شورلت کوروت C8 چند وقتی است در بازار اروپا عرضه شده و در این قاره هم نظرات را به خود جلب کرده است. البته کوروت در اروپا مقداری از مزیتهای خود را از دست داده است زیرا از یک سو به دلیل قوانین آلایندگی سختگیرانهتر قارهٔ سبز که استفاده از فیلتر ذرات را اجباری میکند، خروجی پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی آن با کمی کاهش از ۴۹۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور به ۴۸۲ اسب بخار و ۶۱۳ نیوتن متر رسیده است. از سوی دیگر، قیمت کوروت هم در اروپا به دلیل تعرفههای مختلف بسیار گرانتر از آمریکا بوده و از حدود ۷۷ هزار پوند آغاز میشود.
بااینحال، کوروت استینگری در اروپا هنوز هم از رقبایی مثل پورشه ۹۱۱ کاررا پایه قویتر و ارزانتر است. این کوپهٔ اسپرت آلمانی با تنها ۳۸۵ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نئون متر گشتاور که توسط یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو تولید میشود، حداقل ۸۷ هزار پوند قیمت دارد. در همین حال، اگر خواهان سوپراسپرتی کمی قویتر از کوروت در اروپا باشید باید نزدیک به دو برابر قیمت استینگری هزینه کنید. بهعنوانمثال، قیمت آئودی R8 پایه محرک عقب از ۱۳۲ هزار پوند آغاز میشود. این ماشین از همان نیروگاه ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی لامبورگینی اوراکان استفاده میکند که البته در اینجا تنها ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد.
حال کارواو در جدیدترین ویدئوی خود این سه سوپرکار را در برابر هم قرار داده است تا ببینیم کوروت در خط مستقیم در برابر رقبای اروپایی گرانتر چطور عمل میکند. هر سه خودروی این جمع از گیربکسهای دوکلاچه استفاده میکنند و نیروی موتور در هر سه آنها فقط به چرخهای عقب منتقل میشود تا شرایط کاملاً عادلانه و برابر باشد. با آغاز درگ، همانطور که انتظار میرفت R8 به لطف قدرت بیشتر کاملاً از دو رقیب دیگر جلو میافتد اما کوروت و ۹۱۱ پابهپای هم پیش میروند و این شرایط تا پایان ۴۰۰ متر ادامه دارد. در دو درگ ایستادهٔ بعدی هم نتیجه تفاوتی ندارد و پورشه و شورلت تقریباً همزمان از خط پایان عبور میکنند. در این ویدئو اما مسابقههای رولینگ و همینطور آزمایش ترمز هم انجام میشود که آنها را خودتان میتوانید تماشا کنید.
بی نام
۸ خرداد ۱۴۰۱آیودی
کافر مقدس
۸ خرداد ۱۴۰۱کوروت های بازار اروپا رو چه بلایی سرش میارن که ماشین از ۴۹۵ اسب بخار میاد رو ۴۸۲. و تورگ از ۶۳۷ به ۶۱۳ کوروت پایه اینجوری کاهش اسب داره ببین دیگه تیپ های دیگه چه بلایی سرش میاد
هر وقت کوروت میارن تو اروپا برای درگ یه انگولکی توش شده . انگولکش میکنن میندازن جلو فراری ۴۵۸ با همون حال هم یکی سریعتر رفته یکی دیر تر رفته اصن یک وضعی شده درگ ها. برای این آئودی که از نسخه های پایه کوروت و 911 نباید استفاده کرد. یه تیپی انتخاب میکردن که حداقل نزدیک باشن به قیمت آئودی بین قیمت کوروت و آئودی اندازه یک ماشین 50هزاردلاری فاصله ست :)
با اینکه خودروهای زیادی هستن نسبت به کوروت آلایندگی بیشتری دارند ولی کاهش قدرت رخ نداده. در کل این درگ های این مدلی مشکلاتی دارند چرا فنی تر و علمی تر برگزار نمیکنن چرا یدونه U هم نمیذارن حداقل
R@m!n
۸ خرداد ۱۴۰۱بخاطر موتور پر مصرف این ماشین هست که میانگین صدی ۱۵.۵ لیتر می سوزونه در حالی که پورشه ۹۹۲ بین ۹ تا ۱۱ لیتر (بسته به استاندارد آلایندگی انگلیس و آمریکا) برای همین رو کوروت اروپا فیلتر GPF گذاشتن که مصرف سوخت رو می تونه تا دو یا سه لیتر کاهش بده.
نیتجشم شده شتاب ۳.۵ ثانیه و صدای خفه.
sam
۸ خرداد ۱۴۰۱سعی میکنی یه جور حرف بزنی انگار یه چی حالیته ولی …
اون فیلتر ذرات برای همه ماشینای اروپایی هست اگه کوروت داشت آئودی و پورشه هم دارن
این کوروتی ک حریف کررا نشد کوروتی بود ک مید انجین شد و سر تا پای فراری و پورشه رو برای ساختش بررسی کردن این همه هم ادعا داشت
کافر مقدس
۸ خرداد ۱۴۰۱میگم تو که حالیته چرا نتونستی توضیح بدی ارتباط فیلتر ذرات به کاهش اسب بخار چیه:)) چون شلبی بازار اروپا هم این فیلتر رو داره بدون یک اسب بخار کاهش . یه چی خوندی به اسم فیلتر ذرات ولی گویا نمیدونی هیچ ارتباطی به کاهش توان نداره و کاهش توان برای مسائل دیگری رخ میده و شتاب ماشین هم از 3 میاره رو 3.6
https://www.hotcars.com/lost-in-translation-european-corvette-c8-set-to-lose-30-horsepower/#:~:text=The%20C8%20is%20set%20to%20lose%20up%20to%2030%20hp,3.0%20seconds%20to%203.5%20seconds.
میدونی که دانگرید اسب بخار برای چی رخ میده دقیقا؟ والا میدونستی میگفتی تز نمیدادی فولکس تایپ r هم در سال 2018-2019 دانگرید اسب بخار شده
https://www.motor1.com/news/503233/corvette-loses-30-horsepower-europe/
GPF و کاهش قدرت ارتباط مستقیم با فیلتر نداره بعد چطور مدعی شدی فیلتر اسب رو کاهش میده :))
دانیال_Surrey،England
۸ خرداد ۱۴۰۱کسی که اقتصاد انگلیسو عقب تر از کره میدونه و میگه الجزایر رو انگلیس غارت کرده و کلا جدیدا فاز روشنفکری گرفته رو رها کنید بهتره.
viper2
۸ خرداد ۱۴۰۱اون کوروت اصلا هنوز به بازار معرفی نشده وگرنه توی تابستون که معرفی میشه انشالله قطعا از ۹۱۱ gt3 از هرررر لحاظی بهتر هست
ممد ژانگولر
۸ خرداد ۱۴۰۱اول آئودی همشونو یک لقمه کرد بعد نسخه معمولی پورشه شورلت کوروتو قورت داد و در آخر کوروت سلطان شرمندگی شد
viper2
۸ خرداد ۱۴۰۱دوستان میخواستم یه نظر سنجی بذارم به نظر شما واقعا لنز در دهه ۷۰ میلادی بهتر از الان نبود؟ ماشینای بنز قدیما خیلی جذاب تر از الان بودن مثل ۴۵۰ اس ای ال .
کیا قبول دارن که بنز کلاسیک جذاب تر و زیبا و با کلاس تر از بنز جدید هست؟
اصلا میگن هر چی قدیمیش خوبه ها
Reza Waffen SS
۹ خرداد ۱۴۰۱جونم 911 حالا فهمیدین هر گرونی بی دلیل نیست؟
KSH
۹ خرداد ۱۴۰۱آئودی؟؟
پوشه رو بچسب با قدرت کمتر کوروت رو میگیره🔥🔥
بعد تو مغزم هضم نمیکنه که یه ماشین تو سرعت بالا با قدرت کمتر بتونه یه ماشین با قدرت بیشتر رو بگیره
خیلی عجیب بود واقعا مهندسی آلمانی عجیبه
AMANTE
۸ خرداد ۱۴۰۱پست های جدال آلمان و آمریکا و کلان مطالبی که یک ور رقابت آمریکایی باشه، میرم چند ساعت بعد با تهیه تنقلات میشینم و کامنت ها رو میخونم.
shirko
۸ خرداد ۱۴۰۱😄😄😂😂
Humer
۸ خرداد ۱۴۰۱عالی
راستی ببخشید فضولی نباشه 😂
خودروی مورد نظرتون رو خریداری کردید ؟؟؟
R@m!n
۸ خرداد ۱۴۰۱بنظرم تو این نسل کوروت در برابر مدل ۹۱۱ carrera برتر نشون داده و باید منتظر راند دو و سه رقابت ۹۱۱ و کوروت باشیم که تابستون طبق وعده ها تو نوبرگرینگ z06 رکورد می زنه.
محمد امین
۸ خرداد ۱۴۰۱C8 در مقایسه با قیمتش گزینه ی عالی هست برای خرید
فکر نمیکنم ۹۱۱ کاررا جذابیت زیادی داشته باشه ، البته منظورم این نیست که ماشین حوصله سر بری هست …..منظورم این هست که کسی که میخواهد ۹۱۱ بخره ، بهتره پول بیشتری خرج کنه و تیپ های بالاتر رو بخره ، مثل 911 توربو و gt3 ، چونکه کاررا نه قدرت زیادی داره ، نه جلب توجهش بالا هست و استایلش نسبت به کوروت و آئودی کم هیجان تره
بهنام
۸ خرداد ۱۴۰۱دقیقا
پورشه ماشینیه که اصن پایین رده ش به چشم نمیاد بخاطر خیلی خیلی خوب بودن مدل های بالا رده
هرچند همین مدل پایه هم با این قدرت کم عملکرد خیلی خوبی داره
تو آپشن هم همین طوره پورشه کم آپشن یه طوریه 😬
مهراد
۸ خرداد ۱۴۰۱چقدر خووبن این سه تا ! خوشبحال بی افش
javadhy
۸ خرداد ۱۴۰۱تو این درگ r8 اصلا برام مهم نبود این درگ پورشه و کوروت بود که خیلی جذاب بود و واقعا شوکه کننده بود که پورشه با ۱۰۰ اسب کمتر تونست کوروت با اون سیستم لانچ کنترل فوق العاده رو شکست بده(هر چند وقتی ماشین پورشه باشه هیچ چیز شوکه کننده نیست)
mehran911
۸ خرداد ۱۴۰۱چه عجب یک نفر ی تفسیر درست از این درگ داشت
.
قهرمانی 24 ساعته نوربرگرینگ رو هم به طرفدارای آئودی تبریک میگم R8 تمام نشدنی است واقعا
javadhy
۸ خرداد ۱۴۰۱لطف داری ولی امریکن فنا زیاد خوششون نیومد
javadhy
۸ خرداد ۱۴۰۱لطف داری ولی امریکن فنا زیاد خوششون نیومد
viper2
۹ خرداد ۱۴۰۱خب این چیزی که شما میگی معلومه قیمت پورشه گرون تره .
بعدشم یه تیونر هیچ وقت پورشه یا ایودی رو انتخاب نمیکنه
javadhy
۹ خرداد ۱۴۰۱Viper 2 توی درگ قیمت مهم نیست قدرت و مهندسی و طراحی و آئرودینامیک ماشینه که مهمه مسابقه میزارن بگن کدوم سریعتره و ماشینی که با اسب بخار کمتر بتونه هم در درگ عادی هم در رولینگ برنده بشه صد در صد ماشینه بهتریه (استثنای الکتریکی ها)حالا کوروت باخته نیاز نیست که حتما یه دلیل بیاری براش بگی قیمتش کمه یا … کوروت باخته چون پورشه بهتر بوده و بس
viper2
۹ خرداد ۱۴۰۱پورشه بهتر بوده توی درگ چرا چون قیمتش بیشتر بوده همینو بس یعنی چی قیمت مهم نیست اگه مهم نیست پس چرا قیمت پورشه بیشتره؟ خوب به خاطر اینکه تکنولوژی بیشتری داره اگه کوروت هم ۱۰ ۱۲ هزار تا گرون تر بود همین تکنولوژی ها رو داشت . یکم فکر کن بعد حرف بزن متعصب یاتاقان فن
javadhy
۹ خرداد ۱۴۰۱داش الان بر اساس حرف تو مهندسی شورولت و پورشه در یه حده و کوروت بخاطر قیمت کمتر ماشیناش چه در درگ چه در پیست ضعیفتره!؟
عزیز امریکن فن والا شورولت و با عرض معذرت کل آمریکا تو خواب ۵۰ سال آیندشون نمیتونن پورشه رو ببینن بعدشم همین کوروتی که میگی نسخه z06 اش حتی موتورشو بر اساس موتور فراری توسعه دادن خوب اگه انقد استاد بودن و به قول شما در حد پورشه چرا خودش اینکارو نکرد والا تعصب چشم بعضیارو کور کرده درسته صنعت خودرو سازی در آلمان آمریکا ایتالیا انگلیس و ... همگی قابل احترامه ولی اختلاف بسیار زیادی بینشون هست و نمیتونیم همرو در یه حد بدونیم
Jdm باز
۸ خرداد ۱۴۰۱کوروت نسب به قیمتش واقعا عملکرد خوبی داره
در مورد ۹۱۱ هم بگم که خرید نسخه پایه اش( کاررا) رو پیشنهاد نمیکنم، نه قدرت خیلی زیادی داره و نه استایل خوبی داره و بنظرم ۹۱۱ تریم های میانی و بالارده اش خوبن
ائودی هم خیلی خوب و جذابه
در کل بنظرم این درگ عادلانه نبود، چون ائودی از نظر فنی خیلی سر تر بود
بنیامین
۸ خرداد ۱۴۰۱مهندسی بی نظیر آلمانی
datsun
۸ خرداد ۱۴۰۱شورلت ، کوروت پایه رو دیگه خیلی پایه ساخته ، ولی انصافا باز هم با همین قدرت کم عملکرد خوبی داره قیمت هم اندازه یه اسپورته
Alan.r
۸ خرداد ۱۴۰۱آئودی ۱۰۰ درصد از اون دوتا بهتره ولی کوروت با توجه به عملکرد و قیمتش ارزش خرید بیشتری داره
M.rAMK
۸ خرداد ۱۴۰۱دوستان پدر من یک اعتقادی داره که میگه
توی پیشبینی درگ ببین کدوم قدرت بیشتری داره منم وقتی درگ هارو می بینم اول میرم سراغ قدرت
datsun
۸ خرداد ۱۴۰۱همین الان برو پیش بابای بگو همیشه قدرت ملاک نیست و همین ویدئو رو نشونش بده.
Aboalfazl demon
۸ خرداد ۱۴۰۱کوروت نسبت به نسل قبل پیشرفت کرده
لانچ ها بهتری داره
seyedjavad.mercedesbenz
۸ خرداد ۱۴۰۱R8 ماشینیه که میتونست خیلی بهتر باشه ولی برعکس اونتادور ارتقاهای زیادی رو تجربه نکرد متاسفانه
seyedjavad.mercedesbenz
۸ خرداد ۱۴۰۱R8 ماشینیه که میتونست خیلی بهتر باشه ولی برعکس اوراکان ارتقاهای زیادی رو تجربه نکرد متاسفانه ، البته این جزئی از سیاست فولکسه ولی باز هم به نظرم r8 نسل قبل خوش بخت و اقبالتر از این نسل بود
رامتین
۸ خرداد ۱۴۰۱دوران R8 متاسفانه تموم شده. دیگه آئودی هم بفکر تولید مدل جدیدش بنظر نیست.
TML BN
۸ خرداد ۱۴۰۱دوره R8 خیلی وقته تموم شده
یعنی جز ماشین هایی که واقعا خیلی براش ناراحتم
چون اگر بعضی برند ها به بعضی از محصولاتشون بیشتر اهمیت میدادن
خیلی بهتر میشدن
و حتی شاید هیچوقت به یاد ها سپرده نمیشدن
🥀
SRT
۸ خرداد ۱۴۰۱وقتی اسطوره ای مثل وایپر بعد اون همه رکوردشکنی و افتخار واسه همیشه کنار گذاشته میشه،دیگه چه انتظاری از فولکس واگن و آئودی داری.
علی
۸ خرداد ۱۴۰۱آر۸ یک اسطوره تکرار نشدنی
شهر نشین
۹ خرداد ۱۴۰۱من مت واتسون را دوست دارم.هر دومون توی سال خوک بدنیا اومدیم فکر کنم.
MAHDI_GERMANY
۹ خرداد ۱۴۰۱این یارو همیشه سعی میکنه خودرو های المانی رو بد نشون بده ولی نمیتونه
reza342
۹ خرداد ۱۴۰۱زشت ترین کوروت تاریخ.طراحش احتمالا مشکل معده داشته
Mahdi
۲۱ خرداد ۱۴۰۱با سلام خدمت دوستان، اول بگم من در درجه ژاپنی بازم و اونا رو قبول دارم پس تعصب ندارم.اول یه انتقاد کنم این CAR WOW واقعاً بعضی درگ هاش اصلاً درست نیست و اتفاقاتی که در واقعیت رخ میده رو زیر سوال می بره (البته این درگ منظورم نیست). همه می گن پورشه خیلی عجیب بود تو سرعت بالاتر و خب من میگم یجورایی طبیعی هست چون به نظرم گیربکس پورشه بهتر بود و اینکه وزن کمتری هم داشت ولی منم با نظر برخی دوستان موافقم کروت باید با مدل های بالاترش می بود و حتی با اختلاف 10000 دلار که با پورشه داشت می شد راحت کروت رو به یه سوپرشارژر یا توربو شارژر نه چندان قوی مجهز کرد اون موقع می تونست حتی با R8 هم رقابت بکنه و اینجور نیست که قیمت تأثیری نداشته باشه.و اونی هم که می گفت این یارو با آلمانی ها مشکل داره من با قاطعیت تمام میگم داری اشتباه می زنی چون تو اکثر درگ ها حتی ناعادلانه آلمانی هارو برنده می کنه یا اکثراً نسخه های خیلی گرونتر یا بالاتر رو با مدل های پایه و ضعیف تره خودرو های دیگه میندازه که خب اصلاً درست نیست! یه بارم نیسان GTR نیسمو رو با 2.4 ثانیه صفر تا صد به یه پورشه که بالای 2.6 ثانیه صفر تا صد داشت بازنده کرد اونم به صورتی که از همون اول پورشه اختلاف انداخت! خب چجوریه که یه دف عقب هرچقدر هم تقسیم وزن عالی داشته باشه یه چهار چرخ متحرک که هم تایم بهتری داره و هم هم وزن هست رو میگیره تو شتاب؟