شورلت

پنج واقعیت جالب در مورد شورلت کوروت ZR1 جدید

درحالی‌که اعداد و ارقام کوروت ZR1 جدید چشمگیر هستند، وقتی آن‌ها را با دیگر سوپرکارها هایپرکارها مقایسه می‌کنیم، به عمق شاهکار شورلت بیشتر پی خواهیم برد.

از وقتی شورلت کوروت C8 ZR1 معرفی شده، جنجال زیادی به راه انداخته است. این سوپرکار آمریکایی به پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 توئین توربو با ۱۰۶۴ اسب بخار قدرت و ۱۱۲۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است و می‌تواند به حداکثر سرعتی بیش از ۳۴۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. هرچند این اعداد به‌خودی‌خود بسیار قابل‌توجه هستند ولی وقتی آن‌ها را با دیگر سوپراسپرت‌ها و حتی هایپرکارها مقایسه می‌کنیم، به عمق شاهکار شورلت بیشتر پی خواهیم برد. ازاین‌رو، در ادامه قصد داریم پنج واقعیت جالب در مورد این سوپراسپرت جدید آمریکا را بیان کنیم.

قوی‌تر از مرسدس AMG One

هایپرکار مرسدس حتی با وجود استفاده از پیشرانهٔ فرمول یک، چهار موتور الکتریکی و قیمت ۵.۵ میلیون دلاری، از ZR1 ضعیف‌تر است. درحالی‌که کوروت ۱۰۶۴ اسب بخار قدرت دارد، مجموع خروجی قوای محرکهٔ هایپرکار آلمانی‌ها ۱۰۶۳ اسب بخار است.

گشتاوری به‌اندازهٔ تراک دیزلی رم ۲۵۰۰

تراک‌های دیزلی سنگین به دلیل گشتاور بسیار بالا شهرت دارند. بااین‌حال، گشتاور ۱۱۲۰ نیوتن متری موتور ۵.۵ لیتری توئین توربو کوروت ZR1 تقریباً هم‌اندازهٔ پیکاپ رم ۲۵۰۰ دیزلی است. موتور ۶.۷ لیتری این پیکاپ که می‌تواند تا ۸ تن را یدک بکشد، ۱۱۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

نسبت قدرت به وزن بهتر از بوگاتی ویرون

شورلت فعلاً فقط وزن خشک ZR1 را اعلام کرده و بنابراین نمی‌توانیم نسبت دقیق قدرت به وزن را حساب کنیم. بااین‌حال، اگر همان وزن خشک ۱۶۶۵ کیلوگرمی را در نظر بگیریم، نسبت قدرت به وزن ZR1 حدود ۵۸۰ اسب بخار بر هر تن خواهد بود و بنابراین، حتی با مایعات هم از خودروهایی مثل بوگاتی ویرون با ۴۷۵ اسب بخار بر تن و پورشه ۹۱۸ با ۴۸۵ اسب بخار بر تن برتر خواهد بود.

نیم تن سبک‌تر از تسلا مدل S پلد

در اینجا هم چون از وزن کوروت با مایعات خبر نداریم، مقایسهٔ کاملاً دقیقی نمی‌توانیم داشته باشیم ولی وزن خشک ۱۶۶۵ کیلوگرمی کوروت ۵۰۰ کیلوگرم از تسلا مدل S پلد و ۷۵۰ کیلوگرم سبک‌تر از لوسید ایر سافایر است. این یعنی ZR1 با وجود قدرت تقریباً یکسان با تسلا مدل S پلد، خودروی به‌مراتب سبک‌تری است.

داون‌فورس بیشتر از لامبورگینی هوراکان STO

کوروت ZR1 با پکیج ZTK که بال عقب بزرگ، باله‌های جلو و فلپی روی کاپوت جلو را به همراه دارد، در حداکثر سرعت خود ۵۴۵ کیلوگرم داون‌فورس تولید می‌کند. هرچند این عدد به‌اندازهٔ برخی از دیگر خودروهای جاده‌ای پیست محور مثل پورشه ۹۱۱ GT3 RS با ۸۶۰ کیلوگرم داون‌فورس چشمگیر نیست اما از لامبورگینی هوراکان STO با داون‌فورس ۴۲۰ کیلوگرمی بیشتر است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۵ رای

منبع
Motor1

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۵۹ دیدگاه‌ها

  1. JaMsHiD_R1988

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2322 ديدگاه)

    ازش انتظار دارم جزو ده ماشین اول نوربرگ رینگ باشه

    موافقم 29
    مخالفم 1
    1. (Ali(chevynova

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (7264 ديدگاه)

      ماشالاه اصیل ترین سوپر اسپرت جهان با ۷۱ سال قدمت
      ماشالاه ۷۱ سال قدمت
      ماشالاه اصالت
      ماشالاه قیمت پایین ولی پرفورمنس گرون
      ماشالاه قاتل تولید محدودهای الکی گرون

      موافقم 13
      مخالفم 18
      1. JaMsHiD_R1988

        ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2322 ديدگاه)

        برای چسبندگی متناسب با این قدرت باید حداقل هزار کیلوگرم داون فورس تولید می‌کرد

        موافقم 9
        مخالفم 8
        1. (Ali(chevynova

          ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (7264 ديدگاه)

          برای شورولتی که تو کارنامش بلر ۶۲ با ۴۲۰ اسب قدرت هست ، حتما فکری به حال این مورد کرده، یادمون نره زمانی که کلا لامبورگینی وجود نداشت ، کوروت با موتور انژکتوری تولید میشد

          ماشالاه شوی بلر ۶۲
          ماشالاه کوروت ۵۷ انژکتوری
          ماشالاه کوروت نسل ۲ با ۴۳۰ اسب قدرت در سال ۶۳

          موافقم 9
          مخالفم 13
      2. SMS

        ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (419 ديدگاه)

        این شد یه کروت مشتی ، داره میاد که همه رو لوله کنه

        موافقم 8
        مخالفم 11
      3. amir

        ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3391 ديدگاه)

        باز گفت ماشالا

        موافقم 7
        مخالفم 8
      4. Mr wrong

        ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (260 ديدگاه)

        واقعا ماشالله
        آمریکا نبود الان قیمت یه سوپر اسپرت ۶۰۰ اسب بخاری اروپایی از ۱ میلیون دلار شروع می‌شد
        این ماشین های خوب نشون دادن میشه بدون هزینه گزاف هم چیز درست حسابی ساخت

        موافقم 10
        مخالفم 9
      5. A

        ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (38 ديدگاه)

        اصیل ترین
        بخدا خنده دار ترین حرف جهان بود این حرفت
        این ماشین به جز آرمش همه چیش تغیر کرده

        موافقم 9
        مخالفم 3
      6. A

        ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (38 ديدگاه)

        فورد جی تی چی پ؟؟؟؟
        جواب علی : نه فورد جی تی یک ماشین با اصالته که فراری رو شکست دادو ……

        موافقم 5
        مخالفم 1
    2. ممد ژانگولر

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3981 ديدگاه)

      در اینکه کوروت ماشین جذاب و قیمت مناسبه شکی نیست ولی آیا میتونه مرسدس بنز AMG ONE تو پیست بزنه ؟
      داداشا صادقانه بگم نه مطمئنا این دوتا خودرو بخوان تو پیست با هم مسابقه بدن مرسدس بنز آب اگزوزشو میپاچه رو شیشه جلوی کوروت و در کسری از ثانیه در افق محو میشه طوری که راننده کوروت ساعتها تو فکر فرو میره مگه قرار نبود با مرسدس amg one مسابقه بدم پس کو کجاست . و این درگیری فکری سالیان سال ذهن راننده کوروتو مشغول خواهد کرد که همه چی اسب بخار نیست .و این بود خلاصه داستان مسابقه پادشاه سوپر اسپرتها یعنی مرسدس بنز و سلطان کوروت پادشاه اعداد و ارقام روی کاغذ .

      موافقم 12
      مخالفم 10
    3. Carl

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (203 ديدگاه)

      اگه اینطور باشه تمام خودروهای جهان همچین لیستی می‌تونن داشته باشن

      دو اینکه هیچ خودروسازی قدرت واقعی یک خودرو ک ساخته میشرو اعلام نمی‌کنه
      پیشرانه‌های فرمول یک پویایی بیشتری نسبت به پیشرانه‌های عادی مثل وی۸ دارن و بارها و بارها اپدیت میشن

      قدرت واقعی وان به ازای هرکدوم از موتوراش در واقعیت خیلی بیشتر از رو کاغذه
      یکم منطقی باید فکر کرد

      اگه امکان داشت شما این لیستو با خودرو‌های جدیدتر می‌نوشتی نه پلتفرهای چندسال پیش

      اخه ماشین برقی مقایسه وزن داره؟ اینو هر انسانی می‌تونه بفهمه که پیشرانه برقی چقدر از وزن کل خودرو رو در بر می‌گیره

      به منی ک کوروتو اصیل‌ترین سوپر اسپرت می‌دونم برخورد.!

      موافقم 14
      مخالفم 3
    4. پیام

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2078 ديدگاه)

      بعد میان ماشین ژاپنی رو با ماشین آمریکایی مقایسه می کنن!!!

      موافقم 7
      مخالفم 11
      1. car lover

        ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (991 ديدگاه)

        با اینکه خودم امریکایی بازم
        اما کوروت z06 با موتور 8 سیلندر 670 اسب میده و 600 گشتاور با ردلاین 8600
        سوبارو wrx project midnight با موتور 2 لیتری توربو 670 اسب 950 گشتاور ردلاین 9000
        ژاپنی ها اگه بخوان حتی میتونن از اروپایی ها و امریکایی ها بزنن بالا
        انقدرم نمیخواد از سروکول امریکایی بالا بری، هرچند کار دیگه ای نمیتونی بکنی چون اون بنجل ها و اشغال های کره ای فقط تو امریکا فروش میرن و امریکا بنیانگذارشون بوده

        موافقم 11
        مخالفم 10
    5. R@min

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1975 ديدگاه)

      کسایی که دوست دارن اطلاعات کامل تری بگیرن کانال engineering explained تو یوتیوب توضیحات خوبی داده.

      تیم پدال هم اگر علاقه مندن می تونن ترجمه کنن یا خلاصه موارد پست کنن.

      موافقم 6
      مخالفم 2
    6. A

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (38 ديدگاه)

      نه بابا زیر ۷ دقیقه نمیزنه اینا همش بزرگنمایی اگه ارقام ملاکه شیائومی جدید از این خیلی بهتره

      موافقم 8
      مخالفم 7
      1. سوشیانت

        ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3224 ديدگاه)

        اونکه پروتوتایپه چی رو با چی مقایسه میکنی؟!

        موافقم 2
        مخالفم 5
  2. جی ام

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (106 ديدگاه)

    تفاوت یک خودرو واقعی با الکی گرون های بوگاتی و وان و کونیک زک و … اینجا مشخص میشه. بعید میدونم قیمت 2 متر چرم باعث بشه قیمت یک خودرو به چند میلیون دلار برسه

    موافقم 14
    مخالفم 11
    1. car lover

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (991 ديدگاه)

      داداش من خودم عاشق کروتم و حرفت رو هم قبول دارم. ولی این ماشین اصلا توی سبک و کلاس بوگاتی و کونیگزگ نیست اونا هایپرکار هستن این سوپرکاره باید با لامبو و فراری مقایسه بشه سگمنت بندی ها و مقایسه رو اشتباه نکن

      موافقم 12
      مخالفم 2
    2. حمیدرضا

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (251 ديدگاه)

      با این جملات باید اسمتو بزاری قاسم کاپریس. اصلنم معلوم نیست کی هستی😁

      موافقم 13
      مخالفم 4
    3. حسین

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (128 ديدگاه)

      یا می شد این رو هم بگید
      بوگاتی ویرون با گذشت ۲۰ سال از زمان رونمایی
      و نسبت قدرت به وزن کمتر
      هنوز هم با شتاب افسانه ای و سقف سرعت ۴۰۷ کیلومتری از zr1 را در گرد لاستیک های خودش گم میکند 😂😂

      موافقم 8
      مخالفم 3
      1. سوشیانت

        ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3224 ديدگاه)

        ویرون ابر خوردرو هست این کوروت سوپر اسپرته چی رو با چی مقایسه میکنی؟!

        موافقم 2
        مخالفم 5
    4. حسین

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (128 ديدگاه)

      اصلاح میکنم

      قهرمان جدید آمریکایی ها
      در معادله نسب قدرت بر وزن
      در حالی که ۵۸۰ اسب بخار در سپاهش دارد
      به ماشین شماره ۱ جهان می بازد

      موافقم 1
      مخالفم 5
    5. A

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (38 ديدگاه)

      الکی گرون؟؟؟
      صفحه کیلومتر شمار بوگاتی به کل شرکت کوروت میارزه

      موافقم 7
      مخالفم 6
      1. سوشیانت

        ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3224 ديدگاه)

        منظورت توربیونه؟! همون ماشین فرانسوی_کرواسی_انگلیسی🤣

        موافقم 2
        مخالفم 4
  3. LAMBORGHINI

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (164 ديدگاه)

    این ماشین یک هیولاست
    ولی بنظرم باید یکم داون فورس رو بیشتر میکردند اینتور دیگه بیشتر هیولا میشود

    موافقم 11
    مخالفم 3
  4. BMZ

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (132 ديدگاه)

    باید در مقاله به این هم اشاره بشه که نه میتونه رکورد amg one رو توی پیست بزنه
    نه میتونه مثل رم 8 تن یدک بکشه
    نه میتونه مثل بوگاتی از سرعت 400 کیلومتر بر ساعت عبور کنه
    نه مثل تسلا با ۴ تا سرنشین و وسایل شون شتابش زیر ۲ ثانیه باشه
    در ضمن کوروت ساخت شورلت ، پرستیژ و کلاس لامبورگینی هوراکان sto رو نداره

    ولی در کل ماشین دوست داشتنیه و با قیمتش خیلی ها رو میتونه به چالش بکشه

    موافقم 15
    مخالفم 9
    1. car lover

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (991 ديدگاه)

      همرو شاید بگیم راست میگی اما اخری نه، این ماشین از رینگ های منیزیمی استفاده میکنه که مال هایپرکارهای میلیون دلاریه، کابینش تمام چرم آلکانترا و فیبر کربنه و سیستم صوتی با کیفیتی داره من خودم بشخصه واسه یه لوگو گاومیش حاضر نیستم بیشتر پول بدم حتی اگه میلیارد باشم

      موافقم 9
      مخالفم 9
    2. (Ali(chevynova

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (7264 ديدگاه)

      ((در ضمن کوروت ساخت شورلت ، پرستیژ و کلاس لامبورگینی هوراکان sto رو نداره))

      اروپایی فنا رو ازشون کلمه پرستیژ رو بگیری دیگه حرفی ندارن بزنن برا گفتن

      پرستیژ کیلو چنده وقتی که یه کوروت با نصف قیمت میاد طومار یه لامبورگینی رو میپیچه و میره

      یه کلمات برای ماشینهای ساخت اروپا کاربرد داره تا نقص های مختلفشون رو پشت تولید محدود و پرستیژ و چرم صندلی بپوشونن
      کوروت ۷۱ سال بدون یه چرندیات داره با گرونتر از خودش رقابت میکنه و همیشه هم در اوج محبوبیته

      موافقم 9
      مخالفم 15
      1. Mohammad

        ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (331 ديدگاه)

        ادمای امثال شما با چرندیاتشون باعث شدن
        ادمایی مثل رضا و مهران و خشایار از سایت برن و تنها بار علمی سایت افتخار به دلکو و کاربرات سال۱۹۵۷ باشه
        کی میخواید یکم بزرگ شید؟ پدال ۲ سال پیش کجا رفت

        موافقم 15
        مخالفم 8
        1. (Ali(chevynova

          ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (7264 ديدگاه)

          چرند نگید تا چرند نشنوید

          وقتی طرف هنوز از رکورد دیم ۱۷۰ فشار میخوره و خزعبل میگه توقع نداشته باش بیام از ضریب گیربکس و تراکم موتورش صحبت کنم

          امثال مهران هم تا جایی که یادمه مطالبی که میگفتن کپی از تیونینگ تالک و امثال اون بود و چیزه جدیدی نمیگفتن

          تازه در مورد کاربرات گفتی خوبه بدونی بالای ۶ تا کارخونه در امریکا همچنان کاربرات میسازن ولی برای امثال تو که فکر و ذکرشون فقط مثل بچه های ۱۵ ساله عکس هایپر کار و سوپر کاره ، طبیعتا اطلاع داشتن از این موضوعات چیزی غیر ممکنه

          موافقم 6
          مخالفم 13
        2. Mohammad

          ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (331 ديدگاه)

          یه خط از کامنتای اون ادم میارزید به کل جرو بحث های الکی
          میدونی چرا شما نمیتونی به سوپر کار و هایپر کار فکر کنی ؟ چون هیچکدومشون با کاربرات کار نمیکنن
          اصالت سوپر کار و هایپر کار به موتور میل لنگ تخت و گیربکس های سریعه که اونایی که شما بهشون افتخار میکنی چندان سابقه درخشانی ندارن توش
          (طبیعتا اطلاع داشتن از این موضوعات چیز غیر ممکنه)
          باشه سطح اطالاعات من صفر ، ولی در جواب حرفت یه سوال میپرسم
          هیچکدوم از کمپانی های آمریکایی دیگه ماشین کاربراتی نمیسازن پس اون کارخونه ها برای کی دارن تولید میکنن؟
          اگه جوابشو بدی خودت میفهمی جریان چیه و شما چقد از دنیا عقب افتادی
          اگه ویلیام شرمن بفهمه چجوری تعصب میکشی مدال هاشو تقدیم میکنه به شما

          موافقم 10
          مخالفم 3
        3. mehran911

          ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2085 ديدگاه)

          درود
          لطف داری محمد جان
          شاید مسئله اینه که جز تعداد معدودی کسی با این موضوع مشکلی نداره
          برای سایت، ایجاد جوی که باعث خیلی از این بحث‌های الکی و بی‌فایده میشه شاید خیلی بد هم نباشه نمونه‌اش همین پست…
          منتشر کردن همچین پستی اونم تو ساعت شش یا هفت غروب جز کامنت و بازدید گرفتن دلیل دیگه‌ای هم داره ؟!؟! واقعا ی سوپراسپرت چقدر با وانت مقایسه پذیره !؟!؟!؟
          ببخشید ولی ما خیلی وقته تو این سایت درگیر لوپنیسیم هستیم طرف تو هر پستی با حس گردن کلفتی میاد کامنت نفر اول رو ریپلای میزنه و ی سری جمله نامربوط رو مثل همیشه تکرار میکنه و صدالبته به هیچ اعتراضی هم پاسخگو نیست…
          عمده اوقات هم می‌دونن دارن مهمل و نامربوط میگن اما مخصوصا تکرارش می‌کنن…
          واسه این گروه لمپن ( معمولا گروهی هم عمل می‌کنن) حقیقت و درستی چیزی که میگن هییییچ اهمیتی نداره
          صرفا باید حرفشون رو توجیه کنن طرف تمام زورش رو میزنه تا از چیزی که قلبی میدونه غلطه دفاع کنه…
          نکته مهمتر اینکه اهمیت نداره باقی افراد سایت نسبت به این مسائل چقدر معترض هستند
          دقیق بخواهم بگم موضوع اینه که اینجا جای حرف‌های شاید به درد بخور نیست میدونی اتفاقا شاید منو شما توقع بی‌جا از این فضا داریم…
          من مدتهاست فاصله گرفتم چون قدیمای این فضا رو دوست داشتم بنا به عادت سر می‌زنم اما اونم باید کمش کرد
          دوستان پیشنهاد می‌کنم اخبار رو خودتون از منابع بخونید و دقیق تحلیل کنید بخصوص مسائل کلان خودرو رو… از کامنت‌ها رسما هیچی در نمیاد…
          .
          (Ali(chevynova
          تعداد کامنت‌های من در سایت‌های خودرویی فارسی غیر از اینجا به تعداد انگشت‌های دو دست هم نمیرسه
          شاید هشت یا نه سال پیش دو سه ماهی مطالبش رو دنبال می‌کردم اما بعدش حتی سر هم نزدم به اونجا کلا یاد ندارم از اونجا چیزی کپی کرده باشم

          موافقم 12
          مخالفم 6
        4. Mohammad

          ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (331 ديدگاه)

          سلامت باشی مهران عزیز
          جمله هات تک به تکشون کاملا صحیح ،
          منم مثل شما بنا به عادت سایت رو چک میکنم ولی دیگه شور و اشتیاق گذشته نمونده
          جو سایت نسبت به گذشته خیلی تغییر کرده
          به قول خودت ، حرف درست تو جای غلط شنونده نداره

          موافقم 10
          مخالفم 4
        5. (Ali(chevynova

          ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (7264 ديدگاه)

          Mohamad

          ((میدونی چرا شما نمیتونی به سوپر کار و هایپر کار فکر کنی ؟ چون هیچکدومشون با کاربرات کار نمیکنن))

          راست میگی فورد gt و کوروت کاربراتی هستن

          ((اصالت سوپر کار و هایپر کار به موتور میل لنگ تخت و گیربکس های سریعه که اونایی که شما بهشون افتخار میکنی چندان سابقه درخشانی ندارن توش))

          کی اینرو گفته؟ کدوم مرجع؟لابد مرجعت تعدادی از اروپایی فنا ساکن سایت پدالن؟؟

          ((هیچکدوم از کمپانی های آمریکایی دیگه ماشین کاربراتی نمیسازن پس اون کارخونه ها برای کی دارن تولید میکنن؟
          اگه جوابشو بدی خودت میفهمی جریان چیه و شما چقد از دنیا عقب افتادی))

          بازم میرسیم به عدم اگاهی اروپایی فنا
          اگه کمی اطلاعات داشتید میفهمیدید حتی موتورهای سری ls جنرال موتورز قابلیت نصب کاربراتور دارن دقیقا مثل موتورهایhemi نسل جدید که این پکیج رو بصورت افتر مارکت دارن

          موافقم 9
          مخالفم 9
        6. Mohammad

          ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (331 ديدگاه)

          جواب ندادی که باز زدی تو خاکی
          هیچ کمپانی نمیاد رو ماشین ۲۰۲۴ به صورت استوک کاربراتور بزاره
          اولا جمع نبند کارخونه ها برای لوازم دیگه امثال چمن زن و اره برقی ها هم کاربرات میسازن هدف فقط خودرو نیست
          دوم اینکه بحث تیونینگ وسطه ،نه کاربردی بودن کاربرات ، اغلب درگستر های آمریکایی میان کاربراتور های ۴دهنه میبندن رو ماشیناشون تا خروجی بهتری بگیرن ، در عوض مصرف سوخت میشه خدا لیتر
          بیشتر سلیقه ایه تا کاربردی ، این دوتا قضیه جدا از همه ، امیدوارم متوجه شده باشی تکنولوژی با علاقه یه عده افراد متفاوته

          موافقم 12
          مخالفم 1
    3. سوشیانت

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3224 ديدگاه)

      شورولت هیچی از لامبو کم نداره حتی ثابت کرد بهتر هم هست قدرت و شتابش هم از amg one بیشتره قدرت و سرعتش از تسلا هم بیشتره با وجود اینکه بوگاتی با فولکس واگن همکاری میکنی اما باز ویرون قدرتش از کوروت کمتره در ضمن دلیل اینکه با رم مقایسه شده اینه که موتور های بنزینی گشتاور کمتری دارن نسبت به دیزلی ها ولی کوروت حتی میتونه با رم دیزلی هم از این لحاظ رقابت کنه

      موافقم 6
      مخالفم 15
      1. BMZ

        ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (132 ديدگاه)

        ملاک خوب بودن یک ماشین اگه فکر‌میکنی به اسب بخار و قدرتشه که بهتره همین الان از این سایت خداحافظی کنی

        برای شکست این کوروت یه GT3 RS با 525 اسب بخار هم کافیه

        در ضمن امیدوارم سریعتر بیاد و طومار بپیچونه چون تا جایی که یادمه سریع ترین آمریکایی توی نوبورگرینگ ، دوج وایپره (با مهندسی لامبورگینی) در‌ رنک 23 ، جالبه که دومین آمریکایی سریع دوباره وایپره با رنک 37
        https://fastestlaps.com/tracks/nordschleife

        اروپایی ها پشت چرم صندلی و فیبر کربن قایم نشدن ، پول مهندسی که روی ماشین شده رو میگیرن ، این آمریکایی هان که پشت قیمت پایین شون قایم شدن چون با قیمت یکسان دیگه شانسی براشون نمیمونه

        موافقم 11
        مخالفم 6
        1. (Ali(chevynova

          ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (7264 ديدگاه)

          Bmz

          ((آمریکایی هان که پشت قیمت پایین شون قایم شدن چون با قیمت یکسان دیگه شانسی براشون نمیمونه))

          مثالت برای بچه ۱۲ ساله بود که خوب بخاطر عدم اطلاعاتت هست چون فوردgt قیمتش زمانی که معرفی شد ۴۰۰ هزار دلار بود
          کادیلاک سلستیک هم ۳۰۰ هزار دلاره

          مشکل امثال تو اونکه هنوز نفهمیدن امریکا لازم ندوسته بیاد سدان ۵۰۰ هزار دلاری بسازه یا سوپر اسپورتی که ۲ میلیون پول باشه

          هر وقت متوجه شدی که همون وایپر به قول خودت براساس لامبورگینی بود اون زمان زیر مجموعه کرایسلر بود بفیه موارد هم متوجه میشی

          موافقم 11
          مخالفم 10
        2. یانکی من هم فرزند کسی هستم

          ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (266 ديدگاه)

          وایپر اگر توسط خود کمپانی رکورد گیری میکرد بی شک تایمش ۵ ثانیه بهبود پیدا میکرد و وارد ۶ دقیقه میشد با این حال همچنان سریعترین سوپر کار موتور جلو تنفس طبیعی دف عقب گیربکس دستیه نورنبرگ رینگه.شوی اگر همین الان با zr1 نسل قبل بیاد به راحتی تایم زیر ۷ دقیقه میزنه یادت باشه کامارو تایم ۷.۱۶ رینگ رو داره پس کوروت با ۱۰۵ اسب بیشتر گیربکس سریعتر وزن کمتر آیرودینامیک بهتر دانفورس بیشتر نمیتونه ۲۰ ثانیه از کامارو سریعتر باشه

          موافقم 6
          مخالفم 5
        3. سوشیانت

          ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3224 ديدگاه)

          هر جای جهان باشی یکی از مهم ترین ملاک های پرفورمنس اسب بخاره حالا الان اگر لامبو یا فراری یه خودروی ۱۱۰۰ اسبی تولد میکردن الان چیکارا که نمیکردین پورشه با gt2rs هم نتونست c7zr1 رو شکست بده اون وقت gt3rs رو با c8zr1 مقایسه میکنی؟!😂😂😂 معلومه کی باید از سایت خداحافظی کنه😂

          موافقم 2
          مخالفم 6
    4. A

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (38 ديدگاه)

      اونایی که به حرفش دیس دادن یعنی میگن میتونه بیشتر چهارصدتا بره یا هشت تن یدک بکشه بخدا شما امریکن فنا خیلی متعصبید

      موافقم 3
      مخالفم 4
  5. Taha Ayoobi

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3570 ديدگاه)

    شاهکار🔥

    موافقم 11
    مخالفم 3
  6. حسن

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1911 ديدگاه)

    واقعا خیلی عجیب غریب و غیر قابل تصور بود من که کلا فیوز پروندم
    واقعا دنیای خودرو را حیرت زده کرد

    موافقم 11
    مخالفم 9
    1. BlackWing

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1260 ديدگاه)

      جالبیش اینه که با بنزین معمولی این اعداد میاد بیرون ، برعکس دیمن که باید سوخت ریسینگ بریزی توش!

      موافقم 12
      مخالفم 5
      1. JaMsHiD_R1988

        ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2322 ديدگاه)

        دیمن که یه آشغال پلاستیکی بیش نیست این یکیه که میشه بهش گفت آمریکایی تمام معنا
        فورد موستانگ GTD هم عالیه ولی کوروت موتور وسط بیشتر دلبری می‌کنه ولی ترنس اکسل GTD و کیت بدنه فوق عضلانی هم خیلی چشمک میزنه

        موافقم 10
        مخالفم 8
        1. سوشیانت

          ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3224 ديدگاه)

          باز هم صحبت دیمون زیر این پست هم هست عمو جیم چی کرده با آلمانی فن ها🤣🔥

          موافقم 7
          مخالفم 13
        2. (Ali(chevynova

          ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (7264 ديدگاه)

          دیمن بد سوزونده ها😂😂

          موافقم 6
          مخالفم 11
        3. Taha Ayoobi

          ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3570 ديدگاه)

          جمشید آلمان با بنزین مسابقه هم در حد دیمن نمیتونه بسازه بعد بیا بگو آشغال پلاستیکی.
          چند بار گفتم، بازم میگم، قبل از نوشتن فکر کنید، شاید فهمیدید چی دارید می‌نویسید.

          حالا اینجارو

          + چرا آشغاله؟
          – چون تو پیست تایم نداره و همه چی اسب بخار نیست😎

          بعد استاد هنوز نمدونه ماسل کار اصن برا پیست ساخته نشده ولی وایپر که ماسل کار بود پیست هارو به آتیش کشید، وای به حال پیست محور آمریکایی.

          موافقم 7
          مخالفم 11
        4. car lover

          ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (991 ديدگاه)

          خطاب به طاها: پلتفرم همین دوج مال بنزه آلمانه

          موافقم 8
          مخالفم 4
        5. amir

          ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3391 ديدگاه)

          طاها تا جایی که من یادمه وایپر جزو دسته سوپراسپرته و یا حالا اسپرت درست نیست تو ماسل جاش بدی

          موافقم 8
          مخالفم 4
        6. Taha Ayoobi

          ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3570 ديدگاه)

          کار لاور

          پلتفرمش که قدرت تولید نمیکنه.
          اگر اشتباه نکنم پلتفرمش برا اون زمانه که با مرسدس همکاری میکردن.
          بعد جالب اینجاس که هیتر ها این پلتفرم رو پلتفرم از رده خارج و درب و داغون مرسدس خطاب میکنن، حالا ببین دوج از پلتفرم داغون مرسدس چی ساخته.
          آها راستی، اگه پلتفرمش داغونه، این برمیگرده به مرسدس که پلتفرم داغون میسازه🤣

          امیر

          نه نه نه نمیگم وایپر ماسله،
          سوپر اسپرته ولی با فرم سنتی ماسل ساخته شده.
          الان کامنت بالام رو خوندم دیدم اشتباه نوشتم، دستت درد نکنه.

          موافقم 3
          مخالفم 6
        7. سوشیانت

          ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3224 ديدگاه)

          باز کار لاور و استاد حرف های بدون مدرک اومد! پلتفرم lx که دوج بر اساس اون ساخته شده رو طراح کرایسلر که اسمش تام گیل هست یک سال قبل بوجود اومدن دایملر کرایسلر طراحی کرده بعد میگی دوج از پلتفرم بنز استفاده میکنه؟! کلا تاریخ رو عوض کردی

          موافقم 2
          مخالفم 3
        8. car lover

          ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (991 ديدگاه)

          سوشیانت: هر زمان تو کپی موتور کوروت از فراری رو قبول کردی من هم قبول میکنم حرفت راجب پلتفرم رو
          شتاب دیمن هم دروغی بیش نیست امریکایی ها به دروغگویی عادت دارن یادمون نرفته که سرعت تقلبی برای ssc ثبت کردن 530 کیلومتر ولی بعد گندش در اومد که 470 تا بیشتر نرفته😂😂😂😂 این هم ببین گندش کی در میاد اونموقع قیافه شماها دیدن داره. از این ها بگذریم. در حال حاضر سریعترین ماشین جهان توی صفرتاصد ریمک نورا هست با حدود 1.8 ثانیه، که بیا بررسیش کنیم این ماشین برقیه و قدرت 1900 اسبی داره و هایپرکار هم هست یعنی ایرودینامیک فوق العاده ای داره و از گشتاور و قدرت فوری بهره میبره با و بالاترین و پیشرفته سیستم های لانچ و کنترلی رو داره و بدون نیاز به تویض دنده میتونه اینکارو بکنه. حالا بیا دوج رو نگاه کنیم یه ماشین با پلتفرم از رده خارج و گنده و لش و ایرودینامیک کشتی وار( که خب ماسل کاره و طبیعیه کاری به اون نداریم) موتور بنزین این ماشین با استفاده از سوخت مسابقه و لاستیک و راننده و پیست و فلان میتونه 1000 اسب بده و با وجود سیستم های لانچ کنترلی و کششی ضعیف و نیاز به زمان تویض دنده چجوری 1.6 زده؟ خودت رو که گول نزنید. دوست نداشتم این حرف ها رو بعنوان یه امریکن فن بزنم ولی حقیقت انکار ناپذیره ولی تو اینکه دوج ماشین خیلی خفنیه هیچ شکی نیست و بشخصه چارجر هلکت عشق خودمه و همین الانشم با شتاب 3.5 ثانیه ایش و قیمتش کلی سوپراسپرت رو شرمنده میکنه ولی در رابطه با دیمن خیلی بزرگنمایی شده ولی دیمن هم ماشین فوق العادیه برای پیست و حدس خود من اینه راحت میتونی باهاش شتاب 3 ثانیه بزنی ولی کمتر نه. در اخر هم همه اینارو گفتم و قضاوت با خودتون ولی ادمی که خوابه رو میشه بیدار کرد ولی ادمی که خودشو به خواب زده رو نمیشه. با آرزوی سلامتی

          موافقم 7
          مخالفم 4
        9. سوشیانت

          ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3224 ديدگاه)

          کار لاور من به شما ها حق میدم که میگید شورولت از موتور فراری کپی کرده چون معنی کلمات انگلیسی رو بلد نیستید معنی بنچمارک میشه بررسی و محک زدن نه کپی و تقلید، در ضمن ssc که گندش درومد از موتور شرکت انگلیسی کاسورث استفاده میکرد و تماما آمریکایی نبود دوج هم اگر واقعا گندی زده بود باید تا الان حداقل یک سایت میومد راجبش توضیح میداد و با مدرک میگفت دروغه ولی الان تنها کسی که حرفی زده و گفته شتاب دوج دروغه یه یوتیوبر بود که آخر سر هم نتونست اثبات کنه و داشت شرایط رسیدن به شتاب ۱.۶۶ رو میگفت که دوج هم این رو گفته بود!

          موافقم 3
          مخالفم 4
        10. A

          ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (38 ديدگاه)

          آره دیمن با صفر تا صد ۳/۷ خیلی بد سوزونده هواداراشو بعد همش میگن راننده ماهر نیس اون راننده ای اینا انتظار دارن با پراید حتما ۴۰۰ تا رو تو ۸ ثانیه میره

          موافقم 4
          مخالفم 3
        11. Taha Ayoobi

          ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3570 ديدگاه)

          کار لاور

          اینکه میگیم راننده حرفه ای نبود و میگید شما هم که فقط اینو بلدید،
          از نشونه های حرفه ای نبودن راننده هایی که با دیمن تایم میزنن همین بس که دیمن وقتی درست لانچ کنه چرخ های جلوش به یه مقدار زیادی میاد بالا.
          ویدئو هایی که هست یا اصلا نیما یا اگه بیاد خیلی کمه که معلومه درست لانچ نکرده.

          راستی، مک مورتری اسپیرلینگ از ریمک سریع تره.

          موافقم 2
          مخالفم 1
  7. 👊

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (27 ديدگاه)

    برسی یک خودرو صرفا با اعداد ، مثل خرید یک خودرو تنها با دیدن عکساشه . این کوروت باید بیاد تو پیست تا ببینیم ایا در حد این اعداد ظاهر میشه یا نه
    این گزارش هم جنبه‌ی عوامانه داشت وگرنه همه میدونن این کوروت با داشتن اسب بخار و گشتاور بالا ، نه میتونه رکورد نوربرگ رو مثل مرسدس بزنه نه میتونه مثل رم یدک بکشه . صرفا بازی با چارتا عدده که یه عده بیان به‌به و چه‌چه کنن

    موافقم 12
    مخالفم 7
    1. مردیم از خوشی

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1419 ديدگاه)

      باش
      حالا آب را بریز اونجا که میسوزه

      موافقم 6
      مخالفم 13
    2. حسن

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1911 ديدگاه)

      برا همین اعداد و امار که شما اروپایی فنا موقع معرفی ارتورا برقی و بوگاتی که یقه پاره کردید همه هم بالا هزار اسب بودن رکورد پیست زدن که الان اینجا افاضات ویکتوریایی میکنی
      بعد کلا سوادت قد نمیده که انتظار داری یه درون سوز صرف رکورد یه برقی را بزنه
      درسته 1049 تا قدرت داره اما 600 تاش از موتور بنزینیه و اون 450 تا برقی گشتاور انی را در اختیارش قرار میدن
      فرضا کوروت راننده مث المانیا بتونه پیدا کنه که تو پیست پلاس باشه و مث کف دستش بشناسه که هرگز نمیتونه
      نوربرگ رینگ 28 تا پیچ داره که همگی 90 به بالا تا 180 هستن که سونیک هم باشن نهایت با 40 تا از تو پیچ در میان تو استارت بعد پیچ گشتاور برقی برا رسیدن به حداکثر سرعت به بنزینی میچربه حالا 28 تا استارت برا رسیدن به قله بعد از مرگ سرعت را در نظر بگیری از نظر علمی و فیزیکی نباید رکورد بنز را بزنه اما هنوزم هیچی معلوم نیست
      براتون کامل توضیح دادم که اگه سوادش را نداری ببینم فهمش را داری یا بازم چرند میگی

      موافقم 8
      مخالفم 10
      1. Alan.r

        ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1129 ديدگاه)

        با توجه به استدلال شما باید برقی ها رکورد تمام پیست ها رو میشکستن
        حالا فرض کنیم این استدلال درست باشه
        چه توجیهی برای تایم GT2 RS و AMG GT BS دارید؟

        موافقم 12
        مخالفم 2
        1. حسن

          ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1911 ديدگاه)

          ربطی به برقی نداره داریم در مورد دو تا خودروی کاملا برابر صحبت میکنیم ب یک تفاوت موتور برقی
          اولا این دوتا هم وزنن بنز 1680 کوروت با مایعات حتما میره بالا 1700
          دومن تفاوت قدرت 10 اسبه مگه چقده
          لارس کرن :روش منحصربه‌فرد او برای رانندگی در نوربرگ رینگ باورنکردنی است.(اینا تعاریف مجلات خودرویی از راننده پورشه است)
          لارس کرن به عنوان راننده تست رسمی پورشه شناخته می‌شود و تجربه زیادی در جهنم سبز دارد
          ببین راننده پورشه انقد تو نوربر بوده که اصلا نوع رانندگیش در نوربر به یک سبک خاص معروفه یعنی تخصصش رانندگی در نوربررینگه
          اصلا شما انگار رانندگی نکردی میدونی ماشین را تو پیچ سر و ته کنی یعنی چه وقتی یه پیچ را صد بار بری بار صد و یکم از قبل میدونی کجا فرمون بدی کجا سرعت را کم کنی کجا پا بذاری رو گاز اونم تو اون پیچهای تند که سالانه ده ها حادثه میسازن
          من به هیچ عنوان انتظار ندارم رکورد نوربر را بزنه چون راننده میخواد و راننده ندارن

          موافقم 5
          مخالفم 5
        2. گاس فرینگ

          ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (272 ديدگاه)

          ماشین برقی دور بالا نداره فقط دور پایین خوبه مخصوصا برقی های چینی که فقط به لحاظ صفر تا صد در حد اروپایی ها هستن و توی سرعت های بالا تر کم میارن

      2. car lover

        ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (991 ديدگاه)

        حرف هاتون منطقی نیست و زیر سوال بردن نوربرگ رینگ اون هم فقط توسط یک نفر یکم زیادی منتقدانه است شما تمام معیاری که نظرت داری راننده هست قبول دارم که بسیار مهمه اما آیرودینامیک، سیستم تعلیق، داون فورس، سیستم های کنترلی و پایداری، و… هیچکدوم رو در نظر نمیگرید و فقط میگید راننده اروپایی ها برترن؟ یعنی یه شرکت به بزرگی شورلت تو کل قاره امریکا نمیتونه یه راننده خوب پیدا کنه؟ یک مقدار تامل کنید
        این حرف ها رو هم بدون هیچ تعصبی و با منطق تمام گفتم
        بعنوان یکی از عاشقان شورلت و مخصوصا کوروت
        مخلص شما حسن جان

        موافقم 10
        مخالفم 2
        1. حسن

          ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1911 ديدگاه)

          کجا گفتم راننده اروپایی برتره نوربرگ رینگ یه پیست مافیاییه که در خدمت صنعت خودروسازیه المانه راننده هاش از بس تو این پیستن – پیست براشون بار منفی ذهنی نداره چون تو دستشونه
          وقتی ملاک را نوربرگ رینگ قرار میدن قطعا در یه پیست راننده محور ملاک راننده است
          دوم اینا مگه چقد اختلاف قدرت دارن 10 تا اختلاف قدرت دارن

          موافقم 5
          مخالفم 5
      3. car lover

        ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (991 ديدگاه)

        خب پس یه راننده پیدا کنن که پیست واسش بار منفی ذهنی نداشته باشه یا یه راننده اروپایی پیدا کنن که با پیست اشنایی داشته باشه حرفاتون متعصبانه و غیرقابل قبوله

        موافقم 3
        مخالفم 3
        1. حسن

          ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1911 ديدگاه)

          کلا به نظر من اصلا کامنت اول را نفهمیدی فقط چشمات را بستی و چرت و پرت کامنت میکنی برو یه بار دیگه بخونش تا قشنگ بفهمی بعد بیا نظر بده جای درست هم ریپلای بزن ببینم چی میگی
          خدا وکیلی چی میگی

          موافقم 2
          مخالفم 3
      4. car lover

        ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (991 ديدگاه)

        حسن خان از قدیم هم گفتن عروس بلد نیست برقصه میگه زمین کجه این هم حکایت تفسیرهای شما شده
        با این حرف ها نوربرگ رینگ خراب نمیشه ولی وجه ی شما و بقیه از جمله خودم بعنوان یه شورلت و کوروت فن خراب میشه

        موافقم 5
        مخالفم 3
        1. حسن

          ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1911 ديدگاه)

          داری چرت و پرت میبافی کامنت اول گفتم بر اساس قانون موتور الکتریکی و گشتاور انی نباید رکورد بنز را بزنه
          گفتی چرا نوربر را زیر سوال میبری گفتم پیست راننده محوره
          اما انگار کلا خودت را زدی به نفهمی
          خب دیگه بیشتر از این نمیکشی وقتی وقتی درکت همینه تقصی من چیه خیلی ادا روشنفکرا را در نیار نگران وجهه من نباش
          بیا اینجوری بگم برات
          تفاوت وزن ایندوتا تقریبا صفره کوروت با مایعات سنگین تر میشه 1680 در برابر تقریبی 1720
          قدرت 1064 با 1049 اختلاف 15 تا
          بنز 450 تا قدرت برقی داره که در ثانیه ی اول در دسترسه کوروت نیاز به بالا رفتن دور موتور داره
          ایا انتظار داری رکورد بنز را بزنه
          اصلا ما میگیم راننده مهم نیست که اگه واقعا علمی قوانین فیزیک را در نظر میگرفتی میدونستی که مهمه
          ایا از نظر خودت کوروت باید رکورد بنز رابزنه

          موافقم 2
          مخالفم 4
        2. حسن

          ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1911 ديدگاه)

          قوانین رانندگی

          موافقم 1
          مخالفم 2
      5. car lover

        ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (991 ديدگاه)

        من الان راجب زدن رکورده بنز صحبت کردم؟ توی کل ریپلای من اسم بنز میبینی؟ معلومه تو هم اونقدر نفهمی که اصلا نفهمیدی من چی گفتم. ادای روشنفکری هم در نمیارم اتفاقا ادم سنتی ای هستم. بحث کردن با شماها هم فایده ای نداره. فندوم امریکن کارز خیلی فاجعه شده با وجود افراد متعصب زیاد و بعنوان یه امریکایی فن از این موضوع ناراحتم. اما کاریش نمیشه کرد دیگه…
        امیدوارم موفق باشید

        موافقم 3
        مخالفم 3
        1. حسن

          ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1911 ديدگاه)

          مگه ریپلای نمیزنی به کامنت اول و میگی من گفتم نوربرگ رینگ بده میگم یا سوادش را نداری یا درکت انقد نیست که متوجه بشی نوربر رینگ را زیر سوال نبردم نسبت برقی و بنزینی در گشتاور انی را توضیح دادم برو بخون بیا بگو کجای نوربر را زیر سوال بردم چقدم جالبی
          اونجا گفتی راننده اروپایی بهترن سوال کردی گفتم تو پیست مافیایی نوربر بهترن چون دائم داخلشن بحث را داری منحرف میکنی از اصل مبنا را داری تغییر میدی
          والا متوجه نشدی اصلا

        2. Taha Ayoobi

          ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3570 ديدگاه)

          بچه ها با هم دوست باشید دعوای داخلی راه نندازید.

          موافقم 2
          مخالفم 3
    3. BlackWing

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1260 ديدگاه)

      نوربرگ رینگ رو زیر ۶:۴۵ میزنه

      موافقم 2
      مخالفم 10
    4. سوشیانت

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3224 ديدگاه)

      فعلا که شورولت با این قدرت و سرعت و شتاب آلمانی ها رو پودر کرده🔥

      موافقم 6
      مخالفم 6
  8. حسن

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1911 ديدگاه)

    تنها چیز عجیب انتقادات مضحک دوستان بود
    جایی که دور 8000 را زیاد میدونستن و موجب استهلاک و پرخرج بودن موتور میدونستن که بعدا اصلاح شد و معلوم شد خیلی کمتره
    اما بنز با دور موتور 11000 که نیاز به تعویض کامل موتور در 50 هزار کیلومتر داره هیچ باز خورد منفی نگرفت و همه اروپایی فنها موقع معرفیش به به و چه چه میکردن
    حالا قیمت کلا به کنار اما اینکه خودروهایی از نظرشون خوبه که حتی صاحباشون هم سوارشون نمیشن جای تعجبه

    موافقم 7
    مخالفم 8
    1. car lover

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (991 ديدگاه)

      حسن جان انقدر خودتو ناراحت نکن

      موافقم 3
      مخالفم 3
    2. Alan.r

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1129 ديدگاه)

      حسین جان
      وان با هر لیتر از موتورش ۳۵۰ اسب قدرت تولید می‌کنه انتظار داری دوامش به اندازه انجین های عادی باشه؟؟

      موافقم 9
      مخالفم 2
    3. car lover

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (991 ديدگاه)

      تمام ماشین های که از تکنولوژی فرمول یک استفاده میکنن بعد از مدت زمان نسبتا کمی نیاز به تویض کامل دارن، فرقی هم نمیکنه ساخت کدوم کشور یا شرکت باشن چونکه احتمالا خودتون هم بدونید موتور های مسابقه فرمول یک بسیار تحت فشارن و در دورهای بالا و با حجم کم کار میکنن
      ضمنا سگمنت بنز و کوروت هم فرق میکنن

      موافقم 5
      مخالفم 2
    4. B

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (756 ديدگاه)

      اینجا بحث قیمتم هست کسی هایپر کار میخره معمولا خیلی کم ازش استفاده میکنه دو اینکه کسی که پول ردار ۵ میلیون دلار میده برای یه ماشین ۲،۳ سال بعد یه میلیون دلار برای تعویض موتور هزینه کنه براش مسئله ای نیست در کل هزینه نگهداری برای هایپرکار های چندمیلیون دلاری چندان مورد بحث قرار نمیگیره
      سوما همیشه انتظار از آمریکایی ها بالا بوده و ازشون میخوان بهترین باشن 😉

      موافقم 2
      مخالفم 2
      1. Taha Ayoobi

        ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3570 ديدگاه)

        گفتن پولداره ولی کی حاضره بعد از 50 هزار تا کارکرد 1 ملیون دلاررر بده برا موتور ماشین؟

        موافقم 1
        مخالفم 2
    5. amir

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3391 ديدگاه)

      حسن جان فقط میخواد هیت بده اصلا هم حواسش نیست موتور بنز موتور فرمول یکه و موتور فرمول یک حتی برای فراری و ردبول که دیگه خفن های کنونی فرمول یکن بعد از ۴۰ ۵۰ هزار کیلومتر باید تعویض بشن

      موافقم 5
      مخالفم 4
      1. Taha Ayoobi

        ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3570 ديدگاه)

        حسن میگه شماها که میگی این مستهلکه، ببینید که ای ایم جی وان موتور سوپر مستهلک فورمول یک رو داره که از کوروت صد ها برابر مستهلک تره.
        چرا به اون چیزی نمیگید.

        موافقم 2
        مخالفم 3
  9. 👊

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (27 ديدگاه)

    هر چقدر که از دیدن مشخصات کوروت شگفت زده میشید حق دارید ‌. بلخره این ماشین از دانش و مهندسی پورشه و فراری استفاده کرده
    در همون مکانی که کوروت در حال توسعه بوده، بارها پورشه GT2RS و فراری SF90 استراداله رویت شده و تصاویرش هم موجوده
    مهندسان کوروت دقیقا مثل زمانی که انجین ۴۵۸ رو باز کردند و بررسی کردند ، اینبار هم سراغ فراری و پورشه رفتند تا از دهه ها تجربه پرفورمنس استفاده کنند
    یکی از دلایلی که کوروت پا روی اصالت گذاشت و از موتور جلو به موتور وسط تبدیل شد همین بود که بتونه با اختلاف کمتری پشت سر پورشه و فراری قرار بگیره چون کم کم اختلاف داشت خیلی زیاد میشد

    https://www.roadandtrack.com/news/a61690460/ferrari-sf90-and-porsche-911-gt2-rs-as-2025-chevrolet-corvette-zr1-benchmarks/

    موافقم 15
    مخالفم 4
    1. Taha Ayoobi

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3570 ديدگاه)

      هرچقدر که از دیدن مشخصات کوروت فشاری میشید حق دارید.

      نه فراری با موتور برقی به این قدرت رسیده که کوروت با بنزینی کامل رسیده، نه پورشه.
      SF90 XX هم 34 اسب کمتره باز.

      اون انجین 458 رو هم هر وقت فشاری میشید میارید وسط.

      حالا فعلا نیتروفورازون بزنید تا ببینیم چی میشه.

      موافقم 7
      مخالفم 12
    2. BlackWing

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1260 ديدگاه)

      تیم کوروت از سال ۲۰۱۴ پروژه موتور LT6 و LT7 رو زد یعنی موقعی که تازه نسل هفت کوروت رونمایی شده بود !

      تیم کوروت یه دستگاه 458 رو از Ebayخریداری کرد و تست‌ها رو شروع کرد.

      بعد از یه مدتی فراری اومد 488 رو ساخت ، شورولت اومد 488 رو خرید و دید موتور تنفس طبیعی 458 یه دنیای دیگه‌ست.

      488 رو فروختن و دوباره تست‌ها رو روی 458 شروع کردن.
      نتیجه شد Z06 ، تست قدرت و خروجی ZR1 از ۲۰۱۹ شروع شد که ابتدا به قدرت ۸۰۰ اسبی رسیدن و متوجه شدن خروجی این موتور و توربوهای ۷۶ میلی متری خیلی بیشتر از ایناست

      موافقم 6
      مخالفم 7
    3. car lover

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (991 ديدگاه)

      اینکه یه شرکت بیاد شرکت رقیبش رو انالیز و تجزیه و تحلیل کنه هیچ ایرادی نداره
      این اتفاق توی همه چیزهای که جنبه رقابتی دارن میفته برای مثال تیم های فوتبال یا کشتی گیرها کلی وقت صرف تجزیه و تحلیل تیم حریف و حرکات و بازیکن هاشون میکنن و طبق اون کارهای خودشون رو جلو میبرن
      شراکت و رقابت😉

      موافقم 5
      مخالفم 4
    4. (Ali(chevynova

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (7264 ديدگاه)

      فراری هم یه تسلا خریده بود برای بررسی ولی اروپایی فنا به ضررشونه ازش یاد کنن😁
      کلا کاری که کوروت با اروپایی فنا کرد به سوپراسپرتهای ساخت اروپا نکرد

      موافقم 8
      مخالفم 9
      1. 👊

        ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (27 ديدگاه)

        کاش داستان به Z06 و ZR1 ختم میشد
        حتی قراره در ساخت کوروت E-Ray از فراری SF90 استراداله استفاده بشه . چون هر دو هیبرید و چارچرخ محرک هستند . در ایالت میشگیان و محوطه ای که برای ارتقای محصولات gm تخصیص داده شده ، فراری حضور داشته و پشت درهای بسته مهندسان امریکایی در حال بررسی این شاهکار ایتالیایی هستند . متاسفانه اصالت امریکایی ، کمکی به ارتقای پرفورمنس نکرده و باید قایمکی و دور از چشم ، تکنولوژی لازم رو بدست بیارند . این مقاله مال ۲ سال پیشه و ازون موقع دارند روش کار میکنند . خدا میدونه چند هزار صفحه جزوه ازش نوشتند

        https://www.roadandtrack.com/news/a40895950/ferrari-sf90-stradale-tested-by-gm/

        موافقم 8
        مخالفم 9
      2. ! i M α η δ υ α R

        ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2277 ديدگاه)

        فراری سابقه ساختن انجین برقی نداشت که رفت تسلا رو باز کرد ببینه توش چه خبره …

        این پوینت منفی حساب نمیشه …

        اما آقا ماشاءالله ، کوروت پر افتخار و اصیل شما بعد از یه عمر گدایی ، شب جمعه اش رو فراموش کرد …

        اصالت 70 ساله ماشاءالله سوپراسپرت سازی کوروت = کپی کاری از فراری …

        این اسمش لکه ننگه …

        این بده …

        تحلیل های آب دوغ خیاریت منو کشته …

        موافقم 7
        مخالفم 3
        1. (Ali(chevynova

          ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (7264 ديدگاه)

          i M α η δ υ α R

          من بارها گفتم بازم میگم
          کاری که کوروت جدید و دیم ۱۷۰ با امثال شماها کردن نشون میده که چقدر کارشون درسته که اینطوری داره حرص شما رو درمیاره

          دوم اگه میگی کوروت از موتور فراری کپی کرده پس اولدزموبیل و کادیلاک رو چکار کنیم ما که کل خودروسازان دنیا از گیربکس اتوماتی که اختراع کردن ، کپی کردن؟
          مگه بنز پدرخودروسازی نیست به قول امثال تو؟پس چرا بعد عمری گدایی نتونست گیربکس اتومات رو اختراع کنه؟
          جواب من به منطق امثال تو اینطوریه
          حالا هر وقت خواستی منطقی بحث کنی بیا جلو وگرنه همینطوری جواب میشنوید

          موافقم 6
          مخالفم 7
        2. ! i M α η δ υ α R

          ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2277 ديدگاه)

          علی عزیز …

          مگه با کسانی که کامنت فارسی رو می خونن اما متوجه نمی شن ( یا نمی خوان متوجه شن ) ، میشه بحث کرد ؟

          دوست عزیز ، بحث کردن ، راه داره …

          روش داره …

          آداب داره …

          با احترام یکی میگی ، صبر میکنی تا با احترام یکی بشنوی …

          وقتی حرف طرف مقابل رو شنیدی ، روش تامل میکنی تا بهش جواب بدی …

          بسته به این که چقدر حقیقت توی حرف طرف مقابل باشه ، باید اول حقیقت حرفش رو بپذیری و بعد قسمت باطل حرفش رو با ادله اثبات کنی یا نقض کنی …

          با حاشا کردن و تعصب به خرج دادن و به کوچه علی چپ زدن که کار پیش نمیره …

          هر جا هم که کم آوردی 4 تا ماشاءالله بزنی تنگ کار …

          من برات اثبات کردم فراری بی تجربه در اول راه برقی سازی ، تسلا رو مطالعه کرد …

          این نه تنها پوینت منفی نیست که با توجه به غرور فراری ، جای آفرین گفتن هم داره ، که جلوی تکنولوژی تسلا سر خم کرده …

          اما کوروت که 70 ساله اصالت در ساخت انجین احتراق داخلی داره ، رفته و کپی کرده …

          همه عالم و آدم ، هم می دونستن و هم فهمیدن که خودش نمی تونست ، مید انجین ، مثل فراری بسازه …

          دیگه بحثی نمی مونه …

          بعدشم نمی فهمم کامنت من چه ربطی به دیمن 170 داره ؟

          🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️

          من از این کوروت ZR1 تعریف کردم و بهش امیدوارم که توی پیست خودش رو ثابت کنه تا باعث تحرک بیشتر رقبا بشه …

          من اروپایی فنم ، هرجا بوی تکنولوژی یا کیفیت بیاد مطمعن باش زودتر از تو متوجهش میشم و دنبالش می رم و همه جا هم با خوشحالی عنوان میکنم …

          آخه تکنولوژی و کیفیت از اقیانوس اطلس عبور کرد تا به آمریکا برسه …

          موافقم 8
          مخالفم 6
        3. ! i M α η δ υ α R

          ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2277 ديدگاه)

          راستی قسمت دوم کامنتت هم فاقد ارزش منطقیه ، که جایی برای پاسخ دادن داشته باشه …

          بیشتر شبیه یه گروکشیه بی منطق غیر علمیه …

          موافقم 4
          مخالفم 3
        4. (Ali(chevynova

          ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (7264 ديدگاه)

          کل کامنتی که گذاشتی ارزش جواب دادن دوباره نداره که بخوام جوابت رو بگم ولی…

          ((آخه تکنولوژی و کیفیت از اقیانوس اطلس عبور کرد تا به آمریکا برسه …))

          البته این شامل تکنکلوژی حوضه خودرو نمیشه چونکه فقط اختراعات ۱۰ سال جنرال موتورز اندازه کل اختراعات خودروسازی اروپا طی ۱۲۰ ساله اخیره
          لیست اختراعات جی ام در ارشیو پدال موجوده

          موافقم 4
          مخالفم 7
        5. ! i M α η δ υ α R

          ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2277 ديدگاه)

          درهای ذهنت رو بستی …

          نمی گذاری نور حقیقت به ذهنت بتابه …

          توی فضای تنگ و تاریک ذهنت ، توی سیاهی داری همه چیز رو می بینی و چون در تاریکی چیزی دیده نمیشه ، همیشه چسبیدی به ماشاءالله امریکن کاربرات …

          این تنها چیزی بوده که قبل از تاریک شدن ذهنت ، چشمات دیده و دلت خواسته …

          از وقتی درهای ذهنت رو بستی ، یه عمره که با چشم باز توی تاریکی مطلق ، هنوز همون رو می بینی ، هنوز با همون خوشی …

          موفق باشی …

          👍👍👍

          موافقم 6
          مخالفم 4
    5. سوشیانت

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3224 ديدگاه)

      اینجا گفته بنچمارک ربطی به دانش و مهندسی پورشه و فراری نداره حداقل لینکی که میفرستی رو خودت یه بار بخون در ضمن نسل قبلی کوروت همچنان تاپ اسپید بیشتری از پورشه و فراری داشت پس بهونه نیارید

      موافقم 2
      مخالفم 8
      1. 👊

        ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (27 ديدگاه)

        تا کی خودت رو با کلمات گول میزنی ؟
        یکم بزرگ شو ‌. این جرئت رو داشته باش حقیقت رو بپذیری

        چون قول دادی رو پذیرش خودت کار کنی ، این یه نکته جالب هم تقدیم به تو :
        به غیر از کوروت ، شلبی GT350 هم از دانش چ پرفورمنس ۴۵۸ استفاده کرده . دلیلش هم درخشش این موتور در صدای زیبا ، لرزش کم و انبوهی از دانش و پرفرومنسه

        The GT350, for instance, uses the same basic flat-plane-crank engine design as the Ferrari 458. In fact, Teknos and his team benchmarked the 458 during the exhaust design process.

        داره میگه ۴۵۸ رو مثل سرمشق قرار داریم و در محضرش زانو زدیم و یادگرفتیم . کسی این حرفو میزنه که خودش شلبی GT500 رو توسعه داده . بهانه موقوف

        https://www.roadandtrack.com/new-cars/car-technology/a27484441/how-ford-made-the-mustang-shelby-gt500-the-right-kind-of-loud/

        موافقم 7
        مخالفم 5
        1. (Ali(chevynova

          ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (7264 ديدگاه)

          چطور اونجایی که ثبت رکورد ۱.۶۶ دیمن کهnhra تایید میکنن رو امثال تو میگن چرته بعد میخوای ماها قبول کنیم این لینکهای که فرستادی درست باشه؟؟
          از نظر من و امثال منم تمام لینکهای که فرستادی فاقد ارزش و اعتباره
          و در آخر
          ماشالاه کوروت تمام امریکن
          ماشالاه اصالت ۷۱ ساله
          ماشالاه رکورد دیمن

          موافقم 5
          مخالفم 8
        2. Taha Ayoobi

          ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3570 ديدگاه)

          دوستان ببخشید وسط بحث مزاحمتون میشم،

          اینکه برا توسعه کوروت فراری خریدن، مک‌لارن خریدن، پورشه خریدن، موتور فراری خریدن، درست.

          ولی کجا گفته که کپی کردن؟
          من یبار دیگه هم گفتم، هیچ تعصبی ندارم، دوست دارم بهم نشون بدید که کپیه.
          لینک هایی که فرستادن هیچکدوم نگفته بود که کپیه.
          یه سوال دیگه هم دارم،
          مگه برسی کردن رقبا بده؟
          بازم میگم، تعصبی که نداریم، فراری یکی از بهترین سوپر اسپرت ساز هاس و بالاتر از بقیه حتی،
          همون طور که تو لینک هایی که فرستادید مهندسای کوروت از چینش اجزای موتور فراری شگفت زده شدن.

          اینکه هی میگید کپی از فراریه، چرا نمیگید کپی از مکلارن و پورشه اس؟
          در حالی که گفته شده به جز فراری مک‌لارن و پورشه رو هم برسی کردن.
          چون همه لینک ها در مورد برسی کردن فراریه، میگید کپی از فراری.

          موافقم 2
          مخالفم 3
        3. سوشیانت

          ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3224 ديدگاه)

          تا وقتی معنی کلمات رو متوجه نشی لینکی که میفرستی بی ربطه بنچمارک میشه بررسی و محک زدن راجب gt350 هم نوشته بررسی کردن و محک زدن اینکه کپیه یا از دانشش استفاده کردن رو از خودت گفتی وگرنه تو لینک همچین چیزی نیست با منطق شما پس فراری هم با بررسی کردن خودروی تسلا در برابر اون زانو زده

          موافقم 2
          مخالفم 4
  10. یوسف

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1015 ديدگاه)

    چی ساخته لامصب…
    بهترین ارزش در برابر پرداختی…. در دنیا

    موافقم 5
    مخالفم 5
  11. Dark Knight

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (571 ديدگاه)

    تا الان که واقعا بهترین کوروت تاریخ هست و در این هیچ شکی نیست ولی من منتظر رونمایی zora هستم که با توجه به قدرت سوپرایز کننده zr1 باید منتظر بود و دید چه برنامه ای برای zora دارن که قرار بود از همون اول بالای ۱۰۰۰ اسب باشه ( بر خلاف zr1 که شایعات بین ۸۰۰ تا ۸۵۰ پیش بینی میکردن ) احتمالا تیم کوروت موتور برقی e-ray رو قوی تر میکنن طوری که ترکیب موتور برقی جدید با موتور این zr1 باید حداقل ۱۳۰۰ اسب خروجی بده هر چند که پیش بینی های حال حاضر ۱۲۲۰ هست و از اینا مهم تر ، zora قراره تمام چرخ محرک باشه که به این معنیه با این خروجی وحشتناک و سیستم awd باید بتونه زیر ۲/۵ ثانیه واقعی شتاب بده ( واقعی یعنی چیزی که تو دنیا واقعی تست بشه و بدون رول اوت و گرنه دیمن ۱۷۰ هم شتاب ۱/۶۶ داره 😂 ) در نهایت نسل c8 کوروت از همون اول خیلی خوب بود و با معرفی نسخه های قویتر بهتر هم شد خیلی دوست دارم ببینم نسل بعدی که c9 باشه قراره چی بشه ؟ احتمالا با توجه به زمانی که به بازار میاد تمام برقی باشه

    موافقم 5
    مخالفم 4
    1. BlackWing

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1260 ديدگاه)

      نسل بعدیه کوروت قطعاً الکتریکیه اما فلسفه زورا اینه :
      موتور ۱.۹ کیلووات ساعتی E-Ray میتونه ۱۶۰ اسب بخار تولید کنه ، ۱۰۶۴ اسب موتور LT7 به علاوه ۱۶۰ اسب موتور برقی میشه ۱۲۲۴ اسب بخار ، در ضمن جفت دیفرانسیل هم میشه که در مجموع قوی ترین و سریع ترین ماشین بنزینی تاریخ امریکا میشه.

      سر مهندس کوروت تو مصاحبه خودش برگشت گفت ما داریم روی یه مدل دیگه کار میکنیم که در آینده رونمایی میشه. این وجود زورا رو تایید میکنه.

      جفت دف ، تویین توربو و هایبرید با ۱۲۲۴ اسب بخار و ۱۳۰۰ نیوتون متر گشتاور ، شتاب به راحتی زیر ۲ ثانیه

      موافقم 4
      مخالفم 4
      1. car lover

        ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (991 ديدگاه)

        زیر 2 فکر نکنم چون دیگه قلمرو تمام برقی هاست ولی اگه حدود 2 یا 2.1 2.2 بزنه واقعا فوق العادست

      2. Taha Ayoobi

        ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3570 ديدگاه)

        بلگ وینگ

        زورا میشه قوی ترین تولید انبوه آمریکا

        قوی ترین فک کنم هنسیه

        1. BlackWing

          ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1260 ديدگاه)

          منظورم همین تولید انبوه کارخونه‌ای بود

      3. Dark Knight

        ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (571 ديدگاه)

        دوست من شتاب زیر ۲ ثانیه واقعی علاوه بر قدرت و گشتاور بالا چیز های دیگه ای هم لازم داره مثل وزن ماشین که فکر نکنم نباید بالای ۲ تن باشه ، آیرودینامیک که باید تو بهترین حالت ممکن باشه و اگه بنزینی هست با گیربکس چند سرعته باید گیربکس طوری باشه که دنده ها رو با سرعت عجیب بالایی عوض کنه به خاطر همین فکر نکنم مدل zora توی دنیا وقعی و بدون رول اوت شتاب زیر ۲ داشته باشه و اگه قراره کوروت با شتاب تو محدوده ۱ ثانیه تولید بشه ، فقط مدل تمام برقی با نسل بعدی باتری های GM میتونه همچین کاری کنه که من فکر میکنم کوروت c9 ( که هنوز خیلی مونده تا معرفی بشه ) تو نسخه های بالا تر از stingray که مدل پایه هست ، بتونن شتاب تو محدوده ۱ ثانیه یا حتی کمتر داشته باشن ولی تا معرفی همچین کوروت هایی فکر کنم حداقل ۶ یا ۷ سال فاصله داریم

    2. سوشیانت

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3224 ديدگاه)

      تو همین سایت پدال راجب رول اوت توضیحش وجود داره و گفته شده که شیوه جدیدی نیست و خیلی وقته که خودروسازان از این شیوه استفاده میکنن آلمانی ها هم اگر واقعا استفاده نمیکردن تو سایت رسمی باید میگفتن این از این در ضمن متاسفانه باید بگم که عمو جیم مجازی نیست🤣

      موافقم 4
      مخالفم 7
  12. car lover

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (991 ديدگاه)

    دوستان یک سوالی ذهن من رو درگیر کرده، همین ماشین مرسدس با 4 تا موتور الکتریکی 1600 کیلیو حدود وزنشه اونوقت چجوری m5 با یدونه موتور الکتریکی 2500 وزنشه؟

    1. Taha Ayoobi

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3570 ديدگاه)

      خودشون میگن که چون M5 پلاگینه.

      موافقم 2
      مخالفم 2
    2. B

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (756 ديدگاه)

      داداش تو هیبت دوتا ماشینو مقایسه کن

  13. مازیار

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3163 ديدگاه)

    اوضاع جالبی شده
    کوروت ZR1 تعلیق بزرگی ایجاد کرده هم برای فن های خودش و هم بقیه
    چه اتفاقی خواهد افتاد؟ پیش بینی واقعا سختی هست
    اگه Z06 نبود می‌شد بگیم خوب یه امریکایی ۱۰۰۰ اسبی هست و چندان مهم نیست اما با سابقه Z06 موضوع عوض میشه
    نظر خودم اینه که با در نظر گرفتن قدرت به وزن، حریف پورشه نمیشه نه فقط این بلکه هیچ خودروی دیگه ای
    از طرف دیگه ۱۰۰۰ اسبی های حال حاضر و آینده نزدیک اغلب هیبرید هستن و …
    کلا جای بحث فراوان خواهد بود

    موافقم 13
    مخالفم 1
    1. سوشیانت

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3224 ديدگاه)

      فعلا باید ببینیم پورشه میتونه خودش رو به شورولت برسونه یا نه چون c7 نشون داد که میتونه پورشه رو شکست بده c8 هم که این اختلاف رو زیاد کرده

      موافقم 4
      مخالفم 9
      1. 👊

        ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (27 ديدگاه)

        این شورولته که داره از پورشه برای ارتقا خودش استفاده میکنه . این هم حضور فراری ۴۵۸ و پورشه GT2RS در کنار پروتایپ‌های مخفی شده‌ی کوروت در مدل های مختلف . عینکتو بزن حتما که درست ببینی . یه وقت نگی پورشه و فراری از پروتایپ کوروت استفاده میکنن

        https://youtu.be/uZSXiAfIcfk

        موافقم 6
        مخالفم 3
        1. (Ali(chevynova

          ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (7264 ديدگاه)

          لینکها فاقد اعتباره
          هر وقت که تاییدیهnhra رو تونستی از رکورد زدن دیمن۱۷۰ بپذیری اون موقع از این لینکها بفرست

          موافقم 7
          مخالفم 5
        2. Taha Ayoobi

          ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3570 ديدگاه)

          من لینکت رو ندیدم ولی اصلا بگیم با پورشه مقایسه اش کرده.

          یعنی میخوای بگی پورشه ماشین خوبی نیست که مقایسه داره میکنه؟

          از یه طرف میگید شاهکار پورشه، از یه طرف میگید چرا مقایسه میکنه.
          وقتی یه ماشین خوبیه، میخواد ببینه چیزی که ساخته در برابر اون چطوره عملکردش.

          موافقم 1
          مخالفم 1
        3. سوشیانت

          ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3224 ديدگاه)

          متاسفانه درک کلمات ربطی به عینک نداره برو ببین بنچمارک چیه بعد لینک بفرست چون لینک هات ۱۸۰ درجه با چیزی که تو کامنت هات میگی فرق داره

          موافقم 2
          مخالفم 5
  14. BlackWing

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1260 ديدگاه)

    پیج dragtimes اومده حساب کرده که ZR1 تو ویدئوی منتشر شده از طرف خوده شورولت زمان ۶۰ تا ۱۰۰ مایل و ۱۰۰ تا ۱۵۰ مایل رو تو چند ثانیه طی کرده.

    طبق زمان سنج کوروت تو ۴ ثانیه از ۶۰ به ۱۰۰ و در ۴ ثانیه دیگه از ۱۰۰ به ۱۵۰ مایل رسید!!

    درگ تایمز میگه این شتاب سریع تر زمان از مکلارن 765LT ، فراری SF90 و حتی سریع تر از تسلا پلد و لوسید سفایر هست !!!!

    در نظر داشته باشین که اون ویدئو مربوط به ZR1 با پکیج فول آیرودینامیک ZTK هست که خیلی داون فورس ایجاد میکنه ، یعنی اگر نسخه بدون آیرو بود حتی سریع تر از این راه میرفت !!!
    ما کاملاً با یه هیولا طرف هستیم

    Dragtimes میگه این کوروت میتونه ۴۰۰ متر رو زیر ۹.۷ ثانیه با سرعت بالای ۱۵۰ مایل بزنه

    موافقم 4
    مخالفم 5
    1. Scuderia Ferrari

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4008 ديدگاه)

      (درگ تایمز میگه این شتاب سریع تر زمان از مکلارن 765LT ، فراری SF90 و حتی سریع تر از تسلا پلد و لوسید سفایر هست)
      مطمئن باش هر ۴تا ماشینی که اسم بردی شکستش میدن اونم دوتا الکتریکی آماده شلیک و مخصوص درگ
      از SF90 استراداله هم شکست میخوره ، حالا چرا ؟؟
      درگ از حالت ۰ رو بزاریم کنار که فراری فرصت نفس کشیدن بهش نمیده و بریم سراغ رولینگ ….
      طبق گفته شما کوروت طی ۴ ثانیه از ۹۶km به ۱۶۰km میرسه در حالی که فراری طی ۴.۲ ثانیه از ۱۰۰km به ۲۰۰km میرسه که بازم فراری سریع تره
      شاهکار GM زمانی هست که بتونه SF90 استراداله مدل ۲۰۱۹ رو شکست بده !!

      موافقم 8
      مخالفم 3
      1. BlackWing

        ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1260 ديدگاه)

        این آمار خوده درگ تایمز بود و درگ تایمز طبق تجربه خودش و آماری که هست و تایمی که ثبت کردن این حرفو زد.

        کوروت ۲۰۰ هزار دلاری اگر SF90 رو بزنه در حقیقت یه سوپرکار ۵۵۰ هزار دلاری با انبوهی از تکنولوژی و ۳ تا موتور الکتریکی که به صورت جفت دیفرانسیل عرضه میشه و نشان فراری رو یدک میکشه ، مغلوب کرده.

        به این پکیج ۲۰۰ هزار دلاری نباید گفت دست خوش ؟! 🤷🏻‍♂️

        موافقم 2
        مخالفم 2
        1. Scuderia Ferrari

          ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (4008 ديدگاه)

          اگه ZR1 اعداد و ارقام اعلامی رو به واقعیت تبدیل کنه و بتونه با فراری ، لامبورگینی و مکلارن در جاده و ZTK با نسخه های RS پورشه در پیست رقابت کنه حتماً دستخوش داره و شایسته بهترین هاست
          امیدوارم موفق باشه چون رقابت زیباتر میشه

          موافقم 5
          مخالفم 2
        2. Taha Ayoobi

          ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3570 ديدگاه)

          حالا شما که نه ولی اگه SF90 رو هم بزنه یه سریا میگن هنر کرده ماشین 5 سال پیش فراری رو زده.
          بعید نیست برای مسخره کردن بگن ماشین عهد بوق فراری رو زده…

          موافقم 1
          مخالفم 4
        3. سوشیانت

          ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3224 ديدگاه)

          فعلا یه فکری به فراری عزیزت بکن که با ۴ تا موتور هم قدرتش کمتره هم سرعتش

          موافقم 2
          مخالفم 4
  15. ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    بحث وزن باتریه و ام ۵ سدانه اما Amg one یه هایپر کاره که باید تقسیم وزن خوبی داشته باشه همچنین موتور مرسدس ۱.۶ لیتره اما ام ۵ ۴ لیتر

    موافقم 2
    مخالفم 1
  16. دانیال_Surrey،England

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2842 ديدگاه)

    فقط یک چیزی رو من متوجه نشدم.
    شما نمیتونید برید zr1 رو سفارش بدید و همزمان به یک پکیج کامل دسترسی داشته باشید؟!
    این بیشتر فاجعه مهندسیه تا شاهکار مهندسی.
    تا اون جایی که بنده اطلاع دارم پکیجایی که مک لارن و فراری و پوشه برای ماشین های پیست محورشون ارائه میدن فقط شامل کاهش وزن برای بهتر کردن زمان پیسته و…
    بهتر بود صرفا به جای اینکه رو اعداد بالای 1000 اسب بخاری مانور بدن و به شکل عجیبی بیان با دیمن خودشون رو مقایسه کنن،بیشتر رو بخش ایرو و وزن کار میکردن.
    حداقل انتظار من خیلی بیشتر از این حرفا بود که روی کاغذ کوروت نا امیدم کرد.

    موافقم 6
    مخالفم 8
    1. corvette

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (362 ديدگاه)

      وزن ۱۶۶۰ کیلو که اعلام شده برای نسخه عادی zr1 هست
      در نسخه ztk . به خاطر رینگ های کربنی و دیسک های کربن سرامیک وزن تا حدودی کاهش پیدا میکنه
      نسخه ztk تعلیق سفت تری از نسخه عادی داره

      موافقم 10
      مخالفم 3
    2. Amir Machine

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1261 ديدگاه)

      الان مثلاً GT3 RS که روی پیست متمرکزه، تو خط مستقیم و حداکثر سرعت حرفی برای گفتن داره؟ نه چون برای این هدف ساخته نشده
      خلاف قوانین فیزیک که نمیشه عمل کرد، هرچه داون فورس بیشتر بشه عملکرد خط مستقیم کمتر میشه، تو درگ کاواو دیدیم که GT3 با وجود قدرت کمتر، تقریباً همپای GT3 RS پیش رفت و این بخاطر داون فورس کمتر بود، تازه تو 400 متر تاثیر داون فورس بالا خیلی خودشو نشون نمیده
      حالا تو کوروت کسی که داون فورس بیشتر میخواد، پکیج ZTK رو سفارش میده ولی اینم به معنای قربانی شدن کامل حداکثر سرعت نیست چون داون فورس معقول 545 کیلوگرمی تولید میکنه و همچنان تو خط مستقیم سریع خواهد بود، کلاً سیاست GM در قبال کوروت C8 تولید داون فورس معقول و نه خیلی زیاد و در عوض سرعت بالاتر تو کفیه که تو ZR1 ZTK این موضوع به بهترین نحو اجرا شده، حالا کسی هم که کاری خیلی با پیست نداره و داون فورس زیادی نمیخواد، این پکیجو سفارش نمیده، درواقع، پکیج ZTK حکم مدل RS رو برای پورشه GT3 داره
      در مورد وزن هم همینکه با قیمت 200 هزار دلاری که اجازه استفاده از متریال سبک رو نمیده زیر 1.7 تن نگهش داشتن شاهکار کردن

      موافقم 7
      مخالفم 5
      1. دانیال_Surrey،England

        ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2842 ديدگاه)

        این همه خط نوشتید ولی جواب درستی به کامنت من ندادید.
        __حالا کسی هم که کاری خیلی با پیست نداره __
        این ماشین پیست محوره بعد شما میگی کسی که کاری با پیست نداره؟!
        ..
        __خلاف قوانین فیزیک که نمیشه عمل کرد، هرچه داون فورس بیشتر بشه عملکرد خط مستقیم کمتر میشه__
        یه سیستمی هست به اسم drs که فکر میکنم باهاش آشنایی داشته باشید که برای مسیرای مستقیم کاربرد داره،که اتفاقا تو مک لارن سنا هم به خوبی این بالانس داون فورس و سرعت مستقیمی رعایت شده.
        بهتره بگیم زورشون اومده یخورده رو مباحث فیزیک کار کنن!
        gt3rs هم امتحانشو تو پیست پس داده.

        موافقم 6
        مخالفم 2
        1. سوشیانت

          ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3224 ديدگاه)

          مک لارن هم اگر زورش میرسید خودش میرفت موتور طراحی میکرد نه با کمک ریکاردو🤣

          موافقم 3
          مخالفم 9
        2. R@min

          ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1975 ديدگاه)

          سیستم DRS برای چهارصد متر نیست تو شتاب های ثانویه و توقف سریع تر کاربرد داره همون سنا هم تو درگ کندتر از برادراشه.

          موافقم 4
          مخالفم 6
        3. Amir Machine

          ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1261 ديدگاه)

          ببخشید که مکلارن سنا یه میلیون دلار قیمتش بود و ZR1 زیر 200 هزارتاس!
          چیو با چی مقایسه میکنی؟
          وقتی بخوای قیمتو پایین نگه داری باید از بعضی جاها بزنی، وگرنه رو موستانگ هم میشه DRS گذاشت همونطور که فورد رو GTD گذاشته

          موافقم 5
          مخالفم 2
    3. Mohammad

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (331 ديدگاه)

      کاملا صحیح ، من هم همین طرز فکر رو دارم
      ملت فقط تحت تاثیر اون ۱۰۰۰اسب کوروت هستن ولی توی پیست اوضاع فرق داره
      توی پیست ،ماستنگ gtd بهتر از کوروت عمل خواهد کرد ، شاید تنها جایی که ماستنگ ازش رنج ببره موتورشه ، اگع به جای سوپرشارژ ، توربو شارژ الکتریکی رو به توربو های معمولی اضافه میکردن یا اگه سیستم برگشت هوای داغ منیفولد رو روش سوار میکردن تا لگ توربو رو کاهش بده ، ماستنگ gtd بین آمریکایی ها بهترین عملکرد پیست رو ارائه میداد ، چون پتانسیل پیست رو داره ، هم از لحاظ شاسی و هم تعلیق مولتی متیک

      موافقم 5
      مخالفم 3
    4. BlackWing

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1260 ديدگاه)

      این کوروت داد خیلی‌ها رو در میاره و خیلی‌ها رو اذیت میکنه ، نگران نباش

      تمام سوپرکارهای اروپایی هم نسخه پیست دارن و هم نسخه معمولی

      موافقم 6
      مخالفم 5
    5. MOHAMMAD.DEMON

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1443 ديدگاه)

      اولین چیزی که باید بگم توانایی موتور چه ربطی به آیرودینامیک خودرو داره؟؟
      مگه مهندس موتور و مهندس آیرودینامیک هر دو یک نفر هستن که این یه نفر تصمیم بگیره در کدوم بخش بیشتر کار بکنه!؟
      این نشون میده شماها به ماشین ها بیشتر به چشم یک شخص نگاه می‌کنید که یه جایی استعداد داره یک جای دیگه نداره! این یک ماشینه یک آدم نیست
      دومین موردی که باید بگم اینکه شما ها هیچ آشنایی با هیچ کوروتی ندارید و فقط اعداد بزرگ کوروت دیدید یه نگاه اینبار بهش کردید
      کوروت یک تاریخچه مهندسی خودش داره
      و این تاریخچه هیچ جا با امثال مک‌لارن و پورشه و فراری یکی نبوده
      منظور این هست راه کوروت همیشه قدرت بیشتر و درگ کمتر بوده نه ماشین ضعیف تر و وزن و داونفورس بیشتر
      ( هدف کوروت صرفا ثبت یک تایم برای تبلیغات نیست کوروت بر اساس خواست خریدارانش ساخته و توسعه داده میشه برلی همین به برخی سنت های خودش مثل سقف جدا شونده مجهزه همیشه با اینکه همین سقف نکته ضعفش هم هست)
      مهندسی آیرودینامیک zr1 به دو بخش تقسیم میشه
      و اصلا شامل تمرکز روی ثبت تایم نیست بلکه بر اساس ایجاد احساس لذت برای راننده هست برلی همین تایم نوربرینگ z06 اعلام نمیشه هیچ وقت
      به گفته خود کوروت پکیج پایه این نسل zr1 بخش آیرودینامیکش مربوط به کمترین درگ و بیشترین تاپ اسپید در صافی های پیست هست
      پکیج دوم هم مربوط به ایجاد داونفورس کمی بیشتر تعلیق سفت تر هستش
      همین فرمول و مهندسی از c5 به بعد کاملا قابل دیدن هست

      موافقم 2
      مخالفم 5
    6. حسن

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1911 ديدگاه)

      اصلا پورشه محصولاتش را بر اساس تواناییهاشون معرفی میکنه و تخصصی ترین خودروها را پورشه داره
      میدونی توربو اس تخصصش چیه
      یا مدلهای ازر اس برا چی این نام را گرفتن
      یا بهترین مدل 911 برا رانندگی روزانه کدومه
      قطعا نمیدونی وگرنه این پست را نمیذاشتی

      موافقم 3
      مخالفم 2
  17. ! i M α η δ υ α R

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2277 ديدگاه)

    با انتشار این مقاله های آبکی که نویسنده اش با دستمال یزدی ، عرق شرم پیشانی اش رو خشک میکنه ، لطفا شما دیگه ، شان این هیولا رو پایین نیارید …

    قوی‌تر از مرسدس AMG One …

    عجب شکست کمر شکنی ، برای مرسدس !!!

    سفره ابوالفضل باید نذر کنند که سهامش نریزه ، اعلام ورشکستگی کنه …

    گشتاوری به‌اندازهٔ تراک دیزلی رم ۲۵۰۰ …

    گشتاور از یه جایی به بعد ، دیگه دشمن پرفورمنسه …

    با گشتاور های بالا یه سره باید تو خط لاستیک فروشی کار کنیم …

    نسبت قدرت به وزن بهتر از بوگاتی ویرون …

    چه افتخاری …

    از محصول سال 2005 میلادی ، نسبت قدرت به وزن بیشتر …

    نیم تن سبک‌تر از تسلا مدل S پلد …

    500 کیلو سبک تر از خرس قطبی تسلا …

    داون‌ فورس بیشتر از لامبورگینی هوراکان STO …

    داون فورسی بیشتر از یک محصول میان رده و نسبتا قدیمی لامبورگینی …

    با این مقاله ها به این ماشین بیشتر توهین میشه …

    این ماشین ، میتونه گیم چنجر باشه …

    با این مقایسه های مضحک ، بیشتر ، مردم علیهش ، به ناحق جبه می گیرن …

    موافقم 9
    مخالفم 4
    1. BlackWing

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1260 ديدگاه)

      فکت‌ها رو باید تو پیح‌هایی مثل موتور ترند و کار اند درایور پیدا کرد ، البته اینکه پدال ترجمه کرد ممنون اما رکورد‌هایی که این ماشین جابجا کرد اول از همه غلبه بر چالش‌های نسل‌های قبل خودش بود. شورولت هیچ مقایسه‌ای با رقبای ایتالیایی یا آلمانی انجام نداد

      موافقم 3
      مخالفم 5
  18. ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    ولی احتمالا ماشینی هایی رو با هدف رقابت با این ماشین و قدرت بزنن اون موقع حتی بازی جذاب تر میشه

  19. Hamed

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (24 ديدگاه)

    به عنوان کسی که وحشتناک متعصب پورشم ، میترسم جی تی تو ار اس کم بیاره از این . عجیب خوبه. امیدوارم پورشه سربلند کنه طرفداراشو

    موافقم 4
    مخالفم 4
  20. Ferrari

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1941 ديدگاه)

    به نظرم بجای اینکه به یک محصول هیت بدیم بهتره از معرفی شدنش لذت ببریم.
    جنرال موتورز با معرفی محصولات اخیرش نشون داد بهترین خودروساز امریکایی هست و در خیلی از کلاسها یا بهترینه یا جزو بهترینهاست.

    موافقم 6
    مخالفم 2
  21. amirmohammadja79

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (95 ديدگاه)

    باید دید با این همه ادعا میتونه رکورد AMG ONE توی نوربرگرینگ رو بزنه

    موافقم 5
    مخالفم 1
  22. JDM سابق

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (540 ديدگاه)

    این ماشین هیچ کم و کاستی تو دور بالا نداره به هیچکی رحم نمیکنه
    اما
    گشتاور اولیه اش که به حرکت درمیاد سه برابر حالتی که لاستیک ها کف آسفالت موقع لانچ اسپین میکنن
    شرط می‌بندم این ماشین تو دنده دو بهتر از دنده یک لانچ میکنه!!! بخاطر همینه محدود کننده گشتاور روش گذاشتن
    این ماشین توانایی اینو داره تو دنده چهار شتاب ۳.۱ بزنه!!! تایمی که زد ار وان نسل قبل تو دنده یک میزد.
    شتاب میانگین ۲.۶ تا ۲.۷ میتونه بزنه حالا چرا پایین تر نمیزنه
    آیا شورولت کم کاری کرده؟!
    گیربکس ضعیفه ؟
    نقص فنی وجود داره؟
    خیر
    چون تقسیم وزن ماشین اجازه نمیده البته لاستیک و دف هم موثره،
    بخاطر همینه کمپانی ها به سمت هایبرید و AWD کوچ میکنن، حالا سوال اینجاست از پس SF90 برمیاد
    من ۷۵ درصد احتمال میدم تو پیست و رول sf90 رو بزنه
    اما تو بحث شتاب قضیه مبهمه، نه بخاطر وزن سبکتر فراری، اصن اونو حساب نمیکنم بذاریدش کنار،
    فراری AWD هست کوروت RWD
    این عامل بسیار موثره اما تو بحث موتور گیربکس و ستاپ ترک ذره ای به GM شک ندارم چون تو مدلهای پایه و قبلیش خودشو ثابت کرده

    موافقم 3
    مخالفم 4
    1. car lover

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (991 ديدگاه)

      فکر نکنم فعلا بشه چیزی گفت ولی بشخصه برای من کوروت توربو معنی نداره و قبولش ندارم ولی قابل تحسینه

  23. ab0lf4zl

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (222 ديدگاه)

    واقعا برای مدیریت سایت متاسفم ک هرچی بقیه اعتراض میکنن ک این چند نفر مسخره متعصب ماشالله گوی و فلان فن رو کنترل یا بلاک کنید هیچ توجهی نداره و فقط درگیر چارتا کامنت هرچند بی ربط و مسخره شده.

    موافقم 4
    مخالفم 3
  24. مهدی

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1696 ديدگاه)

    خب تا نیاد بیرون واقعا نمیشه نظر داد اما با توجه به منطق zr1 رو اسفالت عادی که تقریبا محاله به sf90 برسه و احتمالا از 296 هم ضعیفتر تایم بزنه اما تو پیست درگ و با چسب قضیه متفاوت هست چون اصولاً چسب درگ درسته که لانچ رو بهتر می‌کنه اما به همون نسبت اتلاف انرژی رو هم بیشتر می‌کنه و این اتلاف انرژی واسه چهار چرخ متحرک ها بیشتر هست نسبت به دیفرانسیل عقبها من حتی احتمال میدم با چسب درگ ۲۹۶ هم تایم بهتری از sf90 بزنه .نمونش رو دیدیم که با چسب تایم 765 مک‌لارن خیلی نزدیک شد به sf90 . در مورد لپ تایم پیست هم بنده که کلا نوربرگ رینگ رو توی قیاس‌ها نمیارم و قبول ندارم چون اصولاً پیست خیلی بلند راننده محور هست که بی‌جهت روی تایم هاش تبلیغات میشه اما تو پیست های عادی که توانایی های خودرو بیشتر به چالش کشیده میشه sf90 یه هیولا هست که کمتر خودرویی می‌تونه نزدیکش بشه و خییلی بعیده zr1 بتونه تو شرایط یکسان سریعتر باشه دلیلش هم گشتاور انفجاری موتورهای الکتریکی بعد از خروج از پیچ ها و چهار چرخ متحرک بودنه. در کل باید بیاد رو اسفالت ببینید چطور تونستن اینهمه گشتاور رو کنترل کنن

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. سوشیانت

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3224 ديدگاه)

      اتفاقا چسبندگی بیشتر باعث میشه انرژی کمتر از بین بره اون اتلاف انرژی کلا مشکل خودرو های چهار چرخ محرکه ربطی به نوع زمین نداره

      موافقم 1
      مخالفم 5
      1. حسن

        ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1911 ديدگاه)

        سوشیانت درست میگه اسفالت درگ برا 4 چرخ محرک نتیجه عکس داره

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. car lover

          ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (991 ديدگاه)

          سوشیانت که داشت تا چندوقت پیش میگفت اسفالت درگ برای 4 چرخ بهتره😂😐 توروخدا حرفاتون رو قبلش هماهنگ کنید
          ولی یکبار برای همیشه رفع ابهام پیست درگ برای سیستم چهارچرخ متحرک اتلاف انرژی رو در پیش داره
          تک دیفرانسیل و مخصوصا دف عقب توی پیست عملکرد بهتری داره
          لینکش رو هم قبلا فرستادم ولی بعضیا نمیتونن بخونن سر تیترش هم راجب تاثیر دیفرانسیل ها توی Drag strip بود
          ولی بعضیا که خودشون به انگلیسی بقیه ایراد میگیرن بلد نیستن بخونن😂😂شایدم نمیتونن حقیقت رو قبول کنن

          موافقم 5
          مخالفم 1
        2. سوشیانت

          ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3224 ديدگاه)

          شما لطف کن لینکی بفرست که حداقل توضیح انگلیسی داشته باشه که آدم بخونه بعد نتیجه گیری کنی نه یه لینکی که فقط گفته چهار چرخ محرک ۲۰ تا ۲۵ درصد قدرتش رو از دست میده بعد حرفی از ارتباطش با چسبندگی پیست درگ نزده! در ضمن من در رابطه با اتلاف قدرت گفتم ربطی به نوع زمین نداره وگرنه که تو همون پست درگ دوج و بی ام و نوشته شده بود که بی ام و به دلیل داشتن سیستم چهارچرخ محرک در شروع بهتره تنها مشکل این سیستم وزنشه در حالی که دیدیم آلمانی های awd وزنشون از rwd های آمریکایی برابر یا حتی کمتره

      2. car lover

        ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (991 ديدگاه)

        من لینکو فرستادم خودت هم میتونی تحقیق کنی. ولی اگه نوشته های زیر پدال مورد تاییدته و هرچی میگه رو چشم بسته قبول داری پس اختراع ماساژور صندلی چی؟ مگه زیر اون ننوشته بود اختراع بنزه ببین در هر صورت واست دو سر باخته

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. سوشیانت

          ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3224 ديدگاه)

          اعداد و ارقام و تاریخ رو نمیشه تغییر داد کار لاور تاریخ میگه که سال ۱۹۵۷ اولین ماساژور اختراع شد شما اگر تونستی قبل اون تاریخ پیدا کنی من میگم اوکی اما لینکی که شما فرستادی اصن چیزی رو مشخص نمیکنه فقط گفته این ماشین ها فلان درصد قدرتشون رو از دست میدن و هیچ توضیحی نداده که چرا باید رو مسیر درگ قدرتشون رو از دست بدن چون اصن منطقی نیست این حرف الان شما سرچ کنی دلیل چسبنده بودن پیست درگ اینه که باعث بهبود کشش خودرو ها میشه بعد شما میگی به ضرر awd؟! یعنی رسما داری قوانین فیزیک رو زیر سوال میبری در ضمن من لینک منابع مختلفی رو فرستادم نه فقط پدال و اینکه هیچ سایتی وجود نداره که تمامی چیز هایی که میگه ۱۰۰ درصد درست باشه باید بگردی ببینی کی کامل تر گفته

    2. حسن

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1911 ديدگاه)

      کاری به چسب و اینا نداریم
      اما در دو مورد کاملا باهات موافقم
      اولا نوربر که واقعا الکی مبنا قرار گرفته
      دوم مقایسش با بنز وان و اس اف 90
      کلا نمیدونم چرا توقع دارن یه بنزینی با این همه قدرت انی مقابله کنه

    3. مهدی

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1696 ديدگاه)

      والا این مباحث لینک و آدرس نمی‌خواد فقط یه مقدار فکر کردن میخواد. آدم نمیتونه رو چسب درگ راه بره این خودش یه نوع ترمز هست که جلوی نیرو رو میگیره خب وقتی گشتاور مثبت جای دوتا چرخ به چهارتا چرخ اعمال بشه یعنی متعاقبا اتلاف انرژی حاصل از چسبندگی چسب هم دو برابر شده دیگه. واقعا چیز سختی نیست که بابت قبولش حتما باید لینک بگیری

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. سوشیانت

        ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3224 ديدگاه)

        بله فکر خیلی منطقی هست که آدم رو با ماشین مقایسه میکنی، کار پیست درگ اصن بهبود عملکرد خودرو و کشش هست!

  25. علی Shelby

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (274 ديدگاه)

    بعدا هی میگن شورلت بده

    موافقم 4
    مخالفم 1
  26. سیاوش

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (49 ديدگاه)

    از این به بعد بقیه سوپرکار هارو میشه تو آینه وسطش دید

    موافقم 2
    مخالفم 2
  27. حسن

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1911 ديدگاه)

    20 تا ارمیچری هیبریدی را اوردن وسط
    اونایی هم که تا دیروز سر یه چلو پنجره دعوا میکردن متحد شدن
    تا بگن کوروت بده
    اما یه موتور مثلش ندارن بگن بذارید با این مقایسش کنن
    برا شتاب فراری میاد برا پیست بنز وان فرمول یک را میارن
    برا تاپ اسپید بوگاتی را
    واقعا باید به جی ام مدال افتخار داد که انقد خوب عمل کرده که همه تحت فشارن
    شما که توربو نیستید بگیم بوست توربو را بیارید پایین خوب بشید اب خنک بخورید نفس عمیق بکشید

    موافقم 3
    مخالفم 3
    1. car lover

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (991 ديدگاه)

      شاهکار کوروت بی نظیره و حرفی برای گفتن نمیذاره ولی این وسط با بحث های بیجا و پیش اوردن یه سری موضوعات الکی فقط اعصاب خودتون رو خورد میکنید که ناشی از تعصب بعضی دوستانه بیاید با تبادل نظرهای درست و بی تعصبانه دانش خودمون و دیگران رو افزایش بدیم قبلا هم گفتم طرفدار اروپا و امریکا و اسیا فراری کوروت نیسان هرکدوم هستید دمتون گرم چون هر سه تاشون عالین در حوزه های خودشون

      موافقم 3
      مخالفم 2
    2. حمیدرضا

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (251 ديدگاه)

      تمامی مواردی که گفتی اعم از شتاب پیست و تاپ اسپید توی هیچ کدوم نمیتونه سریعتر از sf90 پنج سال پیش باشه

  28. MADE IN USA

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (25 ديدگاه)

    امریکا دوباره خودشو ثابت کرد
    هرچند تو این مقاله یه مقدار اغراق شده ولی بازم یه ماشین خفن و کاملیه
    نمیتونه مثل رم گیزی رو بکشه یا شتاب تسلا رو داشته باشه
    نویسنده یاد این رو هم اضافه کنه که درسته از رم گشتاور بیشتری داره ولی موقع کشیدن کفی یا هرچیز دیگه ای نمیتونه عملکرد رم رو داشته باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
فهرست