شورلت

شورولت کوروت ZR1 جدید به پیشرانه توئین توربو مجهز می‌شود

شورولت با انتشار تیزری جدید نشان داد کوروت ZR1 2026 جدید از پیشرانه توئین توربوی Z06 سود خواهد برد.


با انتشار این تیزر برای اولین بار می‌توانیم صدای سوپر اسپرت پیشرانه وسط و پرقدرت شورولت را بشنویم. از نظر ما این صدا به یک پیشرانه توربو تعلق دارد و ویژگی‌های خاص آن باعث می‌شوند به یک پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربو فکر کنیم. همچنین راز پنهان در این ویدئو نشان دهنده ارتباط پیشرانه ZR1 با پیشرانه ۸ سیلندر میل‌لنگ تخت Z06 است.

شورولت می‌گوید در این تیزر یک ویژگی و راز مخفی وجود دارد و البته برای رسیدن به نتیجه نهایی هم طرفداران را راهنمایی می‌کند. در ثانیه ۱۰ تیزر می‌توانیم راکتی را ببینیم که از میانه دودها تیک آف می‌کند. این راکت همانی است که جنرال موتورز در بخش‌های مختلف پیشرانه ۸ سیلندر LT6 کوروت Z06 حک کرده است. مهندسان شورولت این نیروگاه پرقدرت را جمنای می‌نامند زیرا اساساً ترکیبی از ۲ دسته ۴ سیلندر با میل لنگی مشترک است.

اگرچه در نگاه اول تشخیص این راز مخفی سخت است اما زمانی که نشان جمنای را روی پیشرانه LT6 مشاهده کرده و مجدداً تیزر را بازبینی کنید راحت‌تر خواهید توانست تصویر راکت را تشخیص دهید. همچنین مواد آبی رنگ داخل تیزر نیز می‌توانند اشاره‌ای به توربو داشته باشند. از مدت‌ها پیش شایعات زیادی درباره اینکه شورولت کوروت ZR1 2026 به اولین پیشرانه توربوی تاریخ کوروت مجهز خواهد شد به گوش رسید و به نظر می‌رسد این تیزر تائید کننده خبرهای موردبحث باشند. پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۵ لیتری تنفس طبیعی کوروت Z06 قدرت ۶۷۰ اسب بخاری دارد اما در صورت استفاده از دو توربو حدس می‌زنیم قدرت آن به ارقام قابل‌توجهی برسد. البته علت تأکید ما روی دو توربو این موضوع است که استفاده از یک توربو روی پیشرانه ۸ سیلندر پرفورمنس خیلی منطقی نخواهد بود. در پایان باید گفت کوروت ZR1 جدید در تابستان سال جاری معرفی خواهد شد و بنابراین در آینده نزدیک با این خودرو آشنا خواهیم شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹۹ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. Saeed Farshchian

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (65 ديدگاه)

    این یعنی حدود ۸۰۰اسب بخار قدرت!
    رقابتش با پورشه دیدنی میشه

    موافقم 22
    1. BlackWing

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1305 ديدگاه)

      موتور وان و موتور ترند میگن بالای ۸۵۰ اسب بخار ، هنوز مشخص نیست اما هرچی هست رقیب قدری برای GT2 RS ، لامبورگینی تمراریو و مکلارن 750S هست

      موافقم 18
      مخالفم 4
    2. B

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (880 ديدگاه)

      حداقل ۸۰۰ تارو میده شاید به ۱۰۰۰ هم برسه
      نظر شخصیه

      موافقم 17
      مخالفم 1
      1. Taha Ayoobi

        ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (4385 ديدگاه)

        بره بالای 1000 تا خیلی خوب میشه.

        موافقم 8
        مخالفم 1
    3. Dariush

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (164 ديدگاه)

      تو پیست و جاده پر پیچ و خم نمیتونه جلو پورشه رو بگیره مگر اینکه هندلینگ و در پیچ ها بهتر یا حداقل هم سطح پورشه کنه

  2. LAMBORGHINI

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (195 ديدگاه)

    امسال قرار خیلی اتفاقات بیوفته

    موافقم 15
    مخالفم 3
  3. (Ali(chevynova

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (7387 ديدگاه)

    هیولا وارد میشود
    Zr1 جدید داره مسیر موفقیت گذشته رو طی میکنه
    در سال ۱۹۶۹ zr1 با موتور ۴۲۷ دست ساز تمام المینیومی و ۵۸۰ اسب قدرت تونسته بود پرچم امریکن کارز رو بالا ببره
    ماشالاه اصالت
    ماشالاه پرفورمنس

    موافقم 13
    مخالفم 9
    1. Hyonda is love

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (32 ديدگاه)

      آره حالا هرچی
      ولی من آیکونیک ۵تخ میخرم چون خیلی باحال تره
      تازه برقیه یعنی سریع تره

      موافقم 1
      مخالفم 16
      1. Taha Ayoobi

        ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (4385 ديدگاه)

        (من آیکونیک ۵تخ میخرم)

        خودت به صورت غیر مستقیم گفتی آیونیک چیه.

        موافقم 8
        مخالفم 1
  4. (Ali(chevynova

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (7387 ديدگاه)

    چندتا مطلب ازzr1 مدل ۶۹

    اول برسیم به قیمتش
    The car is said to be one of two equipped with the mythical ZL-1, an all-aluminum version of the L88, and the only one that was a convertible. Predicting that the sale would fetch between $2.6 and $3.0 million, the hammer price was $2.85 million and with commission, the total selling price was $3.14 million.

    موافقم 13
    مخالفم 8
  5. Scuderia Ferrari

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    بزرگ ترین رقیب لامبورگینی تمراریو

    موافقم 12
    مخالفم 2
  6. مازیار

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3301 ديدگاه)

    خوبه که دوتاشون باهم میرسن
    و چه خوب میشه اگه خودشون حرف بزنن
    تو ی پیست

    موافقم 19
    مخالفم 1
  7. (Ali(chevynova

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (7387 ديدگاه)

    اینم مربوط به شتاب و ۱/۴ مایل کوروتzr1 مدل ۶۹

    Top Speed: about 190 mph (long ratio)
    0-60 mph: 3.9 sec
    0-100 kph: 4.3 sec
    0-160 kph: 9.4 sec
    0-100 mph: 9.5 sec
    1/4 mile: 12.1 @ 116 mph (claim)

    موافقم 13
    مخالفم 8
    1. حسن

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2090 ديدگاه)

      سلطان تمام ادوار
      یک خودروی موتور جلو دف عقب
      که همه ی دنیا را هیجان زده کرد
      سریعترین خودروهای دهه ی 60 دنیا شلبی کبری427 و همین بودن با 4.3 پونتیاک و پلیموث و موستانگ و دوستان در رده ی های بعدی

      موافقم 9
      مخالفم 6
      1. (Ali(chevynova

        ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (7387 ديدگاه)

        اره داداش
        مایه افتخارن

        موافقم 9
        مخالفم 6
  8. زیزیگولو

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (6038 ديدگاه)

    شورلت کوروت ZR1 ارزون ترین سوپر اسپرت توانمند جهان که همواره عرضه کننده رکوردهای شتابو سرعت خوبی بوده و واقعاً سرآمد هستش 👌👌

    موافقم 15
    مخالفم 4
  9. amirboss

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (755 ديدگاه)

    بوی خون میاد…

    موافقم 12
    مخالفم 1
    1. ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4948 ديدگاه)

      تصادوف خون وحشت اسکلت

  10. مازیار

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3301 ديدگاه)

    سوشیانت عزیز
    میبینم که کابوی ها شیشلول و مهمیز رو باز کردن و کت و شلوار پوشیدن. پوشراد و سوپر رو کنار گذاشتن و دارن به راه راست هدایت میشن. تبریک میگم با آرزوی موفقیت روزافزون

    موافقم 10
    مخالفم 12
    1. سوشیانت

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3526 ديدگاه)

      مهم اینه که کوروت مثل ۹۹ درصد مدل های دیگه از موتور خود شورولت استفاده میکنه البته یادمون نره که پر شتاب ترین خودروی جهان موتورش پوشراده یعنی دوج دیمون ۱۷۰

      موافقم 6
      مخالفم 8
      1. مازیار

        ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3301 ديدگاه)

        البته که خیلی مهمه موتور رو خودش بسازه
        اگه اشتباه نکنم رکورد سرعت بوگاتی هم بخاطر اینکه موتورش رو فولکس واگن ساخته مورد تایید سوشیانت نشد درست گفتم؟

        موافقم 7
        مخالفم 2
        1. حمیدرضا

          ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (296 ديدگاه)

          ولی مازیارجان اگه موتور همون بوگاتی رو جی ام بر اساس کمپانی های دیگه میساخت و رکورد میزد مورد تایید قرار میگرفت

          موافقم 7
          مخالفم 2
      2. Mohammad hasan

        ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (154 ديدگاه)

        دیمن 170 هنوز توسط یه شخص مورد اطمینان بی طرف تست نشده… صرفا یکبار توسط مت واتسون تست شد

        موافقم 3
        مخالفم 2
  11. BlackWing

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1305 ديدگاه)

    جالب ترین نکته اینه که ZR1 قوی ترین نسخه نسل هشتم کوروت نیست و همین مشخصات با موتور برقی برای محور جلو با اسم Zora سال ۲۰۲۶ سرو کلش پیدا میشه.

    شورولت بخاطر فروش پایین کامارو ، نسل هفتم رو براش توسعه نداد و تمام تمرکز مهندسی و بودجه بخش پرفورمنس خودش رو گذاشت روی آخرین کوروت بنزینی و داره سنگ تموم میزاره

    موافقم 13
  12. مهدی

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1739 ديدگاه)

    خب واقعیت هم اینه که موتورهای لیفتر و پوشراد ساده و ارزون بودن منتها اصلا مناسب دورهای خیلی بالا نیستن . شما تصور کن یه لوله باریک مثلا ۱۵ سانتی رو که قراره تو دور ۷۰۰۰ بالا پایین بشه بزنه زیر راکر. جدا از بحث راندمان احتمال آسیب بالاست

    موافقم 9
    مخالفم 2
    1. یانکی من هم فرزند کسی هستم

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (332 ديدگاه)

      با دوامترین انجینهای دنیا وی۸ پوشراد نایکار هستند که ساعتها تو ۱۰ هزار دور در دقیقه کار میکنن.

      موافقم 7
      مخالفم 7
  13. Taha Ayoobi

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4385 ديدگاه)

    قاتلِ قاتل ها…

    موافقم 9
    مخالفم 3
  14. Mohammad hasan

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (154 ديدگاه)

    به نوعی به دسته هایپر کار ها وارد شده…

    و یاد دیمن بخیر که حدود ۷ سال پیش ۸۴۰ اسب بخار قدرت داشت
    این میزان قدرت رو وارد گستره خودرو های اقتصادی کرد…دورانی که هایپرکار ها این میزان قدرت داشتن…

    موافقم 11
    مخالفم 4
    1. سوشیانت

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3526 ديدگاه)

      دیمون ۲۰۱۸ موقعی که معرفی شد قوی ترین موتور v8 جهان رو داشت

      موافقم 6
      مخالفم 6
      1. Mohammad hasan

        ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (154 ديدگاه)

        بهتره بگی قوی ترین وی 8 استاندارد…که تا دو سال بعدش هم ماشینا به این توان نرسیدن که بعد از تسلا اس پلد مجبور شدن پایه قدرت رو
        بیارن بالا و دیمن نسل اول انقلابی تر بود حتی نسبت به نسل دوم 1025 اسب بخاری خودش…
        والان نسبت به اون دوران خیلی ارزشمند تر شده
        دوج دونه دونه محصولات پرفروش خودش رو از چرخه تولید خارج کرد اون از چلنجر و چارجر و وابپر و بعد ها هم…دورانگو و رم…
        هیچوقت خاطرات اون سالها که دیمن نسل اول معرفی شد یادم نمیره…

  15. ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4948 ديدگاه)

    بنظر من قدیمی میشه اونموقع

    موافقم 1
    مخالفم 3
  16. Arshia m3csl

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1193 ديدگاه)

    کوروت zr1 سوپراسپرت خوب و قابل احترامی هستی ولی هرکاری کنی gt2 rs خاص تره و ۹۱۱ یک چیز دیگست

    موافقم 2
    مخالفم 9
    1. Taha Ayoobi

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4385 ديدگاه)

      نظرتون خیلی محترمه.
      ولی فاقد اعتباره.

      موافقم 7
      مخالفم 1
  17. R@min

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2061 ديدگاه)

    سرعت غیر قابل تصور !!! شعار تبلیغاتی این مدله.

    احتمالا محصولات مسابقه ای جی ام هم به توربو مجهز شن.

  18. حسن

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2090 ديدگاه)

    ZR1 میراث قدیمیه قدرت و هیجان
    تبریک میگم به همه ی کسایی که دوسش دارن
    و به همه ی علاقه مندان خودرو
    قراره دنیای خودرو زیباتر بزرگتر و هیجان انگیز تر بشه

    موافقم 13
    مخالفم 1
  19. حسن

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2090 ديدگاه)

    کوروت از بدو تولد معجزه محسوب میشه
    همون موقع هم که موتور جلو دف عقب بود تو تمام نسلها چه موتوری و چه عملیاتی اعداد چشمگیری ارائه میداد اعدادی که تا خودرو 4 چرخ یا موتور وسط نباشه نمیشد که بدست بیاد
    این نسلش هم واقعا داره عالی بازی میکنه خیلی زحمت کشیدن براش و قطعا زمان وهزینه ی گزافی صرف کردن اما نتیجه واقعا بی همتاست یک زیبایی جدید به زیباییهای دنیای خودرو اضافه کردند امیدوارم بهره ی مالی کافی از زحماتشون بدست بیارن

    موافقم 9
    مخالفم 3
  20. AMIR

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (14 ديدگاه)

    با black wing موافقم. این هیولا بیادرقابتش با لامبورگینی تمراریو و پورشهgt2 rs و مک لارن 750دیدنی و عالی میشه👌❤️

  21. Dariush

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (164 ديدگاه)

    از لحاظ طراحی نظرم اینه واقعا این نسل دیگه شبیه ماشین های آمریکایی نیست و حس کوروت بودن و ندارد و بیشتر شبیه ماشین های سوپر اسپرت اروپایی شده البته طراحی داخلش خیلی خوبه بغیر فرمون
    حیفه که فقط میتونیم در مورد طراحی نظر بدیم که اونم سلیقه ایه
    البته اینم جا شکر داره چون با اینکه تجربه استفاده نداریم اینطور متعصبانه و عجیب نظر می‌دیم که کیهان به وجودیت انسان شک می‌کنه چه برسه ما از مصرف کننده‌ای این محصولات باشیم اونوقت چه کار میکنیم تصورش عجیب و جالبه

  22. car lover

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1432 ديدگاه)

    ولی صدای z06 رو نخواهد داشت… هیچی تنفس طبیعی نمیشه

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا