شورلت

عرضه گران‌ترین نسخه شورولت کوروت ZR1 با قیمت 240 هزار دلار

با انتخاب تمامی آپشن های موجود برای شورولت کوروت ZR1 جدید، قیمت گران‌ترین نسخه سوپر اسپرت آمریکایی به حدود ۲۴۰ هزار دلار می‌رسد.


قبلاً نیز پیش‌بینی می‌شد که کوروت ZR1 جدید خودروی ارزان‌قیمتی نباشد. بهای مدل کوپه این خودرو به همراه هزینه‌های تحویل از حدود ۱۷۵ هزار دلار شروع می‌شود درحالی‌که مدل هاردتاپ آن ۱۸۵ هزار دلار قیمت دارد. البته این مبالغ برای خرید نسخه پایه شورولت کوروت ZR1 است و در صورت انتخاب آپشن ها قیمت خودرو نیز افزایش می‌یابد. تریم 3LZ این خودرو شامل صندلی‌های بهتر با پوشش چرم، دوربین‌های بیشتر، پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۲ اینچی و تجهیزات فراوان دیگر است و باعث می‌شود قیمت مدل‌های کوپه و کانورتیبل به ترتیب از حدود ۱۸۶ و ۱۹۶ هزار دلار شروع شود. گران‌ترین آپشن موجود برای کوروت ZR1 رینگ‌های فیبر کربنی ۲۰ و ۲۱ اینچی هستند که ۱۴ هزار دلار قیمت دارند. پس از آن، پکیج آیرودینامیک فیبر کربن وجود دارد که دربرگیرنده تجهیزاتی همچون اسپویلر جلو و عقب بوده و قیمتش به حدود ۸۵۰۰ دلار می‌رسد.

درصورتی‌که پکیج تراک پرفورمنس ZTK شامل لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت کاپ 2R و سیستم تعلیق با کنترل سواری مغناطیسی را انتخاب کنید قیمت خودرو ۱۵۰۰ دلار دیگر افزایش خواهد یافت. البته باید به این نکته اشاره کرد که امکان انتخاب پکیج تراک پرفورمنس ZTK بدون پکیج آیرودینامیک فیبر کربن وجود ندارد. سایر آپشن های شورولت کاملاً گسترده و متنوع هستند و خریدار می‌تواند هر چیزی از رنگ کالیپر ترمزها گرفته تا نشان‌های کروم، پوشش آینه‌های جانبی، نوارهای مسابقه‌ای روی بدنه و سر اگزوزهای مشکی رنگ را انتخاب کند. آپشن افزایش ارتفاع جلوی خودرو نیز وجود دارد که با قیمت ۲۵۹۵ دلار عرضه می‌شود.

بد نیست بدانید کابین تمام فیبر کربن کوروت ZR1 با قیمت ۵ هزار دلار و پوشش رکاب‌های کربنی نیز با بهای ۲ هزار دلار عرضه شده است. قیمت صندلی‌های اسپرت کامپتیشن ۵۰۰ دلار است و فرمان فیبر کربنی و پرفورمنس خودرو نیز ۶۹۵ دلار قیمت‌گذاری شده است. کمربندهای ایمنی رنگی و دوخت سفارشی روی صندلی‌ها هر یک ۴۹۵ دلار قیمت دارند. خریداران حتی می‌توانند پول بیشتری را برای خرید کف‌پوش‌هایی با لوگوی متفاوت خرج کنند. شورولت همچنین آپشن تحویل خودرو در موزه کوروت در کنتاکی با قیمت ۱۴۹۵ دلار را نیز ارائه کرده است.

درصورتی‌که هزینه تمامی این آپشن ها را جمع کنید به قیمت حدود ۲۳۹ هزار دلار برای مدل ZR1 3LZ کانورتیبل خواهید رسید و مدل ZR1 3LZ کوپه نیز حدود ۲۳۳ هزار دلار قیمت خواهد داشت. شاید این رقم برای کوروت بسیار بالا به نظر برسد اما در نظر داشته باشید که قیمت پورشه ۹۱۱ GT3 RS 2025 از حدود ۲۲۵ هزار دلار شروع می‌شود و انتظار می‌رود فورد موستانگ GTD نیز قیمت پایه حدود ۳۲۵ هزار دلاری داشته باشد. دیگر خودروی قابل‌توجه در این بخش لامبورگینی روئلتو است که قیمتش به حدود ۶۱۳ هزار دلار می‌رسد.

شورولت کوروت ZR1 جدید از پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۵ لیتری توئین توربو با ۱۰۶۴ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند و تمامی خودروهای یاد شده را پشت سر می‌گذارد. این هیولای تازه‌نفس در عرض ۲.۳ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت ۳۷۵ کیلومتر در ساعت را ثبت می‌کند. ZR1 اخیراً رکوردهای زیادی را در پیست‌های شاخصی همچون رود آمریکا و ویرجینیا بر جای گذاشته و توانسته خودروهای شاخصی همچون پورشه ۹۱۱ GT3 و مک لارن سنا را شکست دهد؛ بنابراین اگرچه ۲۳۸ هزار دلار پول زیادی است اما برای خرید خودرویی با این پرفورمنس کم به نظر می‌رسد. این‌طور نیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۰ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. Taha Ayoobi

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (5391 ديدگاه)

    برای ZR1 این قیمت مفته، مففففت

    موافقم 35
    مخالفم 15
    1. net

      ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      اولین سوپر اسپرتی هست که دیدم کنسول وسطش مثل کنسول ماشین های معمولی هست و بد و مسخره شده کوروت c8 هست، ماشین سوپر اسپرت که نیاز به همچین کنسولی بلند و پهنی نداره . اگر رینگش تیره مایل خاکستری بود و اگزوز وسط نبود و دو اگزوز در سمت چپ و دو اگزوز در سمت راست بود قشنگتر میشد. اگر بال عقب نداشت قشنگتر میشد بال عقب برای هایپر کار خوبه و برای سوپرت اسپرت و اسپرت کوپه جالب نیست

      موافقم 6
      مخالفم 22
      1. Taha Ayoobi

        ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (5391 ديدگاه)

        کابینش که بی نظیره

        موافقم 13
        مخالفم 9
      2. net

        ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (3601 ديدگاه)

        این کنسول با دیوار بلند بد c8 حس سوپر اسپرتش کم کرده در طراحی داخلی

        موافقم 3
        مخالفم 13
      3. net

        ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (3601 ديدگاه)

        سقفش و ستون عمود شیشه جلو که مثل سقف ماشین رنجرور متضاد مشکی هست جالب نیست

        موافقم 1
        مخالفم 2
  2. Siyavash

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1012 ديدگاه)

    نخونده میگم ارزش داره..

    موافقم 24
    مخالفم 11
    1. صامورایی

      ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (261 ديدگاه)

      البته اینطور نیست که همین قیمتی که اینجا زده همونم فروش بره. خیلی از نمایندگیا براحتی چندده هزار دلار میکشن رو قیمت ماشین. چون توجهات خوبی رو جلب کرده و مشتری زیاد داره. همین اتفاق برای سایر برندها هم افتاده. که بعضی مدل های خاص و ارزشمندشون گرون تر از قیمت اعلامی کارخونست.اما با این وجود هنوزم خیلی ارزشمنده.
      تو سایتای خارجی مخصوصا امریکایی از کیفیت مونتاژ یا کیفیت ساخت خودرو کمی انتقاد کردند و گفتند درحد رقبا مخصوصا پورشه نیست و کلا خیلی با GT3RS مقایسه کردند بزودی شاهد انواع و اقسام ویدیو های این ۲ تا خواهیم بود اینطور که معلومه. اما مطمینم کوروت تو بازار براحتی مثل نقل و نبات فروش میره و براش سر ودست میشکن و همه این انتقادا شاید کلا ۵ درصد برای خریدار مهم باشه،.،.

      موافقم 12
      مخالفم 1
  3. صامورایی

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (261 ديدگاه)

    این حجم از پرفورمنس اونم با این قیمت آدمو یاد دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی میندازه. زمانی که امریکا یکه تاز صنعت خودروی دنیا بود،،.،
    امیدوارم یه راه منطقی و مناسب برای آلایندگی و این قوانین پیدا بشه و دوباره شاهد قدرت نمایی اراذل دیترویتی با ۸ سیلندر نمادین باشیم،.،.

    موافقم 14
    مخالفم 3
  4. مهراد

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (903 ديدگاه)

    کوروت از ماشین سوپر اسپرت فقرا به قول بعضیا ( آخه آدمه ۴۷ کروموزومی کدوم آدم فقیری ۱۰۰ هزار دلار داره ؟ ) تبدیل شده به سوپر اسپرت پولدارا

    بنازم واقعا ۸ نسل اومده بیرون و هر ۸ نسل ستاره بودن

    اگر دو مدل ماشین دیگه که به طرز فوق العاده ای همه نسل هاش خوب بودن رو بخوام نام ببرم میشن پورشه ۹۱۱ جیگر طلا و بی ام و سری ۳

    موافقم 8
    مخالفم 3
    1. 718

      ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (69 ديدگاه)

      این “سوپراسپرت مردمی” بودن رو خود امریکاییا بهش میگن و از اول شعارش همین بود که با قیمت کم ( = منظور از قیمت کم ، در مقایسه با رقبای اروپاییشه نه اینکه با مثلا ۳۰ هزاردلار بهت کوروت بدن ) میتونسته براحتی اونارو به چالش بکشه

      موافقم 10
      مخالفم 3
  5. هاشمی

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (31 ديدگاه)

    چرا که نه کل قیمتش اندازه آپشن سوپر اسپورت های اروپاییها هست کوروت هیچوقت دست پایین نبوده این نسل هم که غوغا کرد

    موافقم 10
    مخالفم 6
  6. دکتر استاپ

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (48 ديدگاه)

    «شورولت همچنین آپشن تحویل خودرو در موزه کوروت در کنتاکی با قیمت ۱۴۹۵ دلار را نیز ارائه کرده است.»
    کل پولی که می‌گیرن حلاله بجز این بخش که دزدی تو روز روشنه

    موافقم 5
    مخالفم 9
  7. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1648 ديدگاه)

    واقعا ارزشمند در ازای این قیمت

    موافقم 2
    مخالفم 5
  8. BlackWing

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1399 ديدگاه)

    ارزون ترین بین رقبا در عین حال قوی ترین و سریع ترین !

    موافقم 8
    مخالفم 10
  9. (Ali(chevynova

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (7483 ديدگاه)

    حتی گرونترین نسخش هم از خیلی تولید محدودهای اروپایی که لوله میشن ازش کمتره

    چه افسانه ای هست این کوروت ۷۲ ساله که تمومی نداره
    این همه رکورد زدن
    این همه شکست دادن غیر امریکاییها
    این هم اصالت
    الکی نبوده و نیست که ماشالاه داره

    موافقم 10
    مخالفم 12
    1. Engineer

      ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (83 ديدگاه)

      اومده رکورد یه GT2 911 که هفت سال پیش تولید شده رو شکسته…

      موافقم 8
      مخالفم 4
      1. سوشیانت

        ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (3809 ديدگاه)

        تا الان که پورشه تواناییش ته کشیده و قوی ترین ماشین درون سوزش یه خودروی ۷۰۰ اسبیه

        موافقم 3
        مخالفم 9
        1. Engineer

          ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (83 ديدگاه)

          داداش خیلی ارتباطی با اسب بخار نداره بعضی اوقات میبینم که دو خودرو با اسب برابر درگ یا مسابقه میزارن ولی یکیشون سریعتر از اون یکی به خط میرسه، قویترین پیشرانه درون سوز کوروت هم 670 اسبه و واسه پورشه هم تقریبا 608.12 با تراکم بیشتر.

          موافقم 1
          مخالفم 1
      2. حسن

        ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (2216 ديدگاه)

        اروپایی فن که میگن خودش را زده به خواب همینه دیگه
        375 تا سرعت زده اصلا پورشه مال این حرفا نیست
        شتاب با توربو اس برابره همین سال قبل ارتقا داد تا رفت زیر 2.6

        اما پیست
        جی تیها پورشه نه شتاب دارن نه سرعت مختص پیستن چرا درک این مطلب به این سادگی براتون سخته رکورد یه خودروی پیست محور را زده که تو بقیه ایتمها هیچ پخی نیست این مجموع تواناییها را داره پورشه جی تی بعدی اومد 375 تا نمیخواد 360 تا بزنه با همون رکورد پیست قبل خودش من میگم از این بهتره
        اخه نمیدونم سواد ندارید یا خودتون را زدین به نادانی عزیزم خودروی مختص پیست با دانفورس بالا را نمیشه با یک خودروی چند منظوره مقایسه کرد
        هر چند بالاخره باید به یه چیزی چنگ بزند . استاد باقری از سر بندر

        موافقم 3
        مخالفم 5
        1. Taha Ayoobi

          ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (5391 ديدگاه)

          جالبه حسن هربار اینو میگی هیچکی هیچی نمیگه

          موافقم 1
          مخالفم 1
  10. ممد ژانگولر

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (4337 ديدگاه)

    خداوکیلی پول فراری میگیره کیفیت چینی بهت تحویل میده

    موافقم 7
    مخالفم 23
    1. 𝐀𝐥𝐢

      ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (1648 ديدگاه)

      یعنی الان کیفیتشو از تو عکسا تشخیص دادی؟

      موافقم 6
      مخالفم 2
      1. ممد ژانگولر

        ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (4337 ديدگاه)

        داش علی یبار سوار حضرت دنعلی دوستمون بودیم تو کشور برادر و دوست ایران یدونه از این کوروتها جلومون بود خدا شاهده یگاز بیشتر میدادین کل کوروته میرفت زیر لاستیکهای حضرت دنعلی حلبی از اونور میومد بیرون . بابا این کوروتو انقدر گنده نکنید .

        موافقم 2
        مخالفم 6
        1. سوشیانت

          ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (3809 ديدگاه)

          ممد جان واقعا خیلی خوب خودرو ها رو میشناسی آخه اس یو وی چه ربطی به سوپر اسپرت داره🤦‍♂️

          موافقم 3
          مخالفم 4
    2. دکتر استاپ

      ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (48 ديدگاه)

      آخه کدوم فرای ۲۴۰ هزارتا پولشه
      کیفیت چینی هم که ماله بی ام و هست که تا ۵ سال رو رد کنه هر روز تو تعمیرگاهس

      موافقم 8
      مخالفم 5
      1. ممد ژانگولر

        ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (4337 ديدگاه)

        دکتر مشتی حالت خوبه ؟! ی عمر بیمارهارو خوب کردی ولی دیگه کم کم خودتم باید دکتر بریا . تو آلمانیها تنها برندی که چینیزاسیون نشده همین bmw
        نزن این حرفارو زشته به مولا

        موافقم 5
        مخالفم 6
  11. johnmarston

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (164 ديدگاه)

    قیمت فول آپشن این ماشین از نسخه پایه بعضی رقبا با پرفورمنس مشابه هنوزم کمتره
    هنر کوروت یعنی این

    موافقم 4
    مخالفم 3
  12. آریا

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (245 ديدگاه)

    قیمت یک اروپایی 500 اسبیه

    موافقم 5
    مخالفم 2
  13. khosrow

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (2321 ديدگاه)

    طراحیش توو دوره ی تویوتا سلیکا و میتسو گیر کرده / طراحی کابین هم به درده بدنه گرفتاره / قطعا پوله این پلاستیک ضایعاتی رو میدم و فراری F430 میستونم / شما هم که زودتر رسیدی با این چایی دم کن تا بیام ..

    موافقم 4
    مخالفم 8
    1. amirboss

      ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (873 ديدگاه)

      داداشمون از موتوری جنس گرفته.
      چای غلیظ دم کنین الآن از دست میره.

      موافقم 7
      مخالفم 5
  14. froG-driVer

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1084 ديدگاه)

    آپشن تحویل خودرو در موزه کوروت در کنتاکی؟؟!!!
    ۱۵۰۰ دلاررررررررر؟؟!!!
    چه خبرتونه؟!
    چگونه اصن؟!

    1. B

      ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (977 ديدگاه)

      فراری و اینام همینن دقیقا بخوای بری از دفتر مرکز بخری به این بهانه ها بیشتر میکنن تو پاچت اینام ازونا یاد گرفتن 😂

  15. B

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (977 ديدگاه)

    آپشناش بصورت تک گرون نیست و اروپایی ها معمولا چندبرابر شارژ میکنن بابت این آپشن ها ولی خب تعدادشون زیاده 😂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا