فروش کامارو در سهماههٔ دوم سال جاری با ۱۱۰ درصد افزایش به ۹,۵۵۷ دستگاه رسیده که اختلاف زیادی با فروش ۱۰,۷۶۰ دستگاهی موستانگ ندارد.
دوران مبارزهٔ ماسل کارهای دیترویتی برای برتری در آمار فروش تقریباً به پایان رسیده است ولی شورلت کامارو حداقل آخرین ماههای حیات خود را با اقتدار پشت سر میگذارد. تولید این ماشین در پایان سال جاری خاتمه خواهد یافت و برای دومین بار در طول تاریخ کامارو، جانشین مشخصی برای آن وجود نخواهد داشت. ماسل کار شورلت سالها با فروشی ضعیف پس از فورد موستانگ و دوج چلنجر در جایگاه سوم قرار داشت اما طی سال جاری بهطور شگفتآوری این فاصله را کم کرده است.
در سهماههٔ دوم سال ۲۰۲۳ کامارو مجموعاً ۹,۵۵۷ دستگاه فروخته است که هرچند هنوز هم برای صعود از جایگاه آخر کافی نیست اما اختلاف بسیار اندکی با فروش ۱۰,۷۶۰ دستگاهی موستانگ در همین مدت دارد. این کمترین فاصلهٔ فروش کامارو با رقبای خود است که پس از مدتی طولانی دیدهایم. همچنین روند کلی فروش ماسل کارها هم به نفع کامارو است زیرا درحالیکه فروش این خودرو طی سهماههٔ دوم افزایش فوقالعادهٔ ۱۱۰ درصدی داشته است، فروش موستانگ و چلنجر به ترتیب ۲.۲ و ۱۱ درصد کاهش پیدا کرده است. اگر این روند ادامه یابد، کامارو ممکن است پیش از آنکه با خط تولید خداحافظی کند، در آمار فروش موستانگ را پشت سر بگذارد.
حتی دوج چلنجر هم که طی دو سال گذشته عنوان پرفروشترین ماسل کار آمریکا را در اختیار داشته هماکنون اختلاف زیادی با کامارو ندارد. هرچند این خودرو با فروش ۱۲,۹۰۴ دستگاه در سهماههٔ دوم سال نسبت به رقبای خود با اختلاف نسبتاً مناسبی در جایگاه نخست قرار گرفته اما فروش کلی چلنجر در شش ماه اول امسال ۵ درصد کاهش را نشان میدهد. همچنین در فروش ششماهه، ماسل کار دوج با اختلافی جزئی در پس موستانگ قرار دارد.
البته کامارو در سال ۲۰۲۲ به دلیل مشکلات زنجیرهٔ تأمین قطعات فروش وحشتناکی داشت و دلیل افزایش فروش چشمگیر کنونی آن بیشتر به خاطر بهبود شرایط تأمین قطعات است ولی موستانگ هم سال گذشته با همین مشکلات مواجه بود و ۲۰۲۲ به بدترین سال فروش نسل ششم این خودرو تبدیل شد. بااینحال، عرضهٔ نسل هفتم موستانگ و همینطور کنار رفتن کامارو و چلنجر در آیندهٔ نزدیک میتواند شرایط را کاملاً به نفع ماسل کار فورد تغییر دهد. این خودرو اواخر امسال با پیشرانههای ۲.۳ لیتری چهار سیلندر اکوبوست و ۵ لیتری V8 به بازار عرضه خواهد شد.
فروش سهماههٔ دوم ۲۰۲۳ | تغییر | فروش شش ماه اول ۲۰۲۳ | تغییر | |
فورد موستانگ | ۱۰,۷۶۰ دستگاه | -۲.۲ درصد | ۲۵,۴۷۱ دستگاه | -۲.۹ درصد |
دوج چلنجر | ۱۲,۹۰۴ دستگاه | -۱۱ درصد | ۲۴,۲۷۵ دستگاه | -۵.۰ درصد |
شورلت کامارو | ۹,۹۵۷ دستگاه | +۱۱۰ درصد | ۱۷,۳۳۷ دستگاه | +۵۴ درصد |
Arshia m3csl
۱۶ تیر ۱۴۰۲کامارو حرف نداره خوشحالم دوباره فروشش خوب شده کامارو نباید فراموش بشه کامارو و فورد ماستنگ باید بمونن تا رقابت ماسل کارا جذاب بمونه
(Ali(chevynova
۱۶ تیر ۱۴۰۲ماشالاه امریکن کامارو
محمد مهدی
۱۶ تیر ۱۴۰۲عاشق موستانگ کامارو چنلنچرم من
محمد
۱۶ تیر ۱۴۰۲ماشاالله روی سنگ پا
مزدا
۱۶ تیر ۱۴۰۲تو این مدت کامارو خیلی به حاشیه رانده شده و خیلی کم تو مقالات راجبش صحبت شده.
ولی کامارو برام دوست داشتنی تر از موستانگ و دوج هست.
خوشحالم داره به اوج برمیگرده
R/T
۱۶ تیر ۱۴۰۲یه پایان خوب برای ماشینی که مورد کم لطفی واقع شده بود
R/T
۱۶ تیر ۱۴۰۲خیلی خوشحال شدم بابت این خبر چون کامارو لیاقتش بیشتر از این حرف هاست
darkstar
۱۶ تیر ۱۴۰۲نمیخوام تیکه بندازم ولی چرا جفت جفت کامنت میزاری؟
F22RAPTOR
۱۶ تیر ۱۴۰۲حالا این آخر عمری برنامه شوی کامل عوض میشه
Behnam1012
۱۶ تیر ۱۴۰۲امیدوارم اینطوری بشه و کامارو زنده بمونه
آرش آمریکایی
۱۷ تیر ۱۴۰۲نه امین جون عوض نمیشه
ماری بارا فقط درصد سود براش مهمه بخاطر همین داره هزینه ها رو میاره پایین و تولید کلی ماشین خوب رو متوقف میکنه
یکی بهش نمیگه نادان بعضی اوقات درصد کمتر سود درصد رقمی بیشتری بهت میده مثل اینه که از یک میلیارد بخوای یک درصدش رو برداری یا از روی 100 میلیون بخوای 50 درصد برداری رقم کدومش بیشتر میشه؟
کلا مدیر عامل خودروسازی باید خودش ماشین باز باشه نه یکی. که قبلا تو مدیریت بیمه موفق بوده
همچین کاری رو وقتی دست زن میسپاری همینه
کلا روش کار مدیران زن کم کردن هزینه هاست دور و بر خودمون هم زیاد دیدیم
محمد
۱۶ تیر ۱۴۰۲حیف این اسطوره اس که تولیدشو متوقف میکنن
جذاب ترین ماسل کاریه ک تاحالا دیدم
توی تهران گذر موقتش رو از نزدیک دیدم بی نظیر بود
Amard
۱۶ تیر ۱۴۰۲مشکل خودرو آمریکایی این تمرکزش بازار داخلی خودشون و صادرات محور نیستن مثل ژاپن یا آلمان کامارو یه نسخه هیبرید بده بیرون واس صادرات البته شایدم توان رقابت ندارن البته تسلا استثنا هست
net
۱۶ تیر ۱۴۰۲سه کوپه اسپرت امریکایی
AMANTE
۱۶ تیر ۱۴۰۲به خاطر خاتمه تولید و اینکه بعضی افراد احتمال این رو میدن که در آینده ارزش اش بیشتر بشه خریدنش.
R@min
۱۶ تیر ۱۴۰۲فکر می کنم آمارتون اشتباهه، ماستنگ ۳۸ هزارتا فروخته
https://www.goodcarbadcar.net/ford-mustang-sales-figures/
https://www.goodcarbadcar.net/2023-us-vehicle-sales-figures-by-model/
امیر دهقان
۱۶ تیر ۱۴۰۲بنظر میاد آمار این سایت اشتباهه چون تو خود سایت فورد آتوریتی هم همون ۲۵ هزارتا ذکر شده
https://fordauthority.com/fmc/ford-motor-company-sales-numbers/ford-sales-numbers/ford-mustang-sales-numbers/amp/
R@min
۱۶ تیر ۱۴۰۲سایت car figure هم همین ۳۸ هزارتا زده ! تو همون good car bad car هم آمار چلنجر و کامارو و تمام محصولات لیست درسته و ب ماستنگ مک ای هم ارتباطی نداره و فروشش جداست. حالا اختلاف ۱۳ هزارتایی بخاطر چیه نمی دونم.
amir-z
۱۶ تیر ۱۴۰۲فکر کنم چون دیگه توقف تولید شده
و دیگه بعدا نمیشه زیاد صفرش رو پیدا کرد
افزایش فروش قابل توجهی داشته
BMW
۱۶ تیر ۱۴۰۲واقعا خوشحال شدم از این مطلب نباید کامارو فراموش بشه و فورد هم واقعا بی نظیر زده ولی قاب چلنجر رو برم
خخخ
۱۶ تیر ۱۴۰۲nice.
parhamiof
۱۶ تیر ۱۴۰۲بهتر نیست به جای اینکه تولید محبوب ترین ماشیناشونو متوقف کنن حداقل برقیشونو بیارن؟
دیمن
۱۶ تیر ۱۴۰۲کامارو همیشه رقیبی قابل احترام برای موستانگ بوده ❤️❤️
ADAK
۱۷ تیر ۱۴۰۲همیشه بین کامارو و چلنجر مرددم
اما قطعا انتخاب موستانگ نیست بین این سه تفنگدار
Alireza
۱۷ تیر ۱۴۰۲تولید کامارو نباید متوقف بشه و این رشد فروش شاید کمک کنه که نظر شرکت عوض بشه