شورلتهفته نامه

با قیمت کوروت Z06 جدید چه خودروهای اسپرت دیگری می‌توان خرید؟

شورلت کوروت Z06 جدید که به‌زودی به دست خریداران خواهد رسید، این روزها سروصدای زیادی به راه انداخته است. صرف‌نظر از قوای محرکه و پرفورمنس، یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های این خودرو قیمت بسیار مناسبی است که از زیر ۱۱۰ هزار دلار آغاز می‌شود زیرا رقبایی به چنین مشخصات و پرفورمنسی حداقل دو برابر این رقم قیمت دارند. حال اما این سؤال مطرح می‌شود که با قیمت کوروت Z06 جدید چه خودروهای اسپرت دیگری می‌توان خرید؟ در ادامه قصد داریم به این سؤال پاسخ دهیم.

شورلت کوروت Z06

پیشرانه ۵.۵ لیتری V8
قدرت ۶۷۰ اسب بخار
گشتاور ۶۲۵ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب
وزن ۱۶۶۳ کیلوگرم
شتاب صفر تا ۹۶ ۲.۶ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۰.۵ ثانیه
قیمت پایه ۱۰۹,۲۹۵ دلار

اصلی‌ترین ویژگی کوروت Z06 جدید پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 تنفس طبیعی میل‌لنگ تخت آن است که ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور دارد و ردلاین آن به ۸,۶۰۰ rpm می‌رسد. به لطف این پیشرانهٔ جذاب، سوپرکار جدید شورلت ظرف تنها ۲.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. البته هرچند قیمت Z06 جدید از نزدیک به ۱۱۰ هزار دلار آغاز می‌شود ولی برای استفاده از تمام پتانسیل آن باید پکیج‌های Z07 و کربن آئرو را برای آن سفارش داد که مجموعاً ۱۵ هزار دلار به قیمت خودرو اضافه می‌کنند ولی بااین‌حال، حتی قیمت ۱۲۵ هزار دلاری هم برای چنین سوپرکاری بسیار مناسب است.

ب‌ام‌و M4 کامپتیشن xDrive

پیشرانه ۳.۰ لیتری I6 توئین توربو
قدرت ۵۱۰ اسب بخار
گشتاور ۶۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
وزن ۱۷۷۰ کیلوگرم
شتاب صفر تا ۹۶ ۲.۸ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۱.۰ ثانیه
قیمت پایه ۸۳,۶۹۵ دلار

هرچند شاید یکی کوپهٔ چهارنفره در ظاهر شباهتی به سوپرکار موتور وسطی مثل کوروت Z06 نداشته باشد اما ب‌ام‌و M4 کامپتیشن xDrive یکی از خودروهای زیر ۱۰۰ هزار دلاری است که نزدیک‌ترین پرفورمنس را به سوپرکار شورلت دارد. قیمت این خودرو در نسخهٔ پایهٔ محرک عقب با پیشرانهٔ ۴۸۰ اسب بخاری از ۷۵,۶۹۵ دلار آغاز می‌شود ولی نمونهٔ موردنظر ما گران‌ترین عضو خانوادهٔ M4 (اگر مدل تولید محدود CSL را در نظر نگیریم) یعنی کامپتیشن xDrive است که از ۵۱۰ اسب بخار قدرت و سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره می‌برد. این نسخه ظرف تنها ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که برای کوپه‌ای با وزن نزدیک به ۱.۸ تن شتاب بسیار چشمگیری است.

نیسان GT-R

پیشرانه ۳.۸ لیتری V6 توئین توربو
قدرت ۵۷۰ اسب بخار
گشتاور ۶۳۳ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ
وزن ۱۷۷۶ کیلوگرم
شتاب صفر تا ۹۶ ۲.۹ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۱.۱ ثانیه
قیمت پایه ۱۱۵,۴۳۵ دلار

هرچند شاید به نظر برسد که نیسان GT-R سالخورده در برابر کوروت Z06 تازه‌نفس حرفی برای گفتن ندارد اما این سامورایی پیر هنوز هم رقیب توانمندی است و آن را می‌توان یکی از نزدیک‌ترین رقبای Z06 در این بازهٔ قیمتی دانست. زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V6 توئین توربو قرار گرفته است که ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۳۳ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. هرچند قدرت این موتور ۱۰۰ اسب بخار از کوروت کمتر است اما به لطف سامانهٔ چهارچرخ محرک، GT-R را ظرف ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. قیمت پایهٔ این ماشین حدود ۵ هزار دلار از کوروت Z06 بیشتر است.

پورشه ۹۱۱ کاررا

پیشرانه ۳.۰ لیتری H6 توئین توربو
قدرت ۳۸۰ اسب بخار
گشتاور ۴۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب
وزن ۱۵۲۴ کیلوگرم
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۲ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۱.۵ ثانیه
قیمت پایه ۱۰۷,۵۵۰ دلار

هرچند از پورشه ۹۱۱ GT3 به‌عنوان رقیب مستقیم کوروت Z06 یاد می‌شود اما این خودرو بسیار گران‌تر از سوپرکار آمریکایی است و رقیب قیمتی آن نسخهٔ پایهٔ ۹۱۱ کاررا محسوب می‌شود. این نسخه اما با پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر توئین توربویی که تنها ۳۸۰ اسب بخار قدرت دارد و ضعیف‌ترین خودروی این لیست به‌حساب می‌آید، در پرفورمنس در برابر Z06 هیچ حرفی برای گفتن نخواهد داشت. در نسخهٔ پایهٔ کاررا نیروی موتور فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود اما امکان خرید نسخهٔ چهارچرخ محرک با نام کاررا ۴ هم وجود دارد که البته قیمت را به ۱۱۴,۸۵۰ دلار افزایش می‌دهد و حتی از Z06 گران‌تر می‌شود.

دوج چلنجر هلکت ردآی وایدبادی

پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت ۷۹۷ اسب بخار
گشتاور ۹۶۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب
وزن ۲۰۴۷ کیلوگرم
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۷ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۱.۸ ثانیه
قیمت پایه ۹۰,۳۳۵ دلار

یک ماسل کار سنتی هرگز نمی‌تواند رقیبی برای یک سوپرکار موتور وسط پیست محور باشد اما دوج چلنجر هلکت ردآی وایدبادی از لحاظ قیمت نزدیک‌ترین خودروی اسپرت آمریکایی به کوروت Z06 محسوب می‌شود. هلکت با برخورداری از ۷۹۷ اسب بخار قدرت و ۹۶۰ نیوتن متر گشتاور که توسط یک پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ تولید می‌شود، قوی‌ترین خودروی این جمع به‌حساب می‌آید اما از این قدرت عظیم به‌خوبی نمی‌تواند استفاده کند و به همین دلیل حتی در خط مستقیم هم به پای Z06 نمی‌رسد چه رسد به پیست. بااین‌حال، نعرهٔ یک V8 سوپرشارژ قدرتمند و از آن مهم‌تر، ظاهر سنتی چیزهایی هستند که چلنجر هلکت را به خودروی بسیار محبوب و جذابی تبدیل کرده‌اند.

جگوار F تایپ R

پیشرانه ۵.۰ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت ۵۷۵ اسب بخار
گشتاور ۷۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
وزن ۱۸۶۲ کیلوگرم
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۵ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۱.۷ ثانیه
قیمت پایه ۱۰۹,۷۷۵ دلار

در این لیست، جگوار F تایپ R نزدیک‌ترین قیمت را به کوروت Z06 دارد هرچند شاید از لحاظ سگمنت و پرفورمنس هرگز رقیب مستقیم آن نباشد. این خودرو یک کوپهٔ دونفرهٔ لوکس و اسپرت با ظاهری جذاب است که در سینهٔ خود یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 سوپرشارژ با ۵۷۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو به‌صورت استاندارد به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. البته جگوار همین پیشرانهٔ جذاب را در مدل ارزان‌تر و ضعیف‌تر P450 هم ارائه می‌کند که به‌صورت محرک عقب یا چهارچرخ محرک قابل خریداری است. این نسخه ۴۵۰ اسب بخار قدرت دارد و قیمت آن از ۷۴,۶۷۵ دلار آغاز می‌شود.

آئودی RS5 کامپتیشن

پیشرانه ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو
قدرت ۴۵۰ اسب بخار
گشتاور ۶۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
وزن ۱۸۱۵ کیلوگرم
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۴ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۱.۹ ثانیه
قیمت پایه ۹۳,۵۹۵ دلار

هرچند آئودی RS5 همیشه زیر سایهٔ ب‌ام‌و M3/M4 و مرسدس C63 AMG بوده است اما این خودرو کوپه‌ای با ظاهری جذاب، عملکرد درخور توجه و قابلیت استفادهٔ روزانه است. RS5 از یک پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو استفاده می‌کند که با ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور شاید در برابر Z06 و حتی دیگر خودروهای این لیست حرفی برای گفتن نداشته باشد اما آئودی به‌تازگی نسخهٔ جدیدی از این خودرو را با نام کامپتیشن به بازار فرستاده که هرچند افزایش قدرت نداشته ولی در قسمت‌های مختلفی مثل سیستم تعلیق ارتقاءهای قابل‌توجهی را تجربه کرده و هیجان‌انگیزتر شده است. البته قیمت RS5 در نسخهٔ کامپتیشن با ۱۶ هزار دلار افزایش به ۹۳ هزار دلار رسیده است.

پورشه کیمن GT4

پیشرانه ۴.۰ لیتری H6
قدرت ۴۲۰ اسب بخار
گشتاور ۴۲۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب
وزن ۱۴۷۵ کیلوگرم
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۳ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۱.۶ ثانیه
قیمت پایه ۱۰۲,۵۵۰ دلار

نزدیک‌ترین رقیب کوروت Z06 جدید در این لیست را می‌توان پورشه کیمن GT4 دانست زیرا این هم خودرویی موتور وسط و محرک عقب با پیشرانهٔ تنفس طبیعی دور بالا و گیربکس دوکلاچه است و بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ هزار دلار قیمت دارد. همچنین کیمن GT4 هم مثل کوروت خودرویی پیست محور است. بااین‌حال، این پورشه با تنها ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور، بسیار از رقیب آمریکایی ضعیف‌تر است و قطعاً نمی‌تواند در پرفورمنس حریف آن شود. البته پورشه نسخهٔ قوی‌تر و تهاجمی‌تر این ماشین را هم با نام GT4 RS ارائه می‌کند که ۵۰۰ اسب بخار قدرت دارد اما این نسخه با قیمت ۱۴۳,۰۵۰ دلاری بسیار از Z06 گران‌تر است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸۰ دیدگاه‌ها

  1. Mr.porshe

    ۲۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (54 ديدگاه)

    آیودی
    از همه به نظرم بهتره
    و مناسب کار های روزمره هم هست ..
    برخلاف کوروت

    موافقم 18
    مخالفم 64
    1. Mustang shelby gt 350

      ۲۰ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (116 ديدگاه)

      آئودی

      موافقم 3
      مخالفم 14
      1. Mr.porshe

        ۲۰ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (54 ديدگاه)

        اون کلمه رو کیبورد گوشیم نداره برار :)

        موافقم 9
        مخالفم 1
    2. ehsan.fa

      ۲۰ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1949 ديدگاه)

      از جگوار بهتر نیست

      موافقم 5
      مخالفم 6
      1. Mr.porshe

        ۲۰ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (54 ديدگاه)

        حتی ظاهری ام بهتره:)

        موافقم 2
        مخالفم 4
    3. علی

      ۲۰ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (839 ديدگاه)

      تو این لیست فقط دوچ هلکت ازش برتره

      موافقم 4
      مخالفم 5
  2. PRPR

    ۲۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (243 ديدگاه)

    فقط چلنجر

    موافقم 23
    مخالفم 14
  3. miladzm

    ۲۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (316 ديدگاه)

    خب آمریکایی ها قطعا از همه نظر بهترن البته در کنار آلمانی ها که اونها هم بدون شک درجه یک و پیشتازن .
    من انتخابم شوی کوروت بی شک
    جی تی آر هم که عملا سن یه ماموت رو داره و توی هیچ زمینه ای یارای رقابت حتی با رقبای کمتر از نضف قیمت خودش رو هم نداره ..

    موافقم 10
    مخالفم 47
    1. فورد

      ۲۰ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (892 ديدگاه)

      به نظرم کوروت از همشون خاص تره

      موافقم 19
      مخالفم 7
    2. miladzm

      ۲۰ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (316 ديدگاه)

      آمریکا یه تلسکوپ جیمز وب فرستاده اون بالا و هزینه ساختش از بودجه سالانه خیلی از کشور های مثلا پیشرفته و توسعه یافته بالاتره !
      اینه که میگیم قدرت آمریکا بی پایانه !
      لامصب خیلیا هنوز اندر خم یه کوچه موندن بعد آمریکا کم کم میخواد فضای کیهانی رو هم مال خودش کنه !
      آره !
      باس گفت اون چیزی که واسه تو آرزو ئه ؛ واسه آمریکا خاطره ای هست که انقد ازش گذشته که دیگه حتی خاطرش هم نمیاد !
      با سالار کهکشان ها و محصولاتش در افتادن کار هر کس و هر کشوری نیس ( به جز آلمان البته )

      موافقم 18
      مخالفم 23
      1. 1123

        ۲۰ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (100 ديدگاه)

        تو که انقدر فناتیکی ، بگو دستاورد آلمانی ها و زمینه هوافضا چجوری به آمریکا و ناسا نزدیک قلمداد میشه؟ بودجه ای که آمریکا به ناسا و برنامه هاش اختصاص میده بینظیره.
        the National Aeronautics and Space Administration (NASA) had $30.62 Billion distributed among its 1 sub-components
        30 میلیارد دلار سالانه پول زیادیه
        در مقایسه آلمان
        As of 2020, the German Aerospace Center has a national budget of €1.261 billion
        کل آژانس فضایی اروپا 7.2 میلیارد یورو بودجه میگیره.
        خب جناب،حالا بگو برنامه فضایی دولت آمریکا رو چجوری ربط دادی به کوروت که محصول خصوصی ترین اقتصاد جهان هست و با همون نتیجه گرفتی، محصولات بقیه کمپانی های خصوصی توان رقابت با اونهارو ندارن، مگر اینکه از آلمان باشن.

        موافقم 9
        مخالفم 3
      2. بی خیال اسم

        ۲۰ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (790 ديدگاه)

        تلسکوپ جیمز وب
        توسط ناسا هوا وفضا اروپا و کانادا که همکاری کردن ساخته شده و کلی شرکت داخلش دخیل بودن و کلی هزینه بردار بوده

        موافقم 4
        مخالفم 1
    3. بهنام

      ۲۱ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (904 ديدگاه)

      تو برو همون جنسیس کوپه بخر .

  4. Reza Waffen SS

    ۲۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    گودزیلا رو ترجیح میدم با کیت نیسمو ولی از کوروتم نمیشه گذشت

    موافقم 44
    مخالفم 23
    1. Taha Malek

      ۲۰ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (916 ديدگاه)

      نیسمو ۲۱۰k قیمتشه

      موافقم 17
      مخالفم 5
      1. Reza Waffen SS

        ۲۰ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (5360 ديدگاه)

        با 120 هزار دلار میشه نسخه 2015 خرید . یه سر به این سایت بزن

        https://www.autotrader.co.uk/car-details/202204144667364

        موافقم 7
        مخالفم 8
  5. Achtung

    ۲۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (423 ديدگاه)

    M4 کامپتیشن سوپرکار نیست اما من به خاطر کیفیتش به کوروت ترجیح میدم

    موافقم 29
    مخالفم 20
  6. Payfast

    ۲۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (808 ديدگاه)

    با قیمت کوروت Z06 جدید چه خودروهای اسپرت دیگری می‌توان خرید؟ کوروت c7 zr1

    موافقم 24
    مخالفم 7
  7. Mohammad

    ۲۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (421 ديدگاه)

    داداش من آمریکایی فن هستم ولی شما برو صنعت و اقتصاد ژاپنو ببین تو رنکینگ بعد از آمریکاست ولی بالاتر از آلمانه. آمریکا و ژاپن تو صنعت اول هستن

    موافقم 14
    مخالفم 30
    1. viper2

      ۲۰ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      .و اگر به خلیج فارس هم نگاه کنیم ماشین های تویوتا و ماشین های امریکایی زیاد میبینیم بی شک امریکا و ژاپن .

      موافقم 12
      مخالفم 12
    2. Payfast

      ۲۰ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (808 ديدگاه)

      اقتصاد چه ربطی به خودروسازی داره؟

      موافقم 1
      مخالفم 1
  8. HS

    ۲۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (64 ديدگاه)

    انتخابم کیمن

    موافقم 10
    مخالفم 11
  9. A.A.S

    ۲۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (144 ديدگاه)

    gtr و چلنجر انتخابمه

    موافقم 12
    مخالفم 11
  10. Alan.r

    ۲۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1133 ديدگاه)

    چلنجر ، گودزیلا و ۹۱۱

    موافقم 20
    مخالفم 7
  11. imanenzo

    ۲۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (90 ديدگاه)

    همه خودروهای حاضر در لیست ارزشمندند ولی به شخصه جگوار f رو به همه ترجیح میدم.این ماشین بسیار خوش استایل و لوکسه

    موافقم 11
    مخالفم 20
    1. محمدهادی

      ۲۰ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (2406 ديدگاه)

      آقا جگوار چه خوشششکل و جذذاب طراحی شده
      مسلما با توجه به ویژگی ها اول که خود زد۰۶
      حالا اگر به هردلیلی گیرمون نیومد
      قطعا M4
      و بعد جگوار جذاب

  12. MASOUD 0099

    ۲۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (424 ديدگاه)

    سلطان (دوج چلنجر )

    خدا وکیلی خیلی زیباست 👌⚡

    موافقم 12
    مخالفم 9
  13. بی خیال اسم

    ۲۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (790 ديدگاه)

    همشون فوق العاده هستن به نظرم

    موافقم 13
    مخالفم 2
  14. MOHAMMAD.DEMON

    ۲۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1443 ديدگاه)

    هیچ کدوم حتی نزدیک کوروت هم نیستن
    این همه ماشین لیست شده و ماشینی که شاید بتونه مقابل z06 حرفی برای گفتن داشته باشه GT500 هستش که توی لیست نیست
    خداوکیلی چطور خجالت نمی‌کشید این همه از کوروت متنفر باشید آخه m4 ؟ همین تنفر از تسلا هم دارید
    چرا ؟ چون بت هاتون که می‌پرستیدید شکستن ؟

    موافقم 25
    مخالفم 34
  15. JDM سابق

    ۲۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (707 ديدگاه)

    متاسفانه نزدیک کوروت هم نمیشن
    کلا از کمپانی هایی که با قیمت پایین اعجوبه تحویل میدن لذت میبرم حداقل اینجا خلق الله یه منفعتی هم میبرن

    موافقم 24
    مخالفم 9
  16. Taha Malek

    ۲۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (916 ديدگاه)

    من واقعا z06 رو دوست دارم
    اما دوتا ماشین تو این لیست میتونه نظرمو در موقعیت فرضی خرید عوض کنه
    Gtr بخاطر تیون پذیری و گزینه های زیاد برای کاستوم تبدیلش میکنه به یکی از رویایی ترین خودرو ها برای ماشین بازا
    M4 هم بخاطر کیفیت ساخت و پرفورمنس ام که فراتر از رو کاغذشه و قابلیت تیون خوبی داره
    البته که کررا و gt4 هم چشمک میزنن
    ولی هیچکدوم از رقبا پرفورمنس در حد z06 ارائه نمیدن

    موافقم 14
    مخالفم 8
    1. Arian

      ۲۱ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (37 ديدگاه)

      افرین دمت گرم بهترین حرف و جواب رو زدی نظر منم همینه دقیقا

      موافقم 1
      مخالفم 1
  17. شاعر

    ۲۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (235 ديدگاه)

    جادوی شورلت اینه از یه موتور 5.5 لیتری 670 اسب بخار قدرت کشیده بیرون و 625 نیوتن متر گشتاور و رد لاین 8600
    این یعنی هر لحظه پدال گاز رو فشار بدی قدرت عظیم رو به چرخها منتقل میکنه و سرنشین فشرده میشه تو صندلی و هیچ تاخیری هم در کار نیست چون توربو نداره

    موافقم 12
    مخالفم 4
  18. مشتاقی

    ۲۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (173 ديدگاه)

    چرا سوپر اسپرت های چینی برای مقایسه نیاوردید؟
    با نصف قیمت، دو برابر پرفورمنس دارند.

    موافقم 3
    مخالفم 28
    1. Arian

      ۲۱ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (37 ديدگاه)

      چون قابل مقایسه نیستن

  19. R

    ۲۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1171 ديدگاه)

    انتخابم جگوار
    البته به جای کوروت اینجا کوروت ازهمشون سره

    موافقم 6
    مخالفم 8
  20. بهنام

    ۲۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (904 ديدگاه)

    فقط میتونم جی تی آر رو بهش ترجیح بدم . یه تیونینگ حداکثر بیست هزار دلاری میتونه اونو تبدیل به به یک هیولایی کنه که فقط تعداد انگشت شماری از هایپرکارها میتونن جلوش قد علم کنن . شورولت عالی ساخته البته .

    موافقم 10
    مخالفم 11
  21. ‏제네시스

    ۲۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (406 ديدگاه)

    z06 و m4 این دوتا عالی هستن 😋
    😂

    موافقم 6
    مخالفم 6
    1. محمدهادی

      ۲۰ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (2406 ديدگاه)

      یا خدا!
      داداش اسمتو چی صدا کنیم؟
      چینچانچون؟

      موافقم 2
      مخالفم 2
  22. 1123

    ۲۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (527 ديدگاه)

    البته که قیمتها تو بازار حمایتی آمریکا ذکر شدن
    توی اروپا مخصوصا انگلیس، کوروت از بیشتر ماشینای این لیست گرونتر خواهد شد؛ با یه سرچ ساده میرسید به اعداد بالای 115 هزار پوند برای استینگری؛ خودم فکر میکنم Z06 با قیمت های نزدیک 180هزار پوند وارد بازار بشه( دلیل عمده ش به این برمیگرده که اکثرا تیپ های بالارده رو وارد میکنن(طبق کار انددرایور وت فولی لودد 160 هزاردلار تو خاک آمریکا قیمت داره(و اینکه مالیات وارد بر این مدل ماشینا تقریبا 25 درصد قیمت تمام شده هست))) اون موقع حتی از جی تی 3 و 911 توربو گرونتر میشه و به نسخه پایه آر اس و توربو اس نزدیک میشه.
    اینا که گفتم مال بریتانیاست، آمریکاهم تعرفه های خودش رو داره که با چندبار گوگل کردن میتونید ببینید

    موافقم 6
    مخالفم 6
    1. miladzm

      ۲۰ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (316 ديدگاه)

      آقای مهران ۹۱۱ عزیز
      بهترین بازار برای سنجش عملکرد آمار فروش محصولات بازار آزاد و شدیدا رقابتی آمریکاس .
      بازار انگلیس به دلیل انحصاری بودن ( در قیاس با آزاد بودن مارک آمریکا ) نمیتونه ملاک خوبی باشه .

      موافقم 10
      مخالفم 7
      1. Amir Machine

        ۲۰ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1279 ديدگاه)

        مهران کجا این کجا
        مهران عاشق پورشه بود اما تعصب تمام وجودشو نگرفته بود و صبح تا شب برای زیر سوال بردن رقیب قابل احترامی مثل کوروت تلاش نمیکرد

        موافقم 6
        مخالفم 7
        1. miladzm

          ۲۰ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (316 ديدگاه)

          امیر جان
          تو دیگه چرا این حرف رو میزنی رفیق
          میخوای لینک پست های مربوط به همین کوروت سی ۸ و قه خصوص نسخه z06 رو بزارم اینجا که ببینی چقد برای کوبیدنش تلاش میکرد ؟
          من بودم که میگفتم فرمونش کپی از فلان ماشینه ؟
          هیچ کس توی این سایت به اندازه مهران ۹۱۱ برای کوبیدن z06 و کم ارزش جلوه دادن کار مهندسای جی ام تلاش نکرده .
          اگه بخای اون دو تا لینک رو میفرستم اینجا تا متوجه بشی ایشون صبح تا شب برای کوبیدن این ماشین تلاش میکرد یا نه .

          موافقم 5
          مخالفم 9
        2. miladzm

          ۲۰ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (316 ديدگاه)

          ««در مورد C8 نه صرفا نسخه Z06 که اینجا بهش اشاره شد و نه صرفا نسخه ابتدایی C8 بلکه از لحظه آغاز توسعه یعنی زمانی که روی پروتوتایپ هولدن داشتن تست انجام می دادن تا پروتوتایپ Blackjack داستان شروع میشه
          حتی میشه برگشت و از C5 آغاز کرد و به C8 رسید که چه مدلهایی از چه کمپانی هایی خریداری شدن و«««««« رسما کپی شدن »»»»» و همینطور گفته های شخصی که در شورولت به آقای کوروت معروف هستش در مورد این موارد
          و حتی میشه رفت قدیم و از توسعه GT40 به عنوان نمادین ترین اسپورت آمریکایی که داستان خودش رو داره آغاز کرد »»»

          این دقیقا بخشی از کامنت مهران ۹۱۱ زیر یکی از پست هاست .
          لینکش رو میزارم
          https://www.pedal.ir/chevrolet/%d8%aa%d9%88%d8%b3%d8%b9%d9%87-%da%a9%d9%88%d8%b1%d9%88%d8%aa-z06-zr1-%d9%81%d8%b1%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d9%be%d9%88%d8%b1%d8%b4%d9%87/
          بخای چندین مورد از این لینک ها موجوده

          موافقم 2
          مخالفم 8
      2. 1123

        ۲۰ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (100 ديدگاه)

        بازم تهمت بی اساس؛ بار دیگه از مسئولین مجله تقاضا دارم ادعای ایشون رو راستی آزمایی کنند.
        خب
        “بازار آزاد و شدیدا رقابتی آمریکاس ”
        تو بازار شدیدا رقابتی به تولیدکننده خصوصی کمک دولتی میدن؟ خب نه، اونجوری بهش نمیگن شدیدا رقابتی
        On March 30, 2009, President Obama laid out a framework for General Motors to achieve viability that required the Company to rework its business plan, accelerate its operational restructuring and make far greater reductions in its outstanding liabilities.
        و جرج بوش جونیور هم
        December 19, 2008: President Bush approved a bailout plan and gave General Motors and Chrysler $13.4 billion in financing from TARP (Troubled Assets Relief Program) funds, as well as $4 billion to be “withdrawn later”.
        بازار بریتانیا رو به دو دلیل برسی میکنم.
        1 بخاطر یه سری تجربیاتم تسلط کمی روی این مارکت پیدا کردم
        2 شما عزیزان جوری برداشت کردید که لزوما قیمت محصولات آمریکایی پرفورمنس پایینه
        اینطور نیست؛ صرفا در بازار خود آمریکا اینجوریه

        موافقم 7
        مخالفم 6
    2. Amir Machine

      ۲۰ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1279 ديدگاه)

      بازار اصلی کوروت همون آمریکاس نه اروپا پس باید با قیمت‌های بازار آمریکا مقایسه بشه، من نمیفهمم چه اصراری داری قیمت‌ بازار اروپا رو ملاک قرار بدی که کلی تعرفه رو ماشینای وارداتی میکشن
      ضمناً، آزادترین و رقابتی‌ترین بازار خودروی دنیا، بازار آمریکاس
      یه چیز دیگه هم که نمیفهمم، این همه تلاش بی‌وقفه برای کمرنگ جلوه دادن برتری‌های Z06 نسبت به رقباس، بنظرم بهتره دست برداری از این همه کوبیدن کوروت و از این رقابت جذاب لذت ببری!

      موافقم 10
      مخالفم 4
      1. miladzm

        ۲۰ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (316 ديدگاه)

        امیر داداش
        این دوستمون مهران ۹۱۱ از روزی که این کوروت معرفی شد داره میکوبدش !

        موافقم 8
        مخالفم 8
      2. 1123

        ۲۰ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (100 ديدگاه)

        جنرال موتورز علاقه داره کوروتو توی اروپاهم عرضه کنه؛ بارها اینو گفتن
        ضمن اینکه تو این پست که من جایگاهو کوروتو بالا بردم، نشون دادم که رقیباش ماشینای پرچمدار های دهه 2020 ان نه چهارتا ماشین انتری لول7 یا 8 سال پیش.
        اینکه میبینی من مزایای z06 رو نمیگم بخاطر اینه که انقدرر گفتن که دیگه حرفای من تکرار مکرراته
        وگرنه نمیشه تحول جی ام رو بدون تحسین گذاشت. نباید طراحی خشنش رو نادیده گرفت. باید از جی ام تشکر کرد که غرورشو زیرپا میذاره و با الهام از بهترین های دهه گذشته یکی از بهترین خودروهای دهه فعلی رو میسازه.
        اینکه جی ام بالاخره قدر این پروژه رو میدونه واقعا عالیه
        بالاترم گفتم که چرا همیشه بازار پادشاهی متحده رو میارم تو وسط مقایسه.
        پ.ن: چیزیم که من نمیفهمم اینه چرا شما سعی داری کوروت رو با ماشینای سطح پایینتر مثل ام4 و اف تایپ مقایسه کنی.

        موافقم 4
        مخالفم 4
        1. Amir Machine

          ۲۰ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1279 ديدگاه)

          بله کوروت تو اروپا هم عرضه میشه اما همونطور که گفتم بازار اصلیش همون آمریکاس و تمام سایت‌های ماشینی معتبر جهان همون قیمت پایه 110 هزار دلاری رو ملاک قرار دادن نه قیمت احتمالی تو بریتانیا ضمن اینکه بازار بریتانیا با اون همه تعرفه و مالیاتی که روی قیمت ماشینای وارداتی میکشه اصلاً معیار خوبی برای مقایسه نیست
          مورد بعدی هم اینکه من کجا Z06 رو با M4 مقایسه کردم؟ رقبای اصلی این ماشین GT3 و هوراکان تکنیکا و مازراتی MC20 هستن اما از لحاظ قیمت در برابر مدلای سطح پایین‌تری مثل همون M4 و F تایپ قرار میگیره که نقطه قوتش هم هست چون پرفورمنس اون سوپرکارهای سطح بالا را با قیمت این مدلای سطح پایینتر ارائه میده

          موافقم 4
          مخالفم 4
        2. 1123

          ۲۱ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (100 ديدگاه)

          بالاتر گفتم، بازار آمریکا اونقدری که فکر میکنی هم آزاد نیست.
          خودروهایی که و آمریکا ساخته میشن شامل یه سری مشوق ها میشن
          همه مجلا همون 106 هزار دلار رو مرجع قرار دادن چون چیز دیگه ای دستشون نیست.(و بیشترشون تو خود آمریکا فعالیت میکنن)
          به محض اینکه جنرال موتور، اونو تو بقیه دنیا عرضه کنه قیمت هارو بر مبنای همون کشوری که توش قرار دارن میزنن، مثلا اوو همین الان قیمت پایه استینگری رو 75 هزار پوند قرار داده.
          از طرفی بخشی از تعرفه هایی که روی کوروت میذارن برای آلایندگیه، ماستنگ ماک ایی جی تی توی آمریکا از 70هزار دلار شروع میشه , توی بریتانیا هم 64 هزار پوند که تفاوتش میشه همون هزینه حمل و نقلش
          و دلیل مهمتر برای معیار قرار دادن این بازار اینه که شما عزیزان یک پرسپکتیو دیگه هم داشته باشید؛
          اگه دقت کنی هرجاهم تونستم از معایب 911 هم گفتم. چون دیدم داره بیش از حد مورد توجه قرار میگیره

          موافقم 4
          مخالفم 2
  23. ARMAN سابق

    ۲۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (490 ديدگاه)

    کوروت در برابر قیمتش از همه لحاظ بسیار ارزنده هستش و رقبای با این قیمت از لحاظ پرفورمنس حتی نزدیکشم نمی تونن بشن
    ( یکم واقع بین باشیم )

    موافقم 6
    مخالفم 5
  24. matin

    ۲۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (415 ديدگاه)

    مگه میشه بینشون یکی رو انتخاب کرد؟

    موافقم 2
    مخالفم 1
  25. Royal Driver UK 70

    ۲۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    جگوارو ببین چه جذابه، خیلی دلم میخواد داشته باشمش

    موافقم 2
    مخالفم 3
  26. حیدر

    ۲۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (88 ديدگاه)

    کوروت و چلنجر و ام ۴ رو ترجیح میدم

    موافقم 6
    مخالفم 1
  27. سوشیانت

    ۲۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (3509 ديدگاه)

    یه جور میگین چلنجر نمیتونه از قدرتش استفاده کنه که انگار انتظار دارین پرواز کنه هپین که تونسته انقدر قدرت بگیره از موتورش واقعا عالیه حتی فراری sf90 استراداله قدرت موتور بنزینیش از چلنجر هم کمتره در ضمن شتاب صفرتاصد چلنجر ۳.۴ هست ولی خب باز هم حریف شتاب کوروت نمیشه اما اگه مسیر طولانی باشه تاپ اسپیدش از کوروت بیشتره تاپ اسپید چلنجر ۳۲۷ هست ولی کوروت ۳۱۴ هم کوروت هم چلنجر خودرو های خوبی هستن ولی من کوروت رو ترجیح میدم چون هم شتاب فوق العاده ای داره هم قوی ترین موتور هشت سیلندر تنفس طبیعی جهان رو داره

    موافقم 1
    مخالفم 4
    1. بی خیال اسم

      ۲۰ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (790 ديدگاه)

      حجم موتور بنزینی اس اف نود تقریبا ۲ لیتر کمتر از دوج چلنجر هست
      نابغه
      و فراری هم ضعیف نیست تو قدرت موتور گرفتن
      و شایدممکنه بخاطر آلایندگی رفته سمت موتور برقی

      موافقم 3
      مخالفم 1
    2. Porsche 911

      ۲۱ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      بی خیال اسم

      اون موقعی که فراری قدرت ۴۰۰ تا ۵۰۰ اسب بخاری میگرفت همین آمریکایی ها روی مرز ۲۰۰ تا ۳۰۰ بودن اونم با موتور های غول آسا و بشدت حجیم تر
      البته همه اینا رو که میگم سن ایشون بهش قد نمیده:)

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. بی خیال اسم

        ۲۲ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (790 ديدگاه)

        بله صدرصد پورشه ۹۱۱ جان

        فراری و پورشه دو خودروساز هستن که با بقیه فرق دارن

    3. بی خیال اسم

      ۲۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (790 ديدگاه)

      اون ۳۱۴ تایی که می گی فکر کنم ماله سی ۸ باشه نه سی ۸ زی او ۶

  28. امیرحسین

    ۲۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (385 ديدگاه)

    نسل موستانگ جدیدش معرفی شد قرمز کروک جی تی

  29. احمدرضا

    ۲۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (749 ديدگاه)

    چلنجر قدیمی و سنتی که نمیتونه از تمام قدرتش استفاده کنه رو بدین به من همه این جدیدا و پیشرفته ها مال شما

    موافقم 5
    مخالفم 1
  30. ارش

    ۲۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    از نظر عملکرد فنی که بحثی نمی مونه ولی بحث زیبایی باشه پورشه و جاگوار حضور دارن بحث کاربردی خب بهتر از هم آئودی و بعد بی ام و و دوج انتخاب بهترین انتخاب خودم به خاطر زیبایی و اصالت و کارایی مناسب پورشه و جاگوار هستن .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا