شورلت

معرفی شورلت اکوئناکس و بلیزر الکتریکی برای عرضه در سال 2023

شورلت در نمایشگاه CES نسخهٔ الکتریکی کراس‌اوورهای اکوئناکس و بلیزر را معرفی کرده است. این دو ماشین که قرار است در سال ۲۰۲۳ با مدل ۲۰۲۴ به بازار عرضه شوند، مثل دیگر محصولات الکتریکی جنرال موتورز روی پلت‌فرم الکتریکی ماژولار اولتیوم ساخته می‌شوند. اکوئناکس و بلیزر الکتریکی همراه با سیلورادو الکتریکی که آن‌هم در CES رونمایی شده، بخش مهمی از استراتژی الکتریکی جنرال موتورز برای سال ۲۰۲۳ خواهند بود و به مدل‌های الکتریکی کنونی بولت و بولت EUV خواهند پیوست.

شورلت فعلاً فقط چند تصویر از اکوئناکس الکتریکی منتشر کرده و از بلیزر الکتریکی هنوز تصویری منتشر نشده است. درهرحال، این تصاویر کراس‌اوور شیک و اسپرت را نشان می‌دهند که ارتفاع کمی از زمین دارد. در تصاویر داخلی هم نمایشگر بزرگی در میانهٔ داشبورد دیده می‌شود که در کنار صفحه آمپر دیجیتالی قرار گرفته است. اکوئناکس الکتریکی خودروی کاملاً جدیدی خواهد بود و هیچ ارتباطی به نسخهٔ بنزینی کنونی ندارد. شورلت این خودرو را یک کراس‌اوور کامپکت مقرون‌به‌صرفه توصیف کرده که قرار است با قیمتی در حدود ۳۰ هزار دلار به بازار عرضه شود.

اکوئناکس الکتریکی با این قیمت حتی از فورد موستانگ مک‌ایی و فولکس‌واگن ID.4 هم ارزان‌تر خواهد بود و یکی از ارزان‌ترین کراس‌اوورهای الکتریکی بازار لقب خواهد گرفت تا به ادعای جنرال موتورز برای در دسترس‌تر کردن خودروهای الکتریکی جامهٔ عمل بپوشاند. فعلاً هیچ مشخصات فنی از اکوئناکس الکتریکی منتشر نشده اما می‌توان انتظار بردی بین ۴۰۰ تا ۴۸۰ کیلومتری را برای آن داشت. گفته شده این ماشین تا پاییز ۲۰۲۳ هم برای ناوگان‌ها و هم برای فروش معمولی ارائه خواهد شد و تیپ‌های محبوب LT و RS هم در خانوادهٔ آن وجود خواهند داشت.

شورلت اکوئناکس و بلیزر الکتریکی مجموعهٔ خودروهای الکتریکی جنرال موتورز که هم‌اکنون شامل شورلت بولت و بولت EUV، جی‌ام‌سی هامر EV و کادیلاک لیریک می‌شود را گسترده‌تر خواهد کرد. به این خانواده به‌زودی شورلت سیلورادو و جی‌ام‌سی سی‌یرا الکتریکی و همین‌طور کادیلاک سلستیک هم اضافه خواهند شد. مدیرعامل جنرال موتورز «مری بارا» در سخنرانی خود در نمایشگاه CES همچنین به اهداف الکتریکی دورتر این شرکت هم اشاره کرده که شامل عرضهٔ پیکاپ‌های هوی دیوتی و اس‌یووی‌های فول سایز الکتریکی تا سال ۲۰۳۵ می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. amir Benz

    ۱۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    شورولت بیدار شده بد جور ….

    موافقم 29
    مخالفم 1
  2. آرین

    ۱۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (444 ديدگاه)

    911 و WRX به احتمال زیاد تنها بازماندگان بنزینی پس از دوران گذار به پیشران برق خواهند بود.

    موافقم 16
    مخالفم 1
    1. 1123

      ۱۶ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (527 ديدگاه)

      به نفع پورشه و خریداران هست که 911 برقی بشه، چون که قصد ندارن اصالت بیخودشون ( موتور عقب بودن) رو کنار بذارن

      موافقم 9
      مخالفم 24
      1. عرفان

        ۱۶ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (229 ديدگاه)

        موتور عقب چشه ؟؟
        چه شرکتی غیر از پورشه میتون چنین تعادل خفنی رو با موتور عقب بدست بیاره
        شاهکار مهندسیه
        بعد شما میگی بیخود ؟؟؟

        موافقم 19
        مخالفم 10
  3. Mat

    ۱۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (4 ديدگاه)

    شورلت الآن باید بلیزر k5 برای رقابت با برانکو و جیپ معرفی کنه
    نه این کراس برقی

    موافقم 10
    مخالفم 2
    1. Nima

      ۱۶ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1659 ديدگاه)

      قیمتش فوق العادس این باشه.
      البته امیدوارم نسخه پایه با نسخه فول مثل سیلورادو تفاوت 2.5 برابرى نداشته باشه.
      اون 41 و 105 هزار بود
      این 30 شروع میشه . امیدوارم 70-80 تا نباشه که خیلى گرونه براى شورولت!
      البته بعید میدونم اینطورى باشه! چون کادیلاک بهتره واقعا.

  4. امیر

    ۱۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (39 ديدگاه)

    رسما داره با این کار به خودرو های برقی روح می بخشن و این عالیه 👌

    موافقم 12
  5. امیرعلی

    ۱۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (310 ديدگاه)

    چه طراحی جذابی داره هم طراحی داخلی و هم طراحی خارجی
    و فکر کنم الکتریکی شدن سود زیادی برای جنرال موتورز داشته باشه چون دیگه اروپایی ها نمی تونند به بهانه آلایندگی جلوی صادرات جنرال موتورز به اروپا رو بگیرند
    درباره قیمت هم که واقعا محشره چون الان تسلا مدل 3 با رنج ۴۱۸ کیلومتر با قیمت ۴۵ هزار دلار عرضه میشه
    ولی این ماشین با ظاهر جذاب تر و برد بیشتر با ۱۵ هزار دلار قیمت کمتر فروخته خواهد شد که فکر کنم تسلا هیچ مزیتی به جز ایستگاه های سوپرشارژر نداشته باشه که برای اون هم تسلا اجازه استفاده برند های دیگر رو داده و عملا دلیلی برای خریدن تسلا نمی مونه

    موافقم 3
    مخالفم 1
  6. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۱۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2353 ديدگاه)

    متاسفانه ماری بارا داره جنرال موتورز رو نابود میکنه.بلیزر رو به چه روزی انداختن

    موافقم 3
    مخالفم 3
    1. امیرعلی

      ۱۶ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (310 ديدگاه)

      جناب یانکی مری بارا واقعا مدیر خوبی ه
      توی مدیریت و اقتصاد بحثی است به اسم عرضه و تقاضا
      مری بارا وقتی پیش بینی کرد بازار کراس اوور ها رشد فزاینده خواهد کرد اومد از نام پرافتخار بلیزر برای کراس اوور استفاده کرد که کار درستی بود چون اگه میخواست بلیزر رو با فرمت اس یو وی عرضه کنه برای تاهو و سابربن و جی ام سی یوکان رقیب درست کرده بود و بازار کراس اور ها رو هم از دست می‌داد
      باید قبول کنیم که دنیای امروز دنیایی نیست که بشه توش اصالت رو کامل حفظ کرد باید با حفظ اصالت به درخواست مشتری ها پاسخ داد
      البته ایشون اشتباهاتی هم داشت مثل حذف سدان های معروفی مثل ایمپالا
      ولی در کل مدیر خیلی خوبیه

  7. mm-yarlou

    ۱۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (234 ديدگاه)

    من یه خواسته دارم از شورلت احیای کامارو دوست داشتنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا