اگر یک طرفدار خودروهای عضلانی هستید، ممکن است در تخیلات خود به فکر ترکیب مدلهای مختلف افتاده باشید؛ برای نمونه شاید از خود پرسیده باشید که حاصل ترکیب شورولت کامارو و پونتیاک ترنس AM چطور خواهد شد؟! ظاهرا یک مالک خلاق به این سوال پاسخ داده است و حال قصد دارد تا حاصل دسترنج خود را در مزایده «مِکیوم» به فروش برساند. این کامارو توسط یک شرکت توسعهدهنده مدلهای گوناگون پونتیاک، در روزگار خود به این شکل درآمده است و «کامارو SS ترنس AM هورست ادیشن» نام دارد. تنها ۱۵ عدد از این دستگاه تولید شدهاند؛ خودروی یادشده نیز نهمین عضو این مجموعه دورگه و جالب تلقی میشود.
قطعات زیادی در طراحی بخش بیرونی بدنه استفاده شدهاند تا شمایل کلی خودرو بیش از یک کامارو به پونتیاک ترنس AM نزدیک شود. چهره جلوی خودروی درحالیکه هنوز هم همان فرمپردازی کامارو رو را در خود دارد اما بهکلی دگرگون گشته است؛ هماکنون شاهد استفاده از سپر جدید، جلوپنجره کلاسیک دوگانه پونتیاک، مهشکنها و چراغهای دوگانه شبیه پونتیاک یادشده هستیم که بهجای سفید، نارنجی هستند. استفاده از فضاسازی پونتیاک در باقی بخشهای بدنه نیز ادامه دارد؛ روی کاپوت این خودرو شاهد پرنده فریادکش و زردرنگ ترنس AM هستیم که به کسانی که آن را میبینند نشان میدهد با خودرویی جدی سروکار دارند.
تیونر به بخش جلویی بسنده و نکرده و در کنار خودرو نیز شاهد استفاده از رینگهای طلایی با دورکشی نقرهای مخصوص ترنس AM هستیم که درون تایرهای گودیِر ایگل F1 قرار گرفتهاند. یک خط طلایی نیز از کاپوت برروی خط شانه خودرو ادامه مییابد تا به بخش پشتی خودرو برسد؛ جایی که شاهد بهرهوری از یک سپر کاملا جدید، اسپویلر نازک و چراغهای منحصربهفرد شبیه چراغهای ترنس AM هستیم. فروشنده در لیست مشخصات این خودرو ذکر کرده است که سقف فیبرکربنی این کامارو بهصورت T شکل باز میشود.
نیروگاه این کامارو بازسازیشده یک موتور ۶.۲ لیتری سوپرشارژ V8 است که قدرتی برابر با ۶۵۰ اسب بخار دارد. این قدرت ازطریق یک جعبهدنده ۶ سرعتی دستی به چرخهای عقب منتقل میشود تا راننده بتواند بهراحتی توجه جمعیت را به خود جلب کند.
بخش داخلی نیز شاهد تغییرات متعددی بوده است؛ صندلیهای چرمی، داشبورد سراسری و تخته درها به دو رنگ نارنجی و سیاه مزین شدهاند تا با رنگ بدنه و چراغها تطبیق داشته باشند. تیونر برای هرچه جذابتر کردن این خودرو، بخشهایی از جنس فیبرکربن را در نیز درون کابین جاسازی کرده است.
ممد ژانگولر
۲۸ فروردین ۱۴۰۱خداییش خوب شده
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲۸ فروردین ۱۴۰۱رویای کودکی تا الان من.
mohamadreza83
۲۸ فروردین ۱۴۰۱برای چندمین بار از دست اندرکاران سایت خواهش میکنم یه مطلب تاریخچه در مورد پونتیاک ترنس ام کار کنید.
قطعا از طرف کاربران سایت هم خیلی خوب استقبال میشه .
meysam
۲۸ فروردین ۱۴۰۱چقدر خوش سلیقهست
Carbonado Aventador
۲۸ فروردین ۱۴۰۱حکایت این ماشین شده مثل شترمرغ..
نه شتره نه مرغه!!
.
با این حال باز با سلیقه کارکردن و قشنگه
حمید
۲۸ فروردین ۱۴۰۱ترجیح میدم یه پونتیاک فابریک کلاسیک بگیرم یدونه ام کامارو ۴ سیلندر واسه روزمره !
مازیار
۲۸ فروردین ۱۴۰۱مثل عمل جراحی اشتباه تو یه فیلم کمدی
Jdm باز
۲۸ فروردین ۱۴۰۱من کلا از این جور کارها زیاد خوشم نمیاد
معلوم نیس کاماروئه یا ترنس ام
viper2
۲۸ فروردین ۱۴۰۱پونتیاک عشقه . موتورش عشقه . صداش عشقه . نوک تیزش عشقه . اسمش عشقه . همه چیش عشقه .
مدل ۷۴ اش چقدر عشقه . دیوانه کنندس . تو شیرازم یه دونش هست وقتی تو خیابون رد میشه . همه ماتشن
احمدرضا
۲۸ فروردین ۱۴۰۱قیمه هارو ریختن تو ماستا
بهنام
۲۸ فروردین ۱۴۰۱مشخصه خیلی وقت و هزینه صرف کرده و این ماشین حتما واسه خودش ارزشه بالایی داره
ولی بنظر من یه پونتیاک کلاسیک خیلی زیباتره تا این اگه میخواد ماشین بروز با رخ کلاسیک سوار بشه هم نظرم اینه که یه پونتیاک کلاسیک بگیره بازسازی کنه و از نظر فنی ارتقا بده مثل فنی همین کامارو را روی پونتیاک پیاده کنه
ARMAN
۲۸ فروردین ۱۴۰۱ای کاش هنوز ترنس ام بود