مدل ZL1، قدرتمندترین نسخهی استاندارد از کامارو است؛ اما این ماسل کار امریکایی میتواند با تجهیزات اضافی خریداری شود تا ظاهر تهاجمیتر و پیشرانهی قویتر داشته باشد.
نسل اول شورولت کامارو در سال ۱۹۶۶ معرفی شد. هدف از ساخت این محصول، رقابت با فورد موستانگ و کسب سهم از بازار خودروهای اسپرت کوچک امریکا (پونی) بود. کامارو با نسلهای مختلف، ابعاد متنوع را تجربه کرد و برای چند دهه از سال ۱۹۸۲ تا ۲۰۰۲، محصولی در کلاس اسپرت با اندازه بزرگ محسوب میشد.
کامارو برخلاف موستانگ، بهندرت یکی از پرفروشترین و موفقترین تولیدات شرکت سازنده خود بوده است. مدیران شورولت در سال ۲۰۰۳، تولید کامارو را به دلیل کمبود تقاضا متوقف کردند و نسل پنجم را ۱۲ سال بعد به بازار رساندند. سال ۲۰۲۱ هم، فروش کامارو در مقایسه با فورد موستانگ و دوج چلنجر به میزانی چشمگیر، پایینتر بود. این شرایط احتمال توقف تولید دائمی کامارو را قوت بخشیده است.
کامارو در بازار امریکا، دو مدل اصلی دارد. نسخهی پایه با پیشرانهی ۲ لیتر توربوشارژ، ۲۷۵ اسب بخا قدرت و ۴۰۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند؛ درحالیکه مدل ZL1 با موتور سوپرشارژ ۶.۲ لیتر، همراه ۶۶۰ اسب بخار قدرت و ۸۶۸ نیوتنمتر گشتاور عرضه میشود. براین اساس، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت کامارو در دو مدل پایه و ZL1 به ترتیبت، ۵/۵ و ۳/۵ ثانیه است. این خودروها با آستانه قیمت ۲۶ و ۶۶ هزار دلار فروخته میشوند.
روی کاغذ، قدرت و گشتاور کامارو ZL1 در کلاس ماسلکارهای امریکایی، کافی به نظر میرسد؛ اما علاقهمندان این خودرو میتوانند با سفارش تجهیزات اضافی، تواناییهای کامارو را افزایش دهند. مثلا نسخهی هنسی به نام اگزرسیست (Exorcist =جنگیر) قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار تولید میکند و ۱۲۰ هزار دلار قیمت دارد.
در ویدئوی منتشر شده توسط سایت اتوتریدر، شورولت کامارو مجهز به بستهی تقویت پیشرانه و کییت بدنه بررسی شده است. این مدل، سیستم سوپرشارژر متفاوت از مدل استاندارد، فیلتر هوای روتو فاب و تجهیزات تزریق اتانول دارد تا نهایت قدرت ۷۷۰ اسب بخار برای کامارو فراهم شود.
محمدرضا
۵ دی ۱۴۰۰سپاس از دوبله شما
اما بررسیه خودروهای استوک برای من جذاب تره.مثلا zl1 استوک.
ehsan fa
۵ دی ۱۴۰۰سال ۲۰۱۲ تو تبریز یه مدل بروز اون موقع اومد تو پیست ، که منظور از پیست پارکینگ ورزشگاه یادگار بود ، زیر ۱۵ ۲۰ دقیقه لاستیک هاش رو تموم کرد یه دندانپزشک جونی بود این مدل ۹ سال بهتر شده این چه بکنه
مردیم از خوشی
۵ دی ۱۴۰۰مدل جن گیر 😶 مگه جن با شما شوخی داره
VIPER
۵ دی ۱۴۰۰کمکم دوره موتورهای پر حجم تموم شد
و من کماکان تو حسرت این موندم که
شوی ال اس7 رو تو z28زنده کنه
اگه بشه zr1رو فراموش کرد
Z28رو هم میشه
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۵ دی ۱۴۰۰ش.ت
قیافه رو ناموسا😐❤
طرحش من رو خورد کرد❤
چقد خوبه این لامصب
یک کاربر
۵ دی ۱۴۰۰دوبله فارسی خوب بود.
اما این ویدیو یک نقطه ضعف داشت تست سرعت نشان نمیداد یا تست درگ که قدرتش حس کنیم، بخاطر همین از جذابیت ان کاسته بود این از نظر شخصی من هست. بعضی ویدیو ها بگونه ای ساخته میشوند که حس قدرت ماشین به بیننده منتقل میکنند
در مورد کامارو ، من شنیدم یک علت ممنوعیت ورود کامارو به اروپا ، جلو پنجره های تیز ان هست که میگن در تصادف با عابر پیاده موجب اسیب و نقص عضو میشه ، اینرا در برنامه تخت گاز اشاره کرده بودند
ایمنی عابر پیاده ، جدیدا یکی از ملاک های مهم ارزیابی در یورو انکپ تبدیل شده است. طوری که وولو x60 ایمن ترین خودرو در مقابل تصادف عابر پیاده بود.
حتی مدل هایی جالب ساخته بودند کاپوت ایربگ باز میکرد تا عابر کمتر اسیب ببیند
... love The DEMON }} To turn over a new start }}
۵ دی ۱۴۰۰لعنتی جذاب
مهردادکمال
۵ دی ۱۴۰۰کامارو ماستنگ چلنجر
😍😍😍😍😍
محمد امین
۵ دی ۱۴۰۰یه بحثی پیش آمد بین دوستان در پستی که مربوط بود به نصب موتور هلکت روی bmw m2 competition که واقعآ به حاشیه کشیده شد و نظرات فنی دوستان اصلا قابل قبول و صحیح نبود
اول از همه باید بگم که با نظرات دوستانی که شروع به گفتن اسب بخار فیک میکنن در این زمینه کاملا مخالف هستم و یه شعار آماتور هست در زمینه ی خودروهاست.
هیچ موتور اسب بخار فیک نداره و نهایت توان برای هر موتور برحسب گشتاور و سرعت چرخش میلنگ بر واحد زمان تعریف میشه و چیزی بیش از یه عملیات ریاضی و روی کاغذی نیست که هر برندی ، اعم از فراری و پورشه ، تا سایپا و …. به صورت یک عدد علام میکنن
اما پرفورمنس موتور نسبت به کانفیگیوراسین و مشخصاتی که داره موضوع مهمی هست که تفاوت رو به وجود میاره ، اینکه موتور بتونه چه مقدار از گشتاور رو در دور های مختلف بده و تغیرات این گشتاور چه طور باشه ، همچین دوران میلنگ و ری اکشن موتور نسبت به پدال گاز و همینطور دور گرفتن سریع میلنگ در هر بازه ی rpm و بالانس موتور و آستانه ی گشتاور و پایداری این خروجی ها جزو اصلی ترین ویژگی های یک موتور برای تایین پرفورمنسش هست و این ها خروجی کار هستن، موتور همچنین باید بتونه نسبت به پرفورمنس خروجی اش ، مصرف سوخت مناسب و بیشترین استفاده از هوای در دسترسش داشته باشه و بتونه در هر شرایطی بهترین احتراق رو داشته باشه و این ویژگی هارو در شرایط مختلف جوی به خوبی حفظ کنه و در کنار این مسئله هم میزان اصتحلاک و حساسیت موتور نسبت به محیط از اهمیت زیادی برخوردار هستن
و تمام این فاکتور ها باید در مقایسه با رقبا حساب بشه
نکته ی آخر در مورد هر موتور کارایی و طیف قیمتی هست که برای اون محدوده طراحی شده
آما چیزی که مشخص هست این هست که توی قرن ۲۱ کنار هز چیزی قیمتش رو نوشتن
و همینطور این رو هم باید در نظر بگیریم که این پیشرانه ها نسبت به خودرویی که روش نصب شدن و با توجه به مقایسه ی قیمتشون چه قدر خوب جواب دادن و آیا به اون مهم رسیدن یا نه ..
با در نظر گرفتن تمام این فاکتور ها و دو مورد آخر، داج به خوبی bmw تونسته این موتور به اصطلاح قدیمی رو با ماشینشون وفق بدن و توی خط مستقیم نسبت به رقبای هم قیمت بهتر باشن و این یه پیروزی بزرگ هست ، حالا هرچقدر که قدرتش هم بیشتر باشه و مصرف سوخت بیشتری هم داشته باشه ،به حر حال اون رو به قیمت کمتری به شما خواهند فروخت .
توی پیست اصلا جای بحث نیست چونکه داج هلکت هیج وقت خودش رو یه ماشین پیست محور معرفی نکرده..
چیزی که مهم هست این هست که داج توانسته به هدف خودش از ساخت این ماشین برسه و رقبای هم قیمت و هم کلاس رو توی درگ بزنه
ولی بدون در نظر گرفتن فاکتور قیمت ، و فقط برسی پرفورمنس موتور در شرایط مختلف و طبق اون فاکتور های بالا و مقایسه این دو موتور ، خب قطعا موتور همی نسبت یه پیشرانه های bmw کثافت محسوب میشن ، و کلمه ای بهتر به ذهن نمیرسه ، هیچ جوره نمیشه پاشش سوخت چند مرحله ای و تکنولوژی های توربو و تکنولوژی های ملیون دلاری VT موتور bmw رو با موتور چدنی همی مقایسه کرد
F.A
۵ دی ۱۴۰۰سلام
عالی بود
سپاس
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۶ دی ۱۴۰۰سلام ممنون از توجه شما
ممد هلکت سوار
۶ دی ۱۴۰۰ناس و سوپر داری …. عین هیول بیداری
وقتی باهات گاز میدهم …. اسب بخار میاری
گاز دادنات قشنگه
هرز زدنات قشنگه
وقتی باهات تست میکنم بک فایرات قشنگه
تقدیم به zl1
کافر مقدس
۶ دی ۱۴۰۰به خاطر ترمزی با 5% مس که اگر داخل آب بشه برای ماهی ها ضرر داره پلاک نمیشه در چند ایالات آمریکا
اینجا هنوز برق تولید میشه با مازوت که برای انسان هم عرزشی قائل نیستن . حالا بماند لنت ترمز با متریال آزبست همچنان در تبریز تولید میشه
سطح دغدغه
Danial
۶ دی ۱۴۰۰خب ی تفاوتی بین جهان اول و جهان سومی ها باید باشه دیگه
viper
۶ دی ۱۴۰۰آزبست که دیگع واقعا خیلی چای تاسف داره
ولی هیچ چیز مثل نیسان ابی تاسف بار نیست
SF90 STRADALE
۶ دی ۱۴۰۰امروز وقتی کامنت های پست BMW M2 با انجین ۸ سیلندر دوج رو میخوندم ، با خودم فکر کردم خیلی چیزا تو این دنیا هست که ارزش حتی ۱ ساعت رفاقت و با هم بودن رو نداره
ما اینجا هستیم که هم از گرفتاری ها و فشارهایی که روی همه هست چند ساعتی خلاص بشیم و سرگرم باشیم و هم از دوستان خودمون یه اطلاعاتی درباره صنعت خودرو و مباحث فنی به دست بیاریم
امیدوارم بساط توهین و تخریب به افراد و علایقشون جمع بشه و فضای سایت دوستانه تر و با مباحث فنی بیشتر همراه بشه
مانی
۶ دی ۱۴۰۰بنطرم از دوج و موستانگ بهتره البته نطر شخصیه منه
صمدنهایی
۹ اسفند ۱۴۰۲وقتی میخوای ماشینی لبریزاز هیجان برونی نه حوصله سربروبی روح مثل بنزو بی ام که مطلقا نمیتونن این هیجانو به سوار منتقل کنندباید از ماسل کار امریکایی لذت برد مدل وان ال ایی در پیست لاگونا سکا تونسته بود آئودی تی تی پورشه نهصدو یازده و حتی مک لارنو شکست بده. باورش مشکله یه ماسل کار تو پیست بتونه سوپر کارهارو شکست بده. مدل جنگیر این ماشین با توان هزاراسب بخاری وحشی غیرقابل کنترله که صدای بینظیری داره شتاب دونیم ثانیه اون وقیمت مناسبش واقعا روی اشغالای گرونقیمت اروپایی رو. کم میکنه. واقعا بی معناست موتور مسخره دولیتری شمارو ازاون حالت لذت صدای مخصوص و دریفت بینظیر دورمیکنه ابهت عظمت و نرمی ویژگیه لذت بردن از سواریهای آمریکایی هست