شورلت کوروت Z06 جدید که بهزودی به دست خریداران خواهد رسید، این روزها سروصدای زیادی به راه انداخته است. صرفنظر از قوای محرکه و پرفورمنس، یکی از جذابترین ویژگیهای این خودرو قیمت بسیار مناسبی است که از زیر ۱۱۰ هزار دلار آغاز میشود زیرا رقبایی به چنین مشخصات و پرفورمنسی حداقل دو برابر این رقم قیمت دارند. حال اما این سؤال مطرح میشود که با قیمت کوروت Z06 جدید چه خودروهای اسپرت دیگری میتوان خرید؟ در ادامه قصد داریم به این سؤال پاسخ دهیم.
شورلت کوروت Z06
پیشرانه | ۵.۵ لیتری V8 |
قدرت | ۶۷۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۲۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب |
وزن | ۱۶۶۳ کیلوگرم |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۲.۶ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۰.۵ ثانیه |
قیمت پایه | ۱۰۹,۲۹۵ دلار |
اصلیترین ویژگی کوروت Z06 جدید پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 تنفس طبیعی میللنگ تخت آن است که ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور دارد و ردلاین آن به ۸,۶۰۰ rpm میرسد. به لطف این پیشرانهٔ جذاب، سوپرکار جدید شورلت ظرف تنها ۲.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد. البته هرچند قیمت Z06 جدید از نزدیک به ۱۱۰ هزار دلار آغاز میشود ولی برای استفاده از تمام پتانسیل آن باید پکیجهای Z07 و کربن آئرو را برای آن سفارش داد که مجموعاً ۱۵ هزار دلار به قیمت خودرو اضافه میکنند ولی بااینحال، حتی قیمت ۱۲۵ هزار دلاری هم برای چنین سوپرکاری بسیار مناسب است.
بامو M4 کامپتیشن xDrive
پیشرانه | ۳.۰ لیتری I6 توئین توربو |
قدرت | ۵۱۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ |
وزن | ۱۷۷۰ کیلوگرم |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۲.۸ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۱.۰ ثانیه |
قیمت پایه | ۸۳,۶۹۵ دلار |
هرچند شاید یکی کوپهٔ چهارنفره در ظاهر شباهتی به سوپرکار موتور وسطی مثل کوروت Z06 نداشته باشد اما بامو M4 کامپتیشن xDrive یکی از خودروهای زیر ۱۰۰ هزار دلاری است که نزدیکترین پرفورمنس را به سوپرکار شورلت دارد. قیمت این خودرو در نسخهٔ پایهٔ محرک عقب با پیشرانهٔ ۴۸۰ اسب بخاری از ۷۵,۶۹۵ دلار آغاز میشود ولی نمونهٔ موردنظر ما گرانترین عضو خانوادهٔ M4 (اگر مدل تولید محدود CSL را در نظر نگیریم) یعنی کامپتیشن xDrive است که از ۵۱۰ اسب بخار قدرت و سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره میبرد. این نسخه ظرف تنها ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد که برای کوپهای با وزن نزدیک به ۱.۸ تن شتاب بسیار چشمگیری است.
نیسان GT-R
پیشرانه | ۳.۸ لیتری V6 توئین توربو |
قدرت | ۵۷۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۳۳ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ |
وزن | ۱۷۷۶ کیلوگرم |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۲.۹ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۱.۱ ثانیه |
قیمت پایه | ۱۱۵,۴۳۵ دلار |
هرچند شاید به نظر برسد که نیسان GT-R سالخورده در برابر کوروت Z06 تازهنفس حرفی برای گفتن ندارد اما این سامورایی پیر هنوز هم رقیب توانمندی است و آن را میتوان یکی از نزدیکترین رقبای Z06 در این بازهٔ قیمتی دانست. زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V6 توئین توربو قرار گرفته است که ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۳۳ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. هرچند قدرت این موتور ۱۰۰ اسب بخار از کوروت کمتر است اما به لطف سامانهٔ چهارچرخ محرک، GT-R را ظرف ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرساند. قیمت پایهٔ این ماشین حدود ۵ هزار دلار از کوروت Z06 بیشتر است.
پورشه ۹۱۱ کاررا
پیشرانه | ۳.۰ لیتری H6 توئین توربو |
قدرت | ۳۸۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب |
وزن | ۱۵۲۴ کیلوگرم |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۲ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۱.۵ ثانیه |
قیمت پایه | ۱۰۷,۵۵۰ دلار |
هرچند از پورشه ۹۱۱ GT3 بهعنوان رقیب مستقیم کوروت Z06 یاد میشود اما این خودرو بسیار گرانتر از سوپرکار آمریکایی است و رقیب قیمتی آن نسخهٔ پایهٔ ۹۱۱ کاررا محسوب میشود. این نسخه اما با پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر توئین توربویی که تنها ۳۸۰ اسب بخار قدرت دارد و ضعیفترین خودروی این لیست بهحساب میآید، در پرفورمنس در برابر Z06 هیچ حرفی برای گفتن نخواهد داشت. در نسخهٔ پایهٔ کاررا نیروی موتور فقط به چرخهای عقب منتقل میشود اما امکان خرید نسخهٔ چهارچرخ محرک با نام کاررا ۴ هم وجود دارد که البته قیمت را به ۱۱۴,۸۵۰ دلار افزایش میدهد و حتی از Z06 گرانتر میشود.
دوج چلنجر هلکت ردآی وایدبادی
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ |
قدرت | ۷۹۷ اسب بخار |
گشتاور | ۹۶۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب |
وزن | ۲۰۴۷ کیلوگرم |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۷ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۱.۸ ثانیه |
قیمت پایه | ۹۰,۳۳۵ دلار |
یک ماسل کار سنتی هرگز نمیتواند رقیبی برای یک سوپرکار موتور وسط پیست محور باشد اما دوج چلنجر هلکت ردآی وایدبادی از لحاظ قیمت نزدیکترین خودروی اسپرت آمریکایی به کوروت Z06 محسوب میشود. هلکت با برخورداری از ۷۹۷ اسب بخار قدرت و ۹۶۰ نیوتن متر گشتاور که توسط یک پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ تولید میشود، قویترین خودروی این جمع بهحساب میآید اما از این قدرت عظیم بهخوبی نمیتواند استفاده کند و به همین دلیل حتی در خط مستقیم هم به پای Z06 نمیرسد چه رسد به پیست. بااینحال، نعرهٔ یک V8 سوپرشارژ قدرتمند و از آن مهمتر، ظاهر سنتی چیزهایی هستند که چلنجر هلکت را به خودروی بسیار محبوب و جذابی تبدیل کردهاند.
جگوار F تایپ R
پیشرانه | ۵.۰ لیتری V8 سوپرشارژ |
قدرت | ۵۷۵ اسب بخار |
گشتاور | ۷۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ |
وزن | ۱۸۶۲ کیلوگرم |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۵ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۱.۷ ثانیه |
قیمت پایه | ۱۰۹,۷۷۵ دلار |
در این لیست، جگوار F تایپ R نزدیکترین قیمت را به کوروت Z06 دارد هرچند شاید از لحاظ سگمنت و پرفورمنس هرگز رقیب مستقیم آن نباشد. این خودرو یک کوپهٔ دونفرهٔ لوکس و اسپرت با ظاهری جذاب است که در سینهٔ خود یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 سوپرشارژ با ۵۷۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو بهصورت استاندارد به هر چهارچرخ منتقل میشود. البته جگوار همین پیشرانهٔ جذاب را در مدل ارزانتر و ضعیفتر P450 هم ارائه میکند که بهصورت محرک عقب یا چهارچرخ محرک قابل خریداری است. این نسخه ۴۵۰ اسب بخار قدرت دارد و قیمت آن از ۷۴,۶۷۵ دلار آغاز میشود.
آئودی RS5 کامپتیشن
پیشرانه | ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو |
قدرت | ۴۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ |
وزن | ۱۸۱۵ کیلوگرم |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۴ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۱.۹ ثانیه |
قیمت پایه | ۹۳,۵۹۵ دلار |
هرچند آئودی RS5 همیشه زیر سایهٔ بامو M3/M4 و مرسدس C63 AMG بوده است اما این خودرو کوپهای با ظاهری جذاب، عملکرد درخور توجه و قابلیت استفادهٔ روزانه است. RS5 از یک پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو استفاده میکند که با ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور شاید در برابر Z06 و حتی دیگر خودروهای این لیست حرفی برای گفتن نداشته باشد اما آئودی بهتازگی نسخهٔ جدیدی از این خودرو را با نام کامپتیشن به بازار فرستاده که هرچند افزایش قدرت نداشته ولی در قسمتهای مختلفی مثل سیستم تعلیق ارتقاءهای قابلتوجهی را تجربه کرده و هیجانانگیزتر شده است. البته قیمت RS5 در نسخهٔ کامپتیشن با ۱۶ هزار دلار افزایش به ۹۳ هزار دلار رسیده است.
پورشه کیمن GT4
پیشرانه | ۴.۰ لیتری H6 |
قدرت | ۴۲۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب |
وزن | ۱۴۷۵ کیلوگرم |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۳ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۱.۶ ثانیه |
قیمت پایه | ۱۰۲,۵۵۰ دلار |
نزدیکترین رقیب کوروت Z06 جدید در این لیست را میتوان پورشه کیمن GT4 دانست زیرا این هم خودرویی موتور وسط و محرک عقب با پیشرانهٔ تنفس طبیعی دور بالا و گیربکس دوکلاچه است و بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ هزار دلار قیمت دارد. همچنین کیمن GT4 هم مثل کوروت خودرویی پیست محور است. بااینحال، این پورشه با تنها ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور، بسیار از رقیب آمریکایی ضعیفتر است و قطعاً نمیتواند در پرفورمنس حریف آن شود. البته پورشه نسخهٔ قویتر و تهاجمیتر این ماشین را هم با نام GT4 RS ارائه میکند که ۵۰۰ اسب بخار قدرت دارد اما این نسخه با قیمت ۱۴۳,۰۵۰ دلاری بسیار از Z06 گرانتر است.
علی
۲۰ مهر ۱۴۰۱محمد ، نمیدونم ژاپنی ها باهات چکارکردن که تو هر جایی که میای این پست تکراری را میذاری ، عموجون آلمان هم هرچی داره از آمریکاست وگرنه به آلمانشرقی سابق نگاه کن !!!
Achtung
۲۰ مهر ۱۴۰۱ژاپنیها رقابت استفاده از متریال پلاستیکی و ساخت خودروهای ارزان با هندلینگ مزخرف رو راه انداختن
بی خیال اسم
۲۰ مهر ۱۴۰۱این امریکا هم هرچی داره از اروپا بوده
و تو این جنگ جهانی هم باعث جلو زدن آمریکا از اروپا شد بخاطر این که دور تر بود
این رو هم یک بچه کلاس هشتمی می دونه
تو نگاه اکثر موسس های شرکت خوروسازی آمریکایی بکن
هنری فورد
پدر و مادرش اروپا بودن
موسس شرکت بیوک
اسکاتلندی بوده
موسس شرکت شورلت یعنی لوییس شورلت
سوییسی بوده
و…
Mahmood
۲۹ مهر ۱۴۰۱من به جای کوروت قطعا گودزیلا رو میخرم اگه پولش رو داشته باشم 😅
uranus
۲۰ مهر ۱۴۰۱هلکت و bmw انتخاب من
فرامرز
۲۱ مهر ۱۴۰۱من به این شتاب ۲.۶ ثانیه ای کوروت شک دارم. مگه میشه با محور عقب به این شتاب رسید در حالی که هلکت با پرفورمنس بهتر شتاب ۳.۷ ثانیه داره. صفر تا صد همین مدل رو بعضی سایت ها ۳.۵ نوشتن و حتی نسل قبلی کوروت ۳.۸ زده
حمزه آجرلو
۲۱ مهر ۱۴۰۱کلا این شبکه پدال ، شتاب ها رو خیلی کم و بی ربط مینویسه ، مگه ریماکه که همه رو زده زیر سه ثانیه !؟ چه خبرته آقای سر دبیر !!؟؟
Amir
۲۱ مهر ۱۴۰۱از خودرو ۸۰۰ اسب بخاری ۳ ثانیه صفر تا صد نمیخوای
Reza Waffen SS
۲۳ مهر ۱۴۰۱۲.۶ ثانیه رو کوروت ثبت کرده رسمی هستش حتی خود پدالم یه پیج بهش اختصاص داده بود
AMIN (M.A.S)
۲۰ مهر ۱۴۰۱نسخه هلکت 707اسبی با لانچ خوب کوروت استینگریو ادب میکرد حالا اختلافشون تولینگ بماند
بازی ردای/سوپراستوک با Z06 خیلی جالب میشه ولی فک کنم به خاطر اختلاف زیاد قدرت ردای و سوپراستوک با اختلاف کم توی مسیر مستقیم سریعترن
و اما در همین حین زمانی که هدف و نوع ساختشونو میبینید متوجه میشید از مقایستون چیزی یاد نگرفتید
به نظرم با توجه به قیمتش کوروت واقعا شگفت انگیزه و پرفورمنس خوبی داره مخصوصا تو نسخه با پکیج Z07
ولی اگه از فاکتور قیمت صرف نظر کنیم (دوباره عرض میکنم از قیمت صرف نظر کنیم) به نظرم جلوی 911 GT3RS خیلی نمیتونه عرض اندام کنه اون اصلا یه جونور متفاوته
همه فاکتورا رو کنار بذاریم فقط دو برابر و خیلیم بیشترداون فورس تولید میکنه!
برتری وزنی 911 هم به نظرم قابل توجه هستش
در کل احساس شخصیم اینه که GT3RS توی مبحث هندلینگ کاملا سرتره و رقابت این کوروت توی بحث هندلینگ باید با همون GT3 معمولی باشه
اما خب شاید کوروت بتونه جادوگری کنه وشاید RS رو هم بزنه
و البته کوروت یه مزیت خیلی بزرگ دیگه هم داره
قدرت که توی پیستای مستقیم و مسابقه درگ باعث میشه برتر باشه و تایم 400 مترشم اینو ثابت میکنه
حس میکنم این کوروت واقعا شگفت انگیزه و شورولت میتونه با این ماشین بالاخره به رکوردای خوب پیست و مخصوصا زیر 7 رینگ برسه (و البته از زیر سایه وایپر دربیاد (: ) ولی نباید ازش انتظار در حد GT3RS داشت
Comodor
۲۰ مهر ۱۴۰۱شخصیت و قابلیت اطمینان و تیونینگ پذیر بودن گودزیلا فکر میکنم خیلی بالاتر از کوروت باشه. پرفورمنسشونم نزدیک و به نفع کوروته. به شخصه ترجیح میدم یه GT-R بخرم ولی هروقت خواستم برم پیست یه Z06 اجاره کنم
Sobhan
۲۰ مهر ۱۴۰۱چرا دروغ بگم بین اینا جی تی ار رو بر میدارم 🥰
مهردادکمال
۲۰ مهر ۱۴۰۱با توجه به قیمت و عملکرد کوروت از همه بهتره البته پورشه ۹۱۱ و نیسان انتخاب بدی نیستن
Ali darai
۲۱ مهر ۱۴۰۱بین اینا فقط دو تا ماشین حرف ندارند و قابلیت تیینینگ دارن و برای تیون قابل اطمینان تر هستن از بقیه
دوج چلنجر و نیسان GTR
خلاصه و در یک کلام عالی هستند
Reza
۲۱ مهر ۱۴۰۱فقط دوج هلکت ،هیولای واسه خودش
حمزه آجرلو
۲۱ مهر ۱۴۰۱آقای سردبیر ، بعلت نداشتن سواد و بی دقتی شتاب ها رو اشتباه مینویسی ، بعد در مقام تذکر هم کامنت داده میشه ، پاک میکنی ، شرم آوره واقعا .
abbas
۲۲ مهر ۱۴۰۱تو این رنج قیمت gtr از همه بهتره
از لحاظ رخ و جا افتادگی
این طرح کوروت رو اصلا دوست ندارم پر شکستگی های بیخوده مثل ماشین بتمن شده
محمدامین
۲۳ مهر ۱۴۰۱قلبم شکست مستانگ کو جامونده