تسلاشورلت

درگ تسلا سایبرتراک و شورلت کوروت Z06، پیکاپ برقی یا سوپراسپرت V8؟

حریف بعدی سایبرتراک در مسابقات درگ، شورلت کوروت Z06 است. آیا این بار پیکاپ ۸۴۵ اسب بخاری تسلا مغلوب سوپراسپرت ۶۷۰ اسب بخاری خواهد شد؟

تاکنون مسابقات درگ زیادی از تسلا سایبرتراک با خودروهای مختلف دیده‌ایم که در اکثر آن‌ها پیروز شده است. این بار اما یک سوپراسپرت قدرتمند در برابر پیکاپ الکتریکی تسلا صف‌آرایی کرده است. این ماشین کوروت Z06 است با آن پیشرانهٔ شگفت‌انگیز ۵.۵ لیتری V8 تنفس طبیعی که ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. بااین‌حال، نسخهٔ پرچم‌دار پیکاپ تسلا که سایبربیست نام دارد، بسیار قوی‌تر از سوپراسپرت شورلت است.

سه موتور الکتریکی این خودرو مجموعاً ۸۴۵ اسب بخار قدرت و ۹۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. البته سایبرتراک با وزن ۳۱۰۴ کیلوگرم، بسیار از کوروت ۱۵۸۸ کیلوگرمی سنگین‌تر است هرچند که از مزیت کشش بیشتر سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره می‌برد درحالی‌که کوروت محرک عقب است. با وجود همهٔ این تفاوت‌ها، دو خودرو شتاب یکسانی دارند و هردو ظرف ۲.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسند؛ بنابراین، آیا Z06 می‌تواند در درگ حریف یخچال چرخ‌دار تسلا شود؟

در اولین مسابقهٔ درگ، سایبرتراک به‌راحتی کوروت را مغلوب می‌کند و هرچند مسابقه دوباره برگزار می‌شود اما نتیجه تغییری نمی‌کند و سوپرکار موتور وسط شورلت حتی نمی‌تواند به رقیب الکتریکی نزدیک شود. سپس اما نوبت به مسابقهٔ رولینگ می‌رسد و این جایی است که سرانجام کوروت می‌تواند سایبرتراک را پشت سر بگذارد. درمجموع در این ویدئو شاهد دو خودروی بسیار منحصربه‌فرد و متفاوت هستیم که هیچ‌کدام بازنده نیستند. این نبردی است که هم نقطهٔ اوج گذشته و هم چشم‌انداز آینده‌ای روشن را نشان می‌دهد.

مشخصات فنی

تسلا سایبرتراک شورلت کوروت Z06
پیشرانه الکتریکی سه موتوره ۵.۵ لیتری V8
قدرت ۸۴۵ اسب بخار ۶۷۰ اسب بخار
گشتاور ۹۳۰ نیوتن متر ۶۲۵ نیوتن متر
محور محرک چهارچرخ عقب
وزن ۳۱۰۴ کیلوگرم ۱۵۸۸ کیلوگرم
قیمت ۹۶,۳۹۰ دلار ۱۱۰,۱۰۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۳۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. mohammad

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (333 ديدگاه)

    انتخابم قطعا کوروت هست
    ابهتی که کوروت داره رو با هیچ صفر تاصدی عوض نمیکنم

    موافقم 95
    مخالفم 5
    1. ممد ژانگولر

      ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (4148 ديدگاه)

      بنده نظرم بیشتر به سمت سایبرتراک هست تا کوروت . همانطور که دیدید سایبرترک با دو برابر وزن و قیمت کمتر کوروتو تو لانچ اول یک لقمه کرد و بخار باطریشو پاچیت رو کل اعتبار کوروت . ضمنا ایلان گفته خودش میخواد سوار سایبر تراک بشه و بشه ماشین اول و آخرش . آخر هفته ها باهاش میره لاس وگاس لاکردار

      موافقم 14
      مخالفم 69
      1. فرشاد

        ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (932 ديدگاه)

        انجین الکتریک و گشتاور انی واستون تعریف شده؟
        تازه کوروت دف عقب هم هس
        چطور شد وقتی توربواس نایلون پیچیش کرد چیزی نگفتین

        موافقم 37
        مخالفم 8
        1. بنده خدا

          ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (520 ديدگاه)

          مشکل خودشه که گشتاور آنی نداره

          مگه وزن و تایم پیست برقیا رو نمیکوبید روی برقیا نمیخندید؟

          اینم خب مشکل خودتونه به عصای موسی که گشتاور انی ندارن

          موافقم 10
          مخالفم 19
        2. فرشاد

          ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (8 ديدگاه)

          اها پس به عصای موسی که قدرت و پتانسیل تیون ندارین
          تنها داشته تون صفرتاصده اونم وقتی که کنار یه سوپرای 3000اسبی باشین خودتون باتری خالی میکنین

          موافقم 13
          مخالفم 7
      2. پیام۲

        ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (278 ديدگاه)

        کوروت از سایبرتراک بهتر می‌تونه آفرود کنه

        موافقم 31
        مخالفم 4
  2. Mohammad

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (333 ديدگاه)

    هیچی کوروت نمیشه

    موافقم 48
    مخالفم 8
  3. شلبی

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (705 ديدگاه)

    از مسخره ترین درگ هایی که مد شده همین درگ بین برقی و بنزینیه ،یه جارو برقی رو که شتاب انی داره میذران کنار یه ماشین بنزینی که اصلا فلسفه کارکردش چیز دیگس مگرنه موتو هشت میل لنگ تخت با گیربکس دوکلاچه که رو ح هر ماشین بازی رو جلا میده کجا و جارو برقی کجا

    موافقم 55
    مخالفم 8
    1. بنده خدا

      ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (520 ديدگاه)

      بابا شمام زخم کردید با این روح و اشباح

      خدا شاهده تهشو پیگیر شی همتون(۹۹.۹۹۹۱۲) درصد ملت ماشینشون ۴ سیلندر چینی ایرانیه

      آخه ما چرا باید از روح و ارواخ حرف بزنیم

      حتی اونوریام دیگه ناراحت نیستن بس که ۹۰ سال ماسل کار روندن دنبال آرامشن(آمریکا)

      موافقم 11
      مخالفم 21
  4. فرشاد

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (932 ديدگاه)

    حیف کوروت که با جعبه میوه درگ میندازه

    موافقم 52
    مخالفم 10
  5. Taha Ayoobi

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (4323 ديدگاه)

    یکی این سایبرتراکو بگیره از این
    هرچی گیرش بیاد میذاره کناره سایبرتراک

    موافقم 31
    مخالفم 3
  6. Dark Knight

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (580 ديدگاه)

    Zo6 برای شورولت دقیقا نقش 911 gt3 برای پورشه رو داره یعنی کاملا برای پیست modify شده نه خط مستقیم اما از اون طرف یخچال فضایی فقط به درد صفر تا صد میخوره ( کار های اصلی خودش که آفرود یا بالا کشیدن از تپه باشن رو نمیتونه انجام بده 😂 ) پس میشه نتیجه گرفت مثل carwow این کانال throttle house هم از طرف ایلان خان برای تبلیغ سایبرتراک و پوشاندن رسوایی هاش پول گرفته ! من واقعا مخالف تسلا نیستم و همیشه هم گفتم که مدل plaid تسلا یکی از شاهکار های چند سال اخیر خودروسازی دنیا بوده یا مدل y جزو معدود برقی هایی هست که خیلی میخوامش ولی این سایبرتراک چیزیه که نباید تولید میشد و باید در حد همون کانسپت میموند چون اولا طراحی خیلی چرتی داره و دوما هیچکدوم از وعده های ایلان رو مثل range بالا ۱۰۰۰ کیلومتر یا توانایی تبدیل شدن به قایق برای ۱ ساعت رو عملی نکرد ( و در ضمن سال پیش وعده تولید نسخه quad motor با صفر تا صد زیر ۲ ثانیه هم داده بود که این هم عملی نشد )

    موافقم 22
    مخالفم 2
  7. JDM

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1159 ديدگاه)

    چرا باید سایبرتراک بیاد درگ یا مثلا یه پیکاپ؟ الان به این کوروت تو شتاب شکست داد یعنی بهترینه؟ مهم اینه هرکی تو کلاس/سبک خودش بهتر باشه مثلا کوروت به عنوان یه سوپراسپرت حرف زیادی برای گفتن داره و حتی میشه گفت پرچمدار آمریکایی هاس ولی سایبرتراک مایه شرمندگی فورد F150 و جیپ و سیلواردو و….چون فقط به عنوان یه مدعی برای افرود اصلا عملکرد خوبی نداره و فقط به شتابش مینازه تازه اونم داستان گشتاور آنی و انتقال قدرت بدون واسطه به چرخ‌ها
    فقط میشه به این درگ‌ها خندید😂

    موافقم 14
    مخالفم 2
    1. ممد

      ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      داشتم میومدم پایین همینو بنویسم که دیدم قبلاً زحمتش رو کشیدی.
      سایبر (تراک). عملا شتاب و گشتاور واسه این ماشین کارایی نداره باید دید میشه سه تن میلگرد(مثل نیسان خودمون) بهش بار زد یا میتونه مثل خیلی از پیکاپ های شرکت های مختلف آفرود بره یا خیلی کارهایی که باید از یک پیکاپ یا تراک انتظار داشت رو انجام بده یا نه

  8. ارسلان

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (260 ديدگاه)

    فکر کن پول کوروت و بری بدی به سایبرتراک…..

    موافقم 21
    مخالفم 2
  9. Elmiraj

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (3188 ديدگاه)

    یه تعدادی پارسال همین مواقع میگفتن که این پرفورمنس و شتاب سایبرتراک تنها خیالات و رویای ایلان ماسک هست و قرار نیست این ماشین اصلأ تولید بشه…!!!

    این روزا در مورد رودستر هم میگن….

    موافقم 8
    مخالفم 32
    1. amir

      ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      الانم ویژگی های فعلی کابینت چرخدار ایلان فلاسک فرسخ ها با توهماتش فاصله داره و فقط فن هایی مثل شما این حقایق بدیهی رو نمیبینن
      برد هزارکیلومتریش چقدره ؟ به زور ۵۰۰ کیلومتر
      شتابه زیر دوش کو ؟ کاربردی بودن بدنه ضدزنگ و ضد گلوله چی شد؟ توانایی آفرود داره این کابینت؟ نه
      الکی خودتو اذیت نکن

      موافقم 21
      مخالفم 4
      1. Elmiraj

        ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (3188 ديدگاه)

        برد ۱۰۰۰ کیلومتری…!
        شتاب زیر دو ثانیه !!

        (( یکی از اثرات فشار تسلا ایجاد توهم هست ))

        موافقم 5
        مخالفم 17
      2. amir

        ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (3601 ديدگاه)

        یه پک دیگه فلاسک میزد اینارم میگفت الگیرپاژ جان کجای کاری؟

        موافقم 9
        مخالفم 2
    2. فرشاد

      ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (932 ديدگاه)

      صفرتاصد1ثانیه به چه دردی میخوره؟
      جایی که رودستر قراره رقابت کنه بنزینی ها دیگ نیستن(البته تیون شده ها هستن خدمتتون😂☢️)
      اما دیگ طرف حسابتون با ریماک و یانگ وانگ و انواع استارت اپ هایی که با یه انیجن الکتریک اضافه به صصفرتاصد1ثانیه میرسن خواهد بود

      موافقم 6
      مخالفم 4
      1. Elmiraj

        ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (3188 ديدگاه)

        ریماک و یانگ وانگ 🤣

        این دو اگه یجا بهتر از model S پانزده ساله باشند ، تو ده مورد ازش کم میارن…

        یانگ وانگ در مصاف رودستر 🤣

        موافقم 5
        مخالفم 13
        1. کاوه

          ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (105 ديدگاه)

          فرمودی یانگ وانگ و ریمک تو ده مورد از اس مدل کم میارن.نه که طرفدار یانگ وانگ و ریمک باشما ولی شما تسلا فن ها فقققققققققققط توی کل ماشین شتاب براتون مهمه فقط شتاب.بنابراین لطف کن ای ده موردی که ریمک یا یانگ وانگ از اس مدل کم میارن رو اسم ببر که توی چیا از تسلا کم میارن جز شتاب.

          موافقم 4
          مخالفم 2
        2. Elmiraj

          ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (3188 ديدگاه)

          کارایی
          راندمان موتوری
          سرعت شارژ
          مصرف الکتریکی
          تکنولوژی خودران
          سیستم اطلاعات و سرگرمی
          توان نرم افزاری
          شعاع پیمایش
          راحتی و فضای زیاد
          سیستم های ایمنی و پیشگیری
          آپشن های کاربردی
          و…
          .
          .
          حالا باز خوبه اون ریماک ۲ میلیون دلاری با توسل به ۹۰۰ اسب بخار قدرت بیشتر تونسته تو شتاب اولیه و ۴۰۰ متر یه ذره بهتر باشه ولی اون جوجه چینی کوچکترین برتری به S plaid نَود هزار دلاری نداره !!!

          موافقم 5
          مخالفم 9
  10. RIO

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (287 ديدگاه)

    بدون شک انتخابم کوروت.

    موافقم 10
    مخالفم 3
  11. ابوالفضل

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (311 ديدگاه)

    باید نسخه دو موتوره سایبرتراک رو با ۶۰۰ اسب میاوردن
    تا شرایط برابر بشه
    در هر صورت انتخابم کوروت هستش

    موافقم 14
    مخالفم 1
  12. Siyavash

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (801 ديدگاه)

    آخه کوروت به این نازی رو آوردید تا با این بی ریخت درگ برگذار کنه..اصلا شما بگو هم رولینگ هم ۴۰۰ متر رو کوروت باخت..فق یه لحضه به استایل کوروت یه نگاه کنید و بعد به تسلا هم نگاه کنید…فقط استایل و شمایل کوروت یه کل سایبرتراک ارزش داره…حالا شما بگو تسلا صفر تا ۱۰۰ رو تویه ۱ثانیه میزنه…ماشین باید روح داشته باشه آدم باهاش ارتباط برقرار کنه،،این مدل کوروت رو هر دفه میبینم عشق میکنم مخصوصا بو اون موتور ۸ سیلندر تنفس طبیعی که ازش ۶۷۰ اسب گرفتن..اصلا متوجه میشد گرفتن این قدرت از یه موتور تنفس طبیعی۸سیلندر یعنی چی…💯💯💯

    موافقم 14
    مخالفم 2
  13. Siyavash

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (801 ديدگاه)

    کوروت اینجا عجب رنگی داره..تا الان با آبی و نقره ای خیلی حال میکردم الان این رنگشم خیلی برام جذاب هست….💯💯

  14. مهدی

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (187 ديدگاه)

    دیگه نسبت به درگ محصولات تسلا با سایر خودروها حساسیت پیدا کردم. درگ دو خودرو در رانندگی واقعی از مواردی هست که خیلی به ندرت پیش میاد و نمیتونه ملاک برتری یک خودرو نسبت به دیگری باشه.

  15. ARIAS

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظرم کرورت خیلی بهتر از تسلا است درسته تو این درگ نتونست ببره ….
    دلیلش هم کاملا مشخصه اون گشتاوری که یک ماشین برقی در لحظه میده رو فعلا هیچ ماشین بنزینی نمیده ولی کرورت کجا سایبرتراک کجا …..
    شما لذت داشتن یه موتور v8 نمیتونی با ۳ تا موتور الکتریکی مقایسه کنی .

  16. Alireza

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (203 ديدگاه)

    سایبر تراک شبیه همون جامدادی های ماشینی
    بنفشی هست که در دوران مدرسه داشتیم

  17. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1543 ديدگاه)

    ….۱۰۰۰ درصد انتخابم کوروت

    موافقم 6
    مخالفم 1
  18. هامون

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    عزیزان جوری نظر میدن انگار الان یه سایبرتراک تو پارکینگه و سه تا پورش و شِورولتم جلوی در خونشون پارکه، چه تعصبی ام میکشن لامصبا، من تسلا رو با هیچ فلانی عوض نمیکنم، داداش تو پرایدتو ببر گاز سوز کن بنزین داره گرون میشه حرف از هیبرید نزن فلن، داداشای گلم جمع کنید برید خونه هاتون انقد خودتونو درگیر اینجور مسائل نکنید قربونتون برم، جمع کنید، جمع کنید برید که هوا پسه…

    موافقم 3
    مخالفم 3
  19. BMW

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1496 ديدگاه)

    جارو برقی کیلو چنده🤣🤣انتخابم کوروت هست👌

  20. Mohammad ali

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (11 ديدگاه)

    این شتاب و پیشروی سریع ماشینای برقی کنجکاوم میکنه بدونم طی ده سال چطوری قراره برقیا پیشرفت کنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا