شورلت

رکوردزنی کوروت Z06 در نوربرگ‌رینگ، سریع‌تر از پورشه 918

کوروت Z06 در پیست نوربرگ‌رینگ با رانندگی کریستین گبهارت از نشریهٔ اسپرت اتو موفق به ثبت تایم ۷ دقیقه و ۱۰ ثانیه شده است.

هرچند کوروت Z06 چند سالی است به بازار آمده ولی تاکنون در پیست نوربرگ‌رینگ تایم رسمی ثبت نکرده است. بااین‌حال، سپتامبر امسال نشریه اسپرت اتو آلمان این سوپرکار آمریکایی را به جهنم سبز برده تا مشخص شود در قیاس با رقبا چه عملکردی خواهد داشت. هرچند تایم Z06 غیررسمی بوده اما زمان چشمگیری را به ثبت رسانده است. کوروت یک دور نوربرگ‌رینگ را با رانندگی کریستین گبهارت در ۷ دقیقه و ۱۰.۵ ثانیه طی کرده است. هرچند این تایم با سریع‌ترین لپ تایم نوربرگ‌رینگ فاصلهٔ زیادی دارد ولی از خودروهایی مثل پورشه ۹۱۸ با ۷ دقیقه و ۱۳ ثانیه و مرسدس AMG GT R با ۷ دقیقه و ۱۰.۹ ثانیه سریع‌تر است.

هرچند مقایسهٔ این تایم غیررسمی با لپ تایم‌های رسمی رقبا درست نیست ولی نشان می‌دهد که Z06 در پیست بسیار سریع است و به‌احتمال‌زیاد، جا برای بهبود این زمان وجود دارد. خودرویی که برای این تایم زنی استفاده شده، با لاستیک‌های میشلین اسپرت کاپ ۲ R و از نسخهٔ بازار آمریکا است. این یعنی در کوروت موردبحث فیلتر ذرات که موتور را خفه و قدرت را کاهش می‌دهد وجود نداشته است؛ بنابراین، پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 تنفس طبیعی میل‌لنگ تخت خودرویی که گبهارت با آن رانندگی کرده، همان ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور استاندارد را تولید می‌کند.

با این عملکرد چشمگیر Z06 در جهنم سبز، بسیار مشتاق حضور کوروت ZR1 جدید در پیست مشهور آلمان هستیم که از پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری توئین توربو استفاده می‌کند و با ۱۰۶۴ اسب بخار قدرت، به‌احتمال‌زیاد در نوربرگ‌رینگ بسیار سریع عمل خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۰ دیدگاه‌ها

  1. POUYAN

    ۲۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (208 ديدگاه)

    در خوب بودن Z06 شکی نیست
    ولی آنچنان رکورد چشمگیری هم ثبت نکرده حتی با وجود غیر رسمی بودن.

    موافقم 46
    مخالفم 11
    1. 👊

      ۲۴ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (21 ديدگاه)

      دقیقا . کافیه با لپ تایم رقیبش یعنی پورشه ۹۱۱ نسل ۹۹۲ مقایسه کنید . البته امیدوارم GM روزی با یه راننده حرفه ای و مورد قبول خودش بیاد و اینکار رو انجام بده اما حالا بهتر مشخص میشه چرا GM تمایلی نداره باگذر چندین سال بیاد در نوربرگ حضور پیدا کنه . و همچنین چرا طرفدارانش پشت عناوینی مثل بیشترین خروجی v8 تنفس طبیعی ، یا قیمت ارزان و مردمی قایم میشن و ازینکه اسم نوربرگ و محک زدن کوروت بیاد وسط ، ترس دارن .
      خودروی خوبیه اما با وجود زیرپا گذاشتن اصالت ۷۰ ساله و ریشه‌ی امریکاییش ( یعنی موتور جلو – دف عقب ) بازم نمیتونه براحتی در مقابل رقبای اروپایی قد عَلَم کنه .
      اینجاست که اون الفاظ الکی گرون از اساس میره زیر سوال . حالا مشخصه اون پولا کجا رفته و خرج شده

      موافقم 31
      مخالفم 40
      1. Vette

        ۲۴ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (527 ديدگاه)

        در خیلی از پیست های دیگر مثل ویرجینیا و مگنی کورس فرانسه سریعتر از رقباش بوده
        اینجا کند تره
        اینو در نطر بگیرید این رکورد رسمی نیست
        این رکورد توسط مجله اسپرت اتو ثبت شده

        موافقم 23
        مخالفم 7
      2. یانکی من هم فرزند کسی هستم

        ۲۴ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (354 ديدگاه)

        وقتی فقط یک بخشی از ماجرا رو نگاه می‌کنی و راجبش نظر میدید.رفیق این تیم تا الان با خیلی از ماشینها تو رینگ اقدام به ثبت تایم کردن و نکته اینجاست که تایمهاسون با خوده کمپانیها بسیار فرق داره.یک مورد مک‌لارن ۷۲۰ هست که تایم ۷دقیقه و ۸ دهم ثانیه ثبت کردن یعنی مک‌لارن با ۷۲۰ اسب، وزن بسیار عالی گشتاور بسیار بالا که از انجین توربو بدست میاد و آیرودینامیک فعال نمیتونه زیر ۷ دقیقه بزنه.یا شوی با کامارو zl1 تو همین پیست تایم ۷.۱۶ ثبت کرده یعنی این همه هزینه و ساخت یک ماشین کاملا متفاوت با نسل قبل اونم کوروت برای ۶ ثانیه زحمت کشیده.بهت قول میدم به راحتی تایم زیر ۶.۵۰ رو میزنه خودم میگم ۶.۴۵ رو میزنه.

        موافقم 23
        مخالفم 11
  2. JaMsHiD-B

    ۲۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (2985 ديدگاه)

    مشتاق ZR1 ، حد نهایی یه کوروت هستم
    خیلی هیجان انگیزه
    آدرنالین در حد اعلا

    موافقم 25
    مخالفم 5
    1. Taha Ayoobi

      ۲۴ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (4692 ديدگاه)

      حدنهایی که زوراعه

      موافقم 15
      مخالفم 6
      1. JaMsHiD-B

        ۲۵ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (2985 ديدگاه)

        اینم درسته👍

        موافقم 4
        مخالفم 2
  3. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۲۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (354 ديدگاه)

    این نشون میده که رکورد گیری اگر توسط شوی انجام بشه به راحتی ۶.۴۵ رو میزنه.نکته بعدی ضعف آشکار این راننده مثلا معروف در تعویض دندهاست اگر به خود ماشین واگذار میکرد ویدئو خیلی قشنگتر میشد در تمام پیچها در انتخاب دنده به شدت سر در گم هست خیلی وقتها ماشین تو یه دنده تخته گاز میمونه در حالی که باید یه دنده سبک کنه بعضی جاها دنده رو کم نمیکنه.نکته عجیب اینجاست همین تیم با کوروت z06 نسل قبل اونم با گیربکس دستی تایم ۷.۱۳ زده.در مورد رکورد گیریه خود کمپانی فقط بگم شوی با کامارو تایم ۷.۱۶ رو ثبت کرده.

    موافقم 19
    مخالفم 18
  4. (Ali(chevynova

    ۲۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (7396 ديدگاه)

    ماشالاه کوروت اصیل
    باعث افتخار گذشتگانت شدی
    کوروتzr1 مدل1969 با ۵۸۰ اسب بهت افتخار میکنه
    کوروت c1 مدل ۱۹۵۷ با موتور انژکتوریش بهت افتخار میکنه
    قیمت مناسب ، پرفورمنس عالی ،تولید انبوه
    کوروت اصیل ترین سوپر اسپرت جهان

    موافقم 29
    مخالفم 30
  5. (Ali(chevynova

    ۲۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (7396 ديدگاه)

    ماشالاه کوروت
    ماشالاه استینگری ۱۹۶۳
    ماشالاهzr1 مدل ۱۹۶۹
    ماشالاه قدرت ۴۵۰ اسبی در سال ۱۹۶۶

    موافقم 3
    مخالفم 1
  6. ehsan

    ۲۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (195 ديدگاه)

    مگه رکورد پورشه ۹۱۸ زیر ۷ دقیقه نبود
    فکر کنم ۶ دقیقه ۵۷ ثانیه یا ۵۹

    موافقم 15
    مخالفم 2
    1. امیر دهقان

      ۲۴ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (751 ديدگاه)

      اون تایم رسمی 918 هست که توسط خود پورشه ثبت شد و 6 دقیقه و 57 ثانیه زد
      تایمی که اینجا مقایسه شده، تایمیه که توسط همین نشریه اسپرت اتو با 918 ثبت شد و 7 دقیقه و 13 ثانیه هست

      موافقم 14
      مخالفم 7
      1. مازیار

        ۲۴ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (974 ديدگاه)

        اما تو مقاله گفته شد 7:30
        کلا یه کمی دستپاچه‌وار شد همه چی

        موافقم 7
        مخالفم 1
        1. امیر دهقان

          ۲۴ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (751 ديدگاه)

          بله درسته متن رو اصلاح کردم
          مقایسه با تایم 918 هم توسط سایت موتور وان انجام شده نه ما!!

        2. مازیار

          ۲۴ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (974 ديدگاه)

          خدا رو چه دیدی؟
          شاید پدال هم روزی از این مقایسه‌ها انجام داد

          موافقم 12
          مخالفم 2
  7. خشایار کیانی

    ۲۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (16 ديدگاه)

    احتمالا zr1 بتونه رکورد نوربرگ رینگو جابجا کنه

    موافقم 11
    مخالفم 11
  8. Taha Ayoobi

    ۲۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (4692 ديدگاه)

    یا الله
    ZO6 با تایم غیر رسمی اینه،
    حالا ببین همین با تایم رسمی چیه،
    بعدش ببین ZR1 چیه،
    و در آخر ببین Zora قراره چی باشه…

    موافقم 17
    مخالفم 11
    1. hosen

      ۲۵ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (928 ديدگاه)

      طاها همین z06 با اون انجین شاهکارش واسه ما بسه بیشتر دیوونه مون نکن

      موافقم 4
      مخالفم 4
      1. Taha Ayoobi

        ۲۵ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (4692 ديدگاه)

        👌
        خداشاهده مخ خودم داره سوت میکشه😅

        موافقم 4
        مخالفم 7
  9. مازیار

    ۲۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (974 ديدگاه)

    احیانا تیتر اشتباه نزدی؟
    رکورد ۹۱۸ ۶:۵۷ نیست؟

    موافقم 5
    مخالفم 2
    1. امیر دهقان

      ۲۴ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (751 ديدگاه)

      بالاتر توضیح دادم

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. مازیار

        ۲۴ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (974 ديدگاه)

        بله توضیح رو دیدم
        هرچند دفعه اول هست که می‌بینم مقایسه‌ای به این شکل درمیاد
        اما سوال اینجاست که چرا بعد دو سال بزن و بگیر باید دوتا تایم غیرعادی از این خودرو ببینیم؟ تایم تو ترافیک و تایم غیررسمی!!
        البته ممکنه مقامات GM مثل آلمانی‌ها بدنبال تیترسازی نباشن و مثلا رفته بودن شمال آلمان پیک‌نیک که یه بلیط نوربرگ‌رینگ کف جاده پیدا کردن ‌و گفتن بریم یه دوری بزنیم ضمن اینکه بازار حدسیات هم داغ میشه

        موافقم 11
        مخالفم 1
        1. Vette

          ۲۴ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (527 ديدگاه)

          کلا جی ام واسه تحقیق و توسعه از نوربر استفاده میکنه . اونم تو روز عادی و ترافیک میره
          پیست رزرو نمیکنه

          موافقم 4
          مخالفم 7
        2. مازیار

          ۲۵ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (974 ديدگاه)

          تحقیق و توسعه؟
          دو سال بعد معرفی؟
          جالبه

          موافقم 8
          مخالفم 4
        3. Taha Ayoobi

          ۲۵ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (4692 ديدگاه)

          الان مگه جی ام بُرده نوربرگ؟

          موافقم 4
          مخالفم 6
  10. 👊

    ۲۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    اگر حریفش رو 911 GT3 در نظر بگیریم ،‌ اختلاف زیادی دارند . 911 با همین تایر ها تونسته بود تایم 6:55 بزنه ( نسل ۹۹۲ ) که نشون میده پورشه ۱۵ ثانیه سریعتر بوده !
    حالا تازه نسخه امریکایی کوروت بوده
    مهارت راننده هم اگر زیر سوال ببریم باز هم خیلیی بعیده بتونه برسه

    موافقم 13
    مخالفم 14
    1. B

      ۲۴ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (919 ديدگاه)

      پورشه دو برابر قیمت داره وظیفشه بهتر باشه اگه نباشه تاسف باره

      موافقم 9
      مخالفم 10
    2. Taha Ayoobi

      ۲۴ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (4692 ديدگاه)

      مگه تایم 911 غیر رسمی بوده؟

      موافقم 5
      مخالفم 8
  11. datsun

    ۲۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (3953 ديدگاه)

    رکورد پورش ۹۱۸ اسپایدر سال ۲۰۱۳ تایم 6:57 بود جناب دهقان

    موافقم 9
    مخالفم 3
    1. امیر دهقان

      ۲۴ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (751 ديدگاه)

      بالاتر توضیح دادم

      موافقم 4
      مخالفم 1
  12. JDM سابق

    ۲۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (786 ديدگاه)

    کوروت نسل قبلی براحتی این رکورد رو له میکنه
    همیشه کمپانی به صورت رسمی رکورد گیری میکنه به مراتب سریعتر از باقی رکورد هاست

    موافقم 7
    مخالفم 4
  13. R@min

    ۲۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    با اینکه پیچ هارو باز می رفتی و با ماشین موتور وسط اور استیر داشتی، با اینکه تو کفی پارو از پدال برمی داشتی و تو دنده بلند نگه داشتی بازم تایم خوبی زدی.

    جالبه این دوستان جرمن مجله اسپرت اتو وقتی پشت ماشین آلمانی میشن چنان مهارتی نشون میدن و جوری به ماشین فشار میارن انگار آخرین دور زندگیشونه تا به یه ماشین غیر آلمانی میرسن میشن یهو همه چی تو مغزشون پاک میشه چقدر عجیبه واقعا !!

    موافقم 21
    مخالفم 16
    1. Vette

      ۲۴ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (527 ديدگاه)

      رامین جان . مشکلی اصن نیست
      این تایم اصن قابل قضاوت نیست چون توسط مجله زده شده . توسط کار خونه و راننده حرفه ای مثل نیکی کتسبرگ زده نشده
      تو مگنی کورس فرانسه و ویرجینیا آمریکا سرعت این ماشین معلوم شده .

      موافقم 6
      مخالفم 2
      1. R@min

        ۲۵ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (2098 ديدگاه)

        Z06 تو هر پیستی از همه رقباش سریع تره این اصلا جای بحث نداره.

        راننده این مجله هم حرفه ای هست فقط رو ماشین غیر آلمانی بطور عامدانه شل می کنن تا خدایی نکرده محصولات آلمانی تو زمین بازیشون زیر سوال نرن و طرفداراش دچار حملات عصبی نشن و تیترسازی ها برای جماعت عکس و عدد بمونه. طرف از قصد تو کفی رو دنده اور درایو می مونه تا سرعت بالاتر از ۲۵۰ کیلومتر نره و دور گیری کند باشه ! دنده ۶ و ۷ برای کاهش مصرف سوخت هست و دورگیری کند می کنه تا مصرف سوخت بالا نره. در واقع حداکثر قدرت و سرعت از دنده ۱ تا ۵ هست و در همه سوپراسپرت های دو کلاچ مشترکه، حتی دنده دستی هایی مثل شلبی GT350 هم دنده اور درایو دارن.

        حالا همین ویدیو تایم زنی و تمام محصولات غیر آلمانی با تایم زنیش با 911 و بلک سریز مقایسه کنین یا حتی با رکوردزنی مجله کارانددرایو مقایسه کنین.

        موافقم 11
        مخالفم 13
    2. Elmiraj

      ۲۴ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (3188 ديدگاه)

      این تایم میگه ۰.۵ ثانیه از zo6 نسل قبل هم کند تر بوده 😂

      موافقم 13
      مخالفم 6
  14. Vette

    ۲۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (527 ديدگاه)

    باید توجه به این داشت که این رکورد . توسط کارخانه ثبت نشده . و توسط مجله اسپرت اتو ثبت شده
    این مجله با ۹۱۱ gt3 تایم ۷.۰۵ زده . در صورتی که خود پورشه ۶.۵۵ زده

    موافقم 7
    مخالفم 2
  15. Silent

    ۲۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (631 ديدگاه)

    می تونه نسخه ZORA رو به سبک خود پورشه ارایه بده “”وایزاخ پک”” بدون صندلی و سیستم عایق بندی و کفپوش ها… چ کاری بوود

    موافقم 2
    مخالفم 11
  16. amirboss

    ۲۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (795 ديدگاه)

    درصورت قدم گذاشتن ZR1 به پیست، با توجه با پرفورمنسی که داره به طور قطع رکورد زیر ۶/۳۰ میزنه.

    موافقم 9
    مخالفم 10
  17. R

    ۲۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1211 ديدگاه)

    گبهارت راننده نیس باو این یارو رو نمیدونم واس چی میارن تمام تایماش با رکوردای راننده های خود شرکت فاصله وحشتناکی داره من رکورداشو با هیچ پیست و ماشینی قبول ندارم

    موافقم 4
    مخالفم 2
  18. حمیدرضا

    ۲۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (317 ديدگاه)

    جالبه که همین مجله پنج سال پیش با 488 pista عهد بوق با رانندگی همین اقا تایم ۷:۰۰ رو ثبت کرده😉 تازه ماشین المانی هم نبوده🤪

    موافقم 4
    مخالفم 6
  19. BlackWing

    ۲۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1319 ديدگاه)

    خیلی عجیبه شورولت هنوز بعد از ۳سال از رونمایی این ماشین هنوز تایمی براش ثبت نکرده ، هیچ توضیح درست حسابی هم براش نمیده !

    نه من Z06 دارم نه احتمالاً مخاطبین این سایت که مثل من دوست دارین تایم این ماشینا بدست بیاد ، خیلی هامون داریم اشتیاق نشون میدیم ، نمیدونم اون کوروت فن تو امریکا که همه نسل های Z06 رو داره چطور میتونه دندون رو جیگر بزاره !!

    موافقم 9
    مخالفم 3
    1. Taha Ayoobi

      ۲۵ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (4692 ديدگاه)

      به نظر شما چرا خود جی ام نمیاد رسما تایم بگیره در حالی که ZO6 میتونه خیلی رکورد هارو بزنه؟

      موافقم 4
      مخالفم 4
      1. BlackWing

        ۲۵ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (1319 ديدگاه)

        والا سوال منم همینه

        موافقم 3
        مخالفم 2
      2. B

        ۲۶ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (919 ديدگاه)

        رکورد نوربرگ برای آلمانی ها و زیر مجموعه هاشون خیلی با ارزشه وگرنه فراری تا حالا دیدی تایم پیست بزنه ؟
        آمریکایی ها هم یکی در میون ولی ممکنه با zr1 تلاش هایی انجام بدن

    2. Nismo

      ۲۵ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (1568 ديدگاه)

      برای من هم سواله! این ماشین کاملا توانایی رکورد زنی و رقابت پا به پا و حتی عملکرد بهتر از رقباش رو داره
      قدرت بالا، گیربکس سریع، وزن مناسب، سیستم تعلیق فوق العاده همه اینا در کنار پکیج z07 میتونه راحت تایم گیری کنن
      و به زیر 7 برسن
      اما اینکه چرا شورلت داره از انجام اینکار خودداری میکنه رو نمیدونم

      موافقم 6
      مخالفم 1
  20. Iman 007

    ۲۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    ببین چقدر پورشه خفنه که بعد چند سال رکوردش زده شده

    موافقم 1
    مخالفم 4
  21. Iman 007

    ۲۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    ولی به zr1 خیلی امید دارم میدونم خیلی خفنه میتونه رکورد. دارد جابه جا کنه

    موافقم 2
    مخالفم 1
  22. ابوالفضل

    ۲۶ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (326 ديدگاه)

    وقتی تو رکورد غیررسمی تایم کمتری از پورشه زده
    پس به صورت رسمی هم ۶.۵۷ پورشه رو میزنه
    تا تست رسمی صورت نگیره نمیشه نظر قطعی راجب کوروت داد

    موافقم 0
    مخالفم 1
  23. M power

    ۲۷ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (421 ديدگاه)

    رکوردش هنوز به m8کامپیتیشن نرسیده

  24. حمیدرضا

    ۷ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    خداوکیلی بد رانندگی کرد. همش دنده مرده بود. بین دقیقه شش و هفت یه جاده صاف بود. خیلییییی طول کشید تا یه ۳۰۰ تا برسه سرعتش. سرعت بالا همش داشت با دنده ۷ میرفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا