چند ماهی از رونمایی نسل ششم شورولت کامارو نسل ششم میگذرد. این خودرو برای رقابت با ماستنگ به بازار فرستاده شده است. وقتی صحبت از خودروهای عضلاتی آمریکایی میشود، نبرد خدایان جنگ شکل میگیرد. پیشتر این نکته را برای دوستان پدالی یادآور شویم که در این مطلب خودرویی را برتر خطاب نکردهایم و صرفاً شاخصهای رقابتی را بررسی کردهایم.
همانطور که فورد ماستنگ و داج چلنجر سهمی از بازار را در اختیار دارند شورولت کامارو هم طرفدارانی از قشر علاقهمندان به خودروهای عضلانی دارد. تمام تلاشهای داج و شورولت برای یک هدف صورت میگیرد. شکست رهبر ابدی یعنی فورد ماستنگ. در حقیقت کامارو سال گذشته حین تغییر نسل ماستنگ توانست این کار را انجام دهد؛ اما در چهار ماه اول سال جاری این رویه معکوس شد و فروش ماستنگ ۶۱ درصد افزایش یافت، فروش چلنجر هم با ۴۱ درصد افزایش پیشرفت فوقالعادهای داشت اما کامارو نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افت داشت. نبرد این خودروها در پنج حیطه خلاصه میشود و کامارو برای بهبود وضعیتش باید این شاخصها را در نسل بعدی در نظر داشته باشد. عملکرد: هرچند که کامارو ۹۰ کیلوگرم سبکتر از ماستنگ است اما آیا موتور پایه چهار سیلندر توربوشارژ ۲۷۰ اسب بخاری این خودرو میتواند در برابر موتور پایه شش سیلندر ۳۰۰ اسب بخاری ماستنگ قرار بگیرد؟ مصرف سوخت: همچنان میتوانیم به سبکتر بودن کامارو اشاره داشته باشیم. البته باید به گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و غیرفعال شدن سیلندرهای مدل شش سیلندر ۳.۶ لیتری این خودرو هم اشاره داشته باشیم.
کابین: میدان دید درون خودرو بسیار محدود است و دلیل اصلی آن توجه بیشازحد به طراحی بیرونی، ارتفاع کم شانه کمربند کناری (beltline) و شیشههای کوچک بوده است. البته دوربینی برای دید وسیعتر برای مدلهای بالاتر در نظر گرفته شده است. در این راستا شورولت هم با قرار دادن سیستم MyLink بر روی این خودرو در پی جبران این موضوع برآمده است.
راحتی: برای مسافرت هم باید فضای مناسب برای بار و دو نفر سرنشین یا در مسافرتهای با مسافت کم فضا برای چهار نفر مهیا باشد.
AliZeus
۱۴ آذر ۱۳۹۴انتخاب بین این دو معضلی شده واسه من..هر روز به یه طرف غش میکنم.. :D
ضمنا با احترام، بجز عکس ها، کاملا مقاله به درد نخوری بود!
سامان اذری
۱۴ آذر ۱۳۹۴من خودم کامارو رو خیلی بیستر دوس دارم
خداییش نسل قبلی موستانگ از جدیدش خوشگلتره
این عکس رو هم خودم گرفتم
http://s3.img7.ir/KlZV8.jpg
سامان اذری
۱۴ آذر ۱۳۹۴خودمم
http://s3.img7.ir/x3tKy.jpg
Mostafa&M-D
۱۴ آذر ۱۳۹۴همونطور که 911 اسطوره ی قاره ی اروپاست فورد موستانگ هم اسطوره ی امریکاست و از همه نظر از کامارو و چلنجر بهتره…
mds
۱۴ آذر ۱۳۹۴موهات منو کشته.. خخخخ
Zonda R
۱۴ آذر ۱۳۹۴@.F
سامان عزیز
ممنون از عکسایی که میزاری
امیدوارم یه کامارو ss بگیری بعد با ماشین خودت عکس بزاری
ارادت
شهاب
۱۴ آذر ۱۳۹۴با سلام اینجا دقیقا کجای تبریز هست?
نوید جهرمی
۱۵ آذر ۱۳۹۴داش سامان تو ک مارو کشتی با عکسات. دمت گرم.
تجربه سواری کامارو و ماستانگ رو داشتی؟
سامان اذری
۱۵ آذر ۱۳۹۴سلام اینجا پارکینگ استادیوم یادگار امام هستش
Zonda R فدات داداش
اقا نوید سوارش شدم ولی خودم نروندم
من یه بار جی ام سی تراین
چندین بار سانتافه جدید 3.3 لیتری
فورد فیستا. نیسان جوک
نیوجنسیس کوپ رو یکی دو بار روندم
ولی سوار کادیلاک نیسان 370
انواع موستانگ و کامارو
یه بارم سوار پورشه ماکان شدم
تو پلساژمون یه دوست دارم به نام وحید کارش خریدو فروش ماشینه حدود 100 الی 300 میلیونی
از منطقه هم ماشین وارد میکنه به واسطه اون سوار خیلی ماشینها شدم ولی خودم یه سمند دارم :(
mds
۱۴ آذر ۱۳۹۴دقیقا.. درست مثل جنسیس و جی اس.. البته من بیشتر سمت جنسیس غش میکنم :mrgreen:
Aston Martin
۱۵ آذر ۱۳۹۴دقیقا زئوس
میخاسم بیام همینو بگم دیدم خودت بهش اشاره کردی
جدیدا مقاله های سرکاری پدال زیاد شده
داره افت میکنه
alireza-r
۱۴ آذر ۱۳۹۴کامارو عالیه ولی من هنوزم نسل جدید ماستانگ رو ترجیح میدم.
MohseN
۱۴ آذر ۱۳۹۴اگه تو آمریکا بودم انتخاب بین کوروت و موستانگ و کامارو یه کار واقعا سخت بود!!
هر کدوم یه ویژگی دارن
محمد
۱۴ آذر ۱۳۹۴عجب مقاله ی بی سر و ته و تو خالی ای،فکر کردم الان چی نوشتی
بنتلی
۱۴ آذر ۱۳۹۴هر دو عالی،با احترام ب عاشقان کامارو،انتخاب شخصی بنده موستانگ
شاسی
۱۴ آذر ۱۳۹۴هر دوتا شون خوبن ولی من از این نسل کامارو که سال ۲۰۰۶ یا ۲۰۰۷ بود که رونمایی شد خیلی خوشم میاد. واقعا یک عضلانی به تمام معناست کامارو…
البته اگه بازه ی انتخابی اروپایی هم به اینا اضافه بشه واقعا در مقابل تکنولوژی خودرو های اروپایی کم میارن.
mds
۱۴ آذر ۱۳۹۴خوب معلومه فکر کردن میخواد! موستانگ
چشم بسته موستانگ مشکی انتخاب میکنم
مجید
۱۴ آذر ۱۳۹۴بدون فکر و تامل قطعا موستانگ انتخاب منه
فرشید
۱۴ آذر ۱۳۹۴همچین چشم بسته میگن ماستنگ که انگار ازبین ماستنگ و هیوندا جنسیس کوپه میخوان انتخاب کنن…بابا رقیب بهترین خودروی برتر 2016 تو کلاس خودش شده .با احترام به کامارو اما به نظرم ماستنگ یه چیز دیگس چون اصالت خودش رو حفظ کرده.
ali ayat
۱۴ آذر ۱۳۹۴نه بازم موستاگ بدنه و طراحی کامارو جدید یه جوریه ولیی باید منتظر نسل بدی موستانگ باشیم
american and japan
۱۴ آذر ۱۳۹۴انتخاب بین موستانگ و کامار و چلنجر(نه به خاطر ظاهر بلکه موتور هلکت اون) واقعا سخت و طاقت فرساست.من به شخصه تجربه ی 24 ساعته ی کامارو 2014 رو داشتم و واقعا لذت بردم.ای کاشک میشد همه ی اینا با هم مخلوط بشن.یعنی:طراحی جلو و کناری موستانگ+طراحی عقب کامارو+انجین هلکت چلنجر.ای جووووووووووووون.اینم لینک مقایسه ی بین اینا.قوی ترینشون دوج چلنجر هست.
http://www.cars.com/go/compare/modelCompare.jsp?myids=16782,17000,16858
ali a.j
۱۴ آذر ۱۳۹۴اما کامارو نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افت داشت .
این جمله رو که خوندم فکر کردم تولید کامارو به دلیل افت فروش متوقف میشه …. نه حتی تصورش هم عین یه کابوس می مونه
امیدوارم تولید این خودرو برای سالهای آینده ادامه داشته باشه
تشکر فراوان از آقای نیک سیرت
امیر
۱۴ آذر ۱۳۹۴مقاله که بسیار بی محتوا وکم ارزش بود اما به قدری این نسل جدید موستانگ در آمریکا محبوب شده که دراین چندساله بی سابقه بود در اروپا تازه عرضه شده وخیلی پرطرفداره موستانگ جذاب تره خیلی زیباتر شده بدنش چراغاش داخلش دمشون گرم
sina
۱۴ آذر ۱۳۹۴مبارک صاحباش باشه برونن حالشو ببرن ما که فعلا اندر خم پراید و پژوئیم…..
ای خدا
sina
۱۴ آذر ۱۳۹۴mustang
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۱۴ آذر ۱۳۹۴با اینکه شخصاً ماستنگ رو هم دوست دارم ولی موتور ترند مقایسه ای در قالب نشریه انجام داده بود که کاماروی 2016 در بسیاری از جهات برتری داشت.شتاب،هندلینگ،ترمز،مسافت پیست و یک چهارم مایل و…
دلایل خیلی زیاد بود و به فضای عقب و میدان دید خلاصه نمیشد که به نظرم معیار های آورده شده در متن چندان برای یک خودروی عضلانی خوشایند نیستن مسلماً کسی از ماستنگ و کامارو انتظار فضای قابل توجهی برای عقب نداره چه بسا که حتی اگر ماستنگ فضای بیشتری داشته باشه(که مشخصاً با اختلاف کم هست) دلیلی قوی برای برنده شدن نیست اگه مسابقه بین کرولا و مثلاً النترا بود میگفتیم کاملاً دلیل مهمی است اما نه بین دو خودروی عضلانی…
هردو خودرو بسیار زیبا بوده و انتخاب بین اونا سلیقه ایه بنده هم کامارو رو خیلی بیشتر دوست دارم به هر جهت.
بازم ممنون از مقاله
احمد باقری
۱۴ آذر ۱۳۹۴واقعا انتخاب بین این دو خیلی سخته. هر دو تا ظاهر خشن، پر ابهت و متمایزی دارن. از نظر قدرت هم عالی دارن کار می کنن. حالا ما نخوایم بین این دو انتخاب کنیم که مشکلی پیش نمیاد، درسته؟
Kamran.k
۱۵ آذر ۱۳۹۴سامان آذری سلام داداش
ایشالله کوفتت بشه که میتونی این ماشینای افسانه ای رو ببینی و تو اون منطقه به راحتی بخریدشون …?
1A1
۱۵ آذر ۱۳۹۴بله اقای باقری منم نظر شمارو دارم.بین ماسل ها:هیچ یک…
با این که اولین خودرو که دیدم منو هدایت به ماشین بازی کرد کامارو بود.ولی…
alireza1989
۱۵ آذر ۱۳۹۴پدال این چه وضعشه !!!!!؟؟؟؟؟؟ چرا کلیک راست رو حذف کردی خیلی بد شده