شورلت

C8 شورولت کوروت آینده، یک سوپرکار آمریکایی موتور وسط

مارک رئوس، رئیس بخش توسعه جهانی جنرال‌موتورز، تأیید می‌کند که این کمپانی مشغول کار بر روی کوروت بعدی است. شنیده‌ها حاکی از آن است که پس از ۶۱ سال توسعه کوروت، مدل C8 یک مدل انقلابی خواهد بود. کوروت جدید یک خودروی رؤیایی امریکایی با موتور میانی خواهد بود که شورولت تاکنون نتوانسته یکی از آن‌ها را داشته باشد. در واقع این کمپانی هنوز در حال آماده‌سازی جزئیات مدلی است که باید برای مدل سال ۲۰۱۷ انتظار آن را بکشیم.

Corvette Zora
Corvette Zora
امّا چرا موتور میانی؟ به این دلیل که C7 کوروت و به خصوص نسخه Z06 آزمایش خود را پس داده است. اضافه‌کردن قدرت بیشتر به طراحی‌های با موتور جلو تنها موجب سرعت بخشیدن به دود شدن تایرهای عقب می‌شود. در همین حال، انتقال موتور به ناحیه‌ای نزدیک‌تر به تایرهای متحرک خودرو، موجب بهبود شتاب و ترمز کوروت خواهد شد.

دومین دلیل، ارتباط چندانی به مهندسی ندارد؛ شورولت می‌خواهد سرانجام از زبان و پایه طراحی که از C3 استفاده کرده فاصله بگیرد. استینگری امروزی یک خودروی رؤیایی برای پنجاه‌ساله‌هاست؛ ولی با آپدیت طراحی بیرونی با ترکیبی از جلوه‌های بصری، کوروت می‌تواند پوسترهای مدل‌هایی مانند اونتادور، لافراری و ۹۱۸ را از دیوار اتاق‌خواب‌ها به پایین بکشد. شورولت به خوبی می‌داند که بچه‌ها به سرعت بزرگ می‌شوند و موفق‌ترین آن‌ها بخشی از درآمد خود را تبدیل به خودروهای اسپرت می‌کنند. برای آگاهی از طراحی C8 در ادامه با این مطلب همراه باشید.

Corvette Zora
Corvette Zora

طرح و برنامه

مدل نمادین C8، یعنی Zora ZR1 ساختار جدید با موتور میانی را معرفی خواهد کرد. این خودرو که به عنوان یک مدل سال ۲۰۱۷ معرفی می‌شود، بالاترین مدل در سلسله مراتب کوروت است؛ همانند کاری که در مورد گذشتگانش شامل نسل C4 سال‌های ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۵ و نسل C6 مدل سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ صورت گرفته است. همانند گذشته، تولید ZR1 در سطحی کم انجام می‌شود و حدود ۱۵۰۰ دستگاه در سال خواهد بود. این خودرو قیمت بالایی هم خواهد داشت و انتظار می‌رود در حدود ۱۵۰ هزار دلار باشد. در همین حال، این مدل برای چند سال در نمایشگاه‌های کوروت به صورت مستقل و مسالمت‌آمیز در کنار C7 حضور خواهد داشت. کوروت با یک پلتفرم جدید، پرداخت مناسب در طراحی بدنه و تغییرات در کابین، می‌تواند از احیای دوباره مدلی مانند کادیلاک XLR نیز پشتیبانی کند. در همین حال، سال ۲۰۲۰، سالی است که انتظار می‌رود که C7 به جایگاه خود در موزه ملی کوروت منتقل شود و تمام مدل‌های آینده کوروت با پلتفرم موتور میانی ساخته شوند.

Corvette Zora
Corvette Zora

پیشرانه‌ها

در مورد موتورهای معروف جنرال‌موتورز جای نگرانی وجود ندارد و V-8 ها حتماً برای پیشرانه نسل هشتم کوروت استفاده خواهند شد. به علاوه استفاده از یک بادامک در کنار میل‌های رابط موجب کاهش در وزن و هزینه‌ها خواهد شد. همین‌طور، انژکتور مستقیم، حجم تنظیم‌شونده موتور (قابلیت خاموش‌شدن سیلندرها) و تکنولوژی زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها موجب طول عمر بیشتری برای این موتورها شده‌اند. البته هنوز زود است که در مورد قدرت و حجم موتور و دیگر جزئیات صحبت کنیم؛ ولی انتظار می‌رود که C8 در شتاب از استینگری Z51 (با صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت ۳/۹ ثانیه) جلو بزند و همین طور سرعت حداکثر بالاتر از ۲۹۱ کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت بهتری نیز داشته باشد.

Corvette Zora inline 8 Engine
Corvette Zora inline 8 Engine
پیشرانه‌های جایگزین برای ادامه حیات کوروت در صورت سخت‌تر شدن قوانین محیط زیستی در نظر گرفته شده‌اند. V-6 های قدرتمند با و بدون توربو از گزینه‌ها ناگزیر برای این شرایط هستند. در عین حال، رفتن موتور به پشت کاپوت موجب خالی شدن فضا برای قرارگیری یک موتور الکتریک برای به حرکت درآوردن چرخ‌های جلو شده است. به احتمال زیاد در سال ۲۰۲۰ شاهد یک کوروت هیبرید با یک دیفرانسیل چهارچرخ متحرک خواهیم بود.

حمل وسایل

مدل‌های پورشه باکستر و کایمن، مطالعه‌های موردی مناسبی برای کوروت هستند؛ زیرا آن‌ها به شکلی هوشمندانه به مواردی مانند نحوه طراحی یک رودستر با موتور میانی یا وضعیت صندوق عقب پاسخ داده‌اند. البته باید درنظر داشت که موتور V-8 کوروت نسبت به موتور ۳/۴ لیتری شش سیلندر تخت باکستر اس، ۹ سانتیمتر طول بیشتر و ۵/۸ سانتیمتر ارتفاع بیشتری دارد و در همین حال ۱۵ سانتیمتر نسبت به موتور پورشه عرض کمتری دارد.

Corvette Zora Mid Engine Platform
Corvette Zora Mid Engine Platform
رادیاتور مورد نیاز برای خنک‌کردن موتور بزرگ‌تر کوروت نیز موجب می‌شود تا صندوق آن نسبت به پورشه با ۵ فوت مکعب گنجایش، حجم کمتری داشته باشد؛ البته با فرض اینکه رادیاتور مورد اشاره در دماغه خودرو قرار بگیرد. گزینه دیگر، قرار دادن تمام مبدّل‌های گرمایی شامل تجهیزات مورد استفاده برای خنک‌کردن موتور و کولر در کناره‌های خودرو بین فاصله درها تا چرخ‌های عقب به سبک فراری «تستا روسا» است. یکی از مزیت‌های این روش استفاده کمتر از لوله‌هاست.

انبار لوله اگزوز یکی از مشکلات بر سر راه حجم بیشتر صندوق برای حمل وسایل خواهد بود. این وضعیت حتماً برای کسانی که وسایل زیادی را همیشه همراه خود دارند، ناامیدکننده خواهد بود. بر این اساس، Zora ZR1 برای کسانی ساخته می‌شود که به‌جای اینکه به فکر حمل وسایلی مانند لوازم باشگاه گلف باشند، بیشتر بخواهند از مسافرت لذت ببرند.

مسئله دیگر، محل قرار گرفتن مخزن سوخت خواهد بود. در این زمینه، مکان جلوی کاپوت برای تعادل خودرو حفظ کرده است؛ ولی این تصور می‌رود که جنرال‌موتورز مخزن بنزین C8 را در تونل میانی و در فضایی مشترک با لوله‌کشی خنک‌کننده قرار دهد.

Corvette Zora brake
Corvette Zora brake

محورها و گیربکس

یکی از هوشمندانه‌ترین بخش‌های مهندسی C8؛ چرا که گزینه‌های در دسترس و هزینه‌های اجرایی در ارتباط با طراحی محو گیربکس جالب‌توجه هستند. ولی سؤال اینجاست که آیا باز هم یک گزینه گیربکس دستی خواهیم داشت؟ همین‌طور گیربکس اتوماتیک دو کلاچه با قابلیت پدل‌شیفتر در دسترس علاقه‌مندان قدیمی کوروت قرار خواهد گرفت؟ و آیا مبدّل‌های گشتاور یا چرخ‌دنده‌های خورشیدی سیستم اتوماتیک برای شتاب یک خودروی اسپورت مدرن مناسب هستند؟

شنیده‌ها حاکی از آن است که گروه مهندسی کوروت در حال توسعه تنها یک محور گیربکس برای فاز اولیه پروژه C8 هستند و سیستم اتوماتیک دوکلاجه گزینه‌ی آن خواهد بود. سال‌ها تلاش جنرال‌موتورز برای توسعه گیربکس‌های هیدرا-ماتیک ۶ و ۸ سرعته از طریق تأمین‌کننده‌های بیرونی، این برای محور گیربکس Zora نتیجه‌بخش خواهد بود. حداقل ۶ شرکت تخصصی این وظیفه را به عهده می‌گیرند که به احتمال زیاد، ارلیکون گرازیانو، شرکتی که با استون‌مارتین، لامبورگینی و مک‌لارن همکاری می‌کند، وظیفه تأمین محورهای گیربکس ۷ سرعته دو کلاجه را بر عهده می‌گیرد. در همین حال، کسانی که برای داشتن گیربکس دستی شکایت می‌کنند در اقلیت قرار می‌گیرند؛ چرا که ۶۵ درصد سفارش‌های جدید استینگری همراه با گیربکس اتوماتیک بوده است.

2017 Corvette Artist Rendered
۲۰۱۷ Corvette Artist Rendered

پلتفرم و ساختار

فریم آلومینیومی امروز نیازمند تغییرات اساسی است تا C8 با یک استخوان‌بندی سخت و محکم ارائه شود. این کار کاملاً ممکن و شدنی است؛ سیستم روبوتیک تولید جنرال‌موتورز که برای C7 آماده شده، می‌تواند گسترش یافته و برای خودروی جدید دوباره برنامه‌ریزی شود. همچنین، جنرال‌موتورز اخیراً پروسه‌هایی را برای ساخت قطعات منیزیومی توسعه داده که می‌توانند برای ساختار کوروت بسیار مفید واقع شوند و وزن C8 را به زیر میزان امروزی آن، یعنی ۱۵۶۵ کیلوگرم برسانند.

Corvette Zora Mid Engine Platform
Corvette Zora Mid Engine Platform

شاسی

انتظار این است که بازوهای کنترل کنونی سیستم تعلیق، فنرهای صفحه‌ای کامپوزیت، دامپرهای مغناطیسی تنظیم شونده و ترمزهای برمبو همراه با ارتقاهای مناسب در C8 استفاده شوند. همچنین انتقال وزن به طرف عقب خودرو برای بهبود شتاب و ترمز نیازمند ابعاد جدید چرخ‌ها و تایرها خواهد بود. احتمالاً میشلین باز هم تأمین‌کننده تایرها خواهد بود.

کابین

از آنجایی که موتور دیگر مزاحم دید راننده در جلو نیست، ارتفاع پایین‌تر صندلی در کابین عملی خواهد بود. همچنین یک کاپوت پایین‌تر می‌تواند موجب بهتر شدن دید جلو شود. البته این کارها بستگی به طراح و تعادل حساسی است که باید بین دید جلو و عقب برقرار کند؛‌ چرا که موقعیت جدید موتور بر دید عقب تأثیر خواهد گذاشت.

بهتر است تا از یک صفحه نمایش لمسی بزرگ‌تر در وسط داشبورد استفاده شود تا کنترل بهتری برای راننده فراهم شود. این فرصتی ایده‌آل برای انتقال از حالت صفحه نمایش افقی (landscape) به حالت قائم (portrait) همانند تسلا مدل S است. تا زمانی که دکمه‌های پیرامونی برای کاربردهای سرگرمی و عملکردهای HVAC حفظ شوند، نظر همه جلب خواهد شد. همچنین در نبود دسته‌دنده قدیمی، فضایی جدید برای نگه‌داشتن وسایلی مانند گوشی موبایل و فنجان قهوه پیدا می‌شود.

امیدواریم درس‌هایی که امروزه از صندلی‌های GT و کامپتشین اسپورت گرفته، به تیم کوروت کمک کند تا برای هر گونه استفاده از خودرو، آن را آماده کنند.

2017 Corvette Artist Rendered
۲۰۱۷ Corvette Artist Rendered

بدنه

درها از گزینه‌های منطقی بعدی برای کنار گذاشتن مصالح فایبرگلاس و استفاده از مواد کربن-کامپوزیتی سبک‌تر، مقاوم در برابر ضربه و با صلبیت بیشتر هستند. تأمین‌کننده کنونی کوروت، «پلاسان کربن کامپوزیتس» در حال حاضر پنل‌های فیبرکربنی دو کمپانی کوروت و وایپر را می‌سازند و این شرکت قابلیت این را دارد که قطعات اضافی بیشتری با استفاده از فرآیند تحت‌فشار پیشرفته خود تولید کند.

طراحی

کوروت Zora با پیشرانه V8 باید از یک طراحی خاص و منحصربه‌فرد برخوردار باشد. در عین حال، طراحان اصلی C8 در وارن میشیگان امریکا و استودیوهای طراحی جنرال‌موتورز جاهای مختلف دنیا در حال پردازش و طراحی آخرین جزئیات کوروت هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۵۳ دیدگاه‌ها

  1. مهدی 911

    ۱۷ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (459 ديدگاه)

    اینکه نوشته بود لافراری و918 رو پایین میکشه عجیب بود من فکر نکنم بتونه

    1. saeid

      ۱۷ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (45 ديدگاه)

      ماشالا امریکا

    2. Carbonado Aventador

      ۱۷ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      تا 2017 که این خودرو ساخته شه ، لامبو فراری 1500 اسب رو رد کردن!
      الان منتظر یه جواب قانع کننده از آقآ باربد هستم…!

      1. زیگما

        ۱۷ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (3072 ديدگاه)

        به اسب بار نیست جناب
        همین z06 که کمتر از 100 هزار دلار قیمت داره شتاب 0 تا 60 اش مشابه آوانتادور 400 هزار دلاریه
        همبن z06 با اسب بخار کمتر و وزن مشابه آوانتادور به این شتاب دست پیدا کرده

        1. Carbonado Aventador

          ۱۷ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (4514 ديدگاه)

          درست می گی…!
          شکی درش نیست ولی از تو بعید بود این حرف…!
          چرا آونتادور 300000 دلار گرون تره؟!
          لارم نیست بگی چرا چون معلومه!
          در کل کامنت بالام حالت کنایه داشت نه چیز دیگه!!!

        2. زیگما

          ۱۷ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          کسی منکر ویزگی های لامبو نیست باو…..

        3. Carbonado Aventador

          ۱۷ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (4514 ديدگاه)

          کسی هم منکر دستاورد و تکنولوژی های شورولت نیست…!

        4. DRAGONBORN

          ۱۷ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (1884 ديدگاه)

          به هرچی هست لامبو بهتر تو زمینه سوپراسپرت سازی نسبت به شورلت هست

        5. DRAGONBORN

          ۱۷ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (1884 ديدگاه)

          400 هزار دلار واسه آونتادور مناسبه

        6. خاوری

          ۱۸ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (1102 ديدگاه)

          نمیدونم چرا هیچوخ از شورلت کوروت خوشم نمیاد … ماشین خوبیه اما به نظرم تو طراحیش ایراد داره نسبت به پورشه و لامبو و فراری

    3. DRAGONBORN

      ۱۷ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1884 ديدگاه)

      آمریکایی ها هرچقدرهم سریع باشن به پای ایتالیایی ها و آلمانی ها نمیرسن

      1. Pooya

        ۱۷ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (6 ديدگاه)

        البته فکر کنم هدف آمریکایی ها از ساختن چنین خوروهایی بیشتر تولید یک اتومبیل اسپرت و پرقدرت و درعین حال اقتصادی و مقرون به صرفه بودنه ، نه رقابت سرعت با سوپر اسپرت های اروپایی با اشاره به این نکته که منظور شما از سرعت ، سرعت اتومبیل باشه .

      2. وحید

        ۱۷ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (398 ديدگاه)

        اینو جای دیگه ای نگو

        1. یه پسر

          ۱۷ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (1134 ديدگاه)

          داداش دراگون بردار اون اواتارتو

      3. مسعود

        ۱۸ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (5 ديدگاه)

        فقط مک لارن………………………………………………..
        تا همه این نقطه ها بره توچشم همه ایتالیایی ها و آلمانیا
        فقط مک لارن………………………………………………..

      4. رسول

        ۱۸ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (66 ديدگاه)

        داری از داعش حمایت میکنی اگه گیرم بیفتی……پدال جان اواتار اینو پاک کن

    4. saeed.shariati

      ۱۷ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (477 ديدگاه)

      هنوز تا در اومدن نسخه نهایی باید صبر کنیم بعد نقد کنیم
      دست اقای حسینی هم درد نکنه واقعا مطلب جامعی بود

    5. احمد فقط سوپر اسپرت اونم ایتالیایی

      ۱۷ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1171 ديدگاه)

      الان کجا گفته شده که لامبو و فراری پایین کشیده میشه ؟
      بچه ها لطفا با دقت مطالعه کنید
      کوروت می‌تواند پوسترهای مدل‌هایی مانند اونتادور، لافراری و 918 را از دیوار اتاق‌خواب‌ها به پایین بکشد. شورولت به خوبی می‌داند که بچه‌ها به سرعت بزرگ می‌شوند و موفق‌ترین آن‌ها بخشی از درآمد خود را تبدیل به خودروهای اسپرت می‌کنند. برای آگاهی از طراحی C8 در ادامه با این مطلب همراه باشید.
      یعنی اون بچه هایی که موفقن پولاشونو جمع میکنن یه کوروت میخرن و دیگه تو سرشون گرم میشه و تو روییای بزرگان نیستن

      1. ASTON MARTin

        ۱۷ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (1346 ديدگاه)

        اقا نه من نه تو نه اون پشت فرمون امریکایی یا اروپاییشن نشستیم
        چرا باید با شهامت و اگاهیه کامل راجب دو نسل بعدش هم نظر بدیم!

    6. "Amir"

      ۱۸ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (728 ديدگاه)

      پشتش یکم زشته ولی در کل خیلی قشنگه

  2. bardeia

    ۱۷ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (99 ديدگاه)

    خیلی باحاله

    1. ASTON MARTin

      ۱۷ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      ولی با همه ی اینا داره نشون میده که شورلوت همیشه از دو رقیب دیگه اش سرتره
      مخصوصا اون چلنجر پر مدعا که با وایپرش همچین کمرشکن زمین خورد!

  3. مصطفی

    ۱۷ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (450 ديدگاه)

    یه کروت معمولیه فقط کمی با فوتوشاپ اینورو اونورش کرده.

    1. DRAGONBORN

      ۱۷ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1884 ديدگاه)

      آره هنوز یه رندره.

  4. مصطفی

    ۱۷ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (450 ديدگاه)

    از آقای انیس حسینی بابت مطلب خوبشون تشکر می کنم.

  5. سعید

    ۱۷ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (480 ديدگاه)

    چراغای عقبش اول گرد بود بعد مربعی کرد الان بازم گرد کرده :) love chevy

    1. DRAGONBORN

      ۱۷ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1884 ديدگاه)

      اصالت کوروت به چراغای گرد عقبش بود………

  6. زیگما

    ۱۷ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    چرا اینقدر زود روی نسل جدید دارن کار میکنن؟ نسل فعلی که تازه معرفی شده

    1. DRAGONBORN

      ۱۷ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1884 ديدگاه)

      کار نمی کنن.سرکاریه

    2. حسين

      ۱۷ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1363 ديدگاه)

      درود. زیگما جان زیادم زود نیست. تا سال 2017 باید کارو تموم کنن. در کل طراحی یه ماشین فرایند بسیار زمان بری داره:

      قدم اول: شروع ترسیم و طراحی (حد اکثر 12 ماه)

      قدم دوم: حجاری کردن روی گل رس (6 تا 12 ماه)

      قدم سوم: ساخت فضای کابین (12 تا 18 ماه)

      قدم چهارم: معرفی به عنوان یک خودروی مفهومی (12 تا 24 ماه)

      قدم پنجم: به مرحله تولید انبوه رساندن (24 تا 36 ماه)

      قدم ششم: قیمت گذاری

      میبینی که حدود پنج سال یا حتی بیشتر ممکنه زمان ببره!!

  7. M Power///

    ۱۷ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (415 ديدگاه)

    سال ۲۰۱۷ سال تکنولوژی های کمپانی های بزرگ است. و این کوروت فکر کنم تاحالا در ساخت هیچ ماشین آمریکایی این قدر وسواس و دقت به خرج ندادن. امیدوارم واقعا ماشین خوب و جالب تر از نسل فعلی در بیاد.

    ﺩﺭ ﺯﺑــــﺎﻥ ﺍﻧﮕﻠــــﻴﺴﻲ، ﻭﺍﮊﻩ ﻫﺎﻱ:
    ” FriEND ” ﺩﻭﺳــــﺖ

    ” Boy friEND ” ﺩﻭﺳــــﺖ ﭘﺴــــﺮ

    ” Girl friEND ” ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺧﺘﺮ

    ” Best FriEND ” ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﺩﻭﺳﺖ

    ﻫﻤﮕﻲ ﺳــــﻪ ﺣــــﺮﻑ <> بمعنای “ﺧﺎﺗــﻤﻪ” ﺭﺍ
    ﺑــﻬﻤﺮﺍﻩ ﺩﺍﺭﻧــــﺪ .

    ﺍﻣﺎ ﮐﻠــــﻤﻪ FamILY “ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ” ﺳــــﻪ ﺣﺮﻑ :
    “ILY” ﺭﺍ ﺩﺍﺭﺩ

    ﮐﻪ ﻫــــﻤﺎﻥ ﻣﺨــــﻔﻒ
    ” I Love You ”
    می باشد .

    ﻭ ﺟــــﺎﻟﺐ ﺍﺳﺖ ﺑﺪﺍﻧﻴــــــﺪ :

    F A M I L Y =
    مخفف کلمات زیر است

    F ather
    A nd
    M other
    I
    Love
    Y ou

    قدر خانواده هایمان را
    بدانیم.

    1. DRAGONBORN

      ۱۸ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1884 ديدگاه)

      دانستیم.

    2. مسعود

      ۱۸ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (321 ديدگاه)

      واسه قران کم از این حرفا در آوردن واسه انگلیسی هم شروع شد!!!

  8. شلبى

    ۱۷ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (705 ديدگاه)

    دست اقاى انیس حسینى درد نکنه،واقعا اگه ایشون در این سایت فعال نبودن اونوقت نسل مطلب در مورد ماشیناى امریکایى در این سایت منتقرض میشد

    1. DRAGONBORN

      ۱۷ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1884 ديدگاه)

      آره ممنون آقا مسعود

  9. صادق

    ۱۷ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    قطعا یه خودروی موفق میشه، چون که یه ماشینی هستش که میشه گفت نهایت تلاش شورلته

    اما

    این خودرو قطعا برای رقابت با امسال لافراری و 918 و… تولید نمیشه

    این خودرو برای رقابت با 911gt و amg gt و… تولید میشه

    رقابت با خودرو هایی در سطح بوگاتی و لافراری و… بسیار بسیار سخته و هزینه های تولید وحشنتناک زیاده و علاوه بر اینا اگه نتونه فروش خوبی داشته باشه که هزینه ی تولید رو جبران کنه ضربه ی بسیار زیادی به شرکت وارد میکنه

    و قطعا شتاب و سرعت یه ماشین همه چیز اون نیست.

    1. فریا

      ۱۷ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (684 ديدگاه)

      از AMG GT که خیلی جلوتره ! AMG GT 3.8 نیست 0-60 ـش ؟ خب ماله Z06 2.95 ثانیه س !
      ZR1 خیلی ضعیف باشه 0-60 ـش 2.65 ـه ! یعنی میشه رقیب 911 توربو اس و GT-R SpecV .
      خواهشاً بحث هندلینگ نکنین ؛ این یکی موتور وسط هست و روش کار شده مثل C6 نیست !!

      1. datsun

        ۱۸ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (3944 ديدگاه)

        مدل فعلی تو درگ حریف gtr نشد

  10. DRAGONBORN

    ۱۷ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1884 ديدگاه)

    بزار تولید شه موفق بودن پیشکش

    1. حسين

      ۱۷ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1363 ديدگاه)

      درود. ببخشید دخالت میکنما… قصد فوضولی ندارم. اما هدفت از این همه کامنت گذاشتن توی یه پست چیه دوست عزیز؟؟؟ تو هر کامنت نصف سطر مینویسی و میری کامنت بعدی!!!!!

      1. DRAGONBORN

        ۱۸ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (1884 ديدگاه)

        ما به کمیت می اندیشیم نه کیفیت

  11. DRAGONBORN

    ۱۷ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1884 ديدگاه)

    ترمزهای کوروت کربن سرامیکیه!!!!!؟؟؟؟؟

    1. علی

      ۱۷ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (72 ديدگاه)

      مهندس اقای دراگونبورن عکس اواتارت پرچم داعش هست شماکه حتما میدونی که چه جنایات کثیفی مرتکب شده اند نکنه شماهم تبلیغات این وحشی هارومیکنید؟؟؟

  12. REZA....JUSTFRANCE....JUSTRENAULT

    ۱۷ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (17 ديدگاه)

    خوبیش اینه چراغ عقباش مثه قبل شده ! البته اتصافن چراغ عقبای c7 هم عالی بودن

  13. یه پسر

    ۱۷ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1134 ديدگاه)

    من با طراحیش خیلی حال کردم

  14. فریا

    ۱۷ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (684 ديدگاه)

    یعنی چی آقا من اینا سرم نمیشه ! من C7 ZR1 میخـــوام :-|

  15. ReZa

    ۱۸ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (65 ديدگاه)

    امیدوارم تا سال 2017 مدل زیباتر وعالی باشه.عقبش لا مصب مثل نیسان GT_R شده!!!!!!!

  16. ESI

    ۱۸ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (387 ديدگاه)

    حالا چرا 2017 نمیشه حداقلش 2016

  17. tadano

    ۱۸ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (176 ديدگاه)

    پدال؟؟؟؟

  18. P.G

    ۱۸ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (489 ديدگاه)

    ممنون بابت این مطلب خوب،اما من با این بخش متن که میگه (استینگرى امروزى خودروى ایده آل براى پنجاه ساله هاست!!!!!!!!!)یکم مشکل دارم!!!والا هر چى فکر میکنم پنجاه ساله ها همچین سبک ماشینایى سوار نمیشن!اتفاقاً این ماشینه به خصوص،به خاطر طراحى خاص و پر انرژى بیرونى و مشخصات فنى قوى و اسپرت بودنش کاملاً مناسب نسل جوونه،هرچند که بیشتر این نسل آرزوشو دارن!حالا اگه این حرفو در مورد ماشینایى مثل ماستنگ یا چلنجر میگفتى بیشتر قبول میکردم نه کوروت!!!!!!!

  19. Ahmad..F12

    ۱۹ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (2542 ديدگاه)

    انیس جان ممنون

    کوروت اگه موتور وسط بشه نور علی نوره

  20. امید

    ۲۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    کوروت کارش خوبه امیدوارم به همین راهش ادامه بده

  21. یاسین

    ۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (279 ديدگاه)

    فقط نیسان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا