در این درگ، شورلت کامارو SS با ۴۵۵ اسب بخار قدرت به مصاف تویوتا سوپرا با ۳۸۲ اسب بخار و نیسان Z با ۴۰۰ اسب بخار میرود.
بهزودی در پایان مدل ۲۰۲۴ تولید شورلت کامارو خاتمه خواهد یافت و بنابراین حالا زمان آن است که به یاد بیاوریم این ماسل کار آمریکایی چقدر توانایی دارد. بدین منظور، سم کارلیجن یک کامارو SS 1LE مدل ۲۰۲۲ با گیربکس دستی را در برابر دو کوپهٔ اسپرت توانمند ژاپنی یعنی نیسان Z و تویوتا سوپرا قرار داده است. کامارو SS از پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری هشت سیلندر LT1 استفاده میکند یعنی همان موتوری که اولین بار در سال ۲۰۱۴ در کوروت C7 معرفی شد. این پیشرانه ۴۵۵ اسب بخار قدرت و ۶۱۷ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
در این ویدئو، بجای رقابت سهتایی، کامارو ابتدا به مصاف نیسان Z میرود و سپس در برابر تویوتا سوپرا قرار میگیرد. کوپهٔ نیسان به پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربویی مجهز است که ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتن متر گشتاور دارد؛ بنابراین، Z قدرت کمتری نسبت به رقیب آمریکایی دارد اما در عوض وزن آنهم سبکتر است. بااینحال، کوپهٔ ژاپنی در برابر کامارو SS شانسی نداشت و هم در مسابقات رولینگ و هم در درگ شکست خورد. یکی از دلایل عملکرد ضعیف نیسان Z همین موتور نسبتاً قدیمی است که اولین بار در سال ۲۰۱۵ در اینفینیتی Q50 معرفی شد.
کامارو اما در برابر سوپرا کار سختتری دارد که یکی از دلایل آن، موتور شش سیلندر خطی توربوشارژ بامو است. این پیشرانه چه در محصولات خود بامو و چه در سوپرا قدرتی بیش از آنچه اعلام شده تولید میکند. موتور بامو M3 هم بر اساس همین پیشرانه ساخته شده است. درهرحال، طبق اعلام تویوتا، این پیشرانه در سوپرا ۳۸۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. در رقابتهای کامارو و سوپرا، در مسابقهٔ رولینگ از سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت ماسل کار آمریکایی برتری دارد درحالیکه در درگهای از حالت سکون کوپهٔ ژاپنی پیروز میشود.
بااینحال، اختلاف خودروها بسیار جزئی است بهگونهای که سوپرا ۴۰۰ متر را در ۱۲.۴ ثانیه طی میکند و کامارو این کار را در ۱۲.۶ ثانیه انجام میدهد. با توجه به این درگ، شما کدامیک از این کوپهها را انتخاب میکنید؟ سراغ کامارو با موتور V8 تنفس طبیعی پوشراد میروید یا کوپههای شش سیلندر توربوشارژ ژاپنی را ترجیح میدهید؟
مقایسه مشخصات فنی
نیسان Z | تویوتا GR سوپرا | شورلت کامارو SS | |
پیشرانه | ۳.۰ لیتری V6 توئین توربو | ۳.۰ لیتری I6 توربو | ۶.۲ لیتری V8 |
قدرت | ۴۰۰ اسب بخار | ۳۸۲ اسب بخار | ۴۵۵ اسب بخار |
گشتاور | ۴۷۵ نیوتن متر | ۵۰۰ نیوتن متر | ۶۱۷ نئون متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی | ۶ سرعته دستی | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | عقب | عقب | عقب |
وزن | ۱۵۹۵ کیلوگرم | ۱۵۱۵ کیلوگرم | ۱۶۷۶ کیلوگرم |
قیمت | ۴۲,۰۸۵ دلار | ۵۵,۵۹۵ هزار دلار | ۴۶,۲۹۵ دلار |
نشناسی بهتره
۲۹ مرداد ۱۴۰۲کامارو:لایک
سوپرا:دیس لایک
نیسانz:ریپلای
مردیم از خوشی
۲۹ مرداد ۱۴۰۲تو این کلاس و قیمت فقط موستانگ
مردیم از خوشی
۲۹ مرداد ۱۴۰۲تو این کلاس و قیمت فقط موستانگ
ناابن
۱۰ آبان ۱۴۰۳اخه کجای چین به امریکا میرسه امریکا با 7 ماشین برتر جهان در مسابقه باخت معذرت با 14 ثانیه عقب
Car love
۲۹ مرداد ۱۴۰۲غرش کامارو می ارزه به اون دوتا
phonix
۳۰ مرداد ۱۴۰۲باش
mercedes
۲۹ مرداد ۱۴۰۲همه جوره انتخابم کامارو.
حیکل عضلانی کامارو و اون صدای اگزوزش رو ترجیح میدم به دوتا 3لیتری توربو
ARMAN سابق
۲۹ مرداد ۱۴۰۲حداقل کامارو رو به ب ام و سوپرا ترجیح میدم
Killer
۲۹ مرداد ۱۴۰۲نتیجه z که همون همیشگی!
سوپرا هم به لطف بیمر و وزن کمتر تونست یه درگ رو ببره
کامارو سروره اینجا
blackwing
۲۹ مرداد ۱۴۰۲آقا کجایین کسانی که میگین سوپرا سوپرا ، اون سوپرایی که شما میبینی بوگاتی رو میزنه ۲۰۰۰ اسب داره ، دو برابر قیمت ماشین لوازم افترمارکت نصب شده روش !
فقط و فقط فابریک کارخونه مهمه ، اعیار و اعتبار و ملاک فقط فابریک کارخونه هست ، تیونینگ و افزایش قدرت موتور جنبه جانبی داره
datsun
۳۰ مرداد ۱۴۰۲الان خیلی خوشحالی ۶ لیتر ماشین اوردن فقط تو رولینگ یکم جلو افتاد واقعا واسه یه سری ماشینهای آمریکای لقب اسب بخار حروم کن لقب برازندیه،
Amir Machine
۳۰ مرداد ۱۴۰۲حداقلش کامارو پلتفرم و موتورشو از کسی گدایی نکرده
phonix
۳۰ مرداد ۱۴۰۲الان تویوتا از بی ام وه گدایی کرده ؟ :)
وای اگر بی ام وه نبود تویوتا ورشکست میشد :))))))
در حال حاضر افتخارات موتور اسپرت تویوتا از حضرات که فرمودید خیلی بیشتره
خیلی از این برادران اصلا فعالیت خاصی تو موتور اسپرت ندارن اگر موتور و پلتفرم بی ام وه استفاده شده برای کاهش هزینه و پاسخ به نیاز بازار از طرف مدیران تویوتا بوده نه اینکه نتونه بسازه
وگرنه تو ناسکار و رالی و استقامت وضعش این نبود
حسین
۳۰ مرداد ۱۴۰۲فعلا که اسطورتون به لطف اسکی زدن از روی nsx وجود داره
حسین
۳۰ مرداد ۱۴۰۲اون اسطوره دیگه تون هم که تاریخش گدایی از دیگران. مدیونی فکر کنی جوج چلنجر میگم. گدایی از میتسوبیشی گرفته تا بنز و zf. یه قسمتش که دیفرانسیلش باشه خودش ساخته که اونم حین لانچ می پوکه.
حسین
۳۰ مرداد ۱۴۰۲یه دونه وایپر بدون آویزون بقیه شدن ساختن که اونم جایگاهش رو دیدیم. واسه برقی سازی هم که آویزون فرانسه شدین
حسین
۳۰ مرداد ۱۴۰۲ضمنا یادمه از همون چند سال قبل شنیدن حرف حق برات خیلی سخت بود امیر ماشین. می اومدیم آمار فروش میذاشتیم میگفتی ترول نکن. حالا میگه ماشینای آمریکایی اسب بخار حروم می کنن حرص میخوری. چرا شنیدن حقیقت برات سخته؟ اون کدوم سلطون درگ 800 اسبی بود که از سدان چهار در 500 اسبی خورد؟ پس نتیجه اینکه دقیقا اسب بخار حروم می کنن. حیف لیتر لیتر بنزینی که تو موتورای پوسیده ای که با تکنولوژی هفتاد سال قبل ساخته میشن، میره
blackwing
۳۰ مرداد ۱۴۰۲داتسون
به نظرت الان خوشحالم ؟ مگه پول زدن به حسابم ؟
تو چرا ناراحتی حالا ماشین امریکایی یکم جلو افتاد ؟ خودت چند اسب بخار داری ؟
Amir Machine
۳۰ مرداد ۱۴۰۲بی خود بالا پایین نپر رفیق، …
من هیچوقت خودمو درگیر این بحثهای بچگانه نمیکنم، یه کامنت گذاشتم اونقدر بهت فشار آورده که صدتا کامنت در جوابش نوشتی
…اون سوپرا هیچیش ژاپنی نیست که پُزشو میدین، همه چیزش از بالا تا پایین آلمانیه، سوپرای واقعی نسل چهار بود که مچ کوروت و پورشه رو هم میخوابوند، نه این آلمانی با لوگوی تویوتا
اگه اعتبار صنعت خودروسازی یه کشور از دید شماها با یه درگ مسخره بالا پایین میشه بذار بشه، فهمتون همینقدره لابد، وقتی نه درکی از وزن دارین، نه لانچ کنترل، نه قیمت، نه تکنولوژی ساخت، نه نوع انتقال قدرت، نتیجهش میشه همین حرفا
پرفورمنس هزینه داره عزیز، از چلنجر و موستانگ 80 هزاردلاری نمیشه انتظار داشت BMW و پورشه 150 هزار دلاری رو بزنه، حالا میخواد 2000 هزار اسب داشته باشه، وگرنه همون موستانگ رو با 300 هزار دلار میشه تبدیلش کرد به GTD که برای رکورد 911 و بلک سریز خیز برداشته
بنا بر مزخرف گفتن باشه تا فردا میشه ادامه داد، بخوام مثل خودت حرف بزنم مثال داغ و تازه دارم تو آستینم، همون آکورا که آویزون GM شده برای مدلای برقیش برای تمام چیزایی که نوشتی کافیه، ولی من اهل ادامه دادن این بحثها نیستم رفیق
phonix
۳۱ مرداد ۱۴۰۲مرد مومن اکورا چیه ؟
اکورا خودش نون خور هونداس پلتفرم مشترک هم جزئی از همکاری بلند مدت جی ام و هوندا هست برای کاهش هزینه و افزایش راندمان و نرخ موفقیت تحقیقات الکتریکی که جدید هم نیست و چند سالی میشه انجامش میدن برای رقبات بهتر و ارزون تر در بازار
از اون طرف هم که بی ام وه و تویوتا در زمینه خودرو های هیدروژنی کار میکنن و با هم رابطه دارن
اگر مفهوم کاهش هزینه و توسعه رو نمیفهمید کلا از درک صنعت خودرو عاجزید
استفاده مکرر از لفظ گدایی اونم براش شرکت های داره موفقیت های بسیار فنی و مهندسی واقعا خنده داره تویوتا اگر میخواست میتونست موتور هم بسازه مگر موتور خودرو های گزو ریسینگ رو کی میسازه ؟ یا نکنه میرن گدایی میکنن که اول و دوم میشن ؟
محسن
۳۰ مرداد ۱۴۰۲وقتی امریکایی با ۶ لیتر نصف قیمت تویتاسوپرا قیمت داره
ناابن
۹ آبان ۱۴۰۳چون شورلت مهرفت دار قیمت اینه ادم میده نه تویو تا چینی اینه سگ از ادم بخاتر هیچی پول میگیره وسایل چینی دودنیا بخاتر به درد ناخوری اوله بی عقل چین تا امریکا فکر کف امریکاااااا
مهران
۳۰ مرداد ۱۴۰۲من از اونا نیستم 😄
اما اگه با این تعداد سیلندر و حجم موتور نبره اون دوتا رو باید تعجب کرد.
JDM
۳۰ مرداد ۱۴۰۲چرا داستان درست میکنی ؟ کسی گفت سوپرا mk4 یا همین نسل جدید رقیب بوگاتی میلیون دلاریه سوپرا و نیسان یه کوپه اسپرت هستن و هدف تولیدشون چیز دیگهای هست نیومدن که با توربو s یا کوروت رقابت کنن.
چرا وقتی 2009 یا 2010 گودزیلا همهرو میکرد تو قوطی صداتون در نمیومد اینقدر بوگاتی بوگاتی نمیکردین
الانم چیزی عوض نشده ژاپن کمی افت داشته ولی همه جایگاه خودشونو دارن
(بهترین برند اونه که پیش مردم احترام داشته باشه نه اونی که زیر پای میلیونر های خارجی هستو ۴۰۰تا میره)
Avan
۲۹ مرداد ۱۴۰۲خب قاعدتاً با توجه به قیمت که هر سه تقریباً یک قیمت دارند و قدرت و ابعاد، کامارو ارزش بیشتری دارد.
JDM
۳۰ مرداد ۱۴۰۲سلیقهایه ارزش ماشین به قدرت وابعاد نیست الانم 6.2لیتر 8 سیلندری که اینطور عمل کنه یکم از ارزشش تو بازار دربرابر رقبای هموطنش میاره پایین چه برسه بقیه
مهران
۳۰ مرداد ۱۴۰۲راننده نیسان فکر کنم هر باری جای گاز و ترمزو اشتباه میگرفت…بعیده با این اختلاف شتاب اولیش نسبت به کامارو
سرزمین آفتاب تابان
۳۰ مرداد ۱۴۰۲جانم ۸ سیلندر تنفس طبیعی
phonix
۳۰ مرداد ۱۴۰۲کلا با ماشین امریکایی حال نمیکنم طراحی داخلی و خارجی زد رو دوست دارم ولی به نظرم ضعیفه اگر قوی تر بود واقعا بهتر بود شاید نیسمو وضعش بهتر باشه مثلا اون گزینه بهتری باشه
محسن
۳۰ مرداد ۱۴۰۲حجم موتور مهم نیست قیمت مهمه ژاپن کلا داره پول برندشو میخوره
JDM
۳۰ مرداد ۱۴۰۲تو این سایت بیشتر آمریکایی فن هست از کامتا میشه فهمید فقط چرتوپرت میگن
کامارو که ازz برد تو کامنتا عشقه مهندسی امریکایی و فلان از سوپرا که باخت صداش به کل اینا میارزه و سوپرا به کمک بیمر تونست ببره و از این بهونهها
6.2لیتر اونمV8 باید بهتر عمل میکرد دربرابر 6سیلندرای 3لیتری
درضمن اونایی که فشار خوردن کامارو جونشون خورد اینم بگم شما که نمیدونین پلتفرم مشترک چیه دیگه حرف مفت نزنین
JDM سابق
۳۰ مرداد ۱۴۰۲پلتفرم مشترک!!
من خودم بار ها از سوپرا MK4 تعریف کردم و خیلی هم دوستش دارم
ولی ماشینی که ابروی یه کمپانیه نسل بعدیش اصالت JDM رو زیره پا بذاره همچین مشخصاتی باشه و اینجوری موتور گیربکس و پلتفرم از شرکت های دیگه قرض گرفته تولید نشه بهتره. ماشینی که پا به پای جی تی ار R34 میومد بهترین موتور JDM رو داشت الان در حد نیسان زِده نه GTR R35. این جماعت نسبت به کامارو گرایش داشته باشن چیزه عجیبی نیست چون حتی ژاپنی بازا هم این نسل سوپرا رو گردن نمیگیرن!!
LFA نسبت به این خیلی سوپرا تره!!
JDM
۳۰ مرداد ۱۴۰۲درسته درحد اون 2jz افسانهای نیست ولی اونقدرم بد نیست بعد این همه مدت میخواست با gtr دربیوفته هزینه زیادی براش داشت و باعث ضرر میشد حتی از لحاظ قیمتی در باز بالای 80k قرار میگرفت این ریسک بزرگی برای تویوتا میبود
ARMAN سابق
۳۰ مرداد ۱۴۰۲همین کم مونده جنابعالی بیای ماشین آمریکایی رو ببری زیر سوال
JDM
۳۰ مرداد ۱۴۰۲نه داداش در حد این حرف نیستم امیدوارم فکر نکنی که تعصبیم ولی کامارو هم افت داشته و مثل قبل نیست ولی برعکس این موستانگ رو ببین
من کی باشم بخوام امریکنکارز رو زیر سوال ببرم
اگرم به علاقه شما توهین کردم شرمنده
ARMAN سابق
۳۰ مرداد ۱۴۰۲درسته کامارو افت داشته ولی هنوز کاماروست.
بعدم همه آمریکایی فن ها که تعصبی نیستن
حسین
۳۰ مرداد ۱۴۰۲نه تو بیا ماشین ژاپنی رو زیر سوال ببر. خودتون و صنعت خودروی کاپوت ساز محبوبت ون در حد زیر سوال بردن صنعت خودروی ژاپن نیست. به چی دوست داری استناد کنم تا ثابت بشه بهت؟ مارکت و نظر مشتری ها؟ فروش؟ سوابق موتور اسپرت؟ بگو تا بگم برات
ARMAN سابق
۳۰ مرداد ۱۴۰۲من هیچوقت خودرو سازیه ژاپن رو زیر سوال نمیبرم و اتفاقا عاشق مدلهایی مثل اسکای لاین هستم.
ولی امثال شما اگه هیچی بهتون نگن آمریکا که هیچی اروپا رو هم بدتون نمیاد با خاک یکسان کنین.
و یادت باشه زمانی که آمریکا فلیت وود میزد ژاپن تازه بعد سالها داشت یاد می گرفت چجوری ماشین بزنه
JDM
۳۰ مرداد ۱۴۰۲البته منظورم بعضیا بود یه عده تعصبی
Reza Waffen SS
۳۰ مرداد ۱۴۰۲کامارو انتخابم
lelewed933
۳۰ مرداد ۱۴۰۲با توجه به قیمت، کامارو انتخاب معقولیه
محسن
۳۱ مرداد ۱۴۰۲تویتا ماشین زده سی پلاس دو نفر بزور توش جا میشن 11 هزار دلار 550 میلیون اگر روش گمرک نیاد یعنی هم قیمت اپ جی تی ای خب 2000 دلار بده بجاج کوت بگیر
شوتی سوار
۱ شهریور ۱۴۰۲عجب رخی داره کامارو ss 😍