در این مقاله تمامی اطلاعات و جزئیات موجود درباره شورولت کوروت زورا جدید تقدیم شما عزیزان خواهد شد.
حتی قبل از معرفی نسل هشتم کوروت نیز شایعاتی درباره تولید مدلی جدید با نام زورا که برگرفته از نام زورا آرکوس دانتوف پدر کوروت است وجود داشت. این مهندس مشهور کوروت چند دهه قبل از تولید کوروت نسل هشتم، توسعه یک سوپر اسپرت پرقدرت و پیشرانه وسط را تجسم کرده بود. در دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی کانسپت هایی برای نمایش این ایده توسعه یافت اما متأسفانه زورا هرگز به عنوان خودرویی تولیدی پدیدار نشد و این مهندس ارشد نیز نتوانست به آرزوی خود برسد و در سال ۱۹۹۶ از دنیا رفت.
اما پس از معرفی کوروت استینگری ۲۰۲۰ شایعات درباره مدل زورا شدت گرفت. اخبار عجیبی درباره نسخههای پیشتولیدی این خودرو با فریمها و پنجرههای شکسته شده و سیستمهای برقی ناتوان از تحمل بار بیشتر منتشر میشد و همهچیز به قدرت باورنکردنی این خودرو اشاره داشت اما همین داستانها درباره مدل ZR1 نیز وجود داشتند. ZR1 جدید قویترین کوروت دو نسل اخیر بوده و قدرتش به ۱۰۶۴ اسب بخار میرسد. در واقع کوروت ZR1 را میتوان قویترین خودروی تاریخ شورولت دانست هرچند به نظر نمیرسد این رکورد تا مدت طولانی در اختیار ZR1 باقی بماند. با اینکه شورولت بهصورت رسمی تولید زورا را تائید نکرده اما اسناد موثقی درباره تولید مدلی با جایگاه بالاتر از ZR1 وجود دارد. ما در ادامه تمامی اطلاعات موجود درباره کوروت زورا جدید را تقدیم شما عزیزان میکنیم.
طراحی ظاهری
در نگاه اول متوجه تفاوتهای ظاهری بین کوروت Z06 و ZR1 نمیشوید. پروتوتایپ های استتار شده دارای نمای جلو و عقب مشابهی بوده و مواردی همچون بالهای بزرگ و همان چهار خروجی اگزوز مرکزی وجود داشتهاند اما این موضوع را نمیتوان درباره زورا تولیدی گفت چراکه احتمالاً با برخی تفاوتهای ظاهری روبرو خواهیم شد.
قوای محرکه هیبریدی
آیا کوروت زورا جدید هیبریدی خواهد بود؟ بله. شایعاتی درباره استفاده از پیشرانه ZR1 و سیستم هیبریدی E-Ray در این خودرو وجود داشته است. تاج جیتر مهندس ارشد و اسبق کوروت در زمان معرفی مدل ZR1 تائید کرد شورولت همچنان در حال کار روی قوای محرکه هیبریدی برای کوروت نسل هشتم است. با توجه به اینکه کوروت ZR1 از پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۵ لیتری توئین توربو با ۱۰۶۴ اسب بخار قدرت استفاده میکند بنابراین به احتمال زیاد زورا جدید به قوای محرکه هیبریدی مجهز خواهد شد. با دقت در ساختار ZR1 میتوان متوجه شد که این خودرو توانایی پذیرایی از موتور برقی را دارد. تونل مرکزی این خودرو نیز از فضای کافی برای نصب باتری E-Ray برخوردار است. مدل E-Ray از پیشرانه بنزینی متفاوتی استفاده میکند بنابراین طراحان ZR1 میتوانند تغییراتی را در زورا اعمال کنند. نکته دیگر اینکه خودروهای هیبریدی با برقی در نوربرگ رینگ باید دارای برچسبهای زرد رنگ باشند و اخیراً نیز چنین برچسبهایی روی پروتوتایپ های کوروت دیده شدهاند. همچنین با دقت در نمای جلوی این خودروها میتوان رادیاتورهای متعلق به مدل E-Ray را تشخیص داد. همه این شواهد حاکی از نصب پیشرانه هیبریدی و سیستم چهار چرخ محرک در کوروت زورا جدید است.
قدرت تولیدی
اگر فقط به اعداد توجه کنیم، جمع خروجی ZR1 و E-Ray ما را به قدرت ۱۲۲۴ اسب بخاری میرساند که شامل ۱۰۶۴ اسب بخار پیشرانه ZR1 و ۱۶۰ اسب بخار موتور برقی E-Ray است اما مهندسان شورولت شاید حتی قدرت بیشتری را برای زورا در نظر بگیرند. شایعات زیادی درباره تولید ZR1 با قدرت حدود ۸۵۰ اسب بخار و زورا با خروجی ۱۰۰۰ اسبی وجود داشت بنابراین امکان دارد پرچمدار خانواده کوروت با قدرت بالاتری پدیدار شود.
پرفورمنس
با وزن بالاتر قوای محرکه هیبریدی و سیستم چهار چرخ محرک و همچنین محدودیتهای احتمالی موتور برقی، شاید کوروت زورا جدید نتواند ZR1 را شکست دهد. با توجه به اینکه مارک روس رئیس جنرال موتورز اخیراً به سرعت ۳۷۵ کیلومتر در ساعت ZR1 جدید اشاره کرده بنابراین فقط برخی خودروها میتوانند این رکورد را شکست دهند. البته انتظار داریم زورا سریعترین کوروت تاریخ باشد و احتمالاً صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت حدود ۲ ثانیه داشته باشد.
قیمت
واضح است که کوروت زورا جدید خودروی بسیار گرانقیمتی خواهد بود هرچند بسته به نگاه شما میتواند خودروی ارزانقیمتی هم باشد! زورا گرانتر از ZR1 خواهد بود، خودرویی که انتظار میرود بهای پایه بین ۱۵۰ تا ۱۸۰ هزار دلاری داشته باشد؛ اما اگر شورولت تصمیم بگیرد زورا را مدلی تولید محدود همانند فورد موستانگ GTD معرفی کند قیمتی بسیار گرانتر خواهد شد. البته زورا در مقایسه با هایپرکارهای چند میلیون دلاری خودروی ارزانتری است. اگر زورا مرز قیمت ۵۰۰ هزار دلار را رد کند شوکه خواهیم شد.
زمان معرفی
تاکنون شورولت برای معرفی هر تریم جدید از کوروت نسل هشتم فاصلهای دو ساله را رعایت کرده است و اگر این روند ادامه داشته باشد انتظار داریم کوروت زورا جدید را در اواخر سال ۲۰۲۵ یا اوایل سال ۲۰۲۶ ببینیم.
AliMOPAR
۱۵ آبان ۱۴۰۳بعید بدونم با اون رنج قیمت و پرفورمنسی که داره رقیب مستقیمی براش باشه رسما داره میاد پاره کنه همرو، کنارش یه تایم پیست هم لازم داره تا رسما پرونده رو ببنده
(Ali(chevynova
۱۵ آبان ۱۴۰۳چیزی که ازش میدونیم اونکه با یه ماشین با اصالت طرفیم که ۷۱ سال اصالت داره
قیمتش مناسبه ولی پرفورمنسش در حد رقبای بالای نیم میلیون دلاریه
تولید محدود نیست ولی میتونه به راحتی باهاشون رابت بکنه
چیزه دیگه ای که ازش میدونیم اونکه مدلهای دهه ۶۰ و ۷۰ این ماشین تا ۵۸۰ اسب قدرت داشتن
نکته: لقب زورا که به این کوروت دادن در واقع اسم یکی از مهندسین ارشد جنرال موتورز یعنی زورا آرکوس دانتوف بود که از ۱۹۵۳ وارد جنرال موتورز شد و در بخش شورولت پرفورمنس فعالیت داشت و بعدها مدیر این بخش شد و به پدر کوروت لقب گرفت
Nismo
۱۵ آبان ۱۴۰۳5.5 لیتری 8 سیلندر توئین توربو+ موتور الکتریکی+ چهارچرخ محرک+ دوکلاچه= ترکیب ناب
ازش انتظار دارم صفرتاصد رو 2 ثانیه بزنه از اونجا که چهار چرخه
مهراد
۱۵ آبان ۱۴۰۳نه میدونی کوروت و جی ام رو کلا چینیا خریدن 🥸🤡
برق نخوندیم ولی میدونیم جریان چیه ….
SMS
۱۵ آبان ۱۴۰۳مسینکه w1قراره یه مقدار به مشکل بخوره
علی Shelby
۱۵ آبان ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/11/rendering-2026-chevrolet-corvette-zora–e1730751584791.jpg
چقدر ترکیب رنگی زیبایی داره
Joker
۱۵ آبان ۱۴۰۳فراری که گند زد با کاهش سیلندر و طراحی بد و قیمت بالا و تولید به شدت بالا،با احتمال تولید نسخه اپرتا شاهد سقف تولید بالای هزار دستگاه باید بود که باعث میشه هایپرکار جدید فراری با چنین سقف تولیدی با پراید برابری کنه،قیمت پایه ۴ میلیون دلار هم که واقعا باید یکی مغز خر بخوره پول یه بوگاتی توربیون رو بده یه فراری 296gtb ریجن شده بخره😂از هر لحاظ مکلارن w1 سرتره چه ظاهری چه قیمت نصف و چه تولید محدود بودن،کوروت هم قطعا با این نسخه یه رقیب واقعی واسه فراری و مکلارن میشه که با توجه به قیمت خیلی پایین تر به خصوص در مقابل فراری ارزش خرید خیلی بالاتری داره…
مازیار
۱۵ آبان ۱۴۰۳حرفات درست اما
پولی که فراری از F80 درمیاره چهار برابر پولی هست که مکلارن از W1 درمیاره
حالا این مهمتره یا بازخورد من و شما؟!
مهدی دهقانی
۱۵ آبان ۱۴۰۳آمریکایی ها انگلیسی ها و ایتالیایی ها خوب دارن سوپر کار و هایپر کار میسازن به عنوان یه المانی فن متاسفانه گند زدن جدیدا
Nismo
۱۵ آبان ۱۴۰۳پورشه رو هواست متاسفانه
فرشاد
۱۵ آبان ۱۴۰۳دوست عزیز لامبو برای فولکس واگن آئودی هم برا فولکس واگن و موتور پیشرانه های لامبو رو هم آئودی میزنه پس عملا طراحی بدنه و تولید با ایتالیاست پیشرانه که اصل قضیه اس برا آلمان نه ایتالیا جدای از اینا مرسدس بنز amg one کشکه این وسط آیا یا پورشه 911 جی تی 3 آر اس با 518 اسب کمه آیا شتاب 0 تا 100 3 ثانیه ای داره ضمن اینکه از ژاپن هم LFR داره میاد که رقیب مستقیم کوروت و باقی سوپراسپرت ها میشه و یه چیز خیلی مضخرفی که متاسفانه کاریش هم نمیشه کرد وقتی یه تسلا میاد هایپر کاری مثل کونیکزگ رو میزنه اونم با 96 هزار دلار قیمت درسته لذت ناب رانندگی با موتور تنفس طبیعی و بنزینی یه چیز دیگه اس ولی واقعا این تسلا ها مغز آدمو میسوزونن تو درگ تسلا کوپه تولید بشه به نظرم بهترین خودرو برای خرید
مازیار
۱۵ آبان ۱۴۰۳اگه سورپرایز قدرت ZR1 در مورد زورا هم تکرار بشه (که احتمالا میشه) …
چه آشفته بازار داغی
Nismo
۱۵ آبان ۱۴۰۳مازیار: فکر نکنم این اتفاق بیفته چون معمولا نسخه های zr1 به دیوانه وار بودنشون معروفن
خودشون هم گفتن با zora هدفشون این نیست
با zr1 هدفشون پیست و تاپ اسپیده
با zora هم صفرتاصد و خط مستقیم
مازیار
۱۵ آبان ۱۴۰۳و مسئله وزن
ممکنه همینطور باشه
اما از طرفی تابحال نسخهای بالاتر از ZR1 نبوده و این پدیده جدبد هست
باید صبر کرد
(Ali(chevynova
۱۵ آبان ۱۴۰۳به به
اصالت ۷۱ سالش چه ها کرده
ماشالاه کوروت که قراره با زورا نسل کشی هرچی تولید محدوده رو انجام بده
قراره مثل همیشه قیمت مناسب ولی پرفورمنس میلیون دلاری باشه
میخواد که دوباره یادآور مدلهای قدرتمند دهه ۶۰ که ۵۸۰ اسب بودن باشه
ماشالاه کوروت
احمد رضا
۱۵ آبان ۱۴۰۳هاچبک 1.5 لیتری رو فراموش کردی؟
amirboss
۱۵ آبان ۱۴۰۳ZR1 همین الآنش هم نفس کشیدن رو برای یه عده سخت کرده وای به حال روزی که زورا رونمایی بشه.
قبل اینکه ZR1 رونمایی بشه میگفتم داره بوی خون میاد.
حالا روزی که زورا بخاد رونمایی بشه ببین چی میشه.
Siyavash
۱۵ آبان ۱۴۰۳بی صبرانه منتظر رونمایی هستم..چه جنگی بشه…
Mohammad hasan
۱۵ آبان ۱۴۰۳حقیقتا دم شورلت گرم که تو این وضعیت اسفناک خودرو سازی اینطوری حال ما رو دگرگون میکنه
Galant.VR4(JDM)
۱۵ آبان ۱۴۰۳یه سوال: درگی هست بین کوروت zr1 یا هر مدل دیگه با SF90 ؟
Taha Ayoobi
۱۵ آبان ۱۴۰۳ZR1 که نیومده هنوز
Galant.VR4(JDM)
۱۵ آبان ۱۴۰۳کلا بین مدل های دیگهش چی؟
Nismo
۱۵ آبان ۱۴۰۳نه، چون رقیب هم نبودن. z06 رقیب 458 بود که غیر از چندتا درگ بچگانه یوتوبی مسابقه ای با هم نداشتن
ولی اگه بخوایم بررسی کنیم z06 با صفرتاصد 2.6 و کوارتر مایل 10.5
458 با صفرتاصد 2.7 ثانیه و کوارتر مایل 10.6
اگر اصولی باهم درگ بذارن کوروت در حد یه دهم ثانیه با فراری اختلاف بینشون میفته که چیز خاصی نیست و عملا سپربه سپر هم میرن
Taha Ayoobi
۱۵ آبان ۱۴۰۳من تاحالا ندیدم ولی فک کنم باشه.
حسن
۱۵ آبان ۱۴۰۳کوروت zr1 هنو وارد بازار نشده فقط معرفی شده
شورولت به خاطر نیاز به تست خودرو و تنظیم خودرو در تستها برای جلوگیری از لو رفتن داستان توسط خبرنگارها خودش پیش دستی کرد و معرفیش کرد وگرنه هنو در مرجله ی تستهای کارخانه ای هست
Taha Ayoobi
۱۵ آبان ۱۴۰۳حسن ZR1 معلومه دقیقا کی میاد؟
Galant.VR4(JDM)
۱۵ آبان ۱۴۰۳منتظر دناپلاس جوانان هست اون معرفی بشه اینم میاد
حسن
۱۶ آبان ۱۴۰۳2025
Galant.VR4(JDM)
۱۵ آبان ۱۴۰۳اها یادم نبود
درگ با مدل های دیگه چی؟
Taha Ayoobi
۱۵ آبان ۱۴۰۳اینم برای اونایی که هی میگن کوروت موتور وسط شد پس اصالت نداره،
کل داستان موتور وسط شدنش به خاطر زورا عه، زورا کسی بود که مسئولیت توسعه نسل 2 رو به عهده گرفته بود و از نسل 2 معتقد بود که کوروت باید موتور وسط بشه، الان توی نسل 8 که اومدن به احترام زورا یه مدل زدن، موتور وسط هم کردن که به حرف اون عمل شده باشه.
حسن
۱۵ آبان ۱۴۰۳این دیگه برا تزئین دنیای خودرو سازیه
گیلاس روی کیک
با زورا سبد کامل میشه
Taha Ayoobi
۱۵ آبان ۱۴۰۳چه باحال گفتی، گلاس روی کیک، دلم خواست😅
حسن
۱۵ آبان ۱۴۰۳به نظرتون کوروت یه شاسی بلند بسازه بهتره یا نیاز نداره
Taha Ayoobi
۱۵ آبان ۱۴۰۳من کلا از شاسی بلند پرفورمنس خوشم نمیاد، احساس میکنم ریختن قیمه ها تو ماست هاس، این به کنار.
اول که به شاسی بلند کوروت فکر کردم چیز مسخره اومد تو ذهنم ولی الان که دارم دقت میکنم پورشه، فراری، لامبورگینی شاسی بلند دارن و بد نیست کوروت بسازه.
ولی در کل حال نمیکنم.
GENERAL CORVETTE
۱۵ آبان ۱۴۰۳نه تنها کوروت احتمالا تا 2028 میسازه
با پیشرانه ERAY و V8
ماستانگ هم ورژن درون سوز MACH E به اسم
MACH X و سدان MACH 4 رو هم میسازه
احتمالا اولین بار AWD بیاد رو سدان و کراس اوور ماستانگ
احتمالا ساب برند کامارو شولورت هم میشه
کراس اوور و سدان پرفورمنس با ورژن EV
محمد
۱۵ آبان ۱۴۰۳اگه با قیمت کم تر از 200 هزار دلار بیاد با اینکه کروت هیچوقت انتخاب اول من نبوده اما باز هم فکر می کنم بهترین ماشین هم قیمت و هم کلاس خودش باشه
البته این ها رو فقط از روی اعداد و ارقام میگم ممکنه معرفی بشه و چندین مشکل فنی داشته باشه
علی منصوری
۱۶ آبان ۱۴۰۳کوروت یعنی اصالت ،کوروت یعنی آدرنالین، کوروت یعنی لذت رانندگی، …. پرفورمنس در کنار قیمت عالی، و قطعا زورا میدرخشه،..
فقط از دوستان سوال دارم ، بنظرتون خود عوامل اصلی گرداننده این کمپانیا بدون در نظر گرفتن همه جوانب رفتن بسمت چین؟؟؟!؟! یعنی ما خیلی عاقل تریم و اونا خام!!!!؟؟؟؟
چرا اینقدر این بحث ک فلان کمپانی بحرین خریده و یا چین خریده تکرار میشه، دوستان عزیزم بولله شرایط فعلی اقتصاد جهانی حکم میکنه هزینه تولید بیارن پایین و در تکنولوژی باهم سهیم بشن…
A.R.A.S.H
۱۷ آبان ۱۴۰۳جذاب مثل همیشه…
پر ابهت مثل همیشه
💥۷۰ ساله شدنش مبارک💥
Y_Rons
۱۸ آبان ۱۴۰۳خیلی عجیبه کوروت با این قیمتش و این پرفمنسش داره با ماشین های اوراپای مسل mc laren w1 و Ferrari f80 مقایسه میشه باور نمی کنم یه ماشین آمریکایی می تونه انقدر همه چیز تموم باشه واقعا امریکایی ها با استعدادن