با اینکه شورولت کوروت ZR1 و فراری F80 و مک لارن W1 در یک سطح و کلاس نیستند اما ویژگیهای محصول شورولت به حدی برجسته است که باعث میشود نظرات زیادی به آن جلب شوند.
شورولت کوروت ZR1 مدل ۲۰۲۵ یک هیولای تمامعیار است و عصاره تمامی نسلهای کوروت به شمار میرود و شاید بتواند با خودروی مسابقهای GT شورولت برابری کند. با اینکه تمامی مدلهای ZR1 قبلی جزو بهترین نسخههای کوروت بودهاند اما ZR1 نسل هشتم به حدی فرمول کوروت را به تکامل رسانده که کارشناسان زیادی آن را بهترین نسخه تاریخ این خودرو میدانند و حتی مدعی هستند ZR1 جدید چیزهای بیشتری در مقایسه با مشخصات رسمی خود ارائه میکند. این خودرو نه تنها قویترین کوروت جادهای تاریخ است بلکه میتواند شانه به شانه بسیاری از سوپر اسپرتها و هایپرکارهای مشهور حرکت کند. از جمله برجستهترین خودروهایی که در محدوده شتاب ۲ ثانیهای مشابه ZR1 قرار دارند میتوان به فراری F80 و مک لارن W1 اشاره کرد، دو خودرویی که به تازگی معرفی شده و بحثهای زیادی پیرامون آنها وجود دارد.
خودروهای پرفورمنس باید سریع باشند و کوروت ZR1 از این نظر عالی عمل میکند. یکی از بهترین جنبههای این خودرو حداکثر سرعت آن است که تا حدود یک هفته پیش اعلام نشده بود؛ اما شورولت به تازگی اعلام کرد این هیولا برخلاف اکثر خودروهای فراری و مک لارن میتواند به سرعت ۳۷۵ کیلومتر در ساعت دست یابد. این رکورد در حالی به دست آمده که ZR1 در دنده آخر حرکت میکرده و آمریکاییها تأکید دارند که این عملکرد فقط یکبار ثبت نشده بلکه نسخههای پیشتولیدی نیز توانستهاند سرعت فراتر از ۳۷۰ کیلومتر در ساعت را ثبت کنند.
فراری F80 و مک لارن W1 سقف سرعت پایینتری دارند. با اینکه F80 سریعترین فراری مدرن است اما حداکثر سرعتش به ۳۴۰ کیلومتر در ساعت میرسد. البته که فراری در این زمینه بهتر هم عمل کرده و خودروهایی همچون لافراری و انزو توانستهاند سرعتهای بالاتر را نیز بر جای بگذارند. مک لارن W1 به حداکثر سرعت محدود شده ۳۴۹ کیلومتر در ساعت میرسد که بالاتر از باقی محصولات مدرن این شرکت است هرچند مدلهای اسپیدتیل و F1 ارقام بالاتری را ثبت کردهاند.
عملکرد کلی خودرو معمولاً نتیجه استفاده از پیشرانهای تواناست. در طول این سالها بسیاری از خودروهای نمادین با پیشرانههایی معرفی شدهاند که در خاطرات ماندگار بودهاند و جدیدترین نسل ZR1 نیز از این قاعده مستثنا نیست. این خودرو توانسته با پیشرانه ۸ سیلندر خود به سطوح جدیدی برسد. همانطور که گفتیم کوروت ZR1 جدید میتواند با خودروی مسابقهای شورولت برابری کند که این امر اتفاقی نیست. هر دو خودرو دارای پیکربندی پیشرانه مشابهی هستند و در بطن آنها نیروگاه ۸ سیلندر ۵.۵ لیتری توئین توربوی میللنگ تخت قرار دارد. این نیروگاه که با کد LT7 شناخته میشود حاصل تکامل پیشرانه LT6 مدل Z06 بوده و بهبودهایی همچون ماشینکاری بیشتر سر سیلندرها و بلوک پیشرانه، سیستم ورودی جدید، زمانبندی سوپاپ بهینه و… در آن دیده میشوند. البته بارزترین تغییر نسبت به پیشرانه Z06 اضافه شدن دو توربوشارژر ۷۶ میلیمتری است که باعث میشود قدرت خودرو به ارقام قابلتوجهی برسد. در حقیقت LT7 یکی از بهترین پیشرانههای تاریخ شورولت محسوب میشود. قدرت ۱۰۶۴ اسب بخار در دور ۷۰۰۰ و گشتاور ۱۱۲۳ نیوتون متری در دور ۶۰۰۰ باعث ثبت صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت حدود ۲.۶ ثانیهای میشوند.
یکی از جنجالیترین ویژگیهای فراری F80 پیشرانه ۶ سیلندر است که البته با دستیار هیبریدی همراه شده است. با اینکه پیشرانه کوروت نسخه ارتقا یافته از یک پیشرانه خودروی جادهای است اما پیشرانه ۶ سیلندر F80 بسیاری از قطعات خود را از هایپرکار لمان فراری گرفته است. پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی هیبریدی F80 در هر لیتر خود حدود ۳۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند و سه موتور برقی نیز در مجموع خروجی ۱۱۸۴ اسب بخاری و گشتاور ۸۵۰ نیوتون متری تولید میکنند. F80 میتواند در عرض ۲.۱۵ ثانیه سرعت خود را از سکون به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند. شایان ذکر است پیشرانه درونسوز F80 فقط ۸۸۸ اسب بخار قدرت دارد.
پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری مک لارن W1 نیز از دو توربو سود میبرد و دارای دستیار هیبریدی است. این پیشرانه نیز قویترین پیشرانه نصب شده در خودروهای جادهای مک لارن بوده اما برخلاف سه موتور برقی F80 که حالت چهار چرخ محرک را فراهم میسازند، W1 طراحی دیفرانسیل عقب پدر خود را حفظ کرده است. قدرت و گشتاور این پیشرانه به ۱۲۵۸ اسب بخار و ۱۳۳۹ نیوتون متر میرسد و خودرو را در ثبت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۷ ثانیهای یاری میکند.
شورولت کوروت ZR1 از سیستم تعلیق متشکل از دامپرهای مغناطیسی، بدنهای از جنس فیبر کربن و عناصر آیرودینامیک متنوع همچون اسپویلر عقب، اسپلیتر جلو و لاستیکهای میشلن پایلوت اسپرت 4S سود میبرد. یکی از برجستهترین ویژگیهای خودروی موردبحث سیستم ترمز پرقدرتی است که از روتورهای کربن سرامیک ۱۵.۷ اینچی در جلو و ۱۵.۴ اینچی در عقب تشکیل میشود. این روتورها بزرگترین نمونههای نصب شده روی یک کوروت جادهای هستند. سیستم ترمز جدید ZR1 دوام بیشتری دارند و در دماهای بالاتر نیز کارایی خود را از دست نمیدهند. زمانی که محصول شورولت به پکیج پرفورمنس ZTK مجهز شود غوغایی به پا خواهد شد. این پکیج باعث میشود ظاهر خودرو گیراتر و کاربردیتر شود. اجزای پکیج ZTK شامل بال عقب بزرگ و کاپوت جدید هستند. سیستم تعلیق نیز شامل فنرهای سفتتر بوده و لاستیکهای میشلن پایلوت اسپرت 4S نیز جای خود را به نمونههای میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ R میدهند. در حال حاضر فعلاً عملکرد خودرو در پیست و همچنین قیمت آن مشخص نشده است.
شورولت کوروت چندین دهه است که پرفورمنس سوپر اسپرتها را با قیمت بسیار نازلی ارائه میکند. البته همانطور که در چند سال اخیر دیدهایم قیمت خودروها افزایش یافته و کلاس خودروهای اسپرت و پرفورمنس بیشترین میزان افزایش قیمت را نشان میدهد. ما دوست داریم کوروت ZR1 جدید با قیمت بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار دلار عرضه شود. با اینکه قیمت پیشنهادی در مقایسه با بهای ۱۲۰ هزار دلاری نسل پیشین این خودرو بسیار بالاتر به نظر میرسد اما باید به این نکته اشاره شود که نسل جدید ZR1 تفاوتهای اساسی با مدل پیشین داشته و یکی از قویترین خودروهای تاریخ شورولت به شمار میرود.
همچنین ذکر این نکته خالی از لطف نیست که ZR1 جدید از نظر حداکثر سرعت بهتر از فراری F80 و مک لارن W1 عمل میکند و از نظر قدرت نیز کمبودی ندارد. اگر موتورهای برقی دو هایپرکار جدید فراری و مک لارن را حذف کنید، خروجی ZR1 یک رده بالاتر قرار خواهد گرفت؛ اما فاکتور شوکه کننده واقعی قیمت خودروهاست. حتی اگر قیمت ZR1 به ۵۰۰ هزار دلار هم برسد بازهم بسیار ارزانتر از W1 با قیمت حدود ۲ میلیون دلاری و F80 با قیمت حتی بیشتر خواهد بود. تنها چیزی که فعلاً مشخص نیست مشخصات شتاب گیری شورولت کوروت ZR1 است که با توجه به موارد یاد شده قطعاً ناامید کننده نخواهد بود.
Nismo
۷ آبان ۱۴۰۳هر چی فکر میکنی بازم به این نتیجه میرسی که منطقی ترین و بهترین انتخاب کوروته
amirkhanzadeh
۷ آبان ۱۴۰۳اول فراری که اصلا بحثی توش نیست
دوم مکلارن برای کنترل پذیری فوق العاده ش بخاطر طراحی خاصش برای پیست
کوروتم هیچ چون متریال بکار رفته فوق العاده بی کیفیت هستند تو اینم دیگه بحثی نیست
فقط جای جانشین پورشه 918
خالی بود
(Ali(chevynova
۷ آبان ۱۴۰۳مک لارن بحرینی رو با کوروت ۷۱ ساله مقایسه نکن
بعدش ببینم ، کیفیت کوروت رو از تو عکس دیدی؟؟تو که نهایت ۴۰۵ مدل ۸۵ سوار شدی که نباید از کیفیت بگی
دوما کوروت با همین شرایطی که داره ۷۱ ساله فروش میره و خوب الکی گرونهای تولید محدود رو نشونده سرجاش
NGU
۷ آبان ۱۴۰۳پس چرا این کوروت بی اصالت رفت یه دونه موتور از همین الکی گرون هارو خرید؟
https://www.pedal.ir/chevrolet/chevy-bought-ferrari-458-engine-ebay/
amirkhanzadeh
۷ آبان ۱۴۰۳شمارتو بذار تو واتساپ تصویری صحبت کنیم
تا ببینی ماشین زیر پای من چیه و کار من چیه و کجا ها میرم
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۷ آبان ۱۴۰۳انتشار شماره تلفن ممنوع هست به دلیل احتمال مزاحمت برای دیگران
آیدی تلگرام مبادله کنید لطفا
Monster 765lt
۷ آبان ۱۴۰۳کورته عمده فروش برند نچندان خاص رو با مکلارن فوق العاده خاص مقایسه نکن
Monster 765lt
۷ آبان ۱۴۰۳بلاخره باید فرقی بین یه وانت ساز با سوپراسپرت ساز باشه؟
(Ali(chevynova
۷ آبان ۱۴۰۳درامد یک ماه فروش وانتهای شورولت به قیمت کل برند مکلارن بحرینی میارزه
تازه مقایسه مک لارن با کوروت رو خارجی های که ۲۴ ساعته با این ماشینها دم خورن انجام دادن
بهتره بجای حرصی که از کوروت جدید میخورین کمی ارامشتون رو حفظ کنید و ۱۰۲۶ اسب قدرت این ماشین اصیل رو نظاره کنید
Taha Ayoobi
۷ آبان ۱۴۰۳مانستر، وایسا ببین وانت ساز چجوری سوپر اسپرت سازو ضایع میکنه.
(Ali(chevynova
۷ آبان ۱۴۰۳هرکی هستی برا خودتی
همین الان که باهات حرف میزنم تو کارگاهمون یه فایربرد ۷۶ ، گرند پریکس ۷۶ ، کامارو ۷۵ ، ۴ تا نوا و یه موستانگ ۷۲ زیر دستمه
برای من از این حرفها نزن که کمترین اهمیتی نداره واسم
Monster 765lt
۷ آبان ۱۴۰۳فعلا که همین بحرینی ساز 4 سال نه تنها کورت بلکه کل برند ها با یه 720 روزی 4 بار میکرد تو قوطی و در میاورد که چند سال طول کشید بتونن مهارش کنن
بحرینی ساز باشی ولی وانت ساز نباشی
فکر کردی کوروت بدش میاد قیمتی بالا بذاره رو محصولاتش مثل فراری و مکلارن؟ میدونه کسی پول پاشون نمیده چون برند خاصی نیست باید همون عمده فروشی رو در پیش بگیره
البته بعنوان یه برند معمولی رو به بالا واسش ارزش قائلم
(Ali(chevynova
۷ آبان ۱۴۰۳این رو نگی چی بگی
بشین و موفقیتهای کوروت رو نگاه کن که ۷۱ ساله ادامه داره
سوشیانت
۷ آبان ۱۴۰۳تو بگو چرا فراری تسلا رو محک زده؟!
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.pedal.ir/ferrari/ferrari-testing-tesla-model-s-plaid/&ved=2ahUKEwjS3sKL3LGJAxXUnf0HHYvZD4oQFnoECCUQAQ&usg=AOvVaw1QtKQn57Qvt9vlCFySRhza
اگر بنچمارک معنیش کپی کردنه پس فراری هم کپی کاره
ممد ژانگولر
۸ آبان ۱۴۰۳بابا چرا بحث و جدل میکنید بخاطر چی ی مشت آهنپاره .
اگه بخوام بین همه اینا انتخاب داشته باشم خداوکیلی فراری از همخ نظر ی چیز دیگست و ارزش دعوا کردن داره.
Nismo
۸ آبان ۱۴۰۳سوشیانت: فراری یه کمپانی بی اصالت و بی عرضه است
ولی مگه شورلت بهترین سوپراسپرت ساز نیست؟ مگه با اصالت ترین نیست؟ پس چرا از رو فراری کپی کرده؟
سوشیانت
۸ آبان ۱۴۰۳استاد دارم میگم بنچمارک کی گفتم کپی میگم تو توهمات شما ها بنچمارک میشه کپی وگرنه کسی که یه ذره انگلیسی بلد باشه میدونه ربطی به کپی نداره
الف.ی
۹ آبان ۱۴۰۳چرت و پرت نگو دیگه علی نوا
مکلارن ریشه موتوراسپرت و فرمول یکه
ساخت اولین هایپرکار به نظر من F1
الآنم سبک ترین خودرو ها رو با بهترین عملکرد میسازه
مکلارن خیلی بیشتر از فراری و لامبورگینی جای تمجید داره
اگر هم بحرینی ها مالکش هستن باید مایه افتخار بحرینیا باشه
به تازگی مالکش عوض شده البته
Taha Ayoobi
۷ آبان ۱۴۰۳امیر کجا گفته متریال بی کیفیت هستن؟
همینجوری یه چیزی رو هوا میپرونی…
البته که اثرات فشاره.
(Ali(chevynova
۷ آبان ۱۴۰۳بعضی ها از شدت حرصی که از کوروت جدید و چلنجر ۱۷۰ میخورن اونقدر هست که از لب بوم افتادن و شروع کردن به حرفهایی که عقلشون رو داره ضایع میکنه
از چلنجر بدت میاد ؟کوروت رو دوست نداری؟اهمیت نداره
اونها فروششون رو کردن و رفته فقط یکسری ها با حرص خوردن الکی دارن فقط اعصاب خودشون رو خراب میکنن
Taha Ayoobi
۷ آبان ۱۴۰۳علی شوی ببین اصالت و پشتوانه چه کارا که نمیکنه…
حسن
۸ آبان ۱۴۰۳اصلا نباید با این ترولها وارد بحث شد
باید لذت برد از این شاهکار
بذار چرت و پرت ببافن
این خودرو خودش حرف میزنه
Chevo
۹ آبان ۱۴۰۳یه نظر من باید یه پراید گره ای مدل ۷۲ خپابیده ا پسرت داشته باشی
Azim
۱۰ آبان ۱۴۰۳تو که میگی کوروت خوب نیست دو ملیون دلار داری که فراری و مکلارن بخری ؟
بعدشم نهایت سرعت اونا ۳۵۰ کیمتره و کوروت ۳۷۵ کیلومتر مگه از یک ماشین اسپرت سرعت بالا نمیخوای؟
تازه کوروت الان بیشتر از ۷۰ ساله که رو خط تولیده و مثل مکلارن بحرینی بی اصالت نیست
شما اصلا تو کودوم خواب و خیال هستید که میاید کوروت رو میگید خوب نیست
این لامصب با ۳۰۰ هزار دلار داره ۱۰۶۴ اسب بخار قدرت و ۳۷۵ کیلومتر بر ساعت سرعتو بهت میده
بهش فک کن یه دقیقه
یوسف
۷ آبان ۱۴۰۳دقیقا……
اون روزی که من کوروت رو مقایسه کردم با این شاهزاده ها…..
بعضی ها گفتن آب دوغ خیار رو با خاویار مقایسه نکن….. حالا تمام مجلات دنیا دارن مقایسه میکنن…. واقعیت همیشه برملاست
mmd@
۷ آبان ۱۴۰۳نیسمو بعد از حرف های غیر منطقی منطقی ترین حرفت رو شنیدم 🤣😐 انتخاب اول و آخرم کوروت عشقه کوروت❤️❤️❤️❤️🔥❤️🔥❤️🔥❤️🔥🥇🥇🥇🥇🎖️🎖️🎖️🎖️💀💀💀💀☠️☠️☠️☣️☣️☣️🏆🏆🏆🇫🇷🇫🇷🇫🇷😈😈😈
BMZ
۷ آبان ۱۴۰۳برای رانندگی روزانه و لذت و هیجان و کاربرد : کوروت
برای سرمایه گذاری و اینکه بزاری گوشه پارکینگ خاک بخوره : فراری
Carl
۸ آبان ۱۴۰۳عملکرد تو پیست و درگ قطع به یقیین دست فراری و مکلارنه
ثانیا مصرف سوختی مشخص نیست
علاوه بر اون با برچسب قیمتی هم میشه کنار اومد
به هرحال اسم مکلارن و فراری روی ون و خودروهای تجاری و ساده قرار نمیگیره و مهمتر از اون
بحث طراحیه
حالا کوروت هرچقدر زیبا باشه باز هم جدیدتر و نوآورانه تر از مکلارن و فراری نیست
حسن
۸ آبان ۱۴۰۳وقتی نخوای پول بدی معلومه با قیمت کنار میای حالا بگو ده ملیون
موقع خریدن و پول دادن : : مگه چی ساختن که انقد پول میخوان نخواستیم عمو همون پژو پارس از این بهتره
hosen
۷ آبان ۱۴۰۳با توجه به این که انجین کوروت هایبریدی نیست و تمام بنزینی واقعا شاهکار شورلت رو میرسونه اصلا نمیشه مجذوبش نشد.
Taha Ayoobi
۷ آبان ۱۴۰۳دنبال یه فرصت بودم اینو بذارم،
به نظرم اینجا خوبه.
چیز خاصی نیست، گفتم شاید مفید باشه، خوندن کامنت هاشم خالی از لطف نیست.
ببخشید اینجا میذارم میخوام بالا باشه.
https://www.pedal.ir/chevrolet/2023-chevy-corvette-z06-coolest-9-things/
hosen
۷ آبان ۱۴۰۳موتور lt6 شورلت شاهکاره طاها
Taha Ayoobi
۷ آبان ۱۴۰۳👌
من تازه در موردش دارم میخونم،
از 2014 روش کار میکردن!
LT7 هم که دیگه نسخه پر قدرت تر LT6.
JaMsHiD_R1988
۷ آبان ۱۴۰۳دعوا کنید تا ببینم بهتون کوروت میدن یا F80
Taha Ayoobi
۷ آبان ۱۴۰۳با دعوا نمیدن باید پول بدی😂
(Ali(chevynova
۷ آبان ۱۴۰۳ببین کوروت چیه که داره با ماشینهایی که چندین برابر قیمت خودشن مقایسه میشه.
اصالت ۷۱ ساله کوروت و استفاده از فایبرگلاس برای ساخت اتاقش از ۱۹۵۳ نشون از یه سوپر اسپرت با قدمت همراه با کلی نوآوری داره
ماشالاه کوروت ۴۲۷ مدل ۱۹۶۸
ماشالاه کوروت zr1 مدل ۱۹۷۰
ماشالاه کوروت ۲۸۳ انژکتوری ۱۹۵۷
R
۷ آبان ۱۴۰۳برو از کمپانی شورلت جایزتو بگیر
Taha Ayoobi
۷ آبان ۱۴۰۳آلمانیا جایزه تورو دادن؟
(Ali(chevynova
۷ آبان ۱۴۰۳جایزه میدادن؟
زودتر میگفتی
میرم میگیرم
راستی آلمانیها به تو جایزه چی دادن؟
حمیدرضا
۹ آبان ۱۴۰۳تو که حقوق ماهیانه و سهام داری خب دیگه چرا دنبال جایزه ای🤪
Ali
۷ آبان ۱۴۰۳کوروت یک خودروی عالی.(برای خیلیا) فراری و مکلارن یک سرمایه گذاری عالی.(مخصوص ثروتمندان)
در کل مقایسه درست باید با رئولتو و اس اف ۹۰ باشه، چون قیمت نه پایین ولی منطقی تری دارن.
مازیار
۷ آبان ۱۴۰۳آخه این چه سوالی هست در مورد خودروهایی با ده بیست برابر قیمت هم؟
اینها دنیاهای کاملا متفاوتی دارن حتی اگه عملکردشون نزدیک به هم باشه
Galant.VR4(JDM)
۷ آبان ۱۴۰۳آقا کاری به اون دوتا هیولا ندارم اما شما عظمت کوروت ZR1 رو ببین چه پرفورمنس رو ارائه میکنه
چه میکنه LT7
Mr wrong
۷ آبان ۱۴۰۳جوابش ساده س خیلی:کوروت
JaMsHiD_R1988
۸ آبان ۱۴۰۳یه شیخ که با جرثقیل ماشیناش رو میاره تو برج خودش مثل شما اقتصادی فکر نمیکنه که بگه خوب چون مشخصات کوروت و فراری بهم نزدیکه و قیمت کوروت خیلی پایین تره پس کوروت میخرم
این ذهنیت اقتصادی رو برای خرید اشکودا و فولکس واگن به کار میگیرن . نه خرید ماشین چند میلیون دلاری
OM.01
۷ آبان ۱۴۰۳فراری و مکلارن هردو سوپراسپرت ساز هستن و خودروهای کمی در سال تولید میکنن و کارمندان زیادی دارن و حقوق میخوان و خود شرکت در طول زمان باید بتونن زنده بمونه برای همین قیمت های تخیلی میزارن که بتونن سود بدست بیارن بتونن دوام بیارن هرچند باز نمیتونن هزینه های توسعه رو اونطور که باید پوشش بدن…
از طرفی GM یه شرکت تولید انبوه هست که یه پلتفرم و موتور داره که تاهو یوکان اسکالید و سیرا مشترکه موتور گیربکس هم مشترکه کلی هم فروش میکنن و سود بدست میارن
درواقع منبع درآمد GM خودروهای متوسط هست شاسی بلند پیکاپ و… هست و کوروت فقط تبلیغات جنرال موتورز هست حتی جی ام رو فروش هر کوروت استینگری ضرر میداد اون اول ها فقط برای تبلیغ قیمت خوب و پرفورمنس…
این قضیه رو هرکی درک کنه سال های نوری از بقیه جلوتر هست اما خب تعصب و توهم و رویاپردازی الکی گران و الکی ارزان مانع میشه…
نظر آقا شاهین آقای اشتری سرکار خانم زاهدی آقای دهقان و… رو نمیدونم به عنوان نویسنده های پدال اما یه دونه از ماشین زیر و آهنگ های آقای بنان برای “لذت بردن” از رانندگی کافی هست… :)
البته نسبی هست…
https://fuelcurve.com/refined-1949-merc/
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۷ آبان ۱۴۰۳لکسوس یا بنز دست دوم هم عالیه
amirboss
۷ آبان ۱۴۰۳باکمال ادب چیزی که تو این خودرو میطلبه یه آهنگ کانتری دهه شصت به همراه یه تفنگ شکاری دو لول و یه بوی ضعیف تعفن جسد از صندوق عقب،یه بدن خال کوبی شده،یه سیگار برگ کوبایی و یه اعصاب داغون و …
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۷ آبان ۱۴۰۳موستانگ باس لازم داری شما
به اسمت هم میاد
Taha Ayoobi
۷ آبان ۱۴۰۳آقای اشتری هواییم کردی،
موستانگ باس 429 1969 فست بک.
اینو داشته باشی تو اتوبان به سمت بی نهایت باهاش رانندگی کنی.
amirboss
۷ آبان ۱۴۰۳لطف دارید شما.
تو دنیای خودرو نامنظم کننده ضربان قلب من همینه.
OM.01
۷ آبان ۱۴۰۳amirboss
این مشخصاتی که شما ارائه دادی ما به یه فورد فالکون با موتور 11لیتری 1300 اسبی نیاز داریم…
https://www.streetmachine.com.au/features/elite-level-1354hp-ford-xy-falcon-streeter
آقا طاها هم خودروی افراطی دوست داره، همه رو باهاش شکست بده، البته دست بالای دست بسیار هست
https://www.streetmachine.com.au/features/1000hp-blown-1968-charger-streeter
آقا اشتری هم کلاسیک دوست نداره ماشین میخواد بی دردسر باهاش بره و بیاد و من لینکلن تاون کار 2009 یا 2010 پیشنهاد میکنم :)
آقا شاهین هم بنظرم ماشین شهری کوچک دوست داره. مینی کوپر JCW یا نسخه معمولی مناسبه…
آقا دهقان هم تاجایی که یادمه bmw دوست داره
https://www.tuningblog.eu/en/tuning/bmw-858-csl-671080/
الان کاربر R@min هم پیدا میشه خب ایشونم ازاینا بدش نمیاد 😁
https://www.fordmuscle.com/features/car-features/classic-1966-mustang-coupe-restored-pro-touring-small-block-ford/
در کل ماشین یعنی آهن شیشه پارچه که دوستش داشته باشی و لذت ببری به دور از تعصب!
راستی اینو یادم رفت 😂
https://inthegaragemedia.com/deep-blue-royal-rare-station-wagon/
دست ما کوتاه و خرما بر نخیل…
البته این نخل ها خیلی بلنده تو ایران قفله
Taha Ayoobi
۷ آبان ۱۴۰۳عالی بود😂👌
من که از ماشینم خوشم اومد ولی نخل خیلیییی خیلیییی بلنده.
amirboss
۷ آبان ۱۴۰۳با احترام فراوان آمریکن فن ها میدونن یه مرکوری 94 یکی از خودرو های مورد علاقه گانگستر هابوده
Taha Ayoobi
۷ آبان ۱۴۰۳جنرال موتورز و فراری دوتا دنیای متفاوت هستن.
شاهین
۷ آبان ۱۴۰۳من این ماشینو داشته باشم حیفم میاد سوارش شم. میزارم گوشه پارکینگ هر روز چند ساعت نگاش میکنم امید به زندگیم بیشتر شه :)
Mr wrong
۷ آبان ۱۴۰۳جوابش خیلی ساده س:کوروت
Hadi
۷ آبان ۱۴۰۳وقتی شورولت شاهکار می آفریند 🔥👌🏼
NGU
۷ آبان ۱۴۰۳کوروت اصلا تو بازی نیست آخه یعنی کسی اصلا حسابش نمیکنه
مثلث طلایی فراری و مکلارن و پورشه با لافراری ، p1 و 918 تشکیل شد ادامه هم خواهد داشت حالا هم در غیاب پورشه یه ماشین دیگه ای جایگزین میشه ولی اون قطعا کوروت نخواهد بود
بالاخره برند بی اصالتی که میره موتور فراری میخره دل و رودشو میریزه بیرون معلومه در چه حدیه
(Ali(chevynova
۷ آبان ۱۴۰۳اصالت رو مک لارن بحرین داره لابد😁
پورشه هم فعلا با فولکس درگیر کمبود فروشن و مثل بنز بزودی میرن زیر سایه چین
کوروت ۷۱ ساله چه حرصی درمیاره
NGU
۷ آبان ۱۴۰۳خدای اصالت که آمریکایی ها هستن با ریبج چینی:
فورد تریتوری ریبج یوشنگ S330
شورلت کاپتیوا ریبج بائوجون ۵۳۰
دوج جورنی ریبج ترامپچی GS5
شورلت آوئو ریبج وولینگ ژینگچی
خاصیت بعدی اصالت یعنی موتور فراری 458 بخری دل و رودشو بریزی بیرون
https://www.pedal.ir/chevrolet/chevy-bought-ferrari-458-engine-ebay/
تو غصه ی پورشه و فولکس و بنز رو نخور بیشتر نگران کرایسلر و جیپ و دوج چینی باش که بزودی میرن پیش رفیقاشون یعنی: اولدزموبیل و پونتیاک و پلیموث و مرکوری و ساتورن و هامر و …
اهان راستی:
ارزش برند پورشه در 2024 : ۷۸.۳۴ میلیارد دلار
مرسدس بنز : ۷۷.۸۴ میلیارد
بی ام و : ۷۳.۵۸ میلیارد
.
کل جنرال موتورز با هم : ۴۴.۶۷ میلیارد
زیاد غصه نخور جایگاه هر برند مشخصه
(Ali(chevynova
۷ آبان ۱۴۰۳کاش جیپ و کرایسلر و دوج برن پیش اولدزموبیل و پونتیاک ولی مثل بنز و ولوو و بورگوارد چینی نشه سهامدار ارشدشون
بنز خیر سرش با ۱۳۰ سال قدمت پلتفرم ایکس کلاسش رو از نیسان گدایی کرد که نتیجش رو هم دیدیم چی شد
کاهش فروش شاسی بلند جدید بی ام و هم که هفته پیش پدال گذاشت
البته که در کنار کاهش فروش فولکس و تعطیلی ۲ تا کارخونش کمی این اخبارها به حاشیه رفتن
راستی از قیمت سهام گفتی ، از مالکیت ارشد بنز که جیلیه نگفتی
NGU
۷ آبان ۱۴۰۳@علی نوا
سهام دار داشته باشی ولی ماشین چینی ریبج نکنی
از نیسان پلتفرم بگیری ولی ماشین چینی ریبج نکنی
فورد تریتوری ریبج یوشنگ S330
شورلت کاپتیوا ریبج بائوجون ۵۳۰
دوج جورنی ریبج ترامپچی GS5
شورلت آوئو ریبج وولینگ ژینگچی
خیلی بده ماشین به برند آمریکایی سوار بشی ولی از باطن چینی باشه
شورلت هم خیره سرش با این همه ادعا و این همه سال V8 ساختن نتونست یه دونه درست و حسابیشو بسازه رفت موتور فراری خرید
https://www.pedal.ir/chevrolet/chevy-bought-ferrari-458-engine-ebay/
فقط این جای مقاله رو داشته باش چی نوشته:
“مهندسان ارشد کوروت میگویند زمانی که تیم کوروت شروع به باز کردن پیشرانه ۴۵۸ کردهاند بهطور ویژه از چگونگی آرایش و جمعوجور بودن قطعات این پیشرانه شگفتزده شده است”
(Ali(chevynova
۷ آبان ۱۴۰۳گفتنی ها رو گفتم
تکرارش برام حوصله سر بره
جیلی=مرسدس بنز
بورگوارد=چین
عاقبت فولکس=وضعیت حال بنز
Taha Ayoobi
۷ آبان ۱۴۰۳این لینک رو بالغ بر 40 بار همه فرستادن ولی هیچ چیزی رو ثابت نمیکنه.
سوشیانت
۷ آبان ۱۴۰۳الان شگفت زده شدن چه ربطی به بلد نبودن ساخت موتور داره🤣 شما ها اصن تو یه دنیای دیگه زندگی میکنین که همه چی داخلش برعکسه برو همین پست بهترین خودرو های پرفورمنس دهه ۷۰ رو ببین میبینی قوی ترین و پر شتاب ترینش شورولت بوده فعلا هم موتوری طراحی کرده که فراری و لامبو فقط با سیستم ایبرید میتونن باهاش رقابت کنن
Nismo
۸ آبان ۱۴۰۳سه تا بچه سال بی منطق که در اصل همشون یک نفرن: طاها سوشیانت علی نوا
من هم گفتنی ها رو گفتم پس یه راست میرم سر اصل مطلب
شورلت: چین
فورد: چین
کادیلاک: چین
لینکلن: چین
دوج: چین
ماشالا اصالت و پشتوانه
Nismo
۸ آبان ۱۴۰۳طاها: اگه این لینک چیزی رو ثابت نمیکنه پس چی ثابت میکنه؟ داری زور میزنی که ماست مالیش کنی ولی نمیتونی
اخر هم کارتون کشید به اینجا که زیر سوال ببریدش واقعا شما آمریکن فنها اعجوبه اید
Nismo
۸ آبان ۱۴۰۳سوشیانت: فعلا که کوروت زورا هم قراره با سیستم هیبرید بیاد تا بتونه با همین اروپایی ها رقابت کنه
پس کوروت هم فرقی با بقیه نداره چون انقدر بی عرضست که رفته سراغ هیبرید
(Ali(chevynova
۸ آبان ۱۴۰۳نیسمو
اکانتهای تو هم شامل ngu ، نیسمو ، کارلاور وbmz میشه که هر ۳ کامنت همیشه مثل هم کامنت میدن
Taha Ayoobi
۸ آبان ۱۴۰۳بابا کارلاور به خدا به این میگن پنجمارک نه کپی،
اصلا چیزی که کپی از روی یه چیز دیگه باشه اجازه تولید بهش نمیدن.
Taha Ayoobi
۷ آبان ۱۴۰۳منظورت از (کسی اصلا حسابش نمیکنه) خود فشاریت بودی دیگه؟
چه جالب، اون بی اصالت اصالتش از ضلع سوم مثلثتون بیشتره.
NGU
۷ آبان ۱۴۰۳باید قبول کنی زوری نمیشه خودتو توی یه جمعی جا بدی
هر جایی بزرگی داره کوچیکی داره
شما آمریکایی فن ها خیلی دوست داشتید در طول تاریخ یک ماشین آمریکایی مثلا در کلاس سوپراسپرت به عنوان شاخص و معیار کلاس خودش باشه و بقیه ازش الگو بگیرن ولی خب هیچوقت این اتفاق نیفتاد و همیشه ساخته های اروپایی معیار و ملاک و الگوی بقیه قرار گرفتند کوروت همیشه به پورشه و مکلارن و فراری و .. نگاه میکنه ولی برعکسش هیچوقت اتفاق نیفتاده و نمی افته
این حصرت همیشه توی دلتون میمونه
میدونم قبول کردنش سخته ولی واقعیته
Taha Ayoobi
۷ آبان ۱۴۰۳حالت خوبه؟
(Ali(chevynova
۷ آبان ۱۴۰۳اروپاییها😂😂
اروپاییها رو، رو هم جمع کنی و ضربدر ۴ کنی محصولات اسپورتشون به گرد پای فروش موستانگ نمیرسن
له له ورود به سگمنت وانتها رو دارن ولی بلد نیستن و میرن از نیسان پلتفرم میگیرن
۷۰ ساله توان ساخت سوپر اسپرت ارزون و قدرتمند ندارن
آرزوی فروش اسکالید و ناتیلیوس رو محصولی بنجلی مثلx7 بی ام و میکشه
جالبه که خوده اروپاییها برای محصولاتشون از موتورهای سریLS جنرال موتورز که ۱۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ازش تولید کرده استفاده میکنن در پروژهای تیون کردنشون
NGU
۷ آبان ۱۴۰۳@علی نوا
“له له ورود به سگمنت وانتها رو دارن ولی بلد نیستن”😂😂 سگمنت وانت؟ خدای پرفورمنس و مهندسی
ای بنده ی خدا
فروش موستانگ؟؟هر موقع موستانگی که تا همین چند وقت پیش با اون هندلینگش تو در و دیوار بود مثل کوپه های m3 و m4 بی ام و از زمان تولد تا الان چند دهه توسط تمام مجلات و منابع خودرویی معیار و ملاک کلاس و سگمنت خودش شد بعد بیا هم صحبت میکنیم حالا خیلی مونده برسید
اهان ایمنی ضعیف ماسل کار های امریکایی رو یادم رفت بگم که پدال هم مقالشو کار کرد بالاخره هیچ ارزونی بی حکمت نیست
در ضمن مهم اینه که همه جا بفروشی نه فقط تو خاک کشور خودت
فعلا هم سالهاست بنز و بی ام و و آئودی پرفروش ترین لوکس سازان بازار آمریکا هستن یعنی بیشتر از کادیلاک و دیگر برند های آمریکایی بنزینی تو خاک کشور خودش!!
NGU
۷ آبان ۱۴۰۳در مورد موتور LS هم ولمون کن نخندون مارو
شما اگر انجین ساز بودید نمیرفتید انجین فراری 458 بخرید
البته اون موتوری که لوتوس برای کوروت C4 ساخت هم موتور خیلی خوبی بود
اینم تعداد جوایز انجین برند های خودروسازی
https://www.pedal.ir/vision/engine-of-the-year-award-winners/
جنرال موتورز با اون همه ادعا یک عدد جایزه اونم برای موتور 1.4 لیتری
انجین ساختن رو همه بلدن مهم اینه چیزی بسازی بعدا امثال شورلت بیفتن دنبالش بخرنش
(Ali(chevynova
۷ آبان ۱۴۰۳ببین آمریکاییها چقدر فروششون بالاست که فقط تو همون کشور خودشون که میفروشن برابری میکنه با فروش اروپاییها که تو کل دنیا دارن و این عظمت امریکن اصالت کارز هست
اره له له سگمنت پرفروش وانتها رو میزنن و محصولی مثلx کلاس ،g واگن وانت ، فولکس آماروک از جمله محصولاتی هستن که نشون میده آلمان ارزوی ساخت وانت پرفروش داره ولی خوب توان فروش بالاشون رو نداره چون بنجلن
در مورد فروش موستانگ هم که خوب رتبه ۱ تو سگمنت کوپه های اسپورت رو داره و فروشش به حدی هست که سری ۳ بی ام و ، آیودی tt خدا بیامرز و بقیه آلمانیها فقط میتونن گرد و خاکش رو بخورن
دیگه برات بگم همون فروش ۱۰۰ میلیونی موتورهای ۸ سیلندر بلوک کوچیک شورولت میارزه به کل تاریخچه فراری ، بنز و پورشه
NGU
۸ آبان ۱۴۰۳چقدر هم اروپایی ها روی سگمنت فوق العاده “های تک” وانت سرمایه گذاری کردن در ضمن اون جی کلاس پیکاپ نسخه ی تولید محدوده برای قشر خاصی تولید میشه مثل پیکاپ های بنجل امریکایی نیست که ببرن سر زمین علوفه و یونجه بارش کنن بنز هم با پلتفرم اماده X و بدون سرمایه گذاری زیاد فقط اومد محک زد
خداییش هم وانت سازی به بنز نمیاد این مخصوص برند های امریکاییه که وانتو ببری سر زمین 3 تن علوفه و یونجه بارش کنی در ضمن پلتفرم از نیسان بگیری ولی ماشین چینی ریبج نکنی
فروش موستانگ هم منو یاد فروش پراید تو ایران میندازه دقیقا یه جنس بنجل و بی کیفیت و ارزون قیمت که بیشتری ها میتونن بخرن که فاقد هندلینگ و ایمنی هست و بیشترین امار مرگ و میر رو توی تصادفات جاده ای امریکا داره
دقیقا این تفاوت یه محصوله قدیمی بنجل مثل موستانگ با M3 بی ام و هست
موستانگ این همه سال به هندلینگ و کیفیت و ایمنی ضعیفش مشهور شد توی تمام رسانه های خارجی
کوپه های المانی مخصوصا M3 و M4 هم ملاک و معیار و الگوی کلاس خودشون شدن از زمان تولد تا الان
در مورد ساخت موتور هم حرفی برای گفتن ندارید متاسفانه تعداد جوایز مشخص میکنه
اگر میتونستید که نمیرفتید موتور فراری بخرید یا بدید لوتوس براتون بسازه
در مورد ارزش هم اگر زمان برای اروپایی ها متوقف بشه تعداد قهرمانی های امریکایی ها توی موتور اسپرت بعد 100 سال هم بهشون نمیرسه
در مورد فراری هم بهتره به بزرگترتون احترام بزارید بالاخره موتورشو خریدید از روش کپی کردید زشته بهش بی احترامی کنید
(Ali(chevynova
۸ آبان ۱۴۰۳تعداد جوایز😂😂
جالبه جی ام از سری موتورهای بلوک کوچیکش ۱۰۰ میلیون ساخته و بی ام و با همه جوایزش خواب این تعداد فروش رو ندیده
وانت تولید محدود؟؟
ببینم لابد g کلاس هم مثل لافراری خیلی خاصه و سالی ۵ تا میده بیرون؟؟ پس میرسیم باز به حرف خودم که میگفتم تولید محدودهای الکی گرون😁
در مورد یونجه بار زدن هم که خوب چندسال پیش تو عربستان بود که یونجه بار رولزرویس زدن ، وگرنه کار وانت بارکشیه ولی رولزرویس رو بار یونجه زدن نشون از اونکه صاحبش به این نتیجه رسیده به همین کار بیشتر میخوره رولزرویس
و در ادامه در مورد شکست فراری سوپر اسپرت ساز از فورد وانت ساز میرسیم که در مسابقات تمام اروپایی لمانز برای ۳ سال متوالی اول شد و ثابت کرد وانت سازها توان سوپر اسپرت سازی دارن ولی سوپر اسپرت سازها توان وانت سازی نه
NGU
۸ آبان ۱۴۰۳میگن خدا به هر کس به اندازه ی لیاقتش میده لیاقت شما هم همون چند تا تعداد قهرمانی محدود در زمان ورشکستگی فراری بوده نه بیشتر😂😂فورد مورد علاقه ی اون زمانت هم که آمریکایی خالص نیست خودت خیلی خوب میدونی کیا توی توسعه اش نقش داشتند
طرفدارای مرسدس بنز و فراری و پورشه و مکی و … ببین چقد چشمشون به این قهرمانی های زیاد تو موتور اسپرت عادت کرده که صداشون در نمیاد بخوان جار بزنن
فقط فرض کن شما ها این تعداد قهرمانی رو داشتید مطمئنم خدا رو بنده نبودید پس بازم برمیگردیم به همون بحث لیاقت که لیاقتتون همون چند تا قهرمانی محدود بوده چون بیشترشو جنبشو ندارید
جنرال موتورز صد سال دیگه هم انجینی در حد بی ام و نمیتونه بسازه حالا یه انجین بدرد نخورو میخوای 1 دونه ازش بساز یا 100 میلیون هیچ تفاوتی نداره
بازم میگم اگر انجین ساختن بلد بودید نمیرفتید انجین فراری بخرید یا بدید لوتوس براتون بسازه
انجین تنفس طبیعی v12 بی ام و توی مکلارن f1 باعث شد 30 سال پیش به سرعت 386 کیلومتر برسه پس جلوی بی ام و از انجین صحبت نکن واسه خودت بهتره
شما آمریکایی فن ها الان اگر به این سرعت برسید تا ده سال بعدش شیرینی میدید
یونجه بار رولزرویس زدن؟ اینو نگی چی بگی؟ خوشم میاد کم میاری صورت مسئله رو پاک میکنی ولی خب واقعیت اینه رولزرویس تو صدر تولید کننده ی خودرو های اشرافیه و شماها فقط میتونید بشینید و نگاهش کنید چون واسه رقابت هیچ کاری از دستتون بر نمیاد اون کادیلاک نمیدونم چی چی لیک هم اومد گنده گویی کنه واسه بقیه که فهمیدن بیشتر به درد نعش کشی میخوره
مورد آخر هم ایشالا امثال فراری و بنز و بقیه هیچوقت نتونن وانت بسازن و به وان سازی روی بیارن ما از خدامونه چون این سگمنت فقط و فقط به آمریکن کارز میخوره 😁
اخه امثال فراری و بنز رو چه به یونجه و علوفه بار زدن
این همه سال همه v8 تولید کردید آخر هعم نتونستید یه دونه درست و حسابیشو بسازید رفتید موتور فراری 458 خریدید
اون موقعی که مهندسای کوروت داشتن موتور فراری رو باز میکردن پیشه خودشون گفتن پسر اگه این موتوره پس ما این همه سال داشتیم چی تولید میکردیم؟😂😂
سوشیانت
۸ آبان ۱۴۰۳جوک سال ایمنی ضعیف ماسل کار ها🤣 همین چلنجر که تا اسم ۱.۶۶ میاد حرص میخورید ۵ ستاره از nhtsa گرفته
Taha Ayoobi
۸ آبان ۱۴۰۳انجییو اون نسخه تولید محدود جی کلاس برای خاص ها نیست، برا فروکردن با قیمت بیشتره،
دوست دازم بار زدن با جی کلاس وانت رو ببینم🤣
بعد چند کیلومتر حرکت با بار از از هم متلاشی میشه چون فقط خواستن فرو کنن و فکر بار زدن رو نکردن😂
ماشالا فورد F-450 و شورلت سیلواردو HD با قابلیت یدک کشی کل کارخونه بنز.
Nismo
۸ آبان ۱۴۰۳همه جوک میگن فقط سوشیانت درست میگه
این از ایمنی ماسل کارهاتون:
https://www.pedal.ir/chevrolet/%d8%aa%d8%b3%d8%aa-%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d8%af%d9%81-%d9%85%d8%a7%d8%b3%d9%84-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d9%87%d8%a7/
اینم از ایمنی های suv هاتون:
https://www.pedal.ir/various/tahoe-expedition-iihs-crash-test/
Taha Ayoobi
۸ آبان ۱۴۰۳http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2016/05/Camaro-Mustang-Challenger-2016.jpg
اوف عجب عکسی🔥
Nismo
۸ آبان ۱۴۰۳طاها: تو نمونه بارز آدمی هستی که همیشه نیمه پر لیوان رو میبینه و خوش بینه😂
باهات حال میکنم و برات احترام قائلم
عکس هم واقعا جذابه سه تفنگدار در کنار هم قابی که متاسفانه دیگه نمیبینیمش💔
Taha Ayoobi
۸ آبان ۱۴۰۳😂
منم اون اولا که اومده بودی خوشم اومد ازت.
متاسفانه دیگه نیستن 💔
سوشیانت
۸ آبان ۱۴۰۳تو لینک ماسل کار ها که حتی یک امتیاز قرمز هم وجود نداره😂 باز هم کار لاور با لینک هایی که حرف خودشو زیر سوال میبره🤣
برو تو سایت خود iihs میبینی اکثر امتیازات سبزه هم برای تاهو هم واگنییر هم برای اکسپیدیشن نمونش همین:
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.iihs.org/ratings/vehicle/chevrolet/tahoe-4-door-suv/2024&ved=2ahUKEwiMj5bVprSJAxVLgv0HHfhqOdIQFnoECBIQAQ&usg=AOvVaw0JJtTnuOMNEYQRdRZXG97a
حالا ببین کی جوک میگه
این رو هم بگم که اگر دقت کنی نوشته شده تست بروز شده پس همونطور که قبلا گفتم قوانین سختگیرانه تر میشه ولی با این حال این سه اس یو وی سربلند از تست اومدن بیرون
Nismo
۹ آبان ۱۴۰۳اگرچه سه خودروی عضلانی دیترویتی یعنی شورلت کامارو، فورد موستانگ و دوج چلنجر درزمینهٔ عملکرد حرفهای زیادی برای گفتن دارند اما هیچیک از آنها نتوانستند در آزمون ایمنی IIHS امتیاز بالایی کسب کنند. مدل ۲۰۱۶ کامارو، موستانگ و چلنجر هیچکدام موفق به کسب رتبهٔ ایمنی بالا در آزمون تصادف نشدند و در این میان چلنجر بدترین عملکرد را داشت.
توی لینک من این رو نوشته بود
سوشیانت
۱۰ آبان ۱۴۰۳این نوشته خود پدال هست معیار امتیازات خود iihs هستش
MOPAR
۷ آبان ۱۴۰۳کوروت اصلا شوخی بردار نیست یادتون باشه که این ماشین بدون داشتن شرایط 10 از 10 تونست تا مرز 400 کیلومتر سرعت بگیره
MOPAR
۷ آبان ۱۴۰۳کاملا سلیقه ایه ولی نظرم اینه خدایی رخ کوروت خیلی قلدر میزنه انجینش هم تماما بنزینی با نعره های 8 تا سیلندر گیربکس بی نقص لانچ عالی برای یه دف عقب واقعا پروفورمنس در حد هایپر کارا هست
بنز
۷ آبان ۱۴۰۳نمیدونم چرا ولی به نظر من کوروت اون حالت یه هایپرکارو نداره بیشتر شبیه سوپراسپرتاست ولی اعداد و ارقام از خیلی ها بهتره و انتخاب کوروت از هر نظر بهتره
احسان سعیدی
۷ آبان ۱۴۰۳هیچ شکی در این نیست که شورولت کوروت ZR1 شاهکار مهندسی و افتخار صنعت خودرو آمریکاست
احسان سعیدی
۷ آبان ۱۴۰۳هیچ شکی در این نیست که شورولت کوروت ZR1 شاهکار مهندسی و افتخار صنعت خودرو آمریکاست
amirboss
۷ آبان ۱۴۰۳اگه فقط برای یه بارم که شده تعصبی بشم اونم اینجاست.
توهین نمیکنم اگه منطقی بخایم داوری کنیم مهمترین چیزی که یه فرد برای فراری قراره هزینه کنه بحث سرمایه گذاری و برند هست تا اینکه بخاد توخیابون از نهایت سرعت و شتاب زیر سه ثانیه لذت ببره.
مک لارن هم که جدا از پرفورمنس عالی که ارائه میده و درکنار هزینه های سرسام آور توسعه و مهندسی برای تولیدات بهتر و حفظ جایگاه تو بازار راهی به جز قیمت فراتر از کالا نمیتونه بده چون غیراز این باشه برشکست شدنش حتمی هست.
اما کوروت واقعا هزینه ای که میشه جدا از اصالت و شناسنامه ای که داره واقعا پرفورمنس عالی ارائه میده که بیشتر از مبلغی هست که برای چنین شاهکاری تایین شده.
حالا من که نه توان دیدن فراری و مکلارن از نزدیک و نه توان خرید کوروت رو دارم اما چیزی جز کوروت چشمم رو نمیگیره.
B
۷ آبان ۱۴۰۳کوروت ماشینی نیست که قیافه خفن و خیلی زیبایی داشته باشه ولی بازم ازون دوتا زیبا تره بنظرم
Taha Ayoobi
۷ آبان ۱۴۰۳از نظر من که طراحی سه تاشون خوبه
R@min
۷ آبان ۱۴۰۳W1 و F80 برتری بسیار بزرگی نسبت به سوپراسپرت های دردسترس دارن که اون هم شاسی فول کربن و ساختار به اصطلاح تخم مرغی شکل ک هم در وزن هم در شتاب جانبی و چابکی تفاوت زیادی بوجود میاره (البته به این معنی نیست که قیمت های میلیون دلاری توجیه کنه و قیمت فروش کاملا یه دزدی پشت اسم برند و واژه لاکچری هست که مثل خیلی محصولات لوکس دیگه مثل ساعت و جواهرات و… تا اونجایی که جا داره فرو می کنن که همه می دونیم مخصوصا اونایی که میخرن)، در مقابل سوپراسپرت های دردسترس مثل کوروت، 911 و تمراریو و…. از شاسی آلومینیومی استفاده می کنن که در همه موارد در پس شاسی های کربنی قرار می گیرن و از لحاظ وزنی هم بین 100 تا 300 کیلو بسته به جنس قطعات بدنه تفاوت وزنی ایجاد می کنن. بنابراین F80 و W1 یک پله بالاتر از رقبا هستن. به این برتری استفاده از سیستم آیرودینامیک فعال و اثر زمینی هم اضافه کنیم.
در بحث مقایسه موتور و گیربکس هر سه محصول و همچنین تمام محصولات دیگه در یک حد هستن و برتری یا عقب افتادگی وجود نداره، تفاوت در رویکرد هست و اینجا جایی هست که خودروسازی آمریکا و اروپا از هم جدا میشن و اون هم حجم موتور هست ! حالا چرا این تفاوت رویکرد نزدیک 100 سال پابرجاست و ادامه داره و هیچ کدوم کوتاه نمیان ؟
جواب در مسابقات موتوراسپرت دو جبهه خلاصه میشه، مثل تفاوت نسکار با پیست های پیچ در پیچ مونزا و سیلوراستون و اسپا و… . شما در مسابقات نسکار نیاز به موتوری داری که بتونه حداقل 2 ساعت روی ردلاین 8 تا 9 هزار دور در بالاترین سرعت ممکن و حداکثر فشار ممکن دوام بیاره، برای این مسابقات شما یک موتور حجیم با بلوک بسیار قوی نیاز داری. اینجا ما چند تا برتری بدست میاریم: -دوام -قدرت -ثبات عملکرد و اگر به محصولات جاده ای آمریکایی هم نگاه کنیم این مثلث برتری وجود داره به عبارت رویکرد مهندسی آمریکایی چون متمرکز رو این سبک مسابقات هست به طور زنجیر وار به بخش های دیگه و حتی کلاس های دیگه هم سرایت می کنه اما اینجا چند برتری بزرگ هم از دست دادیم: -وزن -چابکی -تعادل اینجا جایی هست که رویکرد اروپایی بخاطر سبک مسابقاتشون نمایان میشه، ما برای ساخت یه ماشین سریع در پیست باید در حد ممکن بدنه سبک، موتور کوچک و آیرودینامیک بهتر داشته باشیم و این موتور کوچک باید اونقدری قوی باشه تا بتونه در شتاب ثانویه موفق و هم اونقدری سبک باشه که به تعادل بدنه و جرم ماشین کمک کنه. این رویکرد نیازمند صرف زمان بسیار بیشتر، هزینه ساخت بالاتر و تیم مهندسی با دانش و خلاق تر هست که باعث نوآوری های زیادی هم شده، این مبحث صرفا در باب مسابقات هست. این وسط تو قرن جدید خودروهای آمریکایی رویکرد سنتی خودشونو کنار گذاشتن اما نه به شکلی که کاملا اروپایی بشن بلکه ترکیبی از هر دو تفکر پیاده کردن که منجر به خلق موتورهای پیشرفته با حجم بالاتر از اروپایی ها اما کوچک تر از موتورهای سنتی شده و هم در دوام هم در پرفورمنس جایگاه بسیار خوبی به دست آوردن. مشکل بزرگ رویکرد اروپایی در پیاده سازی تکنولوژی مسابقات در محصولات جاده ای هست یعنی تلاش به شکلی هست تا موتور جاده ای با حجم و تکنولوژی یکسان عملکرد نزدیک داشته باشه که این موضوع همیشه غیر ممکن بوده و هست چون نه جاده مناسب استفاده از این تکنولوژی ها هست نه راننده ها توانایی درست کار کشیدن از این موتورها رو دارن نه سوخت و سرویس های دوره ای جواب گوی نیاز این موتورها هست بنابراین تمام این موتورها عمر پایین، هزینه تعمیرات بالا در کنار هزینه ساخت گزاف قابل استفاده در عموم خودروها نبوده و نیستن.
خودروسازی اروپا در چند سال اخیر ب دلیل قوانین آلایندگی به شدت تحت فشار قرار گرفتن و از یک طرف باید قوانین رو پاس کنن و از طرفی وجهه نمادین خودشونو حفظ کنن که اینجا نقطه شکست کار هست. سوپراسپرت های اروپایی و آمریکایی به علت فشار تکنولوژیک فراری مجبور به کوچ به استفاده موتورهای دوربالا و عمدتا میل لنگ تخت شدن. ذات این موتورها نقطه مقابل ثبات، دوام و راحتی هست به خاطر نوع میل لنگ رفتار موتور همیشه تهاجمی بوده و باید همیشه در دور بالا کار کنه . رسیدن سریع به این دور بالا خودش یک معضل مهندسی هست و هر چی دور بالاتر باشه کار بسیار سخت تر میشه و نیاز به توربو بیشتر نمایان میشه. برای مثال موتور لامبو تمراریو که جدیدترین و پیشرفته ترین موتور جاده ای در محصولات اروپایی هست. مهندسین اومدن موتوری با حجم کم ساختن و دور بالا، به طور خودکار ما برای رسیدن به حداکثر توان نیاز به توربوهای بزرگ با بوست بالا داره که حجم کوچک موتور توان این فشار نداره و مجبور به استفاده از موتورهای الکتریکی میشه تا گشتاور پایین تولید کنه و بخشی از این فشار کم کنه تا موتور منفجر نشه. اما موتورهای آمریکایی به خاطر حجم بالاتر این مشکل ندارن به همین دلیل بدون نیاز به کمک موتورهای الکتریکی در دورهای پایین هم فشار ویرانگر توربو به راحتی تحمل می کنن.
اینجا با یه نگاه کلی بنظر برتری با رویکرد اروپایی باشه اما با جزئی نگری می بینیم نه تنها برتری وجود نداره بلکه یه شکست هم هست به این دلیل که ما هم دوام و ثبات عملکرد فدا کردیم هم اضافه وزن اوردیم که با سلف حجیم تر و سنگین تر ک بین 50 تا 70 کیلو اضافه وزن داره تفاوتی ایجاد نکردیم که هیچ حتی با خروجی سنگین تر، گرون تر و حتی ضعیف تر طرف شدیم !! این مشکل خود مهندسین اروپایی هم خیلی بهتر می دونن ولی زیر فشار مجبورن به این حرکات ملا نصرالدینی رو بیارن.
Taha Ayoobi
۷ آبان ۱۴۰۳رامین خیلی استفاده کردم از توضیحات مخصوصا اون قسمت رویکرد ها.
راستی جدای از این مقاله، کامنتت رو زیر اون پست برسی شورلت مونت کارلو نسل سوم تو پدال دیدم که گفته بودی (کسایی که فیلم روز تمرین رو دیدن این مونت کارلو براشون آشناس)،
خواستم بگم:
you’re in office baby, let’s gone up.
MOPAR
۷ آبان ۱۴۰۳عالی
JDM سابق
۷ آبان ۱۴۰۳اصن حدیث داریم موتور نباید زیره ۵ لیتر باشه😁
رامین اسم نسکار آوردی حوسم کردم یه طوماره دیگه مثل همون که برا F1 نوشتم برا نسکار هم بنویسم😁
R@min
۷ آبان ۱۴۰۳خیلی هم عالی
بهروز
۷ آبان ۱۴۰۳ماشین تولید انبوه و ارزان انتخاب دنیای واقعی است. ولی ما اون آدم ثروتمندی که حاضره 4 میلیون دلار پول بابت ماشین بده نیستیم. پس اگر در کشور باز بود چهارتا کوروت توی خیابونهامون میدیدیم.
مهدی
۷ آبان ۱۴۰۳مقاله ساده لوحانه ای بود به نظرم بیشتر واسه مخاطب زیر ۲۰ سال تهیه شده بود. ولی در کل رقیب zr1 خودرویی مثل sf90 xx هست که احتمال میدم فراری سریعتر باشه
سوشیانت
۷ آبان ۱۴۰۳۳۴۰ از ۳۷۵ بیشتره؟! این کامنت هم نهایتا بدرد افراد زیر ۱۰ سال میخوره
مهدی
۸ آبان ۱۴۰۳نمیخوام جسارت کنم ولی فقط یه نوجوان به تاپ اسپید نگاه میکنه برای همین گفتم این مقاله در حد تینیجرهاست
Nismo
۸ آبان ۱۴۰۳کاملا درسته مهدی جان تاپ اسپید و اسب بخار و اعداد ارقام رو کاغذ فقط بدرد کودکان میخوره صدرحمت به تینیجرها
سوشیانت
۸ آبان ۱۴۰۳خودت داری سرعت رو مقایسه میکنی! منم گفتم که ۳۷۵ بیشتر از ۳۴۰ هست دیگه به سطحی رسیدید که کامنت خودتون هم یادتون نمیمونه🤦♂️
مازیار
۸ آبان ۱۴۰۳داش مهدی اگه ادامه بدی تهش “بابا آب داد” هست از ما گفتن
Nismo
۸ آبان ۱۴۰۳سوشیانت: اون سرعتی که شورلت بهش رسید بدون محدود کننده سرعت یا همون اسپید لیمیتر هست
وگرنه محدودیت سرعت رو از رو خیلی ماشینها برداری به سرعت های بالا میرسن به قیمت فاصله انداختن بین ضرایب گیربکس و از بین بردان دانفورس همه بلدن از اینکارها بکنند
اینکه با کپی از بقیه ماشینا با 1000 اسب تو سال 2024 به سرعت ماشینهای 10 سال پیش برسه بیشتر جای حقارت داره تا افتخار
سوشیانت
۸ آبان ۱۴۰۳الان کجا گفته که مدلی که قراره فروخته بشه محدودیت سرعت داره؟! اتفاقا اون آلمانی ها هستن که همیشه محدودیت میذارن نمونش بی ام و که همیشه ۳۰۵ تا میره، کار لاور این بلد نبودن زبان آخر سر کار دستت میده بنچمارک معنیش میشه محک زدن اینو هزار بار گفتم در ضمن اگر سرعت شورولت کمه پس روئلتو و اف ۸۰ با سرعت ۳۵۰ دیگه چی محسوب میشن🤣
سوشیانت
۸ آبان ۱۴۰۳مازیار من که ترجیح میدم راجب بابا آب داد حرف بزنم تا اینکه راجب اسب و مرغ و خروس بشنوم
مازیار
۹ آبان ۱۴۰۳طرف میگه من احتمال میدم فراری سریعتره
واضحه که منظورش پیست هست
به جز اون وقتی میگه احتمال یعنی چیزی که مشخص نیست در حالی که تاپ اسپید اینها اعلام شده و مشخصه
بااینحال متوجه نشدی و اشاره کردی به تاپ اسپید
طرف مجددا گفت منظورم سرعت نیست
اما باز هم متوجه نشدی!!
خوب مرحله بعد بابا آب داد هست دیگه
این یه مورد از دهها مواردی هست که داشتی
موتور فراری رو توی لهستان خریدن فرستادن آمریکا اونجا بازش کردن بررسی کردن شگفتزده زده شدن بعدش موتور خودشون رو ساختن
تاثیرگذاریش برای همه مشخصه اونوقت این دو نفر گیر دادن که باید لینکی باشه که توش مهندسان GM دسته جمعی سرود ما کپی کردهایم بخونن
دست بردار با
Nismo
۹ آبان ۱۴۰۳مازیار: برای توسعه z06 یه 458 خریدن
برای zora و zr1 هم دو تا sf خریدن
حالا شما تا صبح هم توضیح بدی اینا متوجه نمیشن چون نمیخوان که بشن
بهت قول میدم اگه خود مهندسان کوروت بیان به قول شما سرود ما کپی کرده ایم بخونن
اینا ها باز هم قبول نمیکنن میان میگن مافیا سیسیل تهدیدشون کرده بود واسه همین اینها رو گفتن
سوشیانت
۱۰ آبان ۱۴۰۳مازیار جان اگر کمی فکرت رو از مرغ و خروس بیاری بیرون بری سرچ کنی این رو میبینی: شورولت موتور فراری مک لارن و پورشه رو محک زده
معنای انگلیسیش میشه بنچمارک حالا دقیقا کجاش ربط به کپی کردن داره پروفسور؟! در ضمن ایشون هیچ حرفی نزدن که حداکثر سرعت منظورشونه یا پیست ولی وقتی به تنهایی کلمه سرعت رو به کار ببرن اولین چیزی که به ذهن آدم میاد حداکثر سرعته
! i M α η δ υ α R
۸ آبان ۱۴۰۳سوشیانت منظور مهدی از سریعتر بودن ، توی پیست هست …
چرا ذهنت سمت تاپ اسپید رفت ؟
این قدر عصبیت جلوی چشم هاتون رو گرفته که منظور کامنت دیگران رو هم اشتباه برداشت می کنید !!!
معلومه که با اسپید لیمیتر داشتن SF90 XX تاپ اسپید ZR1 بیشتره …
سوشیانت
۱۰ آبان ۱۴۰۳استاد کلمه سرعت چه ربطی به پیست داره؟! جالبه که خود کسی که این حرف رو زده هیچی نمیگه اون وقت دوستان دارن سعی میکنن از تو حرفش یه چیزی پیدا کنن😁
! i M α η δ υ α R
۱۰ آبان ۱۴۰۳سوشیانت عزیز ، سعی کن همیشه نه با عجله کامنت بگذاری و نه با عجله کامنت بخونی …
قدری اگر سبک / سنگین کنی کامنت مردم رو ، جواب بهتری هم می تونی به کامنت طرف بدی و در بحث ، نتیجه بهتری بگیری …
وقتی سرعت فراری SF90 XX عدد 340 کیلومتر ، رسمی اعلام شده ، چه طوری می تونه از ZR1 سریعتر باشه ؟
سوشیانت
۱۰ آبان ۱۴۰۳جناب ما تو پدال بعضی ها رو داریم که اعداد و ارقام رو هر جور دلشون بخواد عوض میکنن یا چیز های عجیبی میگن مثلا یکی میاد میگه ۱۰۰ اسب آلمانی ۴۰۰ اسب آمریکاییه! یا همچین چیزایی… پس امکانش هست که یکی بیاد بگه ۳۴۰ از ۳۷۵ بیشتره
Scuderia Ferrari
۷ آبان ۱۴۰۳بالاترین سطح موتور اسپرت F1 و Le Mans هستن و فراری در دوتاشون حضور موفقی داره و حالا F80 چکیده ای از اینهاست ….
کوروت هم در نسل جدیدش سنگ تمام گذاشته و شگفت انگیز ظاهر شده ولی با احترام زیادی که براش قائلم نمیشه با F80 و W1 مقایسش کنیم
B
۷ آبان ۱۴۰۳طبیعیه که در حد اونا نباشه یکی ۱۸۰ هزار دلاره اونا میلیون دلارین
Zr1 از لحاظ قیمتی در محدوده amg gt se performance و ۹۱۱ توربو اس قرار میگیره نهایتا باید با خودرو های ۳۰۰ ۴۰۰ هزار دلاری مقایسه شه نه میلیون دلاری
ابوالفضل
۸ آبان ۱۴۰۳امثال مانستر که انقدر از موفقیت کوروت فشاری شدید
صبر کنید فیلم تست ها و درگ هاش بیاد قراره بیشتر هم فشار بخورید
برای بقیه برند ها هم احترام قائل بشید
حمیدرضا
۹ آبان ۱۴۰۳اره احترام گذاشتن فقط از امریکایی فن باید یاد گرفت نمونش هم توی همه مقاله ها داریم میبینیم 😂😂
Taha Ayoobi
۹ آبان ۱۴۰۳فعلا تماشا کن فقط
علی منصوری
۸ آبان ۱۴۰۳این بقول مقاله و منطق در ی سطح و کلاس نیستن ولی پرفورمنس شبیه بهمی دارن بهت ارائه میدن ، ولی هر کدوم ب دلایلی مشتری خودش داره اگه بتونی از نظر مالی فراری سوار بشی یا مک لارن خب پس تو آرشیو ماشیناتم میتونی چنتا کوروت خوب داشته باشی…..
اما در مورد بحث دوستان ی چیز بگم، اینجا محازیه و همه میتونن صاحاب گاراژ ،جت اختصاص و یا کشتی تفریحی باشن،
تعصب ب سلیقه زمانی ارزشمنده ک ب انتخاب هم احترام بزاریم وگرنه نباید توقع داشته باشی ب نظرت کسی هیت نده…
این نظر شخصی منه، احتیاجی ب اثبات تو محیط مجازی نیست….شما نه هم میشناسین و نه میبینین ، بوضوح از کامنتا مشخصه دوستان جوونمون یکم بی تجربن، البته همشون عزیز و محترمن
Taha Ayoobi
۸ آبان ۱۴۰۳👏👏👏