آکورااینفینیتیشورلت

درگ جالب شورلت SS سدان V8 با اینفینیتی Q60 و آکورا TLX تایپ S

در این درگ، سدان اسپرت کمتر شناخته‌شدهٔ شورلت SS با پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 به مصاف دو خودروی اسپرت ژاپنی با موتورهای V6 توئین توربو رفته است.

درگ جدید سم کارلیجن بسیار جالب است زیرا یک سدان اسپرت که حدود شش سال پیش با خط تولید خداحافظی کرده به مصاف دو ژاپنی در حال تولید رفته است. ما در مورد شورلت SS صحبت می‌کنیم که درواقع یک ماسل کار در لباس سدان محسوب می‌شود. این خودرو در استرالیا با برند هولدن تولید و به ایالات‌متحده صادر می‌شد. حال این سدان اسپرت آمریکایی باید با اینفینیتی Q60 Red Sport و آکورا TLX تایپ S به رقابت بپردازد.

برخلاف دو خودروی دیگر، Q60 یک کوپه دودر است. این ماشین از یک موتور ۳ لیتری V6 توئین توربو استفاده می‌کند که ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌شود و باید وزن ۱۸۲۵ کیلوگرمی را حرکت دهد. این کوپهٔ ژاپنی حدود ۶۰ هزار دلار قیمت دارد. ژپنی بعدی این جمع یعنی آکورا TLX تایپ S هم به یک موتور ۳ لیتری V6 توئین توربو مجهز است که البته خروجی پایین‌تری نسبت به اینفینیتی دارد و ۳۵۵ اسب بخار قدرت و ۵۹۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ تحویل می‌دهد.

این سدان اسپرت ژاپنی ۱۹۰۵ کیلوگرم وزن دارد و برای داشتن آن باید ۵۷ هزار دلار پرداخت کرد. در آخر هم به هولدن کومودور می‌رسیم که در آمریکا با نام شورلت SS عرضه می‌شد. این خودرو زیر کاپوت خود یک موتور ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی با ۴۱۵ اسب بخار قدرت و ۵۶۵ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور به یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک متصل است که نیرو را فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. این سدان اسپرت که فقط به مدت چهار سال در آمریکا عرضه شد و سال ۲۰۱۷ از روی خط تولید کنار رفت، در زمان تولید با قیمت ۴۸ هزار دلار به فروش می‌رسید.

حال بپردازیم به مسابقه‌ها تا ببینیم کدام خودرو پیروز ۴۰۰ متر است. در اولین درگ، اینفینیتی خیلی سریع فاصله انداخت و جلو افتاد درحالی‌که SS دوم بود و آکورا پشت آن‌ها حرکت می‌کرد. خودروها به همین ترتیب به خط پایان رسیدند و درگ دوم هم تغییری در نتیجه ایجاد نکرد. سپس نوبت به مسابقات رولینگ رسید. در اولین رولینگ از سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت، اینفینیتی بازهم اول شد اما در رولینگ دوم از سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت، شورلت و Q60 پابه‌پای هم پیش رفتند و آکورای بی‌نوا همچنان آخر شد.

مشخصات فنی

 

شورلت SS

آکورا TLX تایپ S

اینفینیتی Q60 Red

پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 ۳ لیتری V6 توئین توربو ۳ لیتری V6 توئین توربو
قدرت ۴۱۵ اسب بخار ۳۵۵ اسب بخار ۴۰۰ اسب بخار
گشتاور ۵۶۵ نیوتن متر ۴۸۰ نیوتن متر ۴۷۵ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک ۱۰ سرعته اتوماتیک ۷ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۱۸۰۵ کیلوگرم ۱۹۰۵ کیلوگرم ۱۸۲۵ کیلوگرم
قیمت ۴۸,۹۲۰ دلار ۵۶,۷۴۵ دلار ۵۹,۱۲۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. MC20

    ۳ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (2350 ديدگاه)

    در مورد INFINITI Q60 چه میشه گفت ؟ ژنتیک اسپرت … طراحی جسورانه و جذاب بیرونی … طراحی داخلی تا حدی قدیمی … من اگه وزیر صنعت بودم و واردات دست من بود اولین ماشینی که وارد میکردم INFINITI Q60 Red Sport 400 بود … الان ، 5 ساله که دل منو برده … همه چی تمامه این ماشین … کلا به نظرم نیسان ( اینفینیتی ) تنها ژاپنی هست که DNA اسپرت اروپایی داره و کسل کننده نیست … ژنتیکش برنده است … حیف که به قدر شایستگیش قدر ندید … البته به نظرم قیمت پایه 63000 دلار برای سال 2017 کمی غیر رقابتی بود …

    موافقم 25
    مخالفم 2
    1. علی

      ۳ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (839 ديدگاه)

      فکر نمی‌کردم اینفینیتی اینقدر خوب باشه ، دمت گرم نیسان ، فقط رنو را رهاش کن به امان خدا !! ثواب داره به خدا

      موافقم 14
      مخالفم 2
      1. محمدهادی

        ۴ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (2406 ديدگاه)

        دمشگرم کوپه ی اینفینیتی
        عجب شتابی
        چه ماشین سرحالی
        کوپه یی شیک پوش و شایسته نام نیسان

  2. ben

    ۳ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (223 ديدگاه)

    من از داشبورد اکورا خیلی خوشم میاد به نظرم زیباترین داشبورد دنیاست.

    موافقم 27
    مخالفم 1
    1. mercedes

      ۳ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (425 ديدگاه)

      همیشه مهندسی آلمانیا و ژاپنیا یه سرو گردن از بقیه بالاتره

      موافقم 15
      مخالفم 23
  3. آرین

    ۳ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (444 ديدگاه)

    ساختار موتورهای vr نیسان رو توی تعداد خیلی کمی از ماشین‌ها میشه دید.
    اگر یک خودروساز شاخص از بُعد طراحی موتور از هر کشور بخوام تعیین کنم از آمریکا داج از آلمان مرسدس و از ژاپن نیسان هست.

    موافقم 12
    مخالفم 2
  4. ❤BMW❤

    ۳ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    چرا شورولت آرم هولدن داره؟

    موافقم 8
    مخالفم 1
    1. رامین

      ۳ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (257 ديدگاه)

      هولدن زیر مجموعه جی ام در استرالیاست

      موافقم 7
      مخالفم 1
      1. محمدهادی

        ۴ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (2406 ديدگاه)

        اصن خود مطلب تو متن درموردش توضیح داد دیگه
        داستان هولدن بودن این شورلت رو

  5. رامین

    ۳ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (257 ديدگاه)

    اینفینیتی عالیه ولی هولدن شوی هم با توجه به سال ساخت و گیربکس قدیمی خوب عمل کرد

    موافقم 8
    مخالفم 1
  6. Reza Waffen SS

    ۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    آکورا TLX انتخابم

    موافقم 4
    مخالفم 3
  7. HesamS500

    ۵ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (129 ديدگاه)

    من عاشق این آکورا‌م
    ظاهر درجه یک
    کابین مثال زدنی و زیبا
    عملکرد قابل قبول
    البته اینفینیتی و شورلت هم عالی عمل کردن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا