مارک رئوس، رئیس بخش توسعه جهانی جنرالموتورز، تأیید میکند که این کمپانی مشغول کار بر روی کوروت بعدی است. شنیدهها حاکی از آن است که پس از ۶۱ سال توسعه کوروت، مدل C8 یک مدل انقلابی خواهد بود. کوروت جدید یک خودروی رؤیایی امریکایی با موتور میانی خواهد بود که شورولت تاکنون نتوانسته یکی از آنها را داشته باشد. در واقع این کمپانی هنوز در حال آمادهسازی جزئیات مدلی است که باید برای مدل سال ۲۰۱۷ انتظار آن را بکشیم.
دومین دلیل، ارتباط چندانی به مهندسی ندارد؛ شورولت میخواهد سرانجام از زبان و پایه طراحی که از C3 استفاده کرده فاصله بگیرد. استینگری امروزی یک خودروی رؤیایی برای پنجاهسالههاست؛ ولی با آپدیت طراحی بیرونی با ترکیبی از جلوههای بصری، کوروت میتواند پوسترهای مدلهایی مانند اونتادور، لافراری و ۹۱۸ را از دیوار اتاقخوابها به پایین بکشد. شورولت به خوبی میداند که بچهها به سرعت بزرگ میشوند و موفقترین آنها بخشی از درآمد خود را تبدیل به خودروهای اسپرت میکنند. برای آگاهی از طراحی C8 در ادامه با این مطلب همراه باشید.
طرح و برنامه
مدل نمادین C8، یعنی Zora ZR1 ساختار جدید با موتور میانی را معرفی خواهد کرد. این خودرو که به عنوان یک مدل سال ۲۰۱۷ معرفی میشود، بالاترین مدل در سلسله مراتب کوروت است؛ همانند کاری که در مورد گذشتگانش شامل نسل C4 سالهای ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۵ و نسل C6 مدل سالهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ صورت گرفته است. همانند گذشته، تولید ZR1 در سطحی کم انجام میشود و حدود ۱۵۰۰ دستگاه در سال خواهد بود. این خودرو قیمت بالایی هم خواهد داشت و انتظار میرود در حدود ۱۵۰ هزار دلار باشد. در همین حال، این مدل برای چند سال در نمایشگاههای کوروت به صورت مستقل و مسالمتآمیز در کنار C7 حضور خواهد داشت. کوروت با یک پلتفرم جدید، پرداخت مناسب در طراحی بدنه و تغییرات در کابین، میتواند از احیای دوباره مدلی مانند کادیلاک XLR نیز پشتیبانی کند. در همین حال، سال ۲۰۲۰، سالی است که انتظار میرود که C7 به جایگاه خود در موزه ملی کوروت منتقل شود و تمام مدلهای آینده کوروت با پلتفرم موتور میانی ساخته شوند.
پیشرانهها
در مورد موتورهای معروف جنرالموتورز جای نگرانی وجود ندارد و V-8 ها حتماً برای پیشرانه نسل هشتم کوروت استفاده خواهند شد. به علاوه استفاده از یک بادامک در کنار میلهای رابط موجب کاهش در وزن و هزینهها خواهد شد. همینطور، انژکتور مستقیم، حجم تنظیمشونده موتور (قابلیت خاموششدن سیلندرها) و تکنولوژی زمانبندی متغیر سوپاپها موجب طول عمر بیشتری برای این موتورها شدهاند. البته هنوز زود است که در مورد قدرت و حجم موتور و دیگر جزئیات صحبت کنیم؛ ولی انتظار میرود که C8 در شتاب از استینگری Z51 (با صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت ۳/۹ ثانیه) جلو بزند و همین طور سرعت حداکثر بالاتر از ۲۹۱ کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت بهتری نیز داشته باشد.
پیشرانههای جایگزین برای ادامه حیات کوروت در صورت سختتر شدن قوانین محیط زیستی در نظر گرفته شدهاند. V-6 های قدرتمند با و بدون توربو از گزینهها ناگزیر برای این شرایط هستند. در عین حال، رفتن موتور به پشت کاپوت موجب خالی شدن فضا برای قرارگیری یک موتور الکتریک برای به حرکت درآوردن چرخهای جلو شده است. به احتمال زیاد در سال ۲۰۲۰ شاهد یک کوروت هیبرید با یک دیفرانسیل چهارچرخ متحرک خواهیم بود.حمل وسایل
مدلهای پورشه باکستر و کایمن، مطالعههای موردی مناسبی برای کوروت هستند؛ زیرا آنها به شکلی هوشمندانه به مواردی مانند نحوه طراحی یک رودستر با موتور میانی یا وضعیت صندوق عقب پاسخ دادهاند. البته باید درنظر داشت که موتور V-8 کوروت نسبت به موتور ۳/۴ لیتری شش سیلندر تخت باکستر اس، ۹ سانتیمتر طول بیشتر و ۵/۸ سانتیمتر ارتفاع بیشتری دارد و در همین حال ۱۵ سانتیمتر نسبت به موتور پورشه عرض کمتری دارد.
رادیاتور مورد نیاز برای خنککردن موتور بزرگتر کوروت نیز موجب میشود تا صندوق آن نسبت به پورشه با ۵ فوت مکعب گنجایش، حجم کمتری داشته باشد؛ البته با فرض اینکه رادیاتور مورد اشاره در دماغه خودرو قرار بگیرد. گزینه دیگر، قرار دادن تمام مبدّلهای گرمایی شامل تجهیزات مورد استفاده برای خنککردن موتور و کولر در کنارههای خودرو بین فاصله درها تا چرخهای عقب به سبک فراری «تستا روسا» است. یکی از مزیتهای این روش استفاده کمتر از لولههاست.انبار لوله اگزوز یکی از مشکلات بر سر راه حجم بیشتر صندوق برای حمل وسایل خواهد بود. این وضعیت حتماً برای کسانی که وسایل زیادی را همیشه همراه خود دارند، ناامیدکننده خواهد بود. بر این اساس، Zora ZR1 برای کسانی ساخته میشود که بهجای اینکه به فکر حمل وسایلی مانند لوازم باشگاه گلف باشند، بیشتر بخواهند از مسافرت لذت ببرند.
مسئله دیگر، محل قرار گرفتن مخزن سوخت خواهد بود. در این زمینه، مکان جلوی کاپوت برای تعادل خودرو حفظ کرده است؛ ولی این تصور میرود که جنرالموتورز مخزن بنزین C8 را در تونل میانی و در فضایی مشترک با لولهکشی خنککننده قرار دهد.
محورها و گیربکس
یکی از هوشمندانهترین بخشهای مهندسی C8؛ چرا که گزینههای در دسترس و هزینههای اجرایی در ارتباط با طراحی محو گیربکس جالبتوجه هستند. ولی سؤال اینجاست که آیا باز هم یک گزینه گیربکس دستی خواهیم داشت؟ همینطور گیربکس اتوماتیک دو کلاچه با قابلیت پدلشیفتر در دسترس علاقهمندان قدیمی کوروت قرار خواهد گرفت؟ و آیا مبدّلهای گشتاور یا چرخدندههای خورشیدی سیستم اتوماتیک برای شتاب یک خودروی اسپورت مدرن مناسب هستند؟
شنیدهها حاکی از آن است که گروه مهندسی کوروت در حال توسعه تنها یک محور گیربکس برای فاز اولیه پروژه C8 هستند و سیستم اتوماتیک دوکلاجه گزینهی آن خواهد بود. سالها تلاش جنرالموتورز برای توسعه گیربکسهای هیدرا-ماتیک ۶ و ۸ سرعته از طریق تأمینکنندههای بیرونی، این برای محور گیربکس Zora نتیجهبخش خواهد بود. حداقل ۶ شرکت تخصصی این وظیفه را به عهده میگیرند که به احتمال زیاد، ارلیکون گرازیانو، شرکتی که با استونمارتین، لامبورگینی و مکلارن همکاری میکند، وظیفه تأمین محورهای گیربکس ۷ سرعته دو کلاجه را بر عهده میگیرد. در همین حال، کسانی که برای داشتن گیربکس دستی شکایت میکنند در اقلیت قرار میگیرند؛ چرا که ۶۵ درصد سفارشهای جدید استینگری همراه با گیربکس اتوماتیک بوده است.
پلتفرم و ساختار
فریم آلومینیومی امروز نیازمند تغییرات اساسی است تا C8 با یک استخوانبندی سخت و محکم ارائه شود. این کار کاملاً ممکن و شدنی است؛ سیستم روبوتیک تولید جنرالموتورز که برای C7 آماده شده، میتواند گسترش یافته و برای خودروی جدید دوباره برنامهریزی شود. همچنین، جنرالموتورز اخیراً پروسههایی را برای ساخت قطعات منیزیومی توسعه داده که میتوانند برای ساختار کوروت بسیار مفید واقع شوند و وزن C8 را به زیر میزان امروزی آن، یعنی ۱۵۶۵ کیلوگرم برسانند.
شاسی
انتظار این است که بازوهای کنترل کنونی سیستم تعلیق، فنرهای صفحهای کامپوزیت، دامپرهای مغناطیسی تنظیم شونده و ترمزهای برمبو همراه با ارتقاهای مناسب در C8 استفاده شوند. همچنین انتقال وزن به طرف عقب خودرو برای بهبود شتاب و ترمز نیازمند ابعاد جدید چرخها و تایرها خواهد بود. احتمالاً میشلین باز هم تأمینکننده تایرها خواهد بود.
کابین
از آنجایی که موتور دیگر مزاحم دید راننده در جلو نیست، ارتفاع پایینتر صندلی در کابین عملی خواهد بود. همچنین یک کاپوت پایینتر میتواند موجب بهتر شدن دید جلو شود. البته این کارها بستگی به طراح و تعادل حساسی است که باید بین دید جلو و عقب برقرار کند؛ چرا که موقعیت جدید موتور بر دید عقب تأثیر خواهد گذاشت.
بهتر است تا از یک صفحه نمایش لمسی بزرگتر در وسط داشبورد استفاده شود تا کنترل بهتری برای راننده فراهم شود. این فرصتی ایدهآل برای انتقال از حالت صفحه نمایش افقی (landscape) به حالت قائم (portrait) همانند تسلا مدل S است. تا زمانی که دکمههای پیرامونی برای کاربردهای سرگرمی و عملکردهای HVAC حفظ شوند، نظر همه جلب خواهد شد. همچنین در نبود دستهدنده قدیمی، فضایی جدید برای نگهداشتن وسایلی مانند گوشی موبایل و فنجان قهوه پیدا میشود.
امیدواریم درسهایی که امروزه از صندلیهای GT و کامپتشین اسپورت گرفته، به تیم کوروت کمک کند تا برای هر گونه استفاده از خودرو، آن را آماده کنند.
بدنه
درها از گزینههای منطقی بعدی برای کنار گذاشتن مصالح فایبرگلاس و استفاده از مواد کربن-کامپوزیتی سبکتر، مقاوم در برابر ضربه و با صلبیت بیشتر هستند. تأمینکننده کنونی کوروت، «پلاسان کربن کامپوزیتس» در حال حاضر پنلهای فیبرکربنی دو کمپانی کوروت و وایپر را میسازند و این شرکت قابلیت این را دارد که قطعات اضافی بیشتری با استفاده از فرآیند تحتفشار پیشرفته خود تولید کند.
طراحی
کوروت Zora با پیشرانه V8 باید از یک طراحی خاص و منحصربهفرد برخوردار باشد. در عین حال، طراحان اصلی C8 در وارن میشیگان امریکا و استودیوهای طراحی جنرالموتورز جاهای مختلف دنیا در حال پردازش و طراحی آخرین جزئیات کوروت هستند.
مهدی 911
۱۷ مهر ۱۳۹۳اینکه نوشته بود لافراری و918 رو پایین میکشه عجیب بود من فکر نکنم بتونه
saeid
۱۷ مهر ۱۳۹۳ماشالا امریکا
Carbonado Aventador
۱۷ مهر ۱۳۹۳تا 2017 که این خودرو ساخته شه ، لامبو فراری 1500 اسب رو رد کردن!
الان منتظر یه جواب قانع کننده از آقآ باربد هستم…!
زیگما
۱۷ مهر ۱۳۹۳به اسب بار نیست جناب
همین z06 که کمتر از 100 هزار دلار قیمت داره شتاب 0 تا 60 اش مشابه آوانتادور 400 هزار دلاریه
همبن z06 با اسب بخار کمتر و وزن مشابه آوانتادور به این شتاب دست پیدا کرده
Carbonado Aventador
۱۷ مهر ۱۳۹۳درست می گی…!
شکی درش نیست ولی از تو بعید بود این حرف…!
چرا آونتادور 300000 دلار گرون تره؟!
لارم نیست بگی چرا چون معلومه!
در کل کامنت بالام حالت کنایه داشت نه چیز دیگه!!!
زیگما
۱۷ مهر ۱۳۹۳کسی منکر ویزگی های لامبو نیست باو…..
Carbonado Aventador
۱۷ مهر ۱۳۹۳کسی هم منکر دستاورد و تکنولوژی های شورولت نیست…!
DRAGONBORN
۱۷ مهر ۱۳۹۳به هرچی هست لامبو بهتر تو زمینه سوپراسپرت سازی نسبت به شورلت هست
DRAGONBORN
۱۷ مهر ۱۳۹۳400 هزار دلار واسه آونتادور مناسبه
خاوری
۱۸ مهر ۱۳۹۳نمیدونم چرا هیچوخ از شورلت کوروت خوشم نمیاد … ماشین خوبیه اما به نظرم تو طراحیش ایراد داره نسبت به پورشه و لامبو و فراری
DRAGONBORN
۱۷ مهر ۱۳۹۳آمریکایی ها هرچقدرهم سریع باشن به پای ایتالیایی ها و آلمانی ها نمیرسن
Pooya
۱۷ مهر ۱۳۹۳البته فکر کنم هدف آمریکایی ها از ساختن چنین خوروهایی بیشتر تولید یک اتومبیل اسپرت و پرقدرت و درعین حال اقتصادی و مقرون به صرفه بودنه ، نه رقابت سرعت با سوپر اسپرت های اروپایی با اشاره به این نکته که منظور شما از سرعت ، سرعت اتومبیل باشه .
وحید
۱۷ مهر ۱۳۹۳اینو جای دیگه ای نگو
یه پسر
۱۷ مهر ۱۳۹۳داداش دراگون بردار اون اواتارتو
مسعود
۱۸ مهر ۱۳۹۳فقط مک لارن………………………………………………..
تا همه این نقطه ها بره توچشم همه ایتالیایی ها و آلمانیا
فقط مک لارن………………………………………………..
رسول
۱۸ مهر ۱۳۹۳داری از داعش حمایت میکنی اگه گیرم بیفتی……پدال جان اواتار اینو پاک کن
saeed.shariati
۱۷ مهر ۱۳۹۳هنوز تا در اومدن نسخه نهایی باید صبر کنیم بعد نقد کنیم
دست اقای حسینی هم درد نکنه واقعا مطلب جامعی بود
احمد فقط سوپر اسپرت اونم ایتالیایی
۱۷ مهر ۱۳۹۳الان کجا گفته شده که لامبو و فراری پایین کشیده میشه ؟
بچه ها لطفا با دقت مطالعه کنید
کوروت میتواند پوسترهای مدلهایی مانند اونتادور، لافراری و 918 را از دیوار اتاقخوابها به پایین بکشد. شورولت به خوبی میداند که بچهها به سرعت بزرگ میشوند و موفقترین آنها بخشی از درآمد خود را تبدیل به خودروهای اسپرت میکنند. برای آگاهی از طراحی C8 در ادامه با این مطلب همراه باشید.
یعنی اون بچه هایی که موفقن پولاشونو جمع میکنن یه کوروت میخرن و دیگه تو سرشون گرم میشه و تو روییای بزرگان نیستن
ASTON MARTin
۱۷ مهر ۱۳۹۳اقا نه من نه تو نه اون پشت فرمون امریکایی یا اروپاییشن نشستیم
چرا باید با شهامت و اگاهیه کامل راجب دو نسل بعدش هم نظر بدیم!
"Amir"
۱۸ مهر ۱۳۹۳پشتش یکم زشته ولی در کل خیلی قشنگه
bardeia
۱۷ مهر ۱۳۹۳خیلی باحاله
ASTON MARTin
۱۷ مهر ۱۳۹۳ولی با همه ی اینا داره نشون میده که شورلوت همیشه از دو رقیب دیگه اش سرتره
مخصوصا اون چلنجر پر مدعا که با وایپرش همچین کمرشکن زمین خورد!
مصطفی
۱۷ مهر ۱۳۹۳یه کروت معمولیه فقط کمی با فوتوشاپ اینورو اونورش کرده.
DRAGONBORN
۱۷ مهر ۱۳۹۳آره هنوز یه رندره.
مصطفی
۱۷ مهر ۱۳۹۳از آقای انیس حسینی بابت مطلب خوبشون تشکر می کنم.
سعید
۱۷ مهر ۱۳۹۳چراغای عقبش اول گرد بود بعد مربعی کرد الان بازم گرد کرده :) love chevy
DRAGONBORN
۱۷ مهر ۱۳۹۳اصالت کوروت به چراغای گرد عقبش بود………
زیگما
۱۷ مهر ۱۳۹۳چرا اینقدر زود روی نسل جدید دارن کار میکنن؟ نسل فعلی که تازه معرفی شده
DRAGONBORN
۱۷ مهر ۱۳۹۳کار نمی کنن.سرکاریه
حسين
۱۷ مهر ۱۳۹۳درود. زیگما جان زیادم زود نیست. تا سال 2017 باید کارو تموم کنن. در کل طراحی یه ماشین فرایند بسیار زمان بری داره:
قدم اول: شروع ترسیم و طراحی (حد اکثر 12 ماه)
قدم دوم: حجاری کردن روی گل رس (6 تا 12 ماه)
قدم سوم: ساخت فضای کابین (12 تا 18 ماه)
قدم چهارم: معرفی به عنوان یک خودروی مفهومی (12 تا 24 ماه)
قدم پنجم: به مرحله تولید انبوه رساندن (24 تا 36 ماه)
قدم ششم: قیمت گذاری
میبینی که حدود پنج سال یا حتی بیشتر ممکنه زمان ببره!!
M Power///
۱۷ مهر ۱۳۹۳سال ۲۰۱۷ سال تکنولوژی های کمپانی های بزرگ است. و این کوروت فکر کنم تاحالا در ساخت هیچ ماشین آمریکایی این قدر وسواس و دقت به خرج ندادن. امیدوارم واقعا ماشین خوب و جالب تر از نسل فعلی در بیاد.
ﺩﺭ ﺯﺑــــﺎﻥ ﺍﻧﮕﻠــــﻴﺴﻲ، ﻭﺍﮊﻩ ﻫﺎﻱ:
” FriEND ” ﺩﻭﺳــــﺖ
” Boy friEND ” ﺩﻭﺳــــﺖ ﭘﺴــــﺮ
” Girl friEND ” ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺧﺘﺮ
” Best FriEND ” ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﺩﻭﺳﺖ
ﻫﻤﮕﻲ ﺳــــﻪ ﺣــــﺮﻑ <> بمعنای “ﺧﺎﺗــﻤﻪ” ﺭﺍ
ﺑــﻬﻤﺮﺍﻩ ﺩﺍﺭﻧــــﺪ .
ﺍﻣﺎ ﮐﻠــــﻤﻪ FamILY “ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ” ﺳــــﻪ ﺣﺮﻑ :
“ILY” ﺭﺍ ﺩﺍﺭﺩ
ﮐﻪ ﻫــــﻤﺎﻥ ﻣﺨــــﻔﻒ
” I Love You ”
می باشد .
ﻭ ﺟــــﺎﻟﺐ ﺍﺳﺖ ﺑﺪﺍﻧﻴــــــﺪ :
F A M I L Y =
مخفف کلمات زیر است
F ather
A nd
M other
I
Love
Y ou
قدر خانواده هایمان را
بدانیم.
DRAGONBORN
۱۸ مهر ۱۳۹۳دانستیم.
مسعود
۱۸ مهر ۱۳۹۳واسه قران کم از این حرفا در آوردن واسه انگلیسی هم شروع شد!!!
شلبى
۱۷ مهر ۱۳۹۳دست اقاى انیس حسینى درد نکنه،واقعا اگه ایشون در این سایت فعال نبودن اونوقت نسل مطلب در مورد ماشیناى امریکایى در این سایت منتقرض میشد
DRAGONBORN
۱۷ مهر ۱۳۹۳آره ممنون آقا مسعود
صادق
۱۷ مهر ۱۳۹۳قطعا یه خودروی موفق میشه، چون که یه ماشینی هستش که میشه گفت نهایت تلاش شورلته
اما
این خودرو قطعا برای رقابت با امسال لافراری و 918 و… تولید نمیشه
این خودرو برای رقابت با 911gt و amg gt و… تولید میشه
رقابت با خودرو هایی در سطح بوگاتی و لافراری و… بسیار بسیار سخته و هزینه های تولید وحشنتناک زیاده و علاوه بر اینا اگه نتونه فروش خوبی داشته باشه که هزینه ی تولید رو جبران کنه ضربه ی بسیار زیادی به شرکت وارد میکنه
و قطعا شتاب و سرعت یه ماشین همه چیز اون نیست.
فریا
۱۷ مهر ۱۳۹۳از AMG GT که خیلی جلوتره ! AMG GT 3.8 نیست 0-60 ـش ؟ خب ماله Z06 2.95 ثانیه س !
ZR1 خیلی ضعیف باشه 0-60 ـش 2.65 ـه ! یعنی میشه رقیب 911 توربو اس و GT-R SpecV .
خواهشاً بحث هندلینگ نکنین ؛ این یکی موتور وسط هست و روش کار شده مثل C6 نیست !!
datsun
۱۸ مهر ۱۳۹۳مدل فعلی تو درگ حریف gtr نشد
DRAGONBORN
۱۷ مهر ۱۳۹۳بزار تولید شه موفق بودن پیشکش
حسين
۱۷ مهر ۱۳۹۳درود. ببخشید دخالت میکنما… قصد فوضولی ندارم. اما هدفت از این همه کامنت گذاشتن توی یه پست چیه دوست عزیز؟؟؟ تو هر کامنت نصف سطر مینویسی و میری کامنت بعدی!!!!!
DRAGONBORN
۱۸ مهر ۱۳۹۳ما به کمیت می اندیشیم نه کیفیت
DRAGONBORN
۱۷ مهر ۱۳۹۳ترمزهای کوروت کربن سرامیکیه!!!!!؟؟؟؟؟
علی
۱۷ مهر ۱۳۹۳مهندس اقای دراگونبورن عکس اواتارت پرچم داعش هست شماکه حتما میدونی که چه جنایات کثیفی مرتکب شده اند نکنه شماهم تبلیغات این وحشی هارومیکنید؟؟؟
REZA....JUSTFRANCE....JUSTRENAULT
۱۷ مهر ۱۳۹۳خوبیش اینه چراغ عقباش مثه قبل شده ! البته اتصافن چراغ عقبای c7 هم عالی بودن
یه پسر
۱۷ مهر ۱۳۹۳من با طراحیش خیلی حال کردم
فریا
۱۷ مهر ۱۳۹۳یعنی چی آقا من اینا سرم نمیشه ! من C7 ZR1 میخـــوام :-|
ReZa
۱۸ مهر ۱۳۹۳امیدوارم تا سال 2017 مدل زیباتر وعالی باشه.عقبش لا مصب مثل نیسان GT_R شده!!!!!!!
ESI
۱۸ مهر ۱۳۹۳حالا چرا 2017 نمیشه حداقلش 2016
tadano
۱۸ مهر ۱۳۹۳پدال؟؟؟؟
P.G
۱۸ مهر ۱۳۹۳ممنون بابت این مطلب خوب،اما من با این بخش متن که میگه (استینگرى امروزى خودروى ایده آل براى پنجاه ساله هاست!!!!!!!!!)یکم مشکل دارم!!!والا هر چى فکر میکنم پنجاه ساله ها همچین سبک ماشینایى سوار نمیشن!اتفاقاً این ماشینه به خصوص،به خاطر طراحى خاص و پر انرژى بیرونى و مشخصات فنى قوى و اسپرت بودنش کاملاً مناسب نسل جوونه،هرچند که بیشتر این نسل آرزوشو دارن!حالا اگه این حرفو در مورد ماشینایى مثل ماستنگ یا چلنجر میگفتى بیشتر قبول میکردم نه کوروت!!!!!!!
Ahmad..F12
۱۹ مهر ۱۳۹۳انیس جان ممنون
کوروت اگه موتور وسط بشه نور علی نوره
امید
۲۰ مهر ۱۳۹۳کوروت کارش خوبه امیدوارم به همین راهش ادامه بده
یاسین
۷ آبان ۱۳۹۳فقط نیسان