شورولت با انتشار تیزری جدید نشان داد کوروت ZR1 2026 جدید از پیشرانه توئین توربوی Z06 سود خواهد برد.
با انتشار این تیزر برای اولین بار میتوانیم صدای سوپر اسپرت پیشرانه وسط و پرقدرت شورولت را بشنویم. از نظر ما این صدا به یک پیشرانه توربو تعلق دارد و ویژگیهای خاص آن باعث میشوند به یک پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربو فکر کنیم. همچنین راز پنهان در این ویدئو نشان دهنده ارتباط پیشرانه ZR1 با پیشرانه ۸ سیلندر میللنگ تخت Z06 است.
شورولت میگوید در این تیزر یک ویژگی و راز مخفی وجود دارد و البته برای رسیدن به نتیجه نهایی هم طرفداران را راهنمایی میکند. در ثانیه ۱۰ تیزر میتوانیم راکتی را ببینیم که از میانه دودها تیک آف میکند. این راکت همانی است که جنرال موتورز در بخشهای مختلف پیشرانه ۸ سیلندر LT6 کوروت Z06 حک کرده است. مهندسان شورولت این نیروگاه پرقدرت را جمنای مینامند زیرا اساساً ترکیبی از ۲ دسته ۴ سیلندر با میل لنگی مشترک است.
اگرچه در نگاه اول تشخیص این راز مخفی سخت است اما زمانی که نشان جمنای را روی پیشرانه LT6 مشاهده کرده و مجدداً تیزر را بازبینی کنید راحتتر خواهید توانست تصویر راکت را تشخیص دهید. همچنین مواد آبی رنگ داخل تیزر نیز میتوانند اشارهای به توربو داشته باشند. از مدتها پیش شایعات زیادی درباره اینکه شورولت کوروت ZR1 2026 به اولین پیشرانه توربوی تاریخ کوروت مجهز خواهد شد به گوش رسید و به نظر میرسد این تیزر تائید کننده خبرهای موردبحث باشند. پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۵ لیتری تنفس طبیعی کوروت Z06 قدرت ۶۷۰ اسب بخاری دارد اما در صورت استفاده از دو توربو حدس میزنیم قدرت آن به ارقام قابلتوجهی برسد. البته علت تأکید ما روی دو توربو این موضوع است که استفاده از یک توربو روی پیشرانه ۸ سیلندر پرفورمنس خیلی منطقی نخواهد بود. در پایان باید گفت کوروت ZR1 جدید در تابستان سال جاری معرفی خواهد شد و بنابراین در آینده نزدیک با این خودرو آشنا خواهیم شد.
Saeed Farshchian
۱۷ خرداد ۱۴۰۳این یعنی حدود ۸۰۰اسب بخار قدرت!
رقابتش با پورشه دیدنی میشه
BlackWing
۱۷ خرداد ۱۴۰۳موتور وان و موتور ترند میگن بالای ۸۵۰ اسب بخار ، هنوز مشخص نیست اما هرچی هست رقیب قدری برای GT2 RS ، لامبورگینی تمراریو و مکلارن 750S هست
B
۱۷ خرداد ۱۴۰۳حداقل ۸۰۰ تارو میده شاید به ۱۰۰۰ هم برسه
نظر شخصیه
Taha Ayoobi
۱۸ خرداد ۱۴۰۳بره بالای 1000 تا خیلی خوب میشه.
Dariush
۱۸ خرداد ۱۴۰۳تو پیست و جاده پر پیچ و خم نمیتونه جلو پورشه رو بگیره مگر اینکه هندلینگ و در پیچ ها بهتر یا حداقل هم سطح پورشه کنه
LAMBORGHINI
۱۷ خرداد ۱۴۰۳امسال قرار خیلی اتفاقات بیوفته
(Ali(chevynova
۱۷ خرداد ۱۴۰۳هیولا وارد میشود
Zr1 جدید داره مسیر موفقیت گذشته رو طی میکنه
در سال ۱۹۶۹ zr1 با موتور ۴۲۷ دست ساز تمام المینیومی و ۵۸۰ اسب قدرت تونسته بود پرچم امریکن کارز رو بالا ببره
ماشالاه اصالت
ماشالاه پرفورمنس
Hyonda is love
۱۷ خرداد ۱۴۰۳آره حالا هرچی
ولی من آیکونیک ۵تخ میخرم چون خیلی باحال تره
تازه برقیه یعنی سریع تره
Taha Ayoobi
۱۸ خرداد ۱۴۰۳(من آیکونیک ۵تخ میخرم)
خودت به صورت غیر مستقیم گفتی آیونیک چیه.
(Ali(chevynova
۱۷ خرداد ۱۴۰۳چندتا مطلب ازzr1 مدل ۶۹
اول برسیم به قیمتش
The car is said to be one of two equipped with the mythical ZL-1, an all-aluminum version of the L88, and the only one that was a convertible. Predicting that the sale would fetch between $2.6 and $3.0 million, the hammer price was $2.85 million and with commission, the total selling price was $3.14 million.
Scuderia Ferrari
۱۷ خرداد ۱۴۰۳بزرگ ترین رقیب لامبورگینی تمراریو
مازیار
۱۷ خرداد ۱۴۰۳خوبه که دوتاشون باهم میرسن
و چه خوب میشه اگه خودشون حرف بزنن
تو ی پیست
(Ali(chevynova
۱۷ خرداد ۱۴۰۳اینم مربوط به شتاب و ۱/۴ مایل کوروتzr1 مدل ۶۹
Top Speed: about 190 mph (long ratio)
0-60 mph: 3.9 sec
0-100 kph: 4.3 sec
0-160 kph: 9.4 sec
0-100 mph: 9.5 sec
1/4 mile: 12.1 @ 116 mph (claim)
حسن
۱۷ خرداد ۱۴۰۳سلطان تمام ادوار
یک خودروی موتور جلو دف عقب
که همه ی دنیا را هیجان زده کرد
سریعترین خودروهای دهه ی 60 دنیا شلبی کبری427 و همین بودن با 4.3 پونتیاک و پلیموث و موستانگ و دوستان در رده ی های بعدی
(Ali(chevynova
۱۷ خرداد ۱۴۰۳اره داداش
مایه افتخارن
زیزیگولو
۱۷ خرداد ۱۴۰۳شورلت کوروت ZR1 ارزون ترین سوپر اسپرت توانمند جهان که همواره عرضه کننده رکوردهای شتابو سرعت خوبی بوده و واقعاً سرآمد هستش 👌👌
amirboss
۱۷ خرداد ۱۴۰۳بوی خون میاد…
۱۷ خرداد ۱۴۰۳تصادوف خون وحشت اسکلت
مازیار
۱۷ خرداد ۱۴۰۳سوشیانت عزیز
میبینم که کابوی ها شیشلول و مهمیز رو باز کردن و کت و شلوار پوشیدن. پوشراد و سوپر رو کنار گذاشتن و دارن به راه راست هدایت میشن. تبریک میگم با آرزوی موفقیت روزافزون
سوشیانت
۱۷ خرداد ۱۴۰۳مهم اینه که کوروت مثل ۹۹ درصد مدل های دیگه از موتور خود شورولت استفاده میکنه البته یادمون نره که پر شتاب ترین خودروی جهان موتورش پوشراده یعنی دوج دیمون ۱۷۰
مازیار
۱۷ خرداد ۱۴۰۳البته که خیلی مهمه موتور رو خودش بسازه
اگه اشتباه نکنم رکورد سرعت بوگاتی هم بخاطر اینکه موتورش رو فولکس واگن ساخته مورد تایید سوشیانت نشد درست گفتم؟
حمیدرضا
۱۷ خرداد ۱۴۰۳ولی مازیارجان اگه موتور همون بوگاتی رو جی ام بر اساس کمپانی های دیگه میساخت و رکورد میزد مورد تایید قرار میگرفت
Mohammad hasan
۱۸ خرداد ۱۴۰۳دیمن 170 هنوز توسط یه شخص مورد اطمینان بی طرف تست نشده… صرفا یکبار توسط مت واتسون تست شد
BlackWing
۱۷ خرداد ۱۴۰۳جالب ترین نکته اینه که ZR1 قوی ترین نسخه نسل هشتم کوروت نیست و همین مشخصات با موتور برقی برای محور جلو با اسم Zora سال ۲۰۲۶ سرو کلش پیدا میشه.
شورولت بخاطر فروش پایین کامارو ، نسل هفتم رو براش توسعه نداد و تمام تمرکز مهندسی و بودجه بخش پرفورمنس خودش رو گذاشت روی آخرین کوروت بنزینی و داره سنگ تموم میزاره
مهدی
۱۷ خرداد ۱۴۰۳خب واقعیت هم اینه که موتورهای لیفتر و پوشراد ساده و ارزون بودن منتها اصلا مناسب دورهای خیلی بالا نیستن . شما تصور کن یه لوله باریک مثلا ۱۵ سانتی رو که قراره تو دور ۷۰۰۰ بالا پایین بشه بزنه زیر راکر. جدا از بحث راندمان احتمال آسیب بالاست
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۷ خرداد ۱۴۰۳با دوامترین انجینهای دنیا وی۸ پوشراد نایکار هستند که ساعتها تو ۱۰ هزار دور در دقیقه کار میکنن.
Taha Ayoobi
۱۷ خرداد ۱۴۰۳قاتلِ قاتل ها…
Mohammad hasan
۱۷ خرداد ۱۴۰۳به نوعی به دسته هایپر کار ها وارد شده…
و یاد دیمن بخیر که حدود ۷ سال پیش ۸۴۰ اسب بخار قدرت داشت
این میزان قدرت رو وارد گستره خودرو های اقتصادی کرد…دورانی که هایپرکار ها این میزان قدرت داشتن…
سوشیانت
۱۷ خرداد ۱۴۰۳دیمون ۲۰۱۸ موقعی که معرفی شد قوی ترین موتور v8 جهان رو داشت
Mohammad hasan
۱۸ خرداد ۱۴۰۳بهتره بگی قوی ترین وی 8 استاندارد…که تا دو سال بعدش هم ماشینا به این توان نرسیدن که بعد از تسلا اس پلد مجبور شدن پایه قدرت رو
بیارن بالا و دیمن نسل اول انقلابی تر بود حتی نسبت به نسل دوم 1025 اسب بخاری خودش…
والان نسبت به اون دوران خیلی ارزشمند تر شده
دوج دونه دونه محصولات پرفروش خودش رو از چرخه تولید خارج کرد اون از چلنجر و چارجر و وابپر و بعد ها هم…دورانگو و رم…
هیچوقت خاطرات اون سالها که دیمن نسل اول معرفی شد یادم نمیره…
۱۷ خرداد ۱۴۰۳بنظر من قدیمی میشه اونموقع
Arshia m3csl
۱۷ خرداد ۱۴۰۳کوروت zr1 سوپراسپرت خوب و قابل احترامی هستی ولی هرکاری کنی gt2 rs خاص تره و ۹۱۱ یک چیز دیگست
Taha Ayoobi
۱۸ خرداد ۱۴۰۳نظرتون خیلی محترمه.
ولی فاقد اعتباره.
R@min
۱۷ خرداد ۱۴۰۳سرعت غیر قابل تصور !!! شعار تبلیغاتی این مدله.
احتمالا محصولات مسابقه ای جی ام هم به توربو مجهز شن.
حسن
۱۷ خرداد ۱۴۰۳ZR1 میراث قدیمیه قدرت و هیجان
تبریک میگم به همه ی کسایی که دوسش دارن
و به همه ی علاقه مندان خودرو
قراره دنیای خودرو زیباتر بزرگتر و هیجان انگیز تر بشه
حسن
۱۷ خرداد ۱۴۰۳کوروت از بدو تولد معجزه محسوب میشه
همون موقع هم که موتور جلو دف عقب بود تو تمام نسلها چه موتوری و چه عملیاتی اعداد چشمگیری ارائه میداد اعدادی که تا خودرو 4 چرخ یا موتور وسط نباشه نمیشد که بدست بیاد
این نسلش هم واقعا داره عالی بازی میکنه خیلی زحمت کشیدن براش و قطعا زمان وهزینه ی گزافی صرف کردن اما نتیجه واقعا بی همتاست یک زیبایی جدید به زیباییهای دنیای خودرو اضافه کردند امیدوارم بهره ی مالی کافی از زحماتشون بدست بیارن
AMIR
۱۸ خرداد ۱۴۰۳با black wing موافقم. این هیولا بیادرقابتش با لامبورگینی تمراریو و پورشهgt2 rs و مک لارن 750دیدنی و عالی میشه👌❤️
Dariush
۱۸ خرداد ۱۴۰۳از لحاظ طراحی نظرم اینه واقعا این نسل دیگه شبیه ماشین های آمریکایی نیست و حس کوروت بودن و ندارد و بیشتر شبیه ماشین های سوپر اسپرت اروپایی شده البته طراحی داخلش خیلی خوبه بغیر فرمون
حیفه که فقط میتونیم در مورد طراحی نظر بدیم که اونم سلیقه ایه
البته اینم جا شکر داره چون با اینکه تجربه استفاده نداریم اینطور متعصبانه و عجیب نظر میدیم که کیهان به وجودیت انسان شک میکنه چه برسه ما از مصرف کنندهای این محصولات باشیم اونوقت چه کار میکنیم تصورش عجیب و جالبه
car lover
۱۹ خرداد ۱۴۰۳ولی صدای z06 رو نخواهد داشت… هیچی تنفس طبیعی نمیشه