شورلت

مرور تاریخچه شورلت ایران / نوا، از خودرویی عضلانی تا ری‌بج تویوتا

نوا یکی از خودروهای اقتصادی ولی جذاب شورلت بود که از سال ۱۳۵۵ تا ۱۳۶۷ در کشورمان هم با نام شورلت ایران مونتاژ شد.

شورلت یکی از بزرگ‌ترین نام‌ها در خودروسازی آمریکا محسوب می‌شود. در تاریخ طولانی بیش از یک قرنی این شرکت، مدل‌های نمادین بی‌شماری دیده می‌شود که برخی مثل کامارو و کوروت به محبوبیت و شهرتی جهانی دست پیدا کردند درحالی‌که برخی دیگر فراموش شدند. یکی از این خودروها، نوا است که به‌عنوان مدلی پرفورمنس محور با توان رقابت با خودروهای عضلانی کار خود را آغاز کرد و بعداً به یک تویوتا با نشان شورلت تبدیل شد که شباهتی به پیشینیان خود نداشت. این خودرو همچنین در مقطعی در کشورمان هم با نام شورلت ایران مونتاژ شد.

نسل اول و دوم با نام شوی II

نوا که در ابتدا با نام شوی II به بازار آمد، تلاش شورلت برای تولید یک خودروی اقتصادی معمولی‌تر بود تا جایگزین کورویر موتور عقب شود که در اوایل دههٔ ۶۰ عرضه شد و نتوانست فروش خیلی بالایی را تجربه کند. در آن سال‌ها، خودروهای معمولی‌تر مثل فورد فالکون فروش بیشتری داشتند و شورلت نمی‌خواست از رقیب سنتی عقب بماند. شوی II در سال ۱۹۶۲ در نسخه‌های سدان، استیشن، کوپه و کانورتیبل به بازار عرضه شد. غیرازاین نسخه‌ها، شوی II همچنین در سه سری مختلف یا چیزی که امروز در قالب تیپ می‌شناسیم عرضه شد. این شامل سری ۱۰۰، سری ۳۰۰ و سری ۴۰۰ نوا بود که آخری برای اولین بار نام نوا را مطرح کرد. برای مدل ۱۹۶۳ نیز نام مهم دیگری معرفی شد. این مدل، نوا سوپر اسپرت یا SS بود که طی دهه‌های بعد به مشهورترین نسخهٔ نوا تبدیل شد. نسخهٔ SS از ویژگی‌های منحصربه‌فرد و اسپرت‌تری مثل صندلی‌های اسپرت، دسته‌دندهٔ اسپرت و نشان‌های اختصاصی بهره می‌برد.

در سال ۱۹۶۶ نسل دوم شوی II معرفی شد. این اتفاق اما هم‌زمان با شکل‌گیری یکی از بزرگ‌ترین تهدیدها برای موفقیت شوی II یعنی معرفی کامارو رخ داد ولی بااین‌وجود، نسل دوم نوا همچنان توانست فروش خوبی را تجربه کند. شورلت اولین بار در سال ۱۹۶۴ برای نسل اول شوی II پیشرانهٔ V8 را ارائه کرده بود که این کار در نسل دوم هم ادامه یافت و خریداران می‌توانستند موتورهای ۴.۶ و ۵.۳ لیتری با حداکثر ۳۵۰ اسب بخار قدرت را زیر کاپوت خودروی خود داشته باشند.

نسل سوم، تغییر نام به نوا

شوی II در نسل سوم توانست بیش‌ازپیش خود را مطرح کند. در این نسل، فاصلهٔ محوری افزایش پیدا کرد و با حذف نسخهٔ استیشن، خانوادهٔ نوا کوچک‌تر شد ولی بااین‌وجود، طیف گسترده‌ای از پیشرانه‌ها شامل چهار سیلندر، شش سیلندر خطی و V8 ارائه می‌شد و خریداران می‌توانستند از بین ۱۵ آپشن قوای محرکهٔ مختلف برای نسخهٔ کوپه و ۱۲ آپشن برای نسخهٔ سدان، نمونهٔ موردنظر خود را انتخاب کنند. در سال ۱۹۶۹ یعنی یک سال پس از معرفی نسل سوم، شورلت تصمیم گرفت نام شوی II را کنار بگذارد زیرا جنرال موتورز نام نوا که تا پیش‌ازاین فقط برای قوی‌ترین نسخهٔ شوی II استفاده می‌شد را برای بازاریابی بهتر می‌دانست و درنتیجه، خودرو رسماً به نوا تغییر نام داد.

همچنین نوا SS که تا قبل از این صرفاً یک تیپ ساده بود، حالا به پکیجی پرفورمنس تبدیل شد که ویژگی‌هایی مثل سیستم تعلیق اسپرت و ترمزهای دیسکی جلو را به همراه داشت. پیشرانهٔ استاندارد برای نوا SS یک نمونهٔ ۵.۷ لیتری V8 با ۲۹۵ اسب بخار قدرت بود ولی امکان سفارش موتور ۶.۵ لیتری V8 هم در دو سطح قدرت ۳۵۰ و ۳۷۵ اسب بخار وجود داشت.

نسل چهارم، شورلت ایران

نسل چهارم نوا در سال ۱۹۷۵ با تغییرات بزرگی در طراحی معرفی شد. این نسل هرچند از لحاظ استایل کلی شباهت‌هایی به نسل قبلی داشت ولی ظاهر کلی خودرو با عناصر مربعی و تریم‌های کرومی کمتر، مدرن شده بود. در نسل سوم یک تیپ جدید با نام LN (مخف لاکچری نوا) هم به خانوادهٔ خودرو اضافه شد که با ویژگی‌هایی مثل صندلی‌های راحت‌تر و عایق‌های صوتی بیشتر برای ایجاد کابینی آرام‌تر، کمی تجمل را به نوا افزود. در سال ۱۹۷۶، این تیپ به کنکورس تغییر نام داد تا بیشتر از نوای معمولی متمایز شود. این نسخه حالا از ویژگی‌های منحصربه‌فرد بیشتری مثل کاور چرخ‌ها، لوگوی ایستاده روی کاپوت و تریم وینیلی طرح چوب در داخل بهره می‌برد. نسل سوم نوا در نسخه‌های سدان و کوپه تولید می‌شد که در سال ۱۳۵۵ شرکت جنرال موتورز ایران مونتاژ نسخهٔ سدان آن را با نام شورلت ایران آغاز کرد. نوا تا سال ۱۳۶۷ با پیشرانهٔ ۴.۱ لیتری شش سیلندر خطی در ایران مونتاژ شد که حدود ۱۱۰ اسب بخار قدرت داشت.

نسل پنجم، ری‌بج تویوتا

تولید نسل چهارم نوا در سال ۱۹۷۹ خاتمه پیدا کرد و تا شش سال خبری از این نام در سبد محصولات شورلت نبود تا اینکه در سال ۱۹۸۵ به شکلی کاملاً متفاوت از قبل بازگشت. نسل پنجم نوا از طریق جوینت ونچر بین جنرال موتورز و تویوتا ساخته شد که تحت نام NUMMI شناخته می‌شد و قصد داشت استراتژی‌های تولید و مدیریت کارآمد تویوتا را با جایگاه تثبیت‌شدهٔ جنرال موتورز در بازار آمریکا ترکیب کند. از طریق این همکاری، برخی محصولات تویوتا با برندهای جنرال موتورز در آمریکا عرضه شدند. یکی از این خودروها، کرولا بود که در قالب نسل پنجم شورلت نوا راهی بازار شد. نوا اولین خودرویی بود که زیر چتر NUMMI ساخته شد و اولین دستگاه آن در دسامبر ۱۹۸۴ از خط تولید بیرون آمد. بدین ترتیب، ظرف ۱۵ سال نوا از یک تیپ اسپرت به محصولی مستقل و سپس خودرویی اقتصادی و دیفرانسیل جلو تبدیل شد. سرانجام در سال ۱۹۸۸ نیز تولید نسل پنجم نوا خاتمه پیدا کرد و پروندهٔ این نام در سبد محصولات شورلت برای همیشه بسته شد.

همچنین بخوانید:

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰۵ رای
منبع
CarBuzz

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۹ دیدگاه‌ها

  1. (Ali(chevynova

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (7544 ديدگاه)

    به به
    این شد
    نوا نسل ۴ تو ایران در نمونه های تمییزش تا ۶۰۰ هم قیمت گذاشتن و پیج فرمولا گالری یدونش رو فروخت

    موافقم 56
    مخالفم 31
    1. (Ali(chevynova

      ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (7544 ديدگاه)

      شرکت ینکو پرفورمنس ، نوا رو در نسل سومش معرفی کرد با موتور ۴۲۷ تمام آلمینیوم که ۴۳۰ اسب قدرت داشت و از نظر تعداد از کامارو ینکو ۱۹۶۹ کمیاب تره

      البته ینکو،نوا دوس رو هم با موتور ۳۵۰ عرضه کرده بود بعنوان نمونه ارزونتر از مدل ۴۲۷

      نوا از نسل سوم تا چهارم در نسکار هم حضور پر رنگی داشت و در یگان پلیس آمریکا هم بعنوان ماشین سازمانی استفاده شد

      موافقم 43
      مخالفم 15
      1. Ahmad

        ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (80 ديدگاه)

        منم موافقم عمو ماشالا عکسی از ماشینت بزار ببینیم…

        موافقم 25
        مخالفم 6
        1. SMS

          ۳۰ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (681 ديدگاه)

          از نوا هم بدترینش به ما افتاده
          چی می شد دو تا موستانگ بیشتر ، کامارو و…

    2. amir

      ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (3821 ديدگاه)

      یه عکس از دوتا نوات بزار ببینیم ماشالا خان
      یا حساب اینستا معرفی کن یا عکس پروفتو برای مدن کوتاهی تغییر بده

      موافقم 33
      مخالفم 6
      1. (Ali(chevynova

        ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (7544 ديدگاه)

        حتما حتما

        موافقم 35
        مخالفم 6
        1. ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (5606 ديدگاه)

          منم خیلی علاقه دارم ماشینتون ببینم

          موافقم 29
          مخالفم 2
        2. amir

          ۲۹ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (3821 ديدگاه)

          علی منتظرم هنوزا
          جفتشو بزار

          موافقم 17
          مخالفم 3
    3. محمد

      ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (256 ديدگاه)

      این پست حاوی مقدار زیادی سم و ماشاالله می باشد ، تا اطلاع ثانوی با ماسک تردد کنید

      موافقم 27
      مخالفم 31
    4. هاشمی

      ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (32 ديدگاه)

      ما تو مجتمعی که هستیم انواع و اقسام ماشینهای گران هست ولی یدونه کامارو ss 350 زرد کلکسیونی داریم که هر موقع میرم سوار ماشین بشم فقط نگاهم به اون جذب میشه لعنتی حتی زیر چادر هم اون عضلاتش میزنه بیرون از lx570 و 730 ماکان و … هم ابهتش بیشتره

      موافقم 38
      مخالفم 7
    5. حسین

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      علی جان با ۶۰۰ تومن بیا واست کاپریس و بلیزر بگیرم،
      شورولت نوا در بازار ایران بیشتر از ۲۳۰ میلیون ارزش خرید نداره بالاتر از اون بیوک اسکایلارک یا بیوک های کمیاب مثل آپولو یا سنچوری میشه خرید تا برسه به بودجه ۶۰۰ که میشه رفت سراغ کاپریس و بلیزر.
      شورولت نوا دقیقا پیکان آمریکایی هاست، برای اقشار کم درآمد ساخته شد با موتور ضعیف.

      موافقم 21
      مخالفم 3
      1. (Ali(chevynova

        ۲۹ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (7544 ديدگاه)

        اول اونکه با اکانت اصلیت کامنت بذار
        دوم اونکه بیوک تمییز قیمتش رو ۷۰۰تا۷۵۰ هست و کاپریس تمییز بالایی ۸۰۰ تومنه
        اگه فکر کردی با لقب دادن پیکان به نوا و کم ارزش دادنش میتونی حرص من رو دربیاری که خوب کار بیهوده ای هست
        دوما نوا ۶۰۰ تومنی رو تو پیج فرمولا گالری فروختن رفت
        قبلش هم یدونه مورد ۵۵۰ تومنی بود که فروخته شد
        با ۲۳۰ تومن فقط میشه یدونه بنز دانشجویی تمییز موتور سفید خرید که بتونی باهاش کل ایران رو بگردی

        موافقم 16
        مخالفم 14
        1. حسین

          ۲۹ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (2 ديدگاه)

          حساب اصلی ندارم عزیز هر از گاهی پیام مینویسم، کسی که 600 میلیون میده نوا میخره به عقلش باید شک کرد من بر اساس واقعیت حرف میزنم شما یک سر به دیوار تهران بزن طرف نوا تمیز گذاشته در حد صفر 300 میلیون الان دوماهه نمیتونه بفروشه که البته مردم حق هم دارن چون خیلی تمیزه نهایت 30 تومن میاد روش دیگه 250 تومن خیرشو ببینه.
          بنز w123 زیاد ارزش مند نیست برای من با نوا برابر میکنه ولی معماری باز بهتره. ما داریم تو رنج ماشین های کلاسیک زیر 250 تومن حرف میزنیم
          شما اصلا ماشینتو بزار 800 تومن وقتی خریدارش نیست، 2 سال تو دیوار خاک میخوره

          موافقم 23
          مخالفم 2
        2. Taha Ayoobi

          ۲۹ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (5446 ديدگاه)

          حسین چجوری هرازگاهی کامنت میذاری وقتی کل دوتا کامنتتو همینجا گذاشتی

          موافقم 6
          مخالفم 5
        3. حمیدرضا

          ۳۰ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (397 ديدگاه)

          اونی که ۷۵۰ میده نوا قطعا مشکل داره من این پول رو به اسکای لارک هم نمیدم

          موافقم 5
          مخالفم 1
      2. مازیار

        ۲۹ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (1245 ديدگاه)

        حسین جان به نظرم مقایسه نوا با پیکان شاید دقیقا درست نباشه چون نوا مدل پایه از رده‌پائین‌ترین برند امریکایی یعنی شورولت هست. به عبارت دیگه بین تمام ماشینهای امریکایی چیزی پست‌تر از نوا نداریم اما در مورد پیکان اینطور نیست.تو قدیمی‌ها رنو پنج شاید مناسب‌تر باشه و در حال حاضر پراید

        موافقم 16
        مخالفم 3
        1. (Ali(chevynova

          ۲۹ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (7544 ديدگاه)

          عشق لندروور
          چه حرصی تو کامنتت هست
          میلاد زد ام راست میگفت که نمیخوای حرصت رو نشون بدی ولی یجاهایی لو میری😂

          موافقم 6
          مخالفم 11
        2. مازیار

          ۲۹ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (1245 ديدگاه)

          عجب آتیشی گرفتی
          از دیشب تابحال هرکی هرچی میگه میگی بنز دانشجویی
          فکر کنم تو خواب هم تا خود صبح اسمشو بردی
          الانم که خودتو لو دادی به حسین میگی میخوای حرص منو دربیاری. والا حرص خوردن نداره یه مشت آهن قراضه
          کلا خیلی راحت دستتو رو میکنی
          و جالب‌تر از همه شاهدت
          وزیر ترول شاهد شاه ترول😂
          دقیقا میدونی مهدی زد وسط خال واسه همین چیزی نداشتی بگی و فقط خندیدی همینطور که جوابی برای حسین نداری

          وضعت مشخصه
          بیش از این خودم رو دستکم نمی‌گیرم

          موافقم 10
          مخالفم 3
        3. (Ali(chevynova

          ۲۹ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (7544 ديدگاه)

          بنز دانشجویی رو میگم چون میدونم حرص میخوری

          ببین اکانتای مختلفی که بکار بردی نوع نگارششون عینه همین اکانت اصلیته

          حرص نخور لندروور باز

          موافقم 5
          مخالفم 11
    6. Ahmad

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (80 ديدگاه)

      من نمیدونم یه ماشین قدیمی پر مصرف چی داره انقدر سنگشو به سینه میزنی اخه اون زمان نوا یه ماشین بالا رده هم نبود بگیم حداقل ارزش زیادی داره ته ته قیمت گذاریش هم الان به ۳۰۰ تومن میرسه یعنی یه پراید مدل ۸۸ از شورولت نوا گرون تره.حداقل بنز دانشجویی ازش بهتره هم ظاهری هم اسودگی.ردش کن بره یکمی پول بزار سرش حداقل بنز یا بی ام و کلاسیکی چیزی بگیر یا نیسان پاترولی یا جیپ صحرا.شتاب که واویلا افتضاحهه اصلا راه نمیره چه ۸ سیلندرش چه ۶ سیلندر.در کل پیکان جوانان از نوا بهتره…

      موافقم 14
      مخالفم 3
      1. (Ali(chevynova

        ۲۹ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (7544 ديدگاه)

        بازم یه اکانت جدید اینبار به اسم احمد و جالبه مثل چندتا اکانت فیک دیگه داره حرصش رو از نوا نشون میده

        نوا ۶۰۰ پولش هست تو نمونه تمییز و رنگ فابریک و فروشم رفته اونم تو یه پیجی مثل فرمولا گالری که بسیار معروفه

        اون پراید ۸۸ هم که مثال میزنی قیمتی در حد یه بنز معماری و دانشجویی داره که خوب طبیعیه

        موافقم 6
        مخالفم 10
        1. روایتگر حقیقت

          ۳۰ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (7 ديدگاه)

          تو خیلی علی به این پیج ها اطمینان داری اینقدر خاطر جمعی
          از کجا سرمشق میگیره کیلیک کردی دیجی مثل فرمولا گالری
          نوا600 فروخته .مگه نمیدونی این کارا همه بخاطر ارزش گذاری
          و فروش از ارزش بیشتر اون چیز هست بعد با یکی که پیج یا دوتا
          داده تو فقط نوا600میزنی تو فروشنده .، خریدار اصلی دیدی نه که
          اینا فقط اخبار کاذب و سم هستن آقا اینقدر به اینا حرف اطمینان نکن
          هرچیز ارزش داره و اون ارزش گذاری بر اساس محبوبیت و خاص بودن
          نمونه از موقع ساخت هست نوا خیلی چنگی به دل نمیزنه
          بعدم از اینهمه مدل آمریکایی خاص جیگر چی گیر دادی به نوا
          از اینهمه آمریکایی خاص عضلانی که واقعاً همچی تمام هستن
          نوا مثال پیکان میشه اون بر خود آمریکایی ها همون موقع تولید ساخت
          محبوب نبوده که الان باشه هرچیز ارزش واقعی خودش

          موافقم 2
          مخالفم 1
    7. مدی

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (1247 ديدگاه)

      داش ایمپالا چطوره بنظرت ؟

  2. Saeed farshchian

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (175 ديدگاه)

    یکی از ماشینای فوق‌العاده سگ جون کلاسیک که تو ایران زیادم هست
    عالیه فوق‌العاده‌س
    کلاس کاریش از کادیلاک پایین تره ولی طرفدار زیاد داره

    موافقم 36
    مخالفم 4
  3. مجید

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    یه نوای c6 مدل 68 داشتم خیلی ماشین باحالی بود
    قدرت موتور 115 اسب گشتاور 250 نیوتن متر سه دنده اتومات 4100 سی سی حجم موتور…..ولی ترافیک تهران تا 25 لیتر مصرف میکرد

    موافقم 37
    مخالفم 5
    1. (Ali(chevynova

      ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (7544 ديدگاه)

      نوا واقعا عالیه
      من یدونه ۸ سیلندر دنده ای دارم و یدونه ۶ سیلندر اتومات
      از جفتشون کاملا راضیم ،هرچند که ۸ سیلندره فقط برای کل کل استفاده میشه و ۶ سیلندره برا زیر پا

      لوازمهاش زیاده و با بقیه محصولاتGM مشترکات داره

      موافقم 36
      مخالفم 15
      1. شلبی

        ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (706 ديدگاه)

        من یدونه c1 پایه چند سالی داشتم تا روز اخر هم بدون هیچ مشکلی و کوچکترین خرجی با نیش استارت روشن میشد

        موافقم 23
        مخالفم 6
        1. (Ali(chevynova

          ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (7544 ديدگاه)

          C1 یا همون c3 در واقع یکی هستن
          ولی نمونه های ۵۶ نوا رو c1 میگفتن

          این مدلها دنده پشت فرمونن و صندلی جلو یک تیکه
          شیشه هاشونم دستی هست
          از لحاظ تعداد هم از c5 وc6 کمیاب تره
          من یدونهc3 مدل ۵۸ رفیقم داشت عنابی رنگ و کاملا دست نخورده
          ۳ دنده بود و خیلی خوش دست

          موافقم 14
          مخالفم 10
        2. شلبی

          ۲۹ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (706 ديدگاه)

          👍👍

          موافقم 2
          مخالفم 2
  4. (Ali(chevynova

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (7544 ديدگاه)

    نوا در نسل چهارمش ۲ موتور ۸ براش قابل استفاده بود
    ۳۰۵ و ۳۵۰
    البته فقط برای سال ۷۶ بود که ۳۰۵ روش استفاده شد
    موتورهای ۳۵۰ با ۱۶۵ اسب روی نواهای نسل ۴ روی مدلهای مخصوص پلیس استفاده شد که ۲۲۰ کیلومتر سرعت داشتن
    نمونه ۶ سیلندر نوا با موتور ۲۵۰ هم قدرتش ۱۲۰ اسب بود با گشتاور ۲۶۰ نیوتن متر

    موافقم 21
    مخالفم 13
    1. Mgh

      ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (62 ديدگاه)

      علی عشق کرد!

      موافقم 12
      مخالفم 4
      1. (Ali(chevynova

        ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (7544 ديدگاه)

        عشق رو سالهاست میکنم با ماشین امریکای های که زیر دستم هست ولی نوا یه چیز دیگست بخصوص ۸ سیلندرش که از ۱ میدی ۲ و ۴ تا دهنه کاربراتش باز میشه

        موافقم 25
        مخالفم 13
        1. یانکی من هم فرزند کسی هستم

          ۲۹ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (415 ديدگاه)

          نشد وقتی اتومات هست پدال رو تخت می‌کنی ۴ دهنه هوف می‌کشه تا ۲۰ متری کمبود اکسیژن پیش میاد این لحظه هست که جلوی ماشین فقط آسمون رو هدف میگیره و پرواز می‌کنه.ولی هر وقت اینکار رو میکردم عقب رفتن آمپر بنزین رو با چشم میدیدم.ولی اگر بلد باشی باهاش کار کنی مصرفش خیلی هم خوبه چون لازم نیست دور موتور رو ببری بالا سر گاز میره

        2. Taha Ayoobi

          ۲۹ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (5446 ديدگاه)

          گیربکس اتومات ها چون گیربکس توربینی هست، اتلاف کمی داره و وقتی پارو از رو گاز بر میداری مثل ترمز عمل نمیکنه، عین خلاص کردن میمونه.

          موافقم 2
          مخالفم 2
  5. Yaghoob

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (389 ديدگاه)

    هنوز نمونه هایی از نوا در حال حرکت هستند. که نشان از کیفیت فوق العاده اون داره.

    موافقم 25
    مخالفم 4
    1. محمد

      ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اقا ماشالا داره زخممون کرده.

      موافقم 11
      مخالفم 5
      1. (Ali(chevynova

        ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (7544 ديدگاه)

        اخی زخمی شدی؟
        دوا گلی بذار رو زخمت خوب میشی

        موافقم 16
        مخالفم 16
  6. Taha Ayoobi

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (5446 ديدگاه)

    این پست مال علی شویه برید کنار😂

    موافقم 30
    مخالفم 5
    1. (Ali(chevynova

      ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (7544 ديدگاه)

      خواهش میکنم
      این پست رو تقدیم میکنم به کاربرات بازها
      به عشق دلکو پلاتینی ها و فنر شمش عقب بازها

      موافقم 26
      مخالفم 10
      1. Taha Ayoobi

        ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (5446 ديدگاه)

        👌❤️

        موافقم 12
        مخالفم 6
  7. amir3715

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (17 ديدگاه)

    نوا ماشین خوبیه یه شورلت اقتصادی و فکر کنم انتخابی خوب برای کسانی که می خوان برای اولین بار به دنیای آمریکایی ها وارد شن.
    ولی من شنیده بودم که می گفتن کلاچش و دنده هاش خیلی سفته

    موافقم 11
    مخالفم 3
    1. (Ali(chevynova

      ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (7544 ديدگاه)

      اتفاقا برعکس
      خیلی از امریکایی بازهای معروف حداقل یدونه نوا دارن تو مجموعه هاشون

      کلاجش هم نسبت به ماشینهای روز یکم سفته و علتش دیسک قدرتمند و اهرمی اونه
      دنده هاشم اگه کلاجش سالم باشه راحت جا میره ولی دنده پشت فرمونیهاش قلق داره جازدنشون و کسی که بلد نیست باهاش نمیتونه کار کنه

      موافقم 24
      مخالفم 9
  8. محمد

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (256 ديدگاه)

    زمان خودش ماشین خوبی بود و به دلیل قیمت پایین ارزون ترین راه سوار شدن ماشین آمریکاییه ولی از من می‌شنوید یه خورده بیشتر پول جمع کنید بیوک اسکای لارک بگیرید ، نوا به غیر از مدل های کنکورس و کوپه وارداتی آنچنان ارزش کلاسیک برای بازسازی ندارن

    موافقم 11
    مخالفم 4
  9. amirboss

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (893 ديدگاه)

    یادش بخیر سال ۸۵ یه دونه نوا C5 دستی داشتم گرگی بود برای خودش.
    همیشه جای نیم دایره های سیاه از جلو درب پارکینگ به بیرون بود و گله ی همسایه ها.
    یه محوطه بازی پایین بلوک ما بود شده بود مکان دونات کشیدن های من.
    پاوراسلاید هایی که سر پیچ ها می‌کشیدم باعث شد توسط پلیس بازداشت بشم و ماشین رو بردن پارکینگ و…
    یادش بخیر.

    موافقم 13
    مخالفم 6
    1. ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (5606 ديدگاه)

      ایولا 😂😂

      موافقم 5
      مخالفم 3
  10. مهدی

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1790 ديدگاه)

    شورلت نوا دقیقا تو چه زمینه ای عالیه ؟ جدا دوست دارم بدونم

    موافقم 19
    مخالفم 5
    1. (Ali(chevynova

      ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (7544 ديدگاه)

      بذار من بهت بگم

      سگ جونه
      سادست
      قیمتش از خیلی مناسب تا گرونه یعنی کسی که ۲۰۰ تومن داشته باشه میتونه یه به نسبت سالمش رو بخره تا اونی که یه رنگ فابریک و دست نخوردش رو تا ۶۰۰ پول بده
      لوازمهاش زیاده و همه ی شهرهای بزرگ همچنان لوازمهاش پیدا میشه
      به نسبت ایمپالا و مالیبو هیکلش جمع و جور تره
      ماشین خوش دستی هست و با ۱۰ دقیقه روندنش راحت میتونی تو هر مکان باهاش لایی بکشی

      موافقم 16
      مخالفم 14
      1. مهدی

        ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (1790 ديدگاه)

        عزیز اینا رو به کسی بگو که تجربه نکرده باشه من تو نواز بزرگ شدم و رانندگی یاد گرفتم و خودم نوا کوپه ۸ کونکورس بسیار بسیار تمیز داشتم (شاید تمیزترین).
        ـ اما در مورد شورلت نوا که همه میشناسیم موتور ناتوان و پرمصرف و البته پرخرج! ماشین گرم کار می‌کنه و اصلا مناسب شهر گرمسیر نیست طول سرسیلندر زیاده و به راحتی تاب برمیداره. صفر که تولید میشد ماشین ارزونی نبود و الان هم لوازم موتورش بعضا از ۳۵۰ گرونتره.
        ـ سیستم تعلیق بسیار بد.
        ـفضای کابین بسیار کم ( عقبش در حد پراید شاید کمتر)
        ـ کیفیت کابین بسیار بد و ابتدایی
        ـ کیفیت ورق بدنه بسیار بد ( ما سال ۱۳۶۸ یه نوا مدل ۷۸ میلادی از شرکت نفتی هالیبرتون خریدیم که تو ۱۲ سال عمرش تا اون روز جوری پوسیده و نابود شده بود انگار قبل از تایتانیک غرق شده بود هنوز عکساش رو داریم)
        ـ کیفیت سواری بد ( شما نه سیستم تعلیق راحتی دارید نه هندلینگ مناسبی دارید )
        تنها و تنها خوبی نوا گیربکس th350 هست که تو نمونه دنده ای از همون هم بی بهره شده البته فرمون هیدرولیک و شیشه های برقی نسبت به بیشتر خودروهای اون زمان مزیت بود

        موافقم 21
        مخالفم 7
        1. مازیار

          ۲۹ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (1245 ديدگاه)

          ممنون مهدی‌جان
          همیشه در مورد ماشینهای کلاسیک منتظر نظر شما هستم چون کاملا مشخصه بر اساس تجربه و دور از احساسات حرف میزنی. اینم از نوا

          موافقم 16
          مخالفم 6
        2. (Ali(chevynova

          ۲۹ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (7544 ديدگاه)

          😂😂😂😂
          مهدی از نظر تو همه کلاسیکهای آمریکایی بده
          از کامارو و نوا تا سویل و دویل رو مردود میدونی و هیچکدومش رو هم قبول نداری
          نمیدونم اگه بده چرا این همه پرفروش بودن و محبوب بین جامعه اونم با وجود کلی محصولات رقیب از کمپانیهای دیگه

          موافقم 6
          مخالفم 15
        3. مهدی

          ۳۰ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (1790 ديدگاه)

          میدونی چرا بیشتر نقدشون میکنم؟ اول اینکه امثال شما که تجربه هم ندارید جوری توی تعریف اغراق میکنید که کسی ندونه فکر میکنه واقعا یه خودروهای عجیب و غریبی بودن دوم اینه که سالهاست بدبختیشون رو‌ کشیدم . چرا همچنان آمریکایی میخرم ؟ چون حس نوستالژیک و ظاهر اغراق آمیز بعضی مدل هاشو دوست دارم نه شورلت نوا چهار درب که خود آمریکایی بازا هم گردن نمیگیرن! در ضمن فروش کل شورلت نوا تو ایران ۱۳۱۱۰ عدد بوده. فروش کل کادیلاک سویل هم ۲۰۰۵ عدد بوده. حالا چرا با این وجود هنوز مثلا تعداد قابل توجهی سویل مونده؟؟ چون همیشه خراب بودن و راه نمیرفتن 🙃😁

          موافقم 8
          مخالفم 2
    2. 13

      ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (63 ديدگاه)

      مصرف سوخت

      ۲۵ لیتر در جاده و سرعت زیر ۱۰۰ کیلومتر

      ۳۵ لیتر در شهر

      میانگین ۳۰ لیتر در صد کیلومتر

      قدرت ۱۱۰ اسبی هم از موتور ۴۱۰۰ سی سی که میانگین ۲۶ اسب در هزار سی سی هست بماند

      اوج تکنولوژی و راندمان

      تازه سه تا دنده هم داره

      موافقم 17
      مخالفم 20
      1. (Ali(chevynova

        ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (7544 ديدگاه)

        اوج راندمان رو تو بنز دانشجویی باید ببینی که دور موتورش از یه حدی بره بالا صدا یاتاقانهاش در میاد و افت فشار روغنش هم همیشه کابوس لحظات هست بخصوص تو نمونه های موتور سفیدش

        موافقم 19
        مخالفم 22
      2. کاظم جفائی

        ۳۰ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (59 ديدگاه)

        مگه کامیونه که سی لیتر بسوزونه؟؟🤣
        چرا وقتی اطلاعات ندارین اینجوری با اطمینان نظر میدین؟؟
        استانداردهای آلایندگی هوا در ایالات متحده سختگیرانه‌ترین بوده در زمان خودش. به همین دلیل حجم موتورها بالا و سرعت دورانی پایین بوده تا بنزین فرصت احتراق کاملتری داشته‌باشه. موتورهای آمریکایی کم‌مصرف‌ترین و پربازده‌ترین موتورهای اون زمان بوده و هنوزم با موتورهای امروزی برابری می‌کنه ازلحاظ راندمان مصرف انرژی.

        موافقم 2
        مخالفم 3
    3. کاظم جفائی

      ۳۰ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (59 ديدگاه)

      نوشتین نوا دقیقا چه مزیتی داره؟
      به عنوان یک نفر که ۱۴ ساله نوا دارم و ماشین زیر پام بوده و هست و انواع ماشینهای ایرانی و خارجی داشتم و خودمم یه کوچولو مکانیک خوندم و حداقل در مقوله‌ی طراحی و ساخت یه اطلاعات جزئی دارم و از انجین هم اندکی می‌دونم میگم:
      شورلت نوا پلتفرم مشترک با کامارو و کادیلاک و پونتیاک فایربرد و بیوک اسکای‌لارک داره. قطعات جلوبندی و سیستم ترمز مشترک با سایر آمریکایی‌ها داره. موتور فوق‌العاده جون‌سخت با طراحی عالی داره که در هیچ شرایطی کم نمیاره و داغ هم نمی‌کنه و حتی با برداشتن دوتا از وایرهاش میتونی باهاش بری مسافرت و برگردی! من فقط نمونه دنده‌ای این ماشین رو داشتم و استفاده کردم و هنوزم دارم و در این نمونه شتاب فوق‌العاده و سرعت عالی داره بطوریکه با ماشینای ایرانخودرو نمی‌تونی بهش برسی. اتاق و شاسی ایمن و تعادل فوق‌العاده‌ای داره. فرمان بسیار روان و سریعی که درلحظه تغییرجهت میده. سواری راحت و بدون خستگی داره و به‌درد استفاده روزمره میخوره اما نه در ترافیک بلکه در مسیرهای باز. مصرف جاده‌ای ۱۱ لیتر، و استهلاک بسیار کم. هر هزار دور موتور حدود ۴۷کیلومتر سرعت میره یعنی وقتی موتور ۲هزار دور بزنه ۹۵تا میره و برای جاده عالیه. از معایبش هم اینه که به درد شهر و ترافیک اصلا نمیخوره، به هیچ عنوان. ولی بزرگترین عیب این ماشین نداشتن تعمیرکار متخصص هستش. با اطمینان می‌تونم بگم توی ایران کسی از این ماشین و البته اکثر ماشین‌های خارجی سر در نمیاره به همین دلیل میگن به‌درد نمیخوره. و از این زاویه، درست میگن.

      موافقم 2
      مخالفم 3
      1. مهدی

        ۳۰ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (1790 ديدگاه)

        اصلا قصد تخریب شما رو ندارم ولی حرفایی میزنید مرغ پخته خندش میگیره. میگید مکانیک خوندین بعد میگید هر ۱۰۰۰ دور ۴۷ کیلومتر سرعت میره! یعنی تاحالا همچین مورد مضحکی نشنیده بودم که به عنوان مزیت از یه خودرو گفته بشه! این چیزا به ضریب گیربکس و دیفرانسیل و قطر لاستیک بستگی داره چه ارتباطی به خوبی یا بدی یه ماشین داره؟! حالا کار نداریم که ماشین رو جای موتور گازی تک دنده تصور کردین! بعد میگید بزرگترین عیبش تعمیر کار متخصص هست! دوست عزیز در مورد s کلاس ۲۰۲۴ که حرف نمی زنی در مورد شورلت نوا ۵۰ سال پیش حرف می‌زنیم که استاد بنا هم می‌تونه کارای فنیش رو انجام بده . سرعت و شتاب عالی و راحتی و هندلینگ فوق العاده هم اگر بخواین با رنو ۵ مقایسه کنید بله حرفتون درسته

        موافقم 6
        مخالفم 2
        1. کاظم جفائی

          ۳۰ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (59 ديدگاه)

          می‌دونم مطالبی که می‌نویسم کمتر کسی متوجهش میشه چون نمی‌تونم زمان طولانی تایپ کنم و خیلی توضیح بدم به همین خاطر نامفهوم در میاد.

          آقامهدی عزیز، سرعت دورانی پایین‌تر یعنی توانایی موتور برای رسیدن به گشتاور و پاور بالا در دور پایین و این یک امتیاز بسیار بزرگه. ربطی به گیربکس نداره. نمودارهای گشتاور_توان موتورهای مختلف رو مقایسه کنید. موتور نوا در ۱۸۰۰rpm گشتاورش کامل میشه و با یک نرخ ثابت تا حدود ۳۸۰۰rpm ادامه پیدا می‌کنه.
          ترانسمیشن هم براساس قدرت و گشتاور انتخاب میشه. همیشه ضریب نهایی به عنوان یک ویژگی مورد توجه رانندگان حرفه‌ای هست..

          ..دیگه ببخشید اگه ناقص توضیح میدم

        2. مهدی

          ۳۰ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (1790 ديدگاه)

          شما کلا مفاهیم رو باهم قاطی کردین بعد میگید مکانیک خوندین . اینکه یه موتور حجیم با بازده خیلی کم پیک گشتاورش تو دور پایین باشه که اظهر و من الشمسه! و این هیچ ربطی به اون موضوع که گفتین تو دور ۲ هزار ماشین ۹۵ کیلومتر سرعتش هست نداره. در مورد اینکه با ماشین قدیمی دست‌خورده ترکیده بدون تعمیر ۴۰۰ هزارتا راه رفتین بهتون پیشنهاد میکنم برید رکوردتون رو تو گینس ثبت کنید شاید هم تو عالم ماورایی به همچین چیزی رسیدین چون بنده تجربه شخصیم رو که فاکتور بگیرم تمامی آمریکایی سوارهایی که من میشناسم تا گردن غرق در روغن و گریسن و تو پمپ بنزین جرات نمیکنن خاموش کنن از ترس اینکه ممکنه دیگه روشن نشه

          موافقم 3
          مخالفم 2
        3. کاظم جفائی

          ۳۰ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (59 ديدگاه)

          عزیز برادر! اینکه توی سرعت ۹۵ دوهزار دور بزنه، یعنی موتور پرقدرت که می‌تونه با اون نسبت دنده‌ی سبک حرکت کنه. یعنی سایکل کمتر برای سرویس و تعویض قطعات مصرفی موتور، یعنی لرزش و صدای کمتر، یعنی گشتاور بالاتر…

          اما منظورتون از بازده خیلی کم چیه؟؟
          بازده حجمی؟
          بازده وزنی؟
          بازده ترمودینامیکی؟
          بازده مکانیکی؟
          بازده اقتصادی؟
          ….؟
          هرچیزی که طراحی میشه، با هدفی طراحی میشه. تکنولوژی خودروسازی ایالات متحده همیشه یه قدم جلوتر از رقبای اروپایی و ژاپنی بوده و هست. دقت کنید برندسازی رو نمیگما. تکنولوژی تولید و تکنولوژی محصول رو میگم. راندمان موتورهای آمریکایی ازنظر حجمی همیشه پایین‌تر بوده و این موضوع دلایلی داره. ولی ازنظر ترموشیمیایی، مکانیکی، و اقتصادی، راندمان بالاتری داشتن.

          اینکه آمریکایی‌سوارها تا گردن توی روغن هستند هم، بخاطر همون موضوعه که گفتم: توی ایران نمیتونن درست تعمیر و نگهداریش کنن. حالا باز شما بیا بگو اس‌پونصد که نیست!! چرا عزیزم هست. از اونم بدتره. چون سنسور و چراغ چک و غیره نداره. سرویسکار خودش باید درست تشخیص بده. که نمیده.
          چرا هواپیمای مسافربری با اون همه قطعه و مسئولیت جان مسافرها، ۸۰سال عمر مفید داره ولی ماشین که روی زمین راه میره بعداز ۱۰سال فرسوده میشه و باید بندازنش دور؟ چون هواپیما رو براساس ضوابط و دستورالعمل، توسط مهندس‌های آموزش‌دیده تعمیر و نگهداری و بازرسی می‌کنن. ولی ماشین رو مکانیک براساس سلیقه و تجربه شخصی و بدون آموزش آکادمیک تعمیر می‌کنه. نتیجه‌ش میشه تا گردن تو روغن! اینکه شما نوا داشتین و همیشه خراب بوده هم دلیلش همینه.

          موافقم 1
          مخالفم 1
  11. Arash2009

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (64 ديدگاه)

    فنر شمش
    کاربرات ۴ دهنه
    گیربکس ۳ دنده دستی
    V8 بلوک بزرگ تنفس طبیعی
    دف عقب
    گشتاور بالا دور پایین
    خوراک کلاسیک بازا
    بنازم شِوی

    موافقم 23
    مخالفم 6
  12. کامران

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    چطور تونستن از هر لیتر حجم موتور 26 اسب بگیرن هم توی موتور ۶ سیلندر هم توی موتور ۳۵۰ هشت سیلندر😐

    موافقم 11
    مخالفم 5
    1. کاظم جفائی

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (59 ديدگاه)

      به اسب بخارش توجه نکنید. روی کاغذ با روی آسفالت فرق می‌کنه. من شورلت نوای سی۵ دارم. چهار دنده دستی. ۱۶۴۰ کیلو وزنشه و ۱۰۵ اسب توان. اما توی جاده با زانتیای ۲۰۰۰سی‌سی داداشم برابره. اون ۲۰۰کیلو سبک‌تره و آیرودینامیک‌تره و ۱۴۰ اسب هم روی کاغذ داره. ولی درعمل باید سنجید.
      یه موتور نوا هم گذاشتیم روی پاترول اون یکی داداشم. از موتور فابریک ۱۴۰ اسبی نیسان‌پاترول خیلی قوی‌تر و برو‌ تر شده. هم توی آفرود و هم تو جاده.
      اسب بخار مثل مگاپیکسل دوربین می‌مونه.
      اسب بخار همه‌چیز نیست.

      موافقم 4
      مخالفم 6
  13. رامین

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (27 ديدگاه)

    ماشین نگو ، گودزیلا❤

    موافقم 4
    مخالفم 2
  14. امیر

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    شورلت نوا فوق العاده بود آن زمان یک تصادف خیلی بدی باهاش کردیم واقعا هرماشین دیگه ای بود ازش سالم درنمیومدیم یک خال بهمون نیفتاد واقعا حافظ جونمون شد یک رینگش می ارزه به صدتا اسباب بازیهای میلیاردی این روزا .

    موافقم 1
    مخالفم 1
  15. کاظم جفائی

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (59 ديدگاه)

    خوشم میاد که مردم میان از شورلت بد میگن. درحالیکه هیچ اطلاعاتی، مطلقاً هیییچ اطلاعاتی ازش ندارن. صرفاً براساس اعداد روی کاغذ! این باعث میشه امثال من بتونیم با کمترین هزینه شورلت سوار شیم و به ریش اونا هم بخندیم.
    اگه اعداد روی کاغذ ملاک سنجش بود که دیگه نیازی به تست و یا مسابقه نبود.
    ضمناً اسب بخار اعلام شده برای خودروهای سواری صرفاً یک عدد تبلیغاتی هستش و هیچ ارزش علمی نداره. اینو کسی می‌فهمه که با مفهوم توان آشنا باشه.

    موافقم 2
    مخالفم 4
    1. مهدی

      ۳۰ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (1790 ديدگاه)

      بنده شک ندارم تاحالا از نزدیک نوا رد نشدی آقای جفایی . هزینه اورهال موتور شورلت نوا از ۳۵۰ اسمال بلاک بیشتره … الان خیلی راحت ۱۰۰ میلیون هست. پیستون دست کامل ۱۷-۱۸ میلیون اگر بیشتر نباشه. رینگ ۵ میلیون . سرسیلندر استوک ۵۰ سال پیش سالم باشه ۲۰ میلیون که گیر نمیاد . دست کامل یاتاقان ها پارسال ۶ تومان بود الان خدا می‌دونه . همه اینا برای موتوری هست که با دعای پدر و مادر و سفره حضرت ابالفضل ۱۰۰ اسب میده نه بیشتر که احتمال زیاد چند هزارتا بعد دوباره باید تعمیر بشه و این رو باید در نظر هم بگیرید که ماشینتون کلا ۱۵۰ میلیون مبارزه. احتمالا دوستمون آقای جفایی داره از ماشین دیگه ای حرف میزنه

      موافقم 2
      مخالفم 2
      1. کاظم جفائی

        ۳۰ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (59 ديدگاه)

        همین الان که دارم تایپ می‌کنم، همین الان درحال جمع کردن یک موتور شورلت نوا‌ ام. اگه میشد عکساشو براتون میفرستادم. ولی اینجا نمیشه متاسفانه.
        این شما هستین آقامهدی که اطلاعاتی ندارین در این مورد. کل این موتور حدود ۲۰تومن لوازم برده دوست عزیز. رینگ و پیستون، یاتاقان، واشر‌ها، پمپ روغن، و یه سری جزئیات..
        همین موتور هم هفت سال پیش خودم تعمیرش کردم ولی چون گازسوز بوده و رادیاتورشم خراب بوده و روغن مولتی‌گرید نامرغوب داخلش ریختن، بعداز هفت سال به تعمیر افتاده.
        وگرنه ماشینی که ۱۰ سال پیش تعیر کردم و بنزینی بوده و مراقبت شده ازش، هنوز که هنوزه داره راه میره و یه واشر حتی عوض نکرده…

        اینجاست که میگم سرعت دورانی پایین یعنی عمر طولانی‌تر موتور. و البته چندین امتیاز دیگه..

      2. کاظم جفائی

        ۳۰ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (59 ديدگاه)

        اینم بگم شورلت‌نوایی که الان دست خودمه سال ۸۹ خریدم. توی این سیزده_چهارده سال ۳۸۰هزارتا کار کرده و هنوز موتور باز نشده و هنوزم اثری از فرسودگی نمی‌بینم.

        1. شلبی

          ۳۰ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (706 ديدگاه)

          من تجربه شخصی خودم رو میگم نوایی که داشتم نزدیک دوازده سال مالک بودم و موتور تا روز اخر اچار نخورده باقی موند و بدون هیچ مشکلی کار کرد و در طول دوازده سال حتی یکبار هم نشد جایی خراب بشه و من به مشکل بخورم،البته خب ماشین با ماشین فرق داره شاید ماشینی که اقا مهدی خریده سالم نبوده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا