شرکتی در آلاباما به سفارش یک خریدار، این کامارو SS مدل ۲۰۱۰ را با افزایش اوورهنگ عقب و طراحی یک اتاق بار کاربردی، به وانتی اسپرت تبدیل کرده است.
هرچند شورلت کامارو به تاریخ پیوسته اما یک نمونهٔ سفارشی از نسل پنجم این خودرو، نام کامارو را دوباره به صدر اخبار بازگردانده است. این خودرو به پیکاپ تبدیل شده تا تفسیر مدرنی از شورلت ال کامینیوی محبوب دههٔ ۶۰ باشد. به همین دلیل، برای این خودرو نام ال کامارو در نظر گرفته شده است! این ماشین توسط شرکتی بنام Impatient Creations در آلاباما بر اساس کامارو SS مدل ۲۰۱۰ ساخته شده و بخش عقبی آن با یک اتاق بار کاربردی و در پشتی، کاملاً از نو طراحی شده است.
داستان ال کامارو با درخواست یک خریدار آغاز شده است که چیزی مشابه وانتهای اسپرت استرالیایی در آمریکا میخواست. پس از مرحلهٔ طراحی اولیه، Impatient Creations بخش عقبی کامارو را بریده و اوورهنگ عقب را برای نصب یک اتاق بار کشیدهتر کرد. برای این قسمت همچنین گلگیرهای عقب تیزی طراحی شد که با خطوط بدنهٔ کامارو هماهنگ باشد و در عقب هم چراغهای عمودی مشابه پیکاپهای معمولی نصب شد. محصول نهایی این پروژه در نمایشگاه خودروهای کاستوم World of Wheels که اوایل سال جاری در بیرمنگام برگزار شد به نمایش درآمد.
مسلماً این پیکاپ سفارشی تناسبات خیلی جالب و هماهنگی ندارد ولی برای شکل دادن به پانلهای بدنهٔ اختصاصی خودرو که تماماً از فلز ساخته شدهاند کار زیادی انجام شده است. کابین خودرو هم اصلاح شده و یک قفسه جای صندلیهای عقب را گرفته است. در بخش فنی خودرو اما تغییری سرعت نگرفته و همان پیشرانهٔ استاندارد ۶.۲ لیتری V8 کامارو SS با ۴۲۶ اسب بخار قدرت حفظ شده است. نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس شش سرعته دستی به چرخهای عقب منتقل میشود.
ال کامارو پس از چند بار حضور در نمایشگاههای مختلف، هماکنون در خیابانها در حال تردد است و مالک از آن بهعنوان یک وانت عادی استفاده میکند. بااینحال، اگر فاصلهٔ محوری کامارو افزایش میافت، به بهبود تناسبات آن کمک میکرد. یکی دیگر از اقداماتی که میتوانست ظاهر این وانت سفارشی را بیشتر شبیه نمونهای کارخانهای کند، افزودن لچکی یا پنجرهٔ جانبی کوچکی به ستونهای B است.
Spooke
۵ مرداد ۱۴۰۳فقط نمای جلوش جذابه اونم چون دست نخورده . اما عجب طراحی زیبا و با ابهتی داشت کامارو نسل ۵ یادش بخیر
پیام۲
۶ مرداد ۱۴۰۳همیشه یه آدم بیشعور پشت جنرال موتورزه
Spooke
۵ مرداد ۱۴۰۳سمت راست این وانت کامارو بنظر موستانگ مکوان مدل ۷۱ تا ۷۳ باشه و این ماشین به همراه باس ۴۲۹ مدل ۷۰ ، بنظرم جذاب ترین موستانگهای ساخته شده هستند
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/07/Chevrolet-El-Camaro-1.jpg
(Ali(chevynova
۵ مرداد ۱۴۰۳الکامینو اس اس مدل ۱۹۷۰ با موتور ۴۵۴ و قدرت ۴۵۰ اسبی در دهه ۷۰ سریع ترین وانت امریکا لقب گرفت که ۰تا ۱۰۰ رو زیر ۷ ثانیه میزد
ماشالاه ۴۵۴ شوی
ماشالاه وانت امریکایی
ماشالاه کاربرات و پوشراد
nikan
۵ مرداد ۱۴۰۳برادرش شول 1970 ss 454 هم به پادشاه ماسل کارا معروفه که صفر تا صد ۵.۴ ثانیه ای داشت 🔥
AMIR GERMAN
۶ مرداد ۱۴۰۳البته جی ام سی سایکون اومد و باموتور v6توربو گیربکس اتوماتیک باشتاب 4.3ثانیه ای می تونست پورشه 911 رو بزنه
ماشالا وانت آمریکایی
جرمی کلارکسون
۵ مرداد ۱۴۰۳خیلی شبیه هولدن مالو شده
زیزیگولو
۵ مرداد ۱۴۰۳این شرکتی آلابامایی رسماً گند زده به ماشین 👎👎👎👎 اگه من مدیر عامل جنرال موتورز بودم یه کاری دست این شرکت میدادم
۵ مرداد ۱۴۰۳این ماشین لجند بود اگه الان زنده بود
محمد
۵ مرداد ۱۴۰۳کی الکامینوی برگینگ بد رو دیده.
Dan
۵ مرداد ۱۴۰۳در عجبم که کسی اینبار حرفی از ایران خودرو و سایپا نزده
Navid A J
۵ مرداد ۱۴۰۳کامارو تِر مینو
آرش
۵ مرداد ۱۴۰۳جالب بود
ازش خوشم اومد
بی وطن
۶ مرداد ۱۴۰۳ترکیب سمی!!!!
D.A.N.I.Y.A.L
۷ مرداد ۱۴۰۳وقتی مدیریت شورلت رو دو هفته بدن دست ایرانخودرو😂
شایان
۱۱ مرداد ۱۴۰۳یاد پروژه سمند وانت افتادم
البته اون پروژه شکست خورد بعد جاش آریسان اومد