کوروت Z06 در پیست نوربرگرینگ با رانندگی کریستین گبهارت از نشریهٔ اسپرت اتو موفق به ثبت تایم ۷ دقیقه و ۱۰ ثانیه شده است.
هرچند کوروت Z06 چند سالی است به بازار آمده ولی تاکنون در پیست نوربرگرینگ تایم رسمی ثبت نکرده است. بااینحال، سپتامبر امسال نشریه اسپرت اتو آلمان این سوپرکار آمریکایی را به جهنم سبز برده تا مشخص شود در قیاس با رقبا چه عملکردی خواهد داشت. هرچند تایم Z06 غیررسمی بوده اما زمان چشمگیری را به ثبت رسانده است. کوروت یک دور نوربرگرینگ را با رانندگی کریستین گبهارت در ۷ دقیقه و ۱۰.۵ ثانیه طی کرده است. هرچند این تایم با سریعترین لپ تایم نوربرگرینگ فاصلهٔ زیادی دارد ولی از خودروهایی مثل پورشه ۹۱۸ با ۷ دقیقه و ۱۳ ثانیه و مرسدس AMG GT R با ۷ دقیقه و ۱۰.۹ ثانیه سریعتر است.
هرچند مقایسهٔ این تایم غیررسمی با لپ تایمهای رسمی رقبا درست نیست ولی نشان میدهد که Z06 در پیست بسیار سریع است و بهاحتمالزیاد، جا برای بهبود این زمان وجود دارد. خودرویی که برای این تایم زنی استفاده شده، با لاستیکهای میشلین اسپرت کاپ ۲ R و از نسخهٔ بازار آمریکا است. این یعنی در کوروت موردبحث فیلتر ذرات که موتور را خفه و قدرت را کاهش میدهد وجود نداشته است؛ بنابراین، پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 تنفس طبیعی میللنگ تخت خودرویی که گبهارت با آن رانندگی کرده، همان ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور استاندارد را تولید میکند.
با این عملکرد چشمگیر Z06 در جهنم سبز، بسیار مشتاق حضور کوروت ZR1 جدید در پیست مشهور آلمان هستیم که از پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری توئین توربو استفاده میکند و با ۱۰۶۴ اسب بخار قدرت، بهاحتمالزیاد در نوربرگرینگ بسیار سریع عمل خواهد کرد.
POUYAN
۲۴ آبان ۱۴۰۳در خوب بودن Z06 شکی نیست
ولی آنچنان رکورد چشمگیری هم ثبت نکرده حتی با وجود غیر رسمی بودن.
👊
۲۴ آبان ۱۴۰۳دقیقا . کافیه با لپ تایم رقیبش یعنی پورشه ۹۱۱ نسل ۹۹۲ مقایسه کنید . البته امیدوارم GM روزی با یه راننده حرفه ای و مورد قبول خودش بیاد و اینکار رو انجام بده اما حالا بهتر مشخص میشه چرا GM تمایلی نداره باگذر چندین سال بیاد در نوربرگ حضور پیدا کنه . و همچنین چرا طرفدارانش پشت عناوینی مثل بیشترین خروجی v8 تنفس طبیعی ، یا قیمت ارزان و مردمی قایم میشن و ازینکه اسم نوربرگ و محک زدن کوروت بیاد وسط ، ترس دارن .
خودروی خوبیه اما با وجود زیرپا گذاشتن اصالت ۷۰ ساله و ریشهی امریکاییش ( یعنی موتور جلو – دف عقب ) بازم نمیتونه براحتی در مقابل رقبای اروپایی قد عَلَم کنه .
اینجاست که اون الفاظ الکی گرون از اساس میره زیر سوال . حالا مشخصه اون پولا کجا رفته و خرج شده
Vette
۲۴ آبان ۱۴۰۳در خیلی از پیست های دیگر مثل ویرجینیا و مگنی کورس فرانسه سریعتر از رقباش بوده
اینجا کند تره
اینو در نطر بگیرید این رکورد رسمی نیست
این رکورد توسط مجله اسپرت اتو ثبت شده
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۲۴ آبان ۱۴۰۳وقتی فقط یک بخشی از ماجرا رو نگاه میکنی و راجبش نظر میدید.رفیق این تیم تا الان با خیلی از ماشینها تو رینگ اقدام به ثبت تایم کردن و نکته اینجاست که تایمهاسون با خوده کمپانیها بسیار فرق داره.یک مورد مکلارن ۷۲۰ هست که تایم ۷دقیقه و ۸ دهم ثانیه ثبت کردن یعنی مکلارن با ۷۲۰ اسب، وزن بسیار عالی گشتاور بسیار بالا که از انجین توربو بدست میاد و آیرودینامیک فعال نمیتونه زیر ۷ دقیقه بزنه.یا شوی با کامارو zl1 تو همین پیست تایم ۷.۱۶ ثبت کرده یعنی این همه هزینه و ساخت یک ماشین کاملا متفاوت با نسل قبل اونم کوروت برای ۶ ثانیه زحمت کشیده.بهت قول میدم به راحتی تایم زیر ۶.۵۰ رو میزنه خودم میگم ۶.۴۵ رو میزنه.
JaMsHiD-B
۲۴ آبان ۱۴۰۳مشتاق ZR1 ، حد نهایی یه کوروت هستم
خیلی هیجان انگیزه
آدرنالین در حد اعلا
Taha Ayoobi
۲۴ آبان ۱۴۰۳حدنهایی که زوراعه
JaMsHiD-B
۲۵ آبان ۱۴۰۳اینم درسته👍
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۲۴ آبان ۱۴۰۳این نشون میده که رکورد گیری اگر توسط شوی انجام بشه به راحتی ۶.۴۵ رو میزنه.نکته بعدی ضعف آشکار این راننده مثلا معروف در تعویض دندهاست اگر به خود ماشین واگذار میکرد ویدئو خیلی قشنگتر میشد در تمام پیچها در انتخاب دنده به شدت سر در گم هست خیلی وقتها ماشین تو یه دنده تخته گاز میمونه در حالی که باید یه دنده سبک کنه بعضی جاها دنده رو کم نمیکنه.نکته عجیب اینجاست همین تیم با کوروت z06 نسل قبل اونم با گیربکس دستی تایم ۷.۱۳ زده.در مورد رکورد گیریه خود کمپانی فقط بگم شوی با کامارو تایم ۷.۱۶ رو ثبت کرده.
(Ali(chevynova
۲۴ آبان ۱۴۰۳ماشالاه کوروت اصیل
باعث افتخار گذشتگانت شدی
کوروتzr1 مدل1969 با ۵۸۰ اسب بهت افتخار میکنه
کوروت c1 مدل ۱۹۵۷ با موتور انژکتوریش بهت افتخار میکنه
قیمت مناسب ، پرفورمنس عالی ،تولید انبوه
کوروت اصیل ترین سوپر اسپرت جهان
(Ali(chevynova
۲۴ آبان ۱۴۰۳ماشالاه کوروت
ماشالاه استینگری ۱۹۶۳
ماشالاهzr1 مدل ۱۹۶۹
ماشالاه قدرت ۴۵۰ اسبی در سال ۱۹۶۶
ehsan
۲۴ آبان ۱۴۰۳مگه رکورد پورشه ۹۱۸ زیر ۷ دقیقه نبود
فکر کنم ۶ دقیقه ۵۷ ثانیه یا ۵۹
امیر دهقان
۲۴ آبان ۱۴۰۳اون تایم رسمی 918 هست که توسط خود پورشه ثبت شد و 6 دقیقه و 57 ثانیه زد
تایمی که اینجا مقایسه شده، تایمیه که توسط همین نشریه اسپرت اتو با 918 ثبت شد و 7 دقیقه و 13 ثانیه هست
مازیار
۲۴ آبان ۱۴۰۳اما تو مقاله گفته شد 7:30
کلا یه کمی دستپاچهوار شد همه چی
امیر دهقان
۲۴ آبان ۱۴۰۳بله درسته متن رو اصلاح کردم
مقایسه با تایم 918 هم توسط سایت موتور وان انجام شده نه ما!!
مازیار
۲۴ آبان ۱۴۰۳خدا رو چه دیدی؟
شاید پدال هم روزی از این مقایسهها انجام داد
خشایار کیانی
۲۴ آبان ۱۴۰۳احتمالا zr1 بتونه رکورد نوربرگ رینگو جابجا کنه
Taha Ayoobi
۲۴ آبان ۱۴۰۳یا الله
ZO6 با تایم غیر رسمی اینه،
حالا ببین همین با تایم رسمی چیه،
بعدش ببین ZR1 چیه،
و در آخر ببین Zora قراره چی باشه…
hosen
۲۵ آبان ۱۴۰۳طاها همین z06 با اون انجین شاهکارش واسه ما بسه بیشتر دیوونه مون نکن
Taha Ayoobi
۲۵ آبان ۱۴۰۳👌
خداشاهده مخ خودم داره سوت میکشه😅
مازیار
۲۴ آبان ۱۴۰۳احیانا تیتر اشتباه نزدی؟
رکورد ۹۱۸ ۶:۵۷ نیست؟
امیر دهقان
۲۴ آبان ۱۴۰۳بالاتر توضیح دادم
مازیار
۲۴ آبان ۱۴۰۳بله توضیح رو دیدم
هرچند دفعه اول هست که میبینم مقایسهای به این شکل درمیاد
اما سوال اینجاست که چرا بعد دو سال بزن و بگیر باید دوتا تایم غیرعادی از این خودرو ببینیم؟ تایم تو ترافیک و تایم غیررسمی!!
البته ممکنه مقامات GM مثل آلمانیها بدنبال تیترسازی نباشن و مثلا رفته بودن شمال آلمان پیکنیک که یه بلیط نوربرگرینگ کف جاده پیدا کردن و گفتن بریم یه دوری بزنیم ضمن اینکه بازار حدسیات هم داغ میشه
Vette
۲۴ آبان ۱۴۰۳کلا جی ام واسه تحقیق و توسعه از نوربر استفاده میکنه . اونم تو روز عادی و ترافیک میره
پیست رزرو نمیکنه
مازیار
۲۵ آبان ۱۴۰۳تحقیق و توسعه؟
دو سال بعد معرفی؟
جالبه
Taha Ayoobi
۲۵ آبان ۱۴۰۳الان مگه جی ام بُرده نوربرگ؟
👊
۲۴ آبان ۱۴۰۳اگر حریفش رو 911 GT3 در نظر بگیریم ، اختلاف زیادی دارند . 911 با همین تایر ها تونسته بود تایم 6:55 بزنه ( نسل ۹۹۲ ) که نشون میده پورشه ۱۵ ثانیه سریعتر بوده !
حالا تازه نسخه امریکایی کوروت بوده
مهارت راننده هم اگر زیر سوال ببریم باز هم خیلیی بعیده بتونه برسه
B
۲۴ آبان ۱۴۰۳پورشه دو برابر قیمت داره وظیفشه بهتر باشه اگه نباشه تاسف باره
Taha Ayoobi
۲۴ آبان ۱۴۰۳مگه تایم 911 غیر رسمی بوده؟
datsun
۲۴ آبان ۱۴۰۳رکورد پورش ۹۱۸ اسپایدر سال ۲۰۱۳ تایم 6:57 بود جناب دهقان
امیر دهقان
۲۴ آبان ۱۴۰۳بالاتر توضیح دادم
JDM سابق
۲۴ آبان ۱۴۰۳کوروت نسل قبلی براحتی این رکورد رو له میکنه
همیشه کمپانی به صورت رسمی رکورد گیری میکنه به مراتب سریعتر از باقی رکورد هاست
R@min
۲۴ آبان ۱۴۰۳با اینکه پیچ هارو باز می رفتی و با ماشین موتور وسط اور استیر داشتی، با اینکه تو کفی پارو از پدال برمی داشتی و تو دنده بلند نگه داشتی بازم تایم خوبی زدی.
جالبه این دوستان جرمن مجله اسپرت اتو وقتی پشت ماشین آلمانی میشن چنان مهارتی نشون میدن و جوری به ماشین فشار میارن انگار آخرین دور زندگیشونه تا به یه ماشین غیر آلمانی میرسن میشن یهو همه چی تو مغزشون پاک میشه چقدر عجیبه واقعا !!
Vette
۲۴ آبان ۱۴۰۳رامین جان . مشکلی اصن نیست
این تایم اصن قابل قضاوت نیست چون توسط مجله زده شده . توسط کار خونه و راننده حرفه ای مثل نیکی کتسبرگ زده نشده
تو مگنی کورس فرانسه و ویرجینیا آمریکا سرعت این ماشین معلوم شده .
R@min
۲۵ آبان ۱۴۰۳Z06 تو هر پیستی از همه رقباش سریع تره این اصلا جای بحث نداره.
راننده این مجله هم حرفه ای هست فقط رو ماشین غیر آلمانی بطور عامدانه شل می کنن تا خدایی نکرده محصولات آلمانی تو زمین بازیشون زیر سوال نرن و طرفداراش دچار حملات عصبی نشن و تیترسازی ها برای جماعت عکس و عدد بمونه. طرف از قصد تو کفی رو دنده اور درایو می مونه تا سرعت بالاتر از ۲۵۰ کیلومتر نره و دور گیری کند باشه ! دنده ۶ و ۷ برای کاهش مصرف سوخت هست و دورگیری کند می کنه تا مصرف سوخت بالا نره. در واقع حداکثر قدرت و سرعت از دنده ۱ تا ۵ هست و در همه سوپراسپرت های دو کلاچ مشترکه، حتی دنده دستی هایی مثل شلبی GT350 هم دنده اور درایو دارن.
حالا همین ویدیو تایم زنی و تمام محصولات غیر آلمانی با تایم زنیش با 911 و بلک سریز مقایسه کنین یا حتی با رکوردزنی مجله کارانددرایو مقایسه کنین.
Elmiraj
۲۴ آبان ۱۴۰۳این تایم میگه ۰.۵ ثانیه از zo6 نسل قبل هم کند تر بوده 😂
Vette
۲۴ آبان ۱۴۰۳باید توجه به این داشت که این رکورد . توسط کارخانه ثبت نشده . و توسط مجله اسپرت اتو ثبت شده
این مجله با ۹۱۱ gt3 تایم ۷.۰۵ زده . در صورتی که خود پورشه ۶.۵۵ زده
Silent
۲۴ آبان ۱۴۰۳می تونه نسخه ZORA رو به سبک خود پورشه ارایه بده “”وایزاخ پک”” بدون صندلی و سیستم عایق بندی و کفپوش ها… چ کاری بوود
amirboss
۲۴ آبان ۱۴۰۳درصورت قدم گذاشتن ZR1 به پیست، با توجه با پرفورمنسی که داره به طور قطع رکورد زیر ۶/۳۰ میزنه.
R
۲۵ آبان ۱۴۰۳گبهارت راننده نیس باو این یارو رو نمیدونم واس چی میارن تمام تایماش با رکوردای راننده های خود شرکت فاصله وحشتناکی داره من رکورداشو با هیچ پیست و ماشینی قبول ندارم
حمیدرضا
۲۵ آبان ۱۴۰۳جالبه که همین مجله پنج سال پیش با 488 pista عهد بوق با رانندگی همین اقا تایم ۷:۰۰ رو ثبت کرده😉 تازه ماشین المانی هم نبوده🤪
BlackWing
۲۵ آبان ۱۴۰۳خیلی عجیبه شورولت هنوز بعد از ۳سال از رونمایی این ماشین هنوز تایمی براش ثبت نکرده ، هیچ توضیح درست حسابی هم براش نمیده !
نه من Z06 دارم نه احتمالاً مخاطبین این سایت که مثل من دوست دارین تایم این ماشینا بدست بیاد ، خیلی هامون داریم اشتیاق نشون میدیم ، نمیدونم اون کوروت فن تو امریکا که همه نسل های Z06 رو داره چطور میتونه دندون رو جیگر بزاره !!
Taha Ayoobi
۲۵ آبان ۱۴۰۳به نظر شما چرا خود جی ام نمیاد رسما تایم بگیره در حالی که ZO6 میتونه خیلی رکورد هارو بزنه؟
BlackWing
۲۵ آبان ۱۴۰۳والا سوال منم همینه
B
۲۶ آبان ۱۴۰۳رکورد نوربرگ برای آلمانی ها و زیر مجموعه هاشون خیلی با ارزشه وگرنه فراری تا حالا دیدی تایم پیست بزنه ؟
آمریکایی ها هم یکی در میون ولی ممکنه با zr1 تلاش هایی انجام بدن
Nismo
۲۵ آبان ۱۴۰۳برای من هم سواله! این ماشین کاملا توانایی رکورد زنی و رقابت پا به پا و حتی عملکرد بهتر از رقباش رو داره
قدرت بالا، گیربکس سریع، وزن مناسب، سیستم تعلیق فوق العاده همه اینا در کنار پکیج z07 میتونه راحت تایم گیری کنن
و به زیر 7 برسن
اما اینکه چرا شورلت داره از انجام اینکار خودداری میکنه رو نمیدونم
Iman 007
۲۵ آبان ۱۴۰۳ببین چقدر پورشه خفنه که بعد چند سال رکوردش زده شده
Iman 007
۲۵ آبان ۱۴۰۳ولی به zr1 خیلی امید دارم میدونم خیلی خفنه میتونه رکورد. دارد جابه جا کنه
ابوالفضل
۲۶ آبان ۱۴۰۳وقتی تو رکورد غیررسمی تایم کمتری از پورشه زده
پس به صورت رسمی هم ۶.۵۷ پورشه رو میزنه
تا تست رسمی صورت نگیره نمیشه نظر قطعی راجب کوروت داد
M power
۲۷ آبان ۱۴۰۳رکوردش هنوز به m8کامپیتیشن نرسیده
حمیدرضا
۷ آذر ۱۴۰۳خداوکیلی بد رانندگی کرد. همش دنده مرده بود. بین دقیقه شش و هفت یه جاده صاف بود. خیلییییی طول کشید تا یه ۳۰۰ تا برسه سرعتش. سرعت بالا همش داشت با دنده ۷ میرفت