شورلت

85 سالگی شورلت سابربن، قدیمی‌ترین نام زنده در صنعت خودروسازی دنیا

شورلت سالگرد ۸۵ سالگی مدل سابربن را جشن گرفته است یعنی خودرویی که برای اولین بار در سال ۱۹۳۵ معرفی شد و از آن زمان تاکنون به‌طور مداوم در حال تولید بوده است. ۸۵ سال زمان بسیار زیادی است و بنابراین تعجبی ندارد که شورلت سابربن قدیمی‌ترین نام زنده در صنعت خودروسازی دنیا محسوب می‌شود.

معاون ارشد بازاریابی شورلت، «پاول ادواردز» در مورد این خودرو گفته است:

هرچند جهان به‌طور قابل‌توجهی تغییر کرده است، سابربن امروزه به همان اندازه مناسب است که در سال ۱۹۳۵ بود. سابربن پایه‌گذار اس‌یووی‌ها بود و ترکیبی بی‌سابقه از راحتی سرنشینان و ظرفیت بار را ارائه کرد

اولین نسل سابربن سال ۱۹۳۵ به سه ردیف صندلی با ظرفیت حمل هشت سرنشین مجهز بود که در صورت برداشتن صندلی‌های ردیف سوم و خواباندن صندلی‌های ردیف دوم، فضای بار بسیار بزرگی به حجم ۳۲۵۹ لیتر را ارائه می‌کرد. این خودرو به یک پیشرانهٔ شش سیلندر خطی با ۶۰ اسب بخار قدرت مجهز بود. نسل کنونی سابربن ۲۰۱۹ نیز می‌تواند تا نُه نفر را حمل کند و در صورت خواباندن صندلی‌های ردیف سوم و دوم آن، ظرفیت بار به ۳۴۴۶ لیتر می‌رسد. برای این خودرو علاوه بر موتور ۵.۳ لیتری V8 استاندارد، در مدل RST موتور ۶.۲ لیتری V8 با ۴۲۰ اسب بخار قدرت هم ارائه می‌شود که هفت برابر بیشتر از نسل اول قدرت دارد.

سابربن اولین خودرویی بود که بر اساس پیکاپ ساخته شده بود و با نصب بدنهٔ تمام فولادی استیشن مانند روی شاسی تجاری، سریعاً محبوب و پرفروش شد. محبوبیت این خودرو طی سال‌های بعد افزایش یافت تا جایی که خریداران از توانایی‌های قاطع و شخصیت قابل‌اطمینان آن تقدیر می‌کنند.

متصدی موزهٔ اتومبیل پترسن، «لسلی کندال» در مورد این ماشی می‌گوید:

نام سابربن به‌قدری شناخته‌شده است که حتی در زمان‌های مختلف در طول تاریخ توسط دیگر خودروسازان هم مورداستفاده قرار می‌گرفت؛ اما شورلت سابربن جد اس‌یووی‌های مدرن است که در آزمون زمان ایستادگی کرده است. در طول ۸۵ سال گذشته، سابربن همه‌جا از سفرهای خانوادگی و فیلم و تلویزیون گرفته تا محافظت از شخصیت‌های مهم، حضور داشته و به یک قطعه از آمریکا تبدیل شده است

جنرال موتورز هم‌اکنون در حال کار روی ساخت نسل کاملاً جدید شورلت سابربن است که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۰ همراه با جی‌ام‌سی یوکان و کادیلاک اسکالید جدید به بازار عرضه شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. کافر مقدس

    ۱۲ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    چندی پیش در محل ما یه مدل 1981ش ۱۰۰تومن معامله شد ماشین رفت تبریز اونجا ۱۱۵ معامله شد

    بیایید باهم مهربان باشیم

    1. یانکی

      ۱۲ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (2351 ديدگاه)

      بعد سابربن لینکلن کانتیننتال با 80 سال سابقه حضور داره.راستی کدیلاک برای اسکالید یه داشبورد بی نهایت زیبا تراشیده که از کانسپت اسکالا الگو گرفته بیاد بیرون تمام دنیا باید براش کلاه از سر بردارن.

      1. Elmiraj

        ۱۲ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (3191 ديدگاه)

        طبق گزارش جدید GM authority نسل جدید شورولت تاهو و جمس یوکان ۱۰ دسامبر ( ۱۹ آذر) رونمایی می شن .
        نسل جدید اسکالید هم اوایل ۲۰۲۰

  2. ایمان

    ۱۲ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (4063 ديدگاه)

    درود بر بزرگ ترین SUV دنیا
    درود بر قدیمی ترین SUV در حال تولید دنیا

  3. ارش

    ۱۲ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    چقدر باحال.

  4. هادی نجفی

    ۱۲ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (168 ديدگاه)

    چن وقت پیش تو نمایشگاه خودرو های کلاسیک همدان یه دونه سابرین نسل سوم دیدم
    خیلی ناز بود این عکسش
    http://8upload.ir/uploads/f0002.jpg
    بعد بنز تنها خودرسازی هست که تمام مدل هاشو دوست دارم

  5. Elmiraj

    ۱۲ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (3191 ديدگاه)

    شورولت سابربن ۱۹۳۵
    لینکلن کانتیننتال ۱۹۳۹
    .
    از اصیل ترین نام های صنعت خوررو که با قدرت و زیبایی تمام بعد از گذشت بیش از ۸ دهه همچنان در حال تولید اند….

  6. Alireza

    ۱۲ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (639 ديدگاه)

    ۸۵ سال پیش موتور با قدرت ۶۰ اسب بخار میساختن
    اون وقت ما اینجا هنوز نتونستیم موتور کاملا داخلی تولید کنیم قدرتش ک بماند

    1. یانکی

      ۱۲ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (2351 ديدگاه)

      بیخیال اینجا دنیای واقعی رو بگیر

      1. Alireza

        ۱۲ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (639 ديدگاه)
  7. شاهین

    ۱۲ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1180 ديدگاه)

    کیفیت چندانی نداره نسبت به رقبای امریکاییش
    اما واقعا از راحت بودن و بزرگی و خسته ناپذیریه سرنشیناش نمیشه بد گفت هرکیم بگه معلومه حسودی میکنه
    کلیپ نقد و برسیشو دیدم توسط یه ایرانی از توی فیلم معلومه که یه اتاق 9 متریه واسه خودش
    از نظر فنی هم خیلی عالیه
    تنها بدیش همون کیفیت داخلیشه

    1. Elmiraj

      ۱۲ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (3191 ديدگاه)

      اون پیجی که شما نام بردین تا به بررسی ماشین های آمریکایی می رسه ، فقط مدل های پایه و بِیسیک را بدون هر گونه آپشن سفارشی بررسی می کنه…!!!
      .
      نمی دونم فازش چیه……

      1. شاهین

        ۱۳ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (1180 ديدگاه)

        خب اپشن های سفارشی توی متریال داخلی دخالت ندارن
        قسمت بار ردیف سوم کلا پلاستیکی بود. اونم میزنیم به حسابه صرفه جویی توی ساخت خودرو چون قسمته باره هرچی باشه
        ولی پیج جالبیه کلا برای تفسیر یه ماشین خیلی هیجانی و آبدار گذارش میکنه من قبولشون دارم توی بعضی موارد
        حتی توی همین مورد بررسی سابربن بهشون کامنت زدم اگه اروپا همین ماشینو با همین ابعاد و امکانات به علاوه متریال خوب طراحی کنن قیمتش چند میشه … هیچ جوابی ندادن! خب معلومه قیمتش بالا 130 هزار دلار میشه

    2. ارسلان شورولت

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سابربن چه مدلی بود؟
      مدل ۱۹۹۰؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا