شورلت

پنج عامل مهم برای غلبه کامارو بر ماستنگ

چند ماهی از رونمایی نسل ششم شورولت کامارو نسل ششم می‌گذرد. این خودرو برای رقابت با ماستنگ به بازار فرستاده شده است. وقتی صحبت از خودروهای عضلاتی آمریکایی می‌شود، نبرد خدایان جنگ شکل می‌گیرد. پیش‌تر این نکته را برای دوستان پدالی یادآور شویم که در این مطلب خودرویی را برتر خطاب نکرده‌ایم و صرفاً شاخص‌های رقابتی را بررسی کرده‌ایم.

فورد موستانگ GT در برابر شورولت کامارو SS
فورد موستانگ GT در برابر شورولت کامارو SS
همان‌طور که فورد ماستنگ و داج چلنجر سهمی از بازار را در اختیار دارند شورولت کامارو هم طرفدارانی از قشر علاقه‌مندان به خودروهای عضلانی دارد. تمام تلاش‌های داج و شورولت برای یک هدف صورت می‌گیرد. شکست رهبر ابدی یعنی فورد ماستنگ. در حقیقت کامارو سال گذشته حین تغییر نسل ماستنگ توانست این کار را انجام دهد؛ اما در چهار ماه اول سال جاری این رویه معکوس شد و فروش ماستنگ ۶۱ درصد افزایش یافت، فروش چلنجر هم با ۴۱ درصد افزایش پیشرفت فوق‌العاده‌ای داشت اما کامارو نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افت داشت.
2016 Chevrolet Camaro
۲۰۱۶ Chevrolet Camaro
نبرد این خودروها در پنج حیطه خلاصه می‌شود و کامارو برای بهبود وضعیتش باید این شاخص‌ها را در نسل بعدی در نظر داشته باشد.
2016 Chevrolet Camaro
۲۰۱۶ Chevrolet Camaro
عملکرد: هرچند که کامارو ۹۰ کیلوگرم سبک‌تر از ماستنگ است اما آیا موتور پایه چهار سیلندر توربوشارژ ۲۷۰ اسب بخاری این خودرو می‌تواند در برابر موتور پایه شش سیلندر ۳۰۰ اسب بخاری ماستنگ قرار بگیرد؟
2016 Chevrolet Camaro
۲۰۱۶ Chevrolet Camaro
مصرف سوخت: همچنان می‌توانیم به سبک‌تر بودن کامارو اشاره داشته باشیم. البته باید به گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و غیرفعال شدن سیلندرهای مدل شش سیلندر ۳.۶ لیتری این خودرو هم اشاره داشته باشیم.

2016 Chevrolet Camaro SS
کابین: میدان دید درون خودرو بسیار محدود است و دلیل اصلی آن توجه بیش‌ازحد به طراحی بیرونی، ارتفاع کم شانه کمربند کناری (beltline) و شیشه‌های کوچک بوده است. البته دوربینی برای دید وسیع‌تر برای مدل‌های بالاتر در نظر گرفته شده است. در این راستا شورولت هم با قرار دادن سیستم MyLink بر روی این خودرو در پی جبران این موضوع برآمده است.

2016 Chevrolet Camaro SS
۲۰۱۶ Chevrolet Camaro SS
استایل: استایل خودرو بیش‌تر یک چیز سلیقه‌ای و شخصی است. برای بعضی‌ها تغییر و مدرن شدن نکته‌ی اصلی است و برای بعضی دیگر اصالت.

2016 Chevrolet Camaro SS
راحتی: برای مسافرت هم باید فضای مناسب برای بار و دو نفر سرنشین یا در مسافرت‌های با مسافت کم فضا برای چهار نفر مهیا باشد.

منبع: inautonews

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مهدی نیک سیرت

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، نویسنده و مترجم اخبار و مطالب دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. AliZeus

    ۱۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (419 ديدگاه)

    انتخاب بین این دو معضلی شده واسه من..هر روز به یه طرف غش میکنم.. :D
    ضمنا با احترام، بجز عکس ها، کاملا مقاله به درد نخوری بود!

    1. سامان اذری

      ۱۴ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (3216 ديدگاه)

      من خودم کامارو رو خیلی بیستر دوس دارم
      خداییش نسل قبلی موستانگ از جدیدش خوشگلتره

      این عکس رو هم خودم گرفتم
      http://s3.img7.ir/KlZV8.jpg

        1. Mostafa&M-D

          ۱۴ آذر ۱۳۹۴
          سوابق: (318 ديدگاه)

          همونطور که 911 اسطوره ی قاره ی اروپاست فورد موستانگ هم اسطوره ی امریکاست و از همه نظر از کامارو و چلنجر بهتره…

        2. mds

          ۱۴ آذر ۱۳۹۴
          سوابق: (406 ديدگاه)

          موهات منو کشته.. خخخخ

        3. Zonda R

          ۱۴ آذر ۱۳۹۴
          سوابق: (1872 ديدگاه)

          @.F
          سامان عزیز
          ممنون از عکسایی که میزاری
          امیدوارم یه کامارو ss بگیری بعد با ماشین خودت عکس بزاری
          ارادت

        4. شهاب

          ۱۴ آذر ۱۳۹۴
          سوابق: (1 ديدگاه)

          با سلام اینجا دقیقا کجای تبریز هست?

        5. نوید جهرمی

          ۱۵ آذر ۱۳۹۴
          سوابق: (3793 ديدگاه)

          داش سامان تو ک مارو کشتی با عکسات. دمت گرم.
          تجربه سواری کامارو و ماستانگ رو داشتی؟

        6. سامان اذری

          ۱۵ آذر ۱۳۹۴
          سوابق: (3216 ديدگاه)

          سلام اینجا پارکینگ استادیوم یادگار امام هستش
          Zonda R فدات داداش
          اقا نوید سوارش شدم ولی خودم نروندم
          من یه بار جی ام سی تراین
          چندین بار سانتافه جدید 3.3 لیتری
          فورد فیستا. نیسان جوک
          نیوجنسیس کوپ رو یکی دو بار روندم
          ولی سوار کادیلاک نیسان 370
          انواع موستانگ و کامارو
          یه بارم سوار پورشه ماکان شدم
          تو پلساژمون یه دوست دارم به نام وحید کارش خریدو فروش ماشینه حدود 100 الی 300 میلیونی
          از منطقه هم ماشین وارد میکنه به واسطه اون سوار خیلی ماشینها شدم ولی خودم یه سمند دارم :(

    2. mds

      ۱۴ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (406 ديدگاه)

      دقیقا.. درست مثل جنسیس و جی اس.. البته من بیشتر سمت جنسیس غش میکنم :mrgreen:

    3. Aston Martin

      ۱۵ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      دقیقا زئوس
      میخاسم بیام همینو بگم دیدم خودت بهش اشاره کردی
      جدیدا مقاله های سرکاری پدال زیاد شده
      داره افت میکنه

  2. alireza-r

    ۱۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (593 ديدگاه)

    کامارو عالیه ولی من هنوزم نسل جدید ماستانگ رو ترجیح میدم.

  3. MohseN

    ۱۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (53 ديدگاه)

    اگه تو آمریکا بودم انتخاب بین کوروت و موستانگ و کامارو یه کار واقعا سخت بود!!
    هر کدوم یه ویژگی دارن

  4. محمد

    ۱۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (304 ديدگاه)

    عجب مقاله ی بی سر و ته و تو خالی ای،فکر کردم الان چی نوشتی

  5. بنتلی

    ۱۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    هر دو عالی،با احترام ب عاشقان کامارو،انتخاب شخصی بنده موستانگ

  6. شاسی

    ۱۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (104 ديدگاه)

    هر دوتا شون خوبن ولی من از این نسل کامارو که سال ۲۰۰۶ یا ۲۰۰۷ بود که رونمایی شد خیلی خوشم میاد. واقعا یک عضلانی به تمام معناست کامارو…
    البته اگه بازه ی انتخابی اروپایی هم به اینا اضافه بشه واقعا در مقابل تکنولوژی خودرو های اروپایی کم میارن.

  7. mds

    ۱۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (406 ديدگاه)

    خوب معلومه فکر کردن میخواد! موستانگ
    چشم بسته موستانگ مشکی انتخاب میکنم

  8. مجید

    ۱۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (353 ديدگاه)

    بدون فکر و تامل قطعا موستانگ انتخاب منه

  9. فرشید

    ۱۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (38 ديدگاه)

    همچین چشم بسته میگن ماستنگ که انگار ازبین ماستنگ و هیوندا جنسیس کوپه میخوان انتخاب کنن…بابا رقیب بهترین خودروی برتر 2016 تو کلاس خودش شده .با احترام به کامارو اما به نظرم ماستنگ یه چیز دیگس چون اصالت خودش رو حفظ کرده.

  10. ali ayat

    ۱۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (716 ديدگاه)

    نه بازم موستاگ بدنه و طراحی کامارو جدید یه جوریه ولیی باید منتظر نسل بدی موستانگ باشیم

  11. american and japan

    ۱۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (199 ديدگاه)

    انتخاب بین موستانگ و کامار و چلنجر(نه به خاطر ظاهر بلکه موتور هلکت اون) واقعا سخت و طاقت فرساست.من به شخصه تجربه ی 24 ساعته ی کامارو 2014 رو داشتم و واقعا لذت بردم.ای کاشک میشد همه ی اینا با هم مخلوط بشن.یعنی:طراحی جلو و کناری موستانگ+طراحی عقب کامارو+انجین هلکت چلنجر.ای جووووووووووووون.اینم لینک مقایسه ی بین اینا.قوی ترینشون دوج چلنجر هست.

    http://www.cars.com/go/compare/modelCompare.jsp?myids=16782,17000,16858

  12. ali a.j

    ۱۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (722 ديدگاه)

    اما کامارو نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افت داشت .
    این جمله رو که خوندم فکر کردم تولید کامارو به دلیل افت فروش متوقف میشه …. نه حتی تصورش هم عین یه کابوس می مونه
    امیدوارم تولید این خودرو برای سالهای آینده ادامه داشته باشه

    تشکر فراوان از آقای نیک سیرت

  13. امیر

    ۱۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (392 ديدگاه)

    مقاله که بسیار بی محتوا وکم ارزش بود اما به قدری این نسل جدید موستانگ در آمریکا محبوب شده که دراین چندساله بی سابقه بود در اروپا تازه عرضه شده وخیلی پرطرفداره موستانگ جذاب تره خیلی زیباتر شده بدنش چراغاش داخلش دمشون گرم

  14. sina

    ۱۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (103 ديدگاه)

    مبارک صاحباش باشه برونن حالشو ببرن ما که فعلا اندر خم پراید و پژوئیم…..
    ای خدا

  15. sina

    ۱۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (307 ديدگاه)

    mustang

  16. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

    ۱۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (810 ديدگاه)

    با اینکه شخصاً ماستنگ رو هم دوست دارم ولی موتور ترند مقایسه ای در قالب نشریه انجام داده بود که کاماروی 2016 در بسیاری از جهات برتری داشت.شتاب،هندلینگ،ترمز،مسافت پیست و یک چهارم مایل و…
    دلایل خیلی زیاد بود و به فضای عقب و میدان دید خلاصه نمیشد که به نظرم معیار های آورده شده در متن چندان برای یک خودروی عضلانی خوشایند نیستن مسلماً کسی از ماستنگ و کامارو انتظار فضای قابل توجهی برای عقب نداره چه بسا که حتی اگر ماستنگ فضای بیشتری داشته باشه(که مشخصاً با اختلاف کم هست) دلیلی قوی برای برنده شدن نیست اگه مسابقه بین کرولا و مثلاً النترا بود میگفتیم کاملاً دلیل مهمی است اما نه بین دو خودروی عضلانی…

    هردو خودرو بسیار زیبا بوده و انتخاب بین اونا سلیقه ایه بنده هم کامارو رو خیلی بیشتر دوست دارم به هر جهت.
    بازم ممنون از مقاله

  17. احمد باقری

    ۱۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    واقعا انتخاب بین این دو خیلی سخته. هر دو تا ظاهر خشن، پر ابهت و متمایزی دارن. از نظر قدرت هم عالی دارن کار می کنن. حالا ما نخوایم بین این دو انتخاب کنیم که مشکلی پیش نمیاد، درسته؟

  18. Kamran.k

    ۱۵ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (44 ديدگاه)

    سامان آذری سلام داداش
    ایشالله کوفتت بشه که میتونی این ماشینای افسانه ای رو ببینی و تو اون منطقه به راحتی بخریدشون …?

  19. 1A1

    ۱۵ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (144 ديدگاه)

    بله اقای باقری منم نظر شمارو دارم.بین ماسل ها:هیچ یک…
    با این که اولین خودرو که دیدم منو هدایت به ماشین بازی کرد کامارو بود.ولی…

  20. alireza1989

    ۱۵ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    پدال این چه وضعشه !!!!!؟؟؟؟؟؟ چرا کلیک راست رو حذف کردی خیلی بد شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا