به لطف برگزاری حراجی برت جکسون در پالم بیچ فلوریدا، اولین نمونه تولیدی شورولت کوروت Z06 C8 کانورتیبل با قیمت ۱ میلیون دلار فروخته شد. عواید حاصل از این حراجی به یکی از مؤسسات خیریه اهدا خواهد شد. مبلغ به دست آمده از فروش این کوروت با عواید حاصل از فروش Z06 C8 سالگرد ۷۰ سالگی کوپه جمع میشود و رقم ۴.۶ میلیون دلاری به دست میآید که این رقم هنگفت صرف امور خیریه میشود.
نسل جدید کوروت Z06 C8 خودرویی ساختارشکن هم برای خود شورولت و هم در کلاس خودروهای تنفس طبیعی است. پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۵ لیتری این خودرو قویترین نیروگاه ۸ سیلندر تنفس طبیعی بکار رفته در یک خودروی تولیدی است. این پیشرانه با کد LT6 شناخته میشود و ردلاین آن به ۸۶۰۰ میرسد. قدرت ۶۷۰ اسب بخاری و گشتاور ۶۲۴ نیوتون متری جزو مشخصات این پیشرانه هستند. پیشرانه موردبحث کاملاً از صفر طراحی شده است و هیچ قطعه مشترکی با دیگر پیشرانههای شورولت ندارد. همکار پیشرانه کوروت Z06 C8 نیز گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ساخت ترمک است که نیرو را فقط به چرخ های عقب میفرستد.
برنده حراج این خودروی خاص ریک هندریک است که مدیرعامل گروه خودرویی هندریک است. هندریک مالک تیم هندریک موتور اسپرت است که ۱۴ بار قهرمان مسابقات ناسکار شده است. این حراجی برای نسخه خاصی از کوروت Z06 C8 نبوده است و بنابراین هندریک فرصت سفارشی کردن کامل خودروی خود را خواهد داشت. در واقع این حراجی فقط برای مالکیت اولین نمونه تولیدی از کوروت Z06 C8 کانورتیبل برگزار شده است. در ماه مارس بود که شورولت مجبور شد تولید کوروت نسل هشتم را به خاطر کمبود قطعات متوقف شد اما این خودروساز هرگز اعلام نکرد کدام قطعات باعث اختلال در زنجیره تولید شدهاند. با چالشهای پیش روی شورولت برای پاسخ به تقاضای بالای کوروت C8، برنده شدن در حراجی Z06 C8 کانورتیبل یک پیروزی بزرگ برای خریدار بوده است.
ali(chevynova)
۲۲ فروردین ۱۴۰۱برای این ماشین هر مبلغی پرداخت بشه میارزه
70 سال اصالت گرونه
BMW
۲۲ فروردین ۱۴۰۱اصلانم نمیارزه اینجام فقط بخاطر کار خیر با این مبلغ خریداری شده وگرنه کی یک میلیون دلار به کوروت میده جالب اینجاس اولین سوپرا اگه درست بگم ۲ میلیون دلار فروخته شد واقعا واسه کوروت خجالت آوره از سوپرا کمتر آخه!!!!!!
علیآقا
۲۲ فروردین ۱۴۰۱از وقتی موتور وسط شد از چشمم افتاد.
GMA
۲۲ فروردین ۱۴۰۱اتفاقا من برعکس، وقتی موتور وسط شد به مرور عاشقش شدم
Navid_A.J
۲۳ فروردین ۱۴۰۱من هربار دیدمش خوشم اومده. خیلی بهتر شده
Jdm باز
۲۲ فروردین ۱۴۰۱این z06 خیلی چیز خفن و حقیه
واقعا در حد سوپرکاره
موتور وسط
دیفرانسیل عقب
قویترین موتورv8 تنفس طبیعی
شتاب عالی ( زیر سه بود فک کنم)
کوروت همیشه در تلاش بود تا با اروپایی ها رقابت کنه، از زمانی که موتور وسط شد، رقابت رو فشرده تر کرد حالا هم با این تقریبا هم سطح اونا شده و در مواردی مثل موتور حتی از اروپایی ها هم بهتره
Humer
۲۲ فروردین ۱۴۰۱مدل موتور جلوش ابهت بیشتری داشت
این مدل موتور میانی زمانی که معرفی شد گفتم
( این ماشین واقعا ظاهرش جوونه نیاز به کار بیشتر داره)
ولی الان کمکم داره ازش خوشم میاد
کلا کار داره ولی با این فکر که بتوانی با پول یک c class
یک سوپر اسپرت موتور میانی بخری
البته اگه سوپر شارژر دار بشه مثل نسل های اولش (خدایی یادم نمیاد کدوم نسل )(همون نسلی که چراغ های پشتش دایره ای بود )
اره دیگه اگه سوپر شارژر بشه واقعا چیز پخته تری ساخته میشه
viper2
۲۲ فروردین ۱۴۰۱داداش اتفاقا کلی زحمت کشیده شده که این ماشین قوی ترین تنفس طبیعی باشه و بیشتر ماشین های سوپراسپرت سطح بالا مثل لامبورگینی و فراری بیشتر روی تنفس طبیعی کار میکنن به خاطر همین هم یکمی قیمتشون بالا تره . تکنولوژی بیشتری میخوان تا بتونن تنفس طبیعی با سوپرشارژد ها و توربوشارژد ها رقابت کنن . اصلا عشق این ماشین به تنفس طبیعی بودنشه
زیزیگولو
۲۲ فروردین ۱۴۰۱Z06 اولین نسخهٔ پرفورمنس بالا از کوروت و اولین کوروت موتور وسط تو تاریخ کمپانی شورلت❤❤❤❤