شورلت

انفجار شورولت کامارو ZL1 تیون شده در تست داینو!

یک دستگاه شورولت کامارو ZL1 تیون شده با قدرت فراتر از ۸۰۰ اسب بخار در زمان انجام تست داینو طعمه حریق شد. خوشبختانه راننده خودرو آسیب جدیدی ندیده و تنها شانه او به خاطر باز شدن کیسه هوای پرده‌ای زخمی شده است.

اکثر تست‌های داینو که در پدال پوشش داده شده‌اند طبق برنامه پیش می‌روند اما گاهی اوقات پیش می‌آید که اتفاقی غیرمنتظره رخ دهد. اخیراً کارکنان کامپلیت استریت پرفورمنس در حال کار روی شورولت کامارو ZL1 برای آماده‌سازی جهت حضور در مراسمی ویژه بوده‌اند اما خودرو طعمه حریق شده است. خودروی موردبحث قبلاً قدرت ۸۱۱ اسب بخار را ثبت کرده است اما این شرکت به دنبال استخراج قدرت بیشتر بود که چنین اتفاقی پیش آمد. پس از برخی بازنگری‌های نرم‌افزاری، تست داینوی کامارو ZL1 تکرار شد اما این بار اشتباهی وحشتناک رخ داد.

در خلال تست داینو گیربکس خودرو منفجر شد و زبانه‌های آتش کامارو را فرا گرفت و اندکی پس از آن نیز کیسه هوای جانبی باز شد. خوشبختانه راننده بدون هرگونه آسیب‌دیدگی جدی از این خودرو خارج شد هرچند شانه‌اش در زمان باز شدن کیسه هوا جراحت برداشت. البته کارکنان شرکت در زمان انجام تست داینو چندین آتش‌خاموش‌کن را کنار کامارو ZL1 قرار داده بودند و بنابراین برای چنین حادثه‌ای آمادگی داشتند.

جدای از وجود میزان زیادی روغن زیر خودرو، ویدئوی پس از حادثه نشان می‌دهد کیسه هوای صندلی و سمت راست خودرو نیز به خاطر حادثه باز شده‌اند. خبر خوب اینکه شورولت کامارو ZL1 تیون شده همچنان زنده خواهد ماند. گفته می‌شود پیشرانه که قبل از انفجار پیشرانه ۸۲۹ اسب بخار قدرت تولید کرده است بازسازی خواهد شد تا دوباره در قلب کامارو بتپد.

نگاه دقیق‌تر به تست داینو نشان می‌دهد در سرعت ۲۶۲ کیلومتر در ساعت گیربکس با مشکل برخورد کرده است. علیرغم حادثه خطرناکی که ذکر آن شد، اندرو زوریک که مالک خودروست نیمه پر لیوان را می‌بیند و می‌گوید اگر خودرو در مسابقه درگ یا معابر عمومی حضور داشت و گیربکس از کار می‌افتاد حادثه‌ای بسیار بدتر می‌توانست رخ دهد. اگرچه خودروی موردبحث نخواهد توانست در مراسم ویژه پیش رو شرکت کند اما اندرو با کوروت نسل هشتم و دیگر خودروهای خود راهی این رویداد خودرویی خواهد شد. او درباره تعمیر کامارو ZL1 تیون شده در آینده‌ای نزدیک خوش‌بین است چراکه هم‌اکنون گیربکس جدیدی برای نصب روی خودرو آماده می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۰ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. MC20

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2348 ديدگاه)

    از چند زاویه میشه به این موضوع نگاه کرد … اول اینکه واقعا ، # غم نان … دوم اینکه ، بزرگی میگفت ، برداشتن قدم های بزرگ در زندگی ، باعث پارگی هشتک انسان میشه ، حالا برای 18 اسب بیشتر ارزششو داشت واقعا ؟ سوم ، گیرباکس بنده خدا چه گناهی کرده ؟ اینجاست که دانش مهندسی در تیونینگ ، خودشو نشون میده … چهارم ، با عملکرد به موقع ایربگ ها در اثر موج انفجار ، یاد حرف بزرگی افتادم و فهمیدم این برخورد با موج انفجار ، از زاویه و جهت درستی صورت گرفته ، برای همین ایربگ ها سریع باز شدند …

    موافقم 33
    مخالفم 1
  2. رضا

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (126 ديدگاه)

    آه چه تلخه وقتی این اتفاقات وسط پروژه میوفته.

  3. R@min

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2059 ديدگاه)

    حس میکنم خودشونم می دونستن این اتفاق میوفته و از مشکل با خبر بودن. اون کپسول های ضد حریق بیش از حد نزدیک بود. تو یوتیوب برای ویو و کسب درآمد دست به هر کاری می زنن.

    موافقم 21
    مخالفم 24
    1. MC20

      ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2348 ديدگاه)

      هم حرفت رو قبول دارم که امروز برای بازدید گرفتن کارهای فوق خطرناکی میکنن که در تصور هم نمی گنجه … هم همزمان باور کردنش سخته ، چون یارو توی ماشینه و انفجار هم از هر نوعش که باشه ، چه احتراق کنترل شده نفوذی و چه احتراق کنترل شده سنتیکی ، از قواعد اصول مهندسی احتراق پیروی می کنه و جمع کردن تبعاتش ( خسارت زنجیره انفجار ، مثل ضربه به کتف یارو ) در آن واحد تقریبا غیر ممکنه … برای همین هم یکی از بهترین روش های کشتار آنی در جنگ یا تروریسم انفجار هست … به هر صورت من احساسم اینه که غافلگیر شدن ولی خدا بهشون رحم کرد ، ولی بازهم از این بشر شیر خام خورده ، هر چیزی ممکنه …

      موافقم 14
      مخالفم 2
      1. R@min

        ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (2059 ديدگاه)

        این آتیش سوزی که بیشتر بخاطر نشت روغن و حرارته زمانی اتفاق می کنه که چند بار پشت سر هم نان استاپ رو داینو به پیک موتور برسی و نزاری حرارت بیاد پایین، به عبارتی یه کوره درست کنی که سیستم های خنک کننده هم نتونن حرارت مدیریت کنن ! اگر موتور می ترکید که رو موتورهای ساده پوشراد امکانش خیلی کمه مگر تیون یا تنظیم اشتباه بکنی میشد به این نتیجه رسید اما تو این ویدیو معلومه که 10 تا کوروت و کامارو دور اون تیم هست و آدمای ناشی نیستن. گیربکس های جی ام هم مدل دستی هم اتوماتیک خیلی خر کارن و همه مدل های ZL1 هم خنک کننده گیربکس دارن.

        اون دو تا کپسول خیلی مشکوکن بنظرم می دونستن که همچین اتفاقی می افته.

        موافقم 6
        مخالفم 8
  4. JDM سابق

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (727 ديدگاه)

    بلبرینگ ته شفت خروجی گیربکس تو دور بالا از جا در میره واسکازین که عملاً از حالت عادی هم حرارتش بیشتره رو پایپ اگزوز که به مافلر منتهی میشه می‌ریزه از قضا شیلنگ رفت و برگردون به باک هم همونجا هستن ولی خب به خوبی ختم بخیر شد و قبل از اینکه انفجار مهیب تری رخ بده تونستن آتیش رو مهار کنن

    موافقم 7
    مخالفم 1
  5. فرشاد

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (932 ديدگاه)

    الان اگه ماشین اروپایی میبود امسال علی نوا و سوشیانت میگفتن هیچی هیچ ایرادی نداشت جز انجین و بقیه سازه های اروپاس همیشه

    موافقم 24
    مخالفم 11
    1. سوشیانت

      ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (3526 ديدگاه)

      چه اهمیتی داره کجایی باشه؟! ماشین تیون شده هست و تقصیر کسی هست که تیونش کرده همیشه شما تو پدال بحث درست میکنید

      موافقم 5
      مخالفم 10
      1. فرشاد

        ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (932 ديدگاه)

        من شاید کمتر از دوماه هس پدال میام
        اما دیدم نظرات خیلی قبل هارو گفته های شما همیشه تعصب پوچ دارن

        موافقم 9
        مخالفم 5
        1. سوشیانت

          ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (3526 ديدگاه)

          کسی میتونه به بقیه بگه متعصب که خودش رو ماشینی تعصب نداشته باشه

          موافقم 4
          مخالفم 3
        2. فرشاد

          ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (932 ديدگاه)

          شما میگی امریکا بهترین دنیاس اونقت من تعصب دارم؟

          موافقم 5
          مخالفم 2
  6. Enzo Ferrari 2008

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    حیف شد!

  7. امیرحسین

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (234 ديدگاه)

    سلام جناب احمد زاده خبری از نسل جدید کامارو هست ؟

    1. شاهین

      ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      سلام تایید شده که نسل بعدی کامارو هم تولید خواهد شد اما جزییاتش معلوم نیست. حتی بعضیا گفتن احتمال داره کامارو بشه یه زیر برند برقی جدید برای شورولت. ولی اون چیزی که قطعیه اینه که اسم کامارو حذف نمیشه.

      موافقم 6
      مخالفم 1
      1. امیرحسین

        ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (234 ديدگاه)

        جناب احمدزاده کدوم نسل کامارو رو دوست دارید ؟

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. شاهین

          ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (4696 ديدگاه)

          اکثر نسل های کامارو واقعا دوست داشتنی هستن اما خودم کامارو ۲۰۱۰ رو بعد اون بازگشت جذابش بیشتر دوس دارم.

  8. Royal Driver

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1291 ديدگاه)

    واقعا حیف…

  9. BMW

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1498 ديدگاه)

    واقعا دردناک هست این ماشین جلوی چشم هات بسوزه

  10. محمد

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    امروز نمیاد ماشاالله ماشاالله کنه؟

    موافقم 5
    مخالفم 2
  11. 13

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (57 ديدگاه)

    ماشاالله آمریکن کارز

    ماشاالله دوام و پایداری

    ماشاالله کیفیت ساخت و قابلیت تیون پذیری

    ماشاالله سنگ پای قزوین

    موافقم 8
    مخالفم 6
  12. JDM

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1185 ديدگاه)

    تیونر که اشتباه کنه و محاسباتش اشتباه بشه میشه این مثل ماشین خودم 60 میلیون هزینه تیونش کردم که از 190 بره 230 اسب ولی از سر طمع به تیونر گفتم دهانه انژکتور رو برام بزرگترش کنه سیلندر هم باز کرد بعد از تراشکاری تابگیری درست انجام نشد باعث شد اون 60 میلیون با هزینه های قبلی همش بره رو هوا

  13. Viper

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (184 ديدگاه)

    جذابه ❤️

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا