یک دستگاه شورولت کامارو ZL1 تیون شده با قدرت فراتر از ۸۰۰ اسب بخار در زمان انجام تست داینو طعمه حریق شد. خوشبختانه راننده خودرو آسیب جدیدی ندیده و تنها شانه او به خاطر باز شدن کیسه هوای پردهای زخمی شده است.
اکثر تستهای داینو که در پدال پوشش داده شدهاند طبق برنامه پیش میروند اما گاهی اوقات پیش میآید که اتفاقی غیرمنتظره رخ دهد. اخیراً کارکنان کامپلیت استریت پرفورمنس در حال کار روی شورولت کامارو ZL1 برای آمادهسازی جهت حضور در مراسمی ویژه بودهاند اما خودرو طعمه حریق شده است. خودروی موردبحث قبلاً قدرت ۸۱۱ اسب بخار را ثبت کرده است اما این شرکت به دنبال استخراج قدرت بیشتر بود که چنین اتفاقی پیش آمد. پس از برخی بازنگریهای نرمافزاری، تست داینوی کامارو ZL1 تکرار شد اما این بار اشتباهی وحشتناک رخ داد.
در خلال تست داینو گیربکس خودرو منفجر شد و زبانههای آتش کامارو را فرا گرفت و اندکی پس از آن نیز کیسه هوای جانبی باز شد. خوشبختانه راننده بدون هرگونه آسیبدیدگی جدی از این خودرو خارج شد هرچند شانهاش در زمان باز شدن کیسه هوا جراحت برداشت. البته کارکنان شرکت در زمان انجام تست داینو چندین آتشخاموشکن را کنار کامارو ZL1 قرار داده بودند و بنابراین برای چنین حادثهای آمادگی داشتند.
جدای از وجود میزان زیادی روغن زیر خودرو، ویدئوی پس از حادثه نشان میدهد کیسه هوای صندلی و سمت راست خودرو نیز به خاطر حادثه باز شدهاند. خبر خوب اینکه شورولت کامارو ZL1 تیون شده همچنان زنده خواهد ماند. گفته میشود پیشرانه که قبل از انفجار پیشرانه ۸۲۹ اسب بخار قدرت تولید کرده است بازسازی خواهد شد تا دوباره در قلب کامارو بتپد.
نگاه دقیقتر به تست داینو نشان میدهد در سرعت ۲۶۲ کیلومتر در ساعت گیربکس با مشکل برخورد کرده است. علیرغم حادثه خطرناکی که ذکر آن شد، اندرو زوریک که مالک خودروست نیمه پر لیوان را میبیند و میگوید اگر خودرو در مسابقه درگ یا معابر عمومی حضور داشت و گیربکس از کار میافتاد حادثهای بسیار بدتر میتوانست رخ دهد. اگرچه خودروی موردبحث نخواهد توانست در مراسم ویژه پیش رو شرکت کند اما اندرو با کوروت نسل هشتم و دیگر خودروهای خود راهی این رویداد خودرویی خواهد شد. او درباره تعمیر کامارو ZL1 تیون شده در آیندهای نزدیک خوشبین است چراکه هماکنون گیربکس جدیدی برای نصب روی خودرو آماده میشود.
MC20
۱۰ مرداد ۱۴۰۲از چند زاویه میشه به این موضوع نگاه کرد … اول اینکه واقعا ، # غم نان … دوم اینکه ، بزرگی میگفت ، برداشتن قدم های بزرگ در زندگی ، باعث پارگی هشتک انسان میشه ، حالا برای 18 اسب بیشتر ارزششو داشت واقعا ؟ سوم ، گیرباکس بنده خدا چه گناهی کرده ؟ اینجاست که دانش مهندسی در تیونینگ ، خودشو نشون میده … چهارم ، با عملکرد به موقع ایربگ ها در اثر موج انفجار ، یاد حرف بزرگی افتادم و فهمیدم این برخورد با موج انفجار ، از زاویه و جهت درستی صورت گرفته ، برای همین ایربگ ها سریع باز شدند …
رضا
۱۰ مرداد ۱۴۰۲آه چه تلخه وقتی این اتفاقات وسط پروژه میوفته.
R@min
۱۰ مرداد ۱۴۰۲حس میکنم خودشونم می دونستن این اتفاق میوفته و از مشکل با خبر بودن. اون کپسول های ضد حریق بیش از حد نزدیک بود. تو یوتیوب برای ویو و کسب درآمد دست به هر کاری می زنن.
MC20
۱۰ مرداد ۱۴۰۲هم حرفت رو قبول دارم که امروز برای بازدید گرفتن کارهای فوق خطرناکی میکنن که در تصور هم نمی گنجه … هم همزمان باور کردنش سخته ، چون یارو توی ماشینه و انفجار هم از هر نوعش که باشه ، چه احتراق کنترل شده نفوذی و چه احتراق کنترل شده سنتیکی ، از قواعد اصول مهندسی احتراق پیروی می کنه و جمع کردن تبعاتش ( خسارت زنجیره انفجار ، مثل ضربه به کتف یارو ) در آن واحد تقریبا غیر ممکنه … برای همین هم یکی از بهترین روش های کشتار آنی در جنگ یا تروریسم انفجار هست … به هر صورت من احساسم اینه که غافلگیر شدن ولی خدا بهشون رحم کرد ، ولی بازهم از این بشر شیر خام خورده ، هر چیزی ممکنه …
R@min
۱۰ مرداد ۱۴۰۲این آتیش سوزی که بیشتر بخاطر نشت روغن و حرارته زمانی اتفاق می کنه که چند بار پشت سر هم نان استاپ رو داینو به پیک موتور برسی و نزاری حرارت بیاد پایین، به عبارتی یه کوره درست کنی که سیستم های خنک کننده هم نتونن حرارت مدیریت کنن ! اگر موتور می ترکید که رو موتورهای ساده پوشراد امکانش خیلی کمه مگر تیون یا تنظیم اشتباه بکنی میشد به این نتیجه رسید اما تو این ویدیو معلومه که 10 تا کوروت و کامارو دور اون تیم هست و آدمای ناشی نیستن. گیربکس های جی ام هم مدل دستی هم اتوماتیک خیلی خر کارن و همه مدل های ZL1 هم خنک کننده گیربکس دارن.
اون دو تا کپسول خیلی مشکوکن بنظرم می دونستن که همچین اتفاقی می افته.
JDM سابق
۱۰ مرداد ۱۴۰۲بلبرینگ ته شفت خروجی گیربکس تو دور بالا از جا در میره واسکازین که عملاً از حالت عادی هم حرارتش بیشتره رو پایپ اگزوز که به مافلر منتهی میشه میریزه از قضا شیلنگ رفت و برگردون به باک هم همونجا هستن ولی خب به خوبی ختم بخیر شد و قبل از اینکه انفجار مهیب تری رخ بده تونستن آتیش رو مهار کنن
فرشاد
۱۰ مرداد ۱۴۰۲الان اگه ماشین اروپایی میبود امسال علی نوا و سوشیانت میگفتن هیچی هیچ ایرادی نداشت جز انجین و بقیه سازه های اروپاس همیشه
سوشیانت
۱۰ مرداد ۱۴۰۲چه اهمیتی داره کجایی باشه؟! ماشین تیون شده هست و تقصیر کسی هست که تیونش کرده همیشه شما تو پدال بحث درست میکنید
فرشاد
۱۰ مرداد ۱۴۰۲من شاید کمتر از دوماه هس پدال میام
اما دیدم نظرات خیلی قبل هارو گفته های شما همیشه تعصب پوچ دارن
سوشیانت
۱۱ مرداد ۱۴۰۲کسی میتونه به بقیه بگه متعصب که خودش رو ماشینی تعصب نداشته باشه
فرشاد
۱۱ مرداد ۱۴۰۲شما میگی امریکا بهترین دنیاس اونقت من تعصب دارم؟
Enzo Ferrari 2008
۱۰ مرداد ۱۴۰۲حیف شد!
امیرحسین
۱۰ مرداد ۱۴۰۲سلام جناب احمد زاده خبری از نسل جدید کامارو هست ؟
شاهین
۱۰ مرداد ۱۴۰۲سلام تایید شده که نسل بعدی کامارو هم تولید خواهد شد اما جزییاتش معلوم نیست. حتی بعضیا گفتن احتمال داره کامارو بشه یه زیر برند برقی جدید برای شورولت. ولی اون چیزی که قطعیه اینه که اسم کامارو حذف نمیشه.
امیرحسین
۱۰ مرداد ۱۴۰۲جناب احمدزاده کدوم نسل کامارو رو دوست دارید ؟
شاهین
۱۰ مرداد ۱۴۰۲اکثر نسل های کامارو واقعا دوست داشتنی هستن اما خودم کامارو ۲۰۱۰ رو بعد اون بازگشت جذابش بیشتر دوس دارم.
Royal Driver
۱۰ مرداد ۱۴۰۲واقعا حیف…
BMW
۱۰ مرداد ۱۴۰۲واقعا دردناک هست این ماشین جلوی چشم هات بسوزه
محمد
۱۰ مرداد ۱۴۰۲امروز نمیاد ماشاالله ماشاالله کنه؟
13
۱۰ مرداد ۱۴۰۲ماشاالله آمریکن کارز
ماشاالله دوام و پایداری
ماشاالله کیفیت ساخت و قابلیت تیون پذیری
ماشاالله سنگ پای قزوین
JDM
۱۱ مرداد ۱۴۰۲تیونر که اشتباه کنه و محاسباتش اشتباه بشه میشه این مثل ماشین خودم 60 میلیون هزینه تیونش کردم که از 190 بره 230 اسب ولی از سر طمع به تیونر گفتم دهانه انژکتور رو برام بزرگترش کنه سیلندر هم باز کرد بعد از تراشکاری تابگیری درست انجام نشد باعث شد اون 60 میلیون با هزینه های قبلی همش بره رو هوا
Viper
۲۴ مرداد ۱۴۰۲جذابه ❤️