شورلت

بلیزر EV.R؛ خودروی شورولت برای ناسکار با 1300 اسب بخار قدرت!

شورولت از خودروی مسابقه‌ای خود برای ناسکار با نام بلیزر EV.R رونمایی کرد. این خودرو قدرتی فراتر از ۱۳۰۰ اسب بخار دارد.


شورولت نیز همانند فورد از پروتوتایپ برقی خود برای مسابقات ناسکار رونمایی کرد. این خودرو که بلیزر EV.R نام دارد به سه موتور برقی با بیش از ۱۳۰۰ اسب بخار قدرت و باتری ۷۸ کیلووات ساعتی مایع خنک مجهز شده است. شورولت می‌گوید خودروی موردبحث با استفاده از شاسی و سیستم تعلیق نسل بعدی خودروهای مسابقه‌ای ناسکار تولید شده هرچند برخلاف مدل‌های ۸ سیلندر، این پروتوتایپ برقی به سیستم چهار چرخ محرک قابل برنامه‌ریزی مجهز است و همانند پروتوتایپ ABB برقی سال قبل، نیروی خود را به لاستیک‌های مسابقه‌ای گودیر ایگل می‌رساند.

این پروتوتایپ در طراحی بدنه از خودروی بلیزر EV SS الهام گرفته است، کراس اوری ۶۱۵ اسب بخاری که این هفته در دیتونا ۵۰۰ حاضر است. مدل جاده‌ای این خودرو با نصف قدرت پروتوتایپ ناسکار و با استفاده از لاستیک‌های استاندارد در ۳.۴ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد. جاستین الگایر قهرمان سری ایکسفینیتی ناسکار و راننده تیم شورولت این خودرو را چندی پیش تست کرده و می‌گوید:

من از دانش خود برای اطلاع از سرعت در حین تعویض دنده و شنیدن صدای موتور استفاده کرده‌ام بنابراین در زمان تست این خودرو مجبور بودم قضاوت خود در حین ورود به پیچ‌ها را کاملاً تغییر دهم. همچنین ترمز احیا شونده این خودرو تأثیر زیادی روی توازن در پیچ‌ها و فواصل ترمز گیری داشته است.

فورد نیز چند هفته قبل موستانگ مک ای ناسکار را با مشخصات مشابه و طراحی الهام گرفته از مدل جاده‌ای رونمایی کرد. این پروتوتایپ پیش نمایشی از تکنولوژی قوای محرکه جدید به همراه پلتفرم کنونی ناسکار است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. (Ali(chevynova

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (7544 ديدگاه)

    ای جان
    چه کرده شورولت
    ماشالاه بلیزر۱۹۷۷ با گیربکس دستی و موتور ۴۵۴ و دف dana
    بلیزر سال ۱۹۶۹ معرفی شد و در اون سال آپشن کروک هم داشت و با انواع موتورهای ۶ و ۸ معرفی شد
    نسکار هم که با اختلاف بهترین مسابقه خودرویی هست

    موافقم 19
    مخالفم 19
    1. MITSUBISHI(JDM)

      ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (1437 ديدگاه)

      علی آقا
      چرا نسکار با اختلاف بهترین مسابقه‌ خودرویی‌هست ؟
      پس رالی , f1 , سری‌مسابقات gt و دریفت هم هستن که بیشتر محبوبیت دارن و طرفداراشون بیشتره و از لحاظ هیجانی نسکار در حد خودش خوبه نه بقیه

      موافقم 7
      مخالفم 5
    2. محمد

      ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (255 ديدگاه)

      حالا اگه شرکت دیگه بود جاروبرقی گویان سر به صحرای نوادا میذاشت

      موافقم 4
      مخالفم 2
  2. زیزیگولو

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (6064 ديدگاه)

    عجب چیزیه 👌👌

    موافقم 3
    مخالفم 3
  3. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (414 ديدگاه)

    شاید بشه فرمول ۱ رو برقی کرد که کردن به اسم فرومول e ولی نسکار رو به هیچ عنوان نمیشه حتی نمیشه موتور دیگه گذاشت روش و فقط وی۸ پوشراد تنفس طبیعی با ۱۰۰۰۰ دور در دقیقه.حتی من میگم نباید موتورها انژکتوری میشد نباید تعداد دندها رو از ۴ بیشتر میکردن نباید چرخها رو از ۵ پیچ به تک پیچ تغییر میدادن.نسکار فقط باید همینجوری باشه وحشی و آزاد.

    موافقم 10
    مخالفم 2
    1. Taha Ayoobi

      ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (5438 ديدگاه)

      مگه تک پیچ شده؟

  4. شکیبا

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (66 ديدگاه)

    کاش اسمشو بلیزر نمیزاشتن وقتی اسم بلیزر میاد ادم یاد دایناسور میفته یا حداقل یه چیزی شکل اسکالید

    موافقم 7
    مخالفم 1
  5. JDM سابق

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (888 ديدگاه)

    نسکار و بزور سیستم اینجکشن EFI براش قانونی کردن اونم به صورت کاربرات برقی حالا بیان برقیش کنن!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا