جدیدترین محصول الکتریکی شورولت، طراحی عامه پسند و توانایی فنی قابل قبول دارد. نسل اول از بلیزر برقی، نسخههای متنوع با قیمت متفاوت از ۴۷ تا ۶۶ هزار دلار خواهد داشت.
شورولت بلیزر به عنوان یک شاسیبلند پهن پیکر با ساختار دودر، بین سالهای ۱۹۶۹ تا ۱۹۹۴ تولید شد. سه نسل از این خودرو، تجهیزات مناسب رانندگی خارج جاده داشت و فضای مناسبی برای سرنشینان متعدد با انواع وسایل همراه فراهم میکرد. از اواسط دههی ۹۰ میلادی، تقاضا برای شاسیبلندهای پرمصرف امریکایی در بازار کشور سازنده و دیگر نقاط جهان کاهش یافت و تولید بلیزر نیز متوقف شد.
اوایل سال جاری میلادی، نسخهی تولیدی از بلیزر الکتریکی توسط شورولت به نمایشگاه الکترونیک لاس وگاس (CES) رسید. این کراساور برقی حدود یک سال با عرضه به بازار و تولید انبوه فاصله دارد اما کاملا مورد توجه خریداران احتمالی قرار گرفته است. شورولت از هماکنون برای طراحی و فروش نسخهی مخصوص پلیس این خودرو نیز برنامه دارد.
هنوز اطلاعات کامل از مشخصات فنی بلیزر EV در دسترس نیست. تا زمان نگارش این مطلب، مشخص شده که نسخهی SS به عنوان مدل فول آپشن، سیستم دو دیفرانسیل با مجموع قدرت ۵۵۷ اسب بخار و گشتاور ۸۷۹ نیوتنمتر خواهد داشت. این کراساور، حالت رانندگی جدیدی به نام WOW مخفف Wide Open Watts ارائه خواهد کرد که مخصوص شتابگیری سریع خواهد بود. این فناوری، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت کمتر از ۴ ثانیه فراهم میکند. همچنین، شارژر جریان متناوب AC با قدرت ۱۱/۵ کیلووات و DC جریان مستقیم ۱۹۰ کیلووات برای بلیزر EV SS قابل استفاده خواهد بود.
چهار مدل بلیزر با کدهای ۱LT و ۲LT و RS و SS تولید خواهند شد. رینگهای ۱۹ تا ۲۲ اینچ با تزئینات کروم و سیاه برای جلوپنجره یا سقف، تفاوت ظاهری این خودروها را نشان خواهند داد. فناوری چراغهای LED نیز برای مدلهای RS و SS متفاوت از ۱LT و ۲LT خواهد بود.
در نمای داخلی، نمایشگر بزرگ ۱۷/۷ اینچ لمسی برای سیستم سرگرمی نصب خواهد شد. پنل پشت فرمان هم، نمایشگر تمام دیجیتال ۱۱ اینچ خواهد داشت. فناوری خودران جنرال موتورز سوپرکروز هم به عنوان آپشن سفارشی برای بلیزر EV قابل سفارش خواهد بود. نورپردازی ملایم داخل اتاق و داشبورد نیز برای مدلهای گرانتر، تنوع بیشتری خواهد داشت.
بلیزر و دیگر خودروهای الکتریکی مدرن شورولت، فاقد دکمهی استارت هستند. در این مدلها، کلید دیجیتال داخل کابین توسط هوش مصنوعی خودرو احساس میشود و چنانچه راننده پدال ترمز را فشار دهد، پیشرانه روشن خواهد شد. گرمکن داخل صندلی با تنظیمات الکتریکی، دیگر آپشن سفارشی بلیزر EV است.
ترمز خودکار، هشدار برخورد و نشانگر نقطهی کور، فناوری تشخیص عابر پیاده، فاصله سنج با موانع یا خودروهای روبرو، فناوری حفظ خودرو بین خطوط و تنظیم خودکار چراغهای جلو در شریط مختلف ترافیکی، آپشنهای ایمنی استاندارد برای بلیزر الکتریکی خواهند بود.
شورولت بلیزر EV تابستان سال آینده تولید خواهد شد. آستانه قیمت برای مدلهای ۲LT و RS به ترتیب ۴۷,۶۰۰ و ۵۲ هزار دلار تعیین شده است. نسخهی SS با چندماه تاخیر، به قیمت ۶۶ هزار دلار فروخته خواهد شد. ارزانترین نمونه با کد ۱LT برای تولید در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۴ با قیمت ۴۵ هزار دلار برنامهریزی شده است.
phonix
۲۸ تیر ۱۴۰۱عجب کابینی داره داشبوردش عالیه اگه با این جزئیات وارد بازار شه
شولت تو محصولات جدیدش داره یکی از بهترین طراحی های کابین رو ارائه میده
viper2
۲۸ تیر ۱۴۰۱انصافا بلیزر توی کراس اوور ها بهترین هست . ولی خوب بلیزر الان باید با برانکو و رانگلر رقابت میکرد .
TML BN
۲۸ تیر ۱۴۰۱همه از نعره بلیزر موش میشدن بعد الان چی
mahdi-es17
۲۸ تیر ۱۴۰۱از صدای مقاوت باد اطرافشَ😂
JDM lover
۲۸ تیر ۱۴۰۱نخیر از صدای موتور ۳۵۰
viper2
۲۸ تیر ۱۴۰۱از صدای ۳۵۰ و ۴۰۰ و ۴۵۴ سلطان بیگ بلاک
AMIR / ARMI
۲۸ تیر ۱۴۰۱رقیب اصلی id4 فولکس واگن این کجا و آن کجا
فیلمی دیدم از سیستم اطلاعاتی سرگرمی id4 شما هم ببینید
instagram.com/reel/CgKQkSDuN6k/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
خنده داره وضعیت فعلی محصولات برقی فلکس واگن
shahrukh
۲۸ تیر ۱۴۰۱چه قدر توش خوووبه
اون ماسک و پلاستیک دوزاریاش از یه جایی باید بفهمن کت تن کیه🔥
خیلی زود مشخص میشه
JDM lover
۲۸ تیر ۱۴۰۱طراحیش خیلی خوبه
داخلشم عالیه
فقط از اینکه از اون هیبت و عظمت تبدیل شده به یه کراس اوور برقی ناراحتم
Nima
۲۸ تیر ۱۴۰۱طراحى داخلیش
بخصوص سیستم تهویه و کنسول واااقعا توى رنج قیمتى خودش و حتى گرونترش بینظیره.
واقعا عالى طراحى شده.
اصلا شبیه ماشین اکونومى نیست.
حسن
۲۹ تیر ۱۴۰۱با 66 هزار دلار قیمت (مدل فول که احتمال زیاد عکس ها هم از همین تریم هست) نباید اکونومی حساب بشه. حتی در نسخه های پایه با قیمت حداقل 47 هزار دلار اساسا اکونومی بحساب نمیاد. کلا ماشین جذابیه و فلسفه تولیدش با اونچیزی که در خاطرات هست کاملا متفاوته.
Reza Waffen SS
۲۸ تیر ۱۴۰۱عالی از هر نظر فقط ای کاش بردش یکم بیشتر میبود
GMA
۲۸ تیر ۱۴۰۱با چنین قیمت مناسبی بردش خیلی خوبه که
rezars pc
۲۸ تیر ۱۴۰۱بیرونو نبین چه زشته
کابینو ببین بهشته
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲۸ تیر ۱۴۰۱شورولت به کدیلاک نزدیک میشه با ابن طراحی و قدرت کیفیت و لوکس بودن.الان که رقیبش فولکس نیسان تویوتا حساب میشن خیلی فاصله دارن با برقیهای شورولت.به نظر من این همون دلیلیه که کدیلاک وارد یه رده بالاتر شده که میشه بنتلی و رولزرویس.
رامتین
۴ مرداد ۱۴۰۱نسخه بنزینشو ترجیح میدم