در رقابتی جذاب و تماشایی، لوتوس امیرا و شورلت کوروت Z06 در مسابقات درگ و رولینگ و همینطور دور پیست باهم به نبرد میپردازند.
این روزها ویدئوهای فراوانی از مسابقات درگ بین خودروهای مختلف میبینیم اما خوشبختانه برخی از تولیدکنندگان محتوا مثل تراتل هاوس، سراغ مقایسههای دقیقتر رفتهاند و رقابت پیست را هم به ویدئوهای خود افزودهاند. این پسران کانادایی در جدیدترین ویدئوی خود، دو سوپراسپرت ارزانقیمت یعنی شورلت کوروت Z06 و لوتوس امیرا در رقابتهای درگ و پیست باهم مقایسه کردهاند.
امیرا از یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 ساخت تویوتا استفاده میکند که به لطف سوپرشارژر، ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این کوپهٔ موتور وسط بریتانیایی هرچند دو برابر یک الیزهٔ قدیمی وزن دارد اما با وزن ۱۴۸۷ کیلوگرم، طبق استاندارد خودروهای امروزی هنوز هم سبکوزن محسوب میشود. انتقال نیروی موتور هم در امیرا توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی صورت میگیرد.
کوروت Z06 هرچند با وزن ۱۷۲۳ کیلوگرم، بیش از ۲۳۰ کیلوگرم از رقیب بریتانیایی سنگینتر است که در دنیای خودروهای اسپرت اختلاف زیادی بهحساب میآید ولی در عوض، سوپرکار آمریکایی از یک پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 تنفس طبیعی بسیار قویتر با ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۳ نیوتن متر گشتاور بهره میبرد. همچنین کوروت برای انتقال نیرو هم از گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه استفاده میکند که قطعاً بسیار سریعتر از گیربکس دستی لوتوس خواهد بود.
بنابراین، تعجبی ندارد که Z06 در مسابقهٔ درگ بهراحتی و با اختلاف زیادی امیرا مغلوب میکند. مسابقه از حالت رولینگ هم شرایط را برای اسپرت بریتانیایی تغییر نمیدهد تا امیرا تنها به رقابت در پیست امیدوار باشد یعنی جایی که لوتوس همیشه در آن تخصص داشته است. بااینحال، طرفداران لوتوس بهتر است این قسمت از ویدئو را تماشا نکنند زیرا اختلاف تایم دو خودرو فراتر از چیزی است که انتظار میرفت. البته امیرا با ثبت تایم ۱ دقیقه و ۱۱.۵۰ ثانیه، کمی از کوروت استینگری سریعتر است اما شرایط Z06 کاملاً متفاوت است. این سوپرکار آمریکایی با پکیج Z07 موفق به ثبت زمان ۱ دقیقه و ۶.۵۶ ثانیه میشود که حتی پورشه ۹۱۱ GT3 RS را هم پشت سر میگذارد و به سریعترین خودروی پیست تراتل هاوس تبدیل میشود.
مشخصات فنی
کوروت Z06 Z07 | لوتوس امیرا | |
پیشرانه | ۵.۵ لیتری V8 | ۳.۵ لیتری V6 سوپرشارژ |
قدرت | ۶۷۰ اسب بخار | ۴۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۲۳ نیوتن متر | ۴۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | عقب | عقب |
وزن | ۱۷۲۳ کیلوگرم | ۱۴۸۷ کیلوگرم |
قیمت | ۱۲۳,۵۴۵ دلار | ۱۰۲,۲۵۰ دلار |
R@min
۲۴ تیر ۱۴۰۳واقعا نمی فهمم چرا امیرا انقدر گنده کردن ! نه موتور نه گیربکس نه آیرودینامیک هیچ حرفی نداره و حتی از دارک هورس که با ۳۰۰ کیلو اختلاف وزن و موتور جلو و ۵۰k فاصله قیمتی کند تره !! این خودش فاجعس.
Z06 هم که دیگه حرفی نمیزاره اگر ۲۰۰ کیلو سبک تر میشد شرمندگی لیگ دیگه خیلی بیشتر میشد.
jdm & muscle
۲۴ تیر ۱۴۰۳تو خیلی پروفسوری ماشین نزدیک تر بهش کوروت استینگری ک با ۴۹۰ اسب قدرت تو این پیست از امیرت کند تره در واقع باید استینگ ری باهاش مقایسه میشد ن ی ماشین ۶۷۰, اسبی رو با ۴۰۰ اسبی مقایسه میکنید!!! این بلاگر ها هم واقعا کارشون درسته با این مقایسه کردن هاشون
R@min
۲۴ تیر ۱۴۰۳کسی با Z06 مقایسه نکرد سواد که داری حداقل قبل اظهار نظر درست بخون !! با استینگری نصف قیمتشم که تفاوتی نداره.
BlackWing
۲۴ تیر ۱۴۰۳DONE✅
سوشیانت
۲۴ تیر ۱۴۰۳این سوپرکار آمریکایی با پکیج Z07 موفق به ثبت زمان ۱ دقیقه و ۶.۵۶ ثانیه میشود که حتی پورشه ۹۱۱ GT3 RS را هم پشت سر میگذارد و به سریعترین خودروی پیست تراتل هاوس تبدیل میشود.
اینم برای اونایی که میگن آمریکایی ها تو پیست حرفی برای گفتن ندارن😂 تازه کوروت تو قدرت و شتاب که مهم تر هستن هم از پورشه عملکرد بهتری داره🇺🇲
مازیار
۲۴ تیر ۱۴۰۳قویتره سوشیانت. بطور دقیق نسبت قدرت به وزن بهتری داره. با اینحال تو پیستهایی کندتر هم بوده همینجا تو پدال
اما اونقدر اختلاف ندارن که بشه رای قاطع صادر کرد. بهتره منتظر گنده هاشون بمونیم. ZR1 و GT2RS
Taha Ayoobi
۲۴ تیر ۱۴۰۳منتظر زورا هم هستیم.
مازیار
۲۴ تیر ۱۴۰۳انتظار چیز بدی نیست
اصلا مفهوم سوشیانت با انتظار گره خورده
انتظار برای ظهور منجی زرتشت
سوشیانت
۲۴ تیر ۱۴۰۳مازیار شاید اسمم چیزه دیگری رو بگه و به معنای ظهور منجی زرتشت باشه ولی در رابطه با خودرو اصلا نیازی به انتظار نیست اتفاقا شما ها باید منتظر بمونین که شاید پورشه بتونه شورولت رو شکست بده شاید هم نتونه ولی تا الان این شورولت بوده که پیروزه
سوشیانت
۲۴ تیر ۱۴۰۳مازیار شما ها الان باید منتظر باشید تا شاید پورشه بتونه شورولت رو شکست بده شاید هم نتونه ولی من نیازی به انتظار ندارم چون تا به الان این شورولت بوده که پیرزوه
سوشیانت
۲۴ تیر ۱۴۰۳مازیار خودت میدونی من کلا راجب پیست صحبت نمیکنم چون اصن کسی که میره ماشین میخره به اولین چیزی که نگاه میکنه شتاب و قدرت و سرعته که تا اینجا کوروت بهتر از ۹۱۱ بوده و البته اینکه c8 z07 میتونه تو برخی پیست ها gt3 rs رو شکست بده یعنی اینکه از لحاظ توانایی پیست محوری هم پا به پای پورشه میره
راجب zr1 و gt2 rs هم فعلا نمیشه حرفی زد چون هنوز نیومدن ولی خب آخرین gt2rs که تولید شد توسط c7 zr1 شکست خورد
مازیار
۲۴ تیر ۱۴۰۳حتما همینطوره حتما
سوشیانت
۲۴ تیر ۱۴۰۳آفرین اینکه داری یواش یواش تغییر میکنی خودش یه جور پیشرفته
گاس فرینگ
۲۴ تیر ۱۴۰۳کوروت C8 بازی رو برای آمریکایی ها عوض کرد. احتمالا آخرین نسل کوروت شد اولین کوروت موتور وسط و خیلی مرز ها رو جا به جا کرد. خودم معتقدم با اختلاف بهترین نسل کوروت از همه جهات به شمار میاد
راستگو
۲۴ تیر ۱۴۰۳لوتوس ضعیف شده
درمورد پورشه هم بگم ک
زحمت کشیده😂
با کلی پکیج و اپدیت و جدید بودن اومده تایم یه قاتل دیرینه رو زده
بیاد رو نوربرگ ببینیم چن چنده
سوشیانت
۲۴ تیر ۱۴۰۳خب مدل rs هم بهترین پکیج پیست محور ۹۱۱ gt3 هست یعنی در واقع فول ترین gt3 با فول ترین کوروت مقایسه شده ولی با این حال کوروت شکستش داده🇺🇲🔥
راستگو
۲۴ تیر ۱۴۰۳چیشد تا حالا تو ههیچ پیستی اسمتون هم نبود الان یه یوتیوبر تو یه پیست دوزاری تایم زده رفتی اورانوس؟
جواب بعدیاتون هم بدم
تو نوربرگ ک حساب نمیشین
تو ویرجینیا هم ک اسمتون نیس
تو ایسنتا یوتوب اولین؟
یا تو اکسپلور سوشیانت؟
سوشیانت
۲۵ تیر ۱۴۰۳آهان حالا شد یه پیست دوزاری😂 حالا اگر پورشه برده بود چیکارا که نمیکردین
Taha Ayoobi
۲۴ تیر ۱۴۰۳نوربرگ رینگ آسفالتش بهتره؟
حسن
۲۴ تیر ۱۴۰۳نه نوربرگ رینننننگ تمامش پیچ 180 و 90 درجه است 28 پیچ که بعضیهاش کلا ماشین سرو ته میشه نهایت با 20 تا سرعت فولکس واگن 5 تا راننده داره که دائم تو پیست در حال تمرینن پتو انداختن اونجا خوابیدن تمرین میکنن پیست نه تنها تو دستشون تو لوزالمعدشون هم حک شده
بعد نوربرگ رینگ شده ملاک خودرو
در اصل یک پیست راننده محور و خطرناک که باید بسته بشه از نظر تعداد خطرات و حوادث از نظر شاخص استانداردکه فقط برندهای المانی عاشقش هستن هر چند شب راننده بیشتر اونجا بخوابه رکوردش بهتره
مازیار
۲۴ تیر ۱۴۰۳تو پیست امریکایی ویرجینیا هم پورشه سریعتر بوده
اونجا هم فولکس واگن رختخواب پهن کرده؟!!
Alan.r
۲۴ تیر ۱۴۰۳یعنی اگه نوربرگرینگ تو آمریکا بود کوروت رکورد پورشه رو میزد؟
همین GT3RS تو چندین پیست نسخهی کوروت رو پیچیده دیگه احتیاجی به نوربرگ رینگ نیست
سوشیانت
۲۴ تیر ۱۴۰۳alan.r
فعلا که تو این پیست کوروت نسخه gt3 rs رو پیچید.
Amir Machine
۲۴ تیر ۱۴۰۳دوستان صرف نظر از چرت و پرتهای چند نفر معلومالحال
توجه داشته باشید که رقیب مستقیم کوروت Z06، پورشه 911 GT3 هست نه GT3 RS
GT3 RS اساساً یه ماشین مسابقه برای جاده هست و این از عناصر آیرودینامیکی عجیب و غریبش کاملاً معلومه درحالیکه Z06 کاملاً قابلیت استفاده روزمره داره و سوپراسپرت شهریتریه
بنابراین، GT3 معمولی بسیار به کوروت نزدیکتر هست و Z06 در اکثر پیست ازجمله همون ویرجینیا ازش سریعتر بوده
سوشیانت
۲۴ تیر ۱۴۰۳خب جناب امیر z06 رقیب gt3 هست ولی z07 رقیب gt3 rs هست
مازیار
۲۴ تیر ۱۴۰۳امیرجان بحث روزمرگی اگه باشه به نظرم Z06 از GT3 هم روزمره تره و من قبل از این صراحتا گفتم بزرگترین هنر Z06 ارائه این پرفورمنس در قالب یک خودروی کاربردی هست
اما همونطور که میدونی بحث در اینجا بسرعت به سمت اوج توانایی ها میره یعنی رده بالاترین مدلها صرفنظر از دلایل دیگه خوب کشش و جذبه خاص خودشو داره و کاریش هم نمیشه کرد
شما که قدیمی تر هستی باید بهتر بدونی، این رویه عوض بشو نیست!
مازیار
۲۴ تیر ۱۴۰۳میبینی امیرجان؟
شما میگی رقیبش GT3 هست اونوقت سوشیانت میاد میگه z06 رقیب gt3 هست ولی z07 رقیب gt3 rs هست
GT3RS که تو تمام پیستهای بجز همین مورد ازش سریعتره
شما داری میگی اینا رقیب نیستن و نباید مقایسه بشن سوشی میگه باید مقایسه بشن و کوروت پنج تا پیست رو ببازه
دیگه تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمر
که من چی میکشم باهاش😂
اما شکایتی ندارم. درواقع اعتراف میکنم باحالم هست😄
Amir Machine
۲۴ تیر ۱۴۰۳مازیار جان شما گویا به جمله اولی که تو کامنت نوشتم دقت نکردی!!
احتمالاً میدونی منظورم کیه!!
من کلاً کامنتهای این جماعت رو نمیخونم، شما هم بهتره نخونی، برای اعصابت بهتره!!
مازیار
۲۴ تیر ۱۴۰۳Ok
سوشیانت
۲۴ تیر ۱۴۰۳ببین مازی اگر واقعا رقیبش نبود باید تو همه پیست ها ازش کند تر میبود
البته این حسی که شما نسبت به من داری منم نسبت به شما دارم و واقعا برام عجبه چرا انقدر تعصب داری رو پورشه
امیر اگر منظورت اینه که کامنت های منو نمیخونی یه دلیل داره چون حرف حق درکش برات سخته
car lover
۲۴ تیر ۱۴۰۳خوشم میاد سوشیانت هرچی بگه رفیق متعصبش هم میاد دفاع میکنه اصلا هم فرقی نمیکنه درست باشه یا غلط
سوشیانت
۲۴ تیر ۱۴۰۳آلمانی فن ها هم اگر بگن ماست سیاهه کار لاور میاد تایید میکنه
مازیار
۲۴ تیر ۱۴۰۳Z06 خیلی خوب داره پیش میره و انتظار برای ZR1 رو هیجان انگیز کرده، هرچند این هایپرکارها سایه شون خیلی سنگینه
سوشیانت
۲۴ تیر ۱۴۰۳کوروت ۷۱ ساله که به قاتل سوپر اسپرت ها و هایپرکار ها معروفه
مازیار
۲۴ تیر ۱۴۰۳نکشیمون قاتل
مهران
۲۴ تیر ۱۴۰۳هایپرکارها🥲
مازیار
۲۴ تیر ۱۴۰۳بزودی پرونده RB17 رو هم جلوی کوروت میبنده و تمام🤣
میگی نه؟ یه کمی صبر کن
سوشیانت
۲۴ تیر ۱۴۰۳مایزیار سطح اطلاعاتت عالیه ماشینی که حتی اجازه تردد در جاده نداره چه ربطی به کوروت داره😂
Mohammad
۲۴ تیر ۱۴۰۳مازیار جان مگه میشه ماشینی که موتور میل لنگ تختش رو از روی فراری ۴۵۸ گرفته باشن بد باشه؟
خود مهندس اقرار کرده که نقش اصلی طرح این موتور فراری بوده
سوشیانت
۲۴ تیر ۱۴۰۳چرا حرف تو دهن شورولت میذارین کی گفته موتورشون رو بر اساس فراری طراحی کردن خودشون گفتن ما موتور های مکلارن فراری و پورشه رو بررسی کردیم حرفی از اینکه طراحی موتور lt6 با اونا مشترکه نزدن
مازیار
۲۴ تیر ۱۴۰۳اصلا من بارها به سوشی گفتم برای اینکه نسلهای مختلف کوروت قاطی نشه بجای C8 بگو AMERICAN FERRARI😁
سوشیانت
۲۴ تیر ۱۴۰۳خب پس به ۹۱۱ هم بگو italian 405😁
سوشیانت
۲۴ تیر ۱۴۰۳منظورم germany 405 بود
سوشیانت
۲۴ تیر ۱۴۰۳کی گفته موتورشون رو بر اساس فراری طراحی کردن خودشون گفتن ما موتور های مکلارن فراری و پورشه رو بررسی کردیم حرفی از اینکه طراحی موتور lt6 با اونا مشترکه نزدن
مازیار
۲۴ تیر ۱۴۰۳کایزر شوزه گفته
Taha Ayoobi
۲۴ تیر ۱۴۰۳مازیار یه منبع بیار که بگه بر اساس اون طراحی شده.
لینک هایی که من دیدم فرستادید تا الان هیچکدوم نمیگه بر اساس اون طراحی شده.
نوشته بود به فراری موتور های 8 سیلندر خوبی داره مه میتونه توی توسعه کمک کنه.
سوشیانت
۲۴ تیر ۱۴۰۳https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.thedrive.com/news/44539/chevy-corvette-z06-engineers-bought-a-ferrari-458-engine-on-ebay-to-learn-its-secrets&ved=2ahUKEwjcnazal6eHAxV1hv0HHT4pASkQFnoECEoQAQ&usg=AOvVaw1E3lAZrdkvMIJnJRqs8Voe
دقیقا طاها اساس حرف من هم حرف خود شورولته این لینک رو من بار چندمه دارم میفرستم و جالبه که مازیار همه کامنت های من رو جواب میده به جز اونایی که لینک داره( البته اگر هم جواب بده بحث رو کلا عوض میکنه) مثل همین الان با کایزر شوزه
Mohammad
۲۴ تیر ۱۴۰۳https://www.thedrive.com/news/44539/chevy-corvette-z06-engineers-bought-a-ferrari-458-engine-on-ebay-to-learn-its-secrets
خدمت دوستامون که لینک میخواستن ، سایتو ترجمه کنید و بخونین ، مخصوصا اونجا که بخش کویل موتور f136 فراری رو مثال زده
اگه یه نگاه دقیق به چیدمان اجزای موتور lt6 کوروت و f136 فراری بکنید میبینید که چیدمان های خیلی شبیه همه و یه چیزی بیشتر از الهام گرفتنه
Taha Ayoobi
۲۵ تیر ۱۴۰۳محمد من لینکی که فرستادی رو خوندم، توی اون قسمت کوئل نوشته بود که: ما به نتیجه های خودمان رسیدیم، اما برسی موتور F136 فراری سودمند بود.
من که چیزی درباره این که بر اساس موتور فراری ساخته شده پیدا نکردم،
اینکه میگی اگه به چیدمان اجزا دقت کنیم تشابه میبینیم،
اگه اینجوریه تو همون لینک نوشته که سراغ پورشه و مکلارن هم رفتن.
به هرحال؛ من که چیزی که به صراحتا بگه کپی از رو اونه پیدا نکردم، تعصبی هم ندارم، واقعا نمیدونم و برام جالبه بدونم.
Mohammad
۲۵ تیر ۱۴۰۳اره مکلارن و پورشه رو هم بررسی کردن ولی خب مکلارن یا با مرسدس همکاری کرده یا با ریکاردو ، انجین پورشه هم خوب بود ولی انحین f136 فراری 4سال پیاپی بنده از ۲۰۱۶تا۲۰۱۹برنده جایزه انجین بین المللی بوده و میشه گفت خیلی بهتر از اون دوتای نامبرده شده اس
اولین موتور با میل لنگ فلت رو خود جنرال موتورز ساخته بود سال۱۹۲۳ ، ولی خیلی مدتی بود که با ساختن انجین های v8 با میل لنگ صلیبی برای ماسل کار ها دیگه از تکنولوژی انجین های میل لنگ تخت دور شده بود
نیاز بود اینجا از یه موتور با سابقه درخشان الهام گرفته بشه تا زمینه ساخت انجین های میل لنگ فلت اصیل تری در سال های اینده رو داشته باشن و اون انجین طلایی فراری بود
همیشه برند ها میدونن که باید از بهترین ها الهام بگیرن همونطور که فراری از بین اون همه برند برقی فناوری های تسلا رو برای هیبریدی یا برقی انتخاب کردن
Taha Ayoobi
۲۵ تیر ۱۴۰۳دقیقا درسته، منم میگم، برای توسعه هیچ اشکالی نداره که بری سراغ بزرگان.
بازم میگم، تعصب بیجا که نداریم، من چیزی ندیدم که بگه کپی از روی اونه ولی فراری خودش بزرگ بزرگانه و سابقه درخشانی داره و موتور های خیلی خوبی هم داره مخصوصا 8 سیلندر.
مع وفه که موتور های فراری از موتور اسپرت بر گرفته شدن.
پس صد در صد وقتی اونو برسی کردن چیز هایی هم یاد گرفتن.
چه جالب اونم نمیدونستم که اولین موتور میللنگ تخت برا جنرال موتورز بوده
سوشیانت
۲۵ تیر ۱۴۰۳محمد خیلی شاهکاری لینک خودم رو میفرستی😂 بنچمارک یعنی بررسی رقیب هیچ جا حرفی از استفاده از طراحی فراری یا کپی کردن وجود نداره
Mohammad
۲۵ تیر ۱۴۰۳بله طاها جان همینطوره
موتور lt6 مهندسی تر از قبلی ها هست چون شرکت های آمریکایی چند باری برای ساخت انجین میل لنگ تخت اقدام کردن ولی بعضی ها خرابی های زنجیر تایمشون از خط تولید رفتن کنار
میل لنگ تخت ها دور دور های پایین و میانی لرزش دارن به خاطر فشار خمشی که بهش وارد میشه و اون زاویه ۹۰درجه
ولی تو lt6 اومدن وزنه های تعادلی بهشون اضافه کردن ، اگه اشتباه نکنم همون فناوری که آقا رامین ازش به عنوان مولتی کرنک اسم برد ، که بیشتر تو موتور های ۱۲سیلندر به کار میره ، و کمتر شرکتی تو ۸سیلندر ها به کار برده
و شلیک چپ راست چپ راست و زاویه هدرز های خروجی و عرشه مناسب هم نقطه قوت های این موتور محسوب میشن ، چون جزو اولین میل لنگ تخت های موفق آمریکایی بوده مقاله های تخصصی خوبی ازش منتشر شده
Mohammad
۲۵ تیر ۱۴۰۳بله طاها جان اولین میل لنگ تخت برای جی ام بود سال ۱۹۲۳
ولی معروف ترین نبود
معروف ترین میل لنگ تخت آمریکایی برای تانک شرمن آمریکاس تو جنگ جانی دوم ، اسمش به افتخار ژنرال ویلیام شرمن بوده ، موتور v8 ساخت فورد با اسم gaa زاویه ۶۰درجه ۳۲سوپاپه و بلوک تمام الومنیومی
به خاطر موتورش نسبت به رقیباش تمایز داشت ، برا همین زیاد معروف شد
ولی گفتم دیگه به خاطر لرزش و صدای بلند آمریکایی ها برای مدت زیادی از موتور های میل لنگ تخت فاصله گرفتن
با موتور gt350 وودو میخواستن برگردن که خرابی داشت و نشد ولی lt6 موفق عمل کرد
Taha Ayoobi
۲۴ تیر ۱۴۰۳هنوز ویدئو رو ندیدم و متن رو هم کامل نخوندم،
(این روزها ویدئوهای فراوانی از مسابقات درگ بین خودروهای مختلف میبینیم اما خوشبختانه برخی از تولیدکنندگان محتوا مثل تراتل هاوس، سراغ مقایسههای دقیقتر رفتهاند و رقابت پیست را هم به ویدئوهای خود افزودهاند.)
تا وقتی راننده های چرت و پرت باشه هیچکدوم اینا به درد نمیخوره.
واقعا بعضی درگ ها آدم دهنش باز میمونه که وقتی بلد نیستی چرا آخه.
مثل همو یاروعه که با دنده دستی درگ میذاشت، هر دنده ای که میداد 1 ثانیه مینداخت عقب ماشینو😂
Taha Ayoobi
۲۴ تیر ۱۴۰۳ویدئو رو دیدم جالب بود.
اون جدوله چه باحال بود، رتبه بندی هارو نشون میداد.
GMA
۲۴ تیر ۱۴۰۳چی تو مغزشون میگذره که لوتوس رو جلوی کوروت قرار دادن؟!
لوتوس یه اسباب بازی گرون قیمته که از نظر دینامیک و جذابیت رانندگی حرف برای گفتن داره معمولاً هم محصولاتش اعداد و ارقام شاخی نداشته بجز یکی دو محصول انگشت شمار میلیون دلاری!
از اون طرف برعکس کوروت یه سوپرکار مقرون به صرفه با مشخصات هیولاس
هیچیشون به هم نمیخوره که بخوان مقایسه بشن!
نکته شگفت انگیز فقط شکستن رکورد ۹۱۱ بود بنظرم
دانیال_Surrey،England
۲۴ تیر ۱۴۰۳این جذابیت رانندگی که میگید مال قبل زمان چینی ها بود،اون زمان لوتوس بنچمارک بود برای همه،منتها نقطه ضعفش کیفیت مونتاژ پایین بود.
الان نقطه قوتی که نداره هیچ،نقطه ضعفش هم کماکان پابرجاست،از این لحاظ باید احسنت گفت به چینی ها.
سوشیانت
۲۴ تیر ۱۴۰۳امیرا تنها به رقابت در پیست امیدوار باشد یعنی جایی که لوتوس همیشه در آن تخصص داشته است.
این جمله نشون میده که لوتوس در پیست خیلی قدرتمنده و شکست از شورولت توانایی بالای این کمپانی آمریکایی رو نشون میده
Taha Ayoobi
۲۴ تیر ۱۴۰۳آلمانی فنا خودشون به لوتوس میگن خدای هندلینگ بعد به سوشی دیس میدن
سوشیانت
۲۵ تیر ۱۴۰۳طاها سطح کاربران رو اونجا فهمیدم که یه لینکی فرستادم بعد محمد همون لینک رو فرستاد ولی لایک خورد لایک و دیسلایک خیلی وقته که تو پدال هیچ ارزشی نداره
Taha Ayoobi
۲۵ تیر ۱۴۰۳سوشی دیدی، مازیار پیچوند.
سوشیانت
۲۶ تیر ۱۴۰۳بله طاها مازیار همیشه اینجوریه
Taha Ayoobi
۲۷ تیر ۱۴۰۳الانم مطمئنم اینارو میخونه ولی به خیال خودش بیشتر میفهمه و بقیه رو سرگرمی میبینه.
پیام
۲۴ تیر ۱۴۰۳کوروت
SMS
۲۴ تیر ۱۴۰۳ماشالله کروت
ماشالله قدرت
ماشالله اصالت
حسن
۲۴ تیر ۱۴۰۳سلطان کوروت
خدایی امیرا اصلا مال این حرفا نیست این ویدئو را هم برا سرگرمی ببینید
کوروت به قول دوستان المانی فن مال یه لیگ دیگس
منتها خودروی امریکایی برا همه است
دقیقا مث لاتاری امریکا به همه فرصت میده تا طعم رویاهاشون را بچشن
زنده باد امریکا زنده باد کوروت
JDM سابق
۲۴ تیر ۱۴۰۳لوتوس و میبینم یاده تیم ملی اسپانیا میوفتم
ببین اسپانیا به کجا رسیده که کاپیتانش موراتائه هرچند تقریباً همه تیم های اروپایی رو ترکونده..
لوتوس هم یه مجتمع فنی های پرفورمنس جهانی بود حالا ببینید چی شده…
گاس فرینگ
۲۴ تیر ۱۴۰۳همون اسپانیا الان تو فینال یورو جلوئه
JDM سابق
۲۵ تیر ۱۴۰۳اتفاقاً قهرمان شد حقش بود به جایگاه اصلیش رسید ولی این اسپانیا کجا اون اسپانیاییه ژاوی اینیستا راموس پیکه و… کجا
گاس فرینگ
۲۴ تیر ۱۴۰۳لوتوس تنها فایده اش اینه ایران خودرو بیاره و فقط در رنگ سفید و با شیشه دودی فابریک تولید کنه