تنها چند هفته پس از معرفی کوروت Z06 جدید، شورلت حالا نسخهٔ مسابقهای جدید Z06 GT3.R را معرفی کرده است. این خودرو جایگزین کوروت C8.R خواهد شد که در مسابقات قهرمانی مختلف در سراسر جهان استفاده میشد. این کوروت مسابقهای جدید از بسیاری از ارتقاءهای ظاهری Z06 جادهای بهره میبرد و آنها را برای استفاده در پیست مسابقه تطبیق داده است. برای اولین بار، این کوروت در هردو تیم آماتور و حرفهای در دسترس خواهد بود.
به گفتهٔ شورلت، این کوروت مسابقهای جدید از همان پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 تنفس طبیعی C8.R و Z06 استفاده میکند اما به خاطر قوانین مسابقات، قدرت این موتور بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ اسب بخار محدود میشود. گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچهٔ کوروت خیابانی هم در اینجا با یک نمونهٔ سکوئنشال جایگزین شده است. کوروت Z06 GT3.R به سیستم تعلیق دو جناقی مجهز شده و از کالیپرهای ترمز شش پیستونه در جلو و چهار پیستونه در عقب بهره میبرد که خاص موتوراسپرت بوده و امکان تعویض آنها در وسط مسابقه وجود دارد.
در این کوروت مسابقهای تغییرات آئرودینامیکی زیادی هم اعمال شده است. بهعنوانمثال، یک اسپلیتر و بالههای جدید به سپر جلو اضافه شده است. رکابها و آینههای جانبی هم بهطور خاص برای این نسخه طراحی شدهاند و در عقب یک بال بلند و دیفیوزر بزرگ دیده میشود. شورلت فعلاً قیمت کوروت Z06 GT3.R را اعلام نکرده اما گفته است که این کوروت مسابقهای جدید برای مسابقات فصل ۲۰۲۴ آماده خواهد شد که این یعنی باید مدت زیادی صبر کنیم تا بتوانیم عملکرد آنرا ببینیم.
ali(chevynova)
۲۲ آبان ۱۴۰۰اومده که با نصف قیمت با سوپر اسپرتهای الکی گرونهای اروپایی رقابت کنه و رکورد بزنه
Reza Waffen SS
۲۲ آبان ۱۴۰۰منتظریم
Porsche 911
۲۲ آبان ۱۴۰۰این ماشین رقبای سرسختی داره مخصوصا از جانب فراری
پس اصلا هم کارش آسون نیست
ولی امیدوارم که موفق باشه
Aboaldazl demon
۲۲ آبان ۱۴۰۰هیچ فراری رقیب این نیست . هیچ ماشینی رقیب این نیست
هیچ ماشینی وجود نداره با ۱۰۰ هزار دلار این پرفورمنس رو ارائه بده
شورولت چیزی ساخته که بقیه نمیتونن بسازن
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۲ آبان ۱۴۰۰دتو مسابقات gt3 کسی ماشین خرید و فروش نمیکنه برای همین قیمت مهم نیست و باید ببینیم از لحاظ پرفورمنس چیکار میکنه
محمد امین
۲۲ آبان ۱۴۰۰این مسابقه ای هست ….
و فکر نمیکنم بتو نه رقابتی با فراری داشته باشه ، آخه جایگزین ۴۸۸ gt3 ، از موتور ۶۳۲ اسب بخاری استفاده میکنه ، در صورتی که قدرت این ماشین در ریس ۵۰۰ اسب هیت و در کوالی حدود ۵۲۵
همین ۴۸۸gte که موتورش ۶۰۸ اسب هست، توی مسابقه ی لمانس امسال با فاصله ی بسیار چشم گیر ۱ دقیقه ای از کوروت مسابقه رو تموم کرد ، با اینکه تصادف هم داشت ماشین فراری …
و وزنش هم بیشتره
و خیلی چیز های دیگه
امیرعلی
۲۲ آبان ۱۴۰۰جناب محمد امین گذشت اون دورانی که همه پرفورمنس ماشین به اسب بخار باشه
فکر میکنی مهندس های شورلت تا ۲۰۲۴ بیکار گوشه دفتر نشستن و با خودشون گفتن بذار نسخه پیست کوروت رو ۳ سال دیرتر معرفی کنیم که مردم منتظر بمونن؟ نه همه این ۳ سال و حتی سال های قبل رو دارن روی پرفورمنس و آیرودینامیک ماشین کار میکنن
و تورو خدا اگه روی برند تعصب دارید یا نظر ندید یا اگه میخواید نظر بدید دلایل منطقی داشته باشید پشتش نه اینکه کوروت امریکایی ه و فراری ایتالیایی ه پس کوروت تو پیست از فراری پرفورمنس کمتری داره
محمد امین
۲۲ آبان ۱۴۰۰مهندس های فراری هم بیکار نیستند تا سال ۲۰۲۴
پورشه با اون همه عظمتش با ۵۱۰ اسب قدرت نمیتونه با فراری توی این کلاس توی مسابقات این فصل رقابت کنه .. بعد کوروت با ۵۰۰ اسب میخواد رقابت کنه
حداقل ۱۰ ساله که دنبال میکنم مسابقات اتوموبیل رانی رو و یخ چیزایی بلدم البته نه در حد شما
Ferrari
۲۲ آبان ۱۴۰۰امیرعلی
اتفاقا چون شما از چیزی خبر نداری فعلا باید سکوت کنید و اصلا مسئله ای مطرح نکنید
شما یه نگاه به سازندهای کلاس gt3 بنداز بعد کری بخونید
کلاس gt3 نُه سازنده داره. ائودی بی ام دبلیو مکلارن بنتلی فراری مرسدس پورشه و استون مارتین و فراری با ۴۸۸gt3 سلطان این کلاسه.
R@m!n
۲۲ آبان ۱۴۰۰باز رگه تعصب محمد امین زد بالا 😂😂
محمد امین
۲۲ آبان ۱۴۰۰😅😅😈
SF90 STRADALE
۲۲ آبان ۱۴۰۰آقا رامین
منظورم نتایج فراری نبود ، آقا محمد امین رو گفتم که هر حرفی میزنه اونم با سند و مدرک سریع علیه ایشون جبهه می گیرید
منم آمریکایی ها رو دوست دارم ولی از هر مقایسه ای استقبال نمی کنم
فورد در برابر فراری ؟؟؟؟ بوی خون میاد 🤛🤜
R@m!n
۲۲ آبان ۱۴۰۰خداییش شما و محمد امین واقعا کامنتاتون جذابه و به شخصه خودت که از قدیمیا هستی و محمد امین هم چند ماهه که کامنت میزاره همیشه دنبال می کنم و لذت می برم.
اما موضوعی که هست این محمد امینه بلا خوب می دونه تنها ماشینی که ظرفیت رقابت با فراری در لمانز و imsa رو داره (اگر تیم کوروت خوب روش کار کنه) همین کوروته و خیلی با دقت اخبارشو دنبال می کنه 😄.
بالاخره جبهه گرفتنم ناشی از طرفداری هست و خودتم حتما کسی راجب فراری حرف بزنه عکس العمل نشون میدی.
رقابت فورد و فراری هم دیگه آرماگدونه موتوراسپرته و امیدوارم فورد دسته پر بیاد ما هم اینجا خجل نشیم و حرفی داشته باشیم 😄
SF90 STRADALE
۲۲ آبان ۱۴۰۰آقا محمد امین
دوستان آمریکایی باز با اینکه میدونن 488GT3 تو پیست به هیچ ماشینی رحم نمیکنه بازم قبول ندارن که کوروت حریفش نیست
به نظرم آمار و ارقام خودش گویای همه چی هست و نیازی به تعریف از فراری نیست
فقط کلاس هایپرکار لمانز مونده که اونم به زودی به عناوین بی شمار فراری اضافه میشه
ای کاش بقیه دوستان هم پیگیر نتایج مسابقات بودن و بی جهت به ایشون که همیشه پیگیر مسابقات ، مخصوصاً نتایج فراری هست حمله ور نمیشدن
R@m!n
۲۲ آبان ۱۴۰۰ایمان جان بزارین بیاد حالا بعد به جونشون بیوفتین 😂😂😂 هنوز ماشینه از رندر تبدیل به نمونه واقعی نشده تازه دو ساله دیگه میاد اصن معلوم نیست آینده چی میشه، کی به نتایج فراری حمله کرده ؟؟ نکنین آقا 😂😂
حالا جدای از شوخی تیم ریسینگ کوروت تو لمانز و IMSA خیلی قدر و با تجربس. البته این کوروت ورای رقابت با اروپایی ها، دلیل عمده حضورش رقابت با ماستنگ GT3 که فورد با توپه پر و کلی ادعا داره واسه ساله 2024 آماده میشه و خب فن های فراری هم بهتر از کسی می دونن فورد وقتی وارد رقابتی میشه قطعا برای جنگ میاد 😂
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲۲ آبان ۱۴۰۰شوی با کوروت اومده بهتون درس بده تو وجود تک تکتون ترس بده
MERCEDES BENZ SL 73 AMG (R129)
۲۲ آبان ۱۴۰۰تو و شعبه دیگر جنابعالی ali(chevynova) آبروی هر چی آمریکایی فن و ماشین آمریکایی رو بردین ….
۱۵۵۷ تا دیدگاه داری ؛ همش آمریکا اینه ؛ آمریکا اونه …
مثل اینکه اصلا همه شرکت های خودروسازی دنیا آمریکایی ان ….
این دوستمون علی شوی نوا یه بار گفت :
پورشه ۹۱۸ تو خالی ( دقت کنید به ۹۱۸ میگه تو خالی !!!!!!!!!! ) فقط بیخودی گرونه …
اینا تو دنیای پوشراد دارن غرق میشن اصلا نمیتونن سرشونو بالا بیارن تا ببینن بیرون چخبره …
porsche
۲۲ آبان ۱۴۰۰داداش این آبان که میگی معنیش چیه؟
MERCEDES BENZ SL 73 AMG (R129)
۲۲ آبان ۱۴۰۰داداش واقعا نمیدونی یا شوخی میکنی؟!
( جدی پرسیدم )
حالا مسئولیتش سر یانکیه کع یه جوری بگه پدال کامنتشو حذف یا سانسور نکنه …
Porsche 911
۲۲ آبان ۱۴۰۰پورشه جون داداش یه آبان سرخ بیشتر نداریم…
GT
۲۲ آبان ۱۴۰۰یک سوال برتری گیربکس سکوئنشیال نسبت به دوکلاچه چی هست؟
Porsche 911
۲۲ آبان ۱۴۰۰ببین برادر
این گیربکس که بیشتر داخل همیچن ماشین هایی دیده میشه کار باهاش خیلی راحته و برای تعویض دنده فقط باید دسته رو بالا بدی یا پایین و خودش خودکار دنده ها عوض میکنه که این کار باعث میشه خیلی در زمان صرفه جویی بشه و عملکرد سریعی خواهند داشت…
GT
۲۲ آبان ۱۴۰۰البته تا جایی که من میدونم سکوئنشیال دو نوع داره، یکی همونی که شما فرمودید که با کمک اهرم دنده تغییر میکنه و در خودرو های رالی استفاده میشه و اگر اشتباه نکنم یک نوع دیگر هم توسط پدل شیفتر های پشت فرمان دنده تغییر میکنه و در فرمول یک و همین سری مسابقات GT3 روی خودرو ها نصب میشه، تفاوت این سیستم با دوکلاچه این هست که در دوکلاچه میشه هم به صورت دستی و هم اتوماتیک دنده تعویض بشه، ولی در سکوئنشیال نمیشه دنده اتوماتیک عوض بشه، فرقی نداره. چه در نوع اهرمی سکوئنشیال ( اسمش را درست نمیدونم 😅) و چه در نوع دوکلاچه سکوئنشیال
AMIN (M.A.S)
۲۲ آبان ۱۴۰۰گیربکس سکوئنشیال نسبت به دوکلاچه های معمول در کوروت یا سایر سوپرکارها به خاطر فلایویل و کلاچ متفاوت وزن کمتر و همچنین تعداد شفت های کمتری داره یعنی 2تا و اگه درنظر بگیریم فلایویل هم سبک تره باعث میشه فشار کمتری برای چرخوندنش به انجین وارد شه
توی گیربکس سکوئنشیال از دنده های صاف استفاده میشه به جای دنده های مارپیچی کلاچ دوبل که هدررفت خیلی کمتری داره
اما خرابی و استهلاک و سروصدای زیادی داره و تعویضاشم خیلی سخت تر از کلاچ دوبل ها هستن و عملا توی سوپرکارهای جاده ای کاربردی ندارن (برای تعویض دنده هم اهرم تعویض دنده رو جابجا نمیکنند بالا و پایین میکنند)
معمولا توی ماشین های کاملا مسابقه ای و ماشین های تیون شده برای مسابقات درگ که تعویض سریع توشون ملاکه این نوع گیربکس ها به کار میرن(مثلا وایپر های بالای 2000اسبی که برای درگ و رول ریس تیون میشن تقریبا روی همشون گیربکس سکوئنشیال نصب میشه)
GT
۲۲ آبان ۱۴۰۰جناب MAS ممنون اطلاعات فوق العاده ای بود.
MOHAMMAD.Z06
۲۲ آبان ۱۴۰۰گیربکس های متوالی یا سکوئنشیال
وزن کم تر اندازه کوچک تر اتلاف انرژی کم تر دوام بیشتر زیر فشار دارن
ولی کارباهاشون سخته
محمد امین
۲۲ آبان ۱۴۰۰بستگی به تکنولوژی داره
برندی که تکنولوژی داشته باشه ، از دوکلاچه کربنی اتوماتیک استفاده میکنه ..منظورم از تکنولوژی این هست که این گیربکس بتونه در ۲۴ ساعت دوام داشته باشه که خیلی مشکل و پرهزینه هست ساختش ، وگر نه که همه ی برند ها ساخت گیربکس دوکلاچه رو بلدن
ولی برای برند هایی که این تکنولوژی رو ندارن ، از سکوینشوال استفاده میکنن که هزینه ی توسعه کمتری داره و دوام خوبی داره و در عین حال سبک تر هست و نیروی گریز از مرکز کمتری تولید میکنه ، درسته سرعت کمتری داره در تعویضدنده، اما مطمئن تر هست
GT
۲۲ آبان ۱۴۰۰ممنون از همه دوستان 🌹
حسن
۲۲ آبان ۱۴۰۰گیربکس رو یسری شرکتای خاص بسفارش خودرو سازا میسازن، و ربطی به تکنولوژی شرکتای خودرو ساز نداره. در واقع اون چیزی که شما میگی، همه میتونن سفارش بدن! موضوع قیمت و نوع استفاده ماشین هست. قطعا برای یه خودرو شهری یا اسپرت ارزون قیمت منطقی نیست از گیربکس دوکلاچه کربنی استفاده بشه.
محمد امین
۲۲ آبان ۱۴۰۰اتفاقا ماشین های مسابقه ای بحثش کاملا با ماشین های جاده ای متفاوت هست
تا اونجایی که یادم هست مثل مسابقات فورمول یک ، تیم ها باید خودشون گیربکس رو طراحی کنن ، ولی میتونن از موتور برند دیگه ای استفاده کنن
میتونید دقیق تر قوانین رو مطاله کنید
در اخر باید بگم که مهم اون مهندسی و تکنولوژی هست که پشت محصول هست ، و اهمیت نداره که کدوم شرکت اون گیربکس رو میسازه …. خود شرکا که نمیاد به طور مستقیم خودش گیربکس رو بسازه.!
Clean Energy
۲۲ آبان ۱۴۰۰این دیگه چیه….😍
یعنی قیافه اش رو آدم میبینه حس قدرت بهش دست میده… حالا ما توی عکس این حس رو داریم اونی که اینو میرونه چی….😶 (حالا چه نسخه عادی یا این نسخه)
واقعا کوروت چه جدید و چه قدیم واقعا عالی هستن و یه ماشین واقعا نابود کننده ماشین های گرون تر… و بسیار قدرت مند…
واقعا فکرشم خیلی خوبه که فکر کنی نشستی پشت یه کوروت و گاز بدی… یا خدا حتی فکرشم خوبه…
فرید
۲۲ آبان ۱۴۰۰برای پیست رخ جذابی داره
Clean Energy
۲۲ آبان ۱۴۰۰جدای از پیست واقعا عادی قیافه اش هم جذابه
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۲ آبان ۱۴۰۰خیلی پرفورمنس خوبی داره و واقعا دوست داشتنی و خوشگله اما رقابت با اروپاییها خیلی سخته در این کلاس بخصوص ایتالیایی ها
AMG GT R
۲۲ آبان ۱۴۰۰ببینیم می تونه جلوی فراری عرض اندام کنه
Alireza
۲۲ آبان ۱۴۰۰کاش دلیل جایگزین کردنشم میگفتن تا جایی که من میبینم هیچ تغییری نسبت به c8r نداره
محمد امین
۲۲ آبان ۱۴۰۰اتفاقا به صورت ظاهری تغیرات زیادی کرده از نظر من و همچنین از نظر آیرودینامیکی….
ولی اینکه چه قدر پرفورمنس بهبود پیدا کرده باشه رو نمیدونم … ولی تا اونجایی که من اطلاع دارم، گفتن که پرفورمنس بهتری داره، ولی زیاد چشمگیر نیست این اختلاف نسبت به c8r
ABOLFAZL.RAHMANI
۲۲ آبان ۱۴۰۰خیلی زیبا و چشم نواز از طراحی اش میفهم که بسیار خوب میتونه رقبای الکی گرون رو از میدون به در کنه
ABOLFAZL.RAHMANI
۲۲ آبان ۱۴۰۰خیلی پرفورمنس خوبی داره و واقعا دوست داشتنی و خوشگله اما رقابت با اروپاییها خیلی سخته در این کلاس بخصوص ایتالیایی ها
ABOLFAZL.RAHMANI
۲۲ آبان ۱۴۰۰گیربکس سکوئنشیال نسبت به دوکلاچه های معمول در کوروت یا سایر سوپرکارها به خاطر فلایویل و کلاچ متفاوت وزن کمتر و همچنین تعداد شفت های کمتری داره یعنی ۲تا و اگه درنظر بگیریم فلایویل هم سبک تره باعث میشه فشار کمتری برای چرخوندنش به انجین وارد شه
توی گیربکس سکوئنشیال از دنده های صاف استفاده میشه به جای دنده های مارپیچی کلاچ دوبل که هدررفت خیلی کمتری داره
اما خرابی و استهلاک و سروصدای زیادی داره و تعویضاشم خیلی سخت تر از کلاچ دوبل ها هستن و عملا توی سوپرکارهای جاده ای کاربردی ندارن (برای تعویض دنده هم اهرم تعویض دنده رو جابجا نمیکنند بالا و پایین میکنند)
معمولا توی ماشین های کاملا مسابقه ای و ماشین های تیون شده برای مسابقات درگ که تعویض سریع توشون ملاکه این نوع گیربکس ها به کار میرن(مثلا وایپر های بالای ۲۰۰۰اسبی که برای درگ و رول ریس تیون میشن تقریبا روی همشون گیربکس سکوئنشیال نصب میشه)
Porsche 911
۲۳ آبان ۱۴۰۰برادر متن از این و اون کپی نکن ملت چشم دارن 😑🙂😂🌹
R@m!n
۲۲ آبان ۱۴۰۰فورد هم با ماستنگ داره میاد و دلیل تغییر کلاس این کوروت بخاطر ایجاد رقابت مستقیم با فورد ماستنگ GT3 هست. بنظرم زد و خورد بین فورد و جی ام از خود مسابقه هیجان انگیز تره.
تو این کلاس همه بزرگا هستن و رقابت بین پورشه، فراری، فورد و جی ام فوق العاده جذاب میشه. حتی لکسوس هم هست، عملا تمام قطبای پرافتخار خودروسازی هستن.
SF90 STRADALE
۲۲ آبان ۱۴۰۰آقا رامین نشد بالا جواب شما رو بدم
منم همیشه کامنت های شما رو دنبال میکنم و از اطلاعات بالای شما لذت می برم
ایشالا یه روزی برسه که آفرودر مورد نظرمو با کمک شما بسازم و از تجربیات شما استفاده کنم
البته باید گفت که ماشین من تقریباً در حد اسقاطه و فقط موتورش سالمه 😅😅
اگه ریسک پذیر باشم و از دل و جون خرجش کنم شاید بشه با کمک شما یه آفرودر خفن ازش بسازم
R@m!n
۲۳ آبان ۱۴۰۰والا ایمان جان ماشین خودمم دیگه داره از وسط باز میشه 😂😂
یه دعا جمعی کنیم شاید فرجی شه اسقاطارو بدیم بره با یه صفر کیلومتر لذتشو ببریم.