شورلت

همراه با 50 سال تکامل شورولت کامارو

پیش از این روند تکاملی خودروهای آمریکایی مشهور یعنی شورولت کوروت، داج چلنجر و فورد موستانگ را خدمت شما عزیزان تقدیم کرده‌ایم و این بار نیز قصد داریم تکامل نیم‌قرنی شورولت کامارو را با یکدیگر مرور کنیم. دست‌اندرکاران Cars Evolution کلیپ جدیدی را منتشر کرده و در آن چگونگی تکامل کامارو را به تصویر کشیده‌اند.


همه‌چیز به سپتامبر سال ۱۹۶۶ و مدل اولیه‌ای باز می‌گردد که عمر کوتاهی داشت و در سال ۱۹۶۹ بازنشست شد. شورولت کاماروی نخستین در تریم های سوپر اسپورت (SS)، رالی اسپورت و Z/28 فروخته شد و دومین نسل آن در فوریه سال ۱۹۷۰ به بازار آمد. این خودرو طول عمر بیشتری بود زیرا تا سال ۱۹۸۱ دوام آورد و در خلال آن سال‌ها چندین به‌روزرسانی را تجربه کرد.

شورولت کامارو
سومین نسل کامارو نیز زمان زیادی در بازار بود و از سال ۱۹۸۱ تا ۱۹۹۲ دوام آورد. در سال ۱۹۸۲ شاهد معرفی برلینتا و IROC-Z بودیم و سه سال بعد نیز چندین مدل سفارشی همچون نسخه بیستمین سالگرد تولید ۱۹۸۷ و مدل بیست و پنجمین سالگرد با پکیج Heritage تولید شدند.


چهارمین نسل کامارو دارای مدل Z28 بود که پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری آن به گیربکس ۶ سرعته دستی جدید متصل شده بود. چهارمین نسل کامارو در سال ۱۹۹۳ عرضه و در سال ۲۰۰۲ به موزه رفت و نسل جدید آن با وقفه‌ای چند ساله در سال ۲۰۰۹ پدیدار شد و یک سال بعد برنده جایزه معتبر طراحی خودروی سال گردید.


کاماروی فعلی از ماه می سال ۲۰۱۵ در بازار حضور داشته و نسخه‌های زیادی از آن شامل مدل متمرکز پیست ZL1 1LE عرضه می‌شوند که بهای آغازین ۶۹۹۹۵ دلاری دارد. تصاویر جاسوسی خبر از تولید مدل فیس لیفت کامارو داده‌اند که احتمالاً در سال ۲۰۱۸ به عنوان مدل سال ۲۰۱۹ معرفی خواهد شد و نسخه جدید Z/28 را هم خواهد داشت.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. .....::::LAST VIPER::::.....

    ۱۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    تو همون پست قبلی در رابطه با همین پست
    با خودم گفتم ایکاش سر تکامل نسلهای کامارو رو هم میذاشتن.
    خوب شد گذاشتن
    و البته یکی از زشت ترین نسل کامارو
    از سال ۹۱ تا ۲۰۰۱ تولید شده که اصلا شبیه یه ماشین آمریکایی نیست

    1. MAHDI . VENOM-DEMON

      ۱۷ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (1478 ديدگاه)

      منم منتظرش بودم
      الان هم منتظر چارجر هستم

      1. .....::::LAST VIPER::::.....

        ۱۷ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (589 ديدگاه)

        دقیقا

    2. ستاره های پرفروغ (Daniel)

      ۱۷ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (955 ديدگاه)

      نسل دوم کامارو قبل از اینکه قانون سپر گذاشتن اجباری بشه واقعا یکی از جواهرات خودروسازیه و ارزش کلکسیونیه بالایی داره و همچنین کمیاب.
      خصوصا تو ایران من تک و توک ازش دیدم.

  2. MAHDI . VENOM-DEMON

    ۱۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1478 ديدگاه)

    چارجر هم بزارید

    1. .....::::LAST VIPER::::.....

      ۱۷ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (589 ديدگاه)

      این سایت کارز اوولوشن باس بذاره داداش

  3. Hemichan

    ۱۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (719 ديدگاه)

    جزو معدود ماشیناییه که کل نسلهاش خاص و زیبا بودن

  4. ارش

    ۱۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    مدلهای دهه هفتاد از همه جذاب ترن.

  5. Sajjad

    ۱۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    1973 تا 2010 به نظر من طراحی خوبی نداشته
    ولی قبل 1973 و بعد 2010 طراحیش رو دست نداره

  6. آرش آمریکایی

    ۱۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (639 ديدگاه)

    خیلی منتظر این پست بودم
    مرسی پدال
    لطفا از این دست مطالب مثل سیر تکامل فورد پلیس و…. رو هم بذارین
    خیلی ممنون

  7. حمیدرضا

    ۱۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    جالبه مدل های قدیمی اونهمه قدرت موتور داشتن حتی از خیلی از ماشین های امروزی قدرتمند ترن

  8. charger

    ۱۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (396 ديدگاه)

    مدل 2010 رو از همه بیشتر دوست دارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا