دوباره این دو رقیب با یکدیگر مواجه شدند. دو رقیبی که رقابتشان از سال ۱۹۶۶ و معرفی کامارو آغاز شد و هنوز ادامه دارد. رقابتی که امروز به ایستگاه ششم رسیده است. هر دو قوییترین سلاحهای خود را آماده کردهاند تا پشت حریف را به خاک بمالند. کامارو اسلحه SS خود را آورده و موستانگ با سلاح GT به میدان آمده است؛ اما کدامیک موفق میشود؟ در ادامه خواهیم فهمید.
نسخه GT قوییترین مدل استاندارد موستانگ بشمار میرود که در زیر کاپوت طویل آن پیشرانهای V8 پنج لیتری آرمیده که ۴۳۵ اسب بخار قدرت و ۵۴۲ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. این نیروی عظیم توسط گیربکسی ۶ سرعته به چرخهای عقب منتقل میشود؛ اما این تمام تسلیحاتی نیست که موستانگ GT با خود به میدان آورده است. بلکه او بسته عملکردی سفارشی خود را نیز به همراه دارد. این پکیج شامل ترمزهای جلو ۶ پیستونه ساخت برمبو، دیفرانسیل لغزش محدود تورسن با ضریب ۳.۷۳:۱، فنرهای جلوی اسپرت، رینگهای ۱۹ اینچی پوشیده شده با لاستیکهای P Zero پیرلی و موارد دیگری میشود. اما کاماروی جدید که بر روی پلتفرم آلفا جنرالموتورز (مشترک با کادیلاک ATS) ساختهشده و ابعاد آن نسبت به نسل قبل کاهشیافته، با یک رژیم لاغری سخت، سبکتر از گذشته شده و با وزن ۱۶۶۵ کیلوگرم، حدود ۷۰ کیلوگرم سبکتر از موستانگ با ۱۷۳۵ کیلوگرم وزن است. این وزن کمتر در کنار قدرت بیشتر پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 آن موجب میشود که کامارو در همین ابتدای کار برتری خود را به رخ موستانگ بکشد. این پیشرانه که از کوروت به عاریه گرفتهشده، ۴۵۵ اسب بخار قدرت و ۶۱۷ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. همین امر موجب میشود که کامارو SS 2016 در ۴ ثانیه بهسرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت رسیده (۰.۴ ثانیه سریعتر از کامارو SS 1LE 2015 نسل پنجم) و در ۱۲.۴ ثانیه مسافت ۴۰۰ متر را با سرعت ۱۸۴.۴ کیلومتر در ساعت طی کند. درحالیکه موستانگ GT 2016 ظرف ۴.۶ ثانیه بهسرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت دستیافته و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۲.۹ ثانیه و با سرعت ۱۷۷ کیلومتر در ساعت طی میکند. کامارو علاوه بر اینکه سریعتر است، از هندلینگ بهتری هم برخوردار است بهگونهای که قسمت ۸ شکل پیست ما را در ۲۴.۱ ثانیه و با متوسط شتاب جانبی ۰.۸۵ جی طی نمود. فرمان کامارو سریع و دقیق است و ترمزهای برمبو آن به شما اطمینان میدهد که با خیال راحت پای خود را بر روی پدال گاز فشار دهید. عملکرد سیستم کنترل کشش آن نیز مناسب بوده و هیچگاه نیازی به خاموش کردن آن نیست. موستانگ اما علاوه بر اینکه کندتر است، هندلینگ ضعیفتری هم دارد و طی کردن پیچها توسط آن دشوارتر از کامارو است. به همین دلیل قسمت ۸ شکل را در ۲۴.۴ ثانیه و با میانگین شتاب جانبی ۰.۸۲ جی پیمود؛ اما موستانگ در بزرگراه بسیار آرام و بیصدا است بهطوریکه هنگام حرکت با سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت با دور موتور ۲۰۰۰ و در دنده ۶، نه صدای باد به داخل کابین راه پیدا میکند و نه صدای غرش پیشرانه. گیربکس کامارو عملکرد مناسبی دارد و بسیار شبیه به گیربکس ۷ سرعته کوروت احساس میشود البته با یک دنده کمتر؛ اما دید جلو در آن به دلیل صندلیهای گود و کاپوت برآمده ضعیفتر از موستانگ است. اگر از این مورد منفی چشمپوشی کنیم، طراحی داخلی کامارو واقعاً بینقص و بسیار بهتر از نسل قبل است. تمامی ادوات باکیفیتی عالی ساختهشدهاند که احساس خوبی به راننده میدهد. صفحهنمایش لمسی آن نیز دارای وضوح بالا و آرگونومی خوبی است که مجهز به سیستم کارپلی اَپل بوده و کار با آن بسیار راحت و لذتبخش است. به پایان این جدال نفسگیر رسیدیم. باید با جمع تمامی فاکتورها پیروز رقابت را مشخص کنیم. هرچند انتخاب برنده از میان این دو اسطوره دشوار است اما در آزمون امروز این نتایج به دست آمد:مقام اول: شورلت کامارو
شورلت کامارو SS یک خودروی اسپرت فوقالعاده است. با وزن کمتر، سرعت بیشتر و عملکرد بهتر هر آن چیزی را که از یک ماسل کار انتظار داریم را ارائه میکند.
هرچند فورد موستانگ GT با وزن بیشتر، قدرت کمتر و هندلینگ ضعیفتر در پس کامارو قرار میگیرد اما برای پیمودن بزرگراهها گزینهای عالی است و بیشتر خودرویی تورینگ به نظر میرسد.
شورلت کامارو SS | فورد موستانگ GT | |
ترکیب | موتور جلو محور عقب | موتور جلو محور عقب |
پیشرانه | V8 | V8 |
سوپاپها | OHV 2 سوپاپ در هر سیلندر | DOHC 4 سوپاپ در هر سیلندر |
حجم موتور | ۶.۲ لیتر | ۵ لیتر |
قدرت | ۴۵۵ اسب بخار | ۴۳۵ اسب بخار |
گشتاور | ۶۱۷ نیوتنمتر | ۵۴۲ نیوتنمتر |
نسبت وزن به قدرت | ۳.۶۷ کیلوگرم بر اسب بخار | ۴ کیلوگرم بر اسب بخار |
گیربکس | ۶ سرعته دستی | ۶ سرعته دستی |
فاصله بین دو محور | ۲.۸۱ متر | ۲.۷۲ متر |
طول | ۴.۷۸ متر | ۴.۷۸ متر |
عرض | ۱.۹۰ متر | ۱.۹۱ متر |
ارتفاع | ۱.۳۵ متر | ۱.۳۸ متر |
وزن خالص | ۱۶۶۵ کیلوگرم | ۱۷۳۵ کیلوگرم |
شتاب صفرتا ۹۶ کیلومتر | ۴ ثانیه | ۴.۶ ثانیه |
زمان طی مسافت ۴۰۰ متر | ۱۲.۴ ثانیه | ۱۲.۹ ثانیه |
قیمت پایه | ۳۷.۲۹۵ دلار | ۳۵.۶۹۵ دلار |
قیمت نمونه مورد آزمایش | ۳۸.۶۰۰ دلار | ۴۷.۳۵۰ دلار |
ظرفیت باک سوخت | ۷۲ لیتر | ۶۰ لیتر |
مصرف سوخت ترکیبی | ۱۳.۰۷ لیتر در صد کیلومتر | ۱۲.۳۸ لیتر در صد کیلومتر |
امیر
۹ اسفند ۱۳۹۴ما ها چظور میتونیم درمورد این بزرگان اظهار نظر کنیم بین پرایدوپژو بذار تا شاهنامه سرایی کنیم
CORVETTE Z06
۹ اسفند ۱۳۹۴مقایسه ی موستانگ و کامارو یکی از جذاب ترین مقایسه هاست در عالم خودرو
من به شخصه کامارو رو بیشتر دوست دارم
وحید
۹ اسفند ۱۳۹۴موستانگ رخش دل همه رو برده
قیمت را تو رو بخدا نگاه کنید
رفاه یعنی همین با 35هزار دلار یه ماشین رویایی سوار شی
سهیل
۹ اسفند ۱۳۹۴برادر جان امریکایییییییی
چراتوهین میکنی به ساختار این ماشین
Aryan
۹ اسفند ۱۳۹۴موستانگ یه افسانه هست واسه خودش، من به این امید زندده ام که یه روز سوار یه موستانگ gt بشم که فورد با قسط ۷ ساله که با ۱۰ % پیش و با با ۵% سود می ده بعد ما الن داریم سود ۲۵ % دربانک اسلامی می پردازیم
پدال تو رو خدا کامتم رو پاک نکن :'(
سامان اذری
۹ اسفند ۱۳۹۴یه عکس خوشگل برا دوستان
ماستنگ راش در کنار کامارو تیون القندی
http://uupload.ir/files/hhc_fb_img_1456610871093.jpg
shahab
۱۰ اسفند ۱۳۹۴داداش دمت گرم با این عکسات
arman
۹ اسفند ۱۳۹۴تو این چند ساله همیشه طراحی کامارو بیشتر دوس داشتم ولی این سری جدید بنظرم جذابیتشو از دست داده و ازون طرف ماستاتگ هم بهتر شده !ولی هنوز چلنجر از هر دوشون خوش قیافه تره
moein
۹ اسفند ۱۳۹۴داداش جفتشون دوتان!!! دوتا قدر قدرت .صاحب شوکت
آدم کف می کنه این دوتا رو نیگا می کنه
عشق است دف عقب!!!
Hitler
۹ اسفند ۱۳۹۴چرا کمپانی معظمی مثل شورلت از موتور دوسوپاپه در سال 2016 استفاده میکنه؟
Aston Martin
۱۳ اسفند ۱۳۹۴مستانگ کلا خیلی وقته حالو روز خوشی نداره
کامارو ام که فعلا تو اوجه و حتی تو نسل قبل چلنجر رو هم زده زمین.
به شخص همیشه عشق کامارو بودم
Salfa22xxx
۹ اسفند ۱۳۹۴کامارو++++++++++
موستانگ_ _ _ _ _ _
سامان اذری
۱۰ اسفند ۱۳۹۴از سایت پدال انتظار نداشتم
این پست حدود یک ماه پیش یکی از سایت های ایرانی گذاشته بود
دقیقا اینجا کپی شده
هر کی خواست لینکشو میزارم
سردبیر
۱۰ اسفند ۱۳۹۴سلام. سامان عزیز، این مطلب از منبع موتورترند به صورت مستقیم تلخیص و ترجمه شده و کاملا توسط مترجم آن در پدال نگارش شده است و کپی شده مطلب هیچ نشریه دیگری نیست. منبع:
http://www.motortrend.com/news/2016-chevrolet-camaro-ss-vs-2016-ford-mustang-gt/
ارادت
(*مهرداد*)
۹ اسفند ۱۳۹۴هر دوتا عالی ….
Hamid
۹ اسفند ۱۳۹۴من هنوز نتونستم بین این دو انتخاب کنم. سر این مساله له له شدم.
اشکان
۹ اسفند ۱۳۹۴دوتا شم خیلی زیاد شده تو تبریز!!!کامارو یکم بیشتر از موستانگ چشمارو به خودش جلب میکنه!!!ولی صدای موستانگ لامصب یه چیز دیگسسسسس!!
برا کامارو هم خوبه ولی صدای موستانگ…..
Armin
۹ اسفند ۱۳۹۴موستانگ با پیشرانه ضعیف تر قدرت مشابه تولید میکنه و مصرفشم کمتره به نظرم تکنولوژی بیشتری داره حالا چطور نتیجه این شد !!!!!
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۹ اسفند ۱۳۹۴دوست عزیز جسارت نباشه این قدر برتری داره که به راحتی هرکسی با خوندن مقاله متوجه می شد هندلینگ بهتر، شتاب بهتر ، یک چهارم مایل بهتر، تایم پیست بهتر…
اون وقت ماستنگ با مصرف سوخت کمتر اونم به صورت اندک چطور میتونه پیروز باشه؟
کسی که ماستنگ و یا کامارو میخره مطمئنا مصرف سوخت اصلاً ملاک براش محسوب نمیشه.
ضمن اینکه قدرت بیشتر موتور وقتی به کار نیاد و تاثیری بر عملکرد نذاره عملاً مزیت حساب نمیشه.
هرچند هیچ چیز نمی تونه به صورت صد در صد نشانی از برتری یکی از طرفین باشه چون هر کدوم یه جور دوست داشتنی اند.
S.M
۹ اسفند ۱۳۹۴حرفت غیر منطقیه مثلا میتونیم بجای این شلبی gt500 رو بزاریم چون موتوراشون مثل همن که قورت میده کامارو رو. دلیل اینکه کامارو برد بخاطر اینه که موتورش ۱.۲ لیتر حجیم تره که در نتیجه گشتاور خیلی بیشتری تولید میکنه. مثلا شما کمری ۶ سیلندر قدیمی رو بزار کنا ر ۴ سیلندر جدید درسته که اسب بخار مساوی تولید میکنن تقریبا ولی محو میکنه ۴ سیلندر رو حتی میتونیم شلبی gt350 r که موتور ۵.۲ لیتری داره بزاریم کنارش که بازم میبرش. درکل دلیل باخت ماستنگ همینطور که دوستون گفت تکنولوژیک تر بودنشه
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۹ اسفند ۱۳۹۴ببین دوست عزیز شما منظور بنده رو درست متوجه نشدی…
منظور من کلی تر بود اتفاقاً اگه از دیدگاه شما بخوایم بررسی کنیم همیشه حجم بیشتر دلیل برتری نیست مثلاً GT500 با حجم کمتر قدرت و گشتاور بیشتری نسبت به کامارو ایجاد میکرد ولی ZL1 هندلینگ بهتر و تایم پیست بهتری داشت به همین خاطر برنده شد.
شاید تو خیلی چیزا کاماروی 2016 تکنولوژیک تر باشه دلیلشم اینه که آغازگر نسل ششمه درست مثل ماستنگ.همیشه این دو خودرو در رقابت بودن و هیچ وقت یکیشون برتری مطلق نداشته.ولی چیزی که مشخصه کاماروی این نسل از هر نظر داره از خجالت ماستنگ در میاد.
ضمن اینکه با توجه به مثالی که زدم گشتاور بیشتر GT500 باعث بردش نشد ولی در اینجا کامارو از هر لحاظ داره برتری خودشو نشون میده.تکنولوژیک بودن صرفاً داشتن موتوری با بازده بهتر نیست تکنولوژی ابعاد گسترده تری داره که خودتون بهتر اطلاع دارید.
مضاف بر اینکه دوستمون نفرمودن ماستنگ چون تکنولوژیک تره باخته!!!!!!!بلکه گفتن با وجود تکنولوژیک تر بودن چرا باخته؟
که بنده هم به تفصیل خدمتتون عرض کردم.
امیر
۹ اسفند ۱۳۹۴ای وای ادم اگه ۱۰۰تا المانی هم تو پارکینگ خونش پارک باشه تا این دوتا رو میبینه تنش میلرزه
NИ
۹ اسفند ۱۳۹۴حتما باید آلمانیو میگفتی دیگه
asa
۱۰ اسفند ۱۳۹۴اره عزیزم حتما باید میگفت . بهت بر نخوره ولی برای بعضی ها واقعا لازمه.
خسته شده
۱۰ اسفند ۱۳۹۴برای تو چی؟ اینجا آلمانی ها در اکثریت هستن ضمن اینکه اکثریتشون برای بچه بازی های ضد آلمانی امثال شما رفتن و اکثریتشونم در زمینه اطلاعات خودرویی برای خودشون کسی بودن این ماشین ها هرچی باشن بازم جلوی علم و تکنولوژی ابتهت و کیفیت آلمانی ها زانو میزنن عقل منطق علم و حتی احساس هم اینو میگه حالا تا ده روز دیه بگو آمریکا شاید برای امثال شما فرجی بشه
شروین
۱۰ اسفند ۱۳۹۴برادر خسته شده عرض شود حضور شما که تجربه نشون داده امثال شما عشق آلمانیا اصرار دارن ثابت کنن که آلمان بهترینه. اگه نه امریکایی بازا خوب میدونن کی بهترینه و احتیاجی به اثباتش ندارن. گرچه کلمه بهترین اینجا درست نیست چون هر چیزی تو دنیا نه تنها ماشین مزایا و معایبی داره. بهر حال همین کامنت خودت رو بخونی کاملا متوجه حرفم و تعصب خودت میشی.
رامکال
۱۰ اسفند ۱۳۹۴شروین جان دوست متعصب من در این جور مواقع(مواقعی که هیجانت روی دور بالای موتور میاد) یک لیوان آب سرد بخوری بد نیست .جوری شما از خودروهای آمریکایی نام میبرید که انگار کس دیگه ایی سوارشون نشده.
اتفاقا من سوار یکی از مدل های(کامارو) دهه هفتادیش شدم(یک بار) که مقداری هم بازسازی شده بود(متعلق به دوست برادرم).
اولا این داستان مال چند سال پیش یعنی همون زمانی که به پدال سر میزدم ولی خودم نظر نمیگذاشتم.
یک عده ایی که ازشون اسم نمیبرم چنان از ماشین آمریکایی و نرمی مدل های 100 سال پیش کامیون هاش و خودروهاش حرف میزدند که وقتی که قرار بود سوارش بشم پیش خودم گفتم که الان قرار بدنم حسی رو تجربه بکنه که تاحالا تجربه نکرده….بگذریم به هر حال فقط موقعی که از روی موانع میومد پایین طوری با جاده برخورد میکرد که انگار تانکو از هواپیما به بیرون پرتاب کردند.
این از نرمیش.از دید پنجره عقبشم چیزی نگم که بهتره احتمالا شما متخصصین خودتون بهتر میدونید.
بعد از اون قضیه بود که دیگه هر وقت این قبیل نظرات رو از اون دوستان میدیم تو دلم بهشون میخندیدم چون که خودشون سوار نشده بودند ولی با نقل قول تعریف های آبکی میدادند.
رامکال
۱۰ اسفند ۱۳۹۴“اگه نه امریکایی بازا خوب میدونن کی بهترینه و احتیاجی به اثباتش ندارن.”
مثلا شما سوار هر جفتشون شدی؟ یا مثلا به منبع خاصی دسترسی داری؟
توی خود آمریکا که ژاپنی ها یکه تازند توی اروپا هم چند وقت پیش آمارش در اومد که همین بقول شما ممتازان بی ادعا با ژاپنی ها برای قرار گرفتن در ته صف داشتند سر و کله ی همدیگه رو میشکوندند.
شروین
۱۰ اسفند ۱۳۹۴با اجازه شما من سوار شده ام. شما هم حرفای اون دوستمون مافیا رو داری تکرار میکنی که کامارو دیده بود افتاده بود تو چاله چراغش در اومده بود!! پرایدم اینجور نمیشه که کامارو بشه. باشه شما درست میگی. خدا همه رو شفا میده. هم منو هم شما رو
رامکال
۱۰ اسفند ۱۳۹۴اگر نظر من به عنوان یک شهروند اهوازی روبخوای که با انواع و اقسام این ماشین ها در طول روز و شب مواجه میشه(پلاک اروند) اتفاقا حرفت صد در صد اشتباهه.
من خودم دوستی رو دارم که به خودروهای آمریکایی علاقه زیادی دارد اما همین شخص وقتی باری اولین بار و البته دفعات بعدی بنز سی ال اس رو از نزدیک دید داشت دیوونه میشد. در حالی که بارها و بارها موستانگ (که توی اهواز زیاد تر از کامارو وجود دارد) و کامارو رو دیده بود ولی به این شدت هیجان زده نشده بود.
یک مثال دیگه واست میزنم که پی به اشتباه بودن حرفت ببری: وقتی که که با دوستانم توی ماشین جمع میشیم و در سطح شهر تاب میخوریم و با ماشین های گوناگونی برخورد میکنیم کافی که مثلا یک ماشین کانورتیبل آلمانی توشون باشه حتی اون هاییشون هم که علاقه ایی ماشین بازی ندارند دهنشون باز میمونه.
شروین
۹ اسفند ۱۳۹۴متن یه اشتباه داره. 1/4 مایل رو کامارو در 12.4 ثانیه و سرعت 114.6 مایل بر ساعت میره نه کیلومتر. یعنی حدود 185 کیلومتر. و ماستانگ 12.9 ثانیه و سرعت 110 مایل. حدود 177 کیلومتر.
شروین
۹ اسفند ۱۳۹۴اینم لینکش
http://www.motortrend.com/news/2016-chevrolet-camaro-ss-vs-2016-ford-mustang-gt
سروش
۹ اسفند ۱۳۹۴از نظر قدرت که نمیتونم یکیشونو انتخاب کنم ولی با اینکه عاشق موستانگم ولی کامارو ظاهرش واسم جذاب تره
از اقای دهقانی عزیز هم کمال تشکر رو دارم من از چنین مطالبی واقعا لذت میبرم ممنون.
امیر دهقانی
۹ اسفند ۱۳۹۴ممنون لطف دارین
شروین
۹ اسفند ۱۳۹۴البته با تشکر از جناب نویسنده و عذرخواهی از جسارت بنده بابت بیان ایراد.
امیر دهقانی
۹ اسفند ۱۳۹۴خواهش میکنم. ممنون که تذکر دادین.
الیار
۹ اسفند ۱۳۹۴آخه چی بگم کامارو 6.2 لیتر رو با موستانگ 5 لیتر مقایسه کردن درست نیست
اگه خیلی دلتون می خواد با gt350R مقایسه کنید بعد بگم نتیجه چی میشه
REZA
۹ اسفند ۱۳۹۴gt350r رو با z28مقایسه می کنندنه با ss
امیر دهقانی
۹ اسفند ۱۳۹۴کامارو SS و موستانگ GT بخاطر قدرت نزدیک بهم ، رقیب مستقیم هم دیگه محسوب میشن. رقیب موستانگ GT350 کامارو ZL1 هست.
احمد باقری
۹ اسفند ۱۳۹۴هر دو عالیند، ولی اینطور که مقایسه کرده، به نظر کامارو بهتر میاد، فقط یکی از چیزهایی که مقایسه نکرده(که شاید نباید اینجا مقایسه می شد، تا نظر دوستان چی باشه)، اینه که مصرف سوخت کامارو با توجه به 1.2 لیتر ظرفیت بیشتر موتور و تولید 20 اسب بخار بیشتر، نسبت به موستانگ، چگونه هست، البته این رو هم باید در نظر گرفت که با 1.2 لیتر ظرفیت بیشتر، فقط تونسته 20 اسب بخار بیشتر تولید کنه، به نظر میاد که باید قدرت و گشتاور بیشتری تولید کنه.
shz
۹ اسفند ۱۳۹۴واااااااااااااای.سایت پدال فیلتر کردند.من با فیلتر شکن بالا آوردمش
usa &japan
۹ اسفند ۱۳۹۴نمیشه گفت گفت چون دوتاشون شاهکار های امریکان اما…….موستانگ رو عشقه
American and japan
۹ اسفند ۱۳۹۴داداش جسارتا اسمت شبیه منه اگر میشه یه تغییری توش بده ما رو با هم اشتباه نگیرن
usa &japan
۹ اسفند ۱۳۹۴دیگه شما به بزرگیت ببخش اسممون به هم شباهت داره……. حقیقت من شمارو تا حالا ندیده بودم یه موقع فکر نکنی اسکی رفته باشم ازت…..اسمی هم که گذاشتم به ترتیب بهترین کشور های خودروسازی از نظر شخصیه منه پس باهاش کنار بیا
American and japan
۹ اسفند ۱۳۹۴جای چلنجر با قوی ترین مدلش یعنی با انجین هلکت کم بود تا بهتون بگم ماسل یعنی. چه!!!!
nissan
۹ اسفند ۱۳۹۴واقعا قیمتهای عجیبی دارن خودروهای امریکایی خاک بر سر ایران خودرو…
محمد
۹ اسفند ۱۳۹۴ما آخرسر نتونستیم بفهمونیم به این ملت که باباجان ماستنگ نه موستانگ
mustang= اسب وحشی :|
امیر دهقانی
۹ اسفند ۱۳۹۴هر دو تلفظ صحیح است.
امیرحسین
۹ اسفند ۱۳۹۴اصولاً بین ماستنگ,کامارو و چلنجر این سلیقه هست که حرف اول رو میزنه وگرنه هر سه خوب اند.من طراحی کامارو رو بیشتر دوست دارم
سعید
۹ اسفند ۱۳۹۴مصرف سوختشون با اون موتورهای هیولایی که دارن اندازه 405 و پارس ماست.
هر دو عالین ولی من همیشه یه احساس خاص به کامارو داشتم
حميد
۱۰ اسفند ۱۳۹۴تو گاراژ خونه باید یکی از اینها باشه
البته به مهراه یک لامبو و یک اس کلاس بنز و یک ایکس شیش راستی یک پراید هم برا دم دست لازمه ???
حميد
۱۰ اسفند ۱۳۹۴تو گاراژ خونه باید یکی از اینها باشه
البته به همراه یک لامبو و یک اس کلاس بنز و یک ایکس شیش راستی یک پراید هم برا دم دست لازمه
asa
۱۰ اسفند ۱۳۹۴من از بچه گی سعی می کردم بینشون یکی رو انتخاب کنم تا حالا هم موفق نشدم . برای همینم از خدا خواستم یا هردوشونو بده یا هیچ کدومشونو ، خدا هم قربونش بشم گزینه ی دوم رو انتخاب کرد. نمی دونم چرا ماسل کارهای امریکایی تو عکس یک زیبایی و ابهت دارند ولی وقتی توخیابون که میبینیش یک چیز دیگست لامسب انگار از کنارت هیولا رد شده ادم ازش میترسه . اینم از اخر نفهمیدم چه رازیه توی طراحی اینا.
창세기
۱۰ اسفند ۱۳۹۴از قدیم گفتن موستانگ یه چیز دیگس، اتفاقا چند ماه پیش این دوتا رو کنار هم تو خیابون دیدم دقیقا همین رنگ موستانگو که دیدم دلم اب شد خصوصا طراحی جلوش صداشم از کامارو خیلی خاصتر بود، شخصا عاشق رنگ مشکی موستانگم و تو لیست آرزوهام گذاشتمش
창세기
۱۰ اسفند ۱۳۹۴انصافا این کجا zl1 کجا..
http://8pic.ir/images/d68agh1d6t9dwdb5pjic.jpg
http://8pic.ir/images/n6nwqksiwz122yek12vb.jpg
http://8pic.ir/images/mtn5xzzyyptjwgux0cgl.jpg
http://8pic.ir/images/r9lrfwa7btum013rioi1.jpg
یاس ی
۱۰ اسفند ۱۳۹۴مرسی بابت عکسها، عالی بودن عاااااااااااااااااااااااااااالی
حبیب
۱۰ اسفند ۱۳۹۴من هر دوتاشو سوار شدم به نظر من کامارو بهتره دوتا در یه سطح هستن نمیشه گفت کدوم بهتره دقیقا فقظ نظر شخصیم بود
احسان
۱۰ اسفند ۱۳۹۴سلام به همه دوستان امریکایی بازها از چند چیز ماسل ها لذت میبرند بازی کردن پشت ماشین و دود کردن لاستیک صدای گوشنواز کاپوت بلند صندوق عقب کوتاه و طراحی
همایون
۱۰ اسفند ۱۳۹۴از لحاظ قابلیت فنی کامارو تقریبا برتره ولی خداییش به نظرم چهره ماستانگ بیشتر به دل میشینه
همایون
۱۰ اسفند ۱۳۹۴یه سوال آیا شلبی واسه این نسل ماستانگ gt500 نمیخواد بزنه و فقط به gt350 قناعت میکنه؟
بهنام طیبی
۱۳ اسفند ۱۳۹۴جفتشون قدر و شاخ هستن