شورولت از خودروی مسابقهای خود برای ناسکار با نام بلیزر EV.R رونمایی کرد. این خودرو قدرتی فراتر از ۱۳۰۰ اسب بخار دارد.
شورولت نیز همانند فورد از پروتوتایپ برقی خود برای مسابقات ناسکار رونمایی کرد. این خودرو که بلیزر EV.R نام دارد به سه موتور برقی با بیش از ۱۳۰۰ اسب بخار قدرت و باتری ۷۸ کیلووات ساعتی مایع خنک مجهز شده است. شورولت میگوید خودروی موردبحث با استفاده از شاسی و سیستم تعلیق نسل بعدی خودروهای مسابقهای ناسکار تولید شده هرچند برخلاف مدلهای ۸ سیلندر، این پروتوتایپ برقی به سیستم چهار چرخ محرک قابل برنامهریزی مجهز است و همانند پروتوتایپ ABB برقی سال قبل، نیروی خود را به لاستیکهای مسابقهای گودیر ایگل میرساند.
این پروتوتایپ در طراحی بدنه از خودروی بلیزر EV SS الهام گرفته است، کراس اوری ۶۱۵ اسب بخاری که این هفته در دیتونا ۵۰۰ حاضر است. مدل جادهای این خودرو با نصف قدرت پروتوتایپ ناسکار و با استفاده از لاستیکهای استاندارد در ۳.۴ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت میرسد. جاستین الگایر قهرمان سری ایکسفینیتی ناسکار و راننده تیم شورولت این خودرو را چندی پیش تست کرده و میگوید:
من از دانش خود برای اطلاع از سرعت در حین تعویض دنده و شنیدن صدای موتور استفاده کردهام بنابراین در زمان تست این خودرو مجبور بودم قضاوت خود در حین ورود به پیچها را کاملاً تغییر دهم. همچنین ترمز احیا شونده این خودرو تأثیر زیادی روی توازن در پیچها و فواصل ترمز گیری داشته است.
فورد نیز چند هفته قبل موستانگ مک ای ناسکار را با مشخصات مشابه و طراحی الهام گرفته از مدل جادهای رونمایی کرد. این پروتوتایپ پیش نمایشی از تکنولوژی قوای محرکه جدید به همراه پلتفرم کنونی ناسکار است.
(Ali(chevynova
۲۸ بهمن ۱۴۰۳ای جان
چه کرده شورولت
ماشالاه بلیزر۱۹۷۷ با گیربکس دستی و موتور ۴۵۴ و دف dana
بلیزر سال ۱۹۶۹ معرفی شد و در اون سال آپشن کروک هم داشت و با انواع موتورهای ۶ و ۸ معرفی شد
نسکار هم که با اختلاف بهترین مسابقه خودرویی هست
MITSUBISHI(JDM)
۲۸ بهمن ۱۴۰۳علی آقا
چرا نسکار با اختلاف بهترین مسابقه خودروییهست ؟
پس رالی , f1 , سریمسابقات gt و دریفت هم هستن که بیشتر محبوبیت دارن و طرفداراشون بیشتره و از لحاظ هیجانی نسکار در حد خودش خوبه نه بقیه
محمد
۲۸ بهمن ۱۴۰۳حالا اگه شرکت دیگه بود جاروبرقی گویان سر به صحرای نوادا میذاشت
زیزیگولو
۲۸ بهمن ۱۴۰۳عجب چیزیه 👌👌
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۲۸ بهمن ۱۴۰۳شاید بشه فرمول ۱ رو برقی کرد که کردن به اسم فرومول e ولی نسکار رو به هیچ عنوان نمیشه حتی نمیشه موتور دیگه گذاشت روش و فقط وی۸ پوشراد تنفس طبیعی با ۱۰۰۰۰ دور در دقیقه.حتی من میگم نباید موتورها انژکتوری میشد نباید تعداد دندها رو از ۴ بیشتر میکردن نباید چرخها رو از ۵ پیچ به تک پیچ تغییر میدادن.نسکار فقط باید همینجوری باشه وحشی و آزاد.
Taha Ayoobi
۲۸ بهمن ۱۴۰۳مگه تک پیچ شده؟
شکیبا
۲۸ بهمن ۱۴۰۳کاش اسمشو بلیزر نمیزاشتن وقتی اسم بلیزر میاد ادم یاد دایناسور میفته یا حداقل یه چیزی شکل اسکالید
JDM سابق
۲۸ بهمن ۱۴۰۳نسکار و بزور سیستم اینجکشن EFI براش قانونی کردن اونم به صورت کاربرات برقی حالا بیان برقیش کنن!!