کوروت ZR1 جدید با پکیج ZTK بهطور رسمی موفق به ثبت شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر ۲.۳ ثانیه و درگ ۴۰۰ متر ۹.۶ ثانیه شده است.
اخبار و جنجالهای کوروت ZR1 تمامی ندارد. پسازاینکه چندی پیش پرچمدار خانوادهٔ C8 در پیست آزمایشی پاپنبورگ آلمان توانست به حداکثر سرعت ۳۷۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند، حالا اعداد چشمگیر دیگری را به ثبت رسانده است. ZR1 بهطور رسمی توانسته ظرف تنها ۲.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد و مسافت ۴۰۰ متر درگ را در ۹.۶ ثانیه طی کند. این اعداد با پکیج پرفورمنس ZTK حاصل شده درحالیکه ZR1 بدون این پکیج کمی کندتر خواهد بود بهگونهای که ظرف ۲.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و برای پیمودن ۴۰۰ متر به ۹.۷ ثانیه زمان نیاز خواهد داشت.
به گفتهٔ شورلت، تمام این آزمایشها با بنزین معمولی اکتان ۹۳ و روی آسفالت معمولی انجام شده است. مقایسه با رقبا، عملکرد فوقالعادهٔ کوروت را برجستهتر میکند. برای مقایسه، لامبورگینی روئلتو با قوای محرکهٔ هیبریدی و چهارچرخ محرک، ظرف ۲.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد. در ۴۰۰ متر نیز عملکرد ZR1 تقریباً همسطح روئلتو و فراری ۲۹۶ GTB است ولی رکورد سریعترین خودروی بنزینی در درگ همچنان در اختیار دوج چلنجر دیمن ۱۷۰ با تایم ۸.۹ ثانیه است. البته این تایم فقط در شرایط خاص روی آسفالت مخصوص درگ و سوخت E85 به دست آمده درحالیکه کوروت در شرایط معمولی چنین تایمهایی را ثبت کرده است.
یکی از مهندسان شورلت در این رابطه میگوید:
کوروت ZR1 جدید بازهم از انتظارات ما فراتر رفت. ZR1 با رکورد حداکثر سرعت ۳۷۵ کیلومتر بر ساعت که بین تمام خودروهای زیر یک میلیون دلار بیرقیب است، مأموریت خود را برای ارائهٔ قدرت بیامان به خریداران انجام خواهد داد
این پرفورمنس فوقالعاده به لطف یک پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 توئین توربو حاصل میشود که ۱۰۶۴ اسب بخار قدرت و ۱۱۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. چیزی که در مورد کوروت ZR1 هنوز نمیدانیم قیمت است که امیدواریم بهاندازهٔ عملکردش خیرهکننده نباشد!
Siyavash
۳۰ آذر ۱۴۰۳تبریک به کوروت بابت این تایم عالی که زده ..داره به جایگاه واقعی خودش میرسه..خودم بیشتر به فراری و مکلارن و پورشه علاقه دارم ولی این کوروت واقعا خیلی خوب داره کار میکنه ..💯
Nismo
۳۰ آذر ۱۴۰۳میتونم بگم کار تمام فراری ها و پورشه ها و لامبوها تمومه
با دف عقب و بدون سیستم هیبرید همچین تایمی ثبت کنی یعنی شاهکار کردی
یه تایم توی نوربرگ بزنه دیگه جای برای حرف نمیمونه
میشه گفت که عملکرد با این قیمت واقعا بقیه الکی گرون حساب میشن
تازه هنوز zora مونده
محمد
۳۰ آذر ۱۴۰۳بنزین اکتان ۹۳ واسه اونا معمولیه؟ما کجاییم؟
کسرا
۳۰ آذر ۱۴۰۳چلنجر یاد بگیره
آسفالت معمولی
بنزین اکتان ۹۳
Taha Ayoobi
۳۰ آذر ۱۴۰۳تکنولوژی های کوروت صد برابر چلنجره، چلنجر قدرت و گشتاور رو بدون محدودیت تحویل میده سر چرخ، بنابراین تایم زدن باهاش اصلا آسون نیست و آسفالت درگ میخواد.
اگه برا کوروت هم محدود کننده گشتاور نمیذاشتن اصلا راه نمیرفت
اگه اینجوریه کونیگزگ هم یاد بگیره با بنزین معمولی قدرت هاشو اعلام کنه
BMZ
۳۰ آذر ۱۴۰۳بشنو و باور مکن
حتما اینم مثل رکورد موستانگ توی نوبورگرینگه؟ یا شتاب 100-0 دوج؟
دیگه دستتون واسه همه رو شده ، فردا ویدئوهای اینم درمیاد که از یک BMW M5cs میخوره
مهراد
۳۰ آذر ۱۴۰۳از کمپرس یخ و خمیر دندون استفاده کن ، پماد آلفا هم خوبه
پرچم میذاری فکر میکنی ما کور و کریم
سوشیانت
۳۰ آذر ۱۴۰۳آره فقط تو توهمات یک متعصب ام فایو سی اس دوج و شورولت رو میزنه
Vette
۳۰ آذر ۱۴۰۳والا کوروت C8 به تمامی وعده هاش عمل کرده
چه در جاده چه در مسابقات
دیمن
۳۰ آذر ۱۴۰۳زیاد به این چرندیات دل خوش نکن، کوروت وموستانگ واقعیتهایی هستند که بی ادعا حرفای زیادی برای گفتن دارند وخواهند داشت
Taha Ayoobi
۳۰ آذر ۱۴۰۳BMZ دیگه دیره برا این حرفا
پیشنهاد من به سوخته ها همیشه اینه که نیتروفورازون استفاده کن.
آرش
۳۰ آذر ۱۴۰۳کوروت در سال ۲۰۰۵ با مدل zr1 توسط متخصصان آلمانی با موتور ۶۵۰ اسبی رکورد سرعت ۳۳۸ کیلومتر رو ثبت کرد همون زمانا سالین s7 توئین توربو هم به رکورد ۳۹۹ کیلومتر رسید کلا آمریکایی ها خیلی راحت به سرعت های بالا میرسن چند تا رکورد جالب دیگه هم ثبت شده البته غیر رسمی فراری انزو fxx 392 کیلومتر مزراتی mc 12 کورسا ۳۷۵ لافراری ۳۹۲ کیلومتر ….
Cehx
۳۰ آذر ۱۴۰۳خداوکیلی نگین شتاب دیمن 170 1.66 هست حداقل یخورده مروت بخرج بدین شتابی که با بنزین میزنه رو بگین اخه این 2.3 ثانیه میزنه چجوری اون 1.66 میزنه از نظر من دیمن 170 هم تایم رسمیش باید با بنزین باشه نه با سوخت E85
Taha Ayoobi
۳۰ آذر ۱۴۰۳چه ربطی داره،
بنزین E85 که تقلب نیست،
هرکی بخواد میتونه موتور ماشینو سازگار کنه.
مثال بارزش هم کونیگزگ
Mr. gt c
۳۰ آذر ۱۴۰۳تیر خلاصی به برقی و هایبریدی های ادا اصولی، خیلی حرفه با دف عقب این شتاب ها!
فک کن اینو هایبرید کنن چهار چرخ متحرک دوتا الکترو موتور برای چرخ های جلو و یکی بین گیربکس و برای چرخ های عقب، عجب موجود ترسناکی میشه
خیلی حال کردم با این ماشین خلاصه، به دور از حاشیه زد ترکوند همرو، ی تایم گیری نوربرینگ مونده که مطمئنا اونم سربلند بیرون میاد ازش
Nismo
۳۰ آذر ۱۴۰۳فکر کردن چیه! اینایی که گفتی توی zora عملی میشه
5.5 لیتری 8 سیلندر توئین توربو+ موتور الکتریکی+ چهارچرخ محرک+ دوکلاچه + 1200 اسب قدرت
فکر کنم سریعترین سوپر اسپرت تاریخ بشه
فراری کارش تمومه
مازیار
۳۰ آذر ۱۴۰۳اگه این عملکرد براحتی و توسط اغلب افراد قابل دستیابی باشه _ که به نظرم همینطور هست _ واقعا قابل تمجیده و انتظار برای پیست رو داغتر میکنه
Taha Ayoobi
۳۰ آذر ۱۴۰۳یادته گفتم Wait
مازیار
۳۰ آذر ۱۴۰۳خوشبختانه موارد هیجانانگیز برای انتظار کم نیست
Taha Ayoobi
۳۰ آذر ۱۴۰۳بازم Wait
خاص
۳۰ آذر ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/aston-martin/2025-aston-martin-valhalla-debut-details/
amirboss
۳۰ آذر ۱۴۰۳کوروت داره به جایگاهی که لیاقت داره برمیگرده.
این عملکرد واقعا جای تحسین داره.
کمتر خودرو سازی رو میشناسم که نسل بعدی محصولاتش این همه موفقیت و تغییر مثبت داشته باشه.
البته امیدوارم منتقدین اگه میخان نظر بدن از راه علمی و منطقی باشه و الکی فسفر نسوزونن.
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۳۰ آذر ۱۴۰۳یه جور میگی جایگاهی که لیاقت داره که انگار تو افت بوده.کوروت از اولین نسلش که خیلی از برندها اسپرت ساز مثل لامبورگینی پورشه نبودن تو راس بوده.الان هم که وارد موتور وسط شده و انجینهایی توسعه داده که بقیه جراتش رو ندارن.الان فراری هم جرات توسعه وی۸ تنفس طبیعی ندارن.خوشحالم تایم دیمون رو نزد دیمون مثل وایپر باید تایمش تو تاریخ بمونه.
Taha Ayoobi
۳۰ آذر ۱۴۰۳خیلی جالبه کوروت ماشینی بود که تو دوران افول هم بالاترین تو آمریکا بود و عملکرد عالی ای داشت.
دیمن تایمش تاریخیه، بنزینی بالاتر از برقی
R@min
۳۰ آذر ۱۴۰۳اگر یه تریم سبک وزن هم که بین ۱.۴ تا ۱.۵ تن باشه، بسازن اعداد باز هم چشمگیر تر میشه و عملکرد ماورای تصور. می تونن یه بج کادیلاک بچسبونن با قیمت بالاتر هم بدن و وزن هم پایین بیارن این پلتفرم و ساختار خیلی بیشتر از این ها جا داره جی ام حتی نزدیک ظرفیت کاملش هم نشده
اینکه بدون محور اضافه این تایم هارو ثبت کردن فوق العادس هر چند بنظرم نیاز به راننده با تجربه داره، باید توسط مجلات و مالکین چه تایمی می زنه.
Nismo
۳۰ آذر ۱۴۰۳اقا رامین یه چیز جالب اینکه خیلی ماشین های دیگه منظور هایپرکارهای میلیون دلاری با شرایط برابر و حتی بهتر به همچین تایمی نرسیدن و این چطور ممکنه بنظر شما؟
مثلا هنسی ونوم با 1800 اسب و وزن 1400 کیلو شتابش 2.5 ثانیه
ssc تواتارا با قدرت 1700 و وزن 1300 شتابش 2.4
کونیگزگ یسکو با 1600 اسب و وزن 1400 و گیربکس مولتی کلاچ 2.5
کوروت zr1 با 1000 اسب و وزن 1600 کیلو و دوکلاچه شتاب صفرتاصد 2.3
همه این خودروهایی هم که گفتم تک محور بودن
بنظر شما این اختلافات علتش چیه؟ آیا واقعا پای مهندسی برتر در میان است؟ یا چیز دیگه ای؟
دوست دارم پاسخ شما رو بدونم
علیرضا
۳۰ آذر ۱۴۰۳مسئله گیربکس هست دوست عزیز
چند مورد بالا که گفتین همه برای ثبت رکورد سرعت جدید اسب بخار بالا دارن اما کروت خودشو روی ۳۷۵ محدود کرده
اگر این خودرو هم میخاست رکورد سرعت بالای ۴۷۰ بزنه شتابش مطمعنا از این خودرو ها کمتر میشد چه بسا به رکورد سرعت بالا هم نمیرسید
چون برای رکورد سرعت ۴۵۰ کیلومتر برساعت بالای ۱۵۰۰ اشب قدرت نیازه اونم از نوع موتور پرخوران (توربو یا سوپرشارژ)
JDM سابق
۳۰ آذر ۱۴۰۳این تریم و حتماً باید برای زورا اعمال کنن
GM واسه تولید زورا کارش سختره
باید وزنو کم کنن ساختار ماشین باید مونوکوک کربن بشه و این خیلی روی هزینه تاثیر گذاره
یا برگردن به اون روش سنتی شون و اسب بخار و ببرن بالا یا برای خنتی کردن سیستم هیبریدی خرج کنن
Taha Ayoobi
۳۰ آذر ۱۴۰۳جی ام اگه قیمتو ببره بالا برا تک تک دلار ها رو ماشین هزینه کرده،
خیلی دوست دارم یکی به جی ام به قیمت بردن بالا گناه نیست وقتی عملکردش از میلیون دلاری بهتر باشه.
R@min
۳۰ آذر ۱۴۰۳برای کاهش وزن نیازی به شاسی کربنی نیست پلتفرم آلومینیومی کوروت بی نقصه. همین کانفیگ راحت ۱۵۰ کیلو جای چربی سوزی داره طوریکه زورا هم می تونن دور ۱.۶ تا ۱.۷ تن جمع کنن.
Scuderia Ferrari
۳۰ آذر ۱۴۰۳در حد و اندازه های 296GTB ….
گفتم رقابت با SF90 استراداله سخته ، حتی روئلتو هم نتونست سرشاخ بشه
Nismo
۳۰ آذر ۱۴۰۳zora پودرش میکنه صبر کن
همینجوریش کوروت توی تاپ اسپید نسبت بهش برتری داره
یه شتاب صفرتاصد میمونه که اونم لازمش یه چهارچرخ محرکه که زورا داره
نوبت به زورا که برسه فراری الکی گرون تو گرد و خاکش محو میشه
OM.01
۳۰ آذر ۱۴۰۳(گفتم رقابت با SF90 استراداله سخته ، حتی روئلتو هم نتونست سرشاخ بشه)
فراری SF90 و مکلارن 765LT به ترتیب سال 2019 و 2020 رونمایی شدن و فاصله سوپر اسپرت و هایپرکار هارو نزدیک کردن و کلی رکورد زدن و رفتن به دنبال کار زندگیشون…
هنوز که هنوز رقیب آنچنانی ندارن که حریفشون باشه. داریم وارد 2025 میشیم و حدودا 5سالی هست که از حضور اون سلاطین میگذره دیگه شکست دادن اونا خیلی دست آورد خاصی به چشم نمیاد…
AD
۳۰ آذر ۱۴۰۳اس اف نود سبکتر و 4 چرخ درایو هس
2برابر زد ار وان قیمت داره زمان 400مترشون یکیه تو پیست هم با پکیجzr1 سریعتر از اس اف90 خواهد بود
دلیل غیر منطقی دیگه ای هس برای نخریدن این ماشین؟
296 فک میکنم بیشترین درصد برتریش بخاطر هایبرید و وزن بسیار سبکش باشه واقعا ماشین شاهکاریه 296
منتظر عملکرد زد ار وان تو پیست ام
امیررضا
۳۰ آذر ۱۴۰۳بنزین معمولی اکتان ۹۳
بختت بسوزه ایرانی که سوپرت اکتانش 87 عه
OM.01
۳۰ آذر ۱۴۰۳بد نیست اشاره کنم شورلت گفته در 24.5 ثانیه از 80 مایل به 200 مایل میرسه و دوباره به 80 مایل برمیگرده که 22 درصد از C7 ZR1 و 53 درصد سریعتر از C6 ZR1 هست (130 الی 320 کیلومتر و مجدد به 130 کیلومتر)
خودروی کاملا شاهکاری طرف هستیم. موتور گیربکس مشخصات فنی شتاب دانفورس حداکثر سرعت
به شخصه دوست داشتم این مشخصات تو Z06 ارائه بشه(!) و تو ZR1 فقط کل بدنه فیبرکربن باشه برای کاهش وزن ولی چون قمیت فراتر از حد تصور میشه دیگه خب نشد ولی من اگه این ماشین رو میتونستم بخرم قطعا پیش شرکت های تیونینگ برای بدنه فیبرکربن میبردمش… احتمالا افرادی باشن که اینکارو بکنن بزودی
بنظرم قیمت 250k برای C8 Z06منطقی هست
راستی یه مالک کوروت ERAY رو توین توربو کرده تو آمریکا و نتایج جالبی گرفته!
https://www.motortrend.com/news/2024-chevrolet-c8-corvette-e-ray-hybrid-quarter-mile-record-boost-district/
پ.ن= ولی من باز این مدل کوروت هارو بیشتر دوست دارم 😁
https://www.lsxmag.com/news/carbon-fiber-zr1-powered-c2-corvette-rises-like-a-phoenix/
faster
۳۰ آذر ۱۴۰۳با پکیج پرفورمنس تازه تایم هاش با 296 برابره
Vette
۳۰ آذر ۱۴۰۳ایشالله که خیره
البته این ماشین برسه دست مت واتسون یهو تایمش از یه ماستنگ اکوبوست کند تر میشه
باید توجه داشت که این تایم توسط راننده حرفه ای کارخانه خودش شورولت زده شده
سهیل گل آزاد
۳۰ آذر ۱۴۰۳تو دوره ای که چپ و راست دارن برند های چینی با طراحی های اغوا کننده و با موتورهای الکتریکی و اسب بخار فلان و شتاب فلان معرفی میشن و اینا شدن صدر اخبار رسانه های خودرویی جهان کوروت با zr1 با یه موتور ۸ سیلندر توربوشارژر میاد بدون کمک هیچ سیستم هیبریدیی و محرک عقب بودن شتاب ۲.۳ و درگ ۹.۷ میزنه ایناست که واقعا دنیای ماشین بازی رو لذت بخش میکنه
آریا
۳۰ آذر ۱۴۰۳قیمتش که قطعا بالای 200هزار دلار میشه
ولی با این تایم صفرتاصد یعنی حریف SF 90 😐
امیرعلی
۳۰ آذر ۱۴۰۳405 شوتی به مراتب زمان بهتری رو ثبت میکنه ،،،
JDM سابق
۳۰ آذر ۱۴۰۳پدال تیتر و درست کن
۹.۶ زده
تو پیج اینستاگرام کوروت این عدد و زده
لازم به ذکره معمولاً توسط مجلات تست که میشه یه دهم سریعتر هم میشه
تایمش نزدیکه SF90 هست
هرچند انتظاری ندارم SF90 رو بزنه چون AWD هست
تا اینجاش هم درخشان ظاهر شده
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳۰ آذر ۱۴۰۳منبع ما موتوروان هست
https://www.motor1.com/news/745072/2025-corvette-zr1-0-60-mph-time/
هر وقت خودمون تست کردیم تیتر عوض می کنیم :)
JDM سابق
۳۰ آذر ۱۴۰۳اگر دست خودتون بیاد تست کنید چه بهتر 😀
ولی پیج رسمی Corvette تیزر داده بیرون تو کلیپ ذکر کرده 9.6 هست
مهدی
۳۰ آذر ۱۴۰۳هیبریدهای چهارچرخ تو شرایط عادی و روی آسفالت معمولی کمتر پیش اومده زیر ۲.۶ و ۲.۷ بزنن این هم نهایتا در همین حده که خیلی هم خوبه
718
۳۰ آذر ۱۴۰۳خب خب طبق معمول همه تعریف و تمجید کردند و هدف اصلی یادشون رفت . یادتون نره هدف اصلی نوربرگه نه قدرت نمایی صرفا در خط مستقیم . هرکسی عقیده ای داره . من خودم زمانی به عظمت و قدرت کوروت ایمان میارم که در نوربرگ بیاد و تایمی در حد پورشه بزنه . یادمون نره موتوروسط شد که با رقبای اروپایی بتونه رقابت کنه وگرنه مثل دیمن ۱۷۰ میشد هزار و خردهای اسب بخار رو C7 گذاشت و شتاب خوب زد . ( با راست و دروغ دیمن کاری ندارم ) اما بهر حال هدف اصلی رو یادتون نره . سنگ محک اصلی فقط و فقط در نوربرگه . فریب خط مستقیم رو نخورید
Taha Ayoobi
۳۰ آذر ۱۴۰۳موتور وسط شد چون میخواستن به حرف زورا آرکاس دانتوف عمل کنن که از نسل دوم کوروت معتقد بود کوروت باید موتور وسط باشه،
توی این نسل کاملا ادای احترام به گذشته دارن، هم نسخه زورا دارن هم به حرف اون عمل کردن.
اینکه میگید موتور وسط شد تا با فلا رقباش رقابت کنه هم خیلی خوب میشه بگید کجا گفته
718
۳۰ آذر ۱۴۰۳نمیدونم شوخی گفتی یا جدی اما واقعا عجیب بود حرفت . اولا هر کمپانی تعداد زیادی طراح در دوران فعالیت خودش داره و هر طراح سبک فکری خودشو . اگه قرار باشه کل محصول طبق میل طراحان باشه که هر نسل با قبلیش زمین تا آسمون فرقشه . حالا اگه بازم خیلی منبع دوس داری این هم حرف خود رییس جی ام که تو پدال هم کار شده :
رئیس جنرال موتورز در مراسم رونمایی Z06 در موزهٔ خودروی پترسون گفته است :
کوروت Z06 جدید سوپراسپرت آمریکایی را از نو تعریف میکند. این خودرو طراحی متمایز و دینامیک پیشرفتهٔ کوروت موتور وسط را ارتقاء میدهد تا تواناییهای پیست فوقالعاده را با پرفورمنسی در سطح جهانی ارائه کند
خودش صراحتا میگه همه چی از نو تعریف شده ( اصالت پَر ) و اشاره به حضور قدرتمند در پیست میکنه که هدف اصلی نسخه های بالاردهی کوروته . ضمنا همین که جی ام به الهام گرفتن از ۴۵۸ افسانه ای اقرار میکنه خودش گویاست که هدفش ورود به قلمرو اروپاییا بوده . اینم نقل از موتوروان در پدال :
« شورلت خیلی راحت عنوان میکند که در ساخت این خودرو از ۴۵۸ الهام گرفته و من به آنها میگویم به همین منوال ادامه دهید چون طی سالهای اخیر بهترین جایگزین برای فراری را ساختهاید.»
هنوزم شک داری رقابت جدی با پورشه و فراری و حضور قدرتمند در پیست ، انگیزه اصلی جی ام برای C8 بوده ؟
Taha Ayoobi
۳۰ آذر ۱۴۰۳بابا به به
روزمو ساخت
کار همه تمومه
ولی باز ببینیم چی میشه
hosen
۳۰ آذر ۱۴۰۳عجب تایم خوبی زده حس خیلی خوبی ازش میگیرم
مهردادکمال
۳۰ آذر ۱۴۰۳کوروت و ۹۱۱ قدیمیترین رقیب همن تو مجلات اوائل دهه نود میلادی با هم خیلی سروشاخ شدن حالا منتظر جی تی تو آر اس بایست بود ببینیم میتونه تو پیست رقیب مناسبی باشه یا خیر
با موتور وسط شدن کوروت موازنه سوپراسپرتها بهم ریخت یجورایی بقیه تو سایه رکورد شکنی ها از قیمت تا پرفورمنس قرار گرفتن
Galant.VR4(JDM)
۳۰ آذر ۱۴۰۳دمش گرم کوروت همیشه پرچمداری کرده خدابخواد رقابت های جذاب و نفسگیری بین کوروت و اروپایی ها در پیشه 🇺🇲
امیدوارم نسخه زورا تعادل وزن خوبی داشته باشه و به همراه این پکیج باشه
MP
۳۰ آذر ۱۴۰۳ما که باور میکنیم!
ولی منتظر درگش با 296 GTB میمونیم!
شاید اون موقع بیشتر باور کنیم!