در مسابقهٔ درگ ۴۰۰ متر، شورلت کوروت ZR1 با ۷۵۵ اسب بخار قدرت سریعتر خواهد بود یا مکلارن 720S با ۷۲۰ اسب بخار؟
این روزها شورلت با معرفی نسل جدید کوروت ZR1 جنجال بزرگی در دنیای سوپراسپرتها به راه انداخته است. این خودرو با پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 توئین توربویی که ۱۰۶۴ اسب بخار قدرت تولید میکند، یک هیولای مطلق به نظر میرسد. با معرفی ZR1 جدید اما نسل قبلی این خودرو یعنی C7 هم دوباره موردتوجه قرار گرفته است زیرا این ماشین هم در زمان خود سوپراسپرت بسیار سریع و توانمندی بود. ازاینرو، برای اینکه سرعت و پرفورمنس C7 ZR1 دوباره یادآوری شود، این خودرو در مسابقهٔ درگ در برابر یکی از سریعترین سوپراسپرتهای امروزی یعنی مکلارن 720S قرار گرفته است.
کوروت ZR1 قبلی به یک پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ مجهز بود که ۷۵۵ اسب بخار قدرت و ۹۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور که برخلاف کوروت C8 ZR1 در جلو قرار دارد و از نوع پوشراد است، نیروی خود را از طریق یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به چرخهای عقب منتقل میکند. در سمت دیگر، سوپرکار مکلارن هم از نسل قبلی محسوب میشود زیرا این خودرو هماکنون با مدل جدیدتر 750S جایگزین شده است. بااینحال، تفاوتهای بین 720S و 750S بسیار کمتر از کوروت C7 و C8 است و سوپرکار قدیمی مکلارن شباهت زیادی به نسخهٔ کنونی دارد. 720S از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو استفاده میکند که ۷۲۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد؛ بنابراین، درحالیکه قدرت دو خودرو تقریباً در یک سطح است، مکلارن حدود ۲۰۰ کیلوگرم وزن کمتری دارد که اختلاف چشمگیری بهحساب میآید.
در این ویدئو، کوروت ابتدا به مصاف یک کادیلاک CTS-V مشکیرنگ میرود. این خودرو نسل دوم CTS-V است که در حالت استاندارد به یک پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ با ۵۵۶ اسب بخار قدرت مجهز است اما ازآنجاییکه در این درگ پابهپای ZR1 پیش میرود، احتمالاً نمونهٔ حاضر در اینجا تیونینگ شده است. درهرحال، موضوع اصلی این ویدئو، رقابت ZR1 و 720S است یعنی زمانی که کوروت عملکرد شگفتانگیزی از خود نشان داد و با ثبت زمان ۹.۷۰ ثانیه، سوپرکار بریتانیایی که پس از ۹.۸۸ ثانیه به خط پایان رسید را مغلوب کرد. وقتی C7 ZR1 در ۴۰۰ متر تایم زیر ۱۰ ثانیه ثبت میکند، C8 ZR1 با قدرت بسیار بیشتر چه عملکردی خواهد داشت؟
مقایسه مشخصات فنی
مکلارن 720S | شورلت کوروت ZR1 | |
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو | ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ |
قدرت | ۷۲۰ اسب بخار | ۷۵۵ اسب بخار |
گشتاور | ۷۷۰ نیوتن متر | ۹۷۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته اتوماتیک |
وزن | ۱۴۲۵ کیلوگرم | ۱۶۱۵ کیلوگرم |
محور محرک | عقب | عقب |
قیمت | ۳۱۰,۵۰۰ دلار | ۱۲۴,۰۹۵ دلار |
net
۱۶ مرداد ۱۴۰۳این کوروت مدل سقف ثابت کاپوت جلو کشیده میشه شبیه ماشین شوتینگ بریک میشه و تقارن نداره با صندوق عقب ولی مدل روبازش که صندوق عقب کشیده میشه قشنگ میشه و در مدل روبازش صندوق عقب و کاپوت تقارن پیدا میکنه
SMS
۱۶ مرداد ۱۴۰۳کروت c7:مرز بین عضلانی و سوپر اسپرت
(Ali(chevynova
۱۶ مرداد ۱۴۰۳حالا بببن کوروتzr1 مدل ۶۹ با موتور ۴۲۷ تمام المینیومی و کاربرات هولی چه میکرده ۵۵ سال پیش
کوروت ثابت شده بود و هست
ماشینی که از ۱۹۵۳ تا الان بصورت مداوم تولید شده و همیشه تونسته در مقابله با گرونتر از خودش مثل الماس بدرخشه و ثابت کنه ساخت شرکتی هست که بیسکین ۶۶ با موتور ۴۲۷ رو ساخته
ایمپالا ۷۳ با موتور ۴۵۴ رو ساخته
گیربکس معرکه پاورگلاید رو ساخته
ماشالاه دلکو
ماشالاه کاربراتور
ماشالاه صدی ۲۵ سوزوندن
ماشالاه حجم موتور بالای ۶ لیتر و گشتاور ۵۰۰ نیوتنی
jdm
۱۶ مرداد ۱۴۰۳تو بخدا یچیزیت میشه یعنی نود درصد آمریکایی بازا همینن
(Ali(chevynova
۱۶ مرداد ۱۴۰۳چرا یچیزیم بشه؟
چون از قدرت بالای امریکاییهای ۶۰ سال پیش میگم فشاری میشی؟ خوب قوی بودن دیگه
تازه اینرو حساب کن همون زمان یه شول ss مدل 70 با موتور 454 ، قدرتش از یه فراری و لامبورگینی ۱۲ سیلندر بیشتر بوده
واقعیته و باید پذیرفت
(Ali(chevynova
۱۶ مرداد ۱۴۰۳ماشالاه کوروت
نشون نداد از نوادگان کوروتc2 مدل ۶۷ هست که با موتور ۴۲۷ کاربراتیش ۴۳۰ اسب قدرت تولید میکرد
کوروت سالهاست ثابت کرده که قدرت و پرفورمنس بالا با قیمت مناسب هم در دسترس هست ولازم نیست تولید محدود و صندلی چرمی باشه که بتونه خودی نشون بده
علی
۱۸ مرداد ۱۴۰۳ماشاالله بایرام ماشاالله یوسوف نکن عزیزم این کوروت تیونیک شده وگرنه حریف مکلارن نیس من همیشه از مک لارن بدم میاد و نگارنده اینو ننوشته و اینکه کوروت ماشین بسیار خوبی هست نیاز به ماشاالله پاشااله هم نداره
👊
۱۷ مرداد ۱۴۰۳این کوروت تیون شده بود وگرنه قبلا در پدال دقیقا درگ بین این دو خودرو داشتیم که مکلارن با فاصله زیادی کوروت رو مغلوب کرد . هم در درگ عادی هم رولینگ کاملا له شد
https://www.pedal.ir/chevrolet/درگ-شورلت-کوروت-zr1-مکلارن-720s/
سوشیانت
۱۷ مرداد ۱۴۰۳مک لارن بهتره بره خودش موتور طراحی کنه بعد راجب مقایسه ش با شورولت حرف میزنیم
علی
۱۸ مرداد ۱۴۰۳دقیقا همینطور هست این تیون شده و نگارنده از نوشتن این خودداری کرده. وگرنه همه میدونن حریف مک لارن نیس. با اینکه من طرف دار هیچ کدوم نیستم
مک لارن ماشینی توانمند تر از کورت هست همه میدونن
Taha Ayoobi
۱۶ مرداد ۱۴۰۳اون تابلو ها که بالا سر هر ماشین هست چیکار میکنه دقیقا؟
راستگو
۱۶ مرداد ۱۴۰۳عالی بود عجب هیجانی
کوروت تو اسفالت درگ خوب را میره
(Ali(chevynova
۱۶ مرداد ۱۴۰۳کوروت هم وزنش سنگین تره
هم قیمتش ارزون تر
اینها نشون از برتری مطلق کوروته
حسن
۱۶ مرداد ۱۴۰۳اسفالت درگ برای هر دوتا بود و هر دو دف عقب هستن و تاثیر برابر داره
کوروت تو پیست هم با اینکه سنگین تره حریف 720 بوده
پیست ویرجینیا
شورلت کوروت ZR1 تایم: ۲:۳۹.۵
مکلارن ۷۲۰S تایم: ۲:۳۹.۷
R@min
۱۶ مرداد ۱۴۰۳قطعا که کوروت تیون شده بود ولی تیون سبک، سوپرشارژر ایتون که در این مدل و شلبی GT500 یکسانه به راحتی با تغییر پولی سوپرشارژر و اینترکولر به تایم زیر ۱۰ میرسن، با اینحال درگ زیبایی بود.
Taha Ayoobi
۱۶ مرداد ۱۴۰۳منم حدس زدم تیون شده باشه به خاطر لاستیک عقبش
corvette
۱۶ مرداد ۱۴۰۳نسل c7 چقد داستان داشت تو نسخه های Zr1 و z06
خدارو شکر جی ام با توسعهc8 تمام اون داستان هارو حل کرد
سوشیانت
۱۶ مرداد ۱۴۰۳منظورت از داستان چیه؟! شتاب فوق العاده ۲.۸۵ یا قدرت ۷۷۲ اسبی یا حداکثر سرعت ۳۴۵ کیلومتر بر ساعتی که حتی فراتر از انتظارات شورولت بود
car lover
۱۶ مرداد ۱۴۰۳c7 zr1 که قوی ترین نسخه هست 755 اسب قدرت داره سوشیانت
سوشیانت
۱۷ مرداد ۱۴۰۳https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.thedrive.com/news/24062/gm-performance-intake-for-c7-corvette-offers-a-17-hp-boost&ved=2ahUKEwjFx5nQy-KHAxUO2wIHHUihGVcQFnoECEQQAQ&usg=AOvVaw2SzlTMEq7jOdNJ7n3Zoj-5
این لینک رو بخون کار لاور
car lover
۱۷ مرداد ۱۴۰۳چیز خاصی نبود تو لینک، به دارنده های ماشین پیشنهاد داده بودن بیان یه ورودی هوای جدید نصب کنن یکم قدرت بیشتر شه ولی در کل همون 755 اسب حسابه
R@min
۱۶ مرداد ۱۴۰۳به معنای واقعی تمام مدلاش بد بود هم موتور هم کبفبت ساخت
Amir Machine
۱۶ مرداد ۱۴۰۳Z06 رو میدونم مشکل داغ کردن داشت ولی مشکل استینگری و ZR1 چی بود؟
R@min
۱۶ مرداد ۱۴۰۳اگر تجربه از نزدیک داشته باشی می بینی بیش از حد بی کیفیته یه جاهایی از نسل ۶ هم بدتر کار شده.
ZR1 هم که قبلا راجب ایرادات صحبت کردیم.
Amir Machine
۱۶ مرداد ۱۴۰۳منظورم در مورد موتور بود چون نوشتی موتور تمام مدلاش بد بود
من شخصاً چیزی در مورد مشکلات موتوری استینگری و ZR1 نشنیدم
BlackWing
۱۶ مرداد ۱۴۰۳معلومه کوروت میزنه ، مشکل امریکاییا اینه که رو آسفالت معمولی نمیتونن قدرت رو کامل منتقل کنن اما تو پیست درگ راحت لوله اینا رو
BlackWing
۱۶ مرداد ۱۴۰۳لوله میکنه
Galant.VR4(JDM)
۱۶ مرداد ۱۴۰۳میتونن همون قدرتو ارائه بدن اما درگستر هاشون نه
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۶ مرداد ۱۴۰۳خوب من طرفدار آمریکایی بی منطق نیستم تایم کوروت مورد نظر تو شرایط ایده عالی همون ۱۰ حتی من میگم ۱۰.۲ هست اگر راننده اینجور حرفه ای باشه.ولی وقتی میگم درگ با اصالت یعنی این.البته کوروت فکر نکنم کار زیاده کرده باشه احتمالا یه ارتفاع جزئی داده باشه بازم میگم آنقدر انجین پوشراد بی انتهاست این ممکنه که تو شرایط ایده عالی قدرت بیشتر از اعلامیش عرضه بکنه یکیش دمای هوا و ارتفاع که بی اندازه رو وی۸ پوشراد اثر داره.راننده کورت عالی بود ری اکشن شروع بی نقص بود.گرم کردن لاستیک عالی لانچ عالی و برو تا آخر.
مازیار
۱۶ مرداد ۱۴۰۳اینکه کوروت تیون شده یا چقدر تیون شده مشخص نیست
اما چیزی که مشخصه لانچ فوق العاده اش هست. یکی از بهترین لانچ هایی که تابحال دیدم.
اختلاف لانچ دو خودرو خیلی بیشتر از اختلاف خط پایان بود
حسن
۱۶ مرداد ۱۴۰۳توجه کردی که درگ تو پیست درگ و با اسفالت مخصوصه رو اسفالت معمولی 10.4 زده
من بعید میدونم تیون شده باشه تو پیست ویرجینیا هم کوروت بهتر از 720 عمل کرد حتی با اینکه سنگین تره
علی
۱۸ مرداد ۱۴۰۳کوروت اینجا تیون شده
B
۱۶ مرداد ۱۴۰۳چیزی که نظرمو جلب کرد اینه که کوروت راننده بهتری داشت لاستیکشم گرم کرد قبل درگ
Dark Knight
۱۶ مرداد ۱۴۰۳این zr1 جدید هر چی مکلارن و فراری هست رو ( در مورد sf90 زیاد مطمئن نیستم چون لانچ خیلی خوبی داره ) قورت میده مخصوصا این 720s که براش میان وعده هم محسوب نمیشه 😂
Monster 765lt
۱۶ مرداد ۱۴۰۳زیاد جوگیر نشین راننده 720 واقعا شوت میزد و اینکه کوروت تابلو تیون شده بود
۱۶ مرداد ۱۴۰۳کلا آمریکایی به خاطر سیستم لانچشون تو خیابون عدد خوبی نسبت به قدرتشون نمیزنن اما تو پیست چون لاستیک و پیست مخصوص هست اون هرز گردی رو نداره و تو پیست عدد خوبی میزنن
Dark Knight
۱۶ مرداد ۱۴۰۳zr1 تو این ویدئو واقعا تایم فوق العاده ای با یه ماشین استوک ثبت کرد من فکر میکردم تایم این نسل کوروت حدود ۱۰/۵ تا ۱۱ باشه ولی ۹/۷ واقعا فوق العاده بود ( هر چند تایر های افترمارکتی مخصوص درگ هم بی تاثیر نبودن ) در مورد zr1 جدید خود شرکت میگه زیر ۱۰ ثانیه و بعضی شایعات حتی عدد زیر ۹/۷ هم گفتن که از نظر من وقتی مدل قدیمی با نزدیک ۳۰۰ اسب بخار قدرت کمتر و آیرودینامیک ضعیف تر تونسته همچین تایمی بزنه ، مدل جدید باید زیر ۹ ثانیه باشه به هر حال ۱۰۶۴ اسب بخار قدرت اونم از موتور توئین توربو واقعا شوخی نیست ولی تا وقتی که drag times یا موتورترند تست نکنن نمیشه خیلی توقعات رو بالا برد
nikan
۱۶ مرداد ۱۴۰۳زیر ۹ میشه قلمرو برقیا
به نظرم خیلی بخواد خفن بزنه ۹/۴
B
۱۶ مرداد ۱۴۰۳اینم باید توجه کنیم ه تک دفه و باعث میشه تو درگ تایم ضعیف تری ثبت کنه مگه همچین پیستی باشه که چسب مخصوص در سطح پیست ریخته شده
آریا
۱۶ مرداد ۱۴۰۳فکر نکنم به زیر 9 ثانیه برسه ولی شاید به خود 9 نزدیک بشن
کاوه
۲۳ مرداد ۱۴۰۳عزیز جان قطعا قطعا تیون شده است وگرنه نمیشه با اسب بخار یکسان و ۲۰۰ کیلو سنگین تر برنده بشی.کلا از لاستیک های ماشین معلومه که تیون شده.هرچند بازم رکورد خوبی میزنه ولی من خیییییییلی بعید و غیر منطقی میدونم که استکو اش زیر ۱۱ بزنه.یه چیزی شبیه غیر ممکنه زیر ۱۱ ثانیه
JDM سابق
۱۶ مرداد ۱۴۰۳C7 ZR1 بهترین گیربکس و قویترین موتور هم داشت بازم تایمی خوبی کف خیابون نمیزنه، چون موتور جلوئه و نسبت وزنش تقریباً پنجاه پنجاه هست،
تو این درگ ها چون از لاستیک های درگ فاق بلند مثه هوسیر، میکی تامپسون و نیتو استفاده میکنن لانچ بهبود پیدا میکنه.
البته جدا از این، C7 ZR1 یه مشکل دیگه هم داشت، اون موقع گیربکس 10 دنده اتومات گل سرسبد محصولات آمریکایی جی ام و فورد بود و فوقالعاده سریع بود بخاطر دراز بودن پوسته گیربکس شورلت این گیربکس نتونست تو ZR1 جا کنه و هزینه ای هم نکرد چون همون موقع داشتن C8 رو توسعه میدادن، اینجوری شد که از همون گیربکس A8 هشت دنده قدیمی استفاده کردن، و گیربکس ده دنده رو کامارو و کادیلاک استفاده شد، C8 هم با گیربکس دو کلاجه ترمک اومد که کامپیوترش هم GM خودش توسعه داده بود
car lover
۱۶ مرداد ۱۴۰۳ممنون از اطلاعات خوبت رفیق
JDM سابق
۱۶ مرداد ۱۴۰۳فدای شما محبتت دارید 🙏
درس پس میدیم خدمت اساتید 🙌
car lover
۱۶ مرداد ۱۴۰۳بزرگواری استاد 💙
nikan
۱۶ مرداد ۱۴۰۳راننده کوروت فوقالعاده بود عجب لانچی کرد البته لاستیکش افترمارکتی بود
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۶ مرداد ۱۴۰۳وقتی میگم راننده و محل مسابقه مهمه یعنی این.شرایط برابر برای همه.در مورد دیمون هم همیشه همین رو میگم دیمون وقتی تایم خفن میزنه که رانندش به قدری آماده و با تجربه باشه موقع لانچ بتونه بعد بلند شدن جلوی ماشین جوری با قدرت ماشین بازی کنن که بعد رسیدن چرخها به زمین نزاره شوک به ماشین وارد بشه که چرخها موقعیت خودشون رو گم کنم.من بارها با دقت به لانچهای دیمون نگاه کردم اونایی موفق هستند که فهمیدن چجوری از این قسمت با شرایط ایده آل رد بشن دیمون آلوجی یکی از اینهاست.اگر باد چرخهای عقب رو تا جای ممکن کاهش بدن خوب این نقطه رو رد میکنن
Taha Ayoobi
۱۶ مرداد ۱۴۰۳دقیقا عالی گفتی یانکی،
منم درگ هایی که از دیمن دیدم اصلا چرخ ها از زمین بلند نمیشن!
DANI
۱۶ مرداد ۱۴۰۳این شد یه درگ درست و درمون
Alimopar
۱۶ مرداد ۱۴۰۳کوروت فابریک نیست قطعا
faster
۱۶ مرداد ۱۴۰۳تفاوت مهارت راننده ها از تفاوت پرفورمنس ماشینا بیشتر بود
ابوالفضل
۱۶ مرداد ۱۴۰۳لانچ وحشتناک کوروت 😎
تایم عالی بود
car lover
۱۶ مرداد ۱۴۰۳عجب راننده ای، عجب ماشینی، عجب لانچی، عجب صدایی
اون درگ اولش با کادیلاک هم باحال بود، خود همین کادیلاک هم معروفه به کوروت 4 در
حسن
۱۶ مرداد ۱۴۰۳شرایط کاملا برابر بود
قدرت یکسان
هردو تک دف و دف عقب و اسفالت درگ برا هر دو عملکرد یکسان داره
مکلارن 200 کیلو سبکتره
حسن
۱۶ مرداد ۱۴۰۳بزرگواران تغییر تایم و بهبود تایم برای خودروی دف عقب در پیست درگ امری طبیعیه و باید بهش توجه کرد
من بعید میدونم تیون شده باشه
کوروت c7zr1 بعد وایپر بهترین خودروی دف عقب موتور جلوی تاریخ خودروسازیه واقعا عملکرد عالی داشت
حتی با یک راننده و در ویرجینیا پیست هم عملکرد بهتری نسبت به 720 داشت که این یک شاهکار با دویست کیلو وزن بیشتره
car lover
۱۶ مرداد ۱۴۰۳یکی از بهترین و امریکایی ترین کوروت ها همین c7 واقعا شاهکاره طراحی، موتور، قدرت، فقط یه مشکل که دوستمون هم بالاتر بهش اشاره کرد گیربکسش رو اگه عوض میکردن یه گیربکس سریعتر میذاشتن همه چی تموم بود
ولی همینکه سوپرشارژ خودش عالیه
car lover
۱۶ مرداد ۱۴۰۳مثلا همین 8 سرعته دوکلاچه
car lover
۱۶ مرداد ۱۴۰۳فک کنم تیون شده، از صداش و لاستیکاش و رینگاش معلومه اما تیون خیلی بالا نه. احتمالا یه ریمپ و یه پولی میلنگ و چندتا چیز ریز دیگه ولی این ماشین فابریکشم هیولاست
حسن
۱۶ مرداد ۱۴۰۳سلطان جنگهای نامنظم کوروت
کلا این خودرو همه را اچمز میکرد
حسن
۱۶ مرداد ۱۴۰۳تنها نکته ی منفی در این درگ اینه که مک لارن موتور عقبه و فشار بیشتر از حد نیاز پیست درگ به چرخهای عقب وارد میشه
car lover
۱۶ مرداد ۱۴۰۳اطلاعات خوب👍
مهدی
۱۶ مرداد ۱۴۰۳تفاوت شتاب 720 و zr1 c7 کاملا مشخص هست
https://m.youtube.com/watch?v=xaRqPs5WO1I
علی
۱۸ مرداد ۱۴۰۳الان همه آمریکایی باز میان میگن. ماشاالله پوشراد انشا الله کوروت میبره ماشاالله بایرام تیون شده