شورلت

شورولت بلیزر الکتریکی؛ پیشرانه قدرتمند و توان پیمایش 500 کیلومتر

جدیدترین محصول الکتریکی شورولت، طراحی عامه پسند و توانایی‌ فنی قابل قبول دارد. نسل اول از بلیزر برقی، نسخه‌های متنوع با قیمت متفاوت از ۴۷ تا ۶۶ هزار دلار خواهد داشت.

نسل دوم شورولت بلیزر ساخت ۱۹۸۷

شورولت بلیزر به عنوان یک شاسی‌بلند پهن پیکر با ساختار دودر، بین سال‌های ۱۹۶۹ تا ۱۹۹۴ تولید شد. سه نسل از این خودرو، تجهیزات مناسب رانندگی خارج جاده داشت و فضای مناسبی برای سرنشینان متعدد با انواع وسایل همراه فراهم می‌کرد. از اواسط دهه‌ی ۹۰ میلادی، تقاضا برای شاسی‌بلندهای پرمصرف امریکایی در بازار کشور سازنده و دیگر نقاط جهان کاهش یافت و تولید بلیزر نیز متوقف شد.

اوایل سال جاری میلادی، نسخه‌ی تولیدی از بلیزر الکتریکی توسط شورولت به نمایشگاه الکترونیک لاس وگاس (CES) رسید. این کراس‌اور برقی حدود یک سال با عرضه‌ به بازار و تولید انبوه فاصله دارد اما کاملا مورد توجه خریداران احتمالی قرار گرفته است. شورولت از هم‌اکنون برای طراحی و فروش نسخه‌ی مخصوص پلیس این خودرو نیز برنامه دارد.

Chevrolet Blazer EV شورولت بلیزر برقی نمای اصلی

هنوز اطلاعات کامل از مشخصات فنی بلیزر EV در دسترس نیست. تا زمان نگارش این مطلب، مشخص شده که نسخه‌ی SS به عنوان مدل فول آپشن، سیستم دو دیفرانسیل با مجموع قدرت ۵۵۷ اسب بخار و گشتاور ۸۷۹ نیوتن‌متر خواهد داشت. این کراس‌اور، حالت رانندگی جدیدی به نام WOW مخفف Wide Open Watts ارائه خواهد کرد که مخصوص شتاب‌گیری سریع خواهد بود. این فناوری، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت کمتر از ۴ ثانیه فراهم می‌کند. همچنین، شارژر جریان متناوب AC با قدرت ۱۱/۵ کیلووات و DC جریان مستقیم ۱۹۰ کیلووات برای بلیزر EV SS قابل استفاده خواهد بود.

Chevrolet Blazer EV شورولت بلیزر برقی نمای پشت

چهار مدل بلیزر با کدهای 1LT و 2LT و RS  و SS تولید خواهند شد. رینگ‌های ۱۹ تا ۲۲ اینچ با تزئینات کروم و سیاه برای جلوپنجره یا سقف، تفاوت ظاهری این خودروها را نشان خواهند داد. فناوری چراغ‌های LED نیز برای مدل‌های RS  و  SS متفاوت از 1LT و 2LT خواهد بود.

در نمای داخلی، نمایشگر بزرگ ۱۷/۷ اینچ لمسی برای سیستم سرگرمی نصب خواهد شد. پنل پشت فرمان هم، نمایشگر تمام دیجیتال ۱۱ اینچ خواهد داشت. فناوری خودران جنرال موتورز سوپرکروز هم به عنوان آپشن سفارشی برای بلیزر EV قابل سفارش خواهد بود. نورپردازی ملایم داخل اتاق و داشبورد نیز برای مدل‌های گران‌تر، تنوع بیشتری خواهد داشت.

Chevrolet Blazer EV شورولت بلیزر برقی نمای داخلی

بلیزر و دیگر خودروهای الکتریکی مدرن شورولت، فاقد دکمه‌ی استارت هستند. در این مدل‌ها، کلید دیجیتال داخل کابین توسط هوش مصنوعی خودرو احساس می‌شود و چنانچه راننده پدال ترمز را فشار دهد، پیشرانه روشن خواهد شد. گرم‌کن داخل صندلی با تنظیمات الکتریکی، دیگر آپشن‌ سفارشی بلیزر EV است.

ترمز خودکار، هشدار برخورد و نشانگر نقطه‌ی کور، فناوری تشخیص عابر پیاده، فاصله سنج با موانع یا خودروهای روبرو، فناوری حفظ خودرو بین خطوط و تنظیم خودکار چراغ‌های جلو در شریط مختلف ترافیکی، آپشن‌های ایمنی استاندارد برای بلیزر الکتریکی خواهند بود.

Chevrolet Blazer EV شورولت بلیزر برقی نمای فرمان

شورولت بلیزر EV تابستان سال آینده تولید خواهد شد. آستانه قیمت برای مدل‌های    2LT و RS  به ترتیب ۴۷,۶۰۰ و ۵۲ هزار دلار تعیین شده است. نسخه‌ی SS با چندماه تاخیر، به قیمت ۶۶ هزار دلار فروخته خواهد شد. ارزان‌ترین نمونه با کد 1LT برای تولید در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۴ با قیمت ۴۵ هزار دلار برنامه‌ریزی شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. phonix

    ۲۸ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1877 ديدگاه)

    عجب کابینی داره داشبوردش عالیه اگه با این جزئیات وارد بازار شه
    شولت تو محصولات جدیدش داره یکی از بهترین طراحی های کابین رو ارائه میده

    موافقم 75
    مخالفم 2
  2. viper2

    ۲۸ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1143 ديدگاه)

    انصافا بلیزر توی کراس اوور ها بهترین هست . ولی خوب بلیزر الان باید با برانکو و رانگلر رقابت میکرد .

    موافقم 47
    مخالفم 3
  3. TML BN

    ۲۸ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1048 ديدگاه)

    همه از نعره بلیزر موش میشدن بعد الان چی

    موافقم 24
    مخالفم 7
    1. mahdi-es17

      ۲۸ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (547 ديدگاه)

      از صدای مقاوت باد اطرافشَ😂

      موافقم 17
      مخالفم 9
      1. JDM lover

        ۲۸ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (882 ديدگاه)

        نخیر از صدای موتور ۳۵۰

        موافقم 6
        مخالفم 3
        1. viper2

          ۲۸ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (1143 ديدگاه)

          از صدای ۳۵۰ و ۴۰۰ و ۴۵۴ سلطان بیگ بلاک

          موافقم 5
          مخالفم 3
  4. AMIR / ARMI

    ۲۸ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1285 ديدگاه)

    رقیب اصلی id4 فولکس واگن این کجا و آن کجا
    فیلمی دیدم از سیستم اطلاعاتی سرگرمی id4 شما هم ببینید
    instagram.com/reel/CgKQkSDuN6k/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
    خنده داره وضعیت فعلی محصولات برقی فلکس واگن

    موافقم 17
    مخالفم 22
  5. shahrukh

    ۲۸ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (125 ديدگاه)

    چه قدر توش خوووبه

    اون ماسک و پلاستیک دوزاریاش از یه جایی باید بفهمن کت تن کیه🔥
    خیلی زود مشخص میشه

    موافقم 42
    مخالفم 6
  6. JDM lover

    ۲۸ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (882 ديدگاه)

    طراحیش خیلی خوبه
    داخلشم عالیه
    فقط از اینکه از اون هیبت و عظمت تبدیل شده به یه کراس اوور برقی ناراحتم

    موافقم 16
    مخالفم 3
  7. Nima

    ۲۸ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1651 ديدگاه)

    طراحى داخلیش
    بخصوص سیستم تهویه و کنسول واااقعا توى رنج قیمتى خودش و حتى گرونترش بینظیره.
    واقعا عالى طراحى شده.
    اصلا شبیه ماشین اکونومى نیست.

    موافقم 19
    1. حسن

      ۲۹ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (193 ديدگاه)

      با 66 هزار دلار قیمت (مدل فول که احتمال زیاد عکس ها هم از همین تریم هست) نباید اکونومی حساب بشه. حتی در نسخه های پایه با قیمت حداقل 47 هزار دلار اساسا اکونومی بحساب نمیاد. کلا ماشین جذابیه و فلسفه تولیدش با اونچیزی که در خاطرات هست کاملا متفاوته.

  8. Reza Waffen SS

    ۲۸ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (5344 ديدگاه)

    عالی از هر نظر فقط ای کاش بردش یکم بیشتر میبود

    موافقم 9
    مخالفم 2
    1. GMA

      ۲۸ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (854 ديدگاه)

      با چنین قیمت مناسبی بردش خیلی خوبه که

      موافقم 9
      مخالفم 1
  9. rezars pc

    ۲۸ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (475 ديدگاه)

    بیرونو نبین چه زشته
    کابینو ببین بهشته

    موافقم 4
    مخالفم 17
  10. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۲۸ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (2345 ديدگاه)

    شورولت به کدیلاک نزدیک میشه با ابن طراحی و قدرت کیفیت و لوکس بودن.الان که رقیبش فولکس نیسان تویوتا حساب میشن خیلی فاصله دارن با برقیهای شورولت.به نظر من این همون دلیلیه که کدیلاک وارد یه رده بالاتر شده که میشه بنتلی و رولزرویس.

    موافقم 11
    مخالفم 15
  11. رامتین

    ۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3251 ديدگاه)

    نسخه بنزینشو ترجیح میدم

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا