کوروت ZR1 با دستیابی به سرعت ۳۷۵ کیلومتر بر ساعت در پیستی در آلمان، به سریعترین سوپراسپرت زیر یک میلیون دلار جهان تبدیل شده است.
همه میدانیم که شورلت کوروت ZR1 جدید خودروی بسیار سریعی است و دلیل این سرعت، نیروگاه ۵.۵ لیتری V8 توئین توربو با ۱۰۶۴ اسب بخار قدرت است. هنگام معرفی، شورلت حداکثر سرعت تخمینی این خودرو را ۳۴۶ کیلومتر بر ساعت اعلام کرد ولی حالا کوروت ZR1 در یک آزمایش رسمی با اختلاف زیادی از این رقم فراتر رفته است. این رکورد در پیست آزمایش خودروی پرسرعت ATP در پاپنبورگ آلمان با «مارک رویس» رئیس جنرال موتورز پشت فرمان و یک مهندس در صندلی سرنشین ثبت شده است.
ZR1 با دنده شش و دور موتور روی ردلاین، در این پیست به سرعت ۳۷۵ کیلومتر بر ساعت رسیده و رکورد جدیدی را برای سوپرکارهای زیر یک میلیون دلار به ثبت رسانده است. این سرعت اما فقط یک بار به دست نیامده و به گفتهٔ شورلت، پنج مهندس توانستند در همان آزمایش به سرعت ۳۷۰ کیلومتر بر ساعت و بیشتر برسند. مهندس ارشد توسعهٔ کوروت ZR1 «کریس باربر» میگوید:
خودرو احساس ثبات دارد بهگونهای که اصلاً نشان نمیدهد با چنین سرعتی در حال حرکت است. فقط به نظر میرسد در بزرگراه با سرعت بالایی در حال حرکت هستید.
ZR1 موردبحث برای این رکوردشکنی از هیچ تجهیزات خاصی استفاده نکرده و خودرو به پکیج آیرودینامیک با اسپویلر معمولی، لاستیکهای میشلین پایلوت اسپرت 4S و رینگهای آلومینیومی مجهز بوده است. همچنین مهندسان جنرال موتورز، کوروت را در حالت حداکثر سرعت قرار دادهاند که سیستم کنترل شاسی را برای حداکثر سرعت بهینه میکند. پیست بیضیشکل مذکور، ۱۲.۲ کیلومتر طول دارد و شیب جانبی حدود ۵۰ درجه دارد. به گفتهٔ جنرال موتورز، هنگام حرکت با سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت در این پیست، احساس خواهید کرد که بهصورت مستقیم در حال رانندگی هستید. کوروت ZR1 با رسیدن به سرعت ۳۷۵ کیلومتر بر ساعت، به سریعترین خودروی تولیدی تاریخ جنرال موتورز تبدیل شده است.
Mostafa
۲۵ مهر ۱۴۰۳با یکم تیون قشنگ ۴۳۰ تا میره
علی جردن
۲۵ مهر ۱۴۰۳چرخاش از جا در میاد
علی Shelby
۲۵ مهر ۱۴۰۳ولی اگه چینی بود در نمیرفت حتی اگر
هافی لوبو
یا
جک جی ۳ بود
mmd@
۲۵ مهر ۱۴۰۳با۸ میلیارد تومان هیولای ۱۰۶۴ اسبی رو خرید🏆🏆🥇🥇🥇🇫🇷🇫🇷❤️🔥❤️🔥😈😈😈☠️☠️☠️☠️☠️
amirkhanzadeh
۲۵ مهر ۱۴۰۳یک چیز رو متوجه نمیشم خودرو های دیگه تولیدی مثل amg 1 و مک لارن و بوگاتی کوینگزگو…. همه در جاده های بزرگراه به سرعت های بالا حالا نه حداکثر سرعتشون رسیدن فیلم هاشون تو یوتیوب هست
ولی برای کوروت که خیلی وقته تولید شده حتما باید تو پیست زیر نظر خودشون به این سرعت دست پیدا می کرد ؟
هر موقع توسط شخصی خارج از شرکت و نمونه استاندارد بدون دخالت شرکت تولید کننده مثل بقیه هایپر کار ها و سوپر کار ها به سرعت بالا رسید باید بیان حرف بزنند
سوشیانت
۲۵ مهر ۱۴۰۳این چیزی که شما ها میگین موقعی درسته که کسی بیاد حرفتون رو تایید کنه برای دیمون ۱۷۰ هم همین رو میگفتید ولی آخرش هیچ سایتی حرفتون رو تایید نکرد
amirkhanzadeh
۲۵ مهر ۱۴۰۳سایت ؟!!!
تو دوباره مطلب رو بخون
سوشیانت
۲۵ مهر ۱۴۰۳راست میگی به سایت و سازمان ها نیست کامنت های اساتید مهمه
Lionheart
۲۵ مهر ۱۴۰۳داداش میره1064اسب قدرت داره
مورسیه لاگو اون زمان بایه موتور تنفس طبیعی 350 رو میرفت.
Taha Ayoobi
۲۵ مهر ۱۴۰۳چه ربطی داره مگه برا وان و بقیه ماشینا کس دیگه ای نشسته؟
amirkhanzadeh
۲۵ مهر ۱۴۰۳بله برو سرچ کن
B
۲۵ مهر ۱۴۰۳خب مثلا اینطوری باشه که باید بگی amg1 و پکرش و فلان و بهمان رکورد پیستشون ارزش نداره چون زیر نظر کارخونه بوده !
حسن
۲۶ مهر ۱۴۰۳تمام رکوردهای پورشه لامبو و بنز وان در پیست نوربر زیر نظر کارخانه ی سازنده با رانندگی رانندگان اختصاصی خود کارخانه بدست اومدن یعنی همشون غیر قابل استنادن و شما هر روز ازشون به عنوان سند استفاده میکنید
وجدانا المان فن بودن با این کامنتهای شاذ و دره پیتی این روزا دیگه یه نوع بیماری حساب میشه
Nismo
۲۶ مهر ۱۴۰۳اینکه کوروت نمیتونه تایم بزنه مشکل از خودشه
گردن پیست و راننده و کارخانه ننداز
خیلی راحت اعتراف کن که کوروت توانایی تایم زدن رو نداره چون ماشین ضعیفیه و مهندسی ای نداره
تموم شد و رفت
JaMsHiD_R1988
۲۵ مهر ۱۴۰۳کوروت داره عملکرد باور نکردنی رو از خودش به جا میذاره
خیلی دوستش دارم
ehsan
۲۵ مهر ۱۴۰۳آفرین داره کارشون
Nismo
۲۵ مهر ۱۴۰۳ازش همین انتظار رو داشتم و میدونستم دست کم گرفته شده
دم جیام گرم که مهندسی و قدرت خودش رو بلاخره نشون داد
تهدید جدی ای برای رقباست
Mr wrong
۲۵ مهر ۱۴۰۳هیجان انگیره ،حد اکثر سرعت با یه ماشین واقعی حس خلوص داره نه با ترکیبی از سیم و برق
R@min
۲۵ مهر ۱۴۰۳اینکه رکورد گیری توسط رئیس جی ام که راننده حرفه ای هم نیست انجام شده خیلی جالبه البته ادای تویودا و جیم فارلی دراوردن که مدیرشونو عشق ماشین نشون بدن ولی واقعا حرکت باحال و غیر منتظره ای بود.
پایداری ماشین فوق العاده بود اونم با لاستیک خیابونی !! به راحتی می تونن با راننده حرفه ای و تجهیزات بهتر برای فراتر از 400 هم اقدام کنن هر چند نیازی بهش نیست.
فورد داری چیکار می کنی به خودت بیا !!!
Nismo
۲۵ مهر ۱۴۰۳واقعا موندم چرا فورد هیچ اقدامی برای نسل جدید GT نمیکنه یه گوشه وایساده فقط داره نگاه میکنه
احمد
۲۵ مهر ۱۴۰۳فورد چند روز پیش خواست رکورد بزنه اما نتونست. هرچند پدال پوشش نداد!
https://carbuzz.com/ford-mustang-gtd-nurburgring-attempt-thwarted/
Amir Machine
۲۵ مهر ۱۴۰۳اگه همین لینکی که فرستادی رو لااقل یه تیکه از متنشو خونده بودی میدیدی که نوشته به دلیل تغییر شرایط آب و هوایی و وزش باد شدید تلاش برای رکورد زدن رو لغو کردن
احمد
۲۵ مهر ۱۴۰۳این حرفا ایراد بنی اسراییلیه. شرایط اب و هوا هم خوب بود. اما کسی نمیخواد واقعیت رو باور کنه
Amir Machine
۲۵ مهر ۱۴۰۳آره تو اونجا بودی دیدی شرایط آب و هوایی خوب بوده
نوربرگ رینگ خونه خاله نیست که هروقت هرکی عشقش کشید بره رکورد بزنه، باید از قبل رزرو کنی تا یه بازه زمانی محدود پیست رو برات خالی کنن و اگه به هر دلیلی نتونی تو اون زمان محدود رکورد بزنی باید ماهها برای رزرو بعدی منظر بمونی
BMZ
۲۵ مهر ۱۴۰۳بدون تعصب دمش گرم واقعا ، کارش خیلی درسته 👍🏻
علی جردن
۲۵ مهر ۱۴۰۳این نسل از کوروت موتور وسط بنزینی در آینده ارزش کلکسیونی پیدا می کنه چون احتمال داره نسل های بعدی تمام الکتریکی یا هیبریدی باشن
amir
۲۵ مهر ۱۴۰۳کوروت نیازی به تعریف نداره همین اسمش خودش گویای همه چیز هست (کوروت) یه نماده یه افسانه!
nikan
۲۵ مهر ۱۴۰۳سریع ترین ماشین زیر ۱ ملیون دلار با قیمت زیر ۲۰۰ هزار دلار
بنازم دمتون گرم با همین سرعت به سمت نورمبرگ رینگ
amir
۲۵ مهر ۱۴۰۳دادگاه نورمبرگ منفجر شد
حاجی نوربرگ رینگه
nikan
۲۵ مهر ۱۴۰۳سخت نگیر اشتباه تایپی بود
حسن
۲۶ مهر ۱۴۰۳اگه اینا برچسب قیمت زیر 200 تا بزنن باید رئیس جی ام را وارونه به درخت اقاقیا تو ماسایی مارا اویزون کنن تا هم خارها و هم زرافه ها ترتیبش را بدن
واقعا قیمت گذاری جی ام افتضاحه
Scuderia Ferrari
۲۵ مهر ۱۴۰۳اگه در حالت استوک این رکورد رو زده شاهکار کرده و باید یه دست مریزاد به مهندسین کوروت و یه تبریک به طرفداران دوآتشه شورولت بگم 👏👏
شلبی
۲۵ مهر ۱۴۰۳از اولم میشد حدس زد توان این موتور بیشتر از سرعت اعلامی است، جنرال موتورز روزای خوبی رو سپری میکنه سهام و سود تقسیمیش هم همینو میگه
BlackWing
۲۵ مهر ۱۴۰۳با همه احترامی که برای لامبورگینی ، فراری ، مکلارن و پورشه قائلم اما باید بگم ZR1 جفت پا رفت تو صورت این کمپانی ها
Taha Ayoobi
۲۵ مهر ۱۴۰۳مثل کیک😂
علی جردن
۲۵ مهر ۱۴۰۳با احترام هیچی از ماشین سر در نمیاری
کوروت ماشین کارگر هاست
Ali
۲۵ مهر ۱۴۰۳ماشین کارگراست؟😂😂
منظورت از کارگر فضانورداست دیگه نه؟
علی جردن
۲۵ مهر ۱۴۰۳چیزی که تو برنامه تاپ گفتنو گفتم تو البته بماند تو ایران تارا ماشین پولدارا حساب میشه اونا معیارهای اروپا و آمریکا گفتن
مردیم از خوشی
۲۵ مهر ۱۴۰۳🖕
BlackWing
۲۵ مهر ۱۴۰۳فشار نخور علی چینی 😂
B
۲۵ مهر ۱۴۰۳کدوم کارگر ماشین صدو چند هزار دلاری داره ؟ ماشین کارگرا میشه کرولا و الانترا و اینجور چیزا اتفاقا یدون کوروت استینگری ۷۰ هزار تایی داشته باشه نصف بیشتر مردم میگن واو
علی جردن
۲۵ مهر ۱۴۰۳تو آمریکا هیچکس به ماسل کار (موستانگ & کامارو & چلنجر) واو نمی گه و تو برنامه تاپ گیر هم مجری گفت که ماسل کارها ماشین کارگرهاست کوروت هم یه ذره از ماسل کارها جینقلی مستون تره وگرنه همون آمریکایی ارزون هست که اکثر قشرهای کارگری می تونن راحت بخرن…
با دستمزد ماهانه ۱۰ هزار دلار در عرض ۷ ماه یا کمتر از یکسال یک کارگر آمریکایی می تونه ازین ماشینا بخره…
البته واسه ایرانی کوییک هم گرون قیمت محسوب میشه چون با ریال کار می کنیم و با دلار خرید می کنیم
Taha Ayoobi
۲۵ مهر ۱۴۰۳علی جردن چلنجر دیمنی که 100 هزار تا قیمت داره رو کدوم کارگری میتونه بخره؟
B
۲۵ مهر ۱۴۰۳دکتر درآمد ده هزار دلار در ماه رو مهندسان در آمریکا دارن کارگرا میانگین درآمد سالانشون ۳۳ هزار دلاره
حالا مالیات و بیمه و اجاره خونه و اینا بماند با کدوم پول ماشین ۱۰۰ هزارتایی میخواد بخره ؟
Ali
۲۵ مهر ۱۴۰۳علی جردن عزیز جای دوری نرو من یک قسمت از گرند تور رو مثال میزنم که داشتن راجب ارزون بودن خودروهای آمریکایی حرف میزدنو اینو یک مشکل میدونستن.
از این گذشته چرا شما یجور میگی ماشین کارگراس که انگار چیزه بدیه.
فعلا از ماشین سرمایه دارای شما جلوتره پس حرفی توش نیست.
حسن
۲۶ مهر ۱۴۰۳در سال 2023 4 ملیون نفر از ملیونرهای دنیا به زیر دارایی یک ملیون دلار رفتن
یعنی سال 2022 دنیا 63 ملیون نفر داشت که حداقل کل داراییهاشون یک ملیون دلار بود و در سال
2022 این تعداد به 59 ملیون نفر کاهش پیدا کرد
به نقل از بیزنس اینسایدر، هرم توزیع ثروت دنیا که توسط بانک کردیت سوییس ترسیم شده است در سال 2023 59 ملیون نفر در دنیا داراییهایی معادل یک ملیون دلار یا بیشتر دارند حالا از 8 ملیارد کم کن ببین چند نفرن
50 درصد کل ثروت دنیا دست 33 ملیون نفر از همین 59 ملیون نفر است
افرادی که ثروتی بالغ بر 100 هزار دلار داشتند 5 درصد از جمعیت بزرگسالان جهان را تشکیل می دادند.
بقیه زیر صد هزار دلار پول و سرمایه و دارایی دارن
کلا خودروهای بالای 400 هزار دلار برای شو و نمایش و تجارت تولید میشن
بیشتر از نصف این افراد حتی نگاه به ماشین نمیکنن 488 هزار تاش تو ژاپنن نود درصدشون سنچوری ماشین کادرشونه از این 59 ملیون بیشتر از نصفشون خودشون رانندگی نمیکنن میتونی زندگی و تراز ثروتمندان را بخونی
شما ها مغزتون بر اساس تصورات توهمی کار میکنه
JDM سابق
۲۵ مهر ۱۴۰۳داداش جنجالیش نکن خودم کوروت دوست دارم
بذار لذت ببریم
دانیال_Surrey،England
۲۵ مهر ۱۴۰۳البته این کمپانی هایی که نام بردی مثل مک لارن خیلی وقت پیش از این رکورد عبور کرده بودن.
رکورد سرعت برای کمپانی های نام برده چندان اهمیت نداره.
این رکوردی هم که زدن بیشتر خودشون رو مسخره کردن.
نمیفهمم zr1 و تیم مهندسینش چرا باید به جای شکستن رکورد نوربرگ رینگ بیان صرفا یه رکورد بی اهمیت رو بشکنن.
یعنی چی ثبت رکورد تاپ اسپید ماشین زیر یک میلیون دلار؟!!
من خودم خیلی منتظر نسل جدید zr1 بودم و الان میتونم بگم ظاهرا تمام پتانسیل تیم مهندسی کوروت رو به خاطر خرج نکردن جی ام بر باد دادن.
BlackWing
۲۵ مهر ۱۴۰۳تمامی رقبای کوروت چه تمراریو و روئلتو ، چه مکلارن 750S و حتی سنا ، پایین تر این قرار میگیرن ، حالا خودتو بکش از دیوار پرت کن پایین ، خوشحال میشم
حمیدرضا
۲۵ مهر ۱۴۰۳اقای جفت پا کیک نژاد بچه های جی ام رکورد ۳۸۶ کیلومتر سی سال پیش مکلارن رو هنوز نزدن که.
Nismo
۲۵ مهر ۱۴۰۳بلک وینگ: واسه اینکه به این رکورد برسن از دانفورس زدن و فاصله بین ضرایب گیربکس رو بیشتر کردن
بوگاتی 10 سال پیش با همین قدرت 400 تا رفت
تا همین جایی هم که اومدن و zr1 و zora رو توسعه دادن دوتا فراری sf خریدن
واسه توسعه z06 هم که 458 رو خریدن
کلی هم از لامبورگینی و مکلارن تقلید کردن
حالا بگو کی پایین تره
سوشیانت
۲۵ مهر ۱۴۰۳مکلارن به لطف انجین بی ام و به این سرعت رسید فراری و لامبو هم که نه تنها هیچ مدل درون سوزی ندارن که حریف zr1 بشه بلکه برای هیبرید ها هم موتور هاشون رو هم از یاسا گرفتن همه اینا نشون میده که شورولت یه لول از اونا بالاتره
حمیدرضا
۲۵ مهر ۱۴۰۳سوشی جون همین که مهندسای مکلارن اروپایی با موتور تنفس طبیعی اروپایی 618 اسبی تونستن سی سال پیش این رکورد رو بزنن که سی سال بعد امریکایی ها با موتور ایتالیایی تویین توربو 1064 اسبی نتونستن رکورد رو بزنن جای تحسین و تحقیر داره 🤪
سوشیانت
۲۵ مهر ۱۴۰۳خود ایتالیایی ها هم از موتور شورولت استفاده میکنن
منم بلدم بدون مدرک کامنت فضایی بدم مثل شما😁
Nismo
۲۵ مهر ۱۴۰۳سوشیانت: تو که بچه ای و چیزی نمیدونی جواب من به بزرگترت بود
مکلارن و بی ام و دوتا شرکت اروپایی هستن که با هم شراکت داشتن. ولی فراری و شورلت مگه با هم شریک بودن که شورلت از انجین 458 استفاده کرد؟ دوما قوانین اروپا اجازه نمیده حجم موتور رو از یه حدی (4 لیتر بالاتر ببرن) بنابراین مجبورن از موتورهای الکتریکی استفاده کنن. یاسا یه شرکت انگلیسیه که کارش ساخت موتور الکتریکی هست و سفارش میگیره.
ولی در کل همینکه شورلت از فراری و مکلارن و پورشه و لامبورگینی کپی کرده و ترمزهاش هم از برمبو گرفته یعنی یه لول نه بلکه ده لول از اونا پایین تره.
Taha Ayoobi
۲۵ مهر ۱۴۰۳نیسمو خیلی داری پرت میگی، اینکه ترمز هاش برمبوعه چه ربطی داره، میخوای لاستیک هاش که میشلنه رو هم بگو؟
میشه بگی کی گفته از لامبورگینی و پورشه و مکلارن و فراری کپی کرده؟
2 هفته اس منتظرم ولی نتونستی یه لینک بیاری که ثابت کنه.
همه اش حرف…
سوشیانت
۲۵ مهر ۱۴۰۳کار لاور تو که معلومه سنت دو رقمی هم نشده چون بعد فرستادن لینک لینکلن اسمت رو عوض کردی در ضمن تو اصن نمیدونستی داستان مک لارن و پورشه چیه اینو از اون لینکی که من فرستادم دیدی و تو اون لینک هیچ حرفی از کپی نزده بود پس اگر مدرک داری یه لینک بفرست که توش کامل نوشته شده باشه که شورولت از اون سه شرکت کپی کرده در ضمن اگر قرار باشه ترمز معیار باشه پس باید بگم که همین موتور ۱۲ سیلندر و سیستم توربوشارژ ایده آمریکایی ها بود
BlackWing
۲۵ مهر ۱۴۰۳Nismo :
در هر صورت این ماشین بج شورولت رو کاپوتش خورده و فعلاً بهترین ماشین کاملاً بنزینی هست که میشه پیدا کرد ، موتور این ماشین جای تقدیر داره چون خود شورولت فکر نمیکرد این خروجی و قدرت رو بتونن ازش بگیرن.
تمامی رقبای ZR1 هم هیبریدی هستن و باز به زور ۹۰۰ اسب رو رد میکنن و این پرفورمنس رو با قیمت چند برابری ارائه نمیدن
Nismo
۲۵ مهر ۱۴۰۳خطاب به طاها و سوشیانت دوتا بچه که در اصل جفتتون یه نفرید چون هرچی اون یکی بگه دومی تایید میکنه
طاها: وقتی رفیقت میاد میگه چرا فراری رفته از یاسا موتور سفارش داده منم میگم پس چرا کوروت از برمبو ترمز سفارش داده
لینک رو هم برات فرستادم ولی متاسفانه تعصبت نذاشت متوجه بشی و به حماقت خودتون ادامه دادید
سوشیانت: اولا اینکه من اسمم رو عوض کردم به شما هیچ ربطی نداره، حداقل نرفتم اکانت فیک بسازم و تو نظرسنجی ها شرکت کنم. داستان لینکلن چینی هم جای خودش باقیه و هیچی عوض نشده با مدرک هم ثابت کردم. این داستانهایی رو هم که میگی نمیدونی رو من خودم نوشتم شما برو یه فکری به حال خودت بکن که هر لینکی از هر سایت در پیتی میبینی باور میکنی
اگرم میخوای فلش بک بزنی که باید بگی کل خودروسازی جهان باید جلوی بنز زانو بزنن چون اولین خودرو رو اختراع کرد و بقیه ازش کپی کردن
سوشیانت
۲۵ مهر ۱۴۰۳راست میگی کار لاور اون تو نبودی که میگفتی لینکلن رو چینی ها طراحی کردن تو دو تا لینک هات نوشته بود چانگان فقط مونتاژ میکنه و پلتفرمش فورد اسکیپ هست و طراحیش هم کار فورده😂 ۱۱۷ سال قبل از بنز اولین ماشین ساخته شد در ضمن همون موقع هم بهت گفتم تو لینکی که فرستادی حرفی از کپی نزده حالا هی حرف خودت رو بزن
Taha Ayoobi
۲۵ مهر ۱۴۰۳یعنی دوست دارم بدونم یه نفر چجوری میتونه دوتا اکانت بالای 3000 تا کامنت رو همزمان اداره کنه؟
هیچ دو اکانتی که برای 1 نفرن همزمان نمیان.
بحث اکانت فیک باشه که (👊) سلام داره خدمتتون.
کارلاور کوتاه بیا، میدونم قصدت مقابله با متعصب هاس، ولی مشکل اینجاس که وقتی میای به من و سوشی ایراد میگیری، اینو نمیبینی که ما خودمون داریم جلو یه متعصب دیگه وای میسیم.
کلا هرکی هرچی بگه میای خلافش رو میگی به اسم مقابله با متعصب.
تو روند کامت های این پست هم مشخصه داری دور میگیری، یه ذره آروم تر، اتفاقی نیوفتاده.
Nismo
۲۵ مهر ۱۴۰۳طاها: کامنت من رو بالاتر میتونی ببینی که از این ماشین تعریف کردم و هزار بار دیگه که اینکارو کردم
ولی متاسفانه مثل همیشه شماها اومدید و بحث رو کشوندید به بی راهه من هم مجبور شدم جواب بدم
گفتم که تا زمانی که رفتارهای متعصبانه وجود داشته باشه من هم ادامه میدم هر موقع احترام گذاشتن سرتون شد
اونوقت من هم کوتاه میام فرقی هم نداره طرف مقابل کی باشه میخواد چینی فن باشه کره ای فن باشه جی دی ام باز باشه یا المانی باز و امریکایی باز
در رابطه با اون حرفت باید بگم ادمهای بیکار زیاد هستن که اینکارهارو بکنن مثلا ادمهایی که 24 ساعته دنبال لینک و کشف اعداد جدیدن
R@min
۲۵ مهر ۱۴۰۳آخر ویدیو زد unthinkable track performance coming soon که اشاره ب رکورد نوربرگرینگ هست.
کارتارو همینجوری سوخت ندین کارت کپی و قیمت و بیمه و مصرف سوخت مهندسای لیگ دیگه استفاده کردن یه جور نشه دیگه چیزی نداشته باشین دستو بدین بره !!
احمد
۲۵ مهر ۱۴۰۳اینکه از نیروی گریز از مرکز پیست زاویه دار کمک بگیری و فکر کنی پایداری بخاطر ماشینه این سطح سواد و مهندسی کوروت رو نشون میده.
R@min
۲۵ مهر ۱۴۰۳این مرکز تست برای همین کار ساخته شده و حداکثر سرعت تو مسیر مستقیم ثبت میشه و این ماشین با لاستیک خیابونی ثبت کرده مشخصه هیچی نمی دونی.
دانیال_Surrey،England
۲۵ مهر ۱۴۰۳ای کاش اینی که میگی باشه و صرفا این نباشه که برن تو یک پیست دیگه رکورد بزنن.
سرنوشت رکورد z06 تو نوربرگ که معلوم نیست چی شد.
R@min
۲۵ مهر ۱۴۰۳Z06 تو ده تا پیست دیگه آبرو حیثیت نزاشت اونم ورژن تضعیف شده اروپاییش که توسط مجلات ثبت شده !!
اونم میومدن خیلی راحت زیر ۶:۵۰ میزد. این رکورد تاپ اسپید هم اگر ویدیو ببینین دائما راجب پتانسیل موتور حرف میزنن نه دستیابی به این رکورد دم دستی با لاستیکی که ست کاملش هزار دلارم نیست.
پتانسیل این ساختار نامحدوده و اینی که می بینیم با محدودیت قیمت گذاری هم درگیره.
Amir Machine
۲۵ مهر ۱۴۰۳حمیدرضا@
عزیزم SSC آلتیمیت آئرو سال 2007 در دو جهت به میانگین سرعت 412 کیلومتر رسید و رکورد بوگاتی ویرون رو شکست، سال 2014 هم هنسی ونوم GT به 435 کیلومتر رسید و هردوی این رکوردها هم با موتورهای پوشراد جنرال موتورز ثبت شد!
اول بفهم هدف از ساخت هر ماشینی چیه بعد در مورد رکورد سرعت و تحقیر و تحسین اظهار فضل کن
حمیدرضا
۲۶ مهر ۱۴۰۳امیر جون عزیزم من و یکی دیگه داریم در مورد کوروت و مک لارن فابریک کارخانه صحبت مکنیم شما و ssc و هنسی که LS بشدت تیون شده روی پلت فرم های دیگه سوار کردن تا اون سرعت ها رو برن این وسط چی میگین رو نمیدونم.
در ضمن اصل اول بحث کردن رعایت ادب هست وگرنه منم میتونم بخاطر چارتا تیکه فایبرگلاس همه چی بگم.
سوشیانت
۲۶ مهر ۱۴۰۳https://www.autoblog.com/news/john-hennessey-f5-interview-sema
از همون اولی که طراحی این موتور شروع شده بود گفته شده بود که بر خلاف ونوم gt بر اساس ls نیست
Nismo
۲۶ مهر ۱۴۰۳سوشیانت: توی این لینک از خود پدال هست نوشته شده موتور ls هست
https://www.pedal.ir/american/%D9%82%D8%AF%D8%B1%D8%AA-%D9%87%D9%86%D8%B3%DB%8C-%D9%88%D9%86%D9%88%D9%85-f5/
حمیدرضا
۲۶ مهر ۱۴۰۳این مگه موتور f5 نیست؟ این کاملا ی LS تیون شده هست.
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2019/10/Hennessey-Venom-F5-Engine-2.jpg
سوشیانت
۲۶ مهر ۱۴۰۳اول اینکه این لینکی که من فرستادم خود هنسی اومده گفته موتورشون بر اساس ال اس نیست و اتو بلاگ هم تایید کرده دوم اگر معیار جزئیات و اطلاعات موتور باشه
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.enginelabs.com/news/hennessey-performance-introduces-1817-horsepower-twin-turbo-v8/&ved=2ahUKEwinlZzT55WJAxUQ7AIHHQdZDwkQFnoECBYQAQ&usg=AOvVaw2lsl2zIPz8WznkcfONq9IF
هیچ سایتی مثل این نمیتونید پیدا کنید که تمام قطعات و اطلاعات موتور رو گفته باشه اینجا هم نوشته یه موتور کاملا جدیده
حمیدرضا
۲۶ مهر ۱۴۰۳سوشیانت یبار توی عمرت حرف سایتها و تعصبتو بزار کنار و برو خودت عکسای این دوتا موتور رو نگاه کن ببین کاملا شبیه هم هستن. اگه کاملا جدید هست نباید ساختارشون و شکلشون یکی باشه درسته؟
سوشیانت
۲۷ مهر ۱۴۰۳خب پس با این منطق بیایم بگیم الان هر چی ماشین ۸ سیلندره همه کپی از هم هستن!
حمیدرضا
۲۹ مهر ۱۴۰۳نه همه ۸ سیلندرها کپی هم نیستن اروپایی ها و ژاپنی ها ساختار dohc دارن و کاملا متفاوتناز امریکایی ها. حتی موتورهای همی کرایسلر با وجود اینکه مثل خانواده LS دارای ساختار ohv هستن ولی در ظاهر و باطن کاملا متفاوت هستن. اگر موتور f5 ی موتور کاملا جدید هست پس به هیچ موتوری نباید شباهت داشته باشه ولی کاملا شبیه خانواده LS هست توی عکس ها هم این شباهت کاملا مشخص هست.
amir
۲۵ مهر ۱۴۰۳با تمام اخترامی که برای اسطوره ای مثل کوروت قائلم فعلا صبر کن مدلای جدید ماشیناشونو بدن
Absurd Hero
۲۵ مهر ۱۴۰۳اما قبل اینکه با پا بره تو صورت فراری، کفشای فراری رو پوشید
Ali.d
۲۵ مهر ۱۴۰۳حالا باز بیاید بگید اسب بخار آمریکایی فلان و دروغ و ازین حرفای …
دمشون گرم
دهن همه رو از همه لحاظ بستن
حرفی واسه گفتن نذاشتن
عشق است ماشین آمریکایی
ارزون،قوی و داش مشتی،با کمترین پول بیشترین حال،به یاد موندنی مثل همه تولید های قبلی
😍😍😍😍😍
Ali
۲۵ مهر ۱۴۰۳اسب بخار آمریکایی بخاطر وزن بالای خودرو ها و کمبود تکنولوژی در ماسل کارا اسمش بد در رفته
اگرنه شما رول ریس gt500 رو با یک اونتادور رو ببینی اونجا اسب بخار و گشتاور فراوون خودشو نشون میده.
سوشیانت
۲۵ مهر ۱۴۰۳ماسل کار ها اگر تکنولوژیشون پایینه پس چرا رکورد شتاب رو در اختیار دارن؟
Nismo
۲۵ مهر ۱۴۰۳کدوم رکورد شتاب رو در اختیار دارن؟ تکنولوژیک ترین و مهندسی شده ترین ماسل کاری که gt500 هست 3.3 میزنه با تاپ اسپید 290
سوشیانت
۲۵ مهر ۱۴۰۳دوج دیمون ۱۷۰ با شتاب ۱.۶۶ سلام رسوند
Taha Ayoobi
۲۵ مهر ۱۴۰۳نه خیر نیسمو جون،
سریع ترین دیمن 170 که از روی فشار نادیده میگیریش با شتاب 1.66 که از برقی ها هم بالاتره.
اگه تکنولوژی هاشم نمیدونی بهتره چندتا مقاله بخونی راجبش تا بفهمی چه تکنولوژی های مربوط با درگ توش کار شده.
راستگو
۲۵ مهر ۱۴۰۳در اختیار ندارن شما بزور داری تو اختیارشون میکنی
Nismo
۲۵ مهر ۱۴۰۳کدوم جوج دیمن؟ همونی که باید لاستیک مخصوص و دو لیتر چسب رازی و سوخت اتم و پیست درگ و آب هوای خوب باشه تا شاید به زور با هزار بدبختی شتابش بیاد زیر 3؟
R
۲۵ مهر ۱۴۰۳سوشیانت خیلی بچه ای اسمتم مسخرس حرفاتم مسخره مثل بچه ها یه حرف انداختی تو ذهنت بی دلیل بی منطق هی تکرارش میکنی چیزی که تو خیالاتت میگذره و حقیقتو نمیخوای باور کنی چون تصوراتت بهم میریزه با شکست نمیتونی روبرو بشی میخوای تو ذهنت اون اطلاعات غلط بمونه و باهاش کیف کنی ولی نمیتونی واقعیتو کتمان کنی یه روز میفهمی اینارو ولی فعلا سنت قد نمیده
Taha Ayoobi
۲۵ مهر ۱۴۰۳عه سوشی، اکانت R برگشت😂
سوشیانت
۲۵ مهر ۱۴۰۳در جواب به کاربر R
به جرعت میتونم بگم خودت سنت رو لو دادی چون مسخره کردن اسم بقیه کار یه آدم بالغ و با فهم نیست
سوشیانت
۲۵ مهر ۱۴۰۳نه کار لاور
آقا قورباغه با شتاب ۵ ثانیه خوبه😂
Nismo
۲۵ مهر ۱۴۰۳اصلا برام مهم نیست شتابش 5 ثانیه باشه یا 50 ثانیه تویی که سر یه دهم یه صدم فشار میخوری
حداقل اون قورباغه خودش پلتفرم میسازه نمیاد از مرسدس گدایی کنه😄
Taha Ayoobi
۲۵ مهر ۱۴۰۳ای جانم😥
فرق گدایی با جوین ونچر رو نمیدونی.
Nismo
۲۵ مهر ۱۴۰۳مثل جوینت ونچری که با چین تشکیل دادن درسته؟ حداقل گدایی کردن از مرسدس شرف داشت
چین اخه؟ بیچاره ها
Taha Ayoobi
۲۵ مهر ۱۴۰۳خود مرسدس هم با چین جوین ونچر داره.
سوشیانت
۲۶ مهر ۱۴۰۳راست میگی بنز که نمیاد گدایی کنه و اصلا نیومده از پلتفرم wk2 استفاده کنه😂
Kiarash
۲۵ مهر ۱۴۰۳عالی
hosen
۲۵ مهر ۱۴۰۳بنازم کوروت
کلا این نسل کوروت به معنای واقعی کلمه ترکوند.
Taha Ayoobi
۲۵ مهر ۱۴۰۳ای جانم
علی منصوری
۲۵ مهر ۱۴۰۳کوروت دوست داشتنی
و اینکه چه پیست جالبی بوده ، قشنگ ماشین ب چالش میکشونه،
JDM سابق
۲۵ مهر ۱۴۰۳با لاستیک 4S هم اینکارو کردن که Rolling Resistance کمتر بشه
وجود مارک رویس پشت فرمون با اون قد و هیکل صدو پنجاه کیلو به وزن ماشین اضافه میکنه 😅
حمیدرضا
۲۵ مهر ۱۴۰۳تبریک به همه خودرو دوست ها و امریکایی باز ها بجز اونایی که همه میدونن.
بگذریم
دمشون گرم عالی بود👌👌
اینکه رئیس رو نشوندن پشت فرمون خیلی جالب بود😁👌
علی جردن
۲۵ مهر ۱۴۰۳قدیما پادشاها همراه سربازا به میدان جنگ می رفتن الان پادشاها توی کاخ میشنن و سربازهای بی گناهو می فرستم میدون جنگ. رئیس هم نباید بشینه پشت میز باید بیاد لب خط و از نزدیک لمس کنه شرکتشون چی ساخته
amirboss
۲۵ مهر ۱۴۰۳با اعلام بی طرفی میگم که ارزش کوروت خیلی بیشتر از مبلغی هست که کمپانی براش تعیین کرده.
یه خودرو با طراحی جسورانه و قوای فنی و پرفورمنس بی نقص.
تنها خودرویی که نبودش واقعا تو آمریکا حس میشه وایپر هست💔
Siyavash
۲۵ مهر ۱۴۰۳خدایش با آمریکایی زیاد حال نمیکنم ولی این کوروت راهشو داره درست میره. عالی عالی عالی
سهیل گل آزاد
۲۵ مهر ۱۴۰۳از همون موقعی که معرفی شد دور از انتظار نبود که همچین گولاخی باشه با اون پرفورمنس و قوای فنی فوق العاده اش دم جی ام گرم بابت همچین شاهکاری البته خب درسته که میگن زیر ۲۰۰ هزار دلار پولشه ولی خب این قیمتیه که خود کمپانی گفته صد درصد تو مارکت حداقل قیمتش بالای دو برابر اعلامی کمپانی میشه البته خب بازم میارزه بابت همچین شاهکاری
𝐀𝐥𝐢
۲۵ مهر ۱۴۰۳خوشم اومد دمش گرم
🏆Lamborghini🏆
۲۵ مهر ۱۴۰۳جانشین لافراری و پورشه ۹۱۸و مکلارن p1 این کوروت رو نابود میکنن چه در پیست چه در درگ
نابودیش خیلی نزدیک
Taha Ayoobi
۲۵ مهر ۱۴۰۳آره، با موتور برقی و هیبریدی.
Nismo
۲۵ مهر ۱۴۰۳طاها سر زورا که موتور برقی و هیبریدی داره ما هم شروع میکنیم به تمسخر کردن
Taha Ayoobi
۲۵ مهر ۱۴۰۳نیسمو، چرا خودتو میزنی به نفهمی.
داره میگه ZR1 توسط این ماشینا نابود میشه، من میگم داری از ماشینای هیبریدی مایه میذاری، درونسوز چی داری.
بحث اینکه موتور برقی خوبه یا بده نیست، مقایسه درونسوز و هیبریدیه.
Nismo
۲۵ مهر ۱۴۰۳توی که هیچی از قوانین خودروسازی نمیدونی خودتو زدی به نفهمی
قوانین ماشین سازی توی اروپا و آمریکا با هم فرق دارن
بخاطر قوانین سختگیرانه اروپا نمیتونن حجم موتور رو زیاد بالا ببرن بنابراین مجبورن از موتورهای الکتریکی استفاده کنن تا هم به پرفورمنس موردنظر دست پیدا کنن و هم قوانین رو پاس کنن
ضمنا کوروت زورا هم آشغاله چون از موتور هیبریدی استفاده میکنه و درنسوز نیست طبق حرف خودت
سوشیانت
۲۵ مهر ۱۴۰۳اتفاقا کسایی که میگن موتور برقی آشغاله یکیش تویی کار لاور بحث تسلا میشه میگی خوب نیست اون وقت موتور برقی برای اروپایی ها اشکال نداره، مقایسه هیبرید یا برقی با درون سوز اشتباهه خودت هم میدونی حجم موتور بالا نمیتونه با موتور برقی رقابت کنه ولی خب تا به الان که همین کوروت از هیبرید ها هم بهتر بوده
Taha Ayoobi
۲۵ مهر ۱۴۰۳مگه من میگم آشغاله؟
میگم هیبریدی رو با درونسوز مقایسه نمیکنن.
حسن هم یهبار گفت، تو گرامر زبان فارسی مشکل دارید.
Nismo
۲۵ مهر ۱۴۰۳ماشین تمام برقی رو میارن با بنزینی مقایسه میکنن اونوقت تو میگی هیبرید با درنسوز نباید مقایسه کرد
این چیزا رو از کجات در میاری؟ کجا حکم شده که نمیشه مقایسه کرد؟
حسن حرف مفت زیاد میزنه. من هم میگم شما آمریکن فنها کلا مشکل مغزی دارید
Nismo
۲۵ مهر ۱۴۰۳سوشیانت: تویی که فرق بین موتور برقی با ماشین برقی رو تشخیص نمیدی صحبتی نباید بکنی
تسلا یه جاروبرقی سازی بیش نیست اونکه بحثش جداست. ولی کجا حکم شده مقایسه هیبرید با درنسوز اشتباهه؟ اینها همش حرفهای من دراوردی خودت هست. یه منبع موثق بیار من قبول میکنم.
Taha Ayoobi
۲۵ مهر ۱۴۰۳خداشاهده مت واتسون درگ میذاره بین دوتا ماشین که یه ذره اعداد و ارقامشون بالا پایینه، لقب شل مغز و بهش میدید،
بعد الان میگی کی گفته برقی با بنزینی اشتباهه؟؟؟
بابا دست وردارین.
Nismo
۲۵ مهر ۱۴۰۳طاها: کلا با چیزی به نام منطق آشنایی نداری فقط بحث رو میپیچونی
کی اصلا اسم مش واتسون رو اورد؟ اصلا چه ربطی به این موضوع داره
گفتم که اگه مدرک و حرف درست حسابی داری بیا بگو
اگه نداری بیشتر از این خودتو ضایع نکن
Taha Ayoobi
۲۵ مهر ۱۴۰۳میگم وقتی مت واتسون وقتی میومد دوتا ماشین بنزینی که اعداد شون باهم اختلاف داشت رو مقایسه میکرد، همه ایراد میگرفتن، برقی و بنزینی دیگه هیچی!
سوشیانت
۲۶ مهر ۱۴۰۳کار لاور خودت فهمیدی چی گفتی؟😂 فرق بین ماشین برقی و موتور برقی رو نمیدونی؟!
خب استاد ماشین برقی موتور برقی داره🤦♂️
حسن
۲۶ مهر ۱۴۰۳طاها با این بحث نکن یه چیز کاملا ملموس و قابل فهم و روشن را نمیتونه هضم کنه یا درکش را نداره یا خودش را زده کوچه علی چپ پس شما هر چقد بحث کنی اخرش یه جواب چپ و چار دیگه نصیبت میشه کلا دارن سطح خودشون را کاملا نشون میدن به نظر من داری وقتت را تلف میکنی این اخرشم بد میفهمه
Nismo
۲۶ مهر ۱۴۰۳حسن جون هر موقع شما کپی کاری کوروت از فراری رو درک کردی و خودت رو نزدی به کوچه علی چپ و ماست مالی نکردی
ما بی سوادها هم حرفهای شما رو درک میکنیم
Taha Ayoobi
۲۶ مهر ۱۴۰۳@حسن
👍
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۲۵ مهر ۱۴۰۳آمریکایها هر کاری انجام بدم این طرفداران اروپایی همزمان با حرص خوردن میگن بی ارزشه.همین الان معرفی کنید به ما از رقبای کوروت تو اروپا که توان رسیدن به سرعت ۳۶۰ کیلومتر داشته باشن.حتی آوانس میدم میگم تا هایپر کارتون هم قبوله.منطورم ساخت کمپانیهای پر تیراژ.خوب گندتون بنز وانه که اگر یک بار ۳۴۵ بره باید موتور عوض کنن براش.خواهشن مکلارن رو نگید که میخندم بهتون یارو بعد صد سال تازه یه موتور دادن براش ساختن که اسم خودش رو روش بزاره که اونم شک دارم.یادتون باشه این کوروت با دو سرنشین سنگین وزن رفت تو پیست یعنی راننده تنها باشه و مثلا وزن ۷۰ کیلو راحت به سرعت ۳۹۰ هم میرسه.خلاصه روزهای سختی در انتظارتونه.
مازیار
۲۵ مهر ۱۴۰۳آمریکاییها هر کاری انجام بدن؟
کدوم کار یانکی جون؟
پیروزی تو لمان شصت سال قبل؟
یا رسیدن به سرعت سی سال قبل؟ (البته نرسیدن درستتره)
اگه رکورد نصف پیستهای دنیا، نه یک پنجم اونها تو دستشون بود چی میشد؟
یا دوست دیگه که از سر ذوق جفت پا پرید!!
اونایی که تو مرز ۵۰۰ باهم کلکل دارن خاک چرخ فراری و پورشه و مکلارن نیستن اونوقت با ۳۷۵ جفت پا تو صورتشون😄
چرا کاری میکنید که “خالی بودن دستتون” دائما یادآوری بشه؟
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۲۵ مهر ۱۴۰۳چرا فکر میکنید آمریکاییها حتمن باید تو زمین اروپاییها بازی کنند.همین الان تعداد مقامهای مسابقات جنرال موتورز با کل تاریخ پوسیده اروپا برابری میکنه.مگه فقط مسابقه فرمول یکه نه رفیق قبل فرمول یک ایندی ۵۰۰ بوده و هست و خواهد بود مسابقات استقامتی و خوفناک نسکار رو داریم که حتی یک سازنده اروپایی توان حضور در اون رو ندارن چه برسه بخواد رقابت کنه.از طرفی این همه سکو و مقام قهرمانی فورد و جنرال موتورز رو تو لمانز نمیبینی خوبه همین تازگی کوروت قهرمان شد.یا مقامهای پر تعداد فورد تو فورمول یک به عنوان سازنده.لازمه بگم بیشتر از این سرعت رو کالاوی با کوروت ۴۰ الی ۵۰ سال پیش زده.فقط یک لحظه فکر کن شوی تمرکزش رو از ساخت انواع گوناگون خودرو برداره و فقط سوپر کار تولید بکنه آیا فراری به توان ۱۰ هم میتونه عددی باشه در مقابلش.
Scuderia Ferrari
۲۵ مهر ۱۴۰۳فراری به توان ۱۰۰ هم هیچوقت در مقابل کوروت عددی نبوده و نیست
فراری همیشه با کلمات چرم و چوب به فکر تیغ زدن مردمه
کلاً فراری طبل تو خالیه و داره بزرگنمایی میکنه
ببخشید من اینا رو گفتم که کار شما دوستان آمریکایی فن راحت تر باشه برای حمله و تخریب فراری
فقط یادتون باشه سال آینده کوروت ZR1 و Zora باید با طبل های توخالی فراری یعنی جانشین SF90 استراداله و هایپرکار جدید فراری رقابت کنن و انتظار میره راحت این الکی گرون ها رو شکست بدن !!
مازیار
۲۵ مهر ۱۴۰۳بله
وای به روزی که شوی تمرکزش رو برداره
برنمیداره اما اکه برمیداشت چی میشد😨
زمین اروپایی ها دیگه کدومه برادرجان؟
حد نهایی موتوراسپرت مشخصه حالا تو هر زمینی که باشه
مگه فلان ماشینه که بهونه زمین و هوا داشته باشه؟
Taha Ayoobi
۲۵ مهر ۱۴۰۳مازیار از اون اروپایی فن هاس که حرصشو نشون نمیده.
مازیار
۲۵ مهر ۱۴۰۳طاها
اگه به نظرت ۳۷۵ تو سال ۲۰۲۴ حرص داره
پس دلم برا حرص خوردنات تو زمانهای گذشته سوخت
Taha Ayoobi
۲۵ مهر ۱۴۰۳نه اون سرعت، کلا
مازیار
۲۵ مهر ۱۴۰۳پس اونایی که نمیتونن حرصشون رو نشون ندن یاد بگیرن😆
سوشیانت
۲۵ مهر ۱۴۰۳راست میگی مازیار ۳۷۵ تو ۲۰۲۴ چیزی نیست فقط sf90 با تاپ اسپید ۳۴۰ بالاست😂
Taha Ayoobi
۲۵ مهر ۱۴۰۳اون چیزی که یانکی گفت هم درست بود،
همون پیروزی تو لماز 60 سال قبل هم یه جوری میگی انگار چیزی نبوده🤣
مازیار
۲۵ مهر ۱۴۰۳کسی نگفت چیزی نبود
هرچی بود به اندازه خودش بود
فورد تو ردهبندی بالاتر از پژو و پائینتر از بنتلی و جگوار و آئودی و فراری و تویوتا و پورشه قرار داره
نه بزرگنمایی لازم داره و نه کوچکنمایی
JaMsHiD_R1988
۲۵ مهر ۱۴۰۳تاریخ پوسیده اروپا؟
برای همینه که کادیلاک و کوروت خودشونو جر وا جر کردن برای مقام آوردن توی لمان؟
برای همینه تا اسم 919 Evo و 968 C میاد همه سکوت میکنن؟
برای همینه فورد داره خودشو توی رالی نابود میکنه تا بتونه به تویوتا برسه؟
اگه تاریخش پوسیدس پس این چند تا برد فورد اونم توی شصت سال پیش توی لمان فرانسه رو هی تو چشم ما میکنید؟
سی ساله قراره جی ام تمرکزشو از ساخت انواع گوناگون خودرو برداره تا توی ذهنیت آمریکن فن ها پوز فراری رو به خاک بشونه
حسن
۲۶ مهر ۱۴۰۳لمانز اصلا برا امریکاییها مهم نبود شرکت نمیکردن وقتی تصیم گرفتن بیان قهرمان شدن بعد هم که سالهای متمادی نیومدن چون هزینه بر بود
شماها فقط براتون لمانز و نوربر مهمه در حالی که اصلا برا امریکا الویت نیست
الان رکورد دار پیست مکلارن سنا و مک وانن که هر دو با بالا بردن داون فورس تو پیست خوبن اما تو سرعت 340 تا هستن پشت سر این خود مکلارن میگه تمرکز ما بر دانفورس بود
تو سرعت مکلارن اسپیدتیل هیبریده 403 تا زده بز میخواد سوارش بشه باید 6 بار کج و کوله بشه اینجا با خودروی شهری طرفید اینا باید با 720 مقایسه کنید که مقابل این هیچی نیست
لامبو هیچی نزدیکش نداره و نداشته فراری هم که نداره
مکلارن هم خوب دکلیه بالابرید
وایپر در زمان خودش تمام پیستها را نابود کرد تو 13 تا پیست رکورد دار بود معلومه هر چی بیای جلو خودروها بهتر میشن
الان لامبو روئلتو 349 تا مکلارن دبیلیو وان 345 تا فراری هم که هنو نیومده پورشه هیچ وقت نمیتونه بالای 340 تا بزنه
JaMsHiD_R1988
۲۷ مهر ۱۴۰۳لمان و نوربرگرینگ برای همه مهمه نه فقط من . بعدش موقعی که اولویت آمریکایی ها و تمرکزشون روی پیست نیست ، پس مقایسه اونا هم با امثال مکلارن و پورشه و فراری هم کار درستی نیست . مقایسه یه ماشین که تمام تلاشش رو کرده برای نهایت سرعت و یه ماشین که داره نهایت خودشو میذاره برای تایم پیست اشتباهه
A.R.A.S.H
۲۵ مهر ۱۴۰۳شاید من امریکایی فن باشم ولی خوب
مکلارن ۴۰۰ تا رو رد کرده😐
بعد تو میگی اسمشو نیار خندم میگیره
اول برو اطلاعات رو بیشتر کن بعد نظر بده
بنز هم دقیق نمیدونم چه زمانی ولی یک ماشین ساخت ۷۰۰ تا رفت
پس اگه نمیدونی نظر نده😑
سوشیانت
۲۵ مهر ۱۴۰۳خودت داری میگی نمیدونی چه زمانی بعد اومدی بقیه رو نصیحت میکنی که مطالعه کنن😂
Nismo
۲۵ مهر ۱۴۰۳یانکی جان نیازی به آوانس دادن نیست. اروپایی هم سوپرکارهاشون هم هایپرکارهاشون خیلی وقته به سرعتهای بالا رسیدن
این چیزا واسه کوروت دست نیافتنی بوده واسه همین بابتش خوشحالید
Taha Ayoobi
۲۵ مهر ۱۴۰۳کوروت هیچ وقت هدفش سرعت نبوده.
https://www.pedal.ir/chevrolet/corvette-c4-callaway-sledgehammer/
اینم نوش جان
Nismo
۲۵ مهر ۱۴۰۳کوروتی که تیونیگ شده و از پلتفرم لوتوس استفاده میکنه چه جالب
Taha Ayoobi
۲۵ مهر ۱۴۰۳پس یعنی توانایی شو داشته.
شاسی لوتوس؟
JaMsHiD_R1988
۲۷ مهر ۱۴۰۳طاها جان موتور و سیستم تعلیق کوروت c4 کار لوتوس بوده
حسین دهمرد
۲۵ مهر ۱۴۰۳تو پیست شیب دار ۵۰ درجه؟ دیوار مرگه؟ خب چرا مثه بقیه تو یه جای صاف مثه فرودگاه یا آزادراه رکورد نمیزنین اگه انقدر به پایداریش مطمئنید؟
A.R.A.S.H
۲۵ مهر ۱۴۰۳ماشالله کورت
افرین دمش گرم
امیرحسین
۲۵ مهر ۱۴۰۳کوروت مورد علاقه خودم C4
حسن
۲۶ مهر ۱۴۰۳سلطان جاده های بی انتها کوروت
حسن
۲۶ مهر ۱۴۰۳کوروت C7 Zr1 بهترین خودروی دف عقب موتور جلوی تاریخ به همراه وایپر بود
الان داره شاهکار میکنه و بهترین خودروی موتور عقب را هم داره رونمایی میکنه
Taha Ayoobi
۲۶ مهر ۱۴۰۳👌