شورلت

انتشار تصاویر دیجیتالی از شاسی‌بلند شورولت کامارو خبرساز شد!

انتشار رندرهای دیجیتالی از شاسی‌بلند شورولت کامارو 2026 در فضای مجازی سر و صدای زیادی به پا کرده است.


خاتمه تولید شورولت کامارو در پایان سال قبل و همچنین تبدیل دوج چارجر به محصولی برقی باعث شده فورد تنها بازیگر مهم در بازی خودروهای عضلانی باشد. موستانگ S650 فعلی اخیراً وارد مدل سال ۲۰۲۵ خود شده و قیمت مدل‌های ۸ سیلندر آن افزایش یافته‌اند. به نظر می‌رسد فورد به خوبی از موقعیت موجود استفاده کرده چراکه موستانگ تنها خودروی عضلانی بازار با پیشرانه ۸ سیلندر است و دوج چارجر جدید در آینده علاوه بر نسخه برقی در مدل بنزینی دارای پیشرانه ۶ سیلندر توربو خواهد بود.

ما می‌دانیم که به زودی خودروی عضلانی استلانتیس راهی بازار خواهد شد اما پاسخ جنرال موتورز به چارجر و موستانگ چه خواهد بود؟ همان‌طور که گفته شد تولید شورولت کامارو در اواخر سال ۲۰۲۳ متوقف شد و جنرال موتورز فعلاً چیزی درباره جانشین احتمالی این خودرو نگفته است. آمریکایی‌ها قبلاً به اختصار اظهار داشته بودند این پایان داستان کامارو نیست و به همین خاطر انتظار داریم نسل جدید آن در آینده توسعه یابد. البته به نظر نمی‌رسد کامارو جدید به این زودی‌ها پدیدار شود چراکه نسخه‌های پیش‌تولیدی آن اصلاً رؤیت نشده‌اند.

بدیهی‌ترین تصمیم جنرال موتورز برای کامارو در آینده می‌تواند عرضه نسل جدید یک خودروی عضلانی باشد و از آنجایی که چنین خودرویی باید با چارجر جدید و موستانگ فعلی رقابت کند بنابراین استفاده از قوای محرکه برقی و درون‌سوز تصمیمی منطقی خواهد بود. امیدواریم اگر چنین چیزی رقم بخورد شورولت از پیشرانه ۸ سیلندر نیز برای کاماروی جدید استفاده کند. با این وجود احتمال دارد که روش دیگری انتخاب شود و برخی شایعات حاکی از آن هستند که نسل بعدی کامارو شاید به یک کراس اور تبدیل شود.

هنوز صحت‌وسقم این شایعات مشخص نیست اما با توجه به محبوبیت بالای کراس اورها شاید شاسی‌بلند شورولت کامارو به محصول پرفروشی تبدیل شود. بی‌شک تولید نسخه برقی کامارو کراس اور رقیبی برای فورد موستانگ مک ای خواهد بود هرچند امیدواریم اگر تصمیم بر تولید کامارو شاسی‌بلند گرفته شود حداقل پیشرانه درون‌سوز نیز برای آن در دسترس باشد. صحبت از شاسی‌بلند شورولت کامارو شد و باید به تصاویر دیجیتالی‌ای اشاره ‌کنیم که در فضای مجازی خبرساز شده‌اند. طراح این رندرها از پروژه خود به عنوان فصل جدیدی در تاریخ کامارو نام می‌برد و اگر شورولت چنین خودرویی را تولید کند بی‌شک نظرات جنجالی زیادی پیرامون آن وجود خواهد داشت. نظر شما درباره شاسی‌بلند کامارو چیست؟ آیا آن را دوست دارید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. MehdiTurbo

    ۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    کامرو فقط کوپه
    امیدوارم مثل بلیزر گند نزنه به اسمش و هویت و تصورات
    برند ها تیشه دارند میزنند به ریشه خودشان تمام نماد هاشون را دارند از بین میبرند
    شورولت با حذف کوروت
    ائودی با تی تی
    دوج با وایپر
    حتی کوروت نسل قبل با وجود عالی بودن نسل جدیدش قابل مقایسه نیستند
    تویوتا با اف جی و پرادو نسل جدید

    موافقم 13
    مخالفم 4
    1. The

      ۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (10 ديدگاه)

      اولا که کامرو نه کامارو
      دوم کی گفته کوروت حذف شده؟همین دیروز zr1 معرفی شد
      و اتفاقا کوروت با سگمنت جدید قافله رو عوض کرد از معتبرترین مجله و اخبار خودرویی و کلی طرفدار همه نظر مثبت داشتن امار فروششم که نگم برات

      موافقم 7
      مخالفم 2
      1. MehdiTurbo

        ۶ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2372 ديدگاه)

        داداش ویرایش نداشت بعدم تو یه کامنت طولانی کلی نوشتم و گفته بودمم منظورم از کوروت کامارو بود
        حذف کامارو که نمیدونم چرا کامنتام یکی درمیون منتشر میشند

    2. ممد ژانگولر

      ۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4150 ديدگاه)

      اگه این بشه خیلی هم خوشگله .از رنگهای زیبای کامارو استفاده بشه بهتر هم میشه .
      کامارو همیشه محبوب بوده و خواهد ماند

      موافقم 4
      مخالفم 1
  2. arash

    ۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (107 ديدگاه)

    شورولت کامارو در دسترس و سهل الوصول برای جوانان … بی کله در دهه 70 میلادی در ایران و آرزوی بر باد رفته برای جوانان ناکام و بی امید در دهه 2020 ایران که تنها با حسرت دیدن آن در وب سایت و مجله ها شاید در خواب رویای دیدن آنرا دارند.

    موافقم 5
    مخالفم 4
  3. ali_x76

    ۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (394 ديدگاه)

    جی ام بجز این موتور ۶.۲ لیتری پوشراد، انجین‌های دیگه‌ای هم داره که به درد هیبرید شدن میخورن و با مد این روزها (کم الاینده) بیشتر سازگارن.
    برای مثال انجین ۳.۶ توربو ۴۵۰-۴۶۰ اسبی که روی CT4V بلک وینگ نصبه یا بهتر از اون انجین ۴.۲ لیتری بلک وینگ ۵۵۰ اسبی.
    کرایسلر که میخواد هوریکین رو بذاره روی چلنجر و فورد هم بعید نیست اکوبوست رو سوار ماستنگ کنه (۳.۵ توربو ۴۵۰ تا ۶۵۰ اسبی)

    موافقم 8
    مخالفم 1
  4. MehdiTurbo

    ۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    ویرایش نداشت منظورم حذف کامرو بود نه کوروت

    به نظرم به جای بلیزر با یه اسم دیگه این باید تولید میکرد و کامرو را ادامه میداد

    اصلا جدای از حذف با طرح های جدیدم تیشه به ریشه میزنند
    من اگه ۵۳۰ ابرو کمانی و ۶۳۰ کوسه ای همین الان صفرش تولید میشد یا سری ای اون زمان عمری نسل جدید میخریدم حتی یه نسل بعدشانم خیلی زیباتر نسل جدیدند

    خیلی ها از پورشه بابت تکراری بودنش گله میکنند ولی عاشق سیاستش تت اینجام همون طرح فوق العاده را نگه داشته هر سری ارتقا میده همه مدلاشم حفظ کرده نیومده با حذف کانورتیبل و کوپه و … گند بزنه با اینکه شاید سودیم ازشان نبره و فروشش در حد همین کامرو و بنز و بی ام و باشه تو اون سگمنت ولی از سر خساست اعتبار خودش از بین نبرده و کابین مسخره ترند شده مثل بنز بی ام و نزده واقعا پورشه به برند خودش احترام میزاره اصل سیاست برندش نه سود بازار من اگه تو اون رنج قصد خرید داشتم پورش میخریدم این برندایی که برای سود نمیاند اعتبا. خودشان زیر سوال ببرند باید پرفروش ترین باشند که متاسفانه برعکس
    تو این دنیای بی روح خودرو این برندا هستند که اون رنگ لعاب و اصالت حفظ میکنند و این برندا خیلی شریفند و متاسفانه چقدرم تو این دوره زمونه کم شدند تک توک موندند

    من فقط راجع به خودرو حرف نمیزنم

  5. مازیار

    ۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3301 ديدگاه)

    ظاهر خوبی داره
    عقبش یه کمی رادیکال هست اما جلوش خوبهض

    موافقم 8
    مخالفم 1
  6. مازیار

    ۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3301 ديدگاه)

    ظاهر خوبی داره
    عقبش یه کمی رادیکال هست اما جلوش خوبه

    موافقم 6
    مخالفم 1
  7. Taha Ayoobi

    ۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4391 ديدگاه)

    اصلا ربطی به کامارو نداره.

    خداکنه تو این گند نخوره

  8. BlackWing

    ۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1305 ديدگاه)

    واقعاً ناامید کننده‌ست از نظر اینکه این ماشین کوپه عضلانی تبدیل به یه کراس اوور بشه.

    این اواخر صحبت‌هایی شده بود که شورولت میخواد برای خداحافظی مدل Z28 رو با موتور LT5 کوروت C7 ZR1 توسعه بده که متاسفانه این اتفاق نیوفتاد

    موافقم 7
    مخالفم 1
  9. علیرضا

    ۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (259 ديدگاه)

    صنعت خودرو سازی المان و امریکا راه اشتباهی در پیش گرفتن تقریبا تمام خودرو های نمادین امریکا توقف تولید شدن و جاشون به کراس اوور های برقی دادن ، المانی ها هم باتبدیل کردن محصولات نمادین خودشون به خودرو برقی دارن به تمام اعتبار خودشون گند میزنن ، در حال حاضر تنها خودرو سازانی که پیشرفت قابل توجه دارن فرانسویان

    موافقم 2
    مخالفم 6
  10. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (332 ديدگاه)

    تنها الگویی که از کاما و گرفته خم ستون عقب هست.دیگه هیچ شباهتی به کامارو نداره.اگر قرار بر اینه کامارو به هر شکلی غیر ماسل کوپه بنزینی عرضه بشه بهتره اسمش بایگانی بشه.

    موافقم 5
    مخالفم 1
  11. froG-driVer

    ۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1013 ديدگاه)

    اینو بسازن میرم از هر جایی شده یه بلیط آمریکا تهیه میکنم و خودم رو به جلوی در شرکت شورلت می‌رسونم و شرکت و خودم رو آتیش میزنم.
    بعد از اون برای روحم صلوات بفرستید.
    ممنون

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. Taha Ayoobi

      ۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4391 ديدگاه)

      من میرم اون طراحی که برای پروژه اش اینو ساخته رو آتیش میزنم…

      موافقم 3
      مخالفم 1
  12. امیرحسین

    ۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (235 ديدگاه)

    آقای مارک روس رئیس محترم جنرال موتورز ماسل کار کوپه ۸ سیلندر یا هیچ.

    موافقم 3
    مخالفم 1
  13. امیرحسین

    ۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (235 ديدگاه)

    سلام آقای پزشکیان رئیس جمهور محترم اجازه بدید اتومبیل های ساخت آمریکا پلاک ملی دریافت کنند ممنوعیت حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی و بالای ۴۰ هزار دلار رو بردارید با تشکر امیرحسین شهروند معمولی .

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. Aliasg5

      ۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (284 ديدگاه)

      سلام امیرجان پزشکیان هستم هرروز در پدال میچرخم کامنت شمارو دیدم که منو مخاطب قراردادید، چشم حتما در گام اول میخوایم ۱ ریال بشه ۱۰۰۰۰ دلار و در گام‌بعدی کاخ سفید حسینیه بشه بعد ایشالا کامارو وارد می‌کنیم بدون تعرفه .

  14. آرش

    ۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (80 ديدگاه)

    همیشه از طراحی موستانگ و دوج بیشتر از کامارو خوشم میامد ولی هفته پیش یه کروک مشکی رو دیدم خیلی خوشگل بود نظرم عوض شد

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. گاس فرینگ

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (356 ديدگاه)

      مدل های دهه ۲۰۱۰ چلنجر آمریکایی تر از دوتای دیگه بود بعدش نسل پنج موستانگ که باهاش بیشتر از نسل ۶ حال میکنم
      مدل های کلاسیک هم باز بنظرم فورد و دوج با مک وان و ۴۲۸ دست بالا رو دارن
      هرچند الان عرصه دست شورلته با بهترین کوروت تمام دوران

  15. محمد

    ۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (334 ديدگاه)

    بچها همه بیاییم آمریکا بعدش اسلانتیس اتیشش بزنیم بعدش شورلت و دوج ادب کنیم که برقی نسازند👍😈☣️امید وارم نقشه خوبی باشه☠️

  16. LAND CRUISER 70

    ۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (79 ديدگاه)

    کامارو کراس اوور بشه قابل قبوله
    ولی به شرطی که درونسوز بودن رو حفظ کنه
    یک کراس اوور کوروت هم بسازنن به موتور درونسوز V8 و AWD
    فورد هم باید یک ماستانگ چهاردر سدان و
    کراس اوور بنزینی بسازن با انجین V8 و AWD
    رقبای ارزون قیمت تر فراری پورسانگو و لامبورگینی اوروس و بنتلی بنتایگا و آئودی RSQ8

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا