شورلت

کوروت ZR1 به سرعت 375 کیلومتر رسید، سریع‌ترین سوپراسپرت زیر یک میلیون دلار

کوروت ZR1 با دستیابی به سرعت ۳۷۵ کیلومتر بر ساعت در پیستی در آلمان، به سریع‌ترین سوپراسپرت زیر یک میلیون دلار جهان تبدیل شده است.

همه می‌دانیم که شورلت کوروت ZR1 جدید خودروی بسیار سریعی است و دلیل این سرعت، نیروگاه ۵.۵ لیتری V8 توئین توربو با ۱۰۶۴ اسب بخار قدرت است. هنگام معرفی، شورلت حداکثر سرعت تخمینی این خودرو را ۳۴۶ کیلومتر بر ساعت اعلام کرد ولی حالا کوروت ZR1 در یک آزمایش رسمی با اختلاف زیادی از این رقم فراتر رفته است. این رکورد در پیست آزمایش خودروی پرسرعت ATP در پاپنبورگ آلمان با «مارک رویس» رئیس جنرال موتورز پشت فرمان و یک مهندس در صندلی سرنشین ثبت شده است.

ZR1 با دنده شش و دور موتور روی ردلاین، در این پیست به سرعت ۳۷۵ کیلومتر بر ساعت رسیده و رکورد جدیدی را برای سوپرکارهای زیر یک میلیون دلار به ثبت رسانده است. این سرعت اما فقط یک بار به دست نیامده و به گفتهٔ شورلت، پنج مهندس توانستند در همان آزمایش به سرعت ۳۷۰ کیلومتر بر ساعت و بیشتر برسند. مهندس ارشد توسعهٔ کوروت ZR1 «کریس باربر» می‌گوید:

خودرو احساس ثبات دارد به‌گونه‌ای که اصلاً نشان نمی‌دهد با چنین سرعتی در حال حرکت است. فقط به نظر می‌رسد در بزرگراه با سرعت بالایی در حال حرکت هستید.

ZR1 موردبحث برای این رکوردشکنی از هیچ تجهیزات خاصی استفاده نکرده و خودرو به پکیج آیرودینامیک با اسپویلر معمولی، لاستیک‌های میشلین پایلوت اسپرت 4S و رینگ‌های آلومینیومی مجهز بوده است. همچنین مهندسان جنرال موتورز، کوروت را در حالت حداکثر سرعت قرار داده‌اند که سیستم کنترل شاسی را برای حداکثر سرعت بهینه می‌کند. پیست بیضی‌شکل مذکور، ۱۲.۲ کیلومتر طول دارد و شیب جانبی حدود ۵۰ درجه دارد. به گفتهٔ جنرال موتورز، هنگام حرکت با سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت در این پیست، احساس خواهید کرد که به‌صورت مستقیم در حال رانندگی هستید. کوروت ZR1 با رسیدن به سرعت ۳۷۵ کیلومتر بر ساعت، به سریع‌ترین خودروی تولیدی تاریخ جنرال موتورز تبدیل شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶۵ دیدگاه‌ها

  1. Mostafa

    ۲۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (49 ديدگاه)

    با یکم تیون قشنگ ۴۳۰ تا میره

    موافقم 44
    مخالفم 14
    1. علی جردن

      ۲۵ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (2102 ديدگاه)

      چرخاش از جا در میاد

      موافقم 10
      مخالفم 62
      1. علی Shelby

        ۲۵ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (582 ديدگاه)

        ولی اگه چینی بود در نمیرفت حتی اگر
        هافی لوبو
        یا
        جک جی ۳ بود

        موافقم 11
    2. mmd@

      ۲۵ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (362 ديدگاه)

      با۸ میلیارد تومان هیولای ۱۰۶۴ اسبی رو خرید🏆🏆🥇🥇🥇🇫🇷🇫🇷❤️‍🔥❤️‍🔥😈😈😈☠️☠️☠️☠️☠️

      موافقم 30
      مخالفم 1
    3. amirkhanzadeh

      ۲۵ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1032 ديدگاه)

      یک چیز رو متوجه نمیشم خودرو های دیگه تولیدی مثل amg 1 و مک لارن و بوگاتی کوینگزگو…. همه در جاده های بزرگراه به سرعت های بالا حالا نه حداکثر سرعتشون رسیدن فیلم هاشون تو یوتیوب هست
      ولی برای کوروت که خیلی وقته تولید شده حتما باید تو پیست زیر نظر خودشون به این سرعت دست پیدا می کرد ؟
      هر موقع توسط شخصی خارج از شرکت و نمونه استاندارد بدون دخالت شرکت تولید کننده مثل بقیه هایپر کار ها و سوپر کار ها به سرعت بالا رسید باید بیان حرف بزنند

      موافقم 20
      مخالفم 42
      1. سوشیانت

        ۲۵ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (3616 ديدگاه)

        این چیزی که شما ها میگین موقعی درسته که کسی بیاد حرفتون رو تایید کنه برای دیمون ۱۷۰ هم همین رو میگفتید ولی آخرش هیچ سایتی حرفتون رو تایید نکرد

        موافقم 9
        مخالفم 23
        1. amirkhanzadeh

          ۲۵ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (1032 ديدگاه)

          سایت ؟!!!
          تو دوباره مطلب رو بخون

          موافقم 7
          مخالفم 9
        2. سوشیانت

          ۲۵ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (3616 ديدگاه)

          راست میگی به سایت و سازمان ها نیست کامنت های اساتید مهمه

          موافقم 5
          مخالفم 4
      2. Lionheart

        ۲۵ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (423 ديدگاه)

        داداش میره1064اسب قدرت داره
        مورسیه لاگو اون زمان بایه موتور تنفس طبیعی 350 رو میرفت.

        موافقم 11
        مخالفم 10
      3. Taha Ayoobi

        ۲۵ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (4703 ديدگاه)

        چه ربطی داره مگه برا وان و بقیه ماشینا کس دیگه ای نشسته؟

        موافقم 9
        مخالفم 5
        1. amirkhanzadeh

          ۲۵ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (1032 ديدگاه)

          بله برو سرچ کن

          موافقم 6
          مخالفم 8
      4. B

        ۲۵ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (921 ديدگاه)

        خب مثلا اینطوری باشه که باید بگی amg1 و پکرش و فلان و بهمان رکورد پیستشون ارزش نداره چون زیر نظر کارخونه بوده !

        موافقم 4
        مخالفم 3
      5. حسن

        ۲۶ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (2136 ديدگاه)

        تمام رکوردهای پورشه لامبو و بنز وان در پیست نوربر زیر نظر کارخانه ی سازنده با رانندگی رانندگان اختصاصی خود کارخانه بدست اومدن یعنی همشون غیر قابل استنادن و شما هر روز ازشون به عنوان سند استفاده میکنید
        وجدانا المان فن بودن با این کامنتهای شاذ و دره پیتی این روزا دیگه یه نوع بیماری حساب میشه

        موافقم 12
        مخالفم 5
        1. Nismo

          ۲۶ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (1568 ديدگاه)

          اینکه کوروت نمیتونه تایم بزنه مشکل از خودشه
          گردن پیست و راننده و کارخانه ننداز
          خیلی راحت اعتراف کن که کوروت توانایی تایم زدن رو نداره چون ماشین ضعیفیه و مهندسی ای نداره
          تموم شد و رفت

          موافقم 2
          مخالفم 12
    4. JaMsHiD_R1988

      ۲۵ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (2992 ديدگاه)

      کوروت داره عملکرد باور نکردنی رو از خودش به جا می‌ذاره
      خیلی دوستش دارم

      موافقم 15
      مخالفم 2
  2. ehsan

    ۲۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (195 ديدگاه)

    آفرین داره کارشون

    موافقم 39
    مخالفم 5
  3. Nismo

    ۲۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1568 ديدگاه)

    ازش همین انتظار رو داشتم و میدونستم دست کم گرفته شده
    دم جی‌ام گرم که مهندسی و قدرت خودش رو بلاخره نشون داد
    تهدید جدی ای برای رقباست

    موافقم 39
    مخالفم 7
  4. Mr wrong

    ۲۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (348 ديدگاه)

    هیجان انگیره ،حد اکثر سرعت با یه ماشین واقعی حس خلوص داره نه با ترکیبی از سیم و برق

    موافقم 29
    مخالفم 3
  5. R@min

    ۲۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    اینکه رکورد گیری توسط رئیس جی ام که راننده حرفه ای هم نیست انجام شده خیلی جالبه البته ادای تویودا و جیم فارلی دراوردن که مدیرشونو عشق ماشین نشون بدن ولی واقعا حرکت باحال و غیر منتظره ای بود.

    پایداری ماشین فوق العاده بود اونم با لاستیک خیابونی !! به راحتی می تونن با راننده حرفه ای و تجهیزات بهتر برای فراتر از 400 هم اقدام کنن هر چند نیازی بهش نیست.

    فورد داری چیکار می کنی به خودت بیا !!!

    موافقم 41
    مخالفم 11
    1. Nismo

      ۲۵ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1568 ديدگاه)

      واقعا موندم چرا فورد هیچ اقدامی برای نسل جدید GT نمیکنه یه گوشه وایساده فقط داره نگاه میکنه

      موافقم 18
      مخالفم 4
      1. احمد

        ۲۵ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (3 ديدگاه)

        فورد چند روز پیش خواست رکورد بزنه اما نتونست. هرچند پدال پوشش نداد!
        https://carbuzz.com/ford-mustang-gtd-nurburgring-attempt-thwarted/

        موافقم 1
        مخالفم 7
        1. Amir Machine

          ۲۵ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (1287 ديدگاه)

          اگه همین لینکی که فرستادی رو لااقل یه تیکه از متنشو خونده بودی میدیدی که نوشته به دلیل تغییر شرایط آب و هوایی و وزش باد شدید تلاش برای رکورد زدن رو لغو کردن

          موافقم 13
          مخالفم 6
        2. احمد

          ۲۵ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (3 ديدگاه)

          این حرفا ایراد بنی اسراییلیه. شرایط اب و هوا هم خوب بود. اما کسی نمیخواد واقعیت رو باور کنه

          موافقم 5
          مخالفم 13
        3. Amir Machine

          ۲۵ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (1287 ديدگاه)

          آره تو اونجا بودی دیدی شرایط آب و هوایی خوب بوده
          نوربرگ رینگ خونه خاله نیست که هروقت هرکی عشقش کشید بره رکورد بزنه، باید از قبل رزرو کنی تا یه بازه زمانی محدود پیست رو برات خالی کنن و اگه به هر دلیلی نتونی تو اون زمان محدود رکورد بزنی باید ماه‌ها برای رزرو بعدی منظر بمونی

          موافقم 13
          مخالفم 6
  6. BMZ

    ۲۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (161 ديدگاه)

    بدون تعصب دمش گرم واقعا ، کارش خیلی درسته 👍🏻

    موافقم 27
    مخالفم 4
  7. علی جردن

    ۲۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2102 ديدگاه)

    این نسل از کوروت موتور وسط بنزینی در آینده ارزش کلکسیونی پیدا می کنه چون احتمال داره نسل های بعدی تمام الکتریکی یا هیبریدی باشن

    موافقم 29
    مخالفم 3
  8. amir

    ۲۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (3689 ديدگاه)

    کوروت نیازی به تعریف نداره همین اسمش خودش گویای همه چیز هست (کوروت) یه نماده یه افسانه!

    موافقم 35
    مخالفم 4
  9. nikan

    ۲۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (179 ديدگاه)

    سریع ترین ماشین زیر ۱ ملیون دلار با قیمت زیر ۲۰۰ هزار دلار
    بنازم دمتون گرم با همین سرعت به سمت نورمبرگ رینگ

    موافقم 28
    مخالفم 3
    1. amir

      ۲۵ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (3689 ديدگاه)

      دادگاه نورمبرگ منفجر شد
      حاجی نوربرگ رینگه

      موافقم 7
      مخالفم 5
      1. nikan

        ۲۵ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (179 ديدگاه)

        سخت نگیر اشتباه تایپی بود

        موافقم 6
        مخالفم 3
    2. حسن

      ۲۶ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (2136 ديدگاه)

      اگه اینا برچسب قیمت زیر 200 تا بزنن باید رئیس جی ام را وارونه به درخت اقاقیا تو ماسایی مارا اویزون کنن تا هم خارها و هم زرافه ها ترتیبش را بدن
      واقعا قیمت گذاری جی ام افتضاحه

      موافقم 5
      مخالفم 4
  10. Scuderia Ferrari

    ۲۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (4065 ديدگاه)

    اگه در حالت استوک این رکورد رو زده شاهکار کرده و باید یه دست مریزاد به مهندسین کوروت و یه تبریک به طرفداران دوآتشه شورولت بگم 👏👏

    موافقم 45
    مخالفم 4
  11. شلبی

    ۲۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (704 ديدگاه)

    از اولم میشد حدس زد توان این موتور بیشتر از سرعت اعلامی است، جنرال موتورز روزای خوبی رو سپری میکنه سهام و سود تقسیمیش هم همینو میگه

    موافقم 22
    مخالفم 3
  12. BlackWing

    ۲۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1321 ديدگاه)

    با همه احترامی که برای لامبورگینی ، فراری ، مکلارن و پورشه قائلم اما باید بگم ZR1 جفت پا رفت تو صورت این کمپانی ها

    موافقم 43
    مخالفم 22
    1. Taha Ayoobi

      ۲۵ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (4703 ديدگاه)

      مثل کیک😂

      موافقم 22
      مخالفم 15
    2. علی جردن

      ۲۵ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (2102 ديدگاه)

      با احترام هیچی از ماشین سر در نمیاری
      کوروت ماشین کارگر هاست

      موافقم 13
      مخالفم 55
      1. Ali

        ۲۵ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (160 ديدگاه)

        ماشین کارگراست؟😂😂
        منظورت از کارگر فضانورداست دیگه نه؟

        موافقم 40
        مخالفم 8
        1. علی جردن

          ۲۵ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (2102 ديدگاه)

          چیزی که تو برنامه تاپ گفتنو گفتم تو البته بماند تو ایران تارا ماشین پولدارا حساب میشه اونا معیارهای اروپا و آمریکا گفتن

          موافقم 12
          مخالفم 26
      2. مردیم از خوشی

        ۲۵ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (1460 ديدگاه)

        🖕

        موافقم 17
        مخالفم 9
      3. BlackWing

        ۲۵ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (1321 ديدگاه)

        فشار نخور علی چینی 😂

        موافقم 35
        مخالفم 10
      4. B

        ۲۵ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (921 ديدگاه)

        کدوم کارگر ماشین صدو چند هزار دلاری داره ؟ ماشین کارگرا میشه کرولا و الانترا و اینجور چیزا اتفاقا یدون کوروت استینگری ۷۰ هزار تایی داشته باشه نصف بیشتر مردم میگن واو

        موافقم 16
        مخالفم 2
        1. علی جردن

          ۲۵ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (2102 ديدگاه)

          تو آمریکا هیچکس به ماسل کار (موستانگ & کامارو & چلنجر) واو نمی گه و تو برنامه تاپ گیر هم مجری گفت که ماسل کارها ماشین کارگرهاست کوروت هم یه ذره از ماسل کارها جینقلی مستون تره وگرنه همون آمریکایی ارزون هست که اکثر قشرهای کارگری می تونن راحت بخرن…
          با دستمزد ماهانه ۱۰ هزار دلار در عرض ۷ ماه یا کمتر از یکسال یک کارگر آمریکایی می تونه ازین ماشینا بخره…
          البته واسه ایرانی کوییک هم گرون قیمت محسوب میشه چون با ریال کار می کنیم و با دلار خرید می کنیم

          موافقم 10
          مخالفم 28
        2. Taha Ayoobi

          ۲۵ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (4703 ديدگاه)

          علی جردن چلنجر دیمنی که 100 هزار تا قیمت داره رو کدوم کارگری میتونه بخره؟

          موافقم 6
          مخالفم 5
        3. B

          ۲۵ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (921 ديدگاه)

          دکتر درآمد ده هزار دلار در ماه رو مهندسان در آمریکا دارن کارگرا میانگین درآمد سالانشون ۳۳ هزار دلاره
          حالا مالیات و بیمه و اجاره خونه و اینا بماند با کدوم پول ماشین ۱۰۰ هزارتایی میخواد بخره ؟

          موافقم 5
          مخالفم 1
        4. Ali

          ۲۵ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (160 ديدگاه)

          علی جردن عزیز جای دوری نرو من یک قسمت از گرند تور رو مثال میزنم که داشتن راجب ارزون بودن خودروهای آمریکایی حرف میزدنو اینو یک مشکل میدونستن.
          از این گذشته چرا شما یجور میگی ماشین کارگراس که انگار چیزه بدیه.
          فعلا از ماشین سرمایه دارای شما جلوتره پس حرفی توش نیست.

          موافقم 4
          مخالفم 1
      5. حسن

        ۲۶ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (2136 ديدگاه)

        در سال 2023 4 ملیون نفر از ملیونرهای دنیا به زیر دارایی یک ملیون دلار رفتن
        یعنی سال 2022 دنیا 63 ملیون نفر داشت که حداقل کل داراییهاشون یک ملیون دلار بود و در سال
        2022 این تعداد به 59 ملیون نفر کاهش پیدا کرد
        به نقل از بیزنس اینسایدر، هرم توزیع ثروت دنیا که توسط بانک کردیت سوییس ترسیم شده است در سال 2023 59 ملیون نفر در دنیا داراییهایی معادل یک ملیون دلار یا بیشتر دارند حالا از 8 ملیارد کم کن ببین چند نفرن
        50 درصد کل ثروت دنیا دست 33 ملیون نفر از همین 59 ملیون نفر است
        افرادی که ثروتی بالغ بر 100 هزار دلار داشتند 5 درصد از جمعیت بزرگسالان جهان را تشکیل می دادند.
        بقیه زیر صد هزار دلار پول و سرمایه و دارایی دارن
        کلا خودروهای بالای 400 هزار دلار برای شو و نمایش و تجارت تولید میشن
        بیشتر از نصف این افراد حتی نگاه به ماشین نمیکنن 488 هزار تاش تو ژاپنن نود درصدشون سنچوری ماشین کادرشونه از این 59 ملیون بیشتر از نصفشون خودشون رانندگی نمیکنن میتونی زندگی و تراز ثروتمندان را بخونی
        شما ها مغزتون بر اساس تصورات توهمی کار میکنه

        موافقم 8
        مخالفم 3
    3. JDM سابق

      ۲۵ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (788 ديدگاه)

      داداش جنجالیش نکن خودم کوروت دوست دارم
      بذار لذت ببریم

      موافقم 14
      مخالفم 2
    4. دانیال_Surrey،England

      ۲۵ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (2862 ديدگاه)

      البته این کمپانی هایی که نام بردی مثل مک لارن خیلی وقت پیش از این رکورد عبور کرده بودن.
      رکورد سرعت برای کمپانی های نام برده چندان اهمیت نداره.
      این رکوردی هم که زدن بیشتر خودشون رو مسخره کردن.
      نمیفهمم zr1 و تیم مهندسینش چرا باید به جای شکستن رکورد نوربرگ رینگ بیان صرفا یه رکورد بی اهمیت رو بشکنن.
      یعنی چی ثبت رکورد تاپ اسپید ماشین زیر یک میلیون دلار؟!!
      من خودم خیلی منتظر نسل جدید zr1 بودم و الان میتونم بگم ظاهرا تمام پتانسیل تیم مهندسی کوروت رو به خاطر خرج نکردن جی ام بر باد دادن.

      موافقم 21
      مخالفم 24
      1. BlackWing

        ۲۵ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (1321 ديدگاه)

        تمامی رقبای کوروت چه تمراریو و روئلتو ، چه مکلارن 750S و حتی سنا ، پایین تر این قرار میگیرن ، حالا خودتو بکش از دیوار پرت کن پایین ، خوشحال میشم

        موافقم 23
        مخالفم 26
        1. حمیدرضا

          ۲۵ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (322 ديدگاه)

          اقای جفت پا کیک نژاد بچه های جی ام رکورد ۳۸۶ کیلومتر سی سال پیش مکلارن رو هنوز نزدن که.

          موافقم 19
          مخالفم 15
        2. Nismo

          ۲۵ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (1568 ديدگاه)

          بلک وینگ: واسه اینکه به این رکورد برسن از دانفورس زدن و فاصله بین ضرایب گیربکس رو بیشتر کردن
          بوگاتی 10 سال پیش با همین قدرت 400 تا رفت
          تا همین جایی هم که اومدن و zr1 و zora رو توسعه دادن دوتا فراری sf خریدن
          واسه توسعه z06 هم که 458 رو خریدن
          کلی هم از لامبورگینی و مکلارن تقلید کردن
          حالا بگو کی پایین تره

          موافقم 11
          مخالفم 10
        3. سوشیانت

          ۲۵ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (3616 ديدگاه)

          مکلارن به لطف انجین بی ام و به این سرعت رسید فراری و لامبو هم که نه تنها هیچ مدل درون سوزی ندارن که حریف zr1 بشه بلکه برای هیبرید ها هم موتور هاشون رو هم از یاسا گرفتن همه اینا نشون میده که شورولت یه لول از اونا بالاتره

          موافقم 9
          مخالفم 13
        4. حمیدرضا

          ۲۵ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (322 ديدگاه)

          سوشی جون همین که مهندسای مک‌لارن اروپایی با موتور تنفس طبیعی اروپایی 618 اسبی تونستن سی سال پیش این رکورد رو بزنن که سی سال بعد امریکایی ها با موتور ایتالیایی تویین توربو 1064 اسبی نتونستن رکورد رو بزنن جای تحسین و تحقیر داره 🤪

          موافقم 14
          مخالفم 10
        5. سوشیانت

          ۲۵ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (3616 ديدگاه)

          خود ایتالیایی ها هم از موتور شورولت استفاده میکنن
          منم بلدم بدون مدرک کامنت فضایی بدم مثل شما😁

          موافقم 7
          مخالفم 9
        6. Nismo

          ۲۵ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (1568 ديدگاه)

          سوشیانت: تو که بچه ای و چیزی نمیدونی جواب من به بزرگترت بود
          مکلارن و بی ام و دوتا شرکت اروپایی هستن که با هم شراکت داشتن. ولی فراری و شورلت مگه با هم شریک بودن که شورلت از انجین 458 استفاده کرد؟ دوما قوانین اروپا اجازه نمیده حجم موتور رو از یه حدی (4 لیتر بالاتر ببرن) بنابراین مجبورن از موتورهای الکتریکی استفاده کنن. یاسا یه شرکت انگلیسیه که کارش ساخت موتور الکتریکی هست و سفارش میگیره.
          ولی در کل همینکه شورلت از فراری و مکلارن و پورشه و لامبورگینی کپی کرده و ترمزهاش هم از برمبو گرفته یعنی یه لول نه بلکه ده لول از اونا پایین تره.

          موافقم 14
          مخالفم 8
        7. Taha Ayoobi

          ۲۵ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (4703 ديدگاه)

          نیسمو خیلی داری پرت میگی، اینکه ترمز هاش برمبوعه چه ربطی داره، میخوای لاستیک هاش که میشلنه رو هم بگو؟

          میشه بگی کی گفته از لامبورگینی و پورشه و مک‌لارن و فراری کپی کرده؟

          2 هفته اس منتظرم ولی نتونستی یه لینک بیاری که ثابت کنه.
          همه اش حرف…

          موافقم 4
          مخالفم 3
        8. سوشیانت

          ۲۵ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (3616 ديدگاه)

          کار لاور تو که معلومه سنت دو رقمی هم نشده چون بعد فرستادن لینک لینکلن اسمت رو عوض کردی در ضمن تو اصن نمیدونستی داستان مک لارن و پورشه چیه اینو از اون لینکی که من فرستادم دیدی و تو اون لینک هیچ حرفی از کپی نزده بود پس اگر مدرک داری یه لینک بفرست که توش کامل نوشته شده باشه که شورولت از اون سه شرکت کپی کرده در ضمن اگر قرار باشه ترمز معیار باشه پس باید بگم که همین موتور ۱۲ سیلندر و سیستم توربوشارژ ایده آمریکایی ها بود

          موافقم 3
          مخالفم 3
        9. BlackWing

          ۲۵ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (1321 ديدگاه)

          Nismo :
          در هر صورت این ماشین بج شورولت رو کاپوتش خورده و فعلاً بهترین ماشین کاملاً بنزینی هست که میشه پیدا کرد ، موتور این ماشین جای تقدیر داره چون خود شورولت فکر نمیکرد این خروجی و قدرت رو بتونن ازش بگیرن.

          تمامی رقبای ZR1 هم هیبریدی هستن و باز به زور ۹۰۰ اسب رو رد میکنن و این پرفورمنس رو با قیمت چند برابری ارائه نمیدن

          موافقم 7
          مخالفم 9
        10. Nismo

          ۲۵ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (1568 ديدگاه)

          خطاب به طاها و سوشیانت دوتا بچه که در اصل جفتتون یه نفرید چون هرچی اون یکی بگه دومی تایید میکنه

          طاها: وقتی رفیقت میاد میگه چرا فراری رفته از یاسا موتور سفارش داده منم میگم پس چرا کوروت از برمبو ترمز سفارش داده
          لینک رو هم برات فرستادم ولی متاسفانه تعصبت نذاشت متوجه بشی و به حماقت خودتون ادامه دادید

          سوشیانت: اولا اینکه من اسمم رو عوض کردم به شما هیچ ربطی نداره، حداقل نرفتم اکانت فیک بسازم و تو نظرسنجی ها شرکت کنم. داستان لینکلن چینی هم جای خودش باقیه و هیچی عوض نشده با مدرک هم ثابت کردم. این داستانهایی رو هم که میگی نمیدونی رو من خودم نوشتم شما برو یه فکری به حال خودت بکن که هر لینکی از هر سایت در پیتی میبینی باور میکنی
          اگرم میخوای فلش بک بزنی که باید بگی کل خودروسازی جهان باید جلوی بنز زانو بزنن چون اولین خودرو رو اختراع کرد و بقیه ازش کپی کردن

          موافقم 3
          مخالفم 6
        11. سوشیانت

          ۲۵ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (3616 ديدگاه)

          راست میگی کار لاور اون تو نبودی که میگفتی لینکلن رو چینی ها طراحی کردن تو دو تا لینک هات نوشته بود چانگان فقط مونتاژ میکنه و پلتفرمش فورد اسکیپ هست و طراحیش هم کار فورده😂 ۱۱۷ سال قبل از بنز اولین ماشین ساخته شد در ضمن همون موقع هم بهت گفتم تو لینکی که فرستادی حرفی از کپی نزده حالا هی حرف خودت رو بزن

          موافقم 3
          مخالفم 1
        12. Taha Ayoobi

          ۲۵ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (4703 ديدگاه)

          یعنی دوست دارم بدونم یه نفر چجوری میتونه دوتا اکانت بالای 3000 تا کامنت رو همزمان اداره کنه؟
          هیچ دو اکانتی که برای 1 نفرن همزمان نمیان.
          بحث اکانت فیک باشه که (👊) سلام داره خدمتتون.

          کارلاور کوتاه بیا، میدونم قصدت مقابله با متعصب هاس، ولی مشکل اینجاس که وقتی میای به من و سوشی ایراد میگیری، اینو نمیبینی که ما خودمون داریم جلو یه متعصب دیگه وای میسیم.
          کلا هرکی هرچی بگه میای خلافش رو میگی به اسم مقابله با متعصب.
          تو روند کامت های این پست هم مشخصه داری دور میگیری، یه ذره آروم تر، اتفاقی نیوفتاده.

          موافقم 1
          مخالفم 2
        13. Nismo

          ۲۵ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (1568 ديدگاه)

          طاها: کامنت من رو بالاتر میتونی ببینی که از این ماشین تعریف کردم و هزار بار دیگه که اینکارو کردم
          ولی متاسفانه مثل همیشه شماها اومدید و بحث رو کشوندید به بی راهه من هم مجبور شدم جواب بدم
          گفتم که تا زمانی که رفتارهای متعصبانه وجود داشته باشه من هم ادامه میدم هر موقع احترام گذاشتن سرتون شد
          اونوقت من هم کوتاه میام فرقی هم نداره طرف مقابل کی باشه میخواد چینی فن باشه کره ای فن باشه جی دی ام باز باشه یا المانی باز و امریکایی باز

          در رابطه با اون حرفت باید بگم ادمهای بیکار زیاد هستن که اینکارهارو بکنن مثلا ادمهایی که 24 ساعته دنبال لینک و کشف اعداد جدیدن

          موافقم 2
          مخالفم 2
      2. R@min

        ۲۵ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (2098 ديدگاه)

        آخر ویدیو زد unthinkable track performance coming soon که اشاره ب رکورد نوربرگرینگ هست.

        کارتارو همینجوری سوخت ندین کارت کپی و قیمت و بیمه و مصرف سوخت مهندسای لیگ دیگه استفاده کردن یه جور نشه دیگه چیزی نداشته باشین دستو بدین بره !!

        موافقم 11
        مخالفم 14
        1. احمد

          ۲۵ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (3 ديدگاه)

          اینکه از نیروی گریز از مرکز پیست زاویه دار کمک بگیری و فکر کنی پایداری بخاطر ماشینه این سطح سواد و مهندسی کوروت رو نشون میده.

          موافقم 10
          مخالفم 16
        2. R@min

          ۲۵ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (2098 ديدگاه)

          این مرکز تست برای همین کار ساخته شده و حداکثر سرعت تو مسیر مستقیم ثبت میشه و این ماشین با لاستیک خیابونی ثبت کرده مشخصه هیچی نمی دونی.

          موافقم 11
          مخالفم 12
        3. دانیال_Surrey،England

          ۲۵ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (2862 ديدگاه)

          ای کاش اینی که میگی باشه و صرفا این نباشه که برن تو یک پیست دیگه رکورد بزنن.
          سرنوشت رکورد z06 تو نوربرگ که معلوم نیست چی شد.

          موافقم 9
          مخالفم 9
        4. R@min

          ۲۵ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (2098 ديدگاه)

          Z06 تو ده تا پیست دیگه آبرو حیثیت نزاشت اونم ورژن تضعیف شده اروپاییش که توسط مجلات ثبت شده !!

          اونم میومدن خیلی راحت زیر ۶:۵۰ میزد. این رکورد تاپ اسپید هم اگر ویدیو ببینین دائما راجب پتانسیل موتور حرف میزنن نه دستیابی به این رکورد دم دستی با لاستیکی که ست کاملش هزار دلارم نیست‌.

          پتانسیل این ساختار نامحدوده و اینی که می بینیم با محدودیت قیمت گذاری هم درگیره.

          موافقم 12
          مخالفم 10
        5. Amir Machine

          ۲۵ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (1287 ديدگاه)

          حمیدرضا@
          عزیزم SSC آلتیمیت آئرو سال 2007 در دو جهت به میانگین سرعت 412 کیلومتر رسید و رکورد بوگاتی ویرون رو شکست، سال 2014 هم هنسی ونوم GT به 435 کیلومتر رسید و هردوی این رکوردها هم با موتورهای پوشراد جنرال موتورز ثبت شد!
          اول بفهم هدف از ساخت هر ماشینی چیه بعد در مورد رکورد سرعت و تحقیر و تحسین اظهار فضل کن

          موافقم 11
          مخالفم 8
        6. حمیدرضا

          ۲۶ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (322 ديدگاه)

          امیر جون عزیزم من و یکی دیگه داریم در مورد کوروت و مک لارن فابریک کارخانه صحبت مکنیم شما و ssc و هنسی که LS بشدت تیون شده روی پلت فرم های دیگه سوار کردن تا اون سرعت ها رو برن این وسط چی میگین رو نمیدونم.
          در ضمن اصل اول بحث کردن رعایت ادب هست وگرنه منم میتونم بخاطر چارتا تیکه فایبرگلاس همه چی بگم.

          موافقم 3
          مخالفم 2
        7. سوشیانت

          ۲۶ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (3616 ديدگاه)

          https://www.autoblog.com/news/john-hennessey-f5-interview-sema
          از همون اولی که طراحی این موتور شروع شده بود گفته شده بود که بر خلاف ونوم gt بر اساس ls نیست

          موافقم 2
          مخالفم 1
        8. Nismo

          ۲۶ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (1568 ديدگاه)

          سوشیانت: توی این لینک از خود پدال هست نوشته شده موتور ls هست
          https://www.pedal.ir/american/%D9%82%D8%AF%D8%B1%D8%AA-%D9%87%D9%86%D8%B3%DB%8C-%D9%88%D9%86%D9%88%D9%85-f5/

          موافقم 2
          مخالفم 2
        9. حمیدرضا

          ۲۶ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (322 ديدگاه)

          این مگه موتور f5 نیست؟ این کاملا ی LS تیون شده هست.
          https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2019/10/Hennessey-Venom-F5-Engine-2.jpg

          موافقم 2
          مخالفم 2
        10. سوشیانت

          ۲۶ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (3616 ديدگاه)

          اول اینکه این لینکی که من فرستادم خود هنسی اومده گفته موتورشون بر اساس ال اس نیست و اتو بلاگ هم تایید کرده دوم اگر معیار جزئیات و اطلاعات موتور باشه
          https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.enginelabs.com/news/hennessey-performance-introduces-1817-horsepower-twin-turbo-v8/&ved=2ahUKEwinlZzT55WJAxUQ7AIHHQdZDwkQFnoECBYQAQ&usg=AOvVaw2lsl2zIPz8WznkcfONq9IF
          هیچ سایتی مثل این نمیتونید پیدا کنید که تمام قطعات و اطلاعات موتور رو گفته باشه اینجا هم نوشته یه موتور کاملا جدیده

          موافقم 2
          مخالفم 2
        11. حمیدرضا

          ۲۶ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (322 ديدگاه)

          سوشیانت یبار توی عمرت حرف سایتها و تعصبتو بزار کنار و برو خودت عکسای این دوتا موتور رو نگاه کن ببین کاملا شبیه هم هستن. اگه کاملا جدید هست نباید ساختارشون و شکلشون یکی باشه درسته؟

          موافقم 2
          مخالفم 2
        12. سوشیانت

          ۲۷ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (3616 ديدگاه)

          خب پس با این منطق بیایم بگیم الان هر چی ماشین ۸ سیلندره همه کپی از هم هستن!

        13. حمیدرضا

          ۲۹ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (322 ديدگاه)

          نه همه ۸ سیلندرها کپی هم نیستن اروپایی ها و ژاپنی ها ساختار dohc دارن و کاملا متفاوتناز امریکایی ها. حتی موتورهای همی کرایسلر با وجود اینکه مثل خانواده LS دارای ساختار ohv هستن ولی در ظاهر و باطن کاملا متفاوت هستن. اگر موتور f5 ی موتور کاملا جدید هست پس به هیچ موتوری نباید شباهت داشته باشه ولی کاملا شبیه خانواده LS هست توی عکس ها هم این شباهت کاملا مشخص هست.

    5. amir

      ۲۵ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (3689 ديدگاه)

      با تمام اخترامی که برای اسطوره ای مثل کوروت قائلم فعلا صبر کن مدلای جدید ماشیناشونو بدن

      موافقم 5
      مخالفم 5
    6. Absurd Hero

      ۲۵ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (309 ديدگاه)

      اما قبل اینکه با پا بره تو صورت فراری، کفشای فراری رو پوشید

      موافقم 3
      مخالفم 4
  13. Ali.d

    ۲۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حالا باز بیاید بگید اسب بخار آمریکایی فلان و دروغ و ازین حرفای …
    دمشون گرم
    دهن همه رو از همه لحاظ بستن
    حرفی واسه گفتن نذاشتن

    عشق است ماشین آمریکایی
    ارزون،قوی و داش مشتی،با کمترین پول بیشترین حال،به یاد موندنی مثل همه تولید های قبلی
    😍😍😍😍😍

    موافقم 21
    مخالفم 8
    1. Ali

      ۲۵ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (160 ديدگاه)

      اسب بخار آمریکایی بخاطر وزن بالای خودرو ها و کمبود تکنولوژی در ماسل کارا اسمش بد در رفته
      اگرنه شما رول ریس gt500 رو با یک اونتادور رو ببینی اونجا اسب بخار و گشتاور فراوون خودشو نشون میده.

      موافقم 13
      مخالفم 7
      1. سوشیانت

        ۲۵ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (3616 ديدگاه)

        ماسل کار ها اگر تکنولوژیشون پایینه پس چرا رکورد شتاب رو در اختیار دارن؟

        موافقم 7
        مخالفم 8
        1. Nismo

          ۲۵ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (1568 ديدگاه)

          کدوم رکورد شتاب رو در اختیار دارن؟ تکنولوژیک ترین و مهندسی شده ترین ماسل کاری که gt500 هست 3.3 میزنه با تاپ اسپید 290

          موافقم 6
          مخالفم 6
        2. سوشیانت

          ۲۵ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (3616 ديدگاه)

          دوج دیمون ۱۷۰ با شتاب ۱.۶۶ سلام رسوند

          موافقم 6
          مخالفم 6
        3. Taha Ayoobi

          ۲۵ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (4703 ديدگاه)

          نه خیر نیسمو جون،

          سریع ترین دیمن 170 که از روی فشار نادیده میگیریش با شتاب 1.66 که از برقی ها هم بالاتره.
          اگه تکنولوژی هاشم نمیدونی بهتره چندتا مقاله بخونی راجبش تا بفهمی چه تکنولوژی های مربوط با درگ توش کار شده.

          موافقم 3
          مخالفم 6
        4. راستگو

          ۲۵ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (182 ديدگاه)

          در اختیار ندارن شما بزور داری تو اختیارشون میکنی

          موافقم 7
          مخالفم 4
        5. Nismo

          ۲۵ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (1568 ديدگاه)

          کدوم جوج دیمن؟ همونی که باید لاستیک مخصوص و دو لیتر چسب رازی و سوخت اتم و پیست درگ و آب هوای خوب باشه تا شاید به زور با هزار بدبختی شتابش بیاد زیر 3؟

          موافقم 11
          مخالفم 8
        6. R

          ۲۵ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (1218 ديدگاه)

          سوشیانت خیلی بچه ای اسمتم مسخرس حرفاتم مسخره مثل بچه ها یه حرف انداختی تو ذهنت بی دلیل بی منطق هی تکرارش میکنی چیزی که تو خیالاتت میگذره و حقیقتو نمیخوای باور کنی چون تصوراتت بهم میریزه با شکست نمیتونی روبرو بشی میخوای تو ذهنت اون اطلاعات غلط بمونه و باهاش کیف کنی ولی نمیتونی واقعیتو کتمان کنی یه روز میفهمی اینارو ولی فعلا سنت قد نمیده

          موافقم 4
          مخالفم 5
        7. Taha Ayoobi

          ۲۵ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (4703 ديدگاه)

          عه سوشی، اکانت R برگشت😂

          موافقم 2
          مخالفم 2
        8. سوشیانت

          ۲۵ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (3616 ديدگاه)

          در جواب به کاربر R
          به جرعت میتونم بگم خودت سنت رو لو دادی چون مسخره کردن اسم بقیه کار یه آدم بالغ و با فهم نیست

          موافقم 4
          مخالفم 3
        9. سوشیانت

          ۲۵ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (3616 ديدگاه)

          نه کار لاور
          آقا قورباغه با شتاب ۵ ثانیه خوبه😂

          موافقم 4
          مخالفم 4
        10. Nismo

          ۲۵ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (1568 ديدگاه)

          اصلا برام مهم نیست شتابش 5 ثانیه باشه یا 50 ثانیه تویی که سر یه دهم یه صدم فشار میخوری
          حداقل اون قورباغه خودش پلتفرم میسازه نمیاد از مرسدس گدایی کنه😄

          موافقم 3
          مخالفم 6
        11. Taha Ayoobi

          ۲۵ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (4703 ديدگاه)

          ای جانم😥

          فرق گدایی با جوین ونچر رو نمیدونی.

          موافقم 5
          مخالفم 3
        12. Nismo

          ۲۵ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (1568 ديدگاه)

          مثل جوینت ونچری که با چین تشکیل دادن درسته؟ حداقل گدایی کردن از مرسدس شرف داشت
          چین اخه؟ بیچاره ها

          موافقم 4
          مخالفم 5
        13. Taha Ayoobi

          ۲۵ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (4703 ديدگاه)

          خود مرسدس هم با چین جوین ونچر داره.

          موافقم 6
          مخالفم 1
        14. سوشیانت

          ۲۶ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (3616 ديدگاه)

          راست میگی بنز که نمیاد گدایی کنه و اصلا نیومده از پلتفرم wk2 استفاده کنه😂

  14. Kiarash

    ۲۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (697 ديدگاه)

    عالی

    موافقم 10
    مخالفم 5
  15. hosen

    ۲۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (926 ديدگاه)

    بنازم کوروت
    کلا این نسل کوروت به معنای واقعی کلمه ترکوند.

    موافقم 13
    مخالفم 5
  16. Taha Ayoobi

    ۲۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (4703 ديدگاه)

    ای جانم

    موافقم 12
    مخالفم 6
  17. علی منصوری

    ۲۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (450 ديدگاه)

    کوروت دوست داشتنی
    و اینکه چه پیست جالبی بوده ، قشنگ ماشین ب چالش میکشونه،

    موافقم 7
    مخالفم 3
  18. JDM سابق

    ۲۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (788 ديدگاه)

    با لاستیک 4S هم اینکارو کردن که Rolling Resistance کمتر بشه
    وجود مارک رویس پشت فرمون با اون قد و هیکل صدو پنجاه کیلو به وزن ماشین اضافه میکنه 😅 ‌

    موافقم 12
    مخالفم 6
  19. حمیدرضا

    ۲۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (322 ديدگاه)

    تبریک به همه خودرو دوست ها و امریکایی باز ها بجز اونایی که همه میدونن.
    بگذریم
    دمشون گرم عالی بود👌👌
    اینکه رئیس رو نشوندن پشت فرمون خیلی جالب بود😁👌

    موافقم 8
    مخالفم 7
    1. علی جردن

      ۲۵ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (2102 ديدگاه)

      قدیما پادشاها همراه سربازا به میدان جنگ می رفتن الان پادشاها توی کاخ میشنن و سربازهای بی گناهو می فرستم میدون جنگ. رئیس هم نباید بشینه پشت میز باید بیاد لب خط و از نزدیک لمس کنه شرکتشون چی ساخته

      موافقم 11
      مخالفم 3
  20. amirboss

    ۲۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (795 ديدگاه)

    با اعلام بی طرفی میگم که ارزش کوروت خیلی بیشتر از مبلغی هست که کمپانی براش تعیین کرده.
    یه خودرو با طراحی جسورانه و قوای فنی و پرفورمنس بی نقص.
    تنها خودرویی که نبودش واقعا تو آمریکا حس میشه وایپر هست💔

    موافقم 13
    مخالفم 5
  21. Siyavash

    ۲۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (896 ديدگاه)

    خدایش با آمریکایی زیاد حال نمیکنم ولی این کوروت راهشو داره درست میره. عالی عالی عالی

    موافقم 9
    مخالفم 3
  22. سهیل گل آزاد

    ۲۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (85 ديدگاه)

    از همون موقعی که معرفی شد دور از انتظار نبود که همچین گولاخی باشه با اون پرفورمنس و قوای فنی فوق العاده اش دم جی ام گرم بابت همچین شاهکاری البته خب درسته که میگن زیر ۲۰۰ هزار دلار پولشه ولی خب این قیمتیه که خود کمپانی گفته صد درصد تو مارکت حداقل قیمتش بالای دو برابر اعلامی کمپانی میشه البته خب بازم میارزه بابت همچین شاهکاری

    موافقم 4
    مخالفم 2
  23. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1600 ديدگاه)

    خوشم اومد دمش گرم

    موافقم 5
    مخالفم 2
  24. 🏆Lamborghini🏆

    ۲۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (196 ديدگاه)

    جانشین لافراری و پورشه ۹۱۸و مک‌لارن p1 این کوروت رو نابود میکنن چه در پیست چه در درگ
    نابودیش خیلی نزدیک

    موافقم 11
    مخالفم 13
    1. Taha Ayoobi

      ۲۵ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (4703 ديدگاه)

      آره، با موتور برقی و هیبریدی.

      موافقم 3
      مخالفم 7
      1. Nismo

        ۲۵ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (1568 ديدگاه)

        طاها سر زورا که موتور برقی و هیبریدی داره ما هم شروع میکنیم به تمسخر کردن

        موافقم 4
        مخالفم 3
        1. Taha Ayoobi

          ۲۵ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (4703 ديدگاه)

          نیسمو، چرا خودتو میزنی به نفهمی.

          داره میگه ZR1 توسط این ماشینا نابود میشه، من میگم داری از ماشینای هیبریدی مایه میذاری، درونسوز چی داری.

          بحث اینکه موتور برقی خوبه یا بده نیست، مقایسه درونسوز و هیبریدیه.

          موافقم 3
          مخالفم 4
        2. Nismo

          ۲۵ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (1568 ديدگاه)

          توی که هیچی از قوانین خودروسازی نمیدونی خودتو زدی به نفهمی
          قوانین ماشین سازی توی اروپا و آمریکا با هم فرق دارن
          بخاطر قوانین سختگیرانه اروپا نمیتونن حجم موتور رو زیاد بالا ببرن بنابراین مجبورن از موتورهای الکتریکی استفاده کنن تا هم به پرفورمنس موردنظر دست پیدا کنن و هم قوانین رو پاس کنن
          ضمنا کوروت زورا هم آشغاله چون از موتور هیبریدی استفاده میکنه و درنسوز نیست طبق حرف خودت

          موافقم 5
          مخالفم 2
        3. سوشیانت

          ۲۵ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (3616 ديدگاه)

          اتفاقا کسایی که میگن موتور برقی آشغاله یکیش تویی کار لاور بحث تسلا میشه میگی خوب نیست اون وقت موتور برقی برای اروپایی ها اشکال نداره، مقایسه هیبرید یا برقی با درون سوز اشتباهه خودت هم میدونی حجم موتور بالا نمیتونه با موتور برقی رقابت کنه ولی خب تا به الان که همین کوروت از هیبرید ها هم بهتر بوده

          موافقم 2
          مخالفم 2
        4. Taha Ayoobi

          ۲۵ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (4703 ديدگاه)

          مگه من میگم آشغاله؟

          میگم هیبریدی رو با درونسوز مقایسه نمیکنن.

          حسن هم یه‌بار گفت، تو گرامر زبان فارسی مشکل دارید.

          موافقم 3
          مخالفم 1
        5. Nismo

          ۲۵ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (1568 ديدگاه)

          ماشین تمام برقی رو میارن با بنزینی مقایسه میکنن اونوقت تو میگی هیبرید با درنسوز نباید مقایسه کرد
          این چیزا رو از کجات در میاری؟ کجا حکم شده که نمیشه مقایسه کرد؟
          حسن حرف مفت زیاد میزنه. من هم میگم شما آمریکن فنها کلا مشکل مغزی دارید

          موافقم 3
          مخالفم 9
        6. Nismo

          ۲۵ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (1568 ديدگاه)

          سوشیانت: تویی که فرق بین موتور برقی با ماشین برقی رو تشخیص نمیدی صحبتی نباید بکنی
          تسلا یه جاروبرقی سازی بیش نیست اونکه بحثش جداست. ولی کجا حکم شده مقایسه هیبرید با درنسوز اشتباهه؟ اینها همش حرفهای من دراوردی خودت هست. یه منبع موثق بیار من قبول میکنم.

          موافقم 1
          مخالفم 3
        7. Taha Ayoobi

          ۲۵ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (4703 ديدگاه)

          خداشاهده مت واتسون درگ میذاره بین دوتا ماشین که یه ذره اعداد و ارقامشون بالا پایینه، لقب شل مغز و بهش میدید،

          بعد الان میگی کی گفته برقی با بنزینی اشتباهه؟؟؟

          بابا دست وردارین.

          موافقم 2
          مخالفم 1
        8. Nismo

          ۲۵ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (1568 ديدگاه)

          طاها: کلا با چیزی به نام منطق آشنایی نداری فقط بحث رو میپیچونی
          کی اصلا اسم مش واتسون رو اورد؟ اصلا چه ربطی به این موضوع داره
          گفتم که اگه مدرک و حرف درست حسابی داری بیا بگو
          اگه نداری بیشتر از این خودتو ضایع نکن

          موافقم 1
          مخالفم 3
        9. Taha Ayoobi

          ۲۵ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (4703 ديدگاه)

          میگم وقتی مت واتسون وقتی میومد دوتا ماشین بنزینی که اعداد شون باهم اختلاف داشت رو مقایسه می‌کرد، همه ایراد میگرفتن، برقی و بنزینی دیگه هیچی!

          موافقم 1
          مخالفم 1
        10. سوشیانت

          ۲۶ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (3616 ديدگاه)

          کار لاور خودت فهمیدی چی گفتی؟😂 فرق بین ماشین برقی و موتور برقی رو نمیدونی؟!
          خب استاد ماشین برقی موتور برقی داره🤦‍♂️

      2. حسن

        ۲۶ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (2136 ديدگاه)

        طاها با این بحث نکن یه چیز کاملا ملموس و قابل فهم و روشن را نمیتونه هضم کنه یا درکش را نداره یا خودش را زده کوچه علی چپ پس شما هر چقد بحث کنی اخرش یه جواب چپ و چار دیگه نصیبت میشه کلا دارن سطح خودشون را کاملا نشون میدن به نظر من داری وقتت را تلف میکنی این اخرشم بد میفهمه

        موافقم 4
        مخالفم 3
        1. Nismo

          ۲۶ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (1568 ديدگاه)

          حسن جون هر موقع شما کپی کاری کوروت از فراری رو درک کردی و خودت رو نزدی به کوچه علی چپ و ماست مالی نکردی
          ما بی سوادها هم حرفهای شما رو درک میکنیم

        2. Taha Ayoobi

          ۲۶ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (4703 ديدگاه)

          @حسن

          👍

  25. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۲۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (354 ديدگاه)

    آمریکایها هر کاری انجام بدم این طرفداران اروپایی همزمان با حرص خوردن میگن بی ارزشه.همین الان معرفی کنید به ما از رقبای کوروت تو اروپا که توان رسیدن به سرعت ۳۶۰ کیلومتر داشته باشن.حتی آوانس میدم میگم تا هایپر کارتون هم قبوله.منطورم ساخت کمپانیهای پر تیراژ.خوب گندتون بنز وانه که اگر یک بار ۳۴۵ بره باید موتور عوض کنن براش.خواهشن مک‌لارن رو نگید که میخندم بهتون یارو بعد صد سال تازه یه موتور دادن براش ساختن که اسم خودش رو روش بزاره که اونم شک دارم.یادتون باشه این کوروت با دو سرنشین سنگین وزن رفت تو پیست یعنی راننده تنها باشه و مثلا وزن ۷۰ کیلو راحت به سرعت ۳۹۰ هم میرسه.خلاصه روزهای سختی در انتظارتونه.

    موافقم 9
    مخالفم 17
    1. مازیار

      ۲۵ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (3301 ديدگاه)

      آمریکایی‌ها هر کاری انجام بدن؟
      کدوم کار یانکی جون؟
      پیروزی تو لمان شصت سال قبل؟
      یا رسیدن به سرعت سی سال قبل؟ (البته نرسیدن درست‌تره)
      اگه رکورد نصف پیست‌های دنیا، نه یک پنجم اونها تو دستشون بود چی میشد؟

      یا دوست دیگه که از سر ذوق جفت پا پرید!!
      اونایی که تو مرز ۵۰۰ باهم کل‌کل دارن خاک چرخ فراری و پورشه و مک‌لارن نیستن اونوقت با ۳۷۵ جفت‌ پا تو صورتشون😄

      چرا کاری می‌کنید که “خالی بودن دستتون” دائما یادآوری بشه؟

      موافقم 11
      مخالفم 9
      1. یانکی من هم فرزند کسی هستم

        ۲۵ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (354 ديدگاه)

        چرا فکر میکنید آمریکاییها حتمن باید تو زمین اروپاییها بازی کنند.همین الان تعداد مقامهای مسابقات جنرال موتورز با کل تاریخ پوسیده اروپا برابری می‌کنه.مگه فقط مسابقه فرمول یکه نه رفیق قبل فرمول یک ایندی ۵۰۰ بوده و هست و خواهد بود مسابقات استقامتی و خوفناک نسکار رو داریم که حتی یک سازنده اروپایی توان حضور در اون رو ندارن چه برسه بخواد رقابت کنه.از طرفی این همه سکو و مقام قهرمانی فورد و جنرال موتورز رو تو لمانز نمیبینی خوبه همین تازگی کوروت قهرمان شد.یا مقامهای پر تعداد فورد تو فورمول یک به عنوان سازنده.لازمه بگم بیشتر از این سرعت رو کالاوی با کوروت ۴۰ الی ۵۰ سال پیش زده.فقط یک لحظه فکر کن شوی تمرکزش رو از ساخت انواع گوناگون خودرو برداره و فقط سوپر کار تولید بکنه آیا فراری به توان ۱۰ هم می‌تونه عددی باشه در مقابلش.

        موافقم 7
        مخالفم 12
        1. Scuderia Ferrari

          ۲۵ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (4065 ديدگاه)

          فراری به توان ۱۰۰ هم هیچوقت در مقابل کوروت عددی نبوده و نیست
          فراری همیشه با کلمات چرم و چوب به فکر تیغ زدن مردمه
          کلاً فراری طبل تو خالیه و داره بزرگنمایی میکنه
          ببخشید من اینا رو گفتم که کار شما دوستان آمریکایی فن راحت تر باشه برای حمله و تخریب فراری
          فقط یادتون باشه سال آینده کوروت ZR1 و Zora باید با طبل های توخالی فراری یعنی جانشین SF90 استراداله و هایپرکار جدید فراری رقابت کنن و انتظار میره راحت این الکی گرون ها رو شکست بدن !!

          موافقم 12
          مخالفم 3
        2. مازیار

          ۲۵ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (3301 ديدگاه)

          بله
          وای به روزی که شوی تمرکزش رو برداره
          برنمیداره اما اکه برمی‌داشت چی میشد😨

          زمین اروپایی ها دیگه کدومه برادرجان؟
          حد نهایی موتوراسپرت مشخصه حالا تو هر زمینی که باشه
          مگه فلان ماشینه که بهونه زمین و هوا داشته باشه؟

          موافقم 7
          مخالفم 1
      2. Taha Ayoobi

        ۲۵ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (4703 ديدگاه)

        مازیار از اون اروپایی فن هاس که حرصشو نشون نمیده.

        موافقم 5
        مخالفم 8
        1. مازیار

          ۲۵ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (3301 ديدگاه)

          طاها
          اگه به نظرت ۳۷۵ تو سال ۲۰۲۴ حرص داره
          پس دلم برا حرص خوردنات تو زمان‌های گذشته سوخت

          موافقم 10
          مخالفم 5
        2. Taha Ayoobi

          ۲۵ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (4703 ديدگاه)

          نه اون سرعت، کلا

          موافقم 1
          مخالفم 6
        3. مازیار

          ۲۵ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (3301 ديدگاه)

          پس اونایی که نمیتونن حرصشون رو نشون ندن یاد بگیرن😆

          موافقم 6
          مخالفم 1
        4. سوشیانت

          ۲۵ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (3616 ديدگاه)

          راست میگی مازیار ۳۷۵ تو ۲۰۲۴ چیزی نیست فقط sf90 با تاپ اسپید ۳۴۰ بالاست😂

          موافقم 3
          مخالفم 8
        5. Taha Ayoobi

          ۲۵ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (4703 ديدگاه)

          اون چیزی که یانکی گفت هم درست بود،

          همون پیروزی تو لماز 60 سال قبل هم یه جوری میگی انگار چیزی نبوده🤣

          موافقم 3
          مخالفم 6
        6. مازیار

          ۲۵ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (3301 ديدگاه)

          کسی نگفت چیزی نبود
          هرچی بود به اندازه خودش بود
          فورد تو رده‌بندی بالاتر از پژو و پائین‌تر از بنتلی و جگوار و آئودی و فراری و تویوتا و پورشه قرار داره
          نه بزرگ‌نمایی لازم داره و نه کوچک‌نمایی

          موافقم 4
          مخالفم 4
      3. JaMsHiD_R1988

        ۲۵ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (2992 ديدگاه)

        تاریخ پوسیده اروپا؟
        برای همینه که کادیلاک و کوروت خودشونو جر وا جر کردن برای مقام آوردن توی لمان؟
        برای همینه تا اسم 919 Evo و 968 C میاد همه سکوت میکنن؟
        برای همینه فورد داره خودشو توی رالی نابود می‌کنه تا بتونه به تویوتا برسه؟
        اگه تاریخش پوسیدس پس این چند تا برد فورد اونم توی شصت سال پیش توی لمان فرانسه رو هی تو چشم ما میکنید؟
        سی ساله قراره جی ام تمرکزشو از ساخت انواع گوناگون خودرو برداره تا توی ذهنیت آمریکن فن ها پوز فراری رو به خاک بشونه

        موافقم 5
        مخالفم 6
      4. حسن

        ۲۶ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (2136 ديدگاه)

        لمانز اصلا برا امریکاییها مهم نبود شرکت نمیکردن وقتی تصیم گرفتن بیان قهرمان شدن بعد هم که سالهای متمادی نیومدن چون هزینه بر بود
        شماها فقط براتون لمانز و نوربر مهمه در حالی که اصلا برا امریکا الویت نیست
        الان رکورد دار پیست مکلارن سنا و مک وانن که هر دو با بالا بردن داون فورس تو پیست خوبن اما تو سرعت 340 تا هستن پشت سر این خود مکلارن میگه تمرکز ما بر دانفورس بود

        تو سرعت مکلارن اسپیدتیل هیبریده 403 تا زده بز میخواد سوارش بشه باید 6 بار کج و کوله بشه اینجا با خودروی شهری طرفید اینا باید با 720 مقایسه کنید که مقابل این هیچی نیست
        لامبو هیچی نزدیکش نداره و نداشته فراری هم که نداره
        مکلارن هم خوب دکلیه بالابرید
        وایپر در زمان خودش تمام پیستها را نابود کرد تو 13 تا پیست رکورد دار بود معلومه هر چی بیای جلو خودروها بهتر میشن
        الان لامبو روئلتو 349 تا مکلارن دبیلیو وان 345 تا فراری هم که هنو نیومده پورشه هیچ وقت نمیتونه بالای 340 تا بزنه

        موافقم 2
        مخالفم 2
        1. JaMsHiD_R1988

          ۲۷ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (2992 ديدگاه)

          لمان و نوربرگرینگ برای همه مهمه نه فقط من . بعدش موقعی که اولویت آمریکایی ها و تمرکزشون روی پیست نیست ، پس مقایسه اونا هم با امثال مکلارن و پورشه و فراری هم کار درستی نیست . مقایسه یه ماشین که تمام تلاشش رو کرده برای نهایت سرعت و یه ماشین که داره نهایت خودشو می‌ذاره برای تایم پیست اشتباهه

    2. A.R.A.S.H

      ۲۵ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (421 ديدگاه)

      شاید من امریکایی فن باشم ولی خوب
      مکلارن ۴۰۰ تا رو رد کرده😐
      بعد تو میگی اسمشو نیار خندم میگیره
      اول برو اطلاعات رو بیشتر کن بعد نظر بده
      بنز هم دقیق نمیدونم چه زمانی ولی یک ماشین ساخت ۷۰۰ تا رفت
      پس اگه نمیدونی نظر نده😑

      موافقم 8
      مخالفم 4
      1. سوشیانت

        ۲۵ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (3616 ديدگاه)

        خودت داری میگی نمیدونی چه زمانی بعد اومدی بقیه رو نصیحت میکنی که مطالعه کنن😂

        موافقم 3
        مخالفم 7
    3. Nismo

      ۲۵ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1568 ديدگاه)

      یانکی جان نیازی به آوانس دادن نیست. اروپایی هم سوپرکارهاشون هم هایپرکارهاشون خیلی وقته به سرعتهای بالا رسیدن
      این چیزا واسه کوروت دست نیافتنی بوده واسه همین بابتش خوشحالید

      موافقم 7
      مخالفم 8
      1. Taha Ayoobi

        ۲۵ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (4703 ديدگاه)

        کوروت هیچ وقت هدفش سرعت نبوده.

        https://www.pedal.ir/chevrolet/corvette-c4-callaway-sledgehammer/
        اینم نوش جان

        موافقم 2
        مخالفم 4
        1. Nismo

          ۲۵ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (1568 ديدگاه)

          کوروتی که تیونیگ شده و از پلتفرم لوتوس استفاده میکنه چه جالب

          موافقم 3
          مخالفم 2
        2. Taha Ayoobi

          ۲۵ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (4703 ديدگاه)

          پس یعنی توانایی شو داشته.

          شاسی لوتوس؟

          موافقم 2
          مخالفم 2
        3. JaMsHiD_R1988

          ۲۷ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (2992 ديدگاه)

          طاها جان موتور و سیستم تعلیق کوروت c4 کار لوتوس بوده

  26. حسین دهمرد

    ۲۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2686 ديدگاه)

    تو پیست شیب دار ۵۰ درجه؟ دیوار مرگه؟ خب چرا مثه بقیه تو یه جای صاف مثه فرودگاه یا آزادراه رکورد نمیزنین اگه انقدر به پایداریش مطمئنید؟

    موافقم 6
    مخالفم 7
  27. A.R.A.S.H

    ۲۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (421 ديدگاه)

    ماشالله کورت
    افرین دمش گرم

    موافقم 4
    مخالفم 2
  28. امیرحسین

    ۲۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (241 ديدگاه)

    کوروت مورد علاقه خودم C4

    موافقم 3
    مخالفم 1
  29. حسن

    ۲۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2136 ديدگاه)

    سلطان جاده های بی انتها کوروت

    موافقم 2
    مخالفم 2
  30. حسن

    ۲۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2136 ديدگاه)

    کوروت C7 Zr1 بهترین خودروی دف عقب موتور جلوی تاریخ به همراه وایپر بود
    الان داره شاهکار میکنه و بهترین خودروی موتور عقب را هم داره رونمایی میکنه

    موافقم 2
    مخالفم 3
    1. Taha Ayoobi

      ۲۶ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (4703 ديدگاه)

      👌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا