر منطقی دیگه ای هس برای نخریدن این ماشین؟
296 فک میکنم بیشترین درصد برتریش بخاطر هایبرید و وزن بسیار سبکش باشه واقعا ماشین شاهکاریه 296
منتظر عملکرد زد ار وان تو پیست ام
سوشیانت
۳۰ آذر ۱۴۰۳همین الان قدرت و سرعتش از sf90 بیشتره
با پکیج هم شتابش با sf90 xx برابر شده
پدال لطفا پاک نکن
حمیدرضا
۱ دی ۱۴۰۳همون موقع گفتم عملکرد zr1 نهایتا در حد مدل پرفورمنس ۲۹۶ هست خیلیا قبول نکردن. معنی حرفم این نیست که عملکرد کوروت ضعیفه کسی اشتباه برداشت نکنه. منظور اینه که با تک دف نمیشه با sf90 رقابت کرد یا حتی بهتر بود.
حمیدرضا
۱ دی ۱۴۰۳همین الان هم sf90 تایم صفر تا صد ۲ ثانیه و چهارصد متر ۹.۳ ثانیه رو توی رزومش داره که از zr1 سریعتره نیاز نیست پای مدل قوی تر xx بیاد وسط.
https://fastestlaps.com/models/ferrari-sf90-stradale
سوشیانت
۱ دی ۱۴۰۳https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://zug.ferraridealers.com/de-DE/sf90-xx-stradale&ved=2ahUKEwjG38bQwriKAxVYh_0HHUjyKhsQFnoECCIQAQ&usg=AOvVaw0raYjoAjiDqkYRAE3ubAXT
مدل xx رقیب اصلی zr1 محسوب میشه
حمیدرضا
۱ دی ۱۴۰۳لینکی که فرستادی سایت فراری رو باز میکنه. کجای سایت فراری نوشته رقیب zr1 مدل xx هست؟ اگر هم منظورت اون اعداد و ارقام اعلامیه پس برو لینک منم بررسی کن چون فراری همیشه اعداد و ارقام رو ضعیفتر اعلام میکنه.
حمیدرضا
۱ دی ۱۴۰۳https://www.caranddriver.com/ferrari/sf90-stradale
Ferrari’s official estimate is that the SF90 Stradale will rocket from zero to 60 mph in 2.5 seconds and the SF90 XX will do it in 2.3. Our testing of an SF90 Stradale proved that number to be conservative, as a standard SF90 Stradale ripped to 60 mph in a scant 2.0 seconds—a record for a production vehicle in our testing until it was eclipsed recently by the Porsche Taycan Turbo GT, which shot to 60 mph in 1.9 seconds.
سوشیانت
۳ دی ۱۴۰۳پس اگر اینطوری منم سه دهم از شتاب شورولت کم میکنم و میگم دو ثانیه کمی منطقی فکر کن هر خودرویی تو شرایط خاص میتونه بهتر از عدد کمپانی ثبت کنه همین z06 ۲.۲ هم زده بود
حمیدرضا
۶ دی ۱۴۰۳مگه اون تایم رو من کم کردم که تو هم سه دهم از کوروت کم کنی؟😂 تایمی هست که اون مجلات باهاش ثبت کردن قطعا مدرکشم دارن 😁 سریعترین تایم صفر تا صد توی دف عقب ها مال ۲۹۶ بود با ۲.۳ اون تایم ۲.۲ zo6 از کجا پیدا شد؟
AD
۱ دی ۱۴۰۳9.3 روی اسفالت درگ بوده نه شهری
حمیدرضا
۱ دی ۱۴۰۳مجله کار اند درایور ثبت کرده روی اسفالت معمولی.
AD
۱ دی ۱۴۰۳کار اند درایو 9.5 ثبت کرده نه 9.3
سریعترین تایمی که فراری sf90 ثبت کرده 9.46 بوده تنها چیزی ک ازش هس یه ویدیو از کیلومتر ماشین مشخص نیس تو چه شرایطی تست شده
درگ تایمز توی اسفالت معمولی چندین بار تستش کرد میانگین 9.6 بود
اکثر ویدیو های تست شده روی اسفالت درگ عدد 9.5 نشون میداد
هر دو ماشینای فوق العاده ای هستن 400متر راه درستی برای قضاوت ماشین نیست
حمیدرضا
۱ دی ۱۴۰۳اشتباه از من بود صفر تا صد ۲ ثانیه رو کار اند درایور ثبت کرده. تایم ۴۰۰ متر ۹.۳ رو مجله ایتالیایی Quattroroute ثبت کرده.
امیررضا
۳۰ آذر ۱۴۰۳بنزین معمولی اکتان ۹۳
بختت بسوزه ایرانی که سوپرت اکتانش 87 عه
OM.01
۳۰ آذر ۱۴۰۳بد نیست اشاره کنم شورلت گفته در 24.5 ثانیه از 80 مایل به 200 مایل میرسه و دوباره به 80 مایل برمیگرده که 22 درصد از C7 ZR1 و 53 درصد سریعتر از C6 ZR1 هست (130 الی 320 کیلومتر و مجدد به 130 کیلومتر)
خودروی کاملا شاهکاری طرف هستیم. موتور گیربکس مشخصات فنی شتاب دانفورس حداکثر سرعت
به شخصه دوست داشتم این مشخصات تو Z06 ارائه بشه(!) و تو ZR1 فقط کل بدنه فیبرکربن باشه برای کاهش وزن ولی چون قمیت فراتر از حد تصور میشه دیگه خب نشد ولی من اگه این ماشین رو میتونستم بخرم قطعا پیش شرکت های تیونینگ برای بدنه فیبرکربن میبردمش… احتمالا افرادی باشن که اینکارو بکنن بزودی
بنظرم قیمت 250k برای C8 Z06منطقی هست
راستی یه مالک کوروت ERAY رو توین توربو کرده تو آمریکا و نتایج جالبی گرفته!
https://www.motortrend.com/news/2024-chevrolet-c8-corvette-e-ray-hybrid-quarter-mile-record-boost-district/
پ.ن= ولی من باز این مدل کوروت هارو بیشتر دوست دارم 😁
https://www.lsxmag.com/news/carbon-fiber-zr1-powered-c2-corvette-rises-like-a-phoenix/
faster
۳۰ آذر ۱۴۰۳با پکیج پرفورمنس تازه تایم هاش با 296 برابره
Vette
۳۰ آذر ۱۴۰۳ایشالله که خیره
البته این ماشین برسه دست مت واتسون یهو تایمش از یه ماستنگ اکوبوست کند تر میشه
باید توجه داشت که این تایم توسط راننده حرفه ای کارخانه خودش شورولت زده شده
سهیل گل آزاد
۳۰ آذر ۱۴۰۳تو دوره ای که چپ و راست دارن برند های چینی با طراحی های اغوا کننده و با موتورهای الکتریکی و اسب بخار فلان و شتاب فلان معرفی میشن و اینا شدن صدر اخبار رسانه های خودرویی جهان کوروت با zr1 با یه موتور ۸ سیلندر توربوشارژر میاد بدون کمک هیچ سیستم هیبریدیی و محرک عقب بودن شتاب ۲.۳ و درگ ۹.۷ میزنه ایناست که واقعا دنیای ماشین بازی رو لذت بخش میکنه
آریا
۳۰ آذر ۱۴۰۳قیمتش که قطعا بالای 200هزار دلار میشه
ولی با این تایم صفرتاصد یعنی حریف SF 90 😐
حمیدرضا
۱ دی ۱۴۰۳این تایم صفر تا صد یعنی حریف ۲۹۶
امیرعلی
۳۰ آذر ۱۴۰۳405 شوتی به مراتب زمان بهتری رو ثبت میکنه ،،،
JDM سابق
۳۰ آذر ۱۴۰۳پدال تیتر و درست کن
۹.۶ زده
تو پیج اینستاگرام کوروت این عدد و زده
لازم به ذکره معمولاً توسط مجلات تست که میشه یه دهم سریعتر هم میشه
تایمش نزدیکه SF90 هست
هرچند انتظاری ندارم SF90 رو بزنه چون AWD هست
تا اینجاش هم درخشان ظاهر شده
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳۰ آذر ۱۴۰۳منبع ما موتوروان هست
https://www.motor1.com/news/745072/2025-corvette-zr1-0-60-mph-time/
هر وقت خودمون تست کردیم تیتر عوض می کنیم :)
JDM سابق
۳۰ آذر ۱۴۰۳اگر دست خودتون بیاد تست کنید چه بهتر 😀
ولی پیج رسمی Corvette تیزر داده بیرون تو کلیپ ذکر کرده 9.6 هست
مهدی
۳۰ آذر ۱۴۰۳هیبریدهای چهارچرخ تو شرایط عادی و روی آسفالت معمولی کمتر پیش اومده زیر ۲.۶ و ۲.۷ بزنن این هم نهایتا در همین حده که خیلی هم خوبه
718
۳۰ آذر ۱۴۰۳خب خب طبق معمول همه تعریف و تمجید کردند و هدف اصلی یادشون رفت . یادتون نره هدف اصلی نوربرگه نه قدرت نمایی صرفا در خط مستقیم . هرکسی عقیده ای داره . من خودم زمانی به عظمت و قدرت کوروت ایمان میارم که در نوربرگ بیاد و تایمی در حد پورشه بزنه . یادمون نره موتوروسط شد که با رقبای اروپایی بتونه رقابت کنه وگرنه مثل دیمن ۱۷۰ میشد هزار و خردهای اسب بخار رو C7 گذاشت و شتاب خوب زد . ( با راست و دروغ دیمن کاری ندارم ) اما بهر حال هدف اصلی رو یادتون نره . سنگ محک اصلی فقط و فقط در نوربرگه . فریب خط مستقیم رو نخورید
Taha Ayoobi
۳۰ آذر ۱۴۰۳موتور وسط شد چون میخواستن به حرف زورا آرکاس دانتوف عمل کنن که از نسل دوم کوروت معتقد بود کوروت باید موتور وسط باشه،
توی این نسل کاملا ادای احترام به گذشته دارن، هم نسخه زورا دارن هم به حرف اون عمل کردن.
اینکه میگید موتور وسط شد تا با فلا رقباش رقابت کنه هم خیلی خوب میشه بگید کجا گفته
718
۳۰ آذر ۱۴۰۳نمیدونم شوخی گفتی یا جدی اما واقعا عجیب بود حرفت . اولا هر کمپانی تعداد زیادی طراح در دوران فعالیت خودش داره و هر طراح سبک فکری خودشو . اگه قرار باشه کل محصول طبق میل طراحان باشه که هر نسل با قبلیش زمین تا آسمون فرقشه . حالا اگه بازم خیلی منبع دوس داری این هم حرف خود رییس جی ام که تو پدال هم کار شده :
رئیس جنرال موتورز در مراسم رونمایی Z06 در موزهٔ خودروی پترسون گفته است :
کوروت Z06 جدید سوپراسپرت آمریکایی را از نو تعریف میکند. این خودرو طراحی متمایز و دینامیک پیشرفتهٔ کوروت موتور وسط را ارتقاء میدهد تا تواناییهای پیست فوقالعاده را با پرفورمنسی در سطح جهانی ارائه کند
خودش صراحتا میگه همه چی از نو تعریف شده ( اصالت پَر ) و اشاره به حضور قدرتمند در پیست میکنه که هدف اصلی نسخه های بالاردهی کوروته . ضمنا همین که جی ام به الهام گرفتن از ۴۵۸ افسانه ای اقرار میکنه خودش گویاست که هدفش ورود به قلمرو اروپاییا بوده . اینم نقل از موتوروان در پدال :
« شورلت خیلی راحت عنوان میکند که در ساخت این خودرو از ۴۵۸ الهام گرفته و من به آنها میگویم به همین منوال ادامه دهید چون طی سالهای اخیر بهترین جایگزین برای فراری را ساختهاید.»
هنوزم شک داری رقابت جدی با پورشه و فراری و حضور قدرتمند در پیست ، انگیزه اصلی جی ام برای C8 بوده ؟
سوشیانت
۳۰ آذر ۱۴۰۳به گفته موتور وان پورشه ۹۱۱ gt2rs هم بررسی کرده
Taha Ayoobi
۳۰ آذر ۱۴۰۳طراح؟
منظورت طراحی بدنه اس؟
زورا دانتوف مهندس جنرال موتورز بود که مسئولیت کامل توسعه و ساخت کوروت C2 رو بر عهده داشت.
خیلی باحال میگی،
چون گفته سوپر اسپرت آمریکایی را از نو تعریف میکند، پس اصالت پر😂
اصلا بحث اصالت چیه این وسط
وقتی میگه از نو تعریف میکند منظورش اینه که روی جدیدی از سوپر اسپرت آمریکایی رو نشون میده
به نظرت چرا توی این نسل نسخه زورا داریم و کوروت موتور وسط شده؟
Taha Ayoobi
۳۰ آذر ۱۴۰۳ما که لینکی ندیدیم توی کامنت شما که بریم بخونیم،
و من تاحالا نشنیده بودم از رو 458
718
۳۰ آذر ۱۴۰۳شورلت خیلی راحت عنوان میکند که در ساخت این خودرو از ۴۵۸ الهام گرفته و من به آنها میگویم به همین منوال ادامه دهید بچهها چون طی سالهای اخیر بهترین جایگزین برای فراری را ساختهاید:
https://www.pedal.ir/chevrolet/2023-chevrolet-corvette-z06-first-drive/
کوروت Z06 جدید سوپراسپرت آمریکایی را از نو تعریف میکند. این خودرو طراحی متمایز و دینامیک پیشرفتهٔ کوروت موتور وسط را ارتقاء میدهد تا تواناییهای پیست فوقالعاده را با پرفورمنسی در سطح جهانی ارائه کند:
https://www.pedal.ir/chevrolet/2023-chevrolet-corvette-c8-z06/
718
۳۰ آذر ۱۴۰۳مفهومی که گفتم سرجاشه شما درگیر کلمات نشو . حالا شما جای طراح رو با مهندس یا مدیر عوض کن . نکته مهم اینه هیچ وقت و هیچ وقت یه محصول پرچمدار برای حرف یه نفر ساخته نمیشه . بعدشم چرا کوروت موتور وسط رو زمان همون زورا نساختن ؟ چرا این همه سال صبر کردند ؟ چون اون موقع کوروت فقط برای امریکاییا ارزش داشت و نماد اسپورت امریکا بود . یعنی موتورجلو ،دف عقب و بزرگترین v8 جیام زیر کاپوتش . اما الان موتوروسط شده که بتونه با اروپا رقابت کنه . راجع به پیست محور شدن هم که مفصل صحبت کردم و دیدیم حرف خود مدیره جی امه . درکل تو خود پدال سالها قبل این سوالا جواب داده شده و جایی برای کتمان حقیقت نیست . لینکا هم فرستادم رفته برا تایید . مال خود پداله
Taha Ayoobi
۳۰ آذر ۱۴۰۳داداش خیلی باحالی😂
من نمیدونم فن کدوم کشور یا برندی ولی میخوره فن پورشه باشی.
خودت نوشتی رئیس جی ام گفته(کوروت Z06 جدید سوپراسپرت آمریکایی را از نو تعریف میکند)،
بعد میگی(خودش صراحتا میگه همه چی از نو تعریف شده)
خداوکیلی این دو جمله چه ربطی به هم داره.
اصلا اینو ولش کن،
میگم مهندس بوده، میگی جای طراح و با مدیر و مهندس عوض نکن.
مهندس بوده، مهندس! Engineer.
برا حرف یه نفر چیه دیگه، بهش میگن پدر کوروت، تی کش اتاق مدیر نبوده که میگی برا حرف یه نفر.
اونموقع به حرفش عمل نکردن به هزار و یک دلیل،
اصلا معلوم نیست چی شده که تصمیم گرفتن انجام بدن یا نه.
ساده ترین دلیل هاش که به فکر همه میرسه مثلا نبود بودجه، عدم احساس نیاز مدیرای جی ام و…
خیلی دلم میخواد بازم توضیح بدم ولی چون میدونم نهایت جوابی که میگیرم اینه که میگی جای طراح و با مدیر و مهندس عوض نکن.
هنوز دارم بهش میخندم😂
718
۱ دی ۱۴۰۳نه اتفاقا . بعد از دیدن کامنتت ترجیح میدم لبخند بزنم و اسکرول کنم . واقعا پشیمون شدم . همون فکر کن یه آقا زورا بوده دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی دوست داشته کوروت موتوروسط باشه . بعدش چند دهه که گذشت جی ام یهو یادش اومد و کوروت رو موتوروسط کرد . جالبه زمانی که کوروت موتوروسط شد زورا مرده بود ! اگه جیام قصدش عمل کردن به حرف زورا بود چرا کوروت تا نسل ۷ موتورجلو بود ؟
حسن
۱ دی ۱۴۰۳718 بزرگوار ایده ی موتور وسط از انتون بود حالا اگه دور شده شما ببخش
نام زورا هم قطع به یقین از روی نام انتون گرفتن و ادای احترام به ایشونه
https://www.pedal.ir/chevrolet/%D8%B4%D9%88%D8%B1%D9%88%D9%84%D8%AA-%DA%A9%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%AA-%D8%B2%D9%88%D8%B1%D8%A7/
Taha Ayoobi
۱ دی ۱۴۰۳718،
بازم میگم، یه جوری میگی یه آقا زورایی بوده انگار تی کش اتاق مدیر بوده🤣
یکی از دلایلی که تو این نسل جی ام داره اینجوری میکنه میتونه این باشه که نسل بعد کوروت برقیه و میخوان نسل بنزینی تو تاریخ ثبت بشه، من خودم احتمال نمیدم نسل بعد برقی باشه ولی یه دلیله.
چیزای عادی رو یه جوری میگی انگار چیز خاصیه😂
(جالبه زمانی که کوروت موتوروسط شد زورا مرده بود !)
خب مگه چیز خاصیه.
سوشیانت
۱ دی ۱۴۰۳طاها جان گفته الهام گرفتن منظور استفاده از طراحی فراری یا کپی کردن نیست
Taha Ayoobi
۱ دی ۱۴۰۳دقیقا 👍
بعضی ها تو تحلیل این کلمه مشکل دارن
حسن
۱ دی ۱۴۰۳چرا باید بره تو پیست
پورشه هر خودرویی که میسازه متخصص یه کارن
فرضا توربو اس که شتاب خوبی داره ایا میره تو پیست تست بشه یا جی تی ها را میبرن برا پیست
کدومشون بالای 320 تا سرعت میرن والا نمیشه اندازه هنسی و تواتارا و بوگاتی سرعت بره در حد توربو اس و SF 90 شتاب داشته باشه تو پیست هم بره
واقعا تعجبه چرا انتظار دارید یک خودرو همه فن حریف باشه
مگه از پورشه چنین انتظاری دارن که از کوروت انتطار دارید
Taha Ayoobi
۳۰ آذر ۱۴۰۳بابا به به
روزمو ساخت
کار همه تمومه
ولی باز ببینیم چی میشه
حسن
۱ دی ۱۴۰۳شاهکاره
یکجانبه نیست همه فن حریفه حداکثر سرعتش را هیچ خودرویی غیر غولها ندارن شتاب هم فقط یکی یا دوتا مثلش هست
تنها خودروی تاریخ که در تمام زمینه ها خودش حرف میزنه اصلا نیاز نیست انتقادها را جواب داد
من وقتی معرفی شد گفتم این موتور بی ماننده و شاهکار صنعت خودرو است حتی اگه اگه تولید نشه کسی هم سوارش نشه
بعد 375 تا رفت که بیشتر هم میره همینجا دیگه نفسها باید حبس بشه اصلا اعجوبه است سرعتی در حد متخصص های حداکثر سرعت
بقیش اشانتیونه
718
۱ دی ۱۴۰۳کامنت بالاترش میگه : واقعا تعجبه چرا انتظار دارید یک خودرو همه فن حریف باشه
اینجا میگه : یکجانبه نیست همه فن حریفه
امریکن فن است دیگر …
فقط باید دید و خندید به این حجم از ابتذال و حماقت و تعصب
حسن
۱ دی ۱۴۰۳بزرگوار شما میگی بره تو پیست رکورد بزنه تا بهش ایمان بیاری میگم انتظار زیادیه شما ایمان نیار
تو فاکتورهای ازاد عمومی و همگانی سرعت و شتاب همه فن حریفه شاهکار کرده پیست یک تخصصه و باید گند بزنی به سیستم تعلیق و صد تا کنترل براش بذاری سواریش را سفت و تیراهنی کنی تا بره تو پیست هر چند نوربر راننده میخواد مث پورشه که اونجا بخوابه که اینا ندارن
یا ایکیوت کمه یا خودت را زدی به اون راه
توربو اس شتاب 2.3 حداکثر سرعت 320 پیست نمیره و نمیتونه رکورد بزنه
هر پورشه ای هم که میره تو پیست شتاب 3.5 تا 2.8 داره با سرعت نهایت 340
لامبو تمراریو شتاب 2.7 حداکثر سرعت 340
مکلارن W1 شتاب 2.7 حداکثر سرعت 350
فراری f80 2.1 سرعت 335
حالا این 2.3 9.6 375 زده تا رکورد نوربر را نزنه تو بهش ایمان نمیاری این تو المانهای یک خریدار عادی همه فن حریفه
اصلا نوربر نباید بره همین جوری عالیه
Taha Ayoobi
۱ دی ۱۴۰۳حسن دقیقا،
هرچی جلوتر میره شاهکار تر میشه.
718،
بابا تو چرا همه چیرو برعکس نتیجه گیری میکنی،
حسن میگه نباید انتظار داشت همه فن حریف باشه،
حالا ماشینی که همه فن حریف باشه رو نباید انداخت دور که.
حسن
۱ دی ۱۴۰۳اتفاقا طاها همه فن حریفه
یک خریدار عادی که این نوع خودروها را میخره عمرا بره تو پیست
چی براش مهمه شتاب و سرعت نهایی تو تمام المانهایی که یک خریدار داره عالییه
شتاب بی همتا نهایت حد مگه چندتا مثش هست
سرعت نمونه 375 تا بی نظره
الان دو ماه نیست همه هایپر کار معرفی کردن ار فراری و مکلارن و لامبو همه بالا 2.6 و زیر 350 تا ن ای قطعا همه فن حریفه
همونایی هم که 2.1 و 2.2 میزنن زیر 340 تا حداکثر دارن این جمع خوبیهای همه را داره
منطق اروپایی فن ها اینجوریه
اگه خودرو اروپایی باشه تو موزه بذارنش تو شیشه همه میگن عجب اعجوبه ای ساختن
امریکایی باشه باید تست شتاب بده تست 400 متر بده تست حداکثر سرعت هم بده تو پیست هم بره رکورد بزنه وگرنه اصلا بدرد نمیخوره اینا یه مشت متعصبن نباید حوابشون را داد اما جواب هم ندی فک میکنن درست میگن حرفشون میشه پیراهن عثمان در صورتی که چرت محض میگن
Taha Ayoobi
۱ دی ۱۴۰۳این واقعا همه رو باهم داره،
سرعتش هم بالاتر میره قطعا،
چون تو شرایط مطلقا استاندارد نگرفتن اگه درست یادم باشه.
بهترین شکل این توهم اروپایی فن هارو گفتی.
فک میکنن هرچی آمریکاییه، هردمبیل ساخته شده و کلا به درد نمیخوره، اونور هرچی اروپاییه خدای مهندسی.
توهم مهندسی برتر که هیچی.
بعد جالبه، هرچی میگی، فقط دیس لایک میدن، هیچکی نظری نداره و درستشو نمیدونه ولی چون خوشش نمیاد دیس لایک میده.
واقعا بعضی هاشون چرت و پرت خالص تحویل میدن،
من هنوز دهنم وا مونده این 718 چجوری طراح و با مهندس یکی میکنه.
خیلی حال کردم بهش گفتی یا آیکیوت پایینه یا خودت و زدی به نفهمی.
جوابشون رو ندی سایتو رو سرشون میذارن.
فقط صبر کن ببین اگه ZR1 تو پیست تایم حسابی بزنه اینا چجوری میبرنش زیر سوال.
هیچی دستشون نیاد آخرش میگن نه کوروت برا این ارزون تره که چرم توی کمربندش از اونجای بوفالو نیست و این یعنی ضعیف تره.
حسن
۱ دی ۱۴۰۳همین امروز درگ لامبورگینی روئلتو و مکلارن را گذاشتن همه دارن به به چه چه میکنن کسی هم نمیگه ببرش تو پیست تا بگم خوبه
روئلتو پرچمدار سنت آگاتا ظرف ۲.۷ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید و ۴۰۰ متر را در ۹.۸ ثانیه طی کرد.
یا فراری هرگز بخاطر پیست سواری و نرمیه خودروهاش را فدا نمیکنه کسی هم نمیگه فراری بده اما تا امریکایی میاد وسط همه میشن قاطرچی هم باید بار ببره هم سواری بده
Taha Ayoobi
۲ دی ۱۴۰۳صفر تا صد اندازه کوروت e-ray
به امید روزی که ZR1 بیاد و همه رو بذاره جیپ پشتیش🍻
hosen
۳۰ آذر ۱۴۰۳عجب تایم خوبی زده حس خیلی خوبی ازش میگیرم
مهردادکمال
۳۰ آذر ۱۴۰۳کوروت و ۹۱۱ قدیمیترین رقیب همن تو مجلات اوائل دهه نود میلادی با هم خیلی سروشاخ شدن حالا منتظر جی تی تو آر اس بایست بود ببینیم میتونه تو پیست رقیب مناسبی باشه یا خیر
با موتور وسط شدن کوروت موازنه سوپراسپرتها بهم ریخت یجورایی بقیه تو سایه رکورد شکنی ها از قیمت تا پرفورمنس قرار گرفتن
Galant.VR4(JDM)
۳۰ آذر ۱۴۰۳دمش گرم کوروت همیشه پرچمداری کرده خدابخواد رقابت های جذاب و نفسگیری بین کوروت و اروپایی ها در پیشه 🇺🇲
امیدوارم نسخه زورا تعادل وزن خوبی داشته باشه و به همراه این پکیج باشه
MP
۳۰ آذر ۱۴۰۳ما که باور میکنیم!
ولی منتظر درگش با 296 GTB میمونیم!
شاید اون موقع بیشتر باور کنیم!
حسن
۳۰ آذر ۱۴۰۳تبریک به دوستان
2.3
9.6
375
عارف رضائیان
۳۰ آذر ۱۴۰۳خب به نظرم همه چیز در شتاب وسرعت خلاصه نمیشه مسائل خیلی مهم تری مثل ایمنی در تست تصادف و عمر مفید که بیشتر ناشی از متریال استفاده شده هست هم در قیمت تمام شده ماشینها اثر گذاره بیخود نیست که کوروت ارزون تر از پورشه و یا فراریه
Taha Ayoobi
۱ دی ۱۴۰۳عارف جان به نکته خیلی خوبی اشاره کردید.
جوابش:
https://www.pedal.ir/chevrolet/2023-chevy-corvette-z06-coolest-9-things/
(یکی از ویژگیهای جالب پیشرانهٔ LT6 استفاده از سوپاپهای مکانیکی بجای هیدرولیکی است. به گفتهٔ جنرال موتورز، این سوپاپها در طول عمر پیشرانه هرگز به تعمیر و نگهداری و یا تنظیم نیازی نخواهند داشت. البته استفاده از این سوپاپها به ضرر سازنده خواهد بود زیرا در طول فرایند ساخت پیشرانه باید فاصلهٔ آنها سه بار اندازهگیری شود ولی در عوض هرگز به سرویسهای بعدی نیاز ندارند. به گفتهٔ جنرال موتورز، این کار با استفاده از متریال مدرن امروزی امکانپذیر است. بهعنوانمثال، انگشتیها با فولاد سخت ساخته و با پوشش کربنی الماس مانند روکش شدهاند، سوپاپهای هوا از تیتانیوم و سوپاپهای دود هم از فولاد نیتریدی با حفرههای توخالی پر از سدیم ساخته شدهاند. در این سوپاپها همهچیز برای مقاومت در برابر سایش طراحی شده است. به گفتهٔ مهندسین، حتی پس از آزمایشهای مسافت بالای جنرال موتورز نیز همهچیز مثل روز اول باقیمانده است. این یعنی برخلاف بسیاری از سوپراسپرتها، Z06 به تعمیر و نگهداریهای پرهزینه و سرویسهایی با فواصل کوتاه نیازی نخواهد داشت. این خودرو تمام آزمایشهایی که استینگری پشت سر گذاشته را تجربه کرده و بنابراین از لحاظ دوام مشابه برادر ضعیفتر خود با پیشرانهٔ سادهٔ پوشراد خواهد بود.)
هرکی گرون تره لزوما با دوام تر نیست.
M power
۱ دی ۱۴۰۳یه کوروت سفید تو تهران هست کسی میدونه مدلش چیه؟