کوروت بازهم به مصاف یک پورشه رفته است اما این بار با ترکیب موتور وسط، در زمین بازی یکسانی با رقیب سنتی مبارزه میکند.
در طول تاریخ، شورلت کوروت و پورشه ۹۱۱ بارها در برابر هم قرار گرفتهاند اما این خودروها همیشه باهم متفاوت بودند. در این رقابتها، همواره یک کوروت ارزانقیمت با موتور V8 پوشراد در جلو در برابر یک پورشهٔ گرانقیمت موتور عقب قرار میگرفت که هیچگاه نمیتوانست بیش از شش سیلندر داشته باشد؛ اما در کوروت C8 همهچیز عوض شده و موتور به سمت وسط حرکت کرده تا سقف پرفورمنس موتور جلوی این خودرو را بشکند. در نسخهٔ Z06 حتی موتور پوشراد هم کنار رفته و یک پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 با میللنگ تخت و چهار میلسوپاپ روی سرسیلندر، جایگاه شایستهتری را برای کوروت بین سوپراسپرتهای جهان فراهم کرده است؛ اما حالا که کوروت به یک سوپراسپرت تمامعیار تبدیل شده است، باید آن را در برابر کدام ۹۱۱ قرار دهیم؟
مطمئناً منطقیترین گزینه ۹۱۱ GT3 خواهد بود اما این خودرو هم گرانتر از Z06 است و هم مکان نصب پیشرانهٔ آن متفاوت است؛ بنابراین، برای اینکه مقایسهای کاملاً منصفانه و برابر داشته باشیم، باید پورشهای پیدا کنیم که مثل Z06 باشد؛ یعنی یک مدل موتور وسط پیست محور، چیزی شبیه کیمن GT4 RS. درواقع، این اولین بار است که پیشرانهٔ یک کوروت تولیدی در مکان مشابهی با یک پورشه نصب شده است. البته این یک ۹۱۱ نیست ولی کیمن GT4 RS زیر پوست خود جادوی ۹۱۱ را دارد و از همان پیشرانهٔ ۴ لیتری شش سیلندر تخت ۹۱۱ GT3 استفاده میکند که برگرفته از مسابقات است. در همین حال، موتور کوروت هم از مسابقات آمده است.
البته موتور شش سیلندر GT4 RS هم مثل GT3 قدرت کمتری نسبت به V8 شورلت دارد اما همین موتور حتی با تنها ۵۰۰ اسب بخار قدرت، وقتی در شاسی کوچکتر کیمن قرار میگیرد حداکثر پتانسیل خود را ارائه میکند. لیست شباهتهای این دو ماشین اما همچنان ادامه دارد. هردو از گیربکسهای دوکلاچه استفاده میکنند، هردو ارتقاء آیرودینامیک قابلتوجهی داشتهاند و هردو به رینگهای سبکوزن (فیبر کربنی در کوروت و منیزیومی در پورشه) مجهز هستند.
اگر تنها یک ویژگی قدیمی کوروت همچنان در مقابل پورشه وجود داشته باشد قیمت است. کیمن معمولی ممکن است خودروی اسپرت پایهٔ پورشه باشد اما در نسخهٔ GT4 RS قیمت آن از ۱۵۱,۸۵۰ دلار آغاز میشود که دهها هزار دلار از Z06 با قیمت ۱۳۲,۵۴۰ دلار بیشتر است. در نمونهٔ آزمایشی دو خودرو نیز که بهخوبی با اکثر آپشنهای قابل سفارش تجهیز شدهاند، ۳۰ هزار دلار اختلاف قیمت وجود دارد و پورشه به ۲۰۰ هزار دلار نزدیک شده است. البته کیمن بهخوبی قیمت بالای خود را توجیه میکند زیرا GT4 RS در شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت، پیمودن پیست Figure-8، شتاب جانبی و ترمز گیری تقریباً با کوروت بسیار قویتر از خود همگام است.
این یعنی کیمن ظرف ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد، از همین سرعت در ۲۹.۲ متر متوقف میشود و شتاب جانبی ۱.۱۵ جی را ثبت میکند. اینها اعدادی هستند که در سوپراسپرتها میبینیم و فاصلهٔ چندانی با ۹۱۱ GT3 ندارند. کیمن GT4 RS که ۱۷۰ اسب بخار قدرت کمتری نسبت به کوروت دارد، نشان میدهد که وزن چه تأثیری روی پرفورمنس میگذارد. با بیش از ۲۰۰ کیلوگرم وزن کمتر، نسبت قدرت به وزن این پورشه نزدیک به کوروت است و به همین دلیل فاصلهٔ بین اعداد پرفورمنس آنها کمتر از اختلاف قدرتشان است.
همچنین قیاس کیمن و کوروت تأثیر وزن روی احساس خودرو را هم بهخوبی نشان میدهد. GT4 RS هنگام رانندگی گویی روی ریل قرار دارد درحالیکه کوروت نسبت به آن بسیار بزرگتر احساس میشود. در پیچها، هردو خودرو با کمی فرمان دادن وارد پیچ میشوند اما کیمن به لطف فاصلهٔ محوری کوتاهتر احساس چابکتری دارد. البته کوروت هم با وجود اندازهٔ بزرگتر، احساس خوبی دارد و هیچیک از آزمایشکنندگان گلایهای در مورد توانایی تغییر جهت آن نداشتند. همچنین به نظر نمیرسد اندازهٔ بزرگ روی پرفورمنس Z06 تأثیر منفی گذاشته باشد زیرا سوپرکار آمریکایی با اینکه در شتاب اولیه نزدیک به کیمن عمل کرد اما در پیست Figure-8 فاصله گرفت و ۰.۴ سریعتر از رقیب بود.
علاوه بر این، با افزایش سرعت نیز فاصلهٔ کوروت با کیمن بیشتر میشود و در طول مسافت ۴۰۰ متر، Z06 به لطف موتور بزرگ خود بهسادگی کیمن را پشت سر میگذارد. همچنین هرچند هردوی این خودروها برای بلعیدن پیستها طراحی شدهاند اما کوروت برای استفادههای روزمره خودروی بسیار بهتری است درحالیکه GT4 RS با پشتی ثابت صندلیها، سواری سفت و سروصدای کابین که با موتور جت رقابت میکند، خودرویی تکبعدی احساس میشود.
در GT4 RS، پورشه بهطور ماهرانهای ورودیهای هوا را در قسمت لچکیهای عقب تعبیه کرده است بهگونهای که هوا ابتدا از طریق این پنجرههای کوچک پشت صندلیها وارد کابین شده و سپس به پیشرانه میرسد. سروصدایی که این ورودیهای هوا تولید میکنند اما در نزدیکی ردلاین میتواند گوشخراش باشد. البته چند بار اولی که این صدا را میشنوید جالب خواهد بود اما پس از آن باعث سردرد میشود تا جایی که حتی با وجود کلاه ایمنی مسابقهای، استفاده از محافظ گوش برای جلوگیری از سوت کشیدن گوشهایمان پس از چند دور زدن در پیست ضروری بود. در یک خودروی اسپرت پرفورمنس بالا، هیچکس دوست ندارد قید رسیدن به ردلاین را بزند اما GT4 RS راننده را وادار به این کار میکند.
همچنین سرنشینان پورشه حتی اگر بتوانند با این آلودگی صوتی کنار بیایند، خود را در کابین بسیار ساده و لخت کیمن خواهند یافت که با تسمههای پارچهای بجای دستگیرهٔ در و صندلیهای ثابت فاقد تنظیمات، از خودروهای مسابقهای الهام گرفته است. کوروت اما در مقایسه با این کیمن با صندلیهای مجهز به تهویه و تنظیم برقی چند جهتهٔ برقی و همینطور سیستم تعلیق قابل تنظیم با سواری واقعاً راحت در حالت «تور»، شبیه اسکالید احساس میشود.
جمعبندی
در این رقابت کوروت Z06 با اختلاف پیروز میشود. این خودرویی ارزانتر، سریعتر و چسبندهتر است که صدای جذابتری دارد. کوروت در پیست به همان اندازهٔ پورشه خوب و یا حتی بهتر است درحالیکه در استفادههای روزمره و خیابانها کلاً در کلاس متفاوتی قرار دارد. البته طبیعتاً کوروت را باید در برابر رقیب دیرینهٔ خود یعنی ۹۱۱ قرار دهیم و ببینیم چه نتیجهای حاصل میشود اما در حال حاضر، جهش بزرگ کوروت به جلو آن را در برابر کیمن کوچکتر قرار داده و پیروزی را به ارمغان آورده است.
مقام دوم: پورشه کیمن GT4 RS
نقاط قوت: صدای باورنکردنی موتور، بازخورد فوقالعاده نسبت به درخواستهای راننده، توانایی بالا در پیست
نقاط ضعف: سروصدای کرکننده در ردلاین، مقداری ارتعاش در قسمت دماغه، قیمت فضایی
مقام اول: شورلت کوروت Z06
نقاط قوت: صدای باورنکردنی موتور، محدودیتهای فوقالعاده بالا، قابلیت استفادهٔ روزمره
نقاط ضعف: ظاهری که عامهپسند نیست، پرفورمنسی که خیلی بهتر از Z06 قبلی نیست، احساس بزرگی
مقایسه مشخصات فنی
کوروت Z06 Z07 | کیمن GT4 RS | |
پیشرانه | ۵.۵ لیتری V8 | ۴.۰ لیتری H6 |
قدرت | ۶۷۰ اسب بخار | ۵۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۲۵ نیوتن متر | ۴۵۰ نیوتن متر |
ردلاین | ۸,۵۰۰ rpm | ۹,۰۰۰ rpm |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | عقب |
نسبت وزن به قدرت | ۲.۵ کیلو/اسب بخار | ۲.۵ کیلو/اسب بخار |
فاصلهٔ محوری | ۲,۷۲۳ میلیمتر | ۲,۴۸۴ میلیمتر |
طول | ۴,۷۲۲ میلیمتر | ۴,۴۵۵ میلیمتر |
عرض | ۲,۰۲۴ میلیمتر | ۱,۸۲۱ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۲۳۴ میلیمتر | ۱,۲۶۷ میلیمتر |
دایرهٔ چرخش | ۱۱.۱ متر | ۱۱.۴ متر |
وزن خالص | ۱۶۷۲ کیلوگرم | ۱۴۶۶ کیلوگرم |
توزیع وزن | ۴۰ به ۶۰ جلو/عقب | ۴۴ به ۵۶ جلو/عقب |
حجم صندوق بار | ۳۵۷ لیتر | ۱۲۵+۱۳۵ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۲ نفر | ۲ نفر |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۲.۸ ثانیه | ۲.۹ ثانیه |
شتاب صفر تا ۱۶۰ | ۶.۳ ثانیه | ۶.۸ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۰.۸ ثانیه | ۱۱.۰ ثانیه |
توقف از ۹۶ | ۲۸.۹ متر | ۲۹.۲ متر |
شتاب جانبی | ۱.۱۶ جی | ۱.۱۵ جی |
تایم پیست Figure 8 | ۲۱.۹ ثانیه | ۲۲.۳ ثانیه |
ظرفیت باک | ۷۰ لیتر | ۶۴ لیتر |
مصرف سوخت | ۱۶.۸ لیتر ترکیبی | ۱۴.۷ لیتر ترکیبی |
قیمت پایه | ۱۳۲,۵۴۰ دلار | ۱۵۱,۸۵۰ دلار |
قیمت تستشده | ۱۶۴,۸۰۵ دلار | ۱۹۵,۱۰۰ دلار |
kamy
۲۶ خرداد ۱۴۰۲هر دو عالین
ولییییی فنی z06 با این قیمت واسه هر پیر و جوونی وسوسه کننده ست در کل خیلی بیشتر از پولی که میدی گیرت میاد فقط طراحی کیمن بیشتر به دل میشینه (نظر شخصی)
kamy
۲۶ خرداد ۱۴۰۲یادمه چند سال قبل بود فک کنم پدال یه مطلب گذاشت راجع به بررسی هندلینگ911 توسط مهندسای شورولت الان هر چی سرچ میکنم پیداش نمیکنم
در کل میخام بگم قیمت پایین کوروت یکیش بخاطر استفاده از تجربه دیگرانه ( تو بحث موتور هم موتور فراری رو بررسی کردن)
سوشیانت
۲۶ خرداد ۱۴۰۲ربطی نداره فراری هم ماشینای لامبو رو بررسی کرده ولی قیمتش ارزون نیست در ضمن فقط یه بررسی بوده نه اینکه از تکنولوژی اونا استفاده کنه
سوشیانت
۲۶ خرداد ۱۴۰۲* در ضمن شورولت برای توسعه موتور فقط موتور فراری رو بررسی کرده اونم فقط میل لنگ تخت نه اینکه از تکنولوژی فراری استفاده کنه
سوشیانت
۲۶ خرداد ۱۴۰۲* در ضمن شورولت برای توسعه موتور فقط موتور فراری رو بررسی کرده اونم فقط میل لنگ تخت نه اینکه از تکنولوژی فراری استفاده کنه
سوشیانت
۲۶ خرداد ۱۴۰۲شورولت فقط میل لنگ موتور فراری رو بررسی کرده نه اینکه از تکنولوژی موتور فراری استفاده کنه پس در واقع موتور ال تی شش تکنولوژیش برای خود شورولته در ضمن قیمت ربطی به این ها نداره اگه اینطوریه فراری هم خود پدال گذاشته که داشته لامبو رو بررسی میکرده ولی ماشین های فراری اصلا ارزون نیستن
بی خیال اسم
۲۶ خرداد ۱۴۰۲باشه
فقط آروم باش
Kamy
۲۶ خرداد ۱۴۰۲😂😂😂
سوشیانت
۲۷ خرداد ۱۴۰۲باگ پداله به من ربطی نداره میرم بیرون میام میبینم نیست بعضی وقت ها میپره بعضی وقت ها میاد کامنتم
Kamy
۲۷ خرداد ۱۴۰۲سوشی جان منم نگفتم از تکنولوژی کسی استفاده کرده منظورم اینه بررسیشون کرده تا یه چیزایی ازشون بفهمه چون موتور سازی فراری و هندلینگ پورشه جز بهترینان
اگه قرار نبود هیچ استفاده ای بکنه خب دلیلی هم واسه تست و بررسی رقیبانش نداشت
.
۲۹ خرداد ۱۴۰۲از تعداد کامنت های پشت سر همت که میذاری معلومه داری فشار میخوری
JDM سابق
۲۷ خرداد ۱۴۰۲موتور LT6 استارتش از سال۲۰۱۴ زده شد ولی جی ام مخفی نگهش داشت. LT6 هیچ شباهتی به موتور فراری نداره فقط میلنگ تخته که اونم نمیشه گفت تقلبده چون موتورای دیگه هم مثل voodoo فورد میلنگ تخت هستن. از سیستم سوخت رسانی و ورودی هوا و داخلی موتور کاملاً با موتورای فراری متفاوته.چندین سال پیش منم یه مطلب همینطور تو سایت دیدم ولی نه با عنوان بررسی. شورلت نوبت تایم زنی رو به پورشه ۹۱۱ GT3 RS داده و مهندسان شورلت از تایم ۹۱۱ خوشحال شده بودن
البته کمپانی ها برای بنچ مارک گرفتن یه ماشین از ماشین های کمپانی های رقیب برمیدارن و به عنوان تارگت قرار میدن تا خودرو خودشون به اون سطح یا حتی بالاتر برسونن ربطی به تقلید نداره صرفاً به صورت معیار استفاده میشه حتی فراری هم اینکارو کرده
(Ali(chevynova
۲۶ خرداد ۱۴۰۲ماشالاه شوی کوروت ۷۰ ساله اصیل
۳۰ هزار دلار ارزونتره ولی برنده شد
نه محدودیت تولید داره و نه پوست گاوهلندی رو صندلیهاشه
هیچ وقت پشت این چیزهای بی اهمیت پنهان نشد
امریکن کوروت بار دیگه ثابت کرد به راحتی توان له کردن تولید محدودهای که فقط بدرد کوچه های موناکو دارن رو داره
❤BMW❤
۲۶ خرداد ۱۴۰۲این داستان Chevy چیه ؟
خیلی جاها میگن
Taha Malek
۲۶ خرداد ۱۴۰۲مخفف
Hamidreza
۲۶ خرداد ۱۴۰۲کوروت اصالتشو حفظ نکرده… بلکه کلا تغییر رویه داده… اصن تبدیل به چیز دیگه ای شده پس این جمله چرت رو ننویس «ماشالله شوی کوروت 70 ساله اصیل»
ولی من اینجا با اینکه عاشق پورشه هستم و همیشه اروپایی هارو تو عرصه خودروسازی بهترین میدونم ولی کوروت رو انتخاب میکنم چون کلاس سوپراسپرت موتور وسط، عملکرد و هندلینگ و در کل پرفورمنس خیلی بهتری نسبت به سایر کلاس های خودرویی داره.
پورشه کیمن GT4 RS یه کوپه اسپرت موتور وسطه که عملکرد خارقالعادهای داره ولی کوروت تو این نسل به جز ظاهرش خیلی پیشرفت کرده و یه جهش بزرگ برای جنرال موتورزه اما نمیشه با سوپراسپرت های اروپایی مقایسش کرد! خیلی خیلی زوده… دلیلشم مشخصه…
اما در کل مقایسه این نسل کوروت باید حداقل با 911 GT3 باشه.
R@min
۲۶ خرداد ۱۴۰۲این کوروت در همه زمینه ها و مقایسه ها همه رقبای تنفس طبیعیشو شکست داده فقط باید قبول کنین همین.
سوشیانت
۲۶ خرداد ۱۴۰۲بله دلیلش مشخصه چون شما تعصب داری و نمیتونی ببینی شورولت نه تنها داره با سوپر اسپرت های اروپایی رقابت میکنه بلکه میتونه شکستشون بده
Hamidreza
۲۶ خرداد ۱۴۰۲هر وقت جنرال موتورز تایم نوربرگ رینگ کوروت رو اعلام کرد بیا با من بحث کن…
سوشیانت
۲۷ خرداد ۱۴۰۲هر وقت اروپایی ها مثل پورشه فراری لامبو و… به شتاب z06 رسیدن اون وقت بیا کامنت بده
مازیار
۲۶ خرداد ۱۴۰۲خوب گفتی
Z06 جدید واقعا شگفت انگیزه و این شگفت انگیز بودن بیشتر در مقام یه اتومبیل امریکایی هست که نمود پیدا می کنه چون امریکایی ها تا قبل از این هیچوقت در این حد نبودن
به عبارت دیگه Z06 خودشو خیلی بالا کشیده و حالا اینکه تو فینال مثلا درگ رو با ۷۶۵ یا پیست رو با GT3RS حریف نباشه اونقدر مهم نیست چون ترکیب پرفورمنس با روزمرگی و راحتی استفاده که ازش برخورداره مهمتر هست. پس به جای خودش براستی قابل تحسینه
اختلاف قیمتش هم بخشی به سطح تکنولوژی مربوط میشه و همچنین موضوع تیراژ و موارد جزئی تری مثل کاهش وزن و امثالهم
و البته گاو هلندی و بز ایرلندی😜
(Ali(chevynova
۲۶ خرداد ۱۴۰۲بجای داغ شدن از شکست پورشه توسط کوروتی که ۳۰ هزارتا ارزونتره، بهتره بری تاریخچه کوروت رو بخونی که کانسپت موتور وسطش سال ۶۹ معرفی شد
R
۲۶ خرداد ۱۴۰۲پیشرفت به تاریخ نیست اصالت به طراحی تکراری نیست اینا همش نتیجه فکر نکردن و استفاده نکردن از مغزه
(Ali(chevynova
۲۶ خرداد ۱۴۰۲اوهوم
فرشاد
۲۷ خرداد ۱۴۰۲دیدی زورت نرسید از ددی کمک گرفتی؟
هرموقع جلوش لوگوی شورلت چسبید میتونی بگی
اگه به سال تاسیسه که پژو بیشتر از150سالشه منتها اولش جا ادویه ای تولید میکرد شورلت هم دو خودروی اولش به سبک فرانسوی و الهام از اونا بود ینی یوروپ کار
فرشاد
۲۶ خرداد ۱۴۰۲جلو اصالت بیش از 90سال دم از70سال زدن خنده دار نی؟
(Ali(chevynova
۲۶ خرداد ۱۴۰۲نه
پورشه اگه ۹۰ سالشه شورولت تاسیسش ۱۹۱۱ هست
۷۰ سال اصالت فقط یه کوروت برابری میکنه با ۹۰ سال قدمت کل پورشه
blackwing
۲۷ خرداد ۱۴۰۲علی جان خدایی ما خودمون امریکایی دوس داریم و تعصب هم داریم ولی دیگه نباید گفت ۷۰ سال اصالت کوروت با ۹۰ سال قدمت پورشه برابری میکنه ! این جمله یعنی هیچی از دنیای ماشین سر در نمیاری شما !!
نزن این حرفو ، همین ۹۱۱ عزیز دردونه خیلی از جوونای امریکاست ، عاشقشن
مهندسی پورشه رو هیچ کمپانی نمیتونه زیر سوال ببره
یه چرم گاو هلندی رو یاد گرفتی کل پدال رو داری زخمی میکنی
حسن
۲۷ خرداد ۱۴۰۲شورولت سال 1911 تاسیس شده و پورشه 1931
کوروت 1950 متولد شد 911 سال 1963
هر چند تا سال 1963 هم کار خاصی نکردن فقط تحت ظلم و ستم و بیگاریه هیتلر بودن در طراحیه بیتل به فولکس کمک کردن و 1948 -356 را ساختن همون پدر 911
911 سال 1963 ارائه شد تازه سال 1992 داشتن ورشکست میشدن با کمک تویوتا 911 امروزی که بشه سوارش شد و کشته نشد یا از جاده خارج نشد و مردم را به کشتن نداد درست شد وگرنه برا تعادل موتور عقب و بد فرمانی ، جلو ماشین وزنه میبستن .اخه کدوم نود سال
امیر
۲۶ خرداد ۱۴۰۲کوروت رقیب ۹۱۱ هست نه کیمن ، اگه gt3 اینجا بود قطعا نتیجه تغییر میکرد
Camaro ZL1 427
۲۶ خرداد ۱۴۰۲اگه 911 GT3 بود که بازم تغییر نمی کرد
به احتمال زیاد GT3 RS میتونست نتیجه رو تغییر بده
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲۶ خرداد ۱۴۰۲با اینکه این مقاله سراسر جعل و دروغه ولی بازم نتونستن پورشه رو برنده کنن.تمام دنیا میدونن شتاب کوروت 2.6 و درگ 400 مترش 10.5 هست قیمتش هم 100000 چ به که تو بالاترین گوش بری یه نمایندگی نهایت بشه 130 چوب پس اختلاف قیمت هم اینجا 100 چوبه.وقتی پیگم پدال دژمن آمریکاییهاست همینجا معلوم میشه که هیچ اشاره ای به قهرمامی کوروت تو لمانز نمیکنن جایی کل اروپا و حتی جهان نتونستن باهاش رقابت کنن یک نماینده از آمریکا پوزه یک دنیا رو به خاک مالید.
علی جردن
۲۶ خرداد ۱۴۰۲تقابل کوروت و کیمن یعنی تقابل غول مرحله آخر شورلت (کوروت) با صعیف ترین محصول پورشه (کیمن)
corvette
۲۶ خرداد ۱۴۰۲تقابل غول ترین کوروت . و غول ترین کیمن . که مشخصات افراطی داره
بهتره فرافکنی نکنیم .
تو ریویو های کوروت z06 و ۹۱۱ gt3
کوروت تونسته برنده بشه
البته
با احترام به هر دو ماشین که بسیار عالی و خوب هستن
Amir Machine
۲۶ خرداد ۱۴۰۲ضعیفترین محصول پورشه؟!!
موتور این کیمن با 911 GT3 یکیه، 200 هزار دلارم قیمتشه
بعد ضعیفترین؟!!
ضعیفترین محصول پورشه کیمن پایه با موتور 2 لیتری 300 اسبیه
بنظرم برای توجیه باخت بهتره هر… رو نبافیم!
Camaro ZL1 427
۲۶ خرداد ۱۴۰۲کوروت مگه شتاب ۰ تا ۹۶ ۲.۶ و مسافت ۴۰۰ متر ۱۰.۵ نداشت پس چرا اینجا شتاب و ۴۰۰ متر افت کرده ؟
اگه اشتباه نکنم بخاطر پکیج ZO7 باشه که باعث میشه
داون فورس تولیدی از ۱۰۰ و خورده کیلو گرم به ۳۰۰ و خورده ای برسه
زیزیگولو
۲۶ خرداد ۱۴۰۲نبرد بین دل و دلبر♥️…. یکی از یکی بهتر👌👌👌
زیزیگولو
۲۶ خرداد ۱۴۰۲بازم کوروت یقه یکی دیگه از بزرگان رو گرفت
sepehr
۲۶ خرداد ۱۴۰۲تو نقاط ضعف چطور گفته پرفورمنس Z06 جدید با Z06 قبلی خیلی فرقی نکرده ؟!!
نه تنها تو هر زمینه سریع تر از نسل قبله بلکه دیگه مشکل داغ کردن موتور هم نداره و بخاطر موتور وسط بودن خیلی دقیق تر و لذت بخش تره
گاهی وقتا به عقل نویسندگان موتورترند شک میکنم!
Camaro ZL1 427
۲۶ خرداد ۱۴۰۲موافقم
میشه گفت این ZO6 از ZR1 نسل قبلش هم بهتره
فرشاد
۲۶ خرداد ۱۴۰۲طبیعتا هم کوروت پیروز پیروز میشد
یه لیتر کمتر
170اسب کمتر
225تا گشتاور کمتر
اختلاف پیست 4صدم
البته که خودمم با کیمن موافق نیستم یه چیزیه که میخواد911باشه ولی نمیشه مثال بهتر ندارم تو همین مایه ها
بنظرتون کوروت با این مشخصات میبود چن دیقه اختلاف داشت؟
انقدم بحث قیمتو نکنین مشتری پورشه و کسی که پورشه میخواد بخره مخصوصا911خودش میدونه با پولش میشه دوتا بلکه هم سه تا کوروت خرید
علیx76
۲۶ خرداد ۱۴۰۲طی بررسیهایی که تو همین سایت خوندم تا الان، کوروت در عین توانایی بالا در پیست، به صورت خارق العادهای توی شهر هم راحته و قابلیت استفاده داره. نسخههای GT3 و GT4 پورشه به علت فنربندی سفت، صندلی ثابت مسابقهای، حذف عایقهای صوتی و …، خارج از محدودهی پیست و در رانندگی روزمره، اذیت کننده هستن.
با این حال خودم بخوام انتخاب کنم، نسخه معمولی کوروت با انجین پوشراد رو برمیدارم، چون همونم کاملا کافیه. نسخه Z06 خیلی تهاجمی و گرونتره و درصد کمی از افراد میتونن از حداکثر توانایی هاش استفاده کنن.
پورشه هم همینطور، ترجیح میدم به جای GT4RS، مدل GTS 4.0 رو سوار شم که کاملا روزمره و خوش قیمته.
(Ali(chevynova
۲۶ خرداد ۱۴۰۲بازم بهونه های الکی برای ماست مالی کردن شکست پورشه
بی خیال اسم
۲۶ خرداد ۱۴۰۲آها بهونه های تو مثل قیمت ارزون و … همه واقعی
ولی حرف های ما الکی
آره تو حق می گی
(Ali(chevynova
۲۶ خرداد ۱۴۰۲قیمت مناسب کوروت بهونه نیست
ولی شکست افتضاح پورشه در برابر امریکن کوروت ۷۰ ساله و ماستمالی کردن تحقیری که شده بهونه هست برای طرفداران قورباغه المانی
بی خیال اسم 2
۲۷ خرداد ۱۴۰۲قورباغه خواب رو از خیلی ها گرفت کرد
سوشیانت
۲۷ خرداد ۱۴۰۲ولی خود قورباغه توسط شورولت به خواب رفت🤣
فرشاد
۲۷ خرداد ۱۴۰۲ای وای توروخدا شکسته نفسی نفرمایید
کوروت بعد هفتاد سال تونسته قاطی خودروسازا بشه
باشه یوروپ کار قول میده شمارم ادم حساب کنه
حسن
۲۶ خرداد ۱۴۰۲پورشه خودروی خوبیه اما همونطور که صد تا اسم داره و یه پسوند رو هر کدوم گذاشتن اون خودرو مخصوص یک کاره هیچ پورشه ای وجود نداره که در تمام ابعاد پیست . شتاب . رانندگی روزمره همزمان حداکثر توان خودش را نشون بده همه سوزن یک کاره ان یا سواری خوب برای استفاده روزمره دارن پیست و شتاب قربانی شده یا شتاب دارن و فقط مختص خط مستقیمن یا خشک و بی استفاده ان فقط تو پیست به کار میان
Sepehr
۲۶ خرداد ۱۴۰۲بیاید ی نگاهی به 911 کارارا بندازیم ک تو هر زمینه ای بهترین خودشو نشون میده
(Ali(chevynova
۲۶ خرداد ۱۴۰۲شکست پورشه در اینجا و مقاوت طرفدارهاش مثل دست و پا زدن الکی در پاتلاقی هست که هیچ سودی برای نجات فرد نداره
باخت دیگه
حالا یکی میگه کیمن فلانه یا اون یکی میگه چمیدونم ۹۱۱ بیساره
باخت، همین.
حسن
۲۷ خرداد ۱۴۰۲محض روی گل شما نگاهی به 911 کاررا :
این همون خودروییه که اقای اشتری میخواد مدل پایه و بدون اپشنش را بخره120 عشق اقای اشتری فقط اقا اشتری عزیزم ترمز عقبش اپشن حساب میشه و بدون اپشن کاسه ایه
6 سیلندر 3 لیتری 370 اسب بخار شتاب 4.8
قطعا در مقایسه با خودش ماشین خوبیه مشخصات خوبی هم داره
حسن
۲۶ خرداد ۱۴۰۲وقتی زد کوروت معرفی شد پورشه هیچ خودرویی سر تر از این خودرو نداشت توربو اس را معرفی کرد برای رقابت در شتاب تا حداقل شتابی را که روش ادعا داشت را از دست نده که اونم هیچ وقت ثابت نشد اما به هیچ وجه قادر نیست تو پیست رقابت کنه برای پیست هم جی تی 3 ار اس را معرفی کرد که اونم یه گاریه خشکه که اصلا به درد رانندگیه روزمره نمیخوره و نه در شتاب حرفی برای گفتن داره
تنها خودروی دارای همه جهات که میشه گفت تکامل در تمام ابعاد را نشون میده هم شهریه باهاش برو خرید هم تو پیست خودنمایی میکنه و هم شتاب قابل قبول ارائه میده همین زد کوروت هست که فعلا رقیب همه فن حریف نداره
حسن
۲۶ خرداد ۱۴۰۲کوروت عشقی ابدی برای امریکن دوستان
موسیقیه زامپونیا در دشتهای باز
کارلوس کاستاندا
۲۶ خرداد ۱۴۰۲سالگرد دهمین سال ناپدید شدن بزرگ مرد ضد پورشه استاد باقری را تسلیت میگم
استاد باقری کجایی این پست تو را میخواند برگرد مرد برگرد
نگاه به تعداد کامنتهای من نکنید من از غم دوری استاد باقری کامنت نمیذارم
وی
۲۶ خرداد ۱۴۰۲کوروت کاربردی تره ولی من قطعا پورشه رو انتخاب میکنم دلیلش هم اون حس شدید اسپرت و کابین لخت مسابقه ای و از همه مهم تر اصالته gt4rsیکی از معدود ماشینای جدیده که کابینش نسبت به نسل قبل پسرفت نداشته
mobin
۲ تیر ۱۴۰۲داداش داری نقطه ضعفو قوتش میکنی که بگی پورشه خوبه اصلا این طوری نیست
BMW
۲۶ خرداد ۱۴۰۲با نظر من z06 وسوسه کننده تر از پورشه هست ررای هر نسلی چه جوون چه پیر چه میان سال ولی قیمت پورشه خدایی بالا است حتی اگه خفن طور باشه
بهنام
۲۶ خرداد ۱۴۰۲یه جا دیدم کوروت رو با ۴۵۸ ایتالیا مقایسه کردن خیلی دوست دارم ان مقایسه رو تو پدال ببینم .
مهدی
۲۶ خرداد ۱۴۰۲این مدل کیمن ماشین بیخود و بیجهتی هست اصلا نباید تولید میشد
محمد ب
۲۶ خرداد ۱۴۰۲اقا یه نکته رو نگرفتم تو قسمت نقطه قوت کوروت نوشته (محدودیتهای فوقالعاده بالا) معنیش چیه؟
کوروت فوق العاده قوی ظاهر شده قیمت کمتر مشخصات بهتر
ab0lf4zl
۲۶ خرداد ۱۴۰۲کلا مقایسه کردن یک خودرو پیست با یک خودرو درون شهری از اساس اشتباهه.
blackwing
۲۷ خرداد ۱۴۰۲دوستان یه نکتهای رو در نظر بگیرین و اون هم اینه که تیم کوروت این چند سال به شدت زحمت کشیدن تا بتونن بهترین عملکرد رو نسبت به محصولات پورشه داشته باشن ، این یکی از مهم ترین اهداف کوروت بود ، شکست پورشه توی عملکرد !
و احساس میکنم به این نتیجه رسیدن ، چون خیلی از طرف همه مجلات خودرویی تعریف و تمجید شد کوروت نسل هشت…
نسل هفت کوروت و یا نسلهای قبل اختلاف فاحشی با محصولات پورشه داشتن ولی الان این اختلاف کاملاً برطرف شده
یوسفی
۲۹ خرداد ۱۴۰۲فقط کوروت ❤️💓
parhamiof
۲۹ تیر ۱۴۰۲کوروت دیگه کوروت نیست کوروت یه خودروی آمریکایی موتور جلو با ظاهر کاملا آمریکایی بود این بیشتر سعی میکنه خودش با موتور وسط بودن اروپایی نشون بده با مقایسه با کوروت نسل 5 متوجه میشید که دیگه کوروت که هیچ شورلتم نیست