شورلت سوپراسپرت کانسپتی را معرفی کرده که توسط مرکز طراحی جدید جنرال موتورز در انگلستان طراحی شده و میتواند پیشنمایش کوروت C9 باشد.
شورلت کوروت C8 هماکنون پنجساله است و شاید کمی زود باشد که بخواهیم در مورد C9 رؤیاپردازی کنیم ولی به نظر میرسد جنرال موتورز کار روی نسل بعدی سوپرکار خود را آغاز کرده زیرا این شرکت از استودیوهای طراحی خود خواسته طرحهایی را برای کوروت C9 ارائه کنند. خودرویی که در اینجا میبینید توسط مرکز طراحی اروپایی جدید جنرال موتورز در بریتانیا طراحی شده و یکی از سه کانسپت کوروت است که امسال از استودیوهای مختلف جنرال موتورز در سراسر جهان معرفی خواهند شد.
این کانسپتها به شکلگیری ظاهر کورت C9 که در سال ۲۰۲۸ معرفی خواهد شد کمک میکنند. کانسپت اولی که حالا معرفی شده، هرچند شبیه خودرویی در بازیهای ویدئویی به نظر میرسد اما بشدت از تاریخچهٔ کوروت وام گرفته است و در نیمهٔ بالایی کانسپت عناصری از کوروتهای کلاسیک را میبینیم. بهعنوانمثال، در عقب خودرو شاهد شیشهٔ نمادین دوقسمتی هستیم که به کوروت C2 سال ۱۹۶۳ اشاره دارد. در جلوی خودرو، دماغهای چشمگیر با ورودیهای هوای بزرگ دیده میشود که با شیشهٔ جلویی مشابه ویزور کلاه کاسکت همراه است. این شیشه هم مثل شیشهٔ عقب بهصورت دوقسمتی طراحی شده است.
برخلاف نیمهٔ بالایی خودرو که بسیار معمولیتر و کوروتتر به نظر میرسد، نیمهٔ پایینی خودرو با استفاده از آخرین دانشهای آیرودینامیک طراحی شده است تا هوا را بدون نیاز به اسپویلر هدایت کند. این کانسپت جذاب روی رینگهای ۲۲ اینچی در جلو و ۲۳ اینچی در عقب قرار گرفته و به گفتهٔ شورلت، در طراحی شاسی و سیستم تعلیق از خودروهای مسابقهای الهام گرفته است. کانسپت کوروت ۴,۶۶۸ میلیمتر طول، ۲,۱۷۹ میلیمتر عرض و ۱,۰۳۴ میلیمتر ارتفاع دارد. درهای گالوینگ هم تکمیلکنندهٔ ویژگیهای بیرونی سوپراسپرت کانسپت شورلت هستند.
هرچند از داخل کانسپت کوروت C9 فقط یک تصویر منتشر شده ولی در همین تصویر هم میتوانیم غربیلک فرمان مستطیل شکل را ببینیم. از مشخصات فنی این خودرو هم حرفی زده نشده ولی میدانیم که برخلاف کوروتهای قبلی، خبری از پیشرانهٔ V8 نیست و کانسپت C9 از قوای محرکهٔ الکتریکی استفاده میکند.
جنرال موتورز آر آنجایی که مصمم است با کادیلاک و کوروت اروپاییها را مغلوب کند، بهتازگی مرکز طراحی پیشرفته و جدیدی را در میدلندز انگلستان افتتاح کرده است. ریاست این مرکز بر عهدهٔ «جولیان تامسون است» یعنی کسی که طراحی نسل اول لوتوس الیزه را در کارنامه دارد.
معاون ارشد طراحی جهان جنرال موتورز «مایکل سیمکو» در رابطه با کانسپتهای کوروت گفته است:
ما از چندین استودیوی طراحی خواستیم تا کانسپت هایپرکاری را توسعه دهند که تا اواخر امسال بیشتر از آن خواهیم دید. این مهم بود که همهٔ آنها به DNA تاریخی کوروت ادای احترام کنند اما هر استودیو تفسیر خلاقانه و منحصربهفرد خود را در این پروژه داشته است
VIPER
۱۹ فروردین ۱۴۰۴نه دیگه حرف از برقی نزنید
amir
۱۹ فروردین ۱۴۰۴ولی یه چیز دقت میکنم به نظرم جالب میاد اونم شباهت بعضی چاهای کانسپت به بعضی ماشین های دیگه است
الان پنجره جلو شبیه کوئنیگزگ هاست مدل های آگرا و…. پنجره عقب کمی شباهت به برخی محصولات بوگاتی داره پانل های پایین بدنه مخصوصا پشت و عقب شبیه اون هایپر کار رد بول که معرفی شد هست
شما نظرتون چیه ؟
امیرعلی
۱۹ فروردین ۱۴۰۴والکری باشه؟
MehdiTurbo
۱۹ فروردین ۱۴۰۴تولید بشع میترکونه طراحیش خیلی خفن
به لامبو و فراری جدیدا ترجیحش میدوم
محمدهادی
۱۹ فروردین ۱۴۰۴بخش بالایی ماشین خیلی نرم و زیبا طراحی شده
ولی بخش پایینی….
زیادی حجیم و حوصله سربره
کوروت باید بره بسمت ظرافت و ماندگاری
ینی چیزی که در C4 و C5 میدیدیم
Suge knight
۱۹ فروردین ۱۴۰۴ظرافت و ماندگاری به سبک C6 و C7 و البته آپشن گیربکس دستی
NAVID@@98
۱۹ فروردین ۱۴۰۴من میگم خدایی این اروپا و آمریکا یی ها خدایی فرق دارن با همه خداوکیلی یه کارهایی میکنن آدم کپ میکنه
واقعا سخت کوش هستن
saeedfarshchian
۱۹ فروردین ۱۴۰۴عجب چیزیه
(Ali(chevynova
۱۹ فروردین ۱۴۰۴کوروت ۷۲ ساله داره کم کم میشه f35
البته در طول تاریخ این ماشین ۷۲ ساله کانسپتهای آینده نگرانه زیاد بوده مثل ماکو شارک ۱ و ۲
کوروت همیشه اثبات کرده به راحتی میتونه پرفورمنس بالا رو در کنار قیمت مناسب و تولید انبوه عرضه بکنه
بابا مرحبا ۱۹۵۳
بابا مرحبا ماکو شارک ۱ و ۲
بابا مرحبا ۵۸۰ اسب در سال ۱۹۶۹
amirboss
۱۹ فروردین ۱۴۰۴اگه این طرح نهایی بشه با یه هایپر کار از کوروت کبیر طرفیم.
یه طراحی عالی و آیرودینامیک در کنار پیشرانه های الکتریکی که احتمالا حدود دوهزار اسب باشه.
Vette
۱۹ فروردین ۱۴۰۴این اولین کانسپت از ۳ کانسپت C9 هست
اونا هایبریدی و بنزینی هستن
یه ویدیو هم یوتیوب top gear گذاشته
ببینید خالی از لطف نیست
این کانسپت جزئیات جالبی داره
Mr wrong
۱۹ فروردین ۱۴۰۴شبیه هایپر کار های اروپای شرقیه یکی دوتا میسازن کارخونه ش ورشکست میشه
FcmZ
۱۹ فروردین ۱۴۰۴چقدر زشته
BlackWing
۱۹ فروردین ۱۴۰۴به احتمال خیلی زیاد کوروت نسل بعدی از موتور اسمال بلاک هشت سیلندر جدید جنرال موتورز که در حال توسعه هست استفاده میکنه و با سیستم هایبریدی تو مدل استاندارد قدرت های خیلی بالا تولید میکنه و با این طراحی ها و خروجی موتورش وارد قلمرو سوپرکارهای رده بالا میشه
Taha Ayoobi
۱۹ فروردین ۱۴۰۴اووووف
شورلت داری چیکار میکنی
ar-ma-n
۱۹ فروردین ۱۴۰۴https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2025/04/Corvette-C9-Concept-7.jpg
عقبو بنازم 🤩
ابهت آمریکایی بودن تو طراحیش معلوم .
خیلی وقت بود کانسپت خوب از جنرال موتورز ندیده بودم همکاری انگلیسی ها با آمریکایی چیز خوبی درآمده
صامورایی
۱۹ فروردین ۱۴۰۴بعید نیست کوروت به یک خانواده یا زیرمجموعه تبدیل بشه که هم کراس اور پرفورمنس، هم سوپر اسپرت هم هایپرکار رو در مجموعه خودش داشته باشه.
Amir
۱۹ فروردین ۱۴۰۴این اصلا کوروت نیست!!
شاهد یک بی اصالتی دیگر از کوروت هستیم
Taha Ayoobi
۲۱ فروردین ۱۴۰۴اصالت فقط کوروت
Demon hellcat
۱۹ فروردین ۱۴۰۴برقی ها الان یه جوری شدن که صدای ماشین بنزینی تو کابین پخش می کنن تا راننده خوابش نبره هههههه
خوب شورلت هم مثل بقیه شد دیگه
۱۰ ۲۰ سال پیش شورلت کوروت c4 داد
داج ۲۰ سال پیش وایپر نسل اول داد
هییی دنیا داره به کجا میره دیگه تا۴۰ سال دیگه فضا پیمای درون شهری داریم
GENERAL CORVETTE
۲۱ فروردین ۱۴۰۴برقی نخواهد بود
شاید مدل برقی رو انحصارا برای اروپا توسعه بدن
ولی به احتمال زیاد هایبریدی مثل ERAY و پلاگین هایبریدی خواهد بود همچنان V8 حفظ میشه
شایدم V8 سوپرشارژ هم بهش اضافه بشه