شورلت

درباره شورولت کوروت زورا جدید چه می‌دانیم؟

در این مقاله تمامی اطلاعات و جزئیات موجود درباره شورولت کوروت زورا جدید تقدیم شما عزیزان خواهد شد.


حتی قبل از معرفی نسل هشتم کوروت نیز شایعاتی درباره تولید مدلی جدید با نام زورا که برگرفته از نام زورا آرکوس دانتوف پدر کوروت است وجود داشت. این مهندس مشهور کوروت چند دهه قبل از تولید کوروت نسل هشتم، توسعه یک سوپر اسپرت پرقدرت و پیشرانه وسط را تجسم کرده بود. در دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی کانسپت هایی برای نمایش این ایده توسعه یافت اما متأسفانه زورا هرگز به عنوان خودرویی تولیدی پدیدار نشد و این مهندس ارشد نیز نتوانست به آرزوی خود برسد و در سال ۱۹۹۶ از دنیا رفت.

اما پس از معرفی کوروت استینگری ۲۰۲۰ شایعات درباره مدل زورا شدت گرفت. اخبار عجیبی درباره نسخه‌های پیش‌تولیدی این خودرو با فریم‌ها و پنجره‌های شکسته شده و سیستم‌های برقی ناتوان از تحمل بار بیشتر منتشر می‌شد و همه‌چیز به قدرت باورنکردنی این خودرو اشاره داشت اما همین داستان‌ها درباره مدل ZR1 نیز وجود داشتند. ZR1 جدید قوی‌ترین کوروت دو نسل اخیر بوده و قدرتش به ۱۰۶۴ اسب بخار می‌رسد. در واقع کوروت ZR1 را می‌توان قوی‌ترین خودروی تاریخ شورولت دانست هرچند به نظر نمی‌رسد این رکورد تا مدت طولانی در اختیار ZR1 باقی بماند. با اینکه شورولت به‌صورت رسمی تولید زورا را تائید نکرده اما اسناد موثقی درباره تولید مدلی با جایگاه بالاتر از ZR1 وجود دارد. ما در ادامه تمامی اطلاعات موجود درباره کوروت زورا جدید را تقدیم شما عزیزان می‌کنیم.

طراحی ظاهری

در نگاه اول متوجه تفاوت‌های ظاهری بین کوروت Z06 و ZR1 نمی‌شوید. پروتوتایپ های استتار شده دارای نمای جلو و عقب مشابهی بوده و مواردی همچون بال‌های بزرگ و همان چهار خروجی اگزوز مرکزی وجود داشته‌اند اما این موضوع را نمی‌توان درباره زورا تولیدی گفت چراکه احتمالاً با برخی تفاوت‌های ظاهری روبرو خواهیم شد.

قوای محرکه هیبریدی

آیا کوروت زورا جدید هیبریدی خواهد بود؟ بله. شایعاتی درباره استفاده از پیشرانه ZR1 و سیستم هیبریدی E-Ray در این خودرو وجود داشته است. تاج جیتر مهندس ارشد و اسبق کوروت در زمان معرفی مدل ZR1 تائید کرد شورولت همچنان در حال کار روی قوای محرکه هیبریدی برای کوروت نسل هشتم است. با توجه به اینکه کوروت ZR1 از پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۵ لیتری توئین توربو با ۱۰۶۴ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند بنابراین به احتمال زیاد زورا جدید به قوای محرکه هیبریدی مجهز خواهد شد. با دقت در ساختار ZR1 می‌توان متوجه شد که این خودرو توانایی پذیرایی از موتور برقی را دارد. تونل مرکزی این خودرو نیز از فضای کافی برای نصب باتری E-Ray برخوردار است. مدل E-Ray از پیشرانه بنزینی متفاوتی استفاده می‌کند بنابراین طراحان ZR1 می‌توانند تغییراتی را در زورا اعمال کنند. نکته دیگر اینکه خودروهای هیبریدی با برقی در نوربرگ رینگ باید دارای برچسب‌های زرد رنگ باشند و اخیراً نیز چنین برچسب‌هایی روی پروتوتایپ های کوروت دیده شده‌اند. همچنین با دقت در نمای جلوی این خودروها می‌توان رادیاتورهای متعلق به مدل E-Ray را تشخیص داد. همه این شواهد حاکی از نصب پیشرانه هیبریدی و سیستم چهار چرخ محرک در کوروت زورا جدید است.

قدرت تولیدی

اگر فقط به اعداد توجه کنیم، جمع خروجی ZR1 و E-Ray ما را به قدرت ۱۲۲۴ اسب بخاری می‌رساند که شامل ۱۰۶۴ اسب بخار پیشرانه ZR1 و ۱۶۰ اسب بخار موتور برقی E-Ray است اما مهندسان شورولت شاید حتی قدرت بیشتری را برای زورا در نظر بگیرند. شایعات زیادی درباره تولید ZR1 با قدرت حدود ۸۵۰ اسب بخار و زورا با خروجی ۱۰۰۰ اسبی وجود داشت بنابراین امکان دارد پرچم‌دار خانواده کوروت با قدرت بالاتری پدیدار شود.

پرفورمنس

با وزن بالاتر قوای محرکه هیبریدی و سیستم چهار چرخ محرک و همچنین محدودیت‌های احتمالی موتور برقی، شاید کوروت زورا جدید نتواند ZR1 را شکست دهد. با توجه به اینکه مارک روس رئیس جنرال موتورز اخیراً به سرعت ۳۷۵ کیلومتر در ساعت ZR1 جدید اشاره کرده بنابراین فقط برخی خودروها می‌توانند این رکورد را شکست دهند. البته انتظار داریم زورا سریع‌ترین کوروت تاریخ باشد و احتمالاً صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت حدود ۲ ثانیه داشته باشد.

قیمت

واضح است که کوروت زورا جدید خودروی بسیار گران‌قیمتی خواهد بود هرچند بسته به نگاه شما می‌تواند خودروی ارزان‌قیمتی هم باشد! زورا گران‌تر از ZR1 خواهد بود، خودرویی که انتظار می‌رود بهای پایه بین ۱۵۰ تا ۱۸۰ هزار دلاری داشته باشد؛ اما اگر شورولت تصمیم بگیرد زورا را مدلی تولید محدود همانند فورد موستانگ GTD معرفی کند قیمتی بسیار گران‌تر خواهد شد. البته زورا در مقایسه با هایپرکارهای چند میلیون دلاری خودروی ارزان‌تری است. اگر زورا مرز قیمت ۵۰۰ هزار دلار را رد کند شوکه خواهیم شد.

زمان معرفی

تاکنون شورولت برای معرفی هر تریم جدید از کوروت نسل هشتم فاصله‌ای دو ساله را رعایت کرده است و اگر این روند ادامه داشته باشد انتظار داریم کوروت زورا جدید را در اواخر سال ۲۰۲۵ یا اوایل سال ۲۰۲۶ ببینیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. AliMOPAR

    ۱۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (144 ديدگاه)

    بعید بدونم با اون رنج قیمت و پرفورمنسی که داره رقیب مستقیمی براش باشه رسما داره میاد پاره کنه همرو، کنارش یه تایم پیست هم لازم داره تا رسما پرونده رو ببنده

  2. Joker

    ۱۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (602 ديدگاه)

    فراری که گند زد با کاهش سیلندر و طراحی بد و قیمت بالا و تولید به شدت بالا،با احتمال تولید نسخه اپرتا شاهد سقف تولید بالای هزار دستگاه باید بود که باعث میشه هایپرکار جدید فراری با چنین سقف تولیدی با پراید برابری کنه،قیمت پایه ۴ میلیون دلار هم که واقعا باید یکی مغز خر بخوره پول یه بوگاتی توربیون رو بده یه فراری 296gtb ریجن شده بخره😂از هر لحاظ مک‌لارن w1 سرتره چه ظاهری چه قیمت نصف و چه تولید محدود بودن،کوروت هم قطعا با این نسخه یه رقیب واقعی واسه فراری و مک‌لارن میشه که با توجه به قیمت خیلی پایین تر به خصوص در مقابل فراری ارزش خرید خیلی بالاتری داره…

    موافقم 5
    مخالفم 4
  3. مهدی دهقانی

    ۱۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (47 ديدگاه)

    آمریکایی ها انگلیسی ها و ایتالیایی ها خوب دارن سوپر کار و هایپر کار میسازن به عنوان یه المانی فن متاسفانه گند زدن جدیدا

  4. مازیار

    ۱۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (3289 ديدگاه)

    اگه سورپرایز قدرت ZR1 در مورد زورا هم تکرار بشه (که احتمالا میشه) …
    چه آشفته بازار داغی

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا