شورلت

معرفی نسل جدید شورلت اکوئناکس، جدی‌ترین رقیب تویوتا راوفور

نسل جدید شورلت اکوئناکس با طراحی عضلانی، کابین بسیار بهبودیافته و تیپ آفرودی جدید اکتیو، قصد دارد به رقیب جدی‌تری برای تویوتا رافور و هوندا CR-V تبدیل شود.

اکوئناکس پرفروش‌ترین شاسی‌بلند شورلت و دومین محصول پرفروش این شرکت پس از سیلورادو است. البته هرچند این خودرو طی دو دههٔ گذشته بیش از سه میلیون دستگاه فروخته اما هیچ‌گاه جزء بهترین‌های کلاس خود نبوده است. حال اما شورلت در نسل چهارم اکوئناکس با طراحی عضلانی، کابین بسیار بهبودیافته و تیپ کاملاً جدید اکتیو، گامی مهم به سمت جلو برداشته و برای پرفروش‌ترین کراس‌اوورهای کامپکت بازار خط‌ونشان می‌کشد.

نسل جدید اکوئناکس در طراحی بیرونی کاملاً از نسل قبلی فاصله گرفته و حالا فرمی جعبه‌ای شکل و آفرودی به خود گرفته است. در جلوی خودرو مثل دیگر شاسی‌بلندهای جدید شورلت شاهد چراغ‌های دوقسمتی هستیم درحالی‌که الگوی داخلی جلوپنجره در هر سه تیپ متفاوت خواهد بود. طراحی عقب خودرو نسبتاً محافظه‌کارانه‌تر به نظر می‌رسد ولی بااین‌حال در اینجا هم می‌توانیم چراغ‌هایی مشابه نسل جدید تراورس را ببینیم.

خبر بزرگ برای نسل جدید اکوئناکس، ارائهٔ تیپ جدید اکتیو است که با رینگ‌های ۱۷ اینچی با لاستیک‌های آل‌ترین، جلوپنجرهٔ متمایز و صفحات محافظ تزئینی، حال و هوای آفرودی دارد. کسانی که خواهان ظاهر اسپرتی هستند هم می‌توانند سراغ تیپ RS با رینگ‌های ۲۰ اینچی و سقف مشکی براق بروند. کراس‌اوور کامپکت جدید شورلت با ۴,۶۵۳ میلی‌متر طول، ۱,۹۰۲ میلی‌متر عرض و ۱,۶۶۷ میلی‌متر ارتفاع، ابعادی مشابه نسل قبلی دارد.

درحالی‌که طراحی بیرونی اکوئناکس مدل ۲۰۲۵ عالی به نظر می‌رسد، پیشرفت بزرگ‌تر در داخل رخ داده یعنی جایی که شورلت کابین کاملاً جدیدی را ارائه کرده است. صفحه آمپر دیجیتالی ۱۱ اینچی و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۱.۳ اینچی حسی مدرن و پیشرفته به کابین بخشیده‌اند درحالی‌که طراحی داشبورد هم با دریچه‌های تهویهٔ توربین مانند، شیک جذاب به نظر می‌رسد. روی کنسول مرکزی جدید خودرو، انتخاب‌گر حالات رانندگی و شارژر بی‌سیم جای گرفته و شیفتر حالا به ستون فرمان منتقل شده است.

در تیپ اکتیو، شورلت تودوزی دورنگ مشکی و قهوه‌ای روشن را ارائه کرده است که کابین اکوئناکس را به یکی از زیباترین‌های این کلاس تبدیل می‌کند. در تیپ RS اما شاهد تودوزی مشکی با دوخت و تریم قرمزرنگ هستیم. ویژگی قابل‌توجه اینکه حتی تیپ پایهٔ LT هم کاملاً مجهز بوده و با آپشن‌هایی مثل گرم‌کن غربیلک فرمان و گرم‌کن صندلی‌های جلو ارائه می‌شود. صندوق بار اکوئناکس جدید ۸۴۵ لیتر ظرفیت دارد که با خواباندن صندلی‌های عقب این رقم به ۱۸۰۰ لیتر افزایش پیدا می‌کند.

نسل جدید اکوئناکس با همان پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ قبلی ارائه می‌شود که مثل گذشته ۱۷۵ اسب بخار قدرت و ۲۷۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. البته هرچند خروجی این موتور بدون تغییر باقیمانده اما برای بهبود مصرف سوخت از کالیبراسیون و نرم‌افزار جدیدی بهره می‌برد. علاوه بر این، گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک قبلی هم حالا با دو گیربکس جدید جایگزین شده است. نسخه‌های دیفرانسیل جلو از گیربکس CVT استفاده می‌کنند درحالی‌که نمونه‌های چهارچرخ محرک به گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک مجهز هستند.

شورلت برای کراس‌اوور پرفروش خود طیف کاملی از سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده را به‌صورت استاندارد در نظر گرفته است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، هشدار تغییر لاین با هشدار نقاط کور، سیستم یادآور صندلی عقب و… اشاره کرد درحالی‌که مواردی مثل آینهٔ دید عقب دوربینی، سیستم دید فراگیر و دستیار تشخیص علائم جاده هم قابل سفارش خواهد بود. نسل جدید شورلت اکوئناکس در مکزیک تولید می‌شود و اواسط سال جاری راهی نمایندگی‌های شورلت در ایالات‌متحده خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۰ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. amir

    ۴ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (3601 ديدگاه)

    شورلت و کادیلاک بسیار از لحاظ طراحی دارن پیشرفت میکنن برعکس بیوک زبان طراحی چینی پسندی به خودش گرفته

    موافقم 41
    مخالفم 6
    1. amir

      ۴ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      کافیه شما به طراحی کادیلاک های لیریک ویزتیک اسکالید آی کیو و همچنین شورلت های سابربن تاهو همین تراورس و اکوئناکس جدید نگاه کنید
      برای بیوک هم مثلا به انکلیو و انویستا بنگرید تا متوجه منظور بنده بشوید

      موافقم 14
      مخالفم 5
    2. اسد

      ۵ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (839 ديدگاه)

      طراحی اش کپی از راو۴ هست!

      موافقم 2
      مخالفم 3
  2. مهدی

    ۴ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (187 ديدگاه)

    فکر می‌کنم برای این خودرو موتور 1.5لیتری کم باشه.

    موافقم 14
    مخالفم 5
  3. بهنام

    ۴ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (904 ديدگاه)

    طراحی های شورولت به نظر بی عیب میان ولی، انگار زرق و برق و کیفیت لازم رو القا نمیکنه . بنظرم همه ی رقبای شرقی صرفا از منظر طراحی ازش باکیفیت تر و گرانتر به نظر میرسن . نمیگم لزوماً کیفیتشون بیشتره بلکه طراحی اینجوری القا میکنه .

    موافقم 4
    مخالفم 16
  4. Sina

    ۴ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (831 ديدگاه)

    بعید میدونم رقیبی برای راو۴ یا کلا ژاپنی های دیگه مثل crv تیکس تریل اوت بک و.. بشه
    اول اینکه تویوتا قرن ها بگذره دست به ماشین هاش نمیزنه اما به محض اینکه احساس خطر کنه یه تغییر گنده اساسی میده که بازار رو از دست نده مثل هایلندر که بعد از ده سال یهو توی ۲ سال سه تا فیس لیفت داد بیرون که به رقبا نبازه
    دوم اینکه اگر میخواین مثل ژاپنی ها توی بازار قوی بشین اینجوریه که اگر ماشین رو به دو بخش فنی موتوری و امکانات کابین تقسیم کنی؛ شما هر امکاناتی دوست داری توی کابین بگذار ده تا صفحه نمایش اصلا لیزر بگذار اما بخش فنی موتوری باید در ساده ترین حالت و دوام باشع که ماشین متوقف نشه و حتما روشن بشه و حرکت کنه اصل قضیه؛ دوام
    شما هم از ژاپنی ها تقلید کن دیگه شرکت های خودرو سازی ژاپن کلا کارشون کپی کاریه در سکوت کامل اون دور میشینه میبینه کی چه محصولی میزنه محصوله چقدر موفقه آیا جواب میده سریعا کپی میکنه نواقصش رو برطرف میکنه کمبودهاش رو برطرف میکنه و با خیال راحت سر آماده بهترین محصول رو میده بیرون
    شما همه خودروهای استراتژیک ژاپن مثل لندکروز پاترول تویوتا کرآون همه رو ببین مثل چین کپی شده یه محصول دیگه هستن منتهی با اجرای خیلی بهتر
    یعنی ایده های خوب رو کپی میکنه با بهترین شکل اجرا میکنه
    شماهم ازشون یاد بگیر عموم مردم محصول با دوام و بی دردسر میخوان حالا هی شما بچسب به اسب بخارهای **شعر بی کاربرد و درگهاب مسیر مستقیم

    موافقم 3
    مخالفم 16
  5. RAM1500TRX

    ۴ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (212 ديدگاه)

    واقعا عالیه…
    مخصوصا رنگ سبز لجنی😘

    موافقم 14
    مخالفم 2
  6. پیام

    ۴ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (2139 ديدگاه)

    واقعا این نسبت به راوفور یه چیز دیگست

    موافقم 17
    مخالفم 7
    1. Sina

      ۴ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (831 ديدگاه)

      بله واقعا ولی به شرط داشتن یک موتور ۲.۵ تنفس طبیعی

      موافقم 5
      مخالفم 1
    2. Anti BTS

      ۴ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (217 ديدگاه)

      شوی داره مدل جدید میزنه که به راوفور برسه تازه نمیشه خیلی هم امیدوار بود اونم با موتور ۱/۵ .
      این قدرت تویوتاست .

      موافقم 2
      مخالفم 2
  7. مجتبی .

    ۴ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1231 ديدگاه)

    اگه کمی هم پایینتر ازراو فور باشه بازهم فروش خوبی میکنه چون آمریکاییها برندهای خودشون روترجیح میدن مگر اینکه اختلاف زیادی باشه ولی بنظر باید برای بازار آمریکا قدری قویتر باشه تا بپسندن. کلا کلاس پرفروشی هست وکم کم بهترین تلاش شرکتها رو تواین کلاس میبینیم.

  8. رامتین

    ۴ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (3254 ديدگاه)

    طراحیش واقعا خوب شده ولی احتمالا به فروش راو4 نمیرسه.

    موافقم 4
    مخالفم 1
  9. Taha Ayoobi

    ۷ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (4323 ديدگاه)

    چرا باید 1/5 توربو باشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا