کامارو ZL1 با موتور V8 سوپرشارژ و بامو M2 با موتور شش سیلندر توربو کاملاً باهم متفاوت هستند اما هردو از گیربکس دستی استفاده میکنند.
کسانی که خواهان یک کوپهٔ پرفورمنس هستند در حال حاضر انتخابهای زیادی دارند زیرا برندهای زیادی اقدام به عرضهٔ کوپههای دودر دیفرانسیل عقب میکنند و حالا سم کارلیجن در جدیدترین درگ خود، دو نمونه از آنها را در برابر هم قرار داده است که البته هرگز رقیب مستقیم یکدیگر نیستند. در یک سمت این میدان شورلت کامارو ZL1 بهعنوان یک ماسل کار قدرتمند آمریکایی ایستاده درحالیکه در سمت دیگر کوپهٔ اسپرت و چابک ژرمنها یعنی بامو M2 خودنمایی میکند.
زیر کاپوت کامارو ZL1 یک نیروگاه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ قرار گرفته است که ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این ارقام بسیار بیشتر از موتور کوچک ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی بامو هستند که تنها ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. بااینحال، کامارو با وزن ۱۷۶۲ کیلوگرم از بامو ۱۷۰۱ کیلوگرمی سنگینتر است هرچند که این اختلاف خیلی زیاد نیست. در هردو خودرو، نیروی موتور از طریق گیربکسهای شش سرعتهٔ دستی به چرخهای عقب منتقل میشود.
خودروها ابتدا در دو مسابقهٔ رولینگ به مصاف هم میروند که یکی از سرعت ۵۰ و دیگری از ۷۰ کیلومتر بر ساعت آغاز میشود. در هردو مسابقه خودروها در دندهٔ دو قرار دارند و کامارو هردو بار پیروز میشود تا تأثیر قدرت بیشتر خود را نشان دهد. سپس یک مسابقهٔ درگ آزمایشی برگزار میشود که کامارو به دلیل اشتباه راننده در تعویض دنده، عقب افتاد و باعث شد M2 اولین پیروزی خود را کسب کند. شیرینی این برد اما خیلی دوام نیاورد زیرا در درگ دوم، کامارو بدون مشکل پیش رفت و بهراحتی برنده شد.
شورلت ۴۰۰ متر را در ۱۲.۲ ثانیه طی کرد درحالیکه بامو با ۲۰۰ اسب بخار قدرت کمتر، تنها ۰.۴ ثانیه کندتر بود و پس از ۱۲.۶ ثانیه به خط پایان رسید. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت هم برای کامارو ۳.۸ ثانیه و برای رقیب آلمانی ۳.۹ ثانیه بود. بااینحال، M2 و دیگر کوپههای اسپرت بازار دیگر نیازی نیست از وجود رقیبی به اسم کامارو نگران باشند زیرا شورلت قصد دارد در ابتدای سال ۲۰۲۴ به تولید این ماسل کار دوستداشتنی خاتمه دهد.
مقایسه مشخصات فنی
شورولت کامارو ZL1 | بامو M2 | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ | ۳ لیتری I6 توئین توربو |
قدرت | ۶۵۰ اسب بخار | ۴۶۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۸۰ نیوتن متر | ۵۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | عقب | عقب |
وزن | ۱۷۶۲ کیلوگرم | ۱۷۰۱ کیلوگرم |
قیمت | ۷۵,۳۹۵ دلار | ۶۴,۱۹۵ دلار |
Reza Waffen SS
۱۲ مهر ۱۴۰۲انتخابم کامارو ZL1 👍
پیام
۱۲ مهر ۱۴۰۲خیلی بی ام و طراحی چرتی داره!!!
TOPGEAR
۱۲ مهر ۱۴۰۲به کامارو نمیرسه از نظر ابهت چون قابل مقایسه نیست ولی خوشگله که
Huracan
۱۲ مهر ۱۴۰۲آره میدونم
مرتیکه بی ام و فکر می کنه میتونه از شورلت با موتور v8تش ببره. 😡😡
M
۱۴ مهر ۱۴۰۲Bmw فکری نکرده اینا گرفتن مقایسشون کردن
وگرنه شورلت بیا با M4 csl ببینم چیکار میکنه
blackwing
۱۲ مهر ۱۴۰۲کامارو ZL1 با این جوجه اصن قابل مقیاس نیس
قیافه BMW رو نگاه ، قیافه کامارو رو نگاه 😈🇺🇸
مهران
۱۲ مهر ۱۴۰۲اول اینکه رقیبش این نبود.دوم اینکه با این تشب بخار و گشتاور باید ببشتر از این حرفا جلو میفتاد نه با فاصله کم…
البته شما بایدم اینطور نظر بدی
blackwing
۱۲ مهر ۱۴۰۲خیلی حال کردم که متوجه شدی چطوری نظر میدم 😉
BMW ماشین بچه سوسولاس که بلد نیستن دونات بزنن ، کامارو یه ماشین مردونهس که هندل کردنش کار هر کسی نیس
بی خیال اسم ۲
۱۲ مهر ۱۴۰۲آها چه جالب
والا ما تاجایی که یادمون میاد مافیا
مخصوصا روسیه از بی ام و بنز استفاده می کنند داش
احترام بزار
فرشاد
۱۳ مهر ۱۴۰۲خوبه رکورد دریفت هش ساعت دست بیمره ورگنه دروغتو باور میکردم
فرشاد
۱۳ مهر ۱۴۰۲مافیای روس چه ربطی به پوتین داره؟
تو کل دنیا مافیا ها یا بنز سوار دن یا بیمر یا ائودی از اتاق تانک وe39تا سری اس و سری7
والا مافیا ندیدم کامارو کوپه سوارشه😂
امیر علی
۱۴ مهر ۱۴۰۲آخه 🍌🍌فقط از دست یک بچه سال بر میاد این حرف
بی خیال اسم
۱۴ مهر ۱۴۰۲من هیچ ادعایی نداشتم که ۴ تا بیمر تو پارکینگم دارم
نه تو جوری حرف می زنی که انگار شورلت بدون اجازه تو هیچ کاری نمی کنه
سوشیانت
۱۲ مهر ۱۴۰۲کامارو تو تست رسمی شورولت به سرعت ۳۲۵ رسیده که بی ام و تو خواب هم نمیبینه
blackwing
۱۲ مهر ۱۴۰۲بیخیال اسم
اون پوتین خودش عددی نیس ، مافیای روسیه چه پخی باشن
مهران
۱۲ مهر ۱۴۰۲شما به نگاهی به m5 cs بندازی بدک نیست.البته شما هر طور پسندته ببین و فکر کن و زندگی کن و برداشت کن و…
blackwing
۱۲ مهر ۱۴۰۲مهران
رفتی قوی ترین بیامو تاریخ رو آوردی ، پس بندازش جلوی کوروت Z06 ببین کی کیو قورت میده !
کل محصولات بیمر رو یه جا جرررر میده
سروش
۱۲ مهر ۱۴۰۲متاسفانه اون موقع که تو خواب غفلت بودی دیده و حتی ردم کرده
بی خیال اسم ۲
۱۲ مهر ۱۴۰۲چکار به پوتین دارم
هعی بحث الکی می کنی
بعدش انگار شما چند سال با مافیا روسیه در ارتباط هستید که می گید هیچ پخی نیستن؟!
خدایا ۸۰ میلیون هم سر ایران زیاده بخدا
blackwing
۱۳ مهر ۱۴۰۲حاجی تو بحث مافیا کردی ، یه جور حرف میزنید شماها انگار ۴تا بیمر زیر پارکینگ خونتون پارکه ، جمع کنید بابا ملت جو گیر
بی خیال اسم
۱۴ مهر ۱۴۰۲بلک وینگ
والا تو درگ M5cs
واسه سوپراسپورت ها
….. نذاشته
محمدهادی
۱۴ مهر ۱۴۰۲واقعا
اصن نمیدونم براچی این ریزه میزه ی بی ام و رو با این گردن کلفت پر افتخار انداختن
هدف تحقیر بی ام و بوده یا تحقیر کامارو!
از هر طرف نگا کنی این کار بی احترامی بود
ملوم بود که کامارو آتش به پا میکنه
R@min
۱۲ مهر ۱۴۰۲انقدر GT350 زمان معرفیش سر و صدا کرد که مدلای ZL1 محو شدن هر چقدرم هم رکورد پیست زدن و کلی دست و پا فایده نداشت، حالا بعد 6 سال تازه فهمیدن ZL1 چه ماشینی بود.
F
۱۲ مهر ۱۴۰۲پدال در متن اشتباه گفته شده 6 دنده اتوماتیک. گفتم که اصلاح کنید
فرشاد
۱۲ مهر ۱۴۰۲کامارو کارش درسته اما کم مونده بیمر زد فور مینداختن جلوش که راحت تر بزنه
460اسب کجا 650کجا
کم کم باید M3جلوش میبود تازه CSایناشم به کنار
سوشیانت
۱۲ مهر ۱۴۰۲کامارو قدرت و سرعتش از m8 هم بیشتره چه برسه m2 و m3
بی خیال اسم ۲
۱۲ مهر ۱۴۰۲باشه باشه
فرشاد
۱۳ مهر ۱۴۰۲پس چرا از m3csخورده؟
تفره نرو جواب بده تازه m3cs هس
M4
M4cs
M6
M8
M5cs هم که کلا حریفی از امرکین نداره تو درگ
جواب بده
parvaz
۱۲ مهر ۱۴۰۲به نظرم این دو رقیب هم نیستند، باید M4 را می آوردند که هم از لحاظ ابعاد و هم قیمتی نزدیک به هم هستند، در کل کلاس ماسل کار ها زیاد تنوع نداره و علاقه خودم بیشتر موستنگ هستش ولی کامارو و چلنجر هم عالی اند، به قول جواد خیابانی من از بین M2 و کامارو حتما M4 رو انتخاب می کردم !!!!
datsun
۱۲ مهر ۱۴۰۲این همه اسب بخار و گشتاور رو ببین چطور حروم میکنه
MILADZM
۱۲ مهر ۱۴۰۲به اسب بخار حروم کردن باشه که مدال افتخارش با اقتدار دست شاهکار جدید نسان z هستش .
والا ما درگ ندیدم که z توش بنده باشه .
از چلنجر اسکاتی هم خورد بیچاره .
اونم در حالی که قیمش بیشتره .
MILADZM
۱۲ مهر ۱۴۰۲البته داس تون دلت نشکنه ها من طاقت دیدن اشکاتو ندارم .
datsun
۱۲ مهر ۱۴۰۲فاقد ارزش ریپلای
MILADZM
۱۳ مهر ۱۴۰۲گل پسر تو عمرت من هر بار کامنت زدم پریدی ریپلای زدی
این تویی که کامنتات ارزش خوندن ندارن اینم اتفاقی خوندم .
باور کن هر چی ریپلای میزنی اسکرول میشه .
سوشیانت
۱۲ مهر ۱۴۰۲صفرتاصد ۳.۵ و سرعت ۳۲۵ دقیقا چی رو داره حروم میکنه؟! بعضی وقت ها حرف نزدن بهتر از حرف زدنه
Mohamad
۱۲ مهر ۱۴۰۲داش تو کلن نگرفتی این دوستمون میگه چون دنده دستی هستش و همین طور امریکایی ها تو دنده دستی اماتور هستن این داشمون نمیتونه پرفورمنس کامل کامارو رو نشون بده همین
درضمن واسه همین اماتور بودنش صفر تا صد نزدیک چهار ثانیه ای زد عزیز 🌹
Porsche
۱۲ مهر ۱۴۰۲این دو تا با هم قابل مقایسه نیستن !! بیش از حد اختلاف اسب بخار و گشتاور دارن و نتیجه باید اینطوری میشد ( تازه فکر میکردم کامارو با اختلاف بیشتری میزنه ) کلا ماسل کار جماعت برای درگ ساخته شده در حالی که اکثر محصولات m پیست محور هستن ! باید به جای m2 یه m5 خوشگل میاوردن تا شکاف تکنولوژی آلمان و آمریکا رو متوجه بشین 🇩🇪💪
سوشیانت
۱۲ مهر ۱۴۰۲تو برو اول کلاس ها خودرو ها رو یاد بگیر بعد راحب تکنولوژی حرف بزن سدان با کوپه دو در؟! البته هر چند ام فایو هم قدرت و سرعت کامارو رو نداره
M
۱۲ مهر ۱۴۰۲سری 2 نسل قبل چقدر طراحی خوبی داشت ، این نسل هر طوری نگاه میکنی واقعا زشت و بد ریخته !
JDM سابق
۱۲ مهر ۱۴۰۲کامارو منطقی ترین ماسلکاره چون رو ضعف هاش کارکردن اسب بخار اضافی روش نیوردن که منجر به هرزگردی و کاهش کنترل کشش بشه چلنجر که وضعش مشخصه موستانگ هم که بهش لقب Crowd killer دادن، کامارو در اکثر موارد با قدرت کمتر بهترین عملکرد رو داشته. مشکلش کیفیت کابین پایین و مقداری تنگ بودن کابینه
Viper
۱۲ مهر ۱۴۰۲(بااینحال، M2 و دیگر کوپههای اسپرت بازار دیگر نیازی نیست از وجود رقیبی به اسم کامارو نگران باشند زیرا شورلت قصد دارد در ابتدای سال ۲۰۲۴ به تولید این ماسل کار دوستداشتنی خاتمه دهد.)
😭😭😭😭🖤🖤💔💔🖤🖤
شاهین
۱۲ مهر ۱۴۰۲چه درگ سطح پایین و رو اعصابی بود
انگار تو عمرشون دنده دستی سوار نشدن
جوری موقع تعویض دنده عقب میوفتن انگار بجای کلاچ ترمز میگیرن!!!
خیلی بد بود
کلا درگ های این یارو از 5 تاش یکیش درسته
Heavy-Duty
۱۲ مهر ۱۴۰۲چرا کامارو SS رو انتخاب نکردن؟
شتاب 60-0 مایل کامارو SS با گیربکس دستی ۴.۲ ثانیه و مسافت ۴۰۰ متر هم مثل بی ام و در ۱۲.۶ ثانیه طی میکنه. انجین کامارو SS هم V8 ۶.۲ تنفس طبیعی با ۴۵۵ اسب بخار قدرت و ۶۱۷ نیوتن متر گشتاور است.
سوشیانت
۱۲ مهر ۱۴۰۲ایول کامارو مهندسی آمریکایی یعنی این m8 هم حریفش نمیشه چه برسه به m2
سروش
۱۲ مهر ۱۴۰۲جدی چرا انقدر تعصبی آخه m8 لوسید ۱۱۱۱ اسبی میزنه😂
یه m4 با ۵۱۰ اسب کافیه برای تایم زیر ۱۲😉
Enzo Ferrari 2008
۱۲ مهر ۱۴۰۲کامارو 🖤🖤 اسب سیاه
💀
۱۳ مهر ۱۴۰۲میو
مهندسی آلمانی مهندسیه ک از هنری فورد برای ساخت فولکس واگن الهام گرفت