این پیکاپهای سنگین هم برای حمل بار و یدک کشی و هم آفرود مناسب هستند اما کدامیک از آنها در انجام این وظایف بهتر خواهد بود؟
زمانی ویژگیهای پیکاپهای سنگین برای آفرود چیزی بیش از برچسبهای گرافیکی بدنه و یک صفحه محافظ پایین سپر نبودند اما وقتی که این پیکاپهای بزرگ بجای ابزار کار به وسیلهای برای تفریح تبدیل شدند، خودروسازان ساخت نسخههای آفرودی را جدیتر گرفتند و حالا برای اولین بار، تمام پیکاپهای سنگین دیترویتی با پکیج آفرود به بازار عرضه میشوند. برای اینکه ببینیم از بین این خودروها کدامیک بهترین است، سه پیکاپ فورد F250 سوپر دیوتی ترمور، رم ۲۵۰۰HD ربل و شورلت سیلورادو ۲۵۰۰HD ZR2 را با پیشرانههای دیزلی گرد هم جمع کرده و آزمایش جامعی شامل رانندگی در بزرگراه، یدک کشی، جابجایی بار و آفرود را انجام دادهایم.
معرفی خودروها
هرچند رم پاور واگن که استاندارد طلایی پیکاپهای آفرود سنگین محسوب میشود از سال ۲۰۰۵ در بازار حضور داشته است اما ادغام واقعی قابلیتهای کاری با تواناییهای آفرود در پیکاپهای سنگین زمانی آغاز شد که فورد پکیج ترمور را در سال ۲۰۱۹ برای سوپر دیوتی ارائه کرد. نسخهٔ ۲۰۲۳ این پکیج شامل کمکفنرهای توئین تیوب ترمور، فنرهای عقب سفتتر، لاستیکهای گودیر رانگلر ۳۵ اینچی روی رینگهای آلومینیومی ویژهٔ ۱۸ اینچی، پله رکابهای جانبی برگرفته از رپتور، صفحات محافظ، دیفرانسیل جلوی لغزش محدود و قفل دیفرانسیل عقب الکترونیکی میشود. حالتهای رانندگی مخصوص آفرود هم این پکیج را تکمیل میکنند.
رم پس از چندین دهه بیتوجهی به درخواست ارائهٔ پاور واگن با پیشرانهٔ دیزلی، سرانجام ربل HD را برای مدل ۲۰۲۳ معرفی کرد. این رم بزرگ همان خلقوخوی ربل کوچکتر ۱۵۰۰ را دارد که در سال ۲۰۱۶ به بازار آمد و به کمکفنرهای بلیشتین، سیستم تعلیق پنج اتصالی عقب، تعلیق بادی قابل تنظیم سفارشی، قفل الکترونیکی دیفرانسیل عقب، لاستیکهای گودیر ۳۳ اینچی و صفحات محافظ گیربکس کمکی و باک سوخت مجهز است و در ظاهر با جلوپنجرهٔ خاص ربل از دیگر نسخهها متمایز میشود.
شورلت پکیج ZR2 که قبلاً برای سیلورادو ۱۵۰۰ و کلرادو ارائه کرده بود را برای نسخهٔ جدید سیلورادو HD هم ارائه کرده است. این نسخه مثل برادران کوچکتر خود به کمکفنرهای مالتیمتیک DSSV مجهز است که ۳۸ میلیمتر ارتفاع بیشتر از زمین، لاستیکهای گودیر رانگلر ۳۵ اینچی، قفل الکترونیکی دیفرانسیل عقب، حالتهای رانندگی ویژهٔ آفرود و صفحات محافظ زیرین هم آن را همراهی میکنند.
آفرود
در آفرود رم به دلیل استفاده از کوچکترین لاستیکهای گروه، ضعف دارد اما به لطف فاصلهٔ ۳۳۳ میلیمتری از زمین و فاصلهٔ محوری کوتاهتر، بهترین زاویهٔ شکست را در بین سه خودرو دارد (۲۳.۹ درجه). سیلورادو با ۳۲.۵ درجه، بهترین زاویهٔ حمله را دارد و فورد با کمترین فاصله از زمین (تنها ۲۶۷ میلیمتر) کمترین زاویهٔ خروج را ارائه میکند (۲۲.۲ درجه). هیچکدام از این پیکاپها هنگام بالا رفتن از تپهها یا عبور از روی صخرهها با سختی مواجه نمیشوند اما برخی این کار را آسانتر انجام میدهند. هرچند هر سه پیکاپ به قفل دیفرانسیل عقب مجهز هستند اما رم صرفاً در حالت ضریب سنگین اجازهٔ استفاده از آن را میدهد درحالیکه فورد تنها پیکاپ گروه با دیفرانسیل لغزش محدود جلو است.
یکی از تفاوتهای مهم بین این پیکاپها اما عملکرد کمکفنرها است. کمکفنرهای جلوی فورد با افزایش سرعت رفتار خشنی از خود نشان میدهند و اکسل عقب هم در جادههای ناهموار و مسیرهای نرم، بشدت بالا و پایین میپرد. هرچه سرعت پایینتر باشد سوپر دیوتی رفتار بهتری دارد. رم به لطف کمکفنرهای مونوتیوب بلیشتین و تعلیق پنج اتصالی عقب، در جادههای ناهموار عملکرد بهتری دارد اما به خاطر پیشرانهٔ کامینز در جلو لطمه میبینید زیرا وزن ۵۰۰ کیلوگرمی این موتور خطی روی اکسل جلو قرار دارد. سیلورادو اما با تعلیق جلوی مستقل و کمکفنرهای مالتیمتیک، بهترین سواری را روی مسیرهای ناهموار دارد. در این پیکاپ دستاندازهای متوسط بهراحتی جذب میشوند و ZR2 به ندرت با تکانهای بزرگ مواجه خواهد شد.
پیشرانه و شتاب
از این پیکاپها با وجود وزنی نزدیک به چهار تن کسی انتظار سرعت فوقالعادهای را ندارد اما با وجود قدرت و گشتاوری در حد خودروهای اسپرت، وقت آن رسیده که در این دیدگاه تجدیدنظر کنیم. رم ضعیفترین پیشرانهٔ این جمع را دارد. موتور ۶.۷ لیتری شش سیلندر خطی کامینز این پیکاپ ۳۷۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۵۲ نیوتن متر گشتاور دارد و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۸.۱ ثانیه را فراهم میکند. البته نسخهٔ قویتر همین موتور هم با ۴۲۰ اسب بخار وجود دارد اما متاسفانه فقط در سری ۳۵۰۰ ارائه میشود که نسخهٔ ربل ندارد.
سیلورادو با پیشرانهٔ ۶.۶ لیتری V8 دیزلی دورامکس که ۴۷۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۲۲ نیوتن متر گشتاور تولید میکند، ۱.۵ ثانیه از م سریعتر بوده و ظرف ۶.۶ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد. این در حالی است که ZR2 با وزن ۳۷۵۰ کیلوگرم، سنگینترین عضو گروه محسوب میشود. عجیب نیست که F250 سوپر دیوتی با پیشرانهٔ جدید ۶.۷ لیتری دیزلی با ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۲۷ نیوتن متر گشتاور، سریعترین عضو گروه است. این پیکاپ ظرف تنها ۶.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و ۴۰۰ متر را در ۱۴.۸ ثانیه طی میکند.
یدک کشی
کسانی که به دنبال ترکیب مناسبی از تواناییهای آفرود و تواناییهای حمل بار هستند خوشحال خواهند شد که بدانند سه پیکاپ ما خیلی خوب این کار را انجام میدهند. رم ربل ظرفیت یدک کشی ۶۷۷۰ کیلوگرم و ظرفیت بار ۷۰۰ کیلوگرمی دارد. این اعداد برای سیلورادو به ترتیب ۸۳۹۰ کیلوگرم و ۱۴۰۰ کیلوگرم هستند و فورد با ظرفیت یدک کشی ۹۹۸۰ کیلوگرم و ظرفیت بار ۱۴۱۰ کیلوگرم در صدر قرار میگیرد. با توجه به این اعداد، تعجبی ندارد که هیچکدام از این پیکاپها هنگام اتصال تریلری ۳.۸ تنی مشکلی ندارند.
هنگام شتاب گیری در سربالایی، فورد سوپر دیوتی به لطف پیشرانهٔ قویتر عملکرد بهتری نسبت به دو رقیب دیگر دارد اما همه چیز شتاب نیست و سیلورادو به لطف تعلیق مستقل جلو، هنگام یدک کشیدن تریلر از لحاظ راحتی سواری بهترین است. رم ربل با تعلیق پنج اتصال عقب در جایگاه دوم قرار میگیرد اما تعلیق فورد مشکلات جاده را بزرگتر جلوه میدهد و باعث میشود یدک کشی روی آسفالت خراب غیرقابل تحمل باشد. با این حال، پکیج یدک کشی فورد که شامل سیستم پایش نقاط کور تریلر، دستیار اتصال تریلر و سیستم کمکی دندهعقب تریلر میشود بهترین است.
نتیجه
درحالیکه هر سه پیکاپ در نوع خود توانمند هستند، این سیلورادو ZR2 است که در اینجا پیروز میشود. این پیکاپ ساکت و راحت است و در عین حال تواناییهای فوقالعادهای روی جاده و در آفرود دارد. پیشرانهٔ دورامکس قدرتمند است و ظرفیت یدک کشی بسیار خوبی را فراهم میکند درحالیکه به لطف کمکفنرهای مالتیمتیک، بهترین کیفیت سواری را دارد.
مقام سوم: رم ۲۵۰۰HD ربل
نقاط مثبت: ترکیب خوبی از ۱۵۰۰ ربل و ۲۵۰۰ پاور واگن، ظاهر منحصربهفرد، تعلیق پنج اتصالی عقب
نقاط منفی: لاستیکهای کوچک، ظرفیت یدک کشی نسخهٔ دیزلی کمتر از بنزینی، عدم ارائهٔ وینچ در نسخهٔ دیزلی
چکیده: رم ۲۵۰۰ نیاز به بهروزرسانی دارد زیرا آخرین نسخهٔ آن در سال ۲۰۱۴ معرفی شده و مدل ربل هم از همین سن بالا رنج میبرد.
مقام دوم: فورد F250 سوپر دیوتی ترمور
نقاط مثبت: ۱۶۳۰ نیوتن متر گشتاور، تکنولوژی یدک کشی بینظیر، دیفرانسیل لغزش محدود جلو
نقاط منفی: سواری خشن، قیمت گران، ظاهر قدیمی
چکیده: هرچند فورد F250 ترمور از تمام الزامات چنین پیکاپی برخوردار است اما سواری خشن هنگام آفرود و یدک کشی و ظاهر قدیمی مانع پیروزی آن میشود.
مقام اول: شورلت سیلورادو ۲۵۰۰HD ZR2
نقاط مثبت: کمکفنرهای مالتیمتیک فوقالعاده، بهبود طراحی بیرونی، شتاب سریع
نقاط منفی: تکنولوژیهای یدک کشی ضعیف، سنگینترین وزن، احساس اسفنجی پدال ترمز
چکیده: سواری نرم، ظرفیت یدک کشی بالا، شتاب چشمگیر و کابین آرام و راحت این پیکاپ را به خودرویی همهکاره تبدیل کرده است.
مقایسه مشخصات فنی
شورلت سیلورادو ZR2 | فورد F250 ترمور | رم ۲۵۰۰HD ربل | |
پیشرانه | ۶.۶ لیتری V8 توربودیزل | ۶.۷ لیتری V8 توربودیزل | ۶.۷ لیتری I6 توربودیزل |
قدرت (اسب بخار) | ۴۷۰ | ۵۰۰ | ۳۷۰ |
گشتاور (نیوتن متر) | ۱۳۲۰ | ۱۶۳۰ | ۱۱۵۰ |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
فاصلهٔ محوری (میلیمتر) | ۴,۰۴۱ | ۴,۰۵۶ | ۳,۸۷۴ |
طول / عرض / ارتفاع (میلیمتر) | ۶,۳۵۰/۲,۰۸۰/۲,۰۹۸ | ۶,۳۵۰/۲,۰۳۲/۲,۰۹۸ | ۶,۰۶۵/۲,۱۲۱/۲,۰۳۷ |
فاصله از زمین (میلیمتر) | ۲۹۴ | ۲۶۷ | ۳۳۳ |
زاویه حمله / فرار (درجه) | ۳۲.۵ / ۲۵.۷ | ۲۹.۳ / ۲۲.۲ | ۲۲.۹ / ۲۵.۸ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۳۷۵۰ | ۳۶۲۸ | ۳۶۹۲ |
ظرفیت بار (کیلوگرم) | ۱۴۰۰ | ۱۴۱۰ | ۷۰۰ |
ظرفیت یدک کشی (کیلوگرم) | ۸۳۹۰ | ۹۹۸۰ | ۶۷۷۰ |
شتاب صفر تا ۹۶ (ثانیه) | ۶.۶ | ۶.۳ | ۸.۱ |
مسافت ۴۰۰ متر (ثانیه) | ۱۵.۱ | ۱۴.۸ | ۱۶.۲ |
توقف از ۹۶ (متر) | ۴۲.۳ | ۴۶.۹ | ۴۲.۷ |
قیمت پایه (دلار) | ۷۲,۵۹۵ | ۷۷,۹۷۰ | ۷۱,۴۶۵ |
قیمت تستشده (دلار) | ۸۷,۴۱۰ | ۹۹,۰۵۵ | ۹۶,۱۳۵ |
Jeferson
۳ دی ۱۴۰۲👌Very nice
حس قدرت می دن به راننده
بهترین انتخاب سیلورادو ست
Jeferson
۳ دی ۱۴۰۲البته برا کسی که به جا آفرود ، فاز دور دور داشته باشه ، جمس سیرا 3500 ( نسخه تگزاس) گنگ ترین انتخابه
amir
۳ دی ۱۴۰۲فورد چه ابهی داره همون رخش چندتن وزنشه
میگما سایبربیست کجاست چرا نیوردنش؟؟😅😑
(Ali(chevynova
۳ دی ۱۴۰۲برنده هر ۳ تا هستن
ماشالاه قدرت
ماشالاه اصالت
ماشالاه برتری
Ali
۳ دی ۱۴۰۲به نظرن اصلا رم ارزش خرید نداره نه که بدرد نخور نباشه ولی مقابل این دو نمیارزه.اینا قدرت بالاتری دارن چه از لحاظ گشتاور چه اسب بخار.با توجه به اینکه قیمتشون خیلی نزدیک همه انتخابم قطعا بین سیلورادو و فوردهه.
هادی مجدی
۵ دی ۱۴۰۲پیکاپ شورلت سیلورادو همانند ون شورلت اکسپرس همچنان یکهتازی و دلبری میکنه! قدرت و دوام و ایمنی ماشینهای آمریکایی نعمتیه که بدیل و نظیر نداره!
مهدی دهقانی
۳ دی ۱۴۰۲اینا دیگه چه غولهایی هستن
Kktoos
۳ دی ۱۴۰۲شورلت قشنگ تره به نظرم از بقیه
محمد
۳ دی ۱۴۰۲نقاط منفیشون خخخخ
لاستیک کوچیک، نداشتن وینچ، نشستن ظرفای سینک
Dark Knight
۳ دی ۱۴۰۲هیچکدوم ! توندرا از همشون بهتر هست و قیمت کمتری هم داره پیکاپ های آمریکایی تو مدل های پرچمدار مثل رپتور یا trx واقعا رقیب ندارن و تو دنیا تک هستن ولی در مورد مدل های معمولی تا حالا نتونستن به پای توندرا برسن ، اینم بگم که توندرا با اینکه تویوتا هست اما مثل هایلندر فقط توی آمریکا در کارخانه ای نزدیک به آستین تگزاس ساخته میشه که آقای بخردی هم یکبار از اون کارخانه گزارش تهیه کردن پس در واقع آمریکایی هست ولی با لگو تویوتا
Anti BTS
۳ دی ۱۴۰۲توندرا پیکاپ خیلی خوبیه . اما نمیتونه به رقبای آمریکایی نزدیک بشه . در وصف توندرا همین بس که تنها برند غیرامریکاییه که موفق شد دوام بیاره تو بازار پیکاپ آمریکا و فروش نسبتا خوبی داشته باشه . همین تویوتا توندرا سالی بالای ۱۰۰ هزار تا هم فروش داره . اما همواره زیر سایه ۳ غول پیکاپ آمریکاست .
ARMAN سابق
۳ دی ۱۴۰۲در مورد مدل های معمولی تا حالا نتونستن به پای توندرا برسن
اولا حرفت خیلی جوکه
بعدم از چه لحاظ توندرا بهتره؟؟؟
ابعاد؟؟
موتور؟؟
تنوع پیشرانه؟؟
فضا سازی؟؟
تنوع مدل؟؟
کلا دو تا مدل با فضای بار کوتاه و بلند داره
مدل سوپر دیوتی داره؟؟
مدل مخصوص آفرود سنگین مثل TRX داره؟؟
مدل مخصوص یدک کشی سنگین مثل مثلا F450 با چرخ های عقب جفت داره؟؟
این همه تنوع موتور داره؟؟ نه کلا یه مدل موتور داره
بعدم هر مقاله ای که من در مورد مقایسه توندرا با مدل های آمریکایی دیدم همیشه توندرا آخر شده چه تو پدال چه تو مجله ماشین
پس این حرف های خنده دار که توندرا بهتر و ایناست رو بریزید تو سطل آشغال چون از وقتی توندرا عرضه شده هر ترفندی رو که یه کار برده حتی نتونسته نزدیک پیکاپ های آمریکایی بشه
در ضمن به تعداد دیسلایک هاتم یه نگاهی بکن
amir
۳ دی ۱۴۰۲توندرا و تاکوما و… دوست دارم و قشنگن ولی خدایی به پای آمریکایی ها نمیرسن
ab0lf4zl
۴ دی ۱۴۰۲فکر کنم تو این کلاس مدلی نداره.
net
۳ دی ۱۴۰۲زیباترین و بهترین جایگیری صفحه نمایش مستطیلی عمودی با حاشیه کم صفحه نمایش وانت رم ربل و فورد رنجر ۲۰۲۲ هست البته صفحه نمایش فورد رنجر ۲۰۲۲ قشنگتر از این رم ربل هست چون حاشیه کمتر داره و دکمه فیزیکی اطراف صفحه نمایش نداره و زاویه شیب صفحه نمایش بهتر از شیب عمود رم ربل هست. تسلا و ائودی a8 و بنز سری اس و بی ام و سری ۸ و سری ۷ و x7 و کادیلاک اسکالید و لکسوس ls و lx570 و هایلوکس از صفحه نمایش عمودی با حاشیه کم فورد رنجر ۲۰۲۲ استفاده کنند خیلی زیباتر می شوند
Vague
۳ دی ۱۴۰۲نقاط ضعف فورد : ظاهر قدیمی و قیمت گران و سواری خشن
نقاط ضعف شوی : یدک کشی ضعیف – ترمز ضعیف – بیشترین وزن
مقام اول : شوی
حق فورد بود اول بشه . با وجود یدک کشی بی نظیر و بیشترین گشتاور و بیشترین توان در یدک و حمل بار حق فورد بود . مگر این که صرفا چون طراحیش قدیمیه دوم شد و به دلایل مسخره دوم شد . 😑
Ali
۳ دی ۱۴۰۲خوش بحال آمریکاییا که میتونن همچین ماشینایی سوار شن.من با اینکه آمریکایی فن نیستم ولی عاشق تراکای آمریکاییم.واقعا پیکاپ آمریکایی یه چیز دیگست.از نا که گذشت نتونستیم سوار شیم کاش حداقل وارد میکردن ایران از نزدیک ببینیم.
𝐀𝐥𝐢
۳ دی ۱۴۰۲به نظر من هر سه شون جذاب و با ابهتن
R@min
۳ دی ۱۴۰۲در آفرود کاملا ضعیف هستن با این ابعاد و فاصله محوری و واقعا محصولات احمقانه ای هستن. کانال TFL هم تست جامع تری داره هر کس دوست داره ببینه.
NAVID@@98
۳ دی ۱۴۰۲اینها با افتر مارکت در آفرود قوی میشن نمونه هایی دیدم که اونقدر با ارتقا و بهبود در تجهیزات آفرودی غول و همه فن حریف و قوی شدن که چیزی نزدیکشون نمیشه حتی در آفرود مگر رقبایی در حد و اندازه خودشون
R@min
۳ دی ۱۴۰۲با افترمارکتم هیچی نمیشن. ماشینی 6.5 متر طول و 4 متر فاصله محوری برای بارکشی ساخته شده. پروژه های احمقانه شش چرخ یا همین نمونه های مثلا آفرود سوپردیوتی برای نمایش هستن.
NAVID@@98
۳ دی ۱۴۰۲نه اتفاقا با افتر مارکت عالی میشن مثلا رم رو دیده بودم که ارتقاء داده بودن همه فن حریف شده بود جاهایی میرفت که بقیه نمیتونستند برن فقط بعضی آفرودر هایی که در حد و اندازه خودش بودن پا به پاش میرفتن
R@min
۳ دی ۱۴۰۲باشه برو
ابوالفضل
۳ دی ۱۴۰۲پس چی خوبه عزیزم ؟
KMC ؟؟
Ali
۳ دی ۱۴۰۲آریسان رامین خوبه😂
آریسان نداره آریسان ۲ داره.😂😂😂
R@min
۳ دی ۱۴۰۲ابوالفضل
اندازه ویل بیس یا فاصله محور مناسب برای آفرود بین 2 تا 3 متر هست به چند دلیل، هر چقدر فاصله محور بیشتر باشه احتمال آسیب به قطعات بالاتره، انتقال قدرت سخت تره، وزن بیشتره و برای این کلاس موتورهای بسیار سنگین و با دوام میزارن برای بار کشی هست که در آفرود تعادل بشدت بهم میزنه (وزن موتورهای این سه تا بین 400 تا 500 کیلو هست) و انعطاف شاسی هم پایین تره ,و در آخر ابعاد این ماشین برای هر مسیری بزرگه و حتی با انبوه دوربین های کمکی هم بسیار سخته. مطمئنن کسی که این محصولات از نزدیک ببینه و تجربه کنه خیلی بهتر درک می کنه.
محصولاتی که فاصله محوری زیادی دارن برای جبران این مسائل باید لاستیک بسیار بزرگ تر (بالای 42 اینچ)، افزایش ارتفاع خیلی زیاد (عموما بالای 15 سانت)، بازوهای کمکی برای شاسی که از وسط تا نشه و با همه این موارد یه ارابه مرگ 3.5 تنی با مرکز ثقل بسیار بالا و کم ترین تعادل نصیب راننده میشه ! اینا صرفا محصولات با توانایی نمایشی آفرود هستن.
اگر به دنیای خودرو علاقه دارین یه ذره فشار بیارین به خودتون مقداری تحقیق کنین، با عکس دیدن ذوق مرگ نشین.
NAVID@@98
۳ دی ۱۴۰۲رامین جان شما رو زیر سوال نمیبرم و حتی از دانش و اطلاعاتت خوشم میاد
ولی گاهی اوقات نظرات عجیب و ناسنجیده میدی که قابل قبول نیستن
گاهی اوقات اغراق زیادی درنظرتون دیده میشه یا اینکه مثلا یه مسئله رو مطلقا رد میکنید که به هیچ وجه اینطور نیست
در این مورد قطعا قسمتی از این نظری که گفتید اشتباهه
درسته که اینها برای کارهای سنگین و قدرتی و بادوام ساخته شدن
ولی جایی که گفتید در آفرود هیچن به هیچ وجه قابل قبول نیست و صحیح نیست
و در واقعیت اصلا اینطور نیست که نمایشی باشند چون اتفاقا در آفرود هم در عمل با افترمارکت و ارتقاء توانایی بسیار بالایی در آفرود پیدا میکنند
در انواع نمونه های مختلف این موارد و برتری در آفرود اینها دیده شده از کاستومایز تا خودروهای نظامی ارتش و… که از همین شاسی ها استفاده میکنند
من مدل های ارتقا یافته و افترمارکتی این ها را دیدم که در آفرود قابلیت بالایی دارن تا جایی که بقیه به پاشون نمیرسند مگر آفرودر هایی در حد و اندازه خودشون
به هر حال بگذریم
R@min
۴ دی ۱۴۰۲برو تو همون یوتیوب آفرود کن نمیخواد نظر کسی قضاوت کنی. هر وقت قسمت شد بجای یوتیوب تو دنیای واقعی اینارو لمس کردی می فهمی.
NAVID@@98
۴ دی ۱۴۰۲لمس هم کردم در دنیای واقعی همینه که عرض کردم
blackwing
۳ دی ۱۴۰۲اتفاقاً ابعاد این ماشینا برای ایالتها جنوبی و غربی کاملاً راضی کننده هستش ، امریکاییا دنبال همین سایز ماشینا هستن. مثلاً یه خانوم تگزاسی برای جابجایی الوفه یا خرید از هایپرمارکت از این ماشینا استفاده میکنه.
چنل TFL هم خیلی خسته و بی رمق تست میکنن ماشینا رو ، درگهاشون هم تعریفی نداره
amir
۳ دی ۱۴۰۲نمیخوام معلم بازی درارم ولی علوفه یا الوفه؟
blackwing
۳ دی ۱۴۰۲آخ راس میگی علوفه ، حاجی درگیرم مغزم جای دیگست 😂😂
R@min
۳ دی ۱۴۰۲خب چه ربطی به آفرود داشت :)) صرفا راجب توانایی آفرودشون حرف زدم ! این سه تا هم تریم مثلا آفرودشون هست کانال TFL کار اصلیش آفروده، TFL offroad و fast lane truck.
blackwing
۳ دی ۱۴۰۲آخه شما گفتی بدرد آفرود نمیخورن ، من گفتم نیازی به آفرودری ندارن وقتی اینو میخرن میخوان یه ماشین فول سایز با تورک بالا برای کشش داشته باشن برن کمپ یا استفاده روزمره داشته باشن
R@min
۳ دی ۱۴۰۲یعنی من نمی دونم ماشین سوپر دیوتی برای چیه ؟؟؟ دست شما درد نکنه بیا یه کشیدم بزن زیر گوشم :)))) من برم طرفدار لادا بشم بهتره.
blackwing
۵ دی ۱۴۰۲نه آقا نفرمایید ، جسارت نمیکنیم
هادی مجدی
۵ دی ۱۴۰۲نه بابا تو خوبی با وانت پیکان و آریسان و وانت پراید و پیکاپها و آفرودهای چینی! بابا این ماشینا از حد و اندازه درک تو فراتر هستن، نظر ندی سنگینتری! کلا چند ساله در این زمینه فعالیت میکنن و روز به روز هم بهتر و بهتر میشن و مهمتر از همه تلفیق و ترکیبی از پیکاپ و آفرود هستن که همزمان چندتا نیاز رو برآورده میکنن! مثلا هم میشه بهش کمپر بست و هم جاهایی باهاش رفت که ماشینای آفرود میرن که این خودش یک ترکیب و کارآیی بینظیری هستش! چنین ماشینی رو نباید بیای با یک ماشین صرفاً آفرودی که هیچ توانایی در زمینه بار و یدککشی نداره و یا خیلی ضعیفه، فقط از لحاظ توان و مانوور آفرودی مقایسه کنی که! هرچند تا نهایتاً یک دهه این مقایسه هم کاملا امکانپذیر خواهد شد و شما میتونی با جیپ و بنز جیکلاس ۶۳ مقایسهاش کنی!
Scuderia Ferrari
۳ دی ۱۴۰۲انتخابم بی شک و تردید “فورد” هست
تو پیکاپ های میان سایز و فول سایز همه برندها بعد از فورد قرار میگیرن
رقابت دوم و سوم بین شورولت ، GMC و RAM هست
تویوتا و نیسان همین که دارن تلاش میکنن با این غول ها تو رقابت بمونن یعنی کارشون خیلی خوبه
فکر کنم تایتان داره به پایان راه میرسه و قراره تولیدش متوقف بشه ولی من هیچ موقع نسخه آفرودی PRO-4X با اون V8 تنفس طبیعی رو فراموش نمیکنم
فرشاد
۳ دی ۱۴۰۲پیکاپ و تمام کارا و چیزایی که یه پیکاپ باید داشته باشه و انجام بده
نه اینک رو اسفالت درگ بندازه و رو اب را بره بعدشم تو چاله گیر کنه
BMW
۳ دی ۱۴۰۲عشق فقط فورد😅👍
Arash IV
۴ دی ۱۴۰۲رم ابهتش از همه بیشتره 💪
18:45
۴ دی ۱۴۰۲ای داد رَم من سوخت چرا؟!! 🥺🥺🥺😐
کلا رَم داره دستی دستی جایگاهش و از دست میده…
phonix
۴ دی ۱۴۰۲به شکل خیلی عجیبی با گرفتن ایرادات مسخره فرود رو پایین کشیدن …
هنوزم فورد اول تو نقش هایی که وظیفشه عالی کار میکنه با چه معیاری دوم شد ؟
امانی
۴ دی ۱۴۰۲خدا خیرتان بده یادمون رفته بود در دنیا ماشین خوبم هم هست همه زندگی ما شده چین با موتور ۱.۵لیتری توربو واقعا باعث تاسف است کاش اون روز برسه بازم در خیابانهای کشور این ماشینهای آمریکایی ببینیم
Zahid AMG. 2005
۸ دی ۱۴۰۲یا خدا اینا چه غول های هستن 😂
من عاشق فورد هستم