قاعدتاً یک سوپراسپرت موتور وسط باید بتواند یک سدان اسپرت را در یک آزمایش پرفورمنس مغلوب کند اما اگر آن سدان یک کادیلاک CT5-V بلکوینگ باشد که دههها مهندسی پرفورمنس جنرال موتورز را با یک پیشرانهٔ V8 سوپرشارژ ترکیب کرده است شاید شرایط تغییر کند. مطمئناً کوروت C8 یک شگفتی مهندسی در بین خودروهای اسپرت مدرن است اما آیا میتواند بهترین سدان اسپرتی که تاکنون توسط تیم کادیلاک ساخته شده را مغلوب کند؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، تیم ادموندز بین این دو ماشین که ستارههای حال حاضر جنرال موتورز محسوب میشوند، یک درگ منحصربهفرد بنام U-Drag برگزار کرده است. این فرم جالب از مسابقهٔ درگ، سرعت در خط مستقیم، عملکرد ترمز گیری و هندلینگ خودروها را آزمایش میکند. باشد که بهترین محصول جنرال موتورز برنده شود!
تاکنون بارها در مورد ویژگیهای کوروت C8 گفتهایم و شنیدهاید. در این نسل همهچیز نسبت به C7 تغییر کرده است و پیشرانه حالا مثل یک فراری در وسط قرار گرفته است. در C8 همچنین از گیربکس دستی هم خبری نیست و در عوض انتقال نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچهٔ ساخت ترمک صورت میگیرد که شایستهٔ یک سوپراسپرت است و کمک میکند تا C8 تقریباً از تمام کوروتهای قبلی بهتر عمل کند. این گیربکس پیشرفته اما به پیشرانهٔ بلوک کوچک آشنای شورلت متصل شده که حالا LT2 نام گرفته و همان طرح سنتی پوشراد همهٔ موتورهای V8 قبلی شورلت را حفظ کرده است. این موتور ۶.۲ لیتری در صورت تجهیز به سیستم اگزوز اسپرت، ۴۹۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
در سوی دیگر میان جدیدترین و قویترین سدان اسپرت کادیلاک یعنی CT5-V بلکوینگ قرار گرفته که کاملاً برای رویارویی با کوروت آماده است. این پرچمدار پرفورمنس کادیلاک بجای استفاده از پیشرانهٔ ۴.۲ لیتری V8 توئین توربوی بلکوینگ که عمر کوتاهی داشت، به نسخهٔ بروز شدهای از همان پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ LT4 کوروت C7 Z06 مجهز شده است. این موتور در CT5-V بلکوینگ ۶۶۸ اسب بخار قدرت و ۸۹۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. خب فکر میکنید کدامیک از این ستارههای جنرال موتورز در این نوع خلاقانه از درگ پیروز خواهد شد؟ ادموندز پاسخ این سؤال را در ویدئوی خود داده است.
مقایسه مشخصات فنی
کادیلاک CT5-V بلکوینگ | شورلت کوروت C8 | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ | ۶.۲ لیتری V8 |
قدرت | ۶۶۸ اسب بخار | ۴۹۵ اسب بخار |
گشتاور | ۸۹۵ نیوتن متر | ۶۳۷ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی | ۸ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | عقب |
وزن | ۱۸۸۳ کیلوگرم | ۱۶۵۵ کیلوگرم |
قیمت | ۹۸,۷۱۰ دلار | ۸۰,۶۶۰ دلار |
زیزیگولو
۲ اسفند ۱۴۰۰کوروت ماشینیه که دیدنش و کنارش بودن و هر چیزش واستون هیجان ایجاد میکنه 👍
slatanat JDM
۲ اسفند ۱۴۰۰خنده ام میگیره
c8 معلومه برنده اس
viper2
۲ اسفند ۱۴۰۰درگ بسیار جذابی بود .ممنون از پدال .
ببینید وزن و سیستم لانچ و گیربکس چقدز تاثیر داره . الان کوروت خیلی قدرت کمتری داره ولی مهندسی داره و البته وزن کمتر . هر دو خودرو عالی بودن .
فقط اگه گیربکس کوروت رو بندازن روی کادیلاک دیگه کسی نمیتونه بگیرتش . عالی میشه عالییییییی
R@m!n
۲ اسفند ۱۴۰۰گیربکس کوروت مدل ترمک TR-9080 هست که تعویض دنده های قدرتی با ضریب توالی کوتاه داره و برای یه سدان مناسب نیست چون کیفیت سواری رو تحته تاثیر قرار میده. بنابراین روی بلک وینگ در ورژن اتومات از نمونه مشترک فورد و جی ام یعنی گیربکس 10 سرعته 10L90 و در نمونه دستی 6 سرعته مدل ترمک TR-6060 که به طور اختصاصی برای بلک وینگ توسعه داده شده، استفاده می کنه.
گیربکس C8 فقط روی سوپراسپرت باید نصب شه چون تعویض های خشن و قدرتی با ماشین های این کلاس سازگاره نه روی سدان که نرمی و راحتی همیشه در اولویته حتی در نسخه های پرفورمنس.
viper2
۲ اسفند ۱۴۰۰متشکرم رامین جان بابت این اطلاعات مفید .
متوجه شدم . ولی از قدرت کم کوروت تعجب کردم
حداقل یه کار دیگه میشه کرد که موتور جنرال موتورز کادیلاک رو بندازن روی کوروت . اون وقت برای عاشقان موتور های پر حجم خیلی خوب میشه . ولی خب نیازی اونا خودشون کار رو بهتر بلدن و کوروت z06 همینه دیگه موتور پر قدرت ترین هشت سیلندر جهان ولی اون ۵.۵ هست و خیلی پر حجم نیست . اگه این رو بندازن روی کوروت یه اصالتی میمونه حداقل . اخه ۵.۵ خیلی خیلی خیلی کمه واقعا کوچیکه
Amir Machine
۲ اسفند ۱۴۰۰نسل قبلی Z06 از همین موتور کادیلاک استفاده میکرد و مشکل داغ کردن داشت خصوصاً تو پیست
اون موتور برای سوپرکاری که قراره با اروپاییها سرشاخ بشه و شاهکارهایی مثل 911 GT3 رو به چالش بکشه اصلاً به درد نمیخوره
viper2
۲ اسفند ۱۴۰۰اها ممنون کاربر امین ماشین عزیز . درست میفرمایید .
AMIN (M.A.S)
۳ اسفند ۱۴۰۰البته اقا رامین ترمک TR6060 روی داج وایپر (نسل 4 و 5) و چلنجر و شوی کامارو و کوروت قبلی هم بوده و اختصاصی برای بلک وینگ نیست
عملکردش توی وایپر فوق العاده بود
اما توی چلنجر با وجود تورک فلایت و تفاوتای ساختاری این گیربکس با ترمک عملکردش خیلی خوب بود ولی درحد عالی اصلا نبود
TR6060 درواقع نسخه بروز شده T56 هست
R@m!n
۳ اسفند ۱۴۰۰بله ولی ضریب دنده ها متفاوته و کلا تنظیماته متفاوتی داره.
ali(chevynova)
۲ اسفند ۱۴۰۰یه کل کل خانوادگی
Amard
۲ اسفند ۱۴۰۰اونا دارن با ماشین چند ده هزار دلاری مسابقه میدن بازی میکنن ما تو کف یه ماشین معمولی برای رفت امد مونیدیم پرایدبا تکنولوژی از رده خارج سی سال پیش باید صد پنجاه بخریم این چه دنیایی مسخره برای خودمون ساختیم
OMID-LAMBO
۲ اسفند ۱۴۰۰واقعا عجب ایده ی جالبی بود ! هم درگ 400 متر ، هم تست ترمز ، هم تست هندلینگ و نهایتا رولینگ استارت
واقعا هیجان انگیز بود ! من که کیف کردم !
جایی که همه ی درگا شبیه هم شدن کاش بازم اینجور تستا زیاد ببینیم
M.Kkarimi
۲ اسفند ۱۴۰۰خیلی قابل قیاس نیستن ولی. …
کدیلاک : لایک
کوروت : دیسلایک
Nima
۲ اسفند ۱۴۰۰ادموندز مجله خیلى خوبیه
من هم کاراشو دوست دارم هم اطلاعات فنى هایى که از ماشینا توى سایتش میزاره
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲ اسفند ۱۴۰۰کدیلاک چیکار کرد.البته اگر گیرلکس اتومات بود قضیه فرق میکرد.عملکرد کدیلاک به خاطر قدرت زیاد که هر لحظه در اختیاره راننده هست با کوروت افسانه ای مو نمیزد
Jdm باز
۲ اسفند ۱۴۰۰:)))))
یوسفی
۲ اسفند ۱۴۰۰سپاس از شما خیلی عالی بود
پاینده باشید و سربلند
کادیلاک عشق و حال،کوروت هیجان و جذابیت بینهایت
mm-yarlou
۲ اسفند ۱۴۰۰Ct5v black شده اعتبار جنرال موتورز
مهدی
۲ اسفند ۱۴۰۰کوروت به خاطر سبک بودن شتاب بهتری داشت و چابک تر بود
اما کادیلاک به خاطر قدرت و گشتاور زیاد تو مسیر مستقیم به کوروت نزدیک تر شد اما بالاخره وزن پایین کوروت یکی از بهترین نکته هاش هست و انتخاب من کوروت هست