در مسابقهٔ درگ رفت و برگشتی یا U-Drag، کوروت Z06 با پیشرانهٔ V8 تنفس طبیعی سریعتر است یا مازراتی MC20 با موتور V6 توئین توربو؟
تاکنون بارها مسابقهٔ U-Drag ادموندز را دیدهایم و با قواعد آن آشنایی داریم ولی مثل همیشه، پیش از آنکه سراغ قسمت دیگری از این مسابقهٔ جذاب برویم، بیایید ابتدا ببینیم هر شرکتکننده چه چیزی با خود به میدان آورده است. مازراتی MC20 که با نسخهٔ کانورتیبل سییلو در این رقابت حاضر شده، به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربوی کاملاً جدید با نام نتونو مجهز است که ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه به چرخهای عقب منتقل میشود.
از سوی دیگر کوروت Z06 را داریم که به کابوس سوپرکارهای گرانقیمت تبدیل شده و از هیچ رقابت و دعوایی روی برنمیگرداند. در سینهٔ این سوپراسپرت آمریکایی پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 تنفس طبیعی مشهور LT6 قرار گرفته است که ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار میدهد. در این خودرو هم مثل رقیب ایتالیایی، نیروی موتور از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به چرخهای عقب منتقل میشود. هرچند کوروت ۴۰ اسب بخار قدرت بیشتری دارد ولی گشتاور موتور V8 تنفس طبیعی شورلت ۱۰۵ نیوتن متر کمتر از موتور V6 توئین توربوی مازراتی است. البته از سوی دیگر، کوروت ۱۳۵ کیلوگرم سبکتر است و این تفاوتها رقابت را جالب خواهد کرد.
مثل همیشه، بین این خودروها دو مسابقهٔ U-Drag انجام شد که در هردو کوروت بهراحتی به پیروزی رسید و فرصت نفس کشیدن به مازراتی نداد. در این مسابقه، Z06 ظرف ۳.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید و ۴۰۰ متر را در ۱۱.۲ ثانیه طی کرد درحالیکه این اعداد برای مازراتی به ترتیب ۳.۴ ثانیه و ۱۱.۴ ثانیه بودند. کوروت حتی در هنگام دور زدن هم چسبندگی جانبی بالاتری را ثبت کرد. این سوپرکار آمریکایی کل مسیر U-Drag را ظرف ۳۲ ثانیه طی کرد درحالیکه رقیب ایتالیایی برای انجام این کار نزدیک به یک ثانیه زمان بیشتری نیاز داشت. نکتهٔ مهم اینکه کوروت تمام این برتری را با ۲۲۳ هزار دلار قیمت کمتر به نمایش گذاشت.
مقایسه مشخصات فنی
کوروت Z06 | مازراتی MC20 | |
پیشرانه | ۵.۵ لیتری V8 | ۳.۰ لیتری V6 توئین توربو |
قدرت | ۶۷۰ اسب بخار | ۶۳۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۲۵ نیوتن متر | ۷۳۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | عقب |
وزن | ۱۶۸۵ کیلوگرم | ۱۸۲۰ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۱۲۵,۳۴۵ دلار | ۲۸۱,۰۰۰ دلار |
قیمت تستشده | ۱۴۷,۸۰۰ دلار | ۳۷۱,۴۵۰ دلار |
ali_x76
۲۷ بهمن ۱۴۰۳اصولا سوپراسپرتهای ایتالیایی خیلی سبکتر از امریکاییها بودن، برام عجیبه که چرا مازراتی انقدر سنگینه؟
Khosrow
۲۷ بهمن ۱۴۰۳برای اینکه اروپایی پر از فناوری و ایمنی فعال و نیمه فعال هست، متریال به شدت با کیفیت و … طبیعی هم هست که وزن و سکه ش بالاتر از پلاستیک باشه، اونجایی که ته مسیر میرسن و ترمز زدن و دماغه ها پایین اومده لول و پرستیژ رو تماشا کنید، زرد رنگه نجیب زاده و ابی رنگه ول معطل ..
Amir Machine
۲۷ بهمن ۱۴۰۳داداش تو برو از دنا پلاس جوانان طرفداری کن چون اروپا هم غرب حساب میشه، همون غربی که تو و هم مسلکهات صبح تا شب بدیش رو میگید
از ماشینهای اروپایی نمیخواد تعریف کنی جیرهتو قطع میکنن
Khosrow
۲۷ بهمن ۱۴۰۳پیک نیکت رو عوض نکن دادا بزار ما هم با شادیت شاد باشیم :)
net
۲۷ بهمن ۱۴۰۳ماشین سوپر اسپرت نیاز به جلوپنجره نداره تعجبه مازراتی برای سوپر اسپرت mc20 جلوپنجره گذاشته. جلوپنجره mc20 حس سوپر اسپرتش رو کم کرده.ماشین های سوپراسپرت هواکش رو بغل درب می گذارند و تعجبه سوپر اسپرت mc20 هواکش رو بالای لاستیک گذاشته
ali_x76
۲۷ بهمن ۱۴۰۳با این توصیف، پس کیفیت کوروت از فراری و مکلارن و پورشه بالاتره چون اونا خیلی سبکن!!!
داداش یه چیزی بگو که بگنجه، مازراتی الان هم وزن ماشینای استون مارتینه، در حالی که استون مارتین گرند تورره و مازراتی سوپرکار.
ضمنا تا جاییکه یادم میاد طبق امارها، ضریب اطمینان مازراتی (که میگی خیلی با کیفیته) همیشه جزو پایینترین های رده بندی بوده و پر از مشکل برقی و فنیه اما پورشهی سبک و بیکیفیت، ایرادات کمتری داشته.
Amir Machine
۲۷ بهمن ۱۴۰۳ولش کن رفیق چیو برا کی توضیح میدی؟
این ته دانشش از ماشین اینه که دنا پلاس خیلی تند میره، چه میدونه وزن سبک تو سوپرکار یعنی چی!
بذار فکر کنه هرچی سنگینتر باشه بهتره!!
Alireza
۲۷ بهمن ۱۴۰۳به لطف این داداشمون فهمیدیم تو کلاس سوپرکارها وزن کم یعنی بی کیفیت بودن،
در همین لحظه تمام سوپراسپرت سازانی که خودشونو پاره کردن وزن ماشینو بیارن پایین جامه ها دریدند و سر به بیابان گذاشتند
PETRONAS
۲۷ بهمن ۱۴۰۳بنظرمن مازراتی mc20 همچنان شخصیت یه گرند تورر داره نسخه وحشی این ماشین یعنی gt2 از لحاظ پرفورمنس به سوپراسپرتا نزدیکتره.
جالبه قیمت پایه این ماشین حدود ۲۷۰ هزاردلاره اما این نسخه با اپشنهای اضافه ۳۷۰ هزاردلاره یعنی حتی از نسخه gt2 هم گرانتره. کاش اشاره میشد که چه چیزایی اضافه شده بهش.
BMW is GOD
۲۷ بهمن ۱۴۰۳هر جفتشون عالین ولی کوروت خیلی بهتره چون هم قیمتش فوق العاده ارزونتره هم پرفورمنسش فوق العاده بهتره و اون موتور ۸ سیلندر لامصب آمریکاییش که دیگه هیچ جای حرفی باقی نمیذاره
الان واقعاً کارخونههایی که نوز به پیشرانههای حجیم و تعداد سیلندرهای بالاشون وفادار موندن طرفداران بیشتری هم دارند مثل خودروهای آمریکایی بعضی از اروپاییها مثل لامبورگینی که برخلاف فراری به پیشرانه ۱۲ سیلندر خودش وفادار مونده و یا بیامو که به موتورهای ۶ سیلندر خطی و ۸ سیلندر خفن خودش وفادار مونده برخلاف مرسدس بنز
Mr wrong
۲۷ بهمن ۱۴۰۳کوروت واسه اینکه اروپایی ها رو شکست بده شبیه شون شد و جواب هم داد
کسی اولین بار این ماشینو ببینه و لوگوش رو نگاه نکنه فکر میکنه یه سوپر اسپرت اروپاییه
Taha Ayoobi
۲۷ بهمن ۱۴۰۳جاش خیلی درد میکنه؟
Mr wrong
۲۷ بهمن ۱۴۰۳داداش اگه بامنی که ببخشید به محصول شرکت پدرت توهین کردم ولی هیچ توهینی تو حرفام نبود گفتم موفق هم شده
جایی هم درد نگرفته والا ما سهامی تو مازراتی یا اروپا نداریم نظرمو گفتم فقط راجع به یه ماشین خارجی همین
BMW is GOD
۲۷ بهمن ۱۴۰۳دهنت سرویس یک ساعت داشتم به حرفت میخندیدم پاره شدم 🤣🤣🤣🤣🤣 نه ولی خدایی کوروت همیشه عالیه خصوصاً تو این نسلش که واقعا اومده که بترکونه تازه زورو بیاد که دیگه میره واسه هایپرکار ها و رقیب سرسختی برای اونا میشه
Mr wrong
۲۷ بهمن ۱۴۰۳فقط گفتم کوروت موتور وسط شده نتیجه شم دیده تمام .چماق کشی نداره دیگه
حالا اروپایی هم شده باشه جنایت که نکرده .اینم یه رویکرد جدیده و نیاز دیده اینجوری باشه
گاهی واسه بردن رقبا باید شبیه شون شد
مهم اینه کارش رو خوب انجام داده
amir
۲۷ بهمن ۱۴۰۳در اینکه کوروت اعجوبه هست شکی نیست ولی مازراتی هم معمولا ضعیف تر از بقیه سوپر کار ها بوده
گاس فرینگ
۲۷ بهمن ۱۴۰۳مازراتی بیشتر لاکچری بوده تا پرفورمنس
اون سالا که وارد ایران میشد قیمت هاش گاها 1.5 تا 2 برابر پورشه هم میرسید
Khosrow
۲۷ بهمن ۱۴۰۳اروپایی چیه، انگار اسیاییهـ سی سال پیشه، الکی سکه دار نکن کار رو ..
مازیار
۲۷ بهمن ۱۴۰۳نه این حرف وارد نیست
شبیه اروپاییهاست؟ خوب باشه ایرادش چیه؟
درسته برای عملکرد بهتر موتوروسط شد اما مگه موتوروسط بودن انحصاریه؟
کوروت همیشه یه محصول در دسترس با پرفورمنس خوب بوده الانم همینطوره حالا اینکه شبیه چیه چه اهمیتی داره؟
سوشیانت
۲۷ بهمن ۱۴۰۳کوروت همیشه جلو تر از زمان و رقباش بوده اون موقعی که ۴۰۰ اسب قدرت داشت و شتاب زیر ۵ میزد اروپایی ها کجا بودن
مزدک
۲۷ بهمن ۱۴۰۳اون زمان که جنرال موتورز، با رانت و سوبسید دولت محترم آمریکا (که پولش از چپاول امریکن فروت، کنسرسیوم نفتی با ایران، و تجارت انحصاری در بازارهایی که توی کشورای غرب دیواری که خودشون با دشمن سازی فرضی شون برپاش کردن، و هزار کثافت کاری دنباله دار دیگه به دست میومد)، ماشین های چهارصد اسبی می ساخت (و هنوز هم خودروهای اسپرت شون رو با همون سوبسیدها می سازن، تا تبلیغ فروش ماشین های اقتصادیشون باشه)، اروپایی ها داشتن مرسدس بنز ۳۰۰ اس ال گالوینگ و لامبورگینی میورا و … رو، به عنوان سریعترین خودروهای جهان می ساختن! تازه اونم با شرایط اقتصادی خراب بعد از جنگ های جهانی (که اتفاقا کشورهایی که سریعترین ماشین های اون زمان دنیا رو تولید می کردن-آلمان و ایتالیا- چون جزو جبهه ی متحدین بودن و مغلوب جنگ، وضعیت سخت تری هم داشتن!).
یک بار لیست سریعترین های تاریخ رو ببین! هیچ نشانی از ماشینای تولیدی سه غول خودروسازی آمریکا در اون لیست وجود نداره!
دلیلی وجود نداره که چون تصورات و رویاهای تو برات جذاب و قشنگ هستن؛ درست هم باشن!
راستی! اگر خواستید درباره ی دوزنبرگ عزیز داستان سرایی کنید، اول اصالت بنیان گذار، سازنده و طراحش رو چک کنید! قبلا کامنتش رو گذاشتم براتون…
سوشیانت
۲۸ بهمن ۱۴۰۳محض اطلاع چارجر دیتونا با سرعت ۳۲۲ سریع ترین بود دوزنبرگ هم هیچ مشکلی نبوده بالاخره کمپانی آمریکایی بوده و از اروپا کمک نگرفته
BlackWing
۲۷ بهمن ۱۴۰۳Mr Wrong
باهات موافقم
حسین
۲۸ بهمن ۱۴۰۳کوروت یه ماشین آمریکاییه که سنت شکنی کرده و رقیباشو تو غبار خودش محو کرده
کدوم اروپایی تونسته همچین کاری بکنه
BMW is GOD
۲۷ بهمن ۱۴۰۳کلاً تو این دوره زمونه خودروهایی که تعداد سیلندر حجم موتور بالایی دارند خیلی جذابند
من نمیفهمم چرا مرسدس بنز و فراری انقدر حجم پیشرانه شون و سیلندراشون رو آوردن پایین الان یعنی اروپا فقط به بنز و فراری گیر میده
پس چرا بیامو و لامبورگینی و پورشه و آئودی و خیلیای دیگه هنوز به پیشرانه های حجیم خودشون وفادار موندن و همچنان پرفروشترین خودروها تو اروپا هستن
به نظر من مرسدس بنز و فراری دوست دارن مثل چینیها رفتار کنن البته به بنز حق میدم چون تقریباً ۹۰ درصد سهامش مال جیلی و بایک هست که جفتشون چینیاند شاید چون بیشتر سهامش مال چینه میخواد مثل اونا رفتار کنه
NAVID@@98
۲۷ بهمن ۱۴۰۳نخیر سهام مرسدس مال خودشه
اگه درصد درصد میکنی من تمام خودروساز ها رو برات مثال میزنم میگم که سهامش مال این و اونه
سهام نمال کسی نی مال خودشه مرسدس مرسدس هم نکن چون تابلوعی داری یه هدف با خصومت خاص دنبال میکنی
BMW is GOD
۲۷ بهمن ۱۴۰۳راستی تا چند وقت دیگه مرسدس بنز gle 63 هم پیشرانه ۸ سیلندر خودش رو کنار میذاره و میره سراغ شش سیلندر e۶۳ جدید که این خیلی بده و اگه اینجوری بخواد پیش بره فقط مرسدس بنز s63 و s580 و g ۶۳ و gls 63 و gls 580 هشت سیلندر میمونن و این خیلی بده چون تمام اینایی که نام بردم خودروهای لوکس هستند و پرفورمنس نیستند و بنز دیگه تو بخش پرفورمنسش ۸ سیلندر نداره (من sl 63 و amg gt 63 رو حساب نکردم چون سوپر اسپورت هستند و من منظورم سدان پرفورمنس بود)
Iman 007
۲۷ بهمن ۱۴۰۳S63 چی؟ gls63چی؟
BMW is GOD
۲۷ بهمن ۱۴۰۳من اس ۶۳ و جی ال اس ۶۳ رو هم تو صحبت هام گفتم و گفتم که فقط اونا ۸ سیلندر میمونن که اونارم تا قبل از سال ۲۰۳۰ یا ۶ سیلندر میکنه یا کلاً برقی میکنه
BMW is GOD
۲۷ بهمن ۱۴۰۳بیامو تا سال ۲۰۳۱ پیشرانه های ۸ سیلندرش رو حفظ میکنه و پیشانههای ۶ سیلندرش را هم تقریبا تا سال ۲۰۳۲ یا ۲۰۳۳ و بعد از اون اگه اتحادیه اروپا خیلی فشار بیاره تمام برقی میکنه
بیامو در حال حاضر کلی خودروی ۸ سیلندر داره که همشون رو میخواد تا سال ۲۰۳۱ رو خط تولید نگه داره اگه بخوام نام ببرم مثلاً ام ۵ و ایکس ۵ ام و ایکس ۵ ام ۶۰ و ایکس ۶ ام و ایکس ۶ ام ۶۰ و ایکس ۷ ام ۶۰ و ایکس ام (که البته ایکس ام زیاد پرفروش نیست) و ام ۸ (که البته ام ۸ هم داره کم کم خداحافظی میکنه و جاشو به نسل بعدیش میده) و…
amirboss
۲۷ بهمن ۱۴۰۳کوروت شده ملاک برتری سوپراسپرت ها.
دقیقا اتفاقی که سال ۲۰۰۷ با ورود بوگاتی به بازار افتاد و تقریبا تا یک دهه شده بود ملاک شتاب و سرعت.
قابلیت هایی که کوروت با این قیمت و این پرفورمنس ارائه داده واقعا از همه لحاظ بزرگان دنیای خودرو رو به چالش کشیده.
الان به خوبی مشخصه کیا پول برند میدن و کیا پول آدرنالین خالص.
مزدک
۲۷ بهمن ۱۴۰۳شما احتمالا یا فراموش کردید، یا سن و سالتون یاری نمی کنه، یا…
این دو مورد هیچ ارتباطی نداره به هم! کوروت ماشین بسیار خوبی بوده، هست؛ و خواهد بود، چون اولا هزینه ی سرسام آوری برای ماشین های اسپرت جی ام و فورد می شه در آمریکا (به همون دلیلی که در کامنت قبل هم گفتم، و این حمایتی که از تمام صنایع آمریکایی می شه، که نتیجه ش محصولاتی خواهد بود، که قراره برتری ذهنیت آمریکایی رو تبلیغ کنن! پس طبیعی هست که دولت ها هم، هیچ مضایقه ای در راه حمایت از سمبل های کشورشون نخواهند کرد!)، حتی اگر برای کمپانی های تولیدکننده شون، بیشتر هزینه باشن؛ تا سود! دوما! بهترین فارغالتحصیل های بهترین دانشگاه های مهندسی خودروی جهان، مقصد نهایی شون اغلب امریکاست، و بیشتر هم جذب یکی از همین سه غول می شن (البته که قطعا جی ام و فورد شرایط خیلی بهتری دارن)، و طبعا تمام تلاش خودشون رو برای آمریکایی شدن به کار می بندن! ترکیب سرمایه گذاری دست و دلبازانه، و نیروی متخصص فراوان و آماده به خدمت… خوب نتیجه طبیعتا مشخصه! همین امکانات رو در اختیار هر اروپایی (و البته ژاپنی!) یی قرار بده، نتیجه (با استناد به محصولاتی که تا به حال، اروپایی ها و ژاپنی ها، بدون در اختیار داشتن این سطح از امکانات تولید کردن): قطعا محصولاتی بسیار برتر…
اگر ولخرجی های مدیران کلان آمریکایی، و دریافتی های بسیار بالای اونها (قبلا هم نمونه ی مقایسه ای مدیران هم دوره ی خانواده های تویودا و فورد رو، به عنوان یکی از مصادیق این نمونه یادآور شدم!)، از فرآیند تولید؛ تحت شرایط و ترکیبی که عرض شد، حذف بشه (که در صورت اجرای شیوه های مدیریت کمینه گرای اروپایی، و برتر از اون، مدیریت ریاضتی ژاپنی، خیلی راحت تر و بهتر حاصل خواهد شد!)، اونوقت انفجار واقعی در صنعت خودرو اتفاق می افته!
بوگاتی ویرون با اومدنش به بازار رکوردهایی رو ثبت کرد، که اختلافشون با رکورد های قبلی (در استانداردهای گینس مقایسه بفرمایید)، از زمین تا آسمون بود! کوروت C8، به عنوان یک ماشین بسیار خوب، با رکوردهای عالی، باز هم اتفاق جدیدی (دقت بفرمایید! هیچ اتفاق جدیدی!) رو رقم نزده، به غیر از مباحث اکونومیک، که سابق بر این هم، نمونه هاش در صنعت خودرو فراوان بوده. مثال: ورود لکسوس به بالاترین سطح بازار لوکس ها.
اگه حافظه ی تاریخی نداریم، ویکی پدیا که هست!!!
و البته در پاسخ COPO: لزوما نه عزیزم! چنانچه موجودات فضایی، پیشرفته تر از ما انسان ها باشن، پس باید همه شون (مثل بخش بسیار کوچکی از جمعیت زمین!)، درک کافی از مباحث زیبایی شناسی (به عنوان یک دانش آکادمیک) داشته باشن! که در نتیجه ی رسیدن به اون سطح از آگاهی، درک خواهند کرد که زیبایی به هیچ وجه یک مسئله ی سلیقه ای نیست، بلکه اصول علمی و تئوریک کاملا معینی داره، که فقط اونهایی که بهش اشراف دارن، توان تعیین سطح ارزش یک شیئ رو؛ از منظر (به قول شما!) زشتی یا زیبایی دارن!
amirboss
۲۸ بهمن ۱۴۰۳بلاخره یکی پیدا شد تز دکترا بده.
من نه سنم پایینه نه فراموشکارم.
درضمن با این اعتماد به نفسی که شما پست گذاشتید آدم دوست داره حق رو به شما بده اما….
در اینکه دولت آمریکا از انواع و اقسام صنایع خودش حمایت مالی میکنه شکی نیست و همه میدونن
اما تنها حمایت مالی نیست که موفقیت شرکت های آمریکایی رو به رخ جهان میکشه برادر.
حمایت از تولیدات داخلی و تشویق مردم به خرید کالاهای آمریکایی یکی از موثر ترین راهها برای بقای هرچه بیشتر صنایع آمریکاست.
حمایت مالی آمریکا از خودروسازی به صورت مقطعی و اعطای وام های کلان بخصوص در سال های رکود اقتصادی آمریکا بود.
درضمن آزادی های قانونی بیشتر آمریکا در مورد تولید و عرضه خودرو یکی دیگه از دلایل رشد تکنولوژی بخصوص خودروسازی آمریکاست.
البته دلیل زیاده و من حوصله ندارم.
پیرو حرف شما که گفتید کوروت هیچ اتفاق جدیدی رو رقم نزده سکوت میکنم چون حوصله کل کل ندارم.
تازه این جنرال موتور نیست که برای ساخت هر کوروت به گفته شما داره ضرر میده و دولت داره کمکش میکنه.
همین بوگاتی که خودش شده بود بزرگترین تبلیغ برای فولکس واگن و البته یه درپوشی برای خرابکاری هایی که بعداً گندش درومد برای تولید هر دستگاهش به گفته خود شرکت ۴,۶۱۷,۵۰۰ یورو معادل ۶,۲۳۱,۳۱۶ دلار زیان میکرد.
مزدک
۲۸ بهمن ۱۴۰۳اگه توان خواندن به انگلیسی، یا زبان های با ریشه ی لاتین رو داری، اسناد منتشر شده ی ویکی لیکس، درباره ی ارتباطات مالی، و حمایت های غیر قانونی دولت های مختلف آمریکا؛ از لیندون جانسون، تا باراک اوباما (چون اسناد اون دوره منتشر شده، نه اینکه قبل یا بعدش وجود نداشته و نداره) رو، از ابرشرکت های آمریکایی (به ویژه جنرال موتورز، فورد، جنرال الکتریک، لاکهید مارتین، بوئینگ و آی بی ام)، بخون! اگر هم نه! می تونی مستندات دقیق تر و کامل تری رو در مجموعه ی “پشت پرده ی مخملین”، از انتشارات محترم “اختران”، مشاهده کنی…
مورد بعدی! می تونی بدون سرچ کردن، بگی؛ قانون اساسی آمریکا، در قالب کدوم فرم استاندارد قوانین حقوقی تعریف شده (Civil law یا Common law)؟!؟، که تازه اونوقت حاضرم درباره ی میزان و حدود آزادی های فردی و اجتماعی، در نظام حقوقی آمریکا، باهات گفتگو کنم.
اونچه که شما اسمش رو آزادی قانونی می ذاری، اصلا در چارچوب علم حقوق قابل ارزیابی نیست، بلکه وارد بحث تفاوت تزهای اقتصادی فردریش فون هایک و جان مینارد کینز، و تأثیراتشون بر اقتصاد امروز آمریکا می شه، که من نه بخاطر حوصله نداشتن (که در گفتگوهای جدی، یک بهانه ی واهی، و سرپوشی بر ناآگاهی آدماست)، که بخاطر غیر مرتبط بودن موضوع، با مباحث این گفتگو، بهش ورود نخواهم کرد!
در مورد مقایسه ی بین شرایط بوگاتی ویرون، در زمان معرفیش به بازار، و شورلت کوروت، در حال حاضر هم، باز تأکید می کنم که هیچ رابطه ی معناداری وجود نداره، و این رو می ذارم به حساب هیجان زدگی کاذب شما! اگر هم در رکوردهای کوروت، موردی بجز نسبت عالی بین پرفورمنس و قیمت نهایی محصول در بازار فروش وجود داره (که نه به اندازه ی طوفان بوگاتی، که به اندازه ی نسیم فرحبخش ورود لکسوس LS400 به بازار، تأثیرگذار بوده باشه!)، خوشحال می شم بشنوم.
در ضمن! در همون اسناد ویکی لیکس می تونی میزان ضرر محصولات خاص کمپانی های آمریکایی رو، که سوبسید ویژه ی صندوق سرریز انباشته ی سرمایه گذاری خارجی آمریکای شمالی (صندوق بدنام فدرال رزرو)، که حاصل درآمدهای آمریکا از منابعی مشابه اونچه که در کامنت قبلی عرض کردم هست، ببینی!
البته من هیچ مشکلی با این سرمایه گذاری های دولت آمریکا، در حمایت از محصولات سمبلیک آمریکایی ندارم که هیچ! تازه چون در منطق حمایت تمام قد از منافع ملی شون هست، برای من قابل احترامه. روزگاری هم خود ما، با ضرب سکه ی طلای تقریبا خالص دریک، همین حمایت رو از منافع ملی مون می کردیم، که ای کاش امروز هم ادامه می داشت.
من به آمریکا و محصولاتش احترام می ذارم، و بین علائق خاصم، کلی محصول آمریکایی سمبلیک وجود داره. خیلی از ماشین های مورد علاقه م آمریکایی هستن، همونطور که قطعا بیشتر، اروپایی هایی، که طبیعتا اشتباهات فراوان هم دارن! اما عقل و انتخاب خودم در اولویت قرار داره، نه اروپا و آمریکا و…، چون برای انتخاب هام منطق و استدلال قابل مذاکره، با منطق و استدلال مخالف دارم (البته نه با توهم و تعصب!)
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۸ بهمن ۱۴۰۳مجموعه پشت پرده مخملین 10 جلدی هست
https://akhtaranbook.ir/fa/product/53775/
نویسنده ها جون چانگ (زادهٔ ۷ اکتبر ۱۹۶۳) یک اقتصاددان اهل کره جنوبی یکی از افراد برجسته در نگرش اقتصاد دگراندیشانه است که سعی در پیوند آن با اقتصاد مارکسیستی دارد. وی پس از فارغالتحصیلی در دانشکده اقتصاد دانشگاه ملی سئول، در دانشگاه کمبریج در رشته توسعه اقتصاد سیاسی فارغالتحصیل شد. آثار و مقالات او بیشتر متأثر از نوشتههای اقتصاد دانانی همچون گونار میردال، کارل مارکس، فریدریش آوگوست فون هایک، جان کینز و فریدریش لیست است.
amirboss
۲۸ بهمن ۱۴۰۳چه خوب یه تحلیل گر مسائل سیاسی و یه آنالیزور مالی هم داریم اینجا. پدال باید یه همایش تجلیل از منتقدین اقتصاد آمریکا بزاره تلاش های شما نادیده گرفته نشه.
شما بفرمایید ما استفاده میکنیم…
حمیدرضا
۲۸ بهمن ۱۴۰۳کوروت؟ شتاب ۳.۲ ثانیه؟ ملاک برتری سوپراسپرت ها؟ دنیا پسرفت کرده یا sf90 و 296 هنوز تولید نشدن؟؟ یکی منو روشن کنه😁😁
BlackWing
۲۷ بهمن ۱۴۰۳کوروت Z06 به اندازه یه کوروت ZR1 جدید از مازراتی ارزون تره و اینطوری با قاشق خوردش 😂
Puriya85
۲۷ بهمن ۱۴۰۳این 147 هزار تا قیمتشه
تو آمریکا هم چند سال پیش m5 cs فروفتن 140 هزار تا
بی ربطه ولی چون قیمتا یکیه جالب میاد یه مقایسه ای بکنم بینشون و بنظرم اگر کوروت با cs بندازه قطعا cs میزنه رخ و لاکچری بازی و همه چیش هم بهتره کاربردی ترم هست تولید محدودم هست
Mr wrong
۲۷ بهمن ۱۴۰۳منم مث همه تون یه علاقهمند به دنیای خودرو ام و اخبار خودرو رو پیگیری میکنم
ولی یه چیزی واسه م سواله خطاب به یسری متعصب که اصلا نمیدونم رو چی تعصب دارن؟
یه تیکه آهن پاره اون سر دنیا تولید میشه و حتی رنگ آسفالت کشور تو رو نخواهد دید و اگرم ببینه تو پول داری بخری ؟انشالله که پولشم داشته باشی بخریش. حالا چون تو خریدی یا طرفدارشی کسی چیزی بگه بخاطر یه تیکه اهن پاره به یه انسان دیگه توهین میکنی؟واقعا چی تو مغز یسریاس ؟
مدیر عامل همون شرکت هام اینجوری تعصب ندارن و به نظرات منفی گوش میدن تا ایراد محصول شون رو پیدا کنن و پیشرفتش بدن
Taha Ayoobi
۲۷ بهمن ۱۴۰۳درست بیان نکردی
EX
۲۷ بهمن ۱۴۰۳یه عده واقعا مطالعه و شناخت دارن که اونا ارزش داره اما بقیه از سر بیکاری و عقده هست بیشتر. ۹۰ درصدشون همینن. ۱۰ درصدن که واقعا ارزش خوندن دارن. من خودم اتومات اکثر کامنتارو اسکرول میکنم فقط مال یه عده کاربرا که میشناسم و قبول دارمش میخونم.
مازیار
۲۷ بهمن ۱۴۰۳اما اگه از پرفورمنس بگذریم ظاهرشون اصلا قابل قیاس نیست انصافا نیست
به نظرم اگه از موجودات فضایی هم بپرسیم جواب مشخصه
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2025/02/250214-006.jpg
COPO
۲۷ بهمن ۱۴۰۳موجودات فضایی هم میدونن ظاهر به سلیقه طرف بستگی داره.
مازیار
۲۷ بهمن ۱۴۰۳بشرطی که سلیقه تحت تاثیر فن بازی نباشه
صامورایی
۲۷ بهمن ۱۴۰۳بهترین اتفاق برای مازراتی خریداری توسط چینیاست. وگرنه با این آمار فاجعه که زیرنظر استلانتیس ثبت کرده بزودی محو میشه. چین بخرتش و هایپرکار و سوپرکار هیبریدی و برقی بزنه. مثل لوتوس.
Taha Ayoobi
۲۷ بهمن ۱۴۰۳چین بخره به فنا میره، من که خودم دیگه ازش بدم میاد.
یه مدیریت درست میخواد همین
صامورایی
۲۷ بهمن ۱۴۰۳همین الانشم به فنا رفته. ضمنا مدیریت همه چیز نیست. تازه بماند که سیستم کمپانیای مطرح اروپا یا امریکایی طوری هستند که معمولا مجرب ترین ها برای مدیریت انتخاب میشن. الکی نیست حتی همین استلانتیس هم کلی مشاور و کارشناس داره. نیاز اول مازراتی پول و سرمایه گذارع چون بدجور تو ضرره. بهترین مدیرم بزاری اما اوضاع مالی خوب نباشه هیئت مدیره و سهامدارا پرتت میکنن بیرون چون خیلی چیزا براشون ملاکه نه فقط اینکه مدیر خوب باشه.این صنعت با پول میچرخه. الان مکلارن با کمک صندوق بحرین زنده مونده، آستون درحال برنامه ریزی برای کاهش ضرره ،لندرور با کمک تاتا و قبلیا موند، GM با کمک دولت امریکا، الی اخر. ده ها مدیر خوب هم داشتند که مو سفید کردن تو کمپانی اما کسی رحم نکرد بهشون.
Taha Ayoobi
۲۸ بهمن ۱۴۰۳آره راستی پول مهم تره
R
۲۷ بهمن ۱۴۰۳کوروت شده آونتادور یه دهه پیش سنگ محک کلاس سوپر اسپرت
خودرویی که با موتور تنفس طبیعی کَل تویین توروبوهای یه دهه بعدشم میخوابوند
صامورایی
۲۷ بهمن ۱۴۰۳آونتادور فقط تو خیال طرفداراش سنگ محک بود. سنگ محک واقعی اروپا فقط فراری و پورشه هستند که تو موتوراسپرت و پرفورمنس پادشاهی میکنند،،.
R
۲۸ بهمن ۱۴۰۳من دارم از خودروهای خیابانی حرف میزنم نه ماشینای فرمول یک
قبل از حرف زدن فکر کن
ابوالفضل
۲۸ بهمن ۱۴۰۳کوروت از همه نظر برتری داشت
با قیمت پایین تر از نصف مازراتی
nima.jdm
۲۵ اسفند ۱۴۰۳انتخابم کوروت