شورلت

معرفی کانسپت کوروت، پیش‌نمایش افراطی از نسل C9

شورلت سوپراسپرت کانسپتی را معرفی کرده که توسط مرکز طراحی جدید جنرال موتورز در انگلستان طراحی شده و می‌تواند پیش‌نمایش کوروت C9 باشد.

شورلت کوروت C8 هم‌اکنون پنج‌ساله است و شاید کمی زود باشد که بخواهیم در مورد C9 رؤیاپردازی کنیم ولی به نظر می‌رسد جنرال موتورز کار روی نسل بعدی سوپرکار خود را آغاز کرده زیرا این شرکت از استودیوهای طراحی خود خواسته طرح‌هایی را برای کوروت C9 ارائه کنند. خودرویی که در اینجا می‌بینید توسط مرکز طراحی اروپایی جدید جنرال موتورز در بریتانیا طراحی شده و یکی از سه کانسپت کوروت است که امسال از استودیوهای مختلف جنرال موتورز در سراسر جهان معرفی خواهند شد.

این کانسپت‌ها به شکل‌گیری ظاهر کورت C9 که در سال ۲۰۲۸ معرفی خواهد شد کمک می‌کنند. کانسپت اولی که حالا معرفی شده، هرچند شبیه خودرویی در بازی‌های ویدئویی به نظر می‌رسد اما بشدت از تاریخچهٔ کوروت وام گرفته است و در نیمهٔ بالایی کانسپت عناصری از کوروت‌های کلاسیک را می‌بینیم. به‌عنوان‌مثال، در عقب خودرو شاهد شیشهٔ نمادین دوقسمتی هستیم که به کوروت C2 سال ۱۹۶۳ اشاره دارد. در جلوی خودرو، دماغه‌ای چشمگیر با ورودی‌های هوای بزرگ دیده می‌شود که با شیشهٔ جلویی مشابه ویزور کلاه کاسکت همراه است. این شیشه هم مثل شیشهٔ عقب به‌صورت دوقسمتی طراحی شده است.

برخلاف نیمهٔ بالایی خودرو که بسیار معمولی‌تر و کوروت‌تر به نظر می‌رسد، نیمهٔ پایینی خودرو با استفاده از آخرین دانش‌های آیرودینامیک طراحی شده است تا هوا را بدون نیاز به اسپویلر هدایت کند. این کانسپت جذاب روی رینگ‌های ۲۲ اینچی در جلو و ۲۳ اینچی در عقب قرار گرفته و به گفتهٔ شورلت، در طراحی شاسی و سیستم تعلیق از خودروهای مسابقه‌ای الهام گرفته است. کانسپت کوروت ۴,۶۶۸ میلی‌متر طول، ۲,۱۷۹ میلی‌متر عرض و ۱,۰۳۴ میلی‌متر ارتفاع دارد. درهای گالوینگ هم تکمیل‌کنندهٔ ویژگی‌های بیرونی سوپراسپرت کانسپت شورلت هستند.

هرچند از داخل کانسپت کوروت C9 فقط یک تصویر منتشر شده ولی در همین تصویر هم می‌توانیم غربیلک فرمان مستطیل شکل را ببینیم. از مشخصات فنی این خودرو هم حرفی زده نشده ولی میدانیم که برخلاف کوروت‌های قبلی، خبری از پیشرانهٔ V8 نیست و کانسپت C9 از قوای محرکهٔ الکتریکی استفاده می‌کند.

جنرال موتورز آر آنجایی که مصمم است با کادیلاک و کوروت اروپایی‌ها را مغلوب کند، به‌تازگی مرکز طراحی پیشرفته و جدیدی را در میدلندز انگلستان افتتاح کرده است. ریاست این مرکز بر عهدهٔ «جولیان تامسون است» یعنی کسی که طراحی نسل اول لوتوس الیزه را در کارنامه دارد.

معاون ارشد طراحی جهان جنرال موتورز «مایکل سیمکو» در رابطه با کانسپت‌های کوروت گفته است:

ما از چندین استودیوی طراحی خواستیم تا کانسپت هایپرکاری را توسعه دهند که تا اواخر امسال بیشتر از آن خواهیم دید. این مهم بود که همهٔ آن‌ها به DNA تاریخی کوروت ادای احترام کنند اما هر استودیو تفسیر خلاقانه و منحصربه‌فرد خود را در این پروژه داشته است

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. VIPER

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (2665 ديدگاه)

    نه دیگه حرف از برقی نزنید

    موافقم 45
    مخالفم 3
    1. amir

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (3854 ديدگاه)

      ولی یه چیز دقت میکنم به نظرم جالب میاد اونم شباهت بعضی چاهای کانسپت به بعضی ماشین های دیگه است
      الان پنجره جلو شبیه کوئنیگزگ هاست مدل های آگرا و…. پنجره عقب کمی شباهت به برخی محصولات بوگاتی داره پانل های پایین بدنه مخصوصا پشت و عقب شبیه اون هایپر کار رد بول که معرفی شد هست
      شما نظرتون چیه ؟

      موافقم 19
      مخالفم 21
    2. امیرعلی

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (60 ديدگاه)

      والکری باشه؟

      موافقم 3
      مخالفم 14
    3. MehdiTurbo

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (2463 ديدگاه)

      تولید بشع میترکونه طراحیش خیلی خفن
      به لامبو و فراری جدیدا ترجیحش میدوم

      موافقم 19
      مخالفم 10
      1. محمدهادی

        ۱۹ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (2570 ديدگاه)

        بخش بالایی ماشین خیلی نرم و زیبا طراحی شده
        ولی بخش پایینی….
        زیادی حجیم و حوصله سربره
        کوروت باید بره بسمت ظرافت و ماندگاری
        ینی چیزی که در C4 و C5 میدیدیم

        موافقم 17
        مخالفم 3
        1. Suge knight

          ۱۹ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (58 ديدگاه)

          ظرافت و ماندگاری به سبک C6 و C7 و البته آپشن گیربکس دستی

    4. NAVID@@98

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (1232 ديدگاه)

      من میگم خدایی این اروپا و آمریکا یی ها خدایی فرق دارن با همه خداوکیلی یه کارهایی میکنن آدم کپ میکنه
      واقعا سخت کوش هستن

      موافقم 11
      مخالفم 3
  2. saeedfarshchian

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (310 ديدگاه)

    عجب چیزیه

    موافقم 8
    مخالفم 5
  3. (Ali(chevynova

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (7628 ديدگاه)

    کوروت ۷۲ ساله داره کم کم میشه f35
    البته در طول تاریخ این ماشین ۷۲ ساله کانسپتهای آینده نگرانه زیاد بوده مثل ماکو شارک ۱ و ۲

    کوروت همیشه اثبات کرده به راحتی میتونه پرفورمنس بالا رو در کنار قیمت مناسب و تولید انبوه عرضه بکنه

    بابا مرحبا ۱۹۵۳
    بابا مرحبا ماکو شارک ۱ و ۲
    بابا مرحبا ۵۸۰ اسب در سال ۱۹۶۹

    موافقم 18
    مخالفم 21
  4. amirboss

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    اگه این طرح نهایی بشه با یه هایپر کار از کوروت کبیر طرفیم.
    یه طراحی عالی و آیرودینامیک در کنار پیشرانه های الکتریکی که احتمالا حدود دوهزار اسب باشه.

    موافقم 13
    مخالفم 7
  5. Vette

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (541 ديدگاه)

    این اولین کانسپت از ۳ کانسپت C9 هست
    اونا هایبریدی و بنزینی هستن

    یه ویدیو هم یوتیوب top gear گذاشته
    ببینید خالی از لطف نیست
    این کانسپت جزئیات جالبی داره

    موافقم 10
    مخالفم 2
  6. Mr wrong

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (477 ديدگاه)

    شبیه هایپر کار های اروپای شرقیه یکی دوتا میسازن کارخونه ش ورشکست میشه

    موافقم 4
    مخالفم 16
  7. FcmZ

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (17 ديدگاه)

    چقدر زشته

    موافقم 5
    مخالفم 17
  8. BlackWing

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1455 ديدگاه)

    به احتمال خیلی زیاد کوروت نسل بعدی از موتور اسمال بلاک هشت سیلندر جدید جنرال موتورز که در حال توسعه هست استفاده میکنه و با سیستم هایبریدی تو مدل استاندارد قدرت های خیلی بالا تولید میکنه و با این طراحی ها و خروجی موتورش وارد قلمرو سوپرکارهای رده بالا میشه

    موافقم 14
    مخالفم 3
  9. Taha Ayoobi

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (5825 ديدگاه)

    اووووف
    شورلت داری چیکار می‌کنی

    موافقم 9
    مخالفم 7
  10. ar-ma-n

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (230 ديدگاه)

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2025/04/Corvette-C9-Concept-7.jpg

    عقبو بنازم 🤩

    ابهت آمریکایی بودن تو طراحیش معلوم .

    خیلی وقت بود کانسپت خوب از جنرال موتورز ندیده بودم همکاری انگلیسی ها با آمریکایی چیز خوبی درآمده

    موافقم 11
    مخالفم 2
  11. صامورایی

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (71 ديدگاه)

    بعید نیست کوروت به یک خانواده یا زیرمجموعه تبدیل بشه که هم کراس اور پرفورمنس، هم سوپر اسپرت هم هایپرکار رو در مجموعه خودش داشته باشه.

  12. Amir

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (124 ديدگاه)

    این اصلا کوروت نیست!!
    شاهد یک بی اصالتی دیگر از کوروت هستیم

    موافقم 4
    مخالفم 7
    1. Taha Ayoobi

      ۲۱ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (5825 ديدگاه)

      اصالت فقط کوروت

  13. Demon hellcat

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    برقی ها الان یه جوری شدن که صدای ماشین بنزینی تو کابین پخش می کنن تا راننده خوابش نبره هههههه
    خوب شورلت هم مثل بقیه شد دیگه
    ۱۰ ۲۰ سال پیش شورلت کوروت c4 داد
    داج ۲۰ سال پیش وایپر نسل اول داد
    هییی دنیا داره به کجا میره دیگه تا۴۰ سال دیگه فضا پیمای درون شهری داریم

  14. GENERAL CORVETTE

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (139 ديدگاه)

    برقی نخواهد بود
    شاید مدل برقی رو انحصارا برای اروپا توسعه بدن
    ولی به احتمال زیاد هایبریدی مثل ERAY و پلاگین هایبریدی خواهد بود همچنان V8 حفظ میشه
    شایدم V8 سوپرشارژ هم بهش اضافه بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا